מיורקה בחורף

מיורקה – עונות מומלצות לחופשה ומזג האוויר

האי מיורקה שבאיים הבלאריים הספרדיים הוא יעד חופשה אטרקטיבי מאוד. כמעט כל השנה אפשר לצאת לחופשה במיורקה אבל חובבי החופים יאהבו אותו בעיקר בקיץ, בעוד בסתיו ובאביב אפשר לצאת לטיולים מרהיבים בטבע. בכתבה זו תמצאו מידע למטייל על מזג האוויר במיורקה בחודשי השנה ועל העונות המומלצות לטיול במיורקה

  דילים לפלמה דה מיורקה  |  דילים למדריד  |  הזמנת טיולים מאורגנים לספרד

מיורקה, אי שטוף שמש הנמצא סמוך לחוף המזרחי של ספרד, הוא אחד מאתרי הנופש האהובים ביותר על ישראלים. בכל שנה מגיעות אל האי המקסים הזה עוד ועוד משפחות ישראליות לחופשה במיורקה עם ילדים. ככל איי הים התיכון, גם האי מיורקה נהנה מאקלים ים-תיכוני קלאסי – יש בו עם עונת קיץ חמה ונעימה ועונת חורף מתונה, כפי שאנו מכירים בארץ.

בהתאם לכך, בחודשי הקיץ – בין יוני לספטמבר – מובטח למטייל במיורקה ימים מלאי שמש ושמיים כחולים ובהירים ובאותו הזמן לחות נמוכה יחסית ובריזה רעננה מהים המבטיחה מזג אוויר נעים. האזורים הדרום-מזרחיים במיורקה – העיר פלמה דה מיורקה (Palma), בירת מיורקה, מגלוף (Magaluf) ואל ארנל (El Arenal) הם לרוב חמים ויבשים יותר מאשר האזור הצפון-מערבי ההררי, ובעיירות החוף תיהנו מ-300 ימי שמש בשנה. בכתבה זו נסקור בפניכם את מזג האוויר במיורקה בעונות השונות ואת העונות המתאימות ביותר לחופשה במיורקה.

חופשה במיורקה – עוד בנושא זה:

מיורקה למשפחות – בתי המלון המומלצים במיורקה עם ילדים

טיסות למיורקה – איתור טיסות והמלצות למטיילים

השכרת רכב במיורקה – השוואת מחירים ועצות למטיילים

תחבורה בספרד – מדריך למטייל

eSim ו-Sim לספרד – מידע וטיפים למטייל

בזמן שחלק מאתרי הנופש במיורקה מתחילים להיסגר לקראת החורף, בירת מיורקה פלמה היא יעד שאפשר להגיע אליו במסגרת חופשה במיורקה כל ימות השנה. פלמה דה מיורקה מלאה בשלל אטרקציות תיירותיות ואתרים תרבותיים. אם אתם מחפשים חופשה במיורקה עם הילדים במחירי מבצע, שקלו חופשה במיורקה באביב או בסתיו כאשר יש כ-10 שעות שמש ביום, ותיהנו מטמפרטורות של עד 24 מעלות בחודשים מאי ואוקטובר.

חופשה במיורקה לפי עונות

אביב במיורקה – בין החודשים מרץ למאי תיהנו ממזג אוויר חמים ומירידת גשמים נמוכה. הטמפרטורות במיורקה בעונת האביב נעות בין 17 – 24 מעלות צלזיוס. אפריל הוא זמן נהדר להגיע לחופשה במיורקה בעת שהחופים הפופולריים ביותר באי נותרים די מיותמים ומזמינים את הנופשים לטבול בהם. צפו לעשר שעות שמש ביום בחודש זה ותכננו חופשה במיורקה במהלך סמאנה סנטה (שבוע הפסחא) – זמן שברחבי האי מתרחשות מסיבות ותהלוכות.

קיץ במיורקה – אם תצאו לחופשה במיורקה בקיץ, בין החודשים יוני לאוגוסט, צפו לימי שמש ארוכים, ערבים נעימים, שמיים כחולים ומים חמימים. טמפרטורות הקיץ נעות בין 27-30 מעלות ואור היום נמשך כ-12 שעות. בזמן שכמויות התיירים של עונת השיא מגיעות לאתרי הנופש הגדולים, כדאי לשקול לשכור רכב במיורקה כדי להגיע למקומות הרחוקים ממסלול התיירים הרגיל. תגלו כמה מה"קאלות", המפרצונים המבודדים והיפים של האי. הקיץ במיורקה גדוש באירועים, כולל פסטיבלי מוסיקה בחוצות ותחרות השיט הגדולה ביותר בים התיכון, גביע המלך הספרדי (Copa del Rey) בפלמה דה מיורקה ועוד אירועים.

סתיו במיורקה – חודשים ספטמבר ואוקטובר הם חודשים מושלמים למפלט חופים רגוע ולחופשה במיורקה עם ילדים. הטמפרטורות יכולות להגיע ל-24 מעלות והים עדיין מספיק חם לרחצה ממש עד סוף העונה. הסתיו הוא גם זמן נהדר לטיול במיורקה בטבע או לחופשת הליכה או אופניים. באוקטובר מגיעה העונה הגשומה ביותר, אבל גשמים במיורקה יורדים לרוב בממטרים כבדים וקצרים יחסית ולא כממטרים נמשכים. פסטיבל האמנות המפורסם Nit de l’Art מתקיים בפלמה דה מיורקה במהלך חודש ספטמבר כאשר המוזיאונים והגלריות של האי פותחים את דלתותיהם בפני מבקרים בחינם.

חורף במיורקה – בחורף מזג האוויר במיורקה מתון בין החודשים דצמבר לפברואר והטמפרטורות נעות מ-15 עד 17 מעלות. ירידת שלגים מתרחשת לעתים קרובות באזור ההרים, אבל השלג כמעט אף פעם לא נערם על הקרקע. בחודשי החורף רבים יוצאים לחופשה במיורקה בטבע, בטיולי טרקים או סתם טיול מחוץ לעיר. מסוף ינואר ועד תחילת מרץ תראו את פריחת עצי השקד במיורקה – תופעת טבע מרהיבה אשר גורמת לעמקים השוכנים בין פלמה לסולר (Sóller) להיראות כאילו פיזרו עליהם שלג. אומרים שמיורקה מכילה כ-4 מיליון עצי שקד אשר שתל מלך ערב למען אהובתו הסקנדינבית אשר התגעגעה לשלגי החורף של ארצה. בין אם נכונה האגדה ובין אם לאו, זהו מראה מלבב ומרגיע מאוד ששווה בהחלט להגיע למענו לחופשה במיורקה במהלך החורף.

חופשה במיורקה מהאביב ועד לסתיו – מזג אוויר לפי חודשים

אפריל: 20°C, שמונה שעות שמש, טמפרטורת המים 15°C, חמישה ימי גשם.
מאי : 23°C, עשר שעות שמש, טמפרטורת המים 17°C, חמישה ימי גשם.
יוני: 27°C, אחת-עשרה שעות שמש, טמפרטורת המים 20°C, שלושה ימי גשם.
יולי: 31°C, אחת-עשרה שעות שמש, טמפרטורת המים 25°C, יום גשם אחד.
אוגוסט: 31°C, עשר שעות שמש, טמפרטורת המים 27°C, שני ימי גשם.
ספטמבר: 28°C, תשע שעות שמש, טמפרטורת המים 25°C, ארבעה ימי גשם.

עונה מומלצת לחופשה במיורקה בחוף

אם אתם מתכננים חופשה במיורקה עם הילדים, הזמן הטוב ביותר לחופשת בטן-גב בחופי הים הוא בחודשי הקיץ החל ממאי ועד לספטמבר. בחודשים אלה ישנן כ-10-11 שעות שמש וכמעט לא יורד גשם. טמפרטורת המים היא 20-27 מעלות צלזיוס – טמפרטורה מושלמת לרחצה בים. עם זאת, אלה הם גם חודשי השיא בתיירות במיורקה. המקומיים עצמם יוצאים לחופשת הקיץ שלהם ובתי המלון במיורקה פעמים רבות מלאים עד אפס מקום והחופים הפופולריים מלאים ברוחצים ומבלים.

אם אתם מחפשים שקט ושלווה בעת חופשה במיורקה שווה בהחלט להתרחק מעט מאזור הערים והחופים ההומים ולנסות למצוא כמה מבודדים יותר. דוגמאות טובות למקומות כאלה הם החופים Es Trenc או Es Carbò בדרום מיורקה. חופים שקטים מומלצים אחרים הם Cala Llombards או Cala Santanyi. שווה גם לבדוק אם כדאי להישאר ב-finca, שתמיד מבטיחה מפלט מקסים ושלווה.

בשל מזג האוויר הנהדר, קיץ במיורקה הוא כמובן הזמן האידאלי לחופשה במיורקה ולכן זוהי גם העונה החמה בתיירות במיורקה עם רבבות נופשים הגודשים את החופים ובתי המלון. לכן, בקיץ גם מחירי הלינות בבתי המלון נוסקים מעלה. אם חשובה לכם חופשה במיורקה במחירים זולים יותר – שווה לשקול להגיע בעונה אחרת ולא בשיא הקיץ. עם זאת, אם רחצה בים ורביצה בחופים זהובים הם מה שאתם מחפשים בעת חופשה במיורקה – אין לכם מה לחפש בעונה אחרת. אם טיולי הרים וטרקים בטבע אתם מחפשים בעת טיול במיורקה – הגיעו בתקופה אחרת.

חופשה במיורקה – עונה מומלצת לטרקים, טיולי אתרים וחקר האי

השכרת רכב במיורקה היא אחת הדרכים הפופולריות ביותר לטייל באי. מיורקה מכילה הרבה מפרצונים חבויים, הרים נהדרים ומערות, וכן כפרים ועיירות היסטוריים. לתרמילאים ושוחרי תרבות כדאי להגיע לטיול במיורקה בתקופת השפל. באביב ובסתיו יש עדיין מבקרים רבים, אבל זה לא קרוב לעומס שיש בקיץ. עונת האביב באיים הבלאריים היא ממש תענוג – עצי השקד בפריחה מלאה ויש רק חמישה ימים במהלך מרץ ואפריל שבהם יורדים גשמים. הטמפרטורות מושלמות לטיולי אתרים וטרקים או אפילו לצאת לטיול יום על אופניים. אפילו החורפים במיורקה מלאי קסם. הטמפרטורות נמוכות, אבל עדיין מתונות בהשוואה למדינות הקרות. נובמבר, דצמבר, ינואר ופברואר הם גם עונה מומלצת לטיול במיורקה לאורך החוף,  לבקר באתרים או להתפנק באחד מאתרי הנופש והבריאות הרבים.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל