השכרת רכב בליטא מידע

השכרת רכב בליטא – השוואת מחירים ומידע

השכרת רכב בליטא – כל מה שרצית לדעת: השוואת מחירים בין חברות השכרת רכב בליטא שתחסוך לכם מאות שקלים, וגם המלצות חשובות ומידע למטייל על נהיגה בליטא (כולל סרטון מיוחד) ועל חוקי התנועה של ליטא לרבות טיפים חשובים על כבישים ותחבורה בליטא

כדי לאתר את המחירים הכי זולים עבור השכרת רכב בליטא השתמשו במנוע החיפוש המיוחד למחירי השכרת רכב בחו"ל אשר יבצע עבורכם תוך שניות השוואת מחירים בין כל חברת השכרת רכב בליטא אשר נחשבת אמינה ומספקת שירות לקוחות באנגלית. מלאו את תיבת החיפוש שלמטה – בשדה ארץ ביחרו את ליטא ובשדה עיר את העיר אלייה תירצו להזמין השכרת רכב בליטא – וילנה, קלייפדה, קובנה ועוד. אח"כ בשדה תחנה ביחרו את המיקום המדוייק אליו תירצו להזמין השכרת רכב בליטא (איזור בתוך העיר) ולסיום הכניסו את התאריכים המדוייקים בהם אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב בליטא ולסיום ליחצו "חפש" וצפו בתוצאות השוואת מחירים השכרת רכב בליטא

השכרת רכב בליטה – מנוע חיפוש והשוואת מחירים


השכרת רכב בליטא – חוקי התנועה וטיפים

נהיגה בליטא היא בצד ימין של הכביש כמו בישראל וברוב העולם, וכל המרחקים בשילוט בכבישים מוצגים בקילומטרים, כך שעקרונית נהגים מישראל יכולים להסתדר בלי בעיה מיוחדת.

רשת הכבישים בליטא די טובה, בעיקר בכבישים המהירים. איכות הכבישים הקטנים יותר משתנה. במקומות רבים יש עיכובים בשל עבודות בכביש. הכביש Via Baltica עובר בליטא מדרום (פולין) לצפון (לטביה). כבישים חשובים אחרים הם ה-A1 (וילנה – קלייפדה (Klaipėda)) ו-A2 (וילנה-פוניבז' (Panevėžys)).

יש לשים לב לבעלי חיים החוצים את הכבישים באזורים הכפריים של ליטא. הכבישים מגודרים היטב ומשולטים, אבל נהגים ישראלים שאינם מורגלים בנסיעה מסוג זה, ליד יערות שיש בהן הרבה חיות פרא גדולות כמו צבאים ואיילים, צריכים להיות מאוד עירניים. התנגשות בבעל חיים כמו צבי הוא דבר שקורה לעתים נדירות בלבד אבל עלול להסתיים במוות. הזמנים המסוכנים ביותר שבהם אפילו הגדרות יכולות לקרוס בגלל תנועה מוגברת של בעלי חיים הם במאי ובאוקטובר בין 18:00-1:00.

ישנן הרבה מצלמות לאורך הכבישים שמחוץ לעיר, בד"כ סמוך למעברי חצייה או צמתים ובתוך הערים. בד"כ תמצאו שלט שמורה עליהן. חלק מהמצלמות מסתובבות מעת לעת לכיווני התנועה השונים. כיכרות הן דבר שמאפיין את רשת הכבישים בליטא בתוך הערים. לאחרונה, נבנו כיכרות קטנות רבות בצמתים של כבישים בינעירוניים. צפו בסרטון המתעד נהיגה בליטא אשר יסייע לכם להתכונן לפני השכרת רכב בליטא –

טיפים לנהיגה בליטא – בכבישים בעלי שניים או שלושה מסלולים, מקובל לפנות את הנתיב הימני (כשבטוח לעשות כן) כשאתם מתכוונים לנסוע ישר. זה שומר שהנתיב הימני יהיה פנוי לרכבים הפונים ימינה. כשאתם חוזרים לנתיב הימני, שימו לב לרכבים מאיצים המגיעים מאחור.

בכבישים שבהם נתיב 1+1 ללא גידור, היזהרו ממכוניות עוקפות: הנהג שמאחוריכם שמנסה לעקוף אתכם, עלול להבחין במכונית המתקדמת לעברו מהמסלול הנגדי ולנסות לחזור לנתיב שלכם. עליכם להיות עירניים לכך.  עליכם לנסוע מעט ימינה כדי לאפשר לרכב שמאחוריכם לראות היטב את התנועה הנגדית.

נהיגה בליטא – חוקי התנועה בליטא

לפי חוקי התנועה של ליטא חובה להדליק אורות בכל שעות היום. חגירת חגורות בטיחות חובה לכל נוסעי הרכב. רכבים חייבים לעצור במעברי חצייה אם הולך רגל מנסה לחצות, גם אם עדיין לא ירד מהמדרכה. כמות האלכוהול המותרת בנהיגה בליטא היא עד 0.4% לנהגים עם לפחות שנתיים ניסיון נהיגה ודרגה B של רכב, ואפס אחוז עבור אחרים.

המהירות המותרת בכביש A2 (קוד כביש אירופאי E272) היא 130 קמ"ש במהלך הקיץ ו-110 קמ"ש בחורף. כביש זה משתרע לאורך 136 ק"מ. יש 6 אזורים לאורך הכביש שבהם המהירות מוגבלת ל-110 קמ"ש בשל פניות פרסה שנבנו עבור התושבים המקומיים ורכבי חירום. נהגים רגילים לא אמורים להשתמש בפניות הפרסה המסוכנות האלה.

ה-A1 (קוד כביש אירופאי E85) הוא הארוך ביותר (311 ק"מ) בליטא ובנייתו הושלמה ב-1987. החלק המערבי שלו בין קלפדה לקובנה הוא בסטטוס של כביש מהיר והמהירות המותרת בו היא 130 קמ"ש בקיץ ו-110 קמ"ש בחורף. ב-2018 הכביש היה אמור להפוך לכביש מהיר. ישנם שני אזורים המיועדים לפניית פרסה שמאלה בכביש זה: אחד בקצה המערבי של וילנה, והשני בקצה המערבי של קובנה.

רוב הכבישים המהירים האחרים הם כבישים אזוריים ומורכבים בנתיב אחד+אחד ומהירות מוגבלת של 90 קמ"ש מחוץ לאזורי מגורים. בתוך שטחי מגורים, המהירות המותרת היא בד"כ 50 קמ"ש.

בערים בליטא: שלא כמו במדינות אירופאיות רבות, אבל בדומה למקובל בדרך כלל בעת נהיגה בארה"ב, הפנייה ימינה ברמזור אדום מותרת כאשר הרמזור כולל "חץ ירוק" (שלט לבן מרובע ליד האור האדום המצביע על הכיוון הנכון), לאחר עצירה מלאה ובמידה שהדבר לא מסכן הולכי רגל וכלי רכב אחרים. שימו לב שאם אין שילוט כזה, משמעו שאסור לפנות ימינה ברמזור האדום, ושוטר יכול לעצור אתכם אם אתם מפרים את הכלל. עד 2020 כל החיצים הירוקים אמורים להיות מוסרים בהדרגה עד שיתקינו רמזורי תנועה חכמים כמקובל באירופה.

בצמתים רבים בערים הגדולות בליטא יש רמזור ירוק נפרד לתנועה הפונה שמאלה, אבל אין רמזור אדום. הרמזור הירוק לכיוונים האחרים מראה חיצים קדימה וימינה, אבל עליכם להסתכל מקרוב כדי לראות אותם.

כללי התנועה בליטא תקפים הן להולכי רגל והן לנהגים, לכן אין להולך הרגל המפר את הכללים שום יתרון על הנהג. זה רלוונטי בעיקר בערים: אם הולך רגל חוצה כביש מהיר, עליו להיות עירני ולפנות את הכביש כשמכונית מגיעה, ולא, זו אשמת הולך הרגל אם קורית תאונה.

השכרת רכב בליטא
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל