עונה מומלצת לחופשה במרקש

מזג האוויר במרקש ועונה מומלצת לחופשה

אם גם אתם החלטתם לנצל את התחממות היחסים בין ישראל למרוקו ואת פתיחתו של קו הטיסות הישירות בין המדינות על מנת לצאת לחופשה במרקש, רגע לפני שאתם מזמינים את כרטיסי הטיסה, כדאי לבדוק מה מצפה לכם מבחינת מזג האוויר למרקש, ולבחון מבעוד מועד באיזו תקופה הכי כדאי להגיע אליה. כאן תוכלו למצוא מידע מפורט בנוגע למזג האוויר במרקש בכל עונה מעונות השנה ובכל חודש מחודשי השנה, כמו גם מידע על האירועים המיוחדים שתוכלו לשלב בחופשה במרקש, בהתאם למועד שבו החלטתם להגיע אליה.

      הזמנת דילים למרקש        |        הזמנת טיסות למרוקו

עם פתיחת קו הטיסות הישירות מישראל למרוקו, מרקש, העיר המדברית, הצבעונית ואחת האהובות על מטיילים במרוקו, היא יעד מומלץ לחופשה משפחתית, שמתאימה לכל תקציב. זמן הטיסה מתל אביב למרוקו הוא כשש שעות ועשר דקות.

מזג האוויר במרקש אופייני לאקלים ערבתי, יבש יחסית, עם טמפרטורות גבוהות למדי במהלך רוב השנה. החורף במרקש מתון מאוד, עם ימים נוחים למדי ורק לעתים קרירים ממש, וקור שמגיע רק בשעות הלילה. חודשי הקיץ במרקש חמים במיוחד, והטמפרטורות מגיעות לכ-37 מעלות צלזיוס. מרקש היא עיר יבשה יחסית, וגם בחודשים הגשומים יותר ניתן לצפות למספר ימי גשם בודדים בלבד.

חופשה במרקש – עוד מידע שימושי:

מלונות במרקש – מומלצים למשפחות עם ילדים

השכרת רכב במרקש במרוקו – כל המידע

קניית דירהאם מרוקאי (MAD) לחופשה במרוקו

eSim ו-Sim למרוקו

ויזה למרוקו – מידע למטייל הישראלי

טיולים מאורגנים למרוקו

מתי כדאי לטוס למרקש?

על פי רוב הדעות, ומכיוון שימי הקיץ כל כך חמים, הזמן המומלץ לחופשה במרקש הוא בעונות המעבר. בחודשים ספטמבר עד נובמבר או מרץ עד מאי, הימים בדרך כלל חמימים והלילות קרירים. לרוב, החום יחסית מתון בחודשים אלו, וניתן ליהנות ממזג אוויר מצוין.  מרקש נשארת יבשה כמעט כל השנה עם ימי גשם ספורים גם בחודשים הרטובים יותר, כך שלא צריך לדאוג לגבי עונה גשומה והשלכותיה על הטיול.

למרות שמדובר ביעד חם מאוד, מלבד שיא הקיץ, הלילות לרוב קרירים ולעיתים עלולים להיות אפילו קרים מאוד, בעיקר בחודשי החורף, עם טמפרטורות מתחת ל-10 מעלות צלזיוס.

בחודשי הקיץ במרקש בהחלט ניתן לראות עלייה גדולה בתיירות, ובשילוב עם החום הכבד, מטיילים רבים מעדיפים להימנע מביקור בעיר בתקופה זו, מה שהופך את הקיץ לעונה פחות מומלצת לחופשה במרקש. כמובן שיש גם יתרונות לחופשה משפחתית במרקש בקיץ, וזהו זמן מושלם לחופשת חוף כיוון שטמפרטורת המים בשיאה.

החורף במרקש יכול להיות זמן מומלץ לחופשה לחלק מהמטיילים, עם מזג אוויר מתון, לא חם אך לא קר מדי (למעט הלילות שיכולים להיות קרים מאוד). מזג האוויר בחורף במרקש יכול להיות יתרון או חיסרון, תלוי במטייל. למי שמחפש חופשת חוף או טבילה בבריכה, זה אולי לא הזמן המומלץ לחופשה במרקש. למרות שאלו החודשים הגשומים יותר בשנה במרקש, לא מדובר בכמויות גדולות של גשם, ומדי חודש אפשר למנות ימי גשם ספורים בלבד. מבחינה תיירותית, החורף במרקש נע בין תיירותי לשקט, עם עונת תיירות מבוקשת בדצמבר, כמו בכל מקום אחר, כאשר אירופאים רבים כמו גם תיירים בינלאומיים מקבלים חופשת חורף לכבוד החגים, ומבקשים להגיע ליעד שלא הופך קפוא מדי עם מזג אוויר מתון.

בהמשך הכתבה נפרט את הטמפרטורות הממוצעות, היתרונות והחסרונות למטיילים לכל עונה במרקש, כמו גם אירועים ומועדים מיוחדים המתקיימים מדי שנה בעיר.

עונות השנה במרקש

חופשה במרקש בקיץ

הקיץ במרקש חם במיוחד. יולי הוא החודש החם ביותר בשנה, וביולי 2021 הטמפרטורות עברו את ה-40 מעלות צלזיוס בקלות, והגיעו לעיתים אפילו להרבה מעל. אם אתם רגישים לחום, ולא בא לכם להזיע בהליכה בעיר, אולי כדאי להימנע מחופשה במרקש בקיץ. למרות זאת, זוהי העונה התיירותית ביותר במרקש, הביקוש גבוה לטיסות ובתי מלון, והעיר עמוסה בתיירים. אם אתם מגיעים למרקש בקיץ, זכרו לשתות הרבה מים, להימרח בקרם הגנה והשתדלו לצאת בשעות בהן מזג האוויר מתון יותר ולא בצהריים בשיא החום. לחופשה משפחתית במרקש בקיץ היינו ממליצים גם לסגור בית מלון עם בריכה.

כמו כן, טיול במרקש בקיץ יכול לתת לכם את ההזדמנות להיתקל באחד מכמה אירועים שמתקיימים בעיר מדי שנה וחוגגים את התרבות המקומית, כמו למשל פסטיבל האומנות הפופולרית.

אם אתם מתכננים טיול משפחתי במרקש בקיץ, זהו זמן מושלם לקפוץ עם הילדים לפארק המים אואסיריה מרקש, שנפתח מדי שנה החל מהשישי האחרון של מרץ ועד השישי האחרון של אוקטובר.

חופשה במרקש בסתיו

עונת הסתיו היא בהחלט זמן מומלץ לחופשה במרקש. מזג האוויר בספטמבר ואפילו בתחילת אוקטובר יכול עדיין להיות חם מאוד ולגמרי קיצי, עם טמפרטורות מעל 30 מעלות צלזיוס בשעות הצהריים, כך שמי שמגיע בסתיו בשביל מזג אוויר נעים יותר כדאי שיתכנן את הטיול לקראת סוף אוקטובר והלאה, כיוון שבזמן זה מזג האוויר מתחיל להתמתן יותר לקראת החורף. בעונה זו יש כמובן גם ירידה בביקוש התיירותי לאחר הקיץ העמוס, ולכן ניתן לצפות לדילים טובים יותר, למעט במועדים מיוחדים (ניתן לשער שטיסות ישירות למרוקו מישראל יעלו יותר בחגים הישראליים בעונה זו, כמו סוכות או ראש השנה, אך קשה לדעת בוודאות).

חופשה במרקש בחורף

לחורף במרקש יש יתרונות וחסרונות מבחינה תיירותית. מזג האוויר כבר לא חם כרגיל (למרות שיש גם ימים חמימים) אך גם לא ממש קר (למעט בלילה). זהו חורף מתון בהחלט ונעים עם מזג אוויר שנשאר קריר/חמים במהלך היום והופך די קר בלילה. גם הגשם לרוב לא כבד, עם מספר ימי גשם ספורים מדי חודש בחודשי החורף בדרך כלל. הלילות קרים, עם טמפרטורות שנעות באזור 5 מעלות צלזיוס בדרך כלל, מעט יותר או מעט פחות, כך שכדאי להיערך בהתאם ולהביא לבוש חם.

מועדים מסוימים בחורף כמו תקופת החגים לקראת סוף דצמבר ואירועים מיוחדים נוספים מעלים את הביקוש התיירותי במרקש וכדאי מאוד להזמין בתי מלון וכרטיסי טיסה מראש בתקופות אלו. העיר מרקש היא יעד חורפי נעים יחסית ללא טמפרטורות מקפיאות ומושלם למי שמחפש לברוח מהחורף האירופאי.

חופשה במרקש באביב

האביב הוא תקופה מומלצת לחופשה במרקש. כבר במרץ הטמפרטורות עולות והימים חמימים ומתחממים יותר ויותר בהדרגה במהלך העונה. הלילות הופכים מקרים לקרירים, ומזג האוויר אידיאלי לחופשה בעיר, חם ונעים ובדרך כלל ללא חום כבד מדי שמקשה על הטיולים בעיר.

במרץ 2021, לדוגמא, כבר בסוף חודש מרץ היו מספר ימים חמים בהם הטמפרטורות בשעות הצהריים הגיעו לכ-28 מעלות צלזיוס.

זוהי נחשבת לתקופה אהובה לטיולים במרקש על פי מטיילים רבים. עם זאת, גם באביב במרקש ניתן לצפות למספר ימי גשם מדי חודש.

אירועים ופסטיבלים במרקש

מרקש היא עיר עשירה בתרבות, ומתקיימים בה מגוון אירועים ופסטיבלים במהלך השנה, שחוגגים תרבות מקומית רבת שנים או תרבות מודרנית צעירה. האירועים והפסטיבלים במרקש כוללים, בין היתר:

המרתון במרקש

חובבי המרתונים ישמחו לשמוע שגם במרקש מתקיים מרתון פופולרי מדי שנה. המרתון במרקש מתקיים בדרך כלל בחודש ינואר הנעים, אך התאריך עלול להשתנות (במאי 2022, למשל, מתקיים מרתון בעיר). המרתון במרקש פופולרי במיוחד ומגיעים מדי שנה אלפי משתתפים מרחבי העולם כדי לרוץ בעיר. השתתפות במרתון מרקש לרוב כרוכה בתשלום שמשתנה לפי חצי מרתון או מרתון מלא.

פסטיבל אואזיס במרקש

גם חובבי המוזיקה האלקטרונית במרקש יוכלו ליהנות מפסטיבל עבורם בעיר. פסטיבל אואזיס נמשך בדרך כלל שלושה ימים ומארח רשימה מכובדת של אמני מוזיקה אלקטרונית, אך גם תצוגה מעניינת של אמנות וקולינריה מקומית, כמו גם פעילויות שונות ומהנות.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי במרקש

פסטיבל הסרטים הבינלאומי של מרקש החל את פעילותו ב2001 וחוגג מדי שנה את הקולנוע המרוקאי והבינלאומי. כחלק מהפסטיבל מתקיימת תחרות עם חבר שופטים מקצועי שכולל דמויות מפתח בינלאומיות ומקומיות בתעשיית הקולנוע, כמו גם מחוות לשחקנים, סרטים או אנשי מקצוע מקומיים או בינלאומיים, סדנאות ועוד.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי של מרקש מתקיים בדרך כלל בדצמבר.

מזג האוויר במרקש לפי חודש

ביקשנו לבדוק מהו מזג האוויר במרקש לפי חודש, כדי לדעת למה ניתן לצפות בתכנון הטיול המשפחתי במרקש.

עם זאת, תחזיות אלו משוערות בלבד, כלליות ומבוססות על שנים קודמות, ולא ניתן לדעת במדויק איך מזג האוויר יראה. כדאי לבדוק תחזיות מדויקת יותר במועד קרוב יותר לתאריך הרצוי.

מזג האוויר במרקש בינואר

החורף בעיצומו במרקש בינואר אך זהו חורף מתון מאוד, עם טמפרטורות שנעות באזור 20 מעלות צלזיוס במהלך היום. לא חם ממש אך גם לא קר מדי. עם זאת, הלילות קרים עם טמפרטורות שנעות באזור 7 מעלות צלזיוס.  ניתן לצפות למספר ימי גשם ספורים בדרך כלל בחודש זה.

מזג האוויר במרקש בפברואר

כמו בינואר, גם בפברואר מזג האוויר במהלך היום נע באיזור 20 מעלות צלזיוס, עם לילות קרים בדרך כלל (באזור 10 מעלות צלזיוס). ניתן לצפות למספר ימי גשם ספורים בדרך כלל בחודש זה.

מזג האוויר במרקש במרץ

מרץ הוא חודש מומלץ לחופשה במרקש. מזג האוויר חמים לרוב במהלך היום והלילות קרים.

הטמפרטורות נעות בין כ-23 מעלות צלזיוס בשעות הצהריים פחות או יותר לבין כ-10 מעלות צלזיוס בשעות הלילה, וניתן לצפות למספר ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר במרקש באפריל

האביב בעיצומו באפריל, וזהו זמן מומלץ לחופשה במרקש, עם ימים חמימים או חמים לעיתים, לילות קרירים ומספר ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר במרקש במאי

במאי במרקש הימים חמים עם טמפרטורות שנעות באזור 29 מעלות צלזיוס במהלך היום, ולילות קרירים אך נעימים לרוב. גם מאי הוא חודש מומלץ לחופשה במרקש, רגע לפני שיא החום של הקיץ ושיא עונת התיירות. לעיתים יורד מעט גשם בחודש זה.

מזג האוויר במרקש ביוני

מזג האוויר ביוני במרקש כבר חם מאוד עם בוא הקיץ לעיר.

הטמפרטורות ביוני במרקש נעות באזור 33 מעלות צלזיוס במהלך היום והלילות קרירים אך נעימים, באזור 17 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר במרקש ביולי

יולי במרקש הוא החודש החם ביותר בשנה. הימים חמים מאוד עם טמפרטורות שנעות באזור 35 מעלות צלזיוס, אך לעיתים קרובות מעל, ואפילו מעל ל40 מעלות צלזיוס לעיתים. גם עונת התיירות בשיאה בחודש זה כך שכדאי להזמין טיסות ובתי מלון מראש.

מזג האוויר במרקש באוגוסט

מזג האוויר במרקש באוגוסט ממשיך להיות חם מאוד עם טמפרטורות באזור 37 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום בדרך כלל, ולילות נעימים. גם אוגוסט הוא חודש תיירותי בעיר וכדאי לבצע הזמנות מראש.

מזג האוויר במרקש בספטמבר

הקיץ עוד אתנו במרקש בספטמבר ומזג האוויר עדיין חם מאוד עם טמפרטורות שנעות באזור 35 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום. הלילות נעימים בדרך כלל.

מזג האוויר במרקש באוקטובר

אוקטובר הוא חודש מומלץ לחופשה במרקש עם מזג אוויר חם אך מתון לרוב, וטמפרטורות שנעות באזור 30 מעלות צלזיוס בצהריים. הלילות נעימים אך אולי מעט קרירים. ניתן לצפות למספר ימי גשם בודדים בחודש זה.

מזג האוויר במרקש בנובמבר

חופשה משפחתית במרקש בנובמבר תעניק לכם מזג אוויר מעולה ומתון, עם ימים חמים אך לרוב לא חמים מדי ולילות קרירים (או קרים לעיתים). הטמפרטורות במהלך היום נעות באזור 25 מעלות צלזיוס, וזוהי עונת מעבר גם מבחינה תיירותית, רגע לפני תקופת החגים המבוקשת בדצמבר. ניתן לצפות למספר ימי גשם בחודש זה.

מזג האוויר במרקש בדצמבר

החורף במרקש בדצמבר מתון מאוד, עם טמפרטורות ממוצעות שנעות באזור 20 מעלות צלזיוס בשעות הצהריים ולילות קרים (טמפרטורות באזור 7 מעלות צלזיוס פחות או יותר). ניתן לצפות למספר ימי גשם בחודש זה.  זהו חודש מבוקש מבחינת תיירות וכדאי לבצע הזמנות מראש.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל