מוסקבה עם ילדים

מוסקבה – אטרקציות מומלצות עם המשפחה

מתכננים חופשה משפחתית במוסקבה בירת רוסיה? בכתבה הבאה אספנו עבורכם מידע על אטרקציות במוסקבה (כולל סרטוני וידאו וקישורים להזמנת כרטיסים) וגם מידע חשוב על מוסקבה למטייל – המלצות למשפחות המגיעות אל מוסקבה עם ילדים, מידע על מזג האוויר במוסקבה ועל הגיאוגרפיה של העיר, ועוד

מוסקבה (Moscow) היא הבירה בת ה-871 שנה של רוסיה. כעיר גלובלית איקונית, מוסקבה שיחקה במהלך הדורות תפקיד חשוב בהתפתחותה של רוסיה ובהתפתחותו של העולם. המראה הייחודי של מתחם הקרמלין במרכז העיר עדיין עמוס בסמליות ובהיסטוריה עבור רבים. מוסקבה הייתה בעבר בירתה של ברית המועצות הקומוניסטית ועד היום אפשר להבחין בסימנים לכך. עם זאת, יש לרוסיה ולבירה שלה הרבה יותר להציע מאשר זכרונות מהתקופה הסובייטית – יש לא מעט אטרקציות במוסקבה לתיירים, כולל הרבה פעילויות עבור משפחות המגיעות אל מוסקבה עם ילדים, אבני חן ארכיטקטוניות מתקופה האימפריה הרוסית עדיין מנקדות את העיר כולה, וסימני פאר של האוליגרכים, הצארים המודרניים ובני המעמד הגבוה נמצאים בשפע

חופשה במוסקבה – עוד באותו נושא:

מלונות מומלצים במוסקבה למשפחות עם ילדים

השכרת רכב במוסקבה – השוואת מחירים וטיפים חשובים

מוסקבה היא המוקד הפיננסי והפוליטי של רוסיה ושל המדינות שהיו בעבר חלק מברית המועצות. אוכלוסייתה מונה כ-13 מיליון איש באזור של כ-2,511 קמ"ר לאחר שהעיר התרחבה בשנת 2012. כעשירית מתושבי רוסיה חיים באזור מוסקבה רבתי ומוסקבה היא העיר השנייה בגודלה באירופה מבחינת כמות האוכלוסין, אחרי איסטנבול.

אטרקציות במוסקבה למשפחות


מוזיאון מכונות המשחקים של מוסקבה Museum of Soviet Arcade Machines Moscow

מוזיאון מכונות משחקי הוידאו של מוסקבה כולל עשרות משחקים. אם גדלת במערב, רבים מהם מאוד מוכרים (אם כי מעט שונים מאחר שעוצבו מחדש בטכנולוגיה סובייטית על בסיס אידיאולוגיות קומוניסטיות). הצוות החברותי אוהד משחקי הווידאו יקבל אתכם בברכה אל תוך המוזיאון המכיל 50 מכונות, כ-40 מתוכן משחקי אולד סקול.

המכונות שוחזרו במסירות ואהבה וכוללות משחקי פינבול ומשחקים מכאניים אחרים, וכן משחקים דיגיטליים מהדור הראשון. אם אתם מגיעים אל מוסקבה עם ילדים זוהי הזדמנות מעולה להכיר להם את האבות הקדומים של משחקי המחשב שהם משחקים בהם כיום.

המוזיאון ייתן לכם הצצה מעניינת אל תוך העולם התרבותי של ברית המועצות במהלך המלחמה הקרה. בזמן שאתם כאן, אל תחמיצו את ההזדמנות להשתמש במטבעות שניתנים לכם כדי להשתמש במכונות. מעצבי משחקי הוידאו היו מוגבלים אמנם באידיאולוגיה ובטכנולוגיה של אותו זמן, אבל כל זה רק מוסיף לקסם של המוזיאון האהוב, המהווה את אחת הפופולריות שבין אטרקציות במוסקבה למשפחות עם ילדים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון משחקי הוידאו של מוסקבה

אוטובוס התיירים של מוסקבה Hop-on Hop-off Bus Moscow

אחד האתגרים הגדולים של חופשה במוסקבה – בייחוד עבור משפחות המגיעות אל מוסקבה עם ילדים – הוא התחבורה במוסקבה. מוסקבה היא עיר ענקית ופקוקה, אז למה לשחק ברולטה רוסית ולהיתקע בפקקים במוניות או עם רכב שכור – שלא לדבר על הליכה מרובה ברגל במוסקווה עם הילדים – כשאתם יכולים להגיע לרוב האטרקציות התיירותיות במוסקבה במהירות ובקלות באוטובוס התיירים?

אוטובוס התיירים של מוסקבה נוסע במסלול מעגלי בין אטרקציות במוסקבה. הכרטיס שניתן להזמין בקישור יגיע אליכם לסמרטפון והוא מקנה גישה לשני מסלולים שונים העוצרים ביותר מ-40 תחנות, כך תוכלו לחקור את מוסקבה מתוך אוטובוס תיירים ממוזג ונוח, תוכלו לרדת בכל אטרקציה במוסקבה שמעניינת אתכם, לחקור אותה ולהמשיך אח"כ באוטובוס הבא במסלול, ותחסכו זמן וכסף.

הכרטיס תקף למשך יומיים ומאפשר לכם ליצור לו"ז של טיול במוסקבה עצמאית. אם זמנכם קצר, הקו האדום עוצר ב-17 מהאטרקציות הטובות ביותר במוסקבה, כולל הכיכר האדומה המפורסמת (Red Square), מוזיאון פושקין לאמנויות יפות (Pushkin Museum of Fine Arts) וגני אלכסנדר (Alexander Gardens) שברחוב מוחובאיה (Mokhovaya Street).

אם יש לכם יותר זמן, נצלו גם את הקו הירוק הכולל עוד 27 תחנות, כולל כיכר ארבטסקאיה (Arbatskaya Square) כדי לראות מראות של כנסיית בוריס הקדוש וגלב (Chapel of St Boris and Gleb). כולל מכשיר אודיו בשמונה שפות על גבי האוטובוס.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של מוסקבה

כרטיס ההטבות סיטי פאס מוסקבה CityPass Moscow

חופשה במוסקבה הופכת להרבה יותר קלה ונוחה עם כרטיס ההטבות סיטי פאס של מוסקבה, המשיג לכם כניסה לאטרקציות התיירותיות האהובות ביותר של מוסקבה. תוכלו לבחור שישה מתוך 40 המוזיאונים והאנדרטאות המפורסמות ביותר ולהשתמש באוטובוס הקומותיים לתיירים. תוכלו לבקר באתרים כמו המוזיאונים של הקרמלין (Kremlin Museums), כנסיית וסילי הקדוש (St. Basil’s Cathedral), גלריית טרטיאקוב (Tretyakov Gallery) ועוד.

לכו לבקר בכנסיית וסילי הקדוש השוכנת בכיכר האדומה המפורסמת כדי לראות את הצריחים הענקיים המפורסמים שלה. משם, חצו את הכיכר לכיוון המוזיאונים של הקרמלין. בגלריה טרטיאקובה תראו 170 אלף יצירות מאת אמני רוסיה, כמו קנדינסקי, שאגאל ופופובה, או אנימציה ואמנות עכשווית בגלריה הלאומית סולינאקה (Solyanka State Gallery).

עם הבונוס של אוטובוס הקומותיים המעניק לכם גם שיט על גבי הנהר תוכלו לראות את כל האטרקציות החשובות של מוסקבה. אם אתם מגיעים אל מוסקבה עם ילדים או בקבוצה גדולה, החיסכון הכספי על כרטיסים לאטרקציות במוסקבה יכול להיות משמעותי.

להזמנת כרטיס סיטיפאס לכניסה לאטרקציות במוסקבה

מוזיאון הצעצועים הרוסיים Museum of Russian Toys

מוזיאון הצעצועים הרוסי לוקח אתכם עמוק אל תוך ההיסטוריה של הצעצועים המסורתיים ואמנות הפולקלור ברוסיה. תראו את צעצועי חוחולמה הרוסיים הצבועים בעץ, תוכלו לצבוע בעצמכם בובות מטריושקה ותצאו משם כשאתם רוצים לחזור ולסקור את תיבת הצעצועים שלכם מהילדות. זוהי ללא ספק אחת האטרקציות הפופולריות במוסקבה למשפחות עם ילדים.

עם צעצועי עץ, חימר, קרמיקה, בד ותחרה, אמנות הפולקלור הרוסית מגוונת ושובת לב. המוזיאון ייקח אתכם למסע אל תוך ההיסטוריה של מלאכת היד והאגדות שהיוו השראה לכל סגנון.

כאן תראו עיצובים עבודת יד הכוללים את בובות חוחלומה המפורסמות העשויות מעץ וסוסי נדנדה רוסיים מסורתיים. תסיירו בתערוכות הכוללות אלמנטים אינטראקטיביים ומשחקים ששואבים אתכם אל תוך ההיסטוריה הצבעונית של עולם הצעצועים.

תלמדו על בובת המטריושקה (בבושקה) האיקונית של רוסיה ותוכלו אפילו ליצור יצירות משל עצמכם לקחת הביתה כמזכרת, אם תחליטו להשתתף בכיתת מאסטר בהנחיית בונה צעצועים מנוסה. במהלך השיעור תלמדו איך לצבוע צעצוע עץ או בובת מטריושקה משל עצמכם.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הצעצועים של מוסקבה

הבקתה ומגדל הפעמון של באבה יאגה The Hut and Bell Tower of Baba Yaga

בואו לפגוש את המכשפה הידועה ביותר לשמצה בקרמלין איזמאיילובו ותראו מה 250 שנה של פולקלור מפחיד. ברגע שנכנסתם לעולם הקסמים של באבה יאגה, המכשפה הרוסית הידועה, אין לאן לברוח, אבל במובן הכיפי של המילה. המקום מוכיח שאפילו המכשפות המפחידות ביותר יכולות להירגע ולכייף – זוהי אטרקציה לילדים בלב מוסקבה הנותנת למשפחות המגיעות אל מוסקבה עם ילדים בעלי דמיון עשיר של דרמה מצחיקה והנאה בסגנון רוסי מסורתי.

באטרקציית הילדים של מוסקבה תלמדו איך להפעיל תנור קסמים, תיהנו משיקוי יאגושי עם ריבה, ותתפעלו מהעיצוב הפנימי של המקום שהוא כולו מעשה ידי הגובלינים, ותדגמו מעשי כשפים. אטרקציה כייפית מאוד לילדים.

כמובן ששום ביקור אצל קוסמת מכושפת איננו שלם ללא הבעת משאלה. עלו למגדל הפעמון, צלצלו בפעמון ותראו אם באבה יאגה תמלא את משאלתכם.

להזמנת כרטיסים לבקתה ומגדל הפעמון של באבה יאגה

מוזיאון הנשק Weapons Museum

רציתם אי פעם לפרק ולהרכיב רובה קלצ'ניקוב  AK-47 כמו סוכן סמוי מתקופת המלחמה הקרה? הנה ההזדמנות שלכם. מוזיאון הנשק בקרמלין איזמיילובו (Kremlin Izmailovo) נועד לספק חוויה מוחשית באמצעות רובים אמיתיים וכלי תחמושת ממלחה"ע השנייה ועד היום.

תראו איך כלי נשק ותחמושת התפתחו במהלך מאה שנה, עם יותר משלושים דוגמאות של כלי נשק אמיתיים ותחמושת מרוסיה, אירופה ואמריקה, המסודרים באופן כרונולוגי מסוף המאה ה-19 ועד תחילת המאה ה-21.

היכנסו לראשו של צלף רוסי כשתראו רובה צלפים אמיתי, תגעו בתת-מקלע Shpagin, תסובבו רובה Nagant  ותסתכלו על מקלע DP. מובן שתראו גם את הקלצ'ניקוב AK-47 האיקוני במרכזו של המוזיאון ותלמדו איך לפרק ולהרכיב אותו מחדש. כך תבינו למה זה הרובה הסער הפופולרי ביותר בעולם. זוהי אחת האטרקציות הפופולריות במוסקבה למשפחות עם ילדים גדולים, ולמטייל בכלל.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הנשק במוסקבה

Bread Museum מוזיאון הלחם

אם יש מוזיאון אחד שאתם חייבים לראות במוסקבה, זה מוזיאון הלחם! המוזיאון שוכן במרכז התרבותי בקרמלין איזמיילובו (Kremlin Izmailovo) ומספר את סיפור תולדות עשיית הלחם, העוגות והמאפים ברוסיה. כאן תוכלו לצפות בטקס הרוסי המסורתי של הלחם והמלח – קבלת פנים רוסית קלאסית המתקיימת מזה דורות.

אופה לחמים מומחה ינחה אתכם במהלך סיור הכולל כאלף מוצגים. תוכלו ללמוד על טכניקות אפיית הלחם ומתכונים שונים שהתפתחו במהלך הדורות ולראות איך רבים מכלי העבודה שהיו פעם בשימוש נמצאים כאן עד היום.

תלמדו את טכניקות אפיית העוגות והקישוט הרוסית, תגלו את הסוג לבייגל המושלם ולמה הפנקייק הרוסי (בליני) הוא הפנקייק האולטימטיבי. בנוסף, תוכלו להשתתף בשיעור מאסטר ללימוד הכנת ג'ינג'רברד.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הלחם במוסקבה

המוזיאון להיסטוריה של הוודקה Vodka History Museum

ברוסיה, אין כזה דבר וודקה לא טובה. יש רק וודקה טובה או מאוד טובה! אחרי ביקור במוזיאון ההיסטוריה של הוודקה במוסקבה, גם אתם תדעו איך להבחין בהבדל. במוזיאון תראו מעל אלף סוגי וודקה, תלמדו על ההיסטוריה בת ה-500 שנה שלה, תראו מתכונים להכנת וודקה מהמאה ה-18 ועוד.

המשקה השקוף המפורסם נחשב כגורם המוביל לקבלת החלטות גרועות בחלקים מסויימים בעולם, אבל ברוסיה הוא עמוד התווך של חיי החברה ומקור לגאווה לאומית.

מוזיאון ההיסטוריה של הוודקה הוא תצוגה של ההיסטוריה בת 500 השנה של הוודקה הרוסית. תוכלו לסקור אוסף של יותר מאלף סוגי וודקה, מתכוני וודקה מהמאה ה-18 ותערוכות צילום המתארות את תפקידה של הוודקה בהיסטוריה של רוסיה. תלמדו אודות תהליך הזיקוק ותהליך הייצור של הוודקה הרוסית. להבין את תרבות הוודקה הרוסית זה להבין את רוסיה קצת יותר טוב.

להזמנת כרטיסים למוזיאון ההיסטוריה של הוודקה במוסקבה

Kremlin Izmailovo Museums מוזיאוני הקרמלין – כרטיס משולב

הכרטיס המשולב של מוזיאוני קרמלין איזמאיילוב כוללים כניסה למוזיאון הלחם (Bread Museum), מוזיאון הצעצועים הרוסי (Museum of Russian Toys), הבקתה ומגדל הפעמון של באבה יאגה (The Hut and Bell Tower of Baba Yaga) ומוזיאון כלי הנשק (Weapons Museum). הכרטיס המשולב מקנה כניסה לארבעה מהמוזיאונים הפופולריים ביותר במוסקבה למשפחות עם ילדים.

להזמנת הכרטיס המשולב של מוזיאוני קרמלין איזמאיילוב

הגיאוגרפיה של מוסקבה

נהר מוסקבה (Moskva River) חוצה את העיר, ואפשר למצוא את רוב האטרקציות התיירותיות במוסקבה על הגדה הצפונית של הנהר. מקור המים המרכזי השני הוא נהר יאוזה (Yauza River) הזורם אל תוך נהר מוסקבה מזרחית מהקרמלין.

הגיאוגרפיה של מוסקבה מובחנת בעיקר ע"י שלושה כבישי טבעת שמקיפים את העיר במרחקים שונים ממרכז מוסקבה, פחות או יותר לאורך החומות שהקיפו את מוסקבה בעבר. הכיכר האדומה (Red Square) והקרמלין נמצאים ממש במרכז וכביש הטבעת הפנימי ביותר נקרא טבעת השדרה (Boulevard Ring) (Bulvarnoye Koltso). הוא נבנה בשנות העשרים של המאה ה-19 במקום שבו חומות מהמאה ה-16 ניצבו. הכביש נמתח מקתדרלת ישו הגואל (Christ the Saviour Cathedral) בקצה הדרום מערבי של מרכז מוסקבה ומגיע עד קצה נהר היאוזה בקצה הדרום מזרחי של המרכז.

כביש הטבעת השני הוא טבעת הגן (Garden Ring) (Sadovoe Koltso) ששואב את שמו מהעובדה שבעלי האדמות ליד הכביש בתקופה הצארית נאלצו לטפח את הגנים בהוראת הצאר כדי שהדרך תהיה יותר יפה. בתקופה הסובייטית הכביש הורחב והוא מעוטר היום בגנים.

כביש הטבעת השלישי, שסלילתו הסתיימה ב-2004, לא שימושי במיוחד עבור תיירים במוסקבה, אבל משתמשים בו הרבה והוא סופג חלק מהתנועה של מוסקבה. הכביש נמתח פחות או יותר סביב נקודת הגבול והמכס של מוסקבה בין השנים 1742-1852, Kamer-Kollezhsky val, ומוכר בקיצור כ- MKAD (Moskovskaya koltsevaya Automobil Naya Dorota). זהו כביש מהיר באורך 108 ק"מ שמקיף את העיר כולה (בדומה ל-M25 של לונדון וה- Périphérique של פריז).

מזג אוויר במוסקבה

האקלים של מוסקבה הוא אקלים קונטיננטלי לח, בעל חורפים קרים מאוד וקייצים חמים. גשמים יורדים במהלך כל השנה במוסקבה, עם כמות גשמים ממוצעת של 707 מ"מ בשנה. טמפרטורת החורף הממוצעת בפברואר היא -6.7°C והטמפרטורה הנמוכה ביותר היא כ–10°C, הגבוהה בסביבות -4°C. לפעמים אפשר הקור במוסקבה מגיע לטמפרטורות נמוכות עד  -20°C וכשגלי הקור מגיעים מסיביר אפשר גם לחוות טמפרטורות של -30°C. אם אתם מגיעים אל מוסקבה עם ילדים בחורף – עליכם לוודא שהם ערוכים לקור קיצוני. מצד שני, כשהרוחות מגיעות מהמערב, הטמפרטורות החמות יכולות לעלות מעל נקודת הקפיאה ואפילו עד 5°C, מה שמאפשר ירידת גשמים כשלושה וחצי ימים בכל חורף בממוצע.

אע"פ שבתחילת נובמבר במוסקבה אפשר כבר למצוא שלג על האדמה, הוא נמס עד סוף מרץ ותחילת אפריל, ומזג האוויר במוסקבה משתנה באופן מוחשי משנה לשנה. רוחות קרות בד"כ ממשיכות להגיע עד מרץ ולפעמים אפילו עד אמצע אפריל. ירידת השלגים האחרונה היא בד"כ בסביבות 15 באפריל. במאי, מזג האוויר החמים זורם לבירה הרוסית והטמפרטורות מפסיקות לרדת מתחת לנקודת הקור. עם זאת, יש עדיין סיכוי לירידת שלגים. ב- במאי, 2014, למשל, שלג ירד במוסקבה במשך כשעה.

הקייץ במוסקבה חמים כאשר הטמפרטורה הממוצעת ביולי היא 19.2°C והשיא מגיע לכ-25°C , טמפרטורה נמוכה בסביבות 15°C. האזור מושפע מגלי חום העשויות לגרום לטמפרטורות לעלות מעל 30°C, אבל אלה בד"כ קצרים. בלילות אפשר לצפות לטמפרטורות מתחת ל-10°C . הסתיו במוסקבה מתאפיין בצניחה מהירה של טמפרטורות וירידת השלג הראשון במוסקבה היא בד"כ בסביבות 25 באוקטובר.

מוסקבה - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל