וילנה כרטיסים לאטרקציות

וילנה למשפחות – אטרקציות מומלצות לחופשה בבירת ליטא

מתכננים חופשה בוילנה בירת ליטא? בכתבה זו תמצאו המלצות למטייל על אטרקציות בוילנה (כולל סרטוני וידאו ולינקים להזמנת כרטיסים), כולל טיפים למשפחות המגיעות אל וילנה עם ילדים ומידע על אתרי מורשת יהודית בוילנה ויעדים תיירותיים בליטא שניתן להגיע אליהם בקלות מוילנה

וילנה Vilnius היא עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר בליטא. וילנה שוכנת בעמק שבו נפגשים הנהרות נריס (Neris) ווילניה (Vilnia), וחיים בה, לפי נתונים משנת 2013, כ-527 אלף תושבים. ביחד עם לינץ שבאוסטריה, וילנה זכתה בתואר בירת התרבות האירופאית בשנת 2009.

טיול בליטא – עוד באותו נושא:

השכרת רכב בוילנה  – טיפים והשוואת מחירים

וילנה – בתי מלון מומלצים עם המשפחה בבירת ליטא

אטרקציות בוילנה למשפחות

כרטיס וילנה Vilnius City Card

המוני תיירים מכל העולם מגיעים לראות אטרקציות תיירותיות בוילנה, ממוזיאון האשליות (Museum of Illusions) השובב ועד מוזיאון הקג״ב (KGB Museum) הרציני יותר (באופן רשמי המוזיאון נקרא ״מוזיאון הכיבושים וקרבות החירות״ (Museum of Occupations and Freedom Fights)).

כרטיס וילנה הוא כרטיס מגניב שנוצר עבור תיירים בחופשה בוילנה המעוניינים לראות כמה שיותר אטרקציות בוילנה – ואם אתם מגיעים אל וילנה עם ילדים החיסכון הכספי של הכרטיס על כניסה לאטרקציות בוילנה יכול להצטבר לסכום משמעותי.. הכרטיס נותן לכם גישה לרשימה ארוכה של מוזיאונים, סיורים ואטרקציות בוילנה. בקישור שלמטה יש אפשרות לבחור בין כרטיס התקף למשך 24 או 72 שעות. וכדי להקל עליכם עוד יותר, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להוסיף את אופציית התחבורה בעת ההזמנה ואז תוכלו גם להשתמש בתחבורה ציבורית בוילנה ללא עלות נוספת!

סיורים מודרכים בוילנה במסגרת הכרטיס מוצעים ברובע הקתולי, פרוטסטנטי, יהודי ורונובאן אורתודוכסי.

להזמנת כרטיס וילנה אונליין

מוזיאון האשליות וילניל VILNIL – Museum of Illusions

האם מוחכם מתעתע בכם? יכול להיות שיהיה לכם קשה לדעת בוודאות אחרי בילוי של שעה או שעתיים כאן ב- VILNIL – מוזיאון האשליות של וילנה. בואו להתפעל מאשליות אופטיות שיגרמו לכם לגרד את הראש, מחדרים הפוכים לגמרי, הולוגרמות, טכנולוגיית לד ומראות שמשנות את הגוף לצורות שונות ומשונות. יש כאן אפילו מופע מסתורין חי!

הביטו איך הגוף שלכם משתנה במראות מעוותות הצורה, שחקו במשחקי אורות לד וחקרו טכניקות אנימציה מוקדמות בקרוסלות המסתחררות. הביטו עמוק אל תוך ההולוגרמות והוציאו את הילד הפנימי שלכם החוצה באמצעות חבובות צללית. אם אתם מגיעים אל וילנה עם ילדים זוהי ללא ספק אטרקציה פופולרית במיוחד – גם הילדים האמיתיים שבחבורה ימותו על זה.

להזמנת כרטיסים לוילניל – מוזיאון האשליות של וילנה

אוטובוס התיירים של וילנה – חופשי יומי Hop-on Hop-off Bus Vilnius

אוטובוס התיירים של וילנה ייקח אתכם לאטרקציות המרכזיות של וילנה ובנוסף תראו את המראות הפנורמיים המדהימים מהחלונות. אם אתם מגיעים אל וילנה עם ילדים ואינכם מעוניינים ללכת יותר מדי ברגל אוטובוס התיירים הוא פיתרון מושלם עבורכם, הוא נוסע במסלול מעגלי בין אטרקציות בוילנה לתיירים והכרטיסים הם כרטיסי חופשי – יומי המאפשרים לרדת ולעלות בכל אטרקציה בוילנה ולבלות בה כמה זמן שתירצו – ואז לחזור לאוטובוס. זוהי דרך מעולה לבלות את היום הראשון של חופשה משפחתית בוילנה – הישארו על אוטובוס התיירים האדום הגדול ופנקו את עצמכם בהיכרות המושלמת עם ווילנה.

האוטובוס מאובזר ב-WiFi וכולל קריינות בשפות שונות המספקת עובדות על האתרים והאנדרטות שרואים לאורך הדרך, כך שאין דרך קלה יותר לטייל בבירת ליטא.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של וילנה

אירופוס פארקאס: המוזיאון הפתוח של מרכז אירופה Europos Parkas: Open Air Museum of the Center of Europe

צאו לחקור עולם פלאים של מרחבי טבע המלאים באוצרות אמנות! המוזיאון הפתוח של וילנה אירופוס פארקאס מכיל מעל 90 יצירות אמנות מרחבי העולם, המפוזרות על פני חורשים מלאי עלים, גבעות מתגלגלות ומעיינות טבעיים. המוזיאון הפתוח הגדול ביותר של אירופה מתפרס על פני 55 הקטר וממוקם במרכז הגיאוגרפי המדוייק של אירופה.

רצפות שיש ואדריכלות מפוארת הם דבר מצוין עבור מוזיאונים, אבל אם אתם מגיעים אל וילנה עם ילדים ומעוניינים לבקר במוזיאון קשה להתחרות באזורים הכפריים והפסטורליים של ליטא כמקום שבו אפשר להתחבר לאמנות עם הילדים. פרחים צהובים מנקדים את הגבעות, בזמן שקרני השמש שולחות את אורן לחורשות אפופות הערפל בצבעים ובצללים משני צורה.

שוטטו במרעה הגבעות עוצרי הנשימה, בשבילי היערות בעלי האווירה המיוחדת ובמעיינות המים המתוקים, כשאתם מוצאים בדרך פסלים מעניינים ומיצגי אמנות שנראים כאילו בקעו ישר מתוך אדמת הנוף הדרמטית.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הפתוח אירופוס פארקאס בוילנה

מוזיאון ליובאואס מנור  Liubavas Manor-Museum

אם נמאס לכם ממלכודות התיירות הרגילות ואתם רוצים לראות משהו קצת שונה מהרגיל במהלך חופשה בוילנה, הגעתם למקום הנכון! המוזיאון הוא כמו פרוסת חיים ליטאית שהצליחה לשמר דורות של מורשת.

תראו כאן טחנת מים ששוחזרה בצורה מרשימה, שכותשת גרגרים והופכת אותם לקמח אבקתי לאפיית לחמים, עניין שעומד במרכז התרבות הליטאית, ולמדו על ההיסטוריה המרתקת הטמונה בשטחי אחת האחוזות העתיקות ביותר של ליטא.  אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בוילנה עם הילדים, זוהי אטרקציה מומלצת ללא ספק.

להזמנת כרטיסים למוזיאון ליובאואס מאנור בוילנה

כרטיס משולב: יורופוס פארקס ומוזיאון ליובאואס מאנור Liubavas Manor-Museum & Europos Parkas: Combo Ticket

מסע אל ליבה של המורשת התרבותית של ליטא, עם ביקור בטחנת מים משוחזרת להפליא הכותשת גרגרים והופכת אותם לקמח אבקתי במוזיאון ליובאואס מנור. בנוסף, עם אותו כרטיס, סיירו באזורי הכפרי הכפר הפסטורליים במוזיאון הפתוח אירופוס פארקאס המשתרע על פני 550 דונם והביטו בלמעלה מ-90 פסלים ומתקני אמנות מעוררי מחשבה המפוזרים על פני כרי הדשא ושבילי החורש הסובבים. אם אתם מגיעים אל וילנה עם ילדים ומעוניינים לבקר בשתי האטרקציות הללו, הכרטיס המשולב יכול לחסוך לכם סכום כסף ניכר.

להזמנת כרטיס משולב לאירופוס פארקאס ומוזיאון ליובאואס מאנור

סיור לאי טרקאי כולל כניסה לטירת האי Tour to Trakai Island + Trakai Castle Admission

צאו לטיול יום מווילנה אל תוך האזורים הכפריים היפים של ליטא בסיור אטרקציות היסטוריות. מדריך טיולים ידידותי ועתיר ידע יספק לכם עובדות מעניינות ומבדרות בעודכם סופגים את המראות המהממים של הנוף סביבכם.

התפעמו מטירת טרקאי המופלאה הניצבת בגאווה על האי טרקאי ומוקפת באזורי ביצה יפהפיים, וסיירו בפנים הטירה הקסום. שווה להקדיש חצי יום או אפילו יום שלם לביקור באי טרקאי. שוכנים כאן חמישה אגמים שלווים ושתי טירות.

להזמנת טיול באי טרקאי ובטירה

הקריפטות של קתדרלת וילנה – סיור מודרך Crypts of Vilnius Cathedral: Guided Tour

קתדרלת וילנה ממוקמת באחד המקומות הראשונים שבו אנשים התיישבו בוילנה בהיסטוריה הקדומה, ומשתמש כסמל נפלא של התרבות והמורשת של ליטא. הזמינו כרטיסים בקישור לאחת הפופולריות שבין אטרקציות בוילנה וכנסו לקריפטות של קתדרלת וילנה עם מדריך התיירים הצמוד שלכם והיכונו למבט מעמיק אל תוך מקום הקבורה של אצילים חשובים ושליטים לשעבר של הדוכסות הגדולה של ליטא.

ראו את החדרים שנבנו במאות ה-15 וה-16 והתפעלו ממקום המנוחה האחרונה של הבישופים של הקתדרלה וחברי הכינוס הדתי (Chapter) וכן ממצאים ארכיאולוגיים בעלי-ערך. ראו חפצי דת ולמדו על ההיסטוריה המרתקת של המבנה.

למדו אודות מנהגי קבורה, למדו אילו ממצאים התגלו במהלך חפירות וראו למה קתדרלת וילנה נחשבת לסמל כבוד בעולם הנצרות של ליטא.

שימו לב לאדריכלות המאה ה-19 המשתלבת עם אלמנטים גותיים, מן הרנסאנס ומתקופת הבארוק, וצפו במצגות וידאו המתארות את בנייתה של הקתדרלה. אם אתם מגיעים אל וילנה עם ילדים שאינם דוברים אנגלית או רוסית ולא יבינו את ההסברים, הסבירו להם כיצד המבנה הנפלא הזה שרד שריפות ואסונות אחרים, ולמרות כל זאת, הוא נבנה שוב ושוב פעמים רבות.

להזמנת סיור מודרך בקריפטות של קתדרלת וילנה

מגדל הפעמון של קתדרלת וילנה Vilnius Cathedral Bell Tower

תוכלו להקשיב לפעמוני מגדל הפעמון של קתדרלת וילנה מדי יום בשעה 17:00, אבל למה רק להקשיב כשאתם יכולים להגיע ולהעיף מבט מקרוב? גלו את יופיו של המגדל הזה מהמאה ה-13, התבוננו מהנופים הנשקפים מעמדת התצפית או טפסו למעלה כדי לראות אותם במו עיניכם!

כאבן הציון האנכית המרכזית של העיר העתיקה של וילנה, מגדל הפעמון הוא סמל אמיתי של העיר. הוא גם יספק לכם את הנופים הטובים ביותר של וילנה – בירת התרבות המגניבה של ליטא.

אם אתם מגיעים לוילנה עם הילדים, דמיינו לעצמכם כמשפחה כיצד כל המקום הזה שימש פעם כעמדת מגן וראו את האופן שבו מגדל הפעמונים ספג פגיעות משריפות רבות שהתרחשו במהלך השנים. היום כבר לא בונים מגדלים כאלה!

וברגע שסיימתם להעריץ את הפן העיצובי ואת סגנון הבנייה האותנטי, תוכלו לטפס למעלה ולהתרשם מהאדריכלות הבארוקית ומהרחובות המרוצפים ממש מלמעלה. לא מתחשק לכם לטפס גבוה? נצלו את מרפסת התצפית הווירטואלית במקום.

להזמנת כרטיסים למגדל הפעמון של קתדרלת וילנה

מוזיאון מורשת הכנסיות – כרטיס משולב Church Heritage Museum: Combo Ticket

גישה לשניים או שלושה מהמיקומים השונים של מוזיאון מורשת הכנסיות – הקריפטה, מגדל הפעמון ו/או חדר האוצרות. ראו את אוצרות קתדרלת וילנה, שהיו חבויים בקירותיה במשך כמעט חצי מאה! התבוננו בתערוכות הייחודיות והמשתנות, בליווי מדריך שמע

להזמנת כרטיסים למוזיאון מורשת הכנסיות בוילנה

מוזיאון מורשת הכנסיות – חדר האוצרות Church Heritage Museum: Treasury

מוזיאון מורשת הכנסיות הוא המקום היחיד ממנו אפשר לראות את אוצרות קתדרלת וילנה, שהיו חבויים במשך קרוב למחצית מאה בתוך קירותיה של הכנסיה! כנסו אל תוך המאוזלאום של משפחה סאפיהה (Sapieha) כדי לצפות במלאכות יד של צורפים ואמני טקסטיל.

חדר האוצרות של הקתדרלה ספג המון פגיעות במהלך השנים: חפצים יקרי-ערך נשרפו, מקומות מסתור שונים נפרצו ונשדדו ואויבים שונים בזזו את אוצרותיה. המצבור השלם של האוצרות היה חבוי ערב פריצתה של מלחה״ע השנייה ונשאר חבוי עד שנת 1985. כנסו פנימה ושוטטו בחדר האוצרות הגדול והעתיק ביותר מבין כל כנסיות הדוכסות הגדולה של ליטא. ראו חפצים שנתרמו ע״י שליטים שונים, איילי הון ובישופים – מצלבים ועד גביעים, מפריטי קדושה ועד כלים נוצריים להגשת לחם הקודש.

להזמנת כרטיסים לחדר האוצרות במוזיאון מורשת הכנסיות בוילנה

גבעת הצלבים ושאולאי – טיול מווילנה הלוך ושוב Hill of Crosses & Šiauliai: Roundtrip from Vilnius

אלפי צלבי מתכת ועץ  מתנוססים במעלה גבעה ממש מחוץ לעיר הצפונית שאולאי, ואף אחד לא ממש יודע למה! זה מחזה כל כך ביזארי ש״גבעת הצלבים״ מצאה את עצמה ברשימה של עשרת המקומות ה״קריפיים״ ביותר בעולם.

בואו לראות את האתר התיירותי שממשיך לשגשג, למרות שכבר כמה פעמים הממשלה ניסתה לסגור אותו. הסיור הייחודי הזה לשאולאי בצפון ליטא ולגבעת הצלבים מיועדת לכל מי שנהנה לראות את שערו מסתמר.

הפעם הראשונה שהמקום הזה הוזכר בהיסטוריה היה בשנת 1850, אבל יש שסבורים שהמקום הוזכר עוד קודם בתור אתר ייעודי לעלייה לרגל למאמינים. משערים שחלק מהצלבים נוספו כאן כזכר לחיים שאבדו תחת המשטר הסובייטי ב-1931 ומאוחר יותר ב-1963.

תוכלו לראות כאן צלבים מתנופפים ברוח, להביט מקרוב על תצלומים של פטריוטים בעלי שם וללמוד על מסורת יצירת הצלבים בליטא, וכן על התרבות וההיסטוריה המקומית – כל זאת דרך מדריך השמע שלכם.

להזמנת כרטיסים לטיול מוילנה לגבעת הצלבים

אתרי מורשת יהודית בוילנה

מרכז התרבות והמידע היהודי (Jewish Culture and Information Center) – במרכז תוכלו לקבל מידע הנוגע למורשת היהודית של וילנה וסיוע בארגון טיולים. רחוב Mėsinių 3A/5 (העיר העתיקה, מאחורי בניין העירייה והמרכז לאמנות עכשווית (Contemporary Art Centre)), ☎ +370 5 261-6422, (info@jewishcenter.lt). שעות פתיחה: שני-חמישי 12:00-18:00, שבת 12:00-:16:00.

המוזיאון היהודי ע"ש הגאון מוילנה (Vilna Gaon State Jewish Museum) (Valstybinis Vilniaus Gaono žydų muziejus), רחוב נאוגרדוקו (Naugarduko St) 10/2, ☎ +370 5 231-2357 , (muziejus@jmuseum.lt, המוזיאון נפתח בשנת 1913, נסגר ב-10 ביוני, 1949 ונפתח שוב ב-13 בפברואר 1991. המוזיאון מכיל שתי תערוכות וירטואליות ושלושה תערוכות קבועות במיקומים שונים.

תערוכת השואה (Holocaust exhibition) (Green House), רחוב פמנקלינו 12  (Pamėnkalnio St) (מרכז), jewishmuseum@museum.lt. שני-חמישי 9:00-17:00, שישי 9:00-16:00, ראשון 10:00-16:00. סיורים מודרכים זמינות בשפות שונות. דמי מבוגר 2 יורו, ילד 1.50 יורו.

לאן לצאת לטיולים מוילנה (עוד יעדים תיירותיים בליטא)

קרנבה (Kernavė) – הבירה הימי ביניימית של הדוכסות הגדולה של ליטא, אתר מורשת עולם

קובנה (Kaunas) – העיר השנייה בגודלה בליטא, שימשה כבירה הלאומית בשנות העשרים והשלושים של המאה ה-20. הדרך המהירה ביותר להגיע לכאן היא ברכבת היוצאת 12 פעמים ביום בנסיעה של כשעה וחצי ובעלות של כ-5 יורו.

מולטאי (Molėtai Lakeland) – גן עדן לנופשים. שפע של בתים גדולים ומיני ריזורטים הפזורים על פני יותר מ-200 אגמים בגדלים שונים.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל