אוסלו אטרקציות מומלצות עם המשפחה

אוסלו עם ילדים – אטרקציות מומלצות ומידע למטייל

אוסלו בירת נורבגיה היא אחת היעדים המעניינים למטייל הישראלי ונקודת פתיחה טובה לטיול בסקנדינביה. בכתבה זו תמצאו מידע מפורט לתיכנון חופשה באוסלו אשר יסייע לכל מטייל, והמון המלצות וטיפים למשפחות אשר מתכננות חופשה באוסלו עם ילדים – כולל מידע חשוב על אטרקציות באוסלו (עם סרטוני וידאו וקישורים להזמנת כרטיסים), פארקים באוסלו ואתרים מומלצים לטיול ליד אוסלו

אוסלו היא עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר בנורבגיה, והעיר השלישית בגודלה בסקנדינביה. אוסלו היא גם המרכז הדמוגרפי, הכלכלי והפוליטי של נורבגיה והיא משתרעת על פני שטח של קרוב ל-453 קמ״ר, אחת מערי הבירה הגדולות ביותר בעולם מבחינת השטח שלה. רוב השטח של אוסלו מכוסה ביערות, מה שהופך אותה לעיר בעלת קשר קרוב מאוד לטבע הסובב אותה. אוסלו יחסית קומפקטית וקל ללכת בה ברגל, גם אם אתם מגיעים אל אוסלו עם ילדים (אך שימו לב כמובן למזג האוויר)

טיול בנורבגיה – עוד באותו נושא:

השכרת רכב באוסלו – מידע והשוואת מחירים

מלונות מומלצים באוסלו למשפחות עם ילדים

טיסות לנורבגיה – השוואת מחירים ומידע חשוב

אוסלו – מידע למטייל

אוסלו ממוקמת באזור דמוי אמפיתיאטרון, כאשר המרכז העירוני נמצא בחלק התחתון של העיר, קרוב לפיורד אוסלו (Oslofjord), ואזורי המגורים מתחילים שם וממשיכים לכיוון מעלה הגבעה בכל הכיוונים. מאחורי אזורי המגורים, האזור המיוער של מרקה (Marka) (נורדמרקה (Nordmarka), אוסטמרקה (Østmarka), לילומרקה (Lillomarka)) מתרחבים, ואפשר למצוא בהם עולם עשיר של חי וצומח ממש יוצא מן הכלל יחסית לגודלה של העיר. איילים הם דבר שכיח באזור, בעיקר בחורף אפשר לראות כמה, ואוסלו כולה מהווה חלק משמורת טבע לזאבים. עם זאת, לא תמצאו בנורבגיה את דובי הקוטב הלבנים ששמעתם עליהם בסיפורים.

פיורד אוסלו הוא מפרצון השייך למפרץ סקאגראק (Skagerrak bay) והוא נמתח כלפי היבשת מהים הצפוני. בכיוון ההפוך, המפרצון ממשיך לעבר אורסונד (Øresund) והים הבלטי. יש באוסלו ארכיפלג מרשים של איים שבקיץ הופכים לאטרקציות התיירותיות המובילות של אוסלו למשפחות.

את מרכז אוסלו תוחמים תחנת הרכבת המרכזית של אוסלו (Oslo Central Station (Oslo S)) ממזרח, הארמון המלכותי (Royal Palace (Slottet)) ממערב והים – ממצודת אקרשוס (Akershus fortress) עד אקר בריגה (Aker brygge) – מדרום.

שער קארל ג׳והנס (Karl Johans gate), הרחוב הראשי שהוא בעיקר מדרחוב, המחבר את Oslo S לארמון, הוא הציר המרכזי של הדאונטאון של אוסלו. עם זאת, ברבות מהשכונות הקרובות למרכז אוסלו יש אטרקציות תיירותיות מעניינות, כך שכדי לחקור את אלה, כדאי להשתמש במערכת התחבורה הציבורית המודרנית והמקיפה של אוסלו או לשכור רכב.

מזג אוויר באוסלו

אע״פ שהיא עמוק בתוך קווי הרוחב הצפוניים, אוסלו נהנית מאקלים יחסית מתון הודות לאוויר החמים החוצה את האוקיינוס האטלנטי מזרם המפרץ (Gulf Stream). מזג האוויר בקיץ באוסלו בד״כ מתון ונעים, עם תקופות חמות והמון ימי שמש ארוכים. בחורף, הטמפרטורות נעות מאוד קרוב לקו האפס, עד כמה מעלות מעל או מתחת לאפס מעלות, ולפעמים תקופה קרה. האזורים המיוערים זוכים לכמות נדיבה מאוד של שלג, מה שהופך את אוסלו ליעד מעולה לפעילויות ספורט חורף. הגשמים מתפרשים על פני השנה כולה, כאשר החודש הגשום ביותר באוסלו הוא אוגוסט.

אטרקציות תיירותיות באוסלו

אוטובוס התיירים של אוסלו Hop-on Hop-off Bus Oslo

לא תצליחו לפספס את אוטובוסי התיירים – אוטובוסים דו-קומתיים אדומים המכונים City Sightseeing Norway. אוטובוס התיירים של אוסלו נוסע בין אטרקציות באוסלו במסלול מעגלי עם כרטיס חופשי יומי שכדאי להזמין מראש (בקישור למטה) ומאפשר לכם לרדת ולעלות לאורך כל היום ב-18 מהאטרקציות הפופולריות ביותר של אוסלו.

מוזיאונים בקנה מידה עולמי, פלאשבקים לימי הוויקינגים, אטרקציות מעולות, גלריות אמנות מעוררות השראה ואינספור מסעדות מחכים לכם בכל רחבי העיר, כולל הפינות הסודיות הלא מוכרות – גלו את הכל בזמנכם החופשי באמצעות האוטובס הנוח – פיתרון מושלם עבור משפחות שמגיעות אל אוסלו עם ילדים ורוצות לראות הרבה אטרקציות תיירותיות בלי ללכת הרבה ברגל או להוציא הון על מוניות.

על האוטובוס תוכלו להתחבר למדריך שמע בכמה שפות כדי להתעדכן בכל הפרטים המעניינים על האטרקציות באוסלו שחולפות על פניכם בנסיעה. לחילופין, תוכלו לדלג מעל האוטובוס ולבקר בהן בעצמכם.

בארמון המלכותי של נורבגיה תדמיינו את התקופה, תפסו כמה צילומים בפארק הפסלים ויגלנד (Vigeland Sculpture Park) או בדקו את בית האופרה (Opera House) המרשים.

הביטו בספינות ויקינגים מקוריות במוזיאון ספינות הוויקינגים (Viking Ship Museum) והשחיזו את הידע שלכם עם סיפורים ממעמקי האוקיינוס במוזיאון הספינות ׳פראם פולאר׳ (Fram Polar Ship Museum) ובמוזיאון הימי של נורבגיה (Norwegian Maritime Museum).

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של אוסלו

הספינה התיירותית של אוסלו Hop-on Hop-off Boat Oslo

בספינת התיירות תראו את אוסלו מפרספקטיבה לגמרי חדשה – מהמים. כרטיס זה, התקף למשך 24 שעות, הוא להפלגה באוסלו בספינת עץ מסורתית השטה אל עבר החלק הפנימי של פיורד אוסלו ועוצרת בחמישה מקומות שונים.

הפיורד של אוסלו הוא 100 ק״מ באורכו והמקום הטוב והיפה ביותר בסביבה. החלק החיצוני של הפיורד הכי ידידותי לתיירים ונמצאים בו אלפי איים ומאות חופים הממוקמים סמוך לשורה של ערים שבהם 8 מ-20 האזורים האורבניים הגדולים ביותר בנורבגיה. אפשר להגיע לכל הערים האלה בקלות גם באמצעות הרכבות הפנים-עירוניות (Inter City-trains) היוצאות לכיוון שיאן (Skien) או האלדן (Halden). בחודשי הקיץ החמים, המקום שופע בחיים ואפילו בחורף, תמצאו פעילויות בכל אחד משלל האיים. אנשים מגיעים לכאן כדי לדוג, לצאת לשיט קיאקים או סתם לתפוס מנוחה בחופים.

עלו ורדו כאוות נפשכם מהספינה בחמישה מקומות שונים ושוטטו באוסלו בזמנכם החופשי ובקצב שלכם – כשאתם תמיד יכולים לחזור להפלגה הבאה באותו הקו כל עוד הכרטיס בתוקף. בקרו באטרקציות באוסלו כמו בית האופרה, בהיכל המזון הטרנדי Vippa, בבניין העיריה, Color Quay ובמוזיאונים של ביגדוי (Bygdøy). בין אם מזג האוויר חם או קר כאשר אתם מבקרים, הפלגה זו תוסיף פן מיוחד לכל טיול באוסלו – עם ילדים או בלי ילדים.

ואם אתם מעוניינים ללמוד עוד על מה שאתם רואים, מדריך השמע על גבי הספינהס יספק לכם פרטים מעניינים ויעילים.

להזמנת שייט באוסלו בספינת התיירים

קרוז פיורדים באוסלו

גלו את היופי הטבעי המחוספס של פיורד אוסלו (Fjord Oslo) בספינת עץ ושוטו להנאתכם דרך איוני הקרחונים כשהרוח הנורדית הצפונית נושבת בשיערכם. שוטו בתוך מפרצים אידיליים המנוקדים בבתים נורבגיים קסומים ונווטו את דרככם בארכיפלג דמוי המבוך המורכב מאיונים קטנטנים, מגדלורים וסטאקים (sea stacks). נשמו את האוויר הצפוני הצח של המעגל הארקטי וכדאי מאוד מאוד להגיע מצויידים באמצעי צילום כלשהו.

עלו על סירת עץ מסורתית ושייטו להנאתכם מנמל אוסלו אל תוך העולם הטבעי והפראי של קו הים של אוסלו. תשוטו דרך איונים צרים ואל עבר מפרצים מבודדים, תראו בתים מבודדים ממרחק ונסו לא לקנא יותר מדי בלוקיישן האידילי הזה!

חלפו על פני האיים הנראים כאילו הם לקוחים מדפי המיתולוגיה, איים כמו הודניה (Hovedøya) ודינה (Dyna), ודמיינו לעצמכם איך היה להיות ויקינג המגלה את נוף הקרחונים ממבט ראשון. הספינה מאובזרת בבר עם נשנושים ומשקאות, וכן אזור לאונג׳ שבו אפשר לשבת ולהתחמם אחרי שעצמותיכם קפאו מרוח הקרחונים הקרירה, כך שאם אתם מגיעים אל אוסלו עם ילדים ומעוניינים לראות קצת את הטבע מחוץ לעיר בצורה בטוחה יחסית מהקור העז, זוהי אופציה מומלצת.

להזמנת כרטיסים לקרוז פיורדים באוסלו

כרטיס אוסלו

אוסלו היא פנינה אמיתית למטייל ועם הכרטיס שניתן להזמין בקישור תוכלו להוציא את המיטב של חופשה באוסלו במחירי הנחה – "כרטיס אוסלו" כולל כניסה ל-30 מוזיאונים ואטרקציות באוסלו והוא יחסוך לכם המון כסף על כניסה לאטרקציות תיירותיות באוסלו – במיוחד אם אתם מגיעים אל אוסלו עם ילדים – הכרטיס כולל גם שימוש בתחבורה הציבורית בחינם ושלל הנחות לחנויות, מסעדות, אמצעי בידור ועוד. זו הדרך הקלה ביותר לנצל את הטיול באוסלו במלואו.

אוסלו ידועה כעיר בעלת רמת האירוח הטובה ביותר בעולם, ותמצאו בה שורה של מוזיאונים, מסעדות וסיורים תיירותיים מרשימים מאוד. "כרטיס אוסלו" נותן לכם כניסה חופשית ל-30 מוזיאונים, נסיעות חופשיות בכל אמצעי התחבורה הציבורית וכאשר מספיק חם לכם – גם כניסה חופשית לבריכות השחייה החיצוניות.

ראו עוד מאוסלו בסיורי ההליכה הכלולים במחיר ואם אתם מתכננים חופשה משפחתית באוסלו עם הילדים אל תוותרו על פארק השעשועים (הגדול ביותר בנורבגיה!) הכלול במחיר. כרטיס אוסלו כולל גם טיפוס הרים, השכרת ציוד סקי ועוד המון כיופים בכל רחבי אוסלו, כך שבהחלט מומלץ להזמין את הכרטיס בקישור – לא צריך יותר מזה ומבית מלון כדי ליהנות מחופשה באוסלו.

להזמנת כרטיס אוסלו

שייט בפיורד אוסלו – ערב נורווגי על הפיורד

הפכו את הטיול באוסלו לעוד יותר קסום עם שיט ערב מלא אווירה בפיורד אוסלו. אוסלו פיורד (Oslofjord) הוא פיורד ארוך באורך 120 ק״מ. עלו על סיפונה של ספינת עץ מסורתית שזכתה לשחזור יפהפה וצאו להפלגה אל תוך הנוף המלכותי של הבירה הנורבגית.

אי אפשר להגזים כשמהללים את האווירה השקטה והמרגיעה של פיורד אוסלו. העמק הענק ורחב הידיים הזה נוצר לפני מיליוני שנים כאשר קרחונים מסיביים עשו את דרכם לעבר הים והשאירו מאחוריהם מעבר מים ציורי מלא קרחונים, שתחלפו על פניו במהלך ההפלגה.

התכרבלו בכמה שכבות חמות והכינו את עצמכם לערב מלא ביופיה הטבעי של אוסלו על גבי ספינת עץ מסורתית שעברה שיקום מרשים. פיורד אוסלו הוא מראה עוצר נשימה בכל שעה ביום, אבל בשעת דמדומים, המראה שלו עוד יותר מדהים. תרגישו כאילו אתם ממש באיזה פרק במיתולוגיה הנורדית. למרבה המזל, יצורי הים היחידים שתצטרכו להתמודד איתם הם אלה שמגיעים עם חמאה – בבופה השרימפס.

במהלך קיץ באוסלו, מומלץ לעשות ׳דילוג איים׳ בפיורד של אוסלו. Hovedøya, Gressholmen או Langøyene הם מקומות נהדרים לבלות בהם יום שמש באוסלו עם הילדים. יש גם אוטובוס חופים (מס׳ 87) הפועל מאמצע יוני עד אמצע אוגוסט ויוצא מ-Jernbanetorvet  לחופים הנהדרים Hvervenbukta, Bestemorstranda

Ingierstrand הוא ריזורט חוף משנות ה-1930 עם ארכיטקטורה נהדרת בסגנון פונקציונאלי. כמו כן בביגדוי (Bygdøy), סנארויה (Snarøya) והלאה משם לכיוון אסקר (Asker), תמצאו המון חופים נהדרים. במהלך חודשי הקיץ, טמפרטורת המים הנעימה תפתיע הרבה זרים, והחופים עמוסים בהמון משפחות המגיעות אל אוסלו עם ילדים מרחבי נורבגיה ואירופה בכלל. בריכות חיצוניות נמצאות ב- Frognerparken וב- Tøyenbadet.

להזמנת הפלגה לפיורד אוסלו

טיול מודרך באוסלו

מתכננים חופשה קצרה באוסלו? נסו את הסיור המקיף הזה בבירת נורווגיה ולמדו על האתרים המפורסמים ביותר שלה. חלמתם פעם על קבלת פרס נובל לשלום? באוסלו תוכלו לפחות לראות היכן טקס פרסי הנובל מתקיים, ממש כאן בבניין העירייה של אוסלו.

תהיה לכם גם הזדמנות ללמוד על הפסל הנורבגי הידוע גוסטב ויגלנד, בזמן שאתם מטיילים דרך פארק הפסלים המיוחד עם מדריך מקומי מומחה. יש כאן מעל 200 פסלי ברונזה וגרניט מרשימים, מעשה ידו של ויגלנד עצמו!

קפיצת הסקי הולמנקולן (Holmenkollen ski jump) מציעה לכם הזדמנות לראות נופים מדהימים של אוסלו. נצלו לחלוטין את השהייה של 30 דקות וצלמו כמה תמונות מהממות של אוסלו עם הילדים.

הרפתקת אוסלו בליווי מדריך תחסוך לכם כסף וזמן ותגרום לכם להתאהב לגמרי בנורבגיה ובצדדים הייחודיים והמשונים שלה.

להזמנת טיול מודרך באוסלו

סיור אטרקציות באוסלו

זמנכם קצר באוסלו? זה לא אומר שלא תוכלו לראות את כל האטרקציות החשובות באוסלו. למדו על הישגי העבר וההווה של נורבגיה (האם ידעתם שנורבגיה המציאה את חותך הגבינות?) ממדריך כיפי ועתיר ידע וקבלו כניסה חינם למוזיאון קון-טיקי (Kon-Tiki Museum).

אם תמיד חלמתם לקבל פרס נובל, תוכלו לפחות לראות איפה נערך הטקס מדי שנה בבניין העירייה של אוסלו. תוכלו גם להכיר את האמן  הנורבגי גוסטב ויגלנד בהליכה דרך פארק הפסלים המיוחד בלווית מדריך. יש למעלה מ-200 פסלי ברונזה וגרניט מרשימים – זהו פארק הפסלים הגדול ביותר בעולם והוא מלא בעבודות של אמן אחד!

אחד הנופים המרהיבים ביותר באוסלו הוא מ- Holmenkollen ski jump. עלו לשם בעצמכם כדי להשקיף על הנוף המושלג הפנורמי. אינכם צריכים לקפוץ משם כדי לקחת תמונה אחת או שתיים.

הכרטיס החסכוני והיעיל הזה גם משיג לכם כניסה חופשית לאחד מהמוזיאונים הראויים ביותר לציון באוסלו. צללו אל תוך עולמו ועבודתו של תור היירדאל במוזיאון קון-טיקי (Kon-Tiki Museum).

להזמנת טיול אטרקציות באוסלו

השכרת אופניים באוסלו  

מלאו את הריאות בניחוח האורנים של היערות הנורבגים בהרפתקת אופניים חופשית (freewheeling) בנוף שובה הלב והקסום של אוסלו וסביבתה. ראו טירות עתיקות, אגמים מלכותיים, קווי חוף מחוספסים ושכונות טרנדיות, שכולן מנוקדות בהמון עצים גבוהים.

עם כל היופי הטבעי והשלווה שיש לנוף להציע, שרירי השוקיים שלכם עשויים להרגיש כמו אלה של ויקינג חסון ולוחמני בסיום ההרפתקה. אם אתם מגיעים אל אוסלו עם ילדים גדולים מספיק כדי לרכב הרבה על אופניים זו יכולה להיות דרך נהדרת להתחיל טיול משפחתי בנורבגיה.

להזמנת טיול אופניים באוסלו

סיור באוסלו באוטובוס תיירים

סיור האוטובוס המהנה הזה מגיע לכמה אטרקציות פופולריות באוסלו. הסתובבו בעיר עם מדריך מקומי ותיהנו מהאוויר הסקנדינבי הנקי בעודכם מתפעלים מאוסלו מגבעת Holmenkollen Ski Jump. תעצרו גם בפארק ויגלנד (Vigeland Park), שבו נמצאים פסליו המיוחדים של גוסטב ויגלנד וכן שני מוזיאונים מרתקים – מוזיאון פראם (Fram Museum) ומוזיאון הספינות הוויקינגיות (Viking Ship Museum).

להזמנת טיול מאורגן באוסלו

בית הקברות Vår Frelsers Cemetery – כאן נמצאים קבריהם של אדוורד מונק והנריק איבסן. זהו גם מקום הקבורה של משפחות נורבגיות מכובדות. הגעה: אוטובוסים 33-37-46 לשער נורדהל ברונס, צפונית למרכז אוסלו

שכונות בתי העץ של אוסלו – שכונות כמו קאמפן (Kampen) (אוטובוס 60), ולרנגה (Vålerenga) (אוטובוס 37), רודלוקה (Rodeløkka) (חשמלית 17, אוטובוס 31 לסופיינברג (Sofienberg) ו- Telthusbakken (אוטובוסים 34/54) – הן אתרי חובה באוסלו למי שאוהב את סגנון בתי העץ הישנים. אזורים אלה כמעט הושמדו בשנות השבעים כאשר מתכנני ערים רצו להקים מערכת כבישים במקום, אבל למרבה המזל האידיאליסטים שהיו מאוהבים בעיר עצרו אותם. המאמץ שלהם הפך את האזורים האלה של אוסלו למשהו באמת מיוחד, למרות שערים נורבגיות אחרות מכילות אזורי יער גדולים יותר. עדיין, אזורים אלה הם אטרקציה תיירותית נהדרת עבור אוסלו ותושביה וכן עבור תייריה, וגם עבור משפחות אשר מגיעות אל אוסלו עם ילדים. לא הרבה תיירים מגיעים לאזורים אלה והם לא תמיד מופיעים במדריכי התיירות, אבל בחלק מהאזורים יש גם בתי קפה/מסעדות ששווה לבקר בהם. בקאמפן תוכלו למצוא בית קפה חמוד מאוד בהשראת אלוויס פרסלי קרוב לכנסיה, ובוולרנגה (Vålerenga), מסעדת Smia גם נמצאת ליד הכנסיה.

פארקים באוסלו

אוסלו היא עיר מאוד ירוקה, עם המון פארקים המפוזרים ברחבי העיר. בין אלה תמצאו את:

פארק פרוגנר Frogner Park, הצמוד לפארק הפסלים ויגלנד (Vigeland Sculpture Park) הוא אזור ירוק רחב-ידיים השוכן כעשר דקות בסבוויי ממרכז העיר. בנוסף לכך שזהו אזור פנאי ירוק נחמד, פארק הפסלים גם מקושט במאות פסלים של האמן הנורבגי גוסטב ויגלנד. האווירה שם רגועה להפליא, אם כי הפסלים מעט מדכאים. אם אתם מגיעים אל אוסלו עם ילדים שאוהבים לטפס, אף אחד לא יגיד לכם שום דבר אם הם יטפסו על אחד הפסלים. בין יוני לאוגוסט, פרוגנרפארקן (Frognerparken) הוא אחד המקומות המרכזיים שבהם הצעירים של אוסלו נפגשים במשך היום לברביקיו ולבטן גב. קנו לעצמכם בדוכנים מה שנקרא "engangsgrill", חבילה של נקניקיות וכמה בקבוקי בירה במחיר של 40 קרונות, ותרגישו כמו המקומיים. השימוש במנגלים ושתיית אלכוהול בפומבי הם נגד החוק, אבל כל עוד תהיו שקטים ולא תפריעו לאף אחד, אין מה לדאוג. יש גם קפיטריה ושני מוזיאונים, המוזיאון העירוני של אוסלו (City Museum of Oslo) ומוזיאון ויגלנד (Vigeland Museum). אם אתם מעוניינים ברחצה בבריכה חיצונית, נסו את פרוגנבראדט (Frognerbadet) הממוקמת ממש ליד פארק פרוגנר (Frognerpark) עם שלוש בריכות, כמה וכמה מגדלים שמהם אפשר לצלול ומגלשת מים. אם אתם מגיעים אל אוסלו עם ילדים קטנים שימו לב שגם בקיץ המים עלולים להיו קרים מדי עבורם. הוראות הגעה: חשמלית 11-19, אוטובוסים 22, 25, 45, 46 למאיורסטואה (Majorstua), חשמלית מס׳ 12 או אוטובוס מס׳ 20 לוויגלנדספארקן (Vigelandsparken)

הגן הבוטני של אוסלו, נמצא ממש דרומית לפארק טוין (Tøyen park), הגן הוא מקום נהדר ומרגיע עם המון סוגי צמחיה, חוויה מומלצת עבור משפחות שמגיעות אל אוסלו עם ילדים בכל הגילאים. הכניסה חופשית, שעות הפתיחה הן 1 באפריל עד 30 בספטמבר – שבת וראשון, 10-20, שני-שישי, 7-20, 1 באוקטובר עד 31 במרץ: שבת וראשון, 10-17, שני-שישי, 7-17. הוראות הגעה: (חשמלית 17 או אוטובוס 31 לתחנת הרכבת Lakkegata skole או ה-T-Bane לשכונת Tøyen, מרחק הליכה, 200 מ׳)

פארק רובע Hanshaugen – זהו פארק ציבורי נעים ביותר הנמצא על הגבעה הגבוהה ביותר במרכז אוסלו, וכולל נוף נהדר של העיר והסביבה. הגן במרחק 1000 מטר וקל להגיע אליו בהליכה מרחוב קארל ג׳והן (Karl Johan Street) לאורך Akersgata-Ullevålsveien אחרי שחולפים על פני בית הקברות Vår Frelsers Gravlund. הפארק השאיל את שמו גם לשכונה הפופולרית הזו וכן לרובע המנהלי הכולל חלקים מרכזיים של מרכז אוסלו. הוראות הגעה: אוטובוס 37 ל- St.Hanshaugen

סלוטספארקן (Slottsparken) פארק זה מקיף את הארמון המלכותי (Royal Palace) במעלה רחוב קארל ג׳והן (Karl Johan). הפארק המרכזי ביותר של אוסלו הוא אזור נעים ממלא דשא ועצים ישנים נשגבים. הפארק מלא בשבילי הליכה רחבים ונחשב אחד הפארקים המומלצים של אוסלו למשפחות.

בירקלונדן (Birkelunden) ו- Olaf Ryes plass. שני פארקים מגניבים במזרח אוסלו הממוקמים בגרונרלוקה (Grünerløkka) , שכונה שמזכירה את גרינוויץ׳ בניו יורק. בימי ראשון, מתקיים כאן שוק לחפצי יד-שניה בבירקלונדן.

Sofienbergparken – הרבה פעילויות מתקיימות לאורך היום ובעיקר בסופי השבוע: משחקי כדור, פיניקים, ברביקיו ציבורי, אזורי משחק לילדים. זהו בהחלט מקום מומלץ עבור משפחות שמגיעות אל אוסלו עם ילדים אבל בשעת לילה זהו מקום יותר בעייתי, נקטו זהירות כשאתם הולכים כאן, במיוחד אם אתם שיכורים או לבושים בלבוש חושפני.

בקרו באקברג (Ekeberg), הגבעה הירוקה התלולה ממזרח למרכז אסלו. מהעיקול הרחב בכביש Valhallaveien, יש נוף נהדר של העיר. המקום הזה הוא זה לפי הסברה, ששימש כרקע ליצירתו המפורסמת של מונק ׳הצעקה׳.

Stensparken פארק קרוב לאיצטדיון ביסלט (Bislett Stadium) (חשמליות 17, 18). הפארק המקסים הזה מכיל כנסיה ישנה ובית קפה בפסגתו וזו אופציה טובה למשפחות שמתכננות חופשה באוסלו עם הילדים במקרה ש- Hanshaugen צפוף מדי (רק כמה דקות הליכה משם).

טיולים מחוץ לאוסלו

אוסלומרקה (Oslomarka) הוא היער שרוחבו בין 20-40 ק״מ המקיף את אוסלו. היער מהווה אזור חשוב של נופש באוסלו למשפחות וגם לצעירים – בעיקר לתושבי העיר – והוא באמת דבר מיוחד שלא תמצאו בערי בירה אחרות בעולם. אם אתם מתכננים טיול באוסלו עם ילדים – בהחלט אסור לפספס.

הגעה לאוסלומרקה – קחו את הטי באנה (T-bane), הרכבת התחתית של אוסלו להולמנקולן (Holmenkollen) (קו 1), פרונגרסטרון (Frognerseteren) (קו 1), סוגנסוואן (Sognsvann) (קו 3) או סקולרוד (Skullerud) (קו 3 – הכיוון הנגדי של סוגנסוואן), אוטובוס 41 מ- Røa, טה באנה לסורגדאלן (Sørkedalen) או אוטובוס 51 מהרכבת התחתית Nydalen ל-Maridalen. תוכלו גם לבקר באגודת התיירות ב- Storgata (תחנה חשמלית ב-Kirkeristen) למפות טובות ומקומות לינה אלטרנטיביים לא יקרים באוסלומרקה.

קונגסברג (Kongsberg) היא עיר יפהפיה המוכרת בעבר שלה כמכרה כסף חשוב. העיר נמצאת כשעה וחצי נסיעה מערבית לאוסלו ברכבת או אוטובוס. פסטיבל הג׳אז הבינלאומי של קונגסברג (The Kongsberg International Jazz Festival) מתקיים כאן מדי שנה בתחילת יולי.

פרדריקסטאד (Fredrikstad) היא עיר מאוד מהנה שאינה מאוד רחוקה מאוסלו, עם עיר חומה עתיקה והמון דברים לעשות בקיץ. רכבות פועלות בערך כל שעה (אורך הנסיעה שעה ועשר דקות) ויש אוטובוסים אקספרס היוצאים אליה כ-10 פעמים ביום (אורך נסיעה שעה וחצי).

טונסברג (Tønsberg) היא עיירת חוף אטרקטיבית עם מרכז עירוני יפה. זו העיר העתיקה ביותר של נורבגיה וגם אם אינה נראית כך לעין במבט ראשון, יש בה המון היסטוריה. כבישים מהירים מצויינים מחברים את העיר לאוסלו וברכבת תוכלו להגיע מאוסלו בתוך שעה ועשר דקות.

דרובאק (Drøbak) היא עוד אחת מעיירות החוף הקטנות והציוריות שמנקדות את כל החלק הדרומי של נורבגיה והיא הקרובה ביותר לאוסלו. מקום נחמד לצאת ממנו כדי להתרחק מהשאון וההמולה של העיר הגדולה, גם אם דרובק יכולה להיות עמוסה בקיץ. אוטובוסים פועלים על בסיס שעה לפחות.

סון (Son) היא עוד אחת מאבני החן המצויות לאורך החוף. קחו רכבת מקומי ל-Moss, רדו בתחנה Sonsveien ומשם קחו את האוטובוס שנפגש עם רוב, אבל לא כל הרכבות.

דראמן (Drammen) הייתה פעם עיר תעשייתית לגמרי חסרת ייחוד שכונתה ״צומת הדרכים הגדולה ביותר של נורבגיה״. אפילו שהתנועה כבדה, העיר עברה שיקום והמרכז שלה נחמד כמו כל מרכז אחר של עיר בנורבגיה. אוטובוס TIMEkspressen קו 1 (כל שעה, יום ולילה) ו-10, ושלוש רכבות בשעה יוצאות משם לאוסלו וחזרה.

אוסלו - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 0 (0 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל