Renminbi

יואן סיני (RMB) בישראל – הזמנה לנתב"ג או קנייה בבנק?

על מנת לסייע לכם לעבור את הטיול בסין בשלום, ובלי להיתקע בלי כסף סיני אחרי טיסה ארוכה ונחיתה בארץ זרה, יצרנו לכם מדריך מלא ומפורט בנוגע לכל התהליך של קניית יואן סיני – המטבע של סין – בישראל, כולל הסברים על המרת שקל ליואן ועל אופציה מומלצת במיוחד, של הזמנת יואן סיני לנתב"ג לפני הטיסה

סין היא אחד מיעדי הטיול הקסומים ביותר שיש למזרח הרחוק להציע למטיילים הישראלים. על כן, בשנים האחרונות עולה קרנה של מדינה זו בקרבם של חובבי הטיולים והביקוש לטיולים בסין רק הולך וגדל. בשל גודלה העצום של סין, המטיילים משקיעים משאבים רבים, כולל כסף וזמן על מנת להגיע לכל אחד ואחד מאתרי התיירות החשובים ביותר בסין, החל מהערים הגדולות כמו ביג'יינג או הונג קונג ועד לטיולים בנופים הטבעיים עוצרי הנשימה שיש לסין להציע. כולם יכולים למצוא את עצמם באטרקציות שאין שני להן במהלך טיול מסוג זה.

יחד עם זאת התרבות באזור סין היא כל כך שונה ממה שאנחנו מכירים בישראל שחשוב להבין כיצד להתנהל ברמה היומיומית במהלך טיול בסין. לפני שאתם אורזים את המזוודות ויוצאים למסע מרגש ושונה באחת מהמדינות המיוחדות ביותר בעולם, אתם חייבים לדעת איך להתנהל עם כסף סיני במהלך החופשה שלכם.

ראשית שימו לב שלא בכל מקום בסין תמצאו כספומט ורבים מהכספומטים פועלים בסינית בלבד. בנוסף, סין היא עדיין מדינת עולם שלישי ולא בכל מקום יקבלו כרטיס אשראי זר. לכן מומלץ להצטייד בכסף סיני (יואן סיני) עוד בישראל ולהסתמך כמה שפחות על כספומטים בסין. שימו לב גם שבעוד שהמטבע של סין הוא יואן סיני (או בשמו הסיני רנמינבי), להונג קונג יש עדיין מטבע נפרד שנקרא דולר הונג קונג



הזמנת יואן סיני (RMB) לנתב"ג

שירות חדש של חברת FlyMoney מאפשר לכם לפשט עד מאוד את התהליך של רכישת יואן סיני בישראל, ולדאוג שהסכומים הנדרשים לכם לאורך כל הטיול יחכו לכם לפני הטיסה בשדה התעופה בן גוריון בשטרות יואן סיני. אם אתם רוצים להמיר יואן סיני אבל לא לבזבז יותר מידי זמן בימים שלפני החופשה על חיפוש המטבע, הזמינו מראש אונליין את כמות השטרות הנדרשת לכם לאורך כל הטיול והם ימתינו לכם בדלפקים של בנק הפועלים בנתב"ג, (בטרמינל שלוש או אחד, תלוי מהיכן אתם טסים), ביום הנסיעה. באמצעות השירות הנוח תוכלו לשלם על קניית יואן סיני בשערי המרה נוחים, ואפילו לבצע פריסת תשלומים באמצעות כרטיס האשראי על כל העלות של יואן סיני, מנת להקל עליכם את הוצאות הטיול בסין.

על מנת להזמין יואן סיני (או דולר הונג קונג) לנתב"ג במזומן, ניתן להשתמש בתיבת ההזמנות של FlyMoney, הנמצאת למטה בדף זה. שימו לב שייתכן שתצטרכו לגלול את התיבה ימינה או שמאלה כדי לראות את כל העמודות ולהשלים את ההזמנה

 

טיול בסין – עוד באותו נושא

טיסות פנים בסין – השוואת מחירים והזמנות

השכרת רכב בסין – הסברים חשובים למטייל

היתרונות של הזמנת יואן סיני (RMB) לשדה התעופה

על מנת לנצל בצורה המיטבית את הזמן שלכם בטיול בסין, אתם רוצים להיות בטוחים שכל רגע מהנסיעה שלכם, מתנהל אך ורק למטרות הנאה, ושאתם לא מבזבזים שעות בחיפוש אחרי כספומט הפועל באנגלית או בית עסק שמקבל כרטיס אשראי בינלאומי. בשל העובדה שאתם נמצאים תחת לחץ זמן ויש לכם מספר ימים קצוב מאוד והרבה מה להספיק אתם לא רוצים לבזבז זמן בתורים ארוכים או בהחלפת כספים במהלך הטיול. בדיוק מסיבה זו מומלץ לדאוג לכל תהליך החלפת הכספים עוד לפני ההגעה לשדה התעופה, כך תהיו בטוחים שהטיסה שלכם הולכת להיות נעימה הרבה יותר.

כמו כן חשוב לזכור שאתם נוסעים לארץ לא מוכרת ואתם לא רוצים להגיע למצב בו אתם משתמשים בשטרות מזויפים ומסתבכים עם החוק. השירות של חברת flymoney פועל בפיקוח משרד האוצר, כך שאם אתם מזמינים יואן לשדה התעופה תוכלו להיות רגועים מבחינה זו.

קניית יואן סיני (RMB) בדואר ישראל

ההרגל הטבעי של ישראלים רבים הוא לרכוש מטבע זר דרך שירותי חברת דואר ישראל. במשך שנים רבות דואר ישראל היה המונופול היחידי בתחום המרת מט"ח בישראל, עם זמינות קבועה של שטרות של המטבעות הזרים הנמכרים ביותר בעולם (דולר ארה"ב, לירה שטרלינג וגם יורו). אבל רגע לפני שאתם רצים לדואר ישראל לנסות להחליף יואן סיני, חשוב שתדעו כי לא תמיד לדואר ישראל אין אספקה קבועה של מטבע זה ולכן לא בטוח שהם יוכלו לתת לכם את שירות המרת מטבע הנחוץ לכם לקראת הנסיעה לסין, וייתכן שתמתינו בתור הארוך סתם.

רכישת יואן סיני  (RMB) בבנק

אפשרות מוכרת נוספת להמרת מטבעות זרים, אשר נפוצה מאוד בקרב ישראלים רבים היא פנייה לסניף הבנק המקומי כדי לקנות יואן דרכם. בדומה לשירותים הניתנים בדואר ישראל, גם בסניפי הבנקים ברחבי הארץ יש זמינות קבועה וגבוהה של מטבעות פופולרים (יורו, לירה שטרלינג ודולר), אך לא תמיד תוכלו למצוא בסניף הבנק שלכם גם יואן סיני. זהו מטבע יחסית נדיר במחוזותינו ולכן לבנקים לא משתלם להחזיק אותו באופן קבוע במלאי שלהם. לפיכך מומלץ לבדוק, עוד לפני ההגעה לבנק, האם יש ברשותם שטרות של יואן סיני, אשר זמינים להחלפה בכמות שמספיקה לכם למהלך הטיול.

רכישת יואן סיני  (RMB) בצ'יינג'ים

ברחבי ישראל פרוסים סניפים רבים של צ'יינג'ים להמרת מט"ח, אשר על פי רוב מאפשרים לבצע החלפת כספים מהירה מאוד. במקרים מסוימים יש חנויות המרת מטבע שמחזיקות כמות שטרות מוגבלת של יואן סיני, לכן מומלץ לבדוק עוד לפני שאתם פונים לחנות על מנת לבצע החלפה. לצד זאת חשוב לזכור כי סניפי החלפת הכספים הללו יכולים להיות יקרים במיוחד ועמלות ההחלפה יהפכו את הרכישה של יואן סיני ללא אטרקטיבית. צ'יינג'ים בנתב"ג (ללא הזמנה מראש) הם תמיד היקרים ביותר.

רכישת יואן סיני (RMB) בשדה התעופה בן גוריון

לצד כל האופציות הקיימות לקניית יואן בישראל, עומדת אפשרות נוחה וזמינה הרבה יותר לבצע המרת מטבע בשדה התעופה בן גוריון. כאמור, כיום ניתן להזמין יואן סיני ישירות לדלפק בנק הפועלים בשדה התעופה בן גוריון, ללא כל צורך לעבור קודם בבנק. הזמנת הכספים נעשית דרך האינטרנט, טרם מועד הטיסה, ואתם מגדירים מתי הטיסה שלכם על מנת שתוכלו להגיע לאסוף את הכספים לאחר עמדות הבידוק.

היתרונות המשמעותיים ביותר בשיטת המרת המטבע הזו הם החיסכון העצום בזמן והתרוצצויות, גם האפשרות לפרוס תשלומים בכרטיס האשראי בהזמנה אונליין, ואף האפשרות לבקש פירוט שטרות מסוים, על מנת להקל עליכם את השהייה בימים הראשונים בסין. אם אתם לא רוצים לבזבז זמן מיותר בתורים בבנק או בדואר, ואתם רוצים להפוך את הטיסה שלכם לסין לנעימה הרבה יותר, אז אתם רוצים להתחיל את הטיול ברגל ימין עם קניית יואן במזומן בישראל בדרך הכי נוחה ומשתלמת.

מהו יואן סיני? – פירוט שטרות ומטבעות

היואן הסיני (או בשמו המקומי רנמינבי) הוא מטבע ותיק למדי אשר נכנס לשימוש כמטבע הסיני ב-1889, והשטרות הראשונים הוכנסו לשימוש בשנות ה-90 של המאה ה-19. נכון לכתיבת שורות אלו שוויו של יואן סיני אחד הוא כחצי שקל ישראלי.

השטרות הקיימים לשימוש בסין כיום הם: 1 יואן, חמישה יואן, עשרה יואן, 20 יואן, 50 יואן ומאה יואן. כמו כן, כל יואן נחלק לעשרה ג'יאו (עשר "אגורות סיניות"), וכל ג'יאו נחלק לעשרה פן.

מהן עלויות טיול בסין וכמה כסף מומלץ להמיר לטיול?

אומנם סין נחשבת מדינה חזקה יחסית, והופכת בשנים האחרונות למעצמה כלכלית שאין שנייה לה, אך בפועל מדובר במדינה שרמת המחייה בה היא זולה למדי. המחירים בסין עולים בהתמדה ועדיין לא מצליחים להשוות את עלויות המחיה במערב כך שטיול בסין יכול להיות זול במיוחד אם רק תדעו להתנהל בצורה כלכלית נכונה. עלויות הלינה והמזון הן זולות בצורה קיצונית, כך שמרבית עלות הטיול שלכם נופלת על הטיסות עצמן. אפילו בערים הגדולות אתם יכולים למצוא מחירי בתי מלון נוחים יחסית למדינת ישראל. גם בתחום של התחבורה הציבורית, בין אם בתוך הערים ובין אם מחוץ להן, סין מתהדרת בתחבורה ציבורית זולה מאוד. מרבית המוזיאונים והפארקים פתוחים לציבור הרחב בחינם או בעלות מינימלית במיוחד.

בדיוק מסיבה זו אתם יכולים להסתפק במאה וחמישים יואן ליום למטייל בסין כדמי מחייה, אשר יאפשרו לכם ליהנות מטיול ברמה גבוהה מאוד. למשל על ידי שינה בחדרים פרטיים, כניסה לשתיים עד שלוש אטרקציות, ארוחות ואפילו נסיעות בין עירוניות. לצד זאת חשוב לזכור שאם אתם רוצים לבלות באטרקציות היקרות יותר אתם צריכים להעלות את התקציב שלכם ל-300 עד 400 יואן ליום.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל