טיול משפחות לטיבט

טיבט עם ילדים? המלצות ואזהרות לפני טיול משפחות לטיבט

טיבט, גג העולם, ארץ הרי ההימלאיה, המקדשים והשלווה האינסופית, היא יעד אקזוטי, מסקרן ומסעיר עבור מטיילים, במיוחד תיירים המחפשים אחר שלוות נפש והארה פנימית. אך האם טיבט מתאימה לטיול משפחות עם ילדים? ממה צריך להיזהר ומה צריך לשקול לפני טיול בטיבט עם ילדים? איזה חלקים של טיבט יכולים להיות נוחים יותר לטיולי משפחות?

טיבט היא כיום אוטונומיה בתוך סין. למטיילים מערביים יש בעיה קבועה בחלקים אלו של העולם – קשיי השפה, כי רוב התושבים אינם דוברים אנגלית או שפות מערביות.אך לטיבט יש גם אתגרים רבים משלה, בוודאי לטיול משפחות. אם אתם שוקלים טיול עם הילדים לטיבט, הנה כמה דברים שתירצו לקחת בחשבון, טרם תכנון הטיול:

מחלת גבהים:

מאחר ובטיבט תמצאו את הפסגות הגבוהות ביותר בעולם, ורוב הרמות נישאות כאן לגובה של 3,000 מטר ויותר, מחלת גבהים היא דבר שכיח בטיבט וזה בהחלט משהו שתרצו לחשוב עליו ולקחת בחשבון, גם לגבי הילדים וגם לגבי המבוגרים.

שימו לב! העצות הבאות אינן עצות רפואיות מוסמכות ואין להתייחס אליהן ככאלה. במקרה של בעיות בריאותיות, אנא התייעצו עם הרופא שלכם.

אחת הדרכים להתמודדות עם גבהים, היא פשוט לעלות לגובה בהדרגתיות  רבה ולתת לגוף שלכם זמן להתרגל לתנאי הגובה והמחסור בחמצן בשטח, בהדרגתיות.

למשל, במקום לטוס ישירות ללהאסה בטיבט, ניתן להגיע ללהאסה באמצעות רכבת או רכב מיעד אחר, נמוך יותר, כך גופכם וגופם של הילדים יחוו את העלייה לגובה הרב בהדרגתיות ותינתן לכולם ההזדמנות להתרגל בצורה מתונה יחסית לגובה הרב של טיבט, אליו אתם מגיעים בסופו של דבר.

אם אתם מגיעים ללהאסה עם ילדים, מומלץ לתכנן שהייה במלון נוח ומערבי ככל שניתן למקרה של מחלת גבהים או קשיי הסתגלות.

המלון המומלץ למשפחות עם ילדים בלהסה הוא מלון שנגרי לה Shangri La Hotel Lhasa – זהו בית מלון מוצלח ביותר יחסית לרמה הנמוכה בשל המלונות בלהאסה, שיש בו את כל הנוחיות של בתי מלון מערביים יחד עם שירותי בייביסיטר שניתן להזמין לחדר, ספא מקצועי עם מיגוון שירותים, בריכה מקורה, מקררים גדולים בחדרים, ועוד שירותים מומלצים למשפחות עם ילדים.

שתו הרבה נוזלים – על מנת להימנע  מהתייבשות, שתו הרבה, יותר מבדרך כלל. בנוסף, מומלץ גם לקחת ויטמין C וברזל (ממקור לא צמחי). יש גם עשבי מרפא טיבטיים טבעיים הזמינים לצריכה אותם תוכלו לקחת עוד לפני היציאה לטיול, הם נחשבים ליעילים כנגד מחלת גבהים.

שמש חזקה:

הקרינה האולטרה סגולית של השמש הטיבטית מאוד חזקה. כדאי לוודא שאתם מביאים אתכם מסנן קרינה חזק, שפתון או קרם לחות לשפתיים יבשות, משקפי שמש וכובע להגנה מפני השמש החזקה.

מזון:

בלהאסה Lhasa תוכלו למצוא מגוון רחב של מאכלים סיניים, טיבטיים, נפאליים ואפילו מאכלים מערביים. בערים הקטנות ובכפרים, לעומת זאת, המאכלים הם בעיקר טיבטיים ומבוססים בעיקר על בשר יאק ובשר כבש – יש ילדים שזה עלול להוות עבורם בעיה. גם באיזורים הכפריים בטיבט תמצאו מעט מאכלים סיניים, ובדרך כלל רוב המקומות המיועדים לאכילה במקומות האלה הם יחסית נקיים, אבל לעיתים מאוד בסיסיים. מאוד מומלץ להביא אתכם מזון וחטיפים עתירי אנרגיה, כגון גרנולה או שוקולד ל"מקרי חירום".

כלבים טיבטיים – סכנה

שימו לב! הזהירו את הילדים לא להתקרב לאף כלב בטיבט בשום מצב. גם כאשר הכלבים נראים שלווים וידידותיים, הכלבים בטיבט ידועים כאגרסיביים במיוחד ועלולים להתעצבן ולנשוך במהירות מפתיעה.

מחלת "הכלב המשוגע" היא בעיה ידועה בסין. על פי דו"ח תעשיית החיסונים בסין, בשנים 2006 – 2009, מחלת "הכלב המשוגע" היתה הגורם למותם של 30 אחוז מהסינים שמתו בעקבות מחלה מדבקת.

באופן כללי, טיול לטיבט עם ילדים קטנים אינו דבר מומלץ! גם בגלל האזהרות שמנינו עד לכאן, וגם בגלל שבטיבט יש מעט מאוד אטרקציות שבכלל יעוררו עניין אצל הילדים, ורובם ימצו די מהר את נופי ההריםו לא ייהנו במיוחד מטיולים חוזרים ונשנים למקדשים והמנזרים הרבים בטיבט.

האפשרות המועדפת לטיול משפחות בטיבט עם הילדים – דנבה ומערב סצ'ואן

ישנם איזורים במערב סצ'ואן שיכולים להיות יותר אטרקטיביים למשפחות המטיילות, ובעיני רוב המטיילים באיזור עדיפים משמעותית מאשר איזור להאסה.  ומאוד קל להגיע אליהם מצ'נגדו Chengdu.

איזור מערב סצ'ואן, שנמצא בגובה של כ 1800 מטר מעל פני הים, שהוא גובה נמוך יותר משמעותית, מאפשר תנאים פחות קשים לילדים מבחינת ההתמודדות עם הגובה, והזדמנות לא פחות טובה לחוות את התרבות הצבעונית של טיבט.

אחד המקומות היא העיר Danba , ביתה של התרבות ה Gyarong  בטיבט, תרבות ה Gyarong מרוכזת סביב פסגת הר ה Holy Molto, שהוא אחד מארבעת ההרים המקודשים של טיבט.

יש הרבה מה לראות ומה לעשות באזור, מומלץ להקדיש 4-5 ימים במקום כדי לחוות אותו בנינוחות. העיר דנבה ידועה בזכות מגדלורי אבן רבים ומיוחדים מסביבה, ששימשו כמגדלי שמירה. במרכז העיר תמצאו מספר מסעדות המגישות אוכל טיבטי ואוכל סיני. לאחר רדת הלילה, אין מה לעשות בדנבה הקטנה. רוב ההוסטלים בדנבה ממוקמים בדרום מזרח העיר הקטנה.

בית המלון המומלץ למשפחות עם ילדים בדנבה הוא הוסטל ג'יארונג Jiarong Hostel בעל הנוף הציורי. החדרים כאן הם די בסיסיים ויש מקלחות עם מים חמים, המארחים מאוד אדיבים ועושים הכל כדי לעזור והנוף פשוט מקסים, לדעת רבים מדובר באחד ההוסטלים הטובים בכל סין. ילדים מתים על המקום הזה.

המרחק בין צ'נגדו Chengdu ודנבה Danba הוא כ 400 ק"מ, ובפועל מדובר בכ 9-10 שעות של נסיעה באוטובוס, תלוי בתנאי הכביש. כך שיומיים מתוך הטיול יוקדשו לנסיעה – אך נסיעה זו תיקח אתכם דרך החלקים היפים ביותר של סין. הנופים כאן מגוונים, ותוכלו לחזות בדרך בפסגות הרים מושלגות, נהרות, שטחי מרעה, קרחונים, גאיות ועוד. זוהי נסיעה ארוכה, אבל כדאית.

האזור כאן הוא גן עדן טבעי וילדים ייהנו לטייל כאן לאורך השבילים במורד הגבעות היפיפיות.

תוכלו לצאת כאן גם לרכיבת סוסים בכפרים באיזור ובעיר Danba, או סתם ליהנות מהטבע ולהכיר חברים חדשים.

הילדים יוכלו ללמוד כאן על הטקסים והמסורות של המיעוטים האתניים במקום ולחקור את אוהלי הנוודים. וכמובן, תמיד יש את המקדשים הרבים אשר מהווים חלק משמעותי בחיים ובתרבות בטיבטית.

טיול משפחות לטיבט
דירוג הגולשים 0 (0 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל