טאלין אטרקציות אסטוניה

טאלין בירת אסטוניה – אטרקציות מומלצות וטיפים לחופשה

טאלין – עיר הבירה של אסטוניה בצפון – מזרח אירופה – היא יעד מרתק למטייל בזכות מספר רב של אטרקציות תיירותיות, החל מהעיר העתיקה שנשמרה מימי הביניים, דרך אפשרויות הפלגה בים הבלטי לאיים מעניינים ועד לשרידים מדהימים מתקופת העבר הקומוניסטי ושלטון הקג"ב. בכתבה זו תמצאו את כל המידע הדרוש לתיכנון חופשה בטאלין (כולל סרטי וידאו), טיפים למשפחות אשר מגיעות אל טאלין עם ילדים, המלצות על אטרקציות בטאלין ועוד מידע חשוב

טאלין, בירת אסטוניה, שוכנת על החוף הדרומי של מפרץ פינלנד, כ-70 ק״מ דרומית לבירת פינלנד הלסינקי. בלב ההיסטורי של העיר מימי הביניים נמצאת גבעת טומפאה (hill of Toompea) המכוסה ברחובות מרוצפים ובבתים וסמטאות מימי הביניים. העיר התחתית של טאלין מתחילה למרגלות הגבעה ועדיין מוקפת בשרידי חומת העיר. מסביב לחומת טאלין יש סדרה של גני ירק שמורים היטב, נהדרים להליכה. טאלין היא ללא ספק עיר מיוחדת והתרבות האסטונית מאוד שונה מהרוסית או האירופאית, כך שמדובר על יעד מעניין למטיילים מכל הסוגים, כולל משפחות אשר מגיעות אל טאלין עם ילדים

טיול באסטוניה – המלצות לקריאה נוספת:

בתי מלון מומלצים בטאלין למשפחות עם ילדים

השכרת רכב באסטוניה – השוואת מחירים ומידע למטייל

מזג האוויר באסטוניה ועונות מומלצות לחופשה

טאלין – רקע וטיפים למטייל

העיר העתיקה של טאלין מרשימה מאוד באופן שבו הצליחו לשמר אותה, והיא נוספה לרשימת אתרי מורשת עולם של ארגון אונסק״ו בשנת 1997. היום מצבה טוב יותר מתמיד, כשהרחובות הגדולים יותר הוסבו לרחובות שופינג אופנתיים המזכירים את ציריך או ז׳נבה. בעיקר בקיץ, העיר העתיקה עמוסה בתיירים, כשאל המטיילים המסורתיים, רובם פינים מהלסינקי, מתלווים בשנים האחרונות גם תיירים אירופאיים אחרים המנצלים את הטיסות הזולות.

העיר החדשה של טאלין, המשתרעת סביב העיר העתיקה, נבנתה בעיקר בסגנון סובייטי מובהק, והיום נוספו לה מבני זכוכית ופלדה המציינים את השגשוג הכלכלי של אסטוניה בתקופה שאחרי ברית המועצות. המרכז החדש של טאלין נקרא ׳כיכר החירות (Vabaduse väljak (Freedom Square)) וסמוך לשם נמצא מלון וירו (Hotel Viru) הענק, דמוי קופסת גפרורים, הסמל הידוע לשמצה ו"מרכז העצבים" של טאלין בזמן המלחמה הקרה (הייתה האזנה של הקג״ב בכל חדר!)

טאלין היא עיר היסטורית המתוארכת לימי הביניים והיא סומנה על גבי מפה של העולם עוד בשנת 1154, אם כי המצודה הראשונה נבנתה בטומפאה (Toompea) כבר בשנת 1050. בשנת 1219, העיר נכבשה ע״י ולדמר השני מדנמרק, אבל עד מהרה היא נמכרה לליגה הנזאטית בשנת 1285. העיר, שהיתה מוכרת בשם Reval באותו זמן, שגשגה כעיר סחר במאה ה-14 ומרבית מהמרכז ההיסטורי של טאלין נבנה באותו זמן.

טאלין הפכה להיות כלי במשחקים הגיאופוליטיים של השכנות הגדולות, ועברה לידי שוודיה בשנת 1561 ואחר כך לידי רוסיה תחת פטר הגדול בשנת 1710. עד מלחה״ע הראשונה ודרך העצמאות הקצרה שאסטוניה זכתה לה (החל מ-1918), אוכלוסייתה של טאלין כבר הגיעה ל-150 אלף.

בסופו של דבר אסטוניה נכבשה בידי ברית המועצות ב-1940, ונכבשה מחדש ע״י גרמניה הנאצית (1941-44) ואז נכבשה שוב ע״י הסובייטים. במלחה״ע השנייה, העיר הופצצה קשות בידי הסובייטים, אבל למרבה המזל העיר הימי ביניימית הישנה הצליחה לשרוד. ברית המועצות קיבלה אל טאלין כמות גדולה של מהגרים סלאביים, וכיום יותר מ- 36% מתושבי טאלין הנוכחים הם בעלי מוצא רוסי (בהשוואה לממוצע של 25% באסטוניה כולה). ב-20 באוגוסט, 1991, אסטוניה הכריזה על עצמאותה מברית המועצות וטאלין הפכה שוב לבירת אסטוניה.

היום, טאלין היא מטרופולין שוקק ומלא חיים, עם אוכלוסייה של 430 אלף איש. עם זאת, בין מבני הזכוכית הגבוהים והמשרדים הראשיים, טאלין שומרת על קסם שקשה למצוא במקומות אחרים. האסטונים מחשיבים את עצמם כמשהו בין צפון אירופה/סקנדינביה למזרח-אירופה, תלוי את מי שואלים, ולאסטוניה יש קשרים קרובים מאוד לפינלנד (מבחינה אתנית, לשונית ותרבותית). בעת חופשה בטאלין תמצאו שילוב של לפחות שלושה סגנונות ארכיטקטוניים בעיר היפה הזו – אירופה העתיקה שמתאפיינת בחומות העיר עם מבנים עתיקים ואזורי מחייה שובי לב שמלאים בבתי עץ צבעוניים שהיו בתי המעמד הבורגני בשנות ה-1920), מבני בטון חסרי צורה מהתקופה הסובייטית ומבנים מודרניים (כולל מקדונלד׳ס ממש ליד חומות העיר העתיקה!).

אטרקציות בטאלין

אוטובוס התיירים של טאלין Hop-on-Hop-off Bus Tallinn

ראו את המיטב של אטרקציות בטאלין עם אוטובוס התיירים של טאלין, אשר נוסע במסלול מעגלי בין אטרקציות תיירותיות בטאלין עם כרטיס "חופשי יומי" (כדאי להזמין מראש בקישור) התקף ל-24, 48 או 72 שעות. תוכלו לעלות ולרדת ללא הגבלה מאוטובוסי הקומותיים התיירותיים האדומים בכל אטרקציה תיירותית בטאלין שמוצאת חן בעיניכם ואז לעלות שוב על האוטובוס הבא בתור. שלושת הקווים השונים של אוטובוס התיירים, המתחברים ביניהם יובילו אתכם לכל האטרקציות החשובות בטאלין, מכנסיית סנט אולאף (St. Olav's Church), שער וירו (Viru Gate), העיר העתיקה (Old Town), כיכר העירייה (Town Hall Square) וקתדרלת אלכסנדר נבסקי (Alexander Nevsky Cathedral) ועוד. מדריך השמע ימלא אתכם בפרטים על ההיסטוריה והחשיבות של המקומות ההיסטוריים לאורך הדרך.

רדו במגדל הטלוויזיה (TV Tower), במוזיאון האמנות קומו (Kumu Art Museum), בארמון קאדריורג (Kadriorg Palace), מוזיאון מיקל (Mikkel Museum), המוזיאון הפתוח (Open Air Museum), המוזיאון להיסטוריה אסטונית (Estonian History Museum), ארמון מארז׳מה ומוזיאון הקולנוע (Maarjamäe Palace & Film Museum) ועוד.

הכרטיס הזה מקנה לכם גישה מלאה ונוחה לכל האתרים המעניינים של טאלין. אם אתם רוצים לתכנן טיול בטאלין בלי להוציא הרבה כסף על מוניות ובלי ללכת יותר מדי ברגל – במיוחד אם אתם מגיעים אל טאלין עם ילדים קטנים – זהו פיתרון מומלץ.

ישנם שלושה קווים המתחברים ביניהם כדי להבטיח שתוכלו להגיע לכל נקודה ונקודה. הקו האדום מכסה את מרכז טאלין, המוזיאונים של פארק קאדריורג (Kadriorg Park) ואת נמל סיפליין (Seaplane Harbor). הקו הירוק מחבר את רובע פיריטה (Pirita district), מגדל הטלוויזיה (TV Tower) ואת הגנים הבוטנים של טאלין (Tallinn Botanic Gardens) הסמוכים. הקו הכחול היא הדרך הטובה ביותר להכניס אתכם למוזיאון האוויר הפתוח של אסטוניה (Open Air Museum) ולגן החיות של טאלין (Tallinn Zoo) שהוא גם גן החיות היחיד באסטוניה ואחת המוכרות שבין אטרקציות בטאלין למשפחות.

עם הכרטיס הזה לא תצטרכו לבחור בין אטרקציות בטאלין – תוכלו פשוט לבקר בכולן!

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של טאלין


מוזיאון מסדר האבירים בטאלין Tallinn Museum of Orders of Knighthood

הכינו את החרבות ואת הסוסים שלכם –  הגיע הזמן לצלול אל תוך המיתולוגיה, התכשיטים, העיצוב ואותות הגבורה הסמליים המוצגים במוזיאון מסדר האבירים של טאלין. על חלק מהם אולי שמעתם בעבר, אבל יש כאן דברים חדשים שבטח לא שמעתם או ראיתם מעולם.

המוזיאון נותן לכם הזדמנות להעלות בדמיונכם את חיי היומיום של אביר ממוצע – חוויה מרתקת במיוחד עבור משפחות המגיעות אל טאלין עם ילדים. התצוגה The Most Noble Order of the Garter (המסדר האצילי ביותר) מתמקדת במסדר הרם ביותר במעלה בבריטניה והוותיק מבין כל מסדרי האבירים בעולם – מסדר האבירים של טאלין נוסד באמצע המאה ה-12 ע״י המלך אדוארד השלישי כסמל לתחייתו של מסדר השולחן העגול של המלך ארתור.

׳המסדר המלכותי של השרפים׳ (The Royal Order of the Seraphim), המכונה גם Blue Ribbon (אות כחול) הוא עדיין אות הגבורה היוקרתי ביותר. צפו בסמלים הנדירים שהוענקו רק לחברי הבתים השולטים וראשי מדינות אחרים, המקבלים את שלט האצולה (coat of arms) שלהם ממסדר זה.

ואם מדברים על פרסי גבורה, דמיינו את עצמכם משתתפים בטקס חגיגי שכזה המתרחש בתקופת ימי הביניים וזוכים ב׳פרס המכובד ביותר של האמבט׳ (The Most Honourable Order of the Bath). מסדר האבירים הבריטי הזה נוסד בידי המלך ג׳ורג׳ הראשון בשנת 1725 וכיאה לשמו, באמת דרש שאבירים חדשים יטבלו באמבטיה קודם. זה שאף אחד מהם לא באמת עשה את זה – זה כבר סיפור אחר.

רוצים הוכחה שהיהלום הוא חברה הטוב ביותר של האישה? התבוננו באות משובץ היהלומים של מסדר הנשר הלבן. בתחילה האות הוענק לצאר רוסיה פטר הגדול בשנת 1712 והשתמשה בו גם הקיסרית קטרינה הגדולה של רוסיה כקישוט ב׳חדר היהלומים׳ (Diamond Room) שהיה השם שניתן לחדר השינה שלה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון מסדר האבירים של טאלין


כרטיס טאלין Tallinn Card

אף אחד לא רוצה לעמוד בתור ארוך לקופות הכרטיסים כשהוא בחופשה בחו״ל. כרטיס טאלין יפתור לכם את הבעיה הזאת וגם את כל בעיות התחבורה בטאלין מראש, כך שתוכלו לטייל בעיר בקלות.

כרטיס טאלין הוא המפתח שלכם לחופשה בטאלין והדרך הטובה ביותר להבטיח לכם ביקור נעים וחסר דאגות, המלא בחוויות מדהימות. הוא כולל תחבורה שתסיע אתכם לאטרקציות המרכזיות של טאלין וגם את הכניסה לאטרקציות עצמן, כך שחוש ההרפתקנות שלכם לגמרי יוכל לטפל בכל שאר הפרטים. תהיה לכם גישה לכל אתרי התרבות והפנאי בטאלין, כך שכל מה שאתם צריכים לעשות זה להחליט לאן להגיע קודם.

צאו לסיור אטרקציות בטאלין במקומות כמו ׳מגדל הבתולה׳ (Maiden's Tower) מהמאה ה-14, עוררו את האמן הפנימי שלכם במוזיאון האמנות קומו (Kumu Art Museum), מוזיאון מיקל (Mikkel Museum) או בגלריית האמנות של טאלין (Tallinn Art Hall). התעדכנו בהיסטוריה האסטונית המקומית במוזיאון האסטוני הפתוח (Estonian Open Air Museum) או במעברים הבסטוניים (Bastion Passages).

תפסו מנוחה בגן החיות של טאלין או השקיפו על טאלין מלמעלה במגדל הטלוויזיה הענקי. אם אתם מתכננים להגיע אל טאלין עם ילדים ולהיכנס להרבה אטרקציות, הכרטיס הזה יחסוך לכם לא מעט כסף.

להזמנת כרטיס טאלין


האמנות של מונה/קלימט בתנועה Monet2Klimt Art in Motion

היכנסו אל עולם עשיר של צבעים, אמצעי ביטוי אמנותיים וגאונות אמיתית. עם הכרטיס שניתן להזמין בקישור תוכלו להיכנס לתערוכת מולטימדיה מדהימה הכוללת אוסף של 140 מעבודותיהם של האמנים הדגולים מונה, ואן גוך וקלימט, דרך הדמיות מעוררות חושים ברזולוציה גבוהה, שמציפות את חדרי הגלריה באמנות פורצת דרכים. היצירות של שלושת האמנים האלה הופכות לגדולות מהחיים.

היצירות הפכו לאנימציה ומקרינים אותם על הקירות כך שהם ממלאות את החדר ביצירות המופת, לעיתים קרובות באמצעות אפקט תלת-ממד שמתפזר מקיר אחד לעמוד הבא והלאה.

התערוכה מתמקדת במעבר של כל אמן מהסגנון הקלאסי למודרני ובכל אחד מהסגנונות הייחודיים. העין המעורפלת והתבניות הנראות כאילו הן נמסות באימפרסיוניזם של מונה פותחות פתח לעבודות ססגוניות דמויות חלום בפוסט אימפרסיוניזם של ואן גוך. דרך המאבקים הפנימיים שלו, הכוח של הצבעים החזקים לא מפסיק להרשים. וזה מביא אותנו לקלימט וליכולת הסימבולית השנויה במחלוקת שלו של סגנון הארט נובו המסויים הזה.

ברקע תשמעו פסקול של יצירות קלאסיות ופעלולים שמוסיפים נדבך נוסף לחוויה המרשימה מאוד ויזואלית. אם אתם מתכננים חופשה בטאלין עם הילדים זוהי הזדמנות מעולה לנסות להכיר להם את עולם האמנות בדרך לא שיגרתית ומאוד ידידותית לילדים.

להזמנת כרטיסים לתערוכה האמנות של מונה/קלימט בתנועה


גלריית האמנות של טאלין Tallinn Art Hall

צאו למסע מרתק שייקח אתכם אל תוך עולם האמנות הבלטית הרדיקלית. האמנות של אסטוניה היא די יוצאת דופו, ופה תאתגרו את חושיכם בתערוכות של כמה מהאמנים הכשרוניים ביותר באסטוניה. גלריית האמנות של טאלין מציגה שורה שלמה ומתחלפת בקביעות של תערוכות אקלקטיות של אמנים אסטוניים שחוקרים וחושפים את הכוחות החברתיים והפוליטיים המשפיעים על החיים המודרניים וכן את האסתטיקה החדשה ביותר ואת ההתפתחויות הרשמיות באמנות עכשווית.

גלריית האמנות של טאלין מתייחסת לסוגיות הדחופות ביותר באמנות ובחברה של היום ומציגה תוכנית מרתקת לקהלים צעירים ומבוגרים ופלטפורמה חדשנית לאמנים היכולים ליצור תערוכות ייחודיות ועבודות. עם בין 20-24 תערוכות בשנה, הגלריה היא אחת ממציגות האמנות הגדולות ביותר באסטוניה ומהווה במה ליצירתיות ופוליטיקה המתבטאות דרך אמנות.

הגלריה שמה דגש על הדיאלוג האמנותי הבין-דורי. אמנות מקומית מהשנים האחרונות הרבה פעמים מוצגת שוב בקונטקסט חדש וחוקרת כיצד משמעויות ואינטרפרטציות יכולות להשתנות במהלך הזמן.

חובבי אמנות מושבעים וכל מי שמעוניין בתקשורת פרובוקטיבית או באמנות פוליטית חייב לבקר כאן ובזמן שאתם כאן תהיה לכם כניסה חופשית גם לגלריה העירונית של טאלין (Tallinn City Gallery), שבה מתקני מולטימדיה ממשיכים לעסוק בשיח חברתי מעורר מחשבה בתחום האמנות.

להזמנת כרטיסים לגלריית האמנות של טאלין 


מגדל הטלוויזיה של טאלין: דלגו על התור Tallinn TV Tower: Skip The Line

ראו את אורות העיר מגבוה, ממעלה מגדל הטלוויזיה של טאלין. המבנה הענק הזה מספק נופים נהדרים מעל בירת אסטוניה ואזורי הכפר הסובבים. באמצעות הכרטיס המיוחד שניתן להזמין בקישור, תדלגו על התור בכניסה לאחת האטרקציות הפופולריות בטאלין עם כרטיס הסמארטפון שלכם.

בנקודה הגבוהה ביותר של המגדל הענק הזה, תזכו לנופים פנורמיים של טאלין מגובה של 314 מטר מעל העיר. ישנן במקום גם תערוכות קבועות שסוקרות את ההיסטוריה והתרבות של אסטוניה ושל המגדל עצמו. אל תחמיצו אותן! אם אתם מגיעים אל טאלין עם ילדים ומעוניינים באמת לראות את העיר מלמעלה – זוהי בהחלט אטרקציה מומלצת.

לגמו את המשקה שלכם בהנאה ותיהנו ממטבח אסטוני מעולה במסעדת המגדל, זו הדרך הטובה ביותר לסיים את החוויה שלכם כאן.

להזמנת כרטיסים ללא תור למגדל הטלוויזיה של טאלין


אולם הגילדות הגדול של טאלין – דלגו על התור Great Guild Hall: Skip The Line

מחפשים מה לעשות בטאלין? קנו את הכרטיס הזה המקנה גישה ללא המתנה בתור לאולם הגילדות הגדול, אחת האטרקציות המעניינות בטאלין, כדי ללמוד על המורשת התרבותית המרתקת של אסטוניה ועל תולדות העיר טאלין. תמצאו כאן את התערוכה ׳רוח ההישרדות׳ (Spirit of Survival ) שתכיר לכם את ההיסטוריה של אסטוניה דרך מאות של מאבקים לעצמאות, הישרדות אל מול דיכוי, ושגשוג תרבותי ססגוני.

התערוכה במקום, אשר מורכבת ממגוון רחב של מיני תערוכות, תיקח אתכם למסע אל תוך לב האומה האסטונית דרך חיי התרבות, ההיסטוריה וחיי החברה האסטוניים. התערוכה ׳התעשרות׳ (Striking it Rich) מספקת למבקרים סקירה של הצורות השונות של מטבעות שנעשה בהם שימוש באסטוניה במהלך הדורות.

רדו למרתף ותקבלו מבט פרטני אל תוך עברו של המקום עצמו ועל מרתף היינות הקודם שפעל שם משנת 1437 ועד מלחה״ע השנייה. בקרו בנשקייה (Armoury) ובחדר הניסויים (Experimentarium) באמצעות מגוון תצוגות אינטראקטיביות. קלפו עוד שכבות של עברה של אסטוניה בתערוכה  Spirit of the Thing (״רוח הדבר״) ו The Path of History  – (שביל ההיסטוריה) וגלו עוד סיפורים מרתקים וחפצים נדירים מתוך ההיסטוריה האסטונית. אם אתם מתכננים להגיע אל טאלין עם ילדים ומעוניינים להקנות להם גם חוויה חינוכית שתעשיר את הידע שלהם בהיסטוריה – זה המקום.

להזמנת כרטיסים לאולם הגילדות הגדול בטאלין


מוזיאון ההיסטוריה של טאלין – דלגו על התור Maarjamäe History Center

עברו דרך 100 שנות היסטוריה אסטונית במרכז ההיסטורי "מארז׳מה" שנפתח ביום העצמאות ה-100 של רפובליקת אסטוניה בארמון מארז׳מה (Maarjamäe Palace). תחקרו את התערוכות הפנימיות והחיצוניות, את האזורים המיועדים למנוחה ואת מתחם המשחקים לילדים.

בתערוכה ׳המדינה החופשייה שלי׳ (My Free Country) התחילו מהולדתה של הרפובליקה האסטונית ועד הפיכתה למדינה שהיא היום. טיילו בין שמונה חדרים המלאים בחפצים, טקסטים ועיצובים המציירים כולם תמונה ברורה של התקופה.

גלו את תחילת דרכה של הרפובליקה האסטונית וראו את האות הצבאי שהשתייך פעם ליוליוס קופריאנוב, כולל חור הכדור שהביא למותו של האיש ששיחק תפקיד מפתח בהיסטוריה של אסטוניה. שוטטו בין האנדרטאות והפסלים של התקופה הסובייטית בתערוכה החיצונית ׳זיכרון׳ (Memory), בפארק ארמון מארז׳מה (Maarjamäe Palace Park).

למדו כמה ריקודים משנות ה-1930 וגלו אילו פוליטיקאים צעירים עשו כמה צעדים מאוד נועזים. לאחר מכן, צעדו על השטיח האדום וטבלו את עצמכם בקסם הסרטים בחדר מלא בהדמיות וסודות קולנועיים.

עבור משפחות המגיעות אל טאלין עם ילדים לחופשה משפחתית זהו מקום מומלץ במיוחד – ההורים ייהנו מההיסטוריה ויעריכו את העיר העתיקה היפהפיה ואת נופי הים של מפרץ טאלין, כמו גם את המסעדה המציעה מנות אסטוניות טעימות ממש בתוך הארמון, והילדים ימותו על מגרש המשחקים הבנוי בצורת מדינת אסטוניה. זוהי אחת האטרקציות התיירותיות המומלצות של טאלין למשפחות ובתקופת הקיץ התור עלול להיות ארוך, לכן מומלץ להזמין מראש בקישור את הכרטיסים הכוללים הטבה של כניסה ללא תור.

להזמנת כרטיסים למוזיאון ההיסטורי מארז׳מה בטאלין


מוזיאון הכיבוש הסובייטי: דלגו על התור Vabamu Museum of Occupations and Freedom

ספרים אסורים שהושמדו ע״י גרזנים, מכונות ׳קוראות מחשבות׳ מונעות ע״י קיטור, פראנויה פוליטית ופתקים סודיים כתובים בכתב-יד – כל אלה היו חלק מחיי היומיום באסטוניה בתקופת ברית המועצות. גלו את התקופה המוזרה והאפלה של השלטון הקומוניסטי בטאלין עם כרטיס למוזיאון הכיבוש הסובייטי. אם אתם מגיעים אל טאלין עם ילדים גדולים זוהי הזדמנות מעולה ללמוד על הפשעים שנעשו נגד האנושות בשם הקומוניזם, לשמוע סיפורי גבורה, על ההתנגדות לדיכוי והרוח האסטונית שעמדה בלתי מנוצחת אל מול הזוועות. הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל הטבה של כניסה ללא המתנה בתור.

להזמנת כרטיסים ללא תור למוזיאון הכיבוש הסובייטי בטאלין


כרטיס משולב – מוזיאון הכיבוש הסובייטי ותאי הקג״ב ללא המתנה בתור Vabamu Museum of Occupations and Freedom & KGB Prison Cells Combo: Skip The Line

בקרו בבית הקג״ב (KGB House) כדי לשמוע את הסיפורים המרתקים מאחורי הכיבוש הסובייטי באסטוניה, ההתנגדות, השיקום והחירות במוזיאון ואבאמו (Vabamu Museum of Occupations and Freedom) ותאי הכלא של הקג״ב (KGB Prison Cells) – שתי אטרקציות בטאלין בכרטיס משולב אחד הכולל הטבה שתחסוך לכם המתנה בתור. המדריך הדיגיטלי שלכם (e-tour guide) בנוי במיוחד כדי להדריך אתכם דרך התערוכה הקבועה של המוזיאון, אז הכינו את עצמכם למסע מרתק!

שוטטו בחמשת האולמות וחוו את חייהם של פליטים אסטונים מעבר לגבולות, היכנסו לתקופת ״מהפיכת השירה״ (Singing Revolution) והשבת עצמאותה של אסטוניה – המתחילה ממלחמת Phosphorite War 1987 – 2004 ועד שאסטוניה הצטרפה לאיחוד האירופי.

לאחר מכן, בקרו בתוך ההיסטוריה מלאת התהפוכות של בית הקג״ב בטאלין. זה אולי ייראה לכם כמו בית צנוע באמצע רחוב פגארי (Pagari Street), אבל אם הקירות היו יכולים לדבר, הם היו מספרים לכם על המשטרים הטוטליטריים האכזריים שדיכאו את האויב ללא רחם.

למדו על הקומיסראט של האנשים של ברה״מ לענייני פנים, או ה-NKVD, שמאוחר יותר היה מוכר בכינוי קג״ב. למדו על עברם של תאי הכלא הידועים ביותר לשמצה של אסטוניה וקחו רגע להעריך את החזות היפה שמאחוריה הוסתרה האמת המרה. יש לו אולי עבר אפל, אבל זה גם אחד מבנייני הארט נובו המפורטים ביותר בטאלין.

להזמנת כרטיס משולב למוזיאון הכיבוש הסובייטי ותאי הקג״ב בטאלין


תאי הכלא של הקג״ב KGB Prison Cells

בקרו בבית הכלא הידוע לשמצה של הקג״ב כדי לקבל הצצה אל תוך העבר ולראות את הצל הכבד התלוי מעל עברה ההיסטורי הקרוב של טאלין. תאי הכלא שוכנים בתוך אחד ממבני הארט נובו המרשימים ביותר של טאלין.

זה המקום אליו הובאו "אויבי המשטר" כדי להיחקר ולעבור עינויים בידי הקג״ב. בחווית המוזיאונית העוצמתית הזו, תשמעו סיפורים של גבורה והתנגדות ותגלו איך הרוח האסטונית נותרה שלמה גם אל מול האכזריות הבלתי נתפסת.

להזמנת כרטיסים לתאי הכלא של הקג"ב בטאלין

פט מרגרט

החברה והכלכלה של טאלין הושפעו במהלך הדורות מהים. במגדל התותח פט מרגרט (מרגרט השמנה) תלמדו על הספנות בתקופת ימי הביניים, מהמאה ה-16 עד היום, דרך מאות חפצים מיוחדים. תהיה לכם הזדמנות לראות ספינה טרופה מימי הביניים הנקראת cog, ששרידיה נשארו מרשימים עד היום. תלמדו על הסחר ההנזטי (של בני הנזה) שתרם לאסטוניה – ממפרשים ועד כח אדים. תסתכלו על מוצגים דיגיטליים כדי לחזות בתנועה הימית העסוקה במאה ה-21 ולשים את עצמכם בנעליו של ספן ולפתור חידוני התמצאות כדי לבדוק אם חיי הים מתאימים לכם. תהיה לכם גם הזדמנות לשמוע ממקור ראשון מספנים ששירתו בספינות האסטוניות ולעבור על מסמכים שחוזרים למאה ה-19. זוהי אחת האטרקציות הפופולריות בטאלין למשפחות ובעונת התיירות התורים עלולים להיות ארוכים מאוד – הכרטיסים שתוכלו להזמין בכניסה כוללים הטבה של כניסה ללא תור.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

נמל סיפליין ופט מרגרט – כרטיס משולב ללא המתנה בתור

לכו לעבר הנמל ובדקו את שובר הקרח המונע ע״י אדים מ-1914 ששירת ארבע אומות. התפעלו מספינת משא באורך 20 מטר מימי הביניים. גלו את תולדות הספנות העשירה של אסטוניה – מכלים בני מאות שנים ועד טכנולוגיה של המאה העשרים

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

קרוז ארוחת ערב בטאלין Tallinn Dinner Cruise

מחפשים משהו מיוחד לעשות בטאלין? תיהנו מהפאר המקסים של העיר העתיקה בזמן שאתם שטים להנאתכם לאורך הנמל. תיהנו ממשקה בזמן ההגעה ומארוחת גורמה בסגנון מזנון עם אוכל של השפים הידועים ביותר בטאלין. התבוננו בשמש השוקעת מאחורי מגדלי העיר העתיקה ותפסו את הרגע בסשן צילומים שייערך בגשר רב החובל (captain's bridge). עבור משפחות, זוהי אחת הדרכים הנוחות והמעניינות לראות את טאלין עם ילדים בלי ללכת הרבה ברגל.

להזמנת קרוז ערב בטאלין


אוטובוס התיירים של טאלין + המוזיאון הימי של נמל סיפליין Hop-on-Hop-off Bus Tallinn & Seaplane Harbour Maritime Museum

זהו כרטיס משולב מיוחד המציע את המיטב של חופשה בטאלין – עלו ורדו מאוטובוס התיירים של טאלין עם 18 עצירות ומדריך שמע מלווה. הכרטיס המיוחד שניתן להזמין בקישור תקף למשך 24 שעות וכולל גם גישה לנמל סיפליין (Seaplane Harbour) – אוצר בלום ואחת מטובות האטרקציות של טאלין למשפחות, עם שפע של הרפתקאות ימיות, עם צוללות, מטוסים ימיים ועוד.

בנמל סיפליין תעמדו באחד המוזיאונים הימיים המפוארים ביותר בעולם! תתוודעו כאן לחיי האוקיינוס ותראו מגוון רחב של המצאות ימיות, כולל צוללת משנות ה-1930, שוברת קרח ממונעת ומטוס ים קצר 184.

אם אתם מתכננים חופשה בטאלין עם ילדים הם ייהנו לצאת לחקור את המכרות (הבלתי פעילים), לטפס על תותחים (שאינם טעונים) ולצאת למסע סביב העולם בצוללת הצהובה המפורסמת. אהוי!

להזמנת כרטיס משולב למוזיאון הימי ואוטובוס התיירים בטאלין


כרטיס משולב לאטרקציות בטאלין – אוטובוס התיירים, ארמון קאדריורג ומוזיאון מיקל Hop-on-Hop-off Bus Tallinn 24H, Kadriorg Palace & Mikkel Museum

בקרו בכל האטרקציות המרכזיות של טאלין בזמנכם, עם כרטיס גמיש לאוטובוס התיירים של טאלין, איתו תבקרו בטירת טומפאה (Toompea Castle), בכיכר החירות (Freedom Square), באופרה הלאומית האסטונית (Estonian National Opera) ועוד

באמצעות כרטיס זה תיכנסו אל תוך ארמון קאדריורג מן המאה -16 כדי לראות איך שליטי רוסיה חיו בעבר, וליהנות מאוסף הקרמיקה יקר הערך של מוזיאון מיקל (Mikkel Museum)

להזמנת כרטיס משולב לאטרקציות בטאלין


מגדל הטלוויזיה של טאלין – ללכת על הקצה Tallinn TV Tower: Walk on the Edge

בהרפתקה מיוחדת, עוצרת נשימה שתפיל אתכם מהרגליים, תוכלו להתהלך על הגג של מגדל הטלוויזיה של טאלין (Tallinn TV Tower) שמתנשא 175 מטרים מעל העיר! האטרקציה התיירותית ׳ללכת על הקצה׳ (Walk on the Edgeexperience) מספק לכם את המראות היפים ביותר מעל טאלין במגדל הטלוויזיה של טאלין ועוד סיבה מיוחדת להשוויץ בחוויות שלכם בעיר וחוויה שלא תישכח מהחופשה בטאלין.

כשאתם רתומים לחגורת בטיחות, אתם חופשיים ללכת במשך 30 דקות על קצה מגדל הטלוויזיה בזמן שמישהו מצלם אתכם. התמונות האלה יישלחו אליכם באימייל מאוחר יותר כהוכחה להרפתקה המסחררת שלכם.

הושיטו את ידיכם למעלה כדי לגעת בעננים ולספוג את המראות מהקומה ה-22. תוכלו לראות את יערות מוגה (forests of Muuga), את העיר העתיקה המהממת של טאלין על כל הזוהר שלה ואת הים הבלטי הנוצץ, בלילה בהיר אפשר אפילו לראות את אורות הלסינקי! שימו לב שאופציה זאת לא מתאימה עבור משפחות שמגיעות אל טאלין עם ילדים קטנים – זוהי אטרקציה אקסטרימית, מרגשת ומפחידה.

להזמנת כרטיס ל"הליכה על הקצה" במגדל הטלוויזיה של טאלין


האי נאיסאר – סיור מורשת לאורך החוף בעקבות הצבא הסובייטי Naissaar: Soviet Military and Coastal Folk Heritage Tour

צאו לשיט חזרה בזמן וגלו את ההיסטוריה החבויה ואת הסודות הצבאיים של האי נאיסאר, ׳אי הנשים׳ המפורסם של אסטוניה. אחרי הפלגה מטאלין לנאיסאר, סיור מודרך של שעתיים וחצי במשאית צבאית ייקח אתכם לסיור סביב האי לכל האטרקציות התיירותיות, שבהן תוכלו לקפוץ החוצה כדי למתוח רגליים ולקבל הצצה מקרוב.

בקרו בבסיס סובייטי חשאי, במצודה שהייתה שייכת בעבר לפטר הגדול, בשרידים של מלחמת קרים, מקום ההולדת של הממציא ברנהרד שמידט, בבית קברות של ימאים ועוד.

להזמנת שייט לאי נאיסאר עם ביקור בבסיס צבאי


שייט לאי נאיסאר – המגדלור והמנהרות התחתיות האימפריאליות Naissaar Island: Lighthouse & Imperial Underground Tunnels Tour

מסע ימי מרתק לאי בודד, נסיעה במשאית צבאית, שרידי מצודה ענקיים ומנהרות תת-קרקעיות סודיות – זה לא בדיוק שידור חוזר של אינדיאנה ג׳ונס או סרט הרפתקאות, אלא מסע תרבותי אמיתי אל תוך עברה המפואר של אסטוניה.

גלו את הפרקים ההיסטוריים החבויים באי נאיסאר וגלו את האי המהמם הזה בסיור מודרך של 3 שעות. בקרו במגדלור הגבוה והתפעלו מהנופים היפהפיים של טאלין על פני המים, צאו לטרק באחד ממסלולי היערות ועשו את דרככם במנהרות התת-קרקעיות.

להזמנת שייט מטאלין לאי נאיסאר

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל