מזג האוויר בליטא ועונות מומלצות לחופשה

מזג האוויר בליטא מתאפיין בארבע עונות שנה מובהקות, אקלים יבשתי לח, עם השפעה ימית מתונה מהים הבלטי. כתוצאה מכך, הוא נשאר נוח יחסית ברוב ימות השנה. כאן תוכלו למצוא נתונים אודות עונות השנה בליטא, ולברר מהי העונה המומלצת לחופשה בליטא, בהתאם להעדפותיכם ולסוג החופשה שאתם מעוניינים בה.

ליטא שוכנת על חוף הים הבלטי, מה שמשפיע במידה רבה על תנאי מזג האוויר בה. הקיץ בליטא קריר יחסית, אך לרוב הטמפרטורות מתאימות לטיולים באוויר הפתוח. החורף בליטא אמנם קר, אבל מזג האוויר מתון יחסית, ומדי פעם הטמפרטורות עולות מעל נקודת הקיפאון והשלג נמס. הטמפרטורה הממוצעת בקיץ אינה עולה על 20 מעלות צלזיוס, ואילו בחורף היא עומדת על כ-3 מעלות צלזיוס. באופן כללי, מזג האוויר בליטא מתאפיין בחוסר יציבות, שיש לקחת בחשבון כשמתכננים חופשה. לעתים יום שטוף שמש יכול להפוך בתוך דקות ספורות ליום גשום וקר, עם רוחות עזות.

מזג האוויר בליטא (יבשתי לח) דומה לזה של ערים כמו מוסקבה וטורונטו. בוילנה טמפרטורת המקסימום הממוצעת ביולי היא 21-22 מעלות צלזיוס, והמינימום 12-13 מעלות צלזיוס. טמפרטורת המקסימום הממוצעת בינואר היא 3.5- מעלות צלזיוס והמינימום הממוצע הוא 7-8- מעלות.

מזג האוויר בליטא הוא מתון למדי. באזורי החוף האקלים קיימת השפעה ממזגת של הים, בעוד שבמרכז ליטא ובמזרח ליטא, האקלים יבשתי יותר. בקלייפדה, הקרובה לים, החורפים מתונים יותר והקיץ קריר יותר, אך ההבדל בטמפרטורות בין וילנה לקלייפדה אינו עולה על כמה מעלות.

חופשה בליטא – מידע נוסף למטייל

טיסות לליטא – השוואת מחירים והמלצות חשובות

השכרת רכב בליטא – השוואת מחירים ומידע

וילנה – בתי מלון מומלצים עם המשפחה בבירת ליטא

עונה מומלצת לחופשה בליטא

עונת התיירות בליטא נמשכת כמעט כל השנה. העונה הפופולאריות ביותר לתיירים היא, באופן טבעי, הקיץ, שנמשך בערך מאמצע מאי עד אמצע ספטמבר. חשוב לזכור, שלא מדובר בקיץ כמו זה שמוכר לנו בישראל. בשל ציקלוני הים, המגיעים מהים הבלטי אל היבשה, חום הקיץ בליטא אינו קיצוני, אפילו לא בשיא העונה, ועבור תיירים ממדינות חמות, מדובר ביתרון גדול.  בתחילת חודש אוגוסט נרשם גידול בתיירות החופים, אך כבר באמצע אוגוסט, כאשר טמפרטורת המים יורדת אל מתחת ל-17 מעלות צלזיוס, מסתיימת עונת הרחצה בליטא. עם זאת, הטמפרטורות עדיין נוחות למדי ומאפשרות בילוי באוויר הפתוח.

ליטא נחשבת יעד אטרקטיבי לתיירות מרפא, בזכות הסגולות הבריאותיות המיוחסות לאוויר בחופים הנקיים ולרחצה במי הים הצלולים של הים הבלטי. לאורך חוף הים הבלטי פועלות גם המון קייטנות לילדים ונוער – בעיקר קייטנות ספורט – הפועלות רק בתקופת הקיץ, למשך תקופה שאינה עולה על 14-17 ימים. עונת תיירות המרפא נמשכת לאורך כל השנה, אך מומלץ לתזמן חופשת מרפא בליטא בין אמצע האביב לאמצע הסתיו, כאשר מזג האוויר בליטא נוח ונעים.

למרות ששטחה של ליטא הוא די קטן, היא משופעת במונומנטים אדריכליים והיסטוריים. תיירים רבים מנצלים את מזג האוויר הנוח בתקופת הקיץ כדי לסייר באתרים אלה. באופן טבעי, בקיץ מחירי השירותים והאטרקציות התיירותיות עולים, בשל הביקוש הרב, ולכן מי שמעוניין להוזיל את עלויות החופשה בליטא, יכול לבקר בה בתחילת האביב או באמצע הסתיו, אך אז רצוי להיערך מראש לתנאי מזג אוויר בלתי צפויים.

לא מעט תיירים מגיעים מדי שנה לליטא כדי לחגוג את השנה החדשה וחג המולד, במיוחד בעיר וילנה, שבתקופה זו מתקשטת ומתעטפת ברוח החגים החורפיים. בווילנה מתקיים גם יריד חג המולד, שמתחיל ביום הראשון של השנה החדשה ונמשך כשבועיים.

עונות השנה בליטא

מזג האוויר בליטא באביב

האביב בליטא מתחיל באמצע חודש מרץ, כאשר עדיין ניתן למצוא כתמי שלג ברחובות הערים, בשדות ובאזורים מיוערים. בתקופה זו, ניתן להבחין בחסידות הלבנות הראשונות המופיעות בשמי ליטא. החסידה היא הציפור הלאומית של ליטא, וב-25 במרץ נהוג לציין בה את יום החסידה. מזג האוויר בליטא באביב אינו צפוי. לעתים יש באביב הליטאי ימים גשומים עם רוחות משמעותיות, במיוחד בחודשים אפריל ומאי, ובכל שנה מתפתחים בו תנאי מזג אוויר מעט שונים. הטמפרטורה הממוצעת האופיינית בחודש מרץ היא כ-1 מעלות צלזיוס, באפריל כ-6 מעלות צלזיוס, ובחודש מאי היא עולה לכ-12 מעלות צלזיוס. עם זאת, חשוב לזכור, כי למרות העלייה בטמפרטורות הממוצעות, במרץ, ואפילו באפריל, יכול לרדת שלג, ומצד שני, במאי יכולים להיות ימים חמימים יחסית עם טמפרטורות של כ-16 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בליטא בקיץ

הקיץ בליטא הוא העונה הגשומה ביותר. מטחי הגשם הכבדים מתחילים בחודש יולי (כ-77 מילימטרים) ונמשכים לאורך כל העונה. יולי הוא חודש החם ביותר של הקיץ בליטא עם טמפרטורה ממוצעת של כ-18 מעלות צלזיוס. בחודש יוני הטמפרטורה הממוצעת היא בערך 15 מעלות צלזיוס, ובאוגוסט 16 מעלות צלזיוס. בליטא בקיץ ניתן ליהנות ממגוון של אירועים חגיגיים, כגון: פסטיבל וילנה, פסטיבל הזמר הליטאי העולמי, פסטיבל הקיץ כריסטופר ועוד.

מזג האוויר בליטא בסתיו

מזג האוויר בסתיו בליטא הוא בלתי צפוי ומשתנה כל הזמן. בחודש אוקטובר ניתן לחוות ימים מושלגים מצד אחד, ומצג שני, יכולה להגיע גם תקופה של "קיץ אינדיאני", האורך כשבוע, ובמהלכו הטמפרטורות עולות והימים שמשיים ובהירים. בסתיו בליטא הימים מתקצרים ונעשים ערפיליים, ובעונה זו גם מגיע הכפור הראשון של השנה. באזורים מסוימים בליטא יכולות להיות סופות רוח סתוויות חזקות מדי פעם. זו גם תקופת הפריחה של פרח הסתיו המסורתי של ליטא, הדליה. בימים האחרונים של ספטמבר נהוג לחגוג בליטא את פסטיבל הקציר. הטמפרטורה הממוצעת בספטמבר  היא כ-12 מעלות צלזיוס, באוקטובר כ-7 מעלות ובנובמבר כ-3 מעלות.

מזג האוויר בליטא בחורף

החורף בליטא מתאפיין בשלגים כבדים, במיוחד בחודשים ינואר ופברואר. בעיקרון, בחורף בליטא יש שבוע או שניים קפואים במיוחד, במהלכם הטמפרטורה בלילה יורדת עד כ-20- מעלות צלזיוס. כמו כן, משבי רוח מכיוון הים יכולים לגרום גם הם לצניחה גדולה בטמפרטורות. למרות הכמויות הגדולות של שלג, הוא לא נערם, משום שהוא נמס יחסית מהר – כיומיים-שלושה לאחר נפילתו. בחורף בליטא מתקיים אירוע מסורתי של מרוצי סוסים באגם סרטאי, במהלכו ניתן לחוות אווירה ליטאית מיוחדת ולטעום מנות מסורתיות מהמטבח הליטאי. כאמור, בעונה זו נערך גם יריד חג המולד של וילנה. הטמפרטורה הממוצעת בחורף היא כ-5- מעלות צלזיוס בשעות היום, וכ-10- מעלות בלילה. החודש הקר והקפוא ביותר בליטא הוא בדרך כלל ינואר, אז הטמפרטורה הממוצעת שלו היא כ-7- מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בליטא לפי חודשים

מזג האוויר בליטא מתאפיין במעבר בין אקלים ימי במערב לאקלים יבשתי באזורים המזרחיים יותר.

הנתונים המפורטים כאן מתייחסים לבירה וילנה, הנמצאת בחלק המזרחי של ליטא, המושפע פחות מהים הבלטי, ולכן גם מתאפיין בשינויים חדים יותר במזג האוויר לעומת אזורי החוף.

מזג האוויר בליטא בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 3- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1 שעות

ימים גשומים: 14 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר בליטא בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 5- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1 שעות

ימים גשומים: 14 ימים

כמות משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר בליטא במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר בליטא באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר בליטא במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 85 מ"מ

מזג האוויר בליטא ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר בליטא ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

מזג האוויר בליטא באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 100 מ"מ

מזג האוויר בליטא בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר בליטא באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

מזג האוויר בליטא בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר בליטא בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל