עונות מומלצות לחופשה

עונות מומלצות לחופשה במקסיקו ומזג אוויר

מקסיקו היא מדינה ענקית במרכז אמריקה ובה מגוון אזורי אקלים ומזג אוויר רבגוני. לפני שתחליטו לצאת לחופשה במקסיקו, כדאי להכיר את מזג האוויר במקסיקו האופייני למדינה לפי חודשי השנה ואת העונות המומלצות לטיול במקסיקו. לכל עונה אירועים וחגיגות משלה וגם את אלה כדאי לקחת בחשבון

העונה המומלצת לחופשה במקסיקו היא בספטמבר, לאחר שהטמפרטורות הספיקו לרדת ועונת הגשמים גם היא במגמת ירידה. תיירים המגיעים אל מקסיקו בספטמבר יתרשמו מן הנוף הירוק השופע שרק מתחיל לבצבץ. ספטמבר הוא גם החודש שבו הילדים כבר חזרו לבית הספר ויש פחות תיירים בכל מקום. גם מחירי חופשה במקסיקו יותר זולים החל מספטמבר.

ברור שמקסיקו היא יעד נהדר לחופשה בכל עונות השנה, אבל יש תקופות שיכולות להיות יותר מושכות עבור אנשים מסוימים ויש כמה אטרקציות במקסיקו ופעילויות שאידאליות בעונות מסוימות בשנה. כשאתם מתכננים את נסיעתכם אל מקסיקו עם ילדים – כדאי לברר מה יהיה מזג האוויר במקסיקו במועד הגעתכם ולבדוק אם יש פסטיבלים באותו זמן ואם זו עונת שיא או עונה פחות עמוסה.

חופשה במקסיקו – עוד באותו נושא

מקסיקו למשפחות – טיפים למטייל ואטרקציות מומלצות

טיסות למקסיקו – השוואת מחירים ומידע

השכרת רכב במקסיקו – השוואת מחירים ומידע חיוני

טיסות פנים במקסיקו – השוואת מחירים ומידע חיוני

פזו מקסיקני – רכישת מט"ח בנתב"ג

לפני שתקראו את הכתבה על עונות מומלצות במקסיקו, כדאי לצפות בסרטון זה על אטרקציות תיירותיות במקסיקו סיטי

מזג האוויר במקסיקו

אף שאנשים רבים מקשרים את מקסיקו עם מזג אוויר חם, זוהי מדינה גדולה ויש בה מגוון סוגי אקלים. מזג האוויר במקסיקו באזורים שנמצאים בגובה פני הים נוטה להיות חמים עד חם כל השנה, מה שהופך אותם לאזורים מהנים לחופשת חוף כל השנה, בזמן שערים שנמצאות בגובה רב יותר כמו מקסיקו סיטי, טולוקה (Toluca) או סן קריסטובל דה לאס קסאס (San Cristobal de las Casas) נהנות גם ממזג אוויר יותר קריר ואפילו קר בחודשי החורף במקסיקו, ובעיקר בין נובמבר עד סוף ינואר. העונה הגשומה במרכז ובדרום מקסיקו מתרחשת בחודשי הקיץ, אבל אזורים מסויימים, בעיקר בצפון לאורך הגבול עם ארה״ב ולאורך חצי האי באחה קליפורניה (Baja California Peninsula) יכולים לחוות שנים שלמות ללא גשם.

אתרי הנופש החופיים של מקסיקו נעימים בעיקר בין אוקטובר למאי (יוני עד ספטמבר במקסיקו יכולים להיות מאוד חמים ולחים). כדאי גם לקחת בחשבון שעונת ההוריקנים נמשכת מיוני עד נובמבר.

פסטיבלים ואטרקציות פופולריות במקסיקו

אם אתם רוצים לחוות את אחת הפייסטות הרבות שמתרחשות במקסיקו, כדאי בהחלט לתזמן את הטיול שלכם בהתאם. יש אנשים שאוהבים להשתתף באירועי תרבות ייחודיים למקסיקו כמו ״יום המתים״ (Day of the Dead) שנערך בסוף אוקטובר ובתחילת נובמבר, כשבתי הקברות מלאים באנשים שזוכרים וחולקים את כבודם ליקיריהם שהלכו לעולמם, או פסטיבל הצנון באוחקה (Oaxaca) ב-23 בדצמבר, שבמהלכו אומנים חותכים ומגלפים צנוניות והופכים אותן לדמויות וסצנות נרחבות.

או שאולי אתם מעוניינים לחזות בתופעות טבע כמו הגירת פרפרי המונרך השנתית המתרחשת בין נובמבר למרץ, שבמהלכה אלפי פרפרים פוקדים את האזור, או להתנסות בחוויה של אחיזת צבי ים קטנטנים ולשחרורם חזרה לאוקיינוס כחלק מאחת מתכניות שימור הטבע (בד״כ בין מאי לנובמבר).

קיץ במקסיקו

במהלך החגים והחופשות מבית הספר, כמו חג המולד ופסחא ובמהלך חודשי הקיץ, משפחות ממקסיקו אוהבות לטייל, ואתם עשויים להבחין בכך שאוטובוסים ובתי מלון עמוסים. אם בכוונתכם להגיע אל מקסיקו עם הילדים במועד זה, תרצו לתכנן בהתאם. יעדי החוף יכולים גם הם להיות עמוסים מאוד בחופשת האביב (במהלך חודש מרץ).

ינואר במקסיקו

ינואר הוא עונה מומלצת לטיול במקסיקו, כאשר אנשים המגיעים מאקלימים קרים יותר נוהרים לחופי המדינה. מזג האוויר במקסיקו בינואר באזורי החוף נעים, אבל באזורים גבוהים יותר, עדיין יכול להיות קריר.

אירועים שכדאי לבדוק:
יום שלושת המלכים (Three Kings Day) שנערך בכל שנה מוקדם בינואר, מייצג את היום שבו שלושת השליחים נתנו את מתנותיהם לישו. היום הזה סוגר את עונת חג המולד של מקסיקו.

פברואר במקסיקו

כמו בינואר, פברואר הוא זמן טוב לטיול במקסיקו. זהו החודש היבש ביותר בשנה והטמפרטורות מתחילות לעלות.

אירועים שכדאי לבדוק:
Día de la Candelaria מציין במסורת הנוצרית את ביקורה של מריה במקדש בירושלים לאחר לידתו של ישו והוא נערך מוקדם בפברואר מדי שנה.

יותר מ-100 מיליון פרפרי מונרך מגיעים למקסיקו בחורף מדי שנה. השיא הוא בחודש פברואר.

מרץ במקסיקו

נקודת השווי של האביב היא זמן מעניין לבקר בשרידי צ׳יצ׳ן איצה במקסיקו. המשחק בין אור לצל בתקופה זו גורם לכך שנראה כאילו הנחש קוקולקן מטפס במורד פירמידת אל קסטילו (El Castillo).

אפריל במקסיקו

חודש אפריל במקסיקו הוא לא רק חודש חם ויבש, הוא גם חודש סואן, כאשר מקסיקנים רבים מתחילים לקחת את חופשת האביב שלהם במהלך ״השבוע הקדוש״ (Holy Week) ונוהרים לחופים ולאתרי הנופש. הזמינו בתי מלון ופעילויות אחרות הרבה מראש בתקופה זו.

חג הפסחא במקסיקו הוא חופשה של שבועיים שכוללת את השבוע הקדוש הנקרא Semana Santa ו-Pascua שמתחיל ביום ראשון של הפסחא ומסתיים ביום שבת שלאחריו. זה השבוע החשוב ביותר מבין כל החגים בתרבות של מקסיקו.

מאי במקסיקו

מאי הוא חודש די חם במקסיקו והוא גם מסמן את תחילת עונת הגשמים, אז הביאו מטריה. זהו גם חודש די חגיגי, עם הרבה אירועים המתקיימים ברחבי המדינה.

אירועים:
סינקו דה מאיו (Cinco de Mayo) – לא חוגגים כאן באותו טירוף כמו בארה״ב, אבל בערים רבות תמצאו אירועים קטנים שונים.
אחד במאי (Labor Day)

יוני במקסיקו

מזג האוויר במקסיקו ביוני חם והרבה פעמים לח. אם אתם מגיעים למקסיקו בתקווה לשחרר צבי ים לאוקיינוס, העונה מתחילה ביוני וממשיכה עד סוף אוקטובר.

אירועים:
• Feria de San Pedro או: ״יריד סנט פטר״ מתרחש בטלאקפאקה (Tlaquepaque) שליד גואדלחרה (Guadalajara).
• Día de Locos (דיה דה לוקוס או ״יום המשוגעים״) נערך בסן מיגל דה אלנדה (San Miguel de Allende).

יולי במקסיקו

יולי הוא בד״כ החודש הגשום ביותר במקסיקו, אבל זאת לא סיבה מספיק טובה לא לבקר במקסיקו. רוב הזמן הגשם יורד מאוחר בצהריים או בערב. חופשת הקיץ כבר התחילה כך שאזורי תיירות רבים עדיין סואנים, אבל לא כפי שהיו במהלך חופשת האביב או בעונת השיא של החורף.

אירועים:
פסטיבל גואלגואצה (Guelaguetza festival) נערך באוחקה (Oaxaca) במחצית השנייה של החודש וזוהי הזדמנות נהדרת ליהנות מהתרבות המקסיקנית ומריקודי עם.

אוגוסט במקסיקו

בצפון מקסיקו חם במהלך אוגוסט, בזמן ששאר המדינה עדיין חמה וגשומה. עונת ההוריקנים מתחילה באופן רשמי ביוני, אבל הרבה פעמים הוריקנים מכים במדינה בין אוגוסט לאוקטובר. תלוי באיזה אזור אתם מבקרים, קחו את זה בחשבון.

אירועים:
• יריד ואמנטלה (Huamantla Fair) בטלקסקלה. רחובות העיר מקושטים בעלי כותרת ונסורת.
• פסטיבל היין Fiestas de la Vendimia נערך באנסנדה (Ensenada) שבבאחה קלפורניה

ספטמבר במקסיקו

ספטמבר מציין את תחילת עונת הסתיו במקסיקו וגם זוהי עונה מומלצת לטיול במקסיקו. יש עדיין סכנת הוריקנים, אבל הטמפרטורות הצטננו ועונת הגשמים הולכת ודועכת כשהיא משאירה מאחוריה צמחייה ירוקה ושופעת.
יום העצמאות של מקסיקו נערך ב-16 בספטמבר, אבל חגיגות נערכות משך כל החודש.

אוקטובר במקסיקו

אוקטובר מציין את סוף עונת הגשמים של מקסיקו, אבל האיום של הוריקנים עדיין קיים. מזג האוויר במקסיקו קריר יותר, מה שהופך זאת לתקופה נעימה לביקור, כשכמות התיירים קטנה יותר.

פסטיבל סרוונטינו (Festival Cervantino) נערך בגואנחואטו (Guanajuato) מדי אוקטובר והוא אחד מפסטיבלי התרבות הנחגגים ביותר במדינה.
פסטיבל הקולנוע הבינלאומי במוריילה (The Morelia International Film Festival) נערך בבאחה קליפורניה בחודש זה.

נובמבר במקסיקו

בנובמבר הטמפרטורות מתקררות ועונת ההוריקנים כבר כמעט הסתיימה. זוהי עונה מומלצת במקסיקו להגיע לחופשת חוף. מידות החום הרבה יותר קרירות ככל שנכנסים אל פנים היבשה, אבל אף פעם לא מאוד קרות.

יום המתים נחגג בכל המדינה, ומזבחים צבעוניים נבנים לזכר יקירי המשפחות שהלכו לעולמם.
פסטיבל הגורמה השנתי של פוארטו ויארטה (Puerto Vallarta) מושך אליו יותר מ-30 שפים מכל רחבי העולם.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל