מקסיקו סיטי

מקסיקו סיטי – אטרקציות מומלצות וטיפים לחופשה

מקסיקו סיטי בירת מקסיקו – המדריך למטייל: הסברים וטיפים על אטרקציות תיירותיות במקסיקו סיטי (כולל סרטוני וידאו ולינקים להזמנת כרטיסים), המלצות למשפחות שמתכננות להגיע למקסיקו סיטי עם הילדים, מידע חשוב על תיכנון חופשה במקסיקו סיטי ועוד

מקסיקו סיטי Mexico City היא עיר הבירה של מקסיקו והעיר המאוכלסת ביותר בצפון אמריקה. מקסיקו סיטי שוכנת 2,200 מטר מעל גובה הים, כך שיש אנשים שעשויים להתקשות בנשימה. אם אתם חיים קרוב יותר לגובה פני הים (כמו כל הישראלים כמעט), אתם עשויים להתקשות בנשימה בגלל הגובה וזיהום האוויר, אם כי איכות האוויר במקסיקו סיטי השתפרה בשנים האחרונות. כדאי לקחת זאת לתשומת לב במיוחד אם אתם מתכננים להגיע אל מקסיקו סיטי עם ילדים קטנים

הגוש העירוני שסביב מקסיקו סיטי הוא אחד ממוקדי האוכלוסין הגדולים ביותר בעולם והגדול ביותר בצפון אמריקה, עם אוכלוסיה של כ-26 מיליון תושבים. העיר בנויה בצורה של ביצה בגודל של 60 על 40 ק״מ והיא בנויה על גדות אגם טסקוקו (Lake Texcoco) ומוקפת משלושה צדדים בהרים ובהרי געש כגון Ajusco, פּוֹפּוֹקָטֵפֵּטְל (Popocatepetl) ו- Ixtaccihuatl.

מקסיקו סיטי עצמה, שבה חיה אוכלוסיה של 8.8 מיליון איש (לפי אומדן 2010) נמצאת במחוז הפדרלי של מקסיקו (בספרדית: Distrito Federal או D.F ), אזור עם שלטון ממשלתי משל עצמו (כלומר, בנפרד משלטון מדינת מקסיקו) והיא משמשת כבירת מקסיקו. שאר אזור המטרופולין מתרחב אל תוך מדינת מקסיקו, המקיפה את ה- D.F משלושת צדדיו. חלק גדול של מקסיקו סיטי (אוכלוסיה של כ-20 מיליון איש) נמצאת בתוך מדינת מקסיקו, ובדומה לעיר וושינגטון די סי בארה״ב, שגדלה הרבה מעבר לגבולתיה של דיסטריקט אוף קולומביה. רוב התיירים המגיעים למקסיקו סיטי מבלים את זמנם בתוך המחוז הפדרלי.

מקסיקו סיטי מחולקת ל-16 רובעים (delegaciones), בדומה לרובעים של ניו יורק, ואלה מחולקים לכ-250 שכונות (colonias). כדאי לדעת לאיזה ״קולוניה״ (שכונה) פניכם מועדות כשאתם מתכננים טיול במקסיקו סיטי. מרבית התושבים יודעים היכן נמצאת שכונה מסויימת, אבל שימו לב שלפעמים יש כפילויות בשמות. כמו בהרבה ערים גדולות אחרות, יש אזורי ״דאונטאון״ רבים, אבל הדאונטאון האמיתי של מקסיקו סיטי הוא הצ׳נטרו (Centro), המרכז הישן וה- Zona Rosa שהוא האזור העסקי/תרבותי החדש.

חיי הלילה של מקסיקו סיטי הם כמו כל דבר אחר בעיר: עצומים. יש מגוון עצום של יעדי בילוי הכולל מועדונים, ברים, מסעדות, בתי קפה ושילובים של כל אלה. המבחר הוא עצום – מטרקלינים אולטרה מודרניים בסנטה פה (Santa Fe) וברפורמה (Reforma,) ועד אולמות ריקוד בני מאות שנים בצ׳נטרו וברומה (Roma). יש גם פאבים בטלאלפלאן (Tlalpan) ובקויואקאן (Coyoacán) ומועדונים מכל סוג ב- Insurgentes, פולנקו (Polanco), קונדסה (Condesa) ו-Zona Rosa.

אם אתם מתכננים בילוי במקסיקו סיטי, בדקו את התאריך כדי להבין עד כמה המקומות צפופים וכמה זמן תצטרכו להמתין כדי להיכנס, כי התושבים מקבלים את המשכורת שלהם פעמיים בחודש: באמצע החודש ובסוף החודש, וזה הזמן, או בימים שלאחר מכן שהם בעיקר יוצאים לבלות, בעיקר אם המשכורת משולמת בסוף השבוע. באיזורים היקרים יותר של מקסיקו סיטי, תושבים יותר מבוססים עשויים לעזוב לאקפולקו או לחופשה רחוקה יותר בקיץ ובסופי שבוע ארוכים. סוף השבוע המקסיקני הוא מיום חמישי בערב עד יום ראשון בבוקר, ולפעמים במשך יום ראשון כולו.

חופשה במקסיקו סיטי – עוד באותו נושא:

מקסיקו סיטי – בתי מלון מומלצים למשפחות

השכרת רכב במקסיקו סיטי בירת מקסיקו – טיפים ומידע

טיול במקסיקו – טיפים למטייל והמלצות למשפחות

הזמנת טיסות למקסיקו – השוואת מחירים והסבירים למטייל

טיסות פנים במקסיקו – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

קניית פזו מקסיקני (MXN) בישראל – טיפים חשובים

אטרקציות במקסיקו סיטי

טאוטיווקאן Teotihuacán (כרטיסי כניסה במסלול המהיר)

טאוטיווקאן, העיר העתיקה הגדולה והשמורה ביותר של אמריקה מהתקופה שלפני קולומבוס. טאוטיווקאן נחשבה בעיני האצטקים העתיקים ל׳מקום הולדתם של האלים׳ ותוכלו למצוא כאן פירמידות מרשימות, ציורי קיר שהצליחו להשתמר היטב, ומתחמי מגורים ענקיים. במקום הזה חיו בעבר מאות אלפי ילידים אמריקאים (אינדיאנים). לכו לאיבוד בתוך ההיסטוריה והמסתורין של העיר הקדושה שמהווה אחת האטרקציות הפופולריות במקסיקו סיטי.

גם אם אינכם מכירים את השם, יש סיכוי טוב שתזהו אותו: זוהי אחת הערים העתיקות המדהימות בעולם, ויש בה מקדשים שמתנשאים מעל אזורי החקלאות המקסיקניים השלווים.

טאוטיווקאן הייתה כור ההיתוך של התרבויות המסו-אמריקאיות הקדומות ומרכז תעשייתי שבו ייצרו כלי עבודה, תכשיטים וכלים קרמיים. עד היום אפשר להבחין בסימנים לחיי המסחר שהתרחשו כאן כאשר מסתובבים ברחובות ההיסטוריים ובמתחמי המגורים דמויי המבוך שהיוו בית ל-125 אלף איש. כמובן, תצטרכו לטפס במעלה פירמידות הענק כדי להעריך את האדריכלות העתיקה הקדושה ולצפות בנופים הפנורמיים – אם אתם מגיעים אל מקסיקו סיטי עם ילדים שעלולים להתקשות לטפס על מאות מדרגות, קחו זאת בחשבון. בקישור תוכלו להזמין כרטיסי כניסה הכוללים הטבה של כניסה במסלול המהיר.

להזמנת כרטיסי כניסה לטאוטיווקאן

כרטיסי כניסה לטאוטיווקאן במסלול מהיר  – כולל הסעה ממקסיקו סיטי

הכרטיסים שניתן להזמין בקישור זה כוללים שירות הסעה למתחם הארכיאולוגי טאוטיווקאן באוטובוס ממוזג ממקסיקו סיטי. הנסיעה היא של כשעתיים לכל כיוון. בלו ארבע שעות באתר ובקרו במוזיאון התרבות של המקום, המלא בכלי חרס ועצמות. טפסו על פירמידות השמש והירח, ראו את מקדש הפרפרים (Butterflies Temple), את שדרת המתים (Avenue of the Dead) ואת מקדש Quetzalcoatl

להזמנת כרטיסים לטאוטיווקאן כולל הסעה ממקסיקו סיטי

אוטובוס התיירים של מקסיקו סיטי Hop-on Hop-off Bus Mexico City

תכננו לעצמכם טיול במקסיקו סיטי עם סיור באוטובוס התיירים, הנוסע במסלול מעגלי מיוחד בין אטרקציות במקסיקו סיטי עם כרטיסי חופשי – יומי שנותנים לכם אפשרות לרדת בכל אטרקציה שמעניינת אתכם לכמה זמן שתירצו ואז להמשיך עם האוטובוס הבא בקו. הכינו את המצלמה והיו מוכנים לשלושת המסלולים המוצעים.

אוטובוס התיירים עוצר בכל האטרקציות המרכזיות במקסיקו סיטי, כמו הפלזה Zócalo, המוזיאון האנתרופולוגי הלאומי (National Museum of Anthropology,) ואנדרטת המהפיכה (Revolution Monument.) הענקית. האוטובוסים מגיעים בצורה מאוד סדירה ומדריך שמע אינפורמטיבי יספק לכם את המידע על כל נקודות העניין שתיראו בדרך. אוטובוס התיירים של מקסיקו סיטי הוא הדרך הטובה ביותר להספיק להגיע לכל האטרקציות המפורסמות של בירת מקסיקו, לערוך קניות בדרך ולדגום מטעמים מקומיים. אם אתם מגיעים אל מקסיקו סיטי עם ילדים ורוצים לראות כמה שיותר אטרקציות תיירותיות בלי להסתבך יותר מדי עם תחבורה בעיר הענקית – זהו פיתרון מושלם.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של מקסיקו סיטי

סיקס פלאגס Six Flags מקסיקו סיטי – מסלול מהיר ותחבורה ממקסיקו סיטי

אוהבים ריגושים מקפיצי אדרנלין? היכנסו לסיקס פלאגס מקסיקו, פארק שעשועים במקסיקו סיטי שנחשב אחת האטרקציות המובילות של מקסיקו סיטי למשפחות. יום כאן מלא ברכבות הרים, מראות פנורמיים של האזור הסובב, חוויות 4D ו-VR ועוד המון כיופים משפחתיים. הכרטיס לכניסה מהירה כולל הסעה ממרכז מקסיקו סיטי.

רכבת ההרים וונדר וומן (Wonder Woman Coaster ) מבטיחה נפילה חופשית ועלייה אנכית של יותר מ-34 מ׳. ה- SkyScreamer מגיעה עוד יותר גבוה, לגובה של 74 מ׳ ומציעה נופים פנורמיים של העיר.

צאו ליום משפחתי מלא ריגושים בפארק השעשועים סיקס פלאגס מקסיקו הכולל רכבות הרים, מתקני מציאות מדומה מטריפים ועוד.

הצטרפו לבטמן, סופרמן וכו׳ והילחמו בלקס לותר כחלק מליגת הצדק בהרפתקת Battle for Metropolis, מתקן רכיבה בארבעה ממדים שכל המשפחה תאהב.. לאחר מכן עלו על Boomerang שנקרא כך כי רצים במסלול קדימה ואז אחורה.

כל זה ועוד המון מתקני רכיבה, משחקים ואטרקציות ממתינים לכם בסיקס פלאגס.

להזמנת כרטיסים לפארק השעשועים במקסיקו סיטי – סיקס פלאגס

פארק השעשועים סיקס פלאגס – כרטיסי כניסה במסלול מהיר ללא הסעה

בקישור זה ניתן להזמין כרטיסים לפארק השעשועים סיקס פלאגס מקסיקו סיטי עם הטבה של כניסה במסלול המהיר (ללא הסעה ממרכז מקסיקו סיטי). אם אתם מתכננים להגיע אל מקסיקו סיטי עם ילדים קטנים שימו לב שהתורים בכניסה עלולים להיות  ארוכים מאוד בימי חופשה, ויחד עם בעיות תחבורה ופקקי תנועה – שני דברים שמקסיקו סיטי מתטיינת בהם – היום החשוב לילדים עלול להיהרס.

להזמנת כרטיסים לכניסה במסלול המהיר ללונה פארק במקסיקו סיטי סיקס פלאגס

המוזיאון האנתרופולוגי הלאומי במקסיקו סיטי

בקרו במוזיאון הגדול והפופולרי ביותר במקסיקו, הסתובבו ב-23 האולמות השונים וראו מקרוב את הפסל האצטקי המפורסם ביותר – לוח השנה האצטקי העשוי מאבן שמש.

למדו על תרבויות עתיקות במקסיקו וראו פריטים מדהימים ואת התערוכות המשתנות. אם אתם מתכננים טיול למקסיקו סיטי עם הילדים ורוצים גם להרחיב את הידע שלהם עם ביקור במוזיאון – זוהי הזדמנות מעולה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון האנתרופולוגי הלאומי במקסיקו סיטי

כנסיית גוואדלופה Basilica of Guadalupe – סיור מודרך עם כניסה ללא תור

בקרו באחת הכנסיות החשובות ביותר בעולם הקתולי ותיהנוו מהאדריכלות המדהימה והאומנות של כנסיית גוואדלופה (Basilica of Guadalupe). מאמינים קתוליים רבים דיווחו בעבר שהם ראו כאן את מרים הבתולה, וזו ממש לא הסיבה היחידה לכך ושמיליוני עולי רגל נוהרים אל הבזיליקה כל שנה כדי להתפלל – גם לא נוצרים מגיעים לכאן כדי להתפעל מהבניין המפואר.

כנסיית גוואדלופה היא אחד המקומות הקדושים ביותר לקתולים בעולם, ואחת האטרקציות הראשיות במקסיקו סיטי! בימי חופשה התור בכניסה יכול להיות ארוך מאוד, ואם אתם מגיעים אל מקסיקו סיטי עם ילדים קטנים – הם עלולים לאבד סבלנות בתור. לכם מומלץ להזמין מראש כרטיסים בקישור, הם כוללים סיור מודרך עם כניסה ללא תור.

מדריך טיולים דו-לשוני (אנגלית וספרדית) ייקח אתכם לסיבוב בכיכר לה וילה דה גואדאלופה (La Villa de Guadalupe plaza) וכאן תלמדו פרטים מעניינים על ההיסטוריה האגדית של המבנה הדתי שעורר את ההשראה לבניית הכנסיה.

הביטו בגלימה המקורית של חואן דייגו, אשר מחזיקה את הדמות ״גבירתנו של גואדלופה״ (Our Lady of Guadalupe) שאמרו עליה כי הופיעה באורח פלא במאה ה-16. תפילה ציבורית המונית מתקיימת כאן מדי שעה ותוכלו להתבונן בה ולשמוע את העוגב הענק מנגן.

להזמנת כרטיסים לסיור מודרך בכנסיית גוואדלופה במקסיקו סיטי

טירת צ׳פולטפק Chapultepec Castle והמוזיאון האנתרופולוגי – סיור מודרך

טירת Chapultepec  שימשה בעבר כארמון הקיסרי ומקום המגורים של נשיא מקסיקו עד 1940. המדריך שלכם ילווה אתכם ויספר לכם את הסיפורים המרתקים העומדים מאחורי הטירה, ועל ההיסטוריה הקולוניאלית של מקסיקו. תוכלו לחקור את האולמות והחדרים הססגוניים ולהעלות ברוחכם כיצד אמני העבר התקינו כאן פסלים, ציורי קיר, וציורי שמן. הביטו בציורי הקיר מהמאה ה -20 ודמיינו את הקרבות שהם מתארים.  תוכלו גם לטייל בנינוחות סביב גני הטירה ולהשקיף על הנוף של מקסיקו סיטי.

אח", באמצעות הכרטיס המשולב שניתן להזמין בקישור, היכנסו למוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה, תתבוננו בחפצים עתיקים ותקבלו מבט מעמיק אל תוך תרבות המאיה, הטולטק וההיסטוריה של מקסיקו.

העבר המגוון והצבעוני של מקסיקו ממתין לכם ביום התרבותי העשיר הזה.

להזמנת כרטיסים לסיור מודרך בטירת צ׳פולטפק והמוזיאון האנתרופולוגי

סיור מודרך במקסיקו סיטי – סוצ׳ימילקו, קויואקאן ומוזיאון פרידה קאלו  Xochimilco, Coyoacán & Museo Frida Kahlo

מקסיקו היא עולם של צבע, טעם ותרבות והיא בעלת אלפי שנות היסטוריה. הצטרפו למדריך שלכם והתכוננו לסיור משולש בשכונות המעניינות ביותר במקסיקו סיטי – בואו לראות את המיטב שיש למקסיקו סיטי להציע בסיור מודרך במקסיקו סיטי (הלוך ושוב) של קוצ׳ימילקו, קויואקאן ומוזיאון פרידה קאלו. שוטו במורד התעלות בסירה, חקרו את הרובע הקולוניאלי ברגל והיכנסו אל העולם הצבעוני של הציירת המקסיקנית האהובה פרידה קאלו.

עלו על ספינה והפליגו על המים החלקים והרגועים של תעלות קוצ׳ימילקו (Xochimilco canals) והביטו על שיירי השרידים של התקופה האצטקית.

הרובע הקולוניאלי הציורי, שוקק החיים קויואקאן הוא התחנה הבאה שלכם. סיירו ברחובות המרוצפים וחלפו על פני בתים וכנסיות מהמאה ה-16. ראו את רחוב פרנסיסקו סוסה (Francisco Sosa Street), את כיכר זוקאלו (Zocalo) ואת אחוזת קונקיסטאדור (mansion of the conquistador), הרננדו קורטז (Hernando Cortes) וכנסיית יוחנן המטביל (Church of San Juan Bautista).

הסיור מסתיים במוזיאון פרידה קאלו. כאן תכירו את אמנות הפולקלור המקסיקני ותביטו בתכשיטים נוצצים מהאוסף הפרטי שלה.

אם אתם מתכננים חופשה במקסיקו סיטי עם הילדים ורוצים להכיר את האטרקציות המעניינות בעיר בליווי מדריך ובלי להסתבך עם תחבורה – זוהי אפשרות מומלצת.

להזמנת טיול מודרך במקסיקו סיטי – קוצ׳ימילקו, קויואקאן ומוזיאון פרידה קאלו

טמפלו מאיור Templo Mayor  – האתר והמוזיאון: סיור מודרך עם כניסה ללא תור

הרגישו את הקסם של המורשת האצטקית של מקסיקו סיטי בסיור זה עם מדריך דו-לשוני (ספרדית ואנגלית). חקרו את השרידים האחרונים של התרבות האצטקית ודלגו על התור הארוך בכניסה כדי לקבל מבט מעמיק אל תוך מוזיאון טמפלו מאיור.

בשנת 1978, עובדי חברת חשמל מצאו גילוי מפתיע במהלך עבודות: חריטת אבן במשקל 8 טון של האלה האצטקית קויולשאקי. העירייה החליטה אז להרוס את המבנים מהתקופה הקולוניאלית שהיו מעל איזור התגלית ולחפור מתחת לטמפלו מאיור. היום, האתר הארכיאולוגי העשיר שנחשף בחפירות מוכר ע״י אונסק״ו כאתר מורשת עולם ותוכלו לראות בעצמכם את שרידי הבירה האצטקית שהייתה קיימת לפני שהספרדים הגיעו לחופי מקסיקו. תוכלו לראות את היסודות המקוריים ובתוך המוזיאון תוכלו לראות את הפרטים המרתקים שנמצאו בחפירות.

המדריך שלכם יסייר אתכם לאורך אחד הרחובות הישנים ביותר של טמפלו מאיור ותראו אלמנטים מהחיים הקולוניאליים והפוסט קולוניאליים, כמו ארמונו לשעבר של הארכיבישוף ב- Museo de la Secretaría de Hacienda y Crédito Público. אם אתם מתכננים טיול במקסיקו סיטי עם ילדים ואתם מעוניינים להעשיר את הידע שלהם על התרבות האינדיאנית של אמריקה לפני עידן קולומבוס – זהו מקום מומלץ מאוד.

להזמנת כרטיסים לטמפלו מאיור במקסיקו סיטי

ארמון האמנויות היפות Palace of Fine Arts

צללו אל תוך הנשמה ההיסטורית של מקסיקו, ראו ציורי קיר ועבודות אמנות מאת האמנים הנודעים ביותר במקסיקו, כמו ריוורה, טמאיו, סיקיירוס, אורוזקו ועוד.

שוטטו במוזיאון האדריכלות העכשווית וגלו את התערוכות הזמניות המדהימות.

להזמנת כרטיסים לארמון האמנויות במקסיקו סיטי

סיור היאבקות במקסיקו סיטי

אם טרנד ההיאבקות המקסיקנית הידוע מדבר אליכם, תיהנו מהחוויה הזו שכוללת היאבקות אותנטית של lucha libre , שוטים של טקילה והזדמנות לעטות מסיכת מאצ׳ו וללמוד את יסודות ההיאבקות החופשית ממאמן מומחה. הזמינו כרטיסים בקישוא, תיפסו את מקומכם בזירת מקסיקו (Arena México) וצפו במקצועני ההיאבקות נאבקים זה בזה בסגנון ראוותני.

להזמנת כרטיסים לסיור היאבקות במקסיקו סיטי

מקסיקו סיטי
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל