עונה מומלצת לחופשה בפלובדיב

מזג האוויר בפלובדיב ועונה מומלצת לחופשה

ארכיטקטורה מרהיבה, מבנים עתיקים בלב העיר, קולניריה עשירה, ומדרחוב יפהפה. פלובדיב שבבולגריה היא עיר מדהימה שכיף לגלות ולטייל בה, גם ברגל. לכן, חשוב לבחור את הזמן המושלם לבקר בה, גם מבחינת מזג האוויר וגם מבחינת הצפיפות והעלות.

     הזמנת דילים לפלובדיב        |        טיולים מאורגנים לבולגריה

אז איך בוחרים עונה מומלצת לפלובדיב שבבולגריה, ומתי כדאי לטוס לפלובדיב? במדריך שלנו למזג האוויר בפלובדיב נענה על כל השאלות ונעשה סדר בבלאגן, כך שתוכלו ליהנות מחופשה מושלמת מכל הבחינות, גם מבחינת עלות וגם מבחינת נוחות.

מזג האוויר בפלובדיב

האקלים בפלובדיב הוא אקלים סובטרופי גשום. מדובר ביעד עם ארבע עונות ברורות וההבדלים ביניהן משמעותיים. למעשה, מזג האוויר בפלובדיב די נוח. ניתן להצביע על עונה מומלצת לפלובדיב, אך אפשר להגיע כמעט כל השנה, ולכל עונה יש יתרונות וחסרונות משלה. מזג האוויר בקיץ בפלובדיב חם ויבש, והעונה החמה נמשכת מאמצע מאי ועד סוף ספטמבר. מזג האוויר בחורף בפלובדיב קר מאוד יחסית לישראל, עם טמפרטורות שצונחות גם אל מתחת לאפס מעלות צלזיוס, ואפילו סיכוי גבוה לשלג במהלך העונה! עונות המעבר נעימות ומתונות יחסית.

חופשה בפלובדיב – עוד באותו נושא:

השכרת רכב בפלובדיב (בולגריה) – טיפים למטייל

טיסות לפלובדיב (בולגריה) – מה חשוב לדעת

e-sim וסים לבולגריה – מידע חשוב וטיפים לתקשורת יעילה ומשתלמת

קניית לב בולגרי (המטבע של בולגריה) בנתב"ג

תחבורה בבולגריה – מידע והמלצות למטייל

מהי העונה המומלצת לטיול בפלובדיב?

שני גורמים עיקריים עומדים במרכז ההחלטה על הזמן המומלץ לחופשה בפלובדיב: מזג האוויר והמחירים.

אם נתבקש להצביע על עונה מומלצת לפלובדיב, היינו בוחרים בחצי הראשון של חודשי הסתיו, או בחצי השני של חודשי האביב.

שתי התקופות האלו מהוות שילוב די טוב של צפיפות תיירותית ומזג אוויר מתון ונעים: מדובר בעונות מעבר, כך שהטמפרטורות נוטות להיות נעימות יותר ולא קיצוניות, ובנוסף, לא מדובר בשיא החופש הגדול או במועד מיוחד, כך שלא צפוי עומס תיירותי כבד במיוחד (למעט חגים ישראליים או חגים מקומיים).

עם זאת, בהחלט אין תשובה מדויקת לשאלה מתי כדאי לטוס לפלובדיב.

בנוסף, עונה מומלצת לפלובדיב יכולה בהחלט להשתנות בין מטייל למטייל. יש כאלו שמעדיפים ליהנות מקצת שלג ואווירת קריסמס ולנצל את המחירים הזולים של החורף, יש מי שמעוניין להימנע בכל מחיר מהחום של יולי אוגוסט, ויש כאלו שתלויים בתאריכי החופשה מהעבודה או מבתי הספר. לכן, עונה מומלצת לפלובדיב יכולה להיות עונת הסתיו למשפחה אחת ועונת החורף למשפחה אחרת.

בחלקים הבאים של המדריך נבדוק את היתרונות והחסרונות של כל תקופה, גם מבחינת מזג אוויר וגם מבחינת מחירים.

עונות השנה בפלובדיב

קיץ בפלובדיב

(מאמצע יוני עד אמצע ספטמבר)

מזג האוויר בפלובדיב בקיץ הוא חם ויבש יחסית, עם סיכוי למעט מאוד גשם מדי חודש, בכ2-3 ימים. הטמפרטורות בשיא העונה, ביולי ובאוגוסט,  לרוב נעות מעט מעל ל30 מעלות צלזיוס, בעוד הלילות נעימים, עם טמפרטורות שנעות באיזור 20 מעלות צלזיוס פחות או יותר. מלבד מזג האוויר בפלובדיב בקיץ שנחשב לידידותי לתיירים (גם אם מעט חם מדי לפעמים), חודשי הקיץ מביאים איתם גם שלל אירועים ופסטיבלים. העיר מלאה בחיים וניתן ליהנות ממגוון מסעדות עם ישיבה בחוץ בגינה או במדרחוב. בקיצור, חגיגה!

אין ספק שהקיץ הוא זמן מומלץ לחופשה בפלובדיב.

החיסרון היחיד בחופשה בפלובדיב בקיץ, מלבד החום של שעות הצהריים, הוא התיירות שנמצאת בשיאה ועלולה לגרום למחירים מעט גבוהים יותר בטיסות ואף בבתי המלון לעיתים, ולתפוסה מלאה יותר מהרגיל. הפתרון לכך הוא הזמנת בתי המלון וכרטיסי הטיסה כמה שיותר זמן מראש.

סתיו בפלובדיב

(מספטמבר ועד נובמבר)

התקופה של תחילת הסתיו בפלובדיב נחשבת לתקופה מדהימה לביקור במדינה, וזו בהחלט עונה מומלצת לפלובדיב. אם תוכלו להזמין טיסה לפלובדיב לקראת סוף ספטמבר, בעצם דילגתם גם על שיא התיירות והצפיפות, וגם על שיא החום. מזג האוויר בספטמבר בפלובדיב די מושלם, חם במהלך היום ונעים או אפילו מעט קריר בלילה, והטמפרטורות מתחילות במגמת ירידה משמעותית יותר רק בנובמבר. עד אז, מזג האוויר נע בין חמים לקריר מעט, אך נחשב למתון והופך את חודשי הסתיו לפשוט מושלמים לטיולים עירוניים.  גם בסתיו מתקיימים בפלובדיב אירועים תרבותיים ופסטיבלים מיוחדים, עליהם נרחיב בחלק הבא של המדריך!

 חורף בפלובדיב

(מדצמבר עד פברואר)

בדרך כלל, החורף לא נחשב לעונה מומלצת לפלובדיב, אבל גם לתקופה זו יש יתרונות משלה.

אי אפשר לחזות במדויק איך ייראה החורף בפלובדיב, אך לרוב מדובר בחורף אירופאי אמיתי וקר, עם טמפרטורות שנעות בין מעט מתחת לאפס לבין מעט מעל האפס. מי שמחפש נוף עירוני חורפי אמיתי, יוכל למצוא זאת בעיר היפהפייה הזו, עם סיכוי טוב למספר ימי שלג בפלובדיב בין דצמבר לפברואר, בדרך כלל.

מזג האוויר בחורף בפלובדיב לא נחשב לאטרקטיבי לעומת הקיץ ועונות המעבר, אבל מצד שני, חודשי ינואר ופברואר נחשבים לחודשים הזולים ביותר בפלובדיב בפרט ובבולגריה בכלל, כך שאם לא מפריע לכם הקור, הצטיידו בביגוד מתאים ובמעיל טוב, ותוכלו ליהנות מעיר שקטה יחסית ומסיכוי טוב יותר למחירים זולים.

אביב בפלובדיב

(ממרץ עד מאי)

מזג האוויר בפלובדיב באביב מתחיל להתחמם בהדרגה, אך עלייה משמעותית בטמפרטורות עוד לא מורגשת במרץ, אלא רק לקראת סוף אפריל. גם בחודשי האביב בפלובדיב ניתן לצפות למספר ימי גשם בודדים מדי חודש. אם אתם מתכננים להגיע לפלובדיב באביב, כדאי לכוון לתאריכים החל מסוף אפריל והלאה, כדי ליהנות ממזג אוויר מתון ונעים.

מכיוון שעונות מעבר עלולות להיות הפכפכות, והלילות עדיין די קרים גם לקראת סוף האביב, כדאי להביא איתכם גם לבוש חם.

אירועים מיוחדים ופסטיבלים בפלובדיב

כיאה לבירת תרבות אמיתית, ניתן למצוא רשימה ארוכה של פסטיבלים בפלובדיב.

ומה יותר טוב מלשלב חופשה משפחתית בפלובדיב עם פסטיבל מגניב? אירוע מוזיקלי, קולינרי או תרבותי: כל אחד מאלו יכול לשדרג את החופשה ולהוסיף לה חוויה בלתי נשכחת. הרשימה הבאה כוללת כמה מהפסטיבלים בפלובדיב שמתקיימים מדי שנה ונחשבים לאהובים במיוחד, כדי שתוכלו גם אתם ליהנות מחופשה בולגרית מיוחדת ואותנטית באמת. שימו לב שלחלק מההופעות והאירועים יש לרכוש כרטיסים מראש!

פסטיבל הפולקלור בפלובדיב (סוף יולי)

פסטיבל הפולקלור של פלובדיב מתקיים מדי שנה, בדרך כלל בסוף חודש יולי, ונמשך כארבעה ימים. מדובר במסורת וחגיגה אמיתית של תרבויות. הפסטיבל כולל הופעות של מגוון אמני פולקלור מרחבי העולם, ומדובר בהחלט בחוויה שלא כדאי לפספס.

פסטיבל הג'אז בפלובדיב (נובמבר/אוגוסט)

פסטיבל הג'אז בפלובדיב מתקיים מדי שנה, בדרך כלל בחודש נובמבר, ולאחרונה קיבל גם בונוס של מהדורת קיץ באוגוסט. הפסטיבל נמשך מספר ימים וכולל הופעות של מגוון אמנים מובילים בתחומם מרחבי העולם.

Opera Open פסטיבל האופרה של פלובדיב (יוני-יולי)

פסטיבל האופרה של פלובדיב מתקיים מדי שנה בתיאטרון העתיק וכולל תוכנייה מפוארת עם אורחים בינלאומיים ומגוון רחב של הופעות מרהיבות, בכל מיני סגנונות מעניינים. הפסטיבל מתחיל בדרך כלל ביוני ונמשך עד סוף יולי/אמצע אוגוסט עם תאריכים משתנים.

מזג האוויר בפלובדיב לפי חודשים

מזג האוויר בפלובדיב, כמו בכל מקום, משתנה ובלתי צפוי, אך בדקנו עבורכם טמפרטורות ממוצעות לפי שנים קודמות, כדי שתוכלו לדעת פחות או יותר מה מצפה לכם בכל חודש בו תגיעו לבקר בפלובדיב. עם זאת, כדאי בנוסף לבדוק גם תחזית מדויקת יותר, כמה ימים ספורים לפני התאריך הרלוונטי, ולזכור שאלו טמפרטורות משוערות בלבד ושמזג האוויר בפלובדיב יכול תמיד להפתיע ולהשתנות.

מזג האוויר בפלובדיב בינואר

ינואר הוא החודש הקר ביותר בפלובדיב, והטמפרטורות נעות בין כ-4 לכ8 מעלות צלזיוס. ניתן לצפות למספר ימי שלג וגשם במהלך החודש.

מזג האוויר בפלובדיב בפברואר

מזג האוויר בפברואר בפלובדיב ממשיך להיות קר במיוחד, עם טמפרטורות שנעות בין כ-4 לכ7 מעלות צלזיוס, ומספר ימי שלג וגשם בדרך כלל במהלך החודש.

מזג האוויר בפלובדיב במרץ

מזג האוויר בפלובדיב במרץ מתחיל להתמתן מעט, במיוחד לקראת סוף החודש. הטמפרטורות הממוצעות נעות בין כ0 מעלות צלזיוס בלילה לכ10 מעלות צלזיוס בצהריים, אך לעיתים מגיעות גם לכ19 וכ20 מעלות צלזיוס בשעות החמות בצהריים.

מזג האוויר בפלובדיב באפריל

מזג האוויר באפריל בפלובדיב קצת יותר מתון אך עדיין קריר במהלך היום וקר בלילה, עם טמפרטורות שנעות בין כ6 לכ19 מעלות צלזיוס בממוצע, וכשישה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בפלובדיב במאי

מאי הוא חודש מומלץ לחופשה בפלובדיב. מזג האוויר במאי בפלובדיב מדהים לטיולים עירוניים, נע בין קריר לחמים ונשאר די מתון לאורך כל החודש. הטמפרטורות במאי בפלובדיב נעות בין כ10 לכ24 מעלות צלזיוס.  ייתכנו מספר ימי גשם בודדים במהלך החודש.

מזג האוויר בפלובדיב ביוני

מזג האוויר בפלובדיב ביוני ממשיך במגמת התחממות, והטמפרטורות נעות בין כ15 לכ28 מעלות צלזיוס. ייתכנו מספר ימי גשם בודדים במהלך החודש.

מזג האוויר בפלובדיב ביולי

הקיץ בשיאו, ויולי הוא החודש החם ביותר בשנה בעיר. מזג האוויר בפלובדיב ביולי חם מאוד, עם טמפרטורות שנעות באיזור 30 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום, ואף עלולות להגיע לכ38-39 מעלות צלזיוס לעיתים. הטמפרטורות הנמוכות, בשעות הלילה בדרך כלל, יכולות לצנוח עד לכ20 מעלות צלזיוס. הסיכוי לגשם נמוך יחסית.

מזג האוויר בפלובדיב באוגוסט

מזג האוויר באוגוסט בפלובדיב חם מאוד, והטמפרטורות נעות בין כ20 מעלות צלזיוס (בלילה בדרך כלל) לבין כ33 מעלות צלזיוס, לעיתים מעט יותר, בשעות הצהריים בדרך כלל. הסיכוי לגשם נמוך יחסית.

מזג האוויר בפלובדיב בספטמבר

מזג האוויר בספטמבר בפלובדיב עדיין חם, אך מתון יותר לעומת יולי אוגוסט. הטמפרטורות בפלובדיב בספטמבר נעות בין כ18 לכ27 מעלות צלזיוס. לקראת סוף החודש הלילות עלולים להיות קרים. יש סיכוי לכמה ימי גשם בודדים במהלך החודש.

מזג האוויר בפלובדיב באוקטובר

מזג האוויר באוקטובר בפלובדיב די מתון ויש שיאמרו נעים, עם טמפרטורות שנעות בין כ10 לכ20 מעלות צלזיוס. הלילות כבר די קרים, והימים עלולים להיות די קרירים לעיתים.

מזג האוויר בפלובדיב בנובמבר

הסתיו בשיאו, ומזג האוויר בנובמבר בפלובדיב הוא די קריר, עם טמפרטורות שנעות בין כ4 מעלות צלזיוס (בלילה בדרך כלל) ובין כ13 מעלות צלזיוס. פה ושם ניתן ליהנות משעות צהריים חמימות. ניתן לצפות למספר ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בפלובדיב בדצמבר

החורף בפתח ומזג האוויר בפלובדיב בדצמבר כבר קר מאוד, עם טמפרטורות שנעות בין כ0 לכ7 מעלות צלזיוס. יש סיכוי למספר ימי גשם, וסיכוי קטן למעט שלג במהלך החודש.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל