עונה מומלצת להאנוי

מזג האוויר בהאנוי ועונה מומלצת לחופשה

השלב הראשון בתכנון החופשה בהאנוי הוא בחירת תאריכי החופשה, ולשם כך כדאי ללמוד מעט על מזג האוויר בהאנוי, כדי שתוכלו לנצל את המיטב מהזמן בטיול ולבחור את העונה המומלצת להאנוי עבורכם. כדי לחסוך לכם זמן ועבודת מחקר, במדריך השלם למזג האוויר בהאנוי אספנו עבורכם את כל הפרטים החשובים שיעזרו לכם להחליט מתי כדאי לטוס להאנוי.

האנוי, בירת ויטנאם, היא עיר גדולה, מלאה בהיסטוריה, ארכיטקטורה מרשימה, תרבות וכמובן קולינריה. מזג האוויר בהאנוי אופייני לאקלים טרופי, או ליתר דיוק אקלים מונסון טרופי. האנוי נמצאת בצפון ויטנאם, האזור הקריר יותר במדינה. מזג האוויר בהאנוי בחורף יכול להיות קר יחסית ליעדים אחרים בדרום מזרח אסיה. האנוי נהנית מארבע עונות, כאשר החורף הוא יבש וקריר, והקיץ הוא חם מאוד וגשום מאוד.

חופשה בהאנוי – עוד מידע למטייל

טיסות לווייטנאם – השוואת מחירים ומידע שימושי

טיסות פנים בווייטנאם – השוואת מחירים ומידע שימושי

בתי מלון מומלצים בהאנוי למשפחות עם ילדים

טיולים מאורגנים לוויאטנאם

העונה המומלצת לחופשה בהאנוי

הזמן המומלץ לטוס להאנוי יכול להשתנות בין מטיילים שונים. כדי לענות על השאלה מתי כדאי לטוס להאנוי, כדאי קודם לשאול את עצמכם מה אתם מחפשים: מחירים הכי זולים? מזג אוויר נעים? מזג אוויר חם? כמה שפחות תיירים מסביב?

ניתן בהחלט לבחור בעונה מומלצת להאנוי שמשלבת את כל הגורמים הנזכרים למעלה.

החודשים שבין נובמבר למרץ הם היבשים ביותר בהאנוי, וגם הקרירים ביותר. מזג האוויר הקריר בחודשים אלו מהווה יתרון, מכיוון שהוא יאפשר לכם לטייל ברחבי העיר בקלילות, בלי להזיע יותר מדי ובלי להיות מותשים משמש יוקדת, כמו בקיץ. גם העובדה שזוהי העונה היבשה היא כמובן יתרון גדול, כיוון שסביר להניח שהגשם לא ישבש לכם את התוכניות יותר מדי. לכן, מטיילים רבים רואים בחודשים נובמבר עד מרץ עונה מומלצת להאנוי.

הזמן הכי זול לטוס להאנוי

התקופה הכי זולה לטוס לויטנאם מאוד משתנה. תקופת ה-Low Season בויאטנם, או עונת האוף סיזן בהאנוי עבור תיירים בינלאומיים היא בדרך כלל בחודשי הקיץ, בהם מזג האוויר הוא החם ביותר, אך מצד שני גם הגשום ביותר, ולכן לא אידיאלי לטיולים. למרות זאת, יש סיכוי ליותר ביקוש תיירותי מקומי גם בחודשים אלו במועדים בהם יש חגים לאומיים או חופשות מיוחדות, כמו חופשת הקיץ הגדולה. כדי למצוא אתרים תיירותיים שקטים יותר באופן יחסי, כדאי לבחור בחודשי מעבר, כמו מאי או ספטמבר. בעונה היבשה, לקראת סוף דצמבר, ניתן לצפות לעלייה בתיירות ובביקוש, כיוון שזוהי עונה מומלצת להאנוי מבחינת מזג האוויר.

את הטיסות הכי זולות להאנוי מצאנו, כמו כמעט בכל יעד אחר בעולם, בינואר ובפברואר, לאחר שהעומס של תקופת חג המולד והשנה האזרחית החדשה חולף, למעט התקופה של חג הטט הויאטנמי, תקופה בה יש עלייה בביקוש ובתיירות המקומית. 

עונות ומזג האוויר בהאנוי

כמו רוב היעדים בדרום מזרח אסיה, גם העונות בהאנוי מתחלקות לעונה יבשה ועונה גשומה. אך בנוסף, בזכות המיקום של האנוי, ניתן ליהנות בעיר גם מארבע עונות, והבדל מורגש מאוד בין הקיץ והחורף.

העונה הגשומה בהאנוי

שאלה חשובה שכדאי לשאול לפני תכנון הטיול, היא מתי העונה הגשומה בהאנוי? העונה הגשומה בהאנוי היא בין החודשים מאי ואוקטובר. החודש הגשום ביותר בהאנוי הוא אוגוסט, עם כ-270 מ"מ של גשם במהלך החודש. מטיילים רבים מעדיפים להימנע מטיול בצפון ויטנאם בעונה הגשומה, והיא לא נחשבת לעונה מומלצת להאנוי בדרך כלל, במיוחד בחודשים הגשומים ביותר, בין יוני ואוגוסט.

העונה היבשה בהאנוי

העונה היבשה בהאנוי ובצפון ויאטנם היא בין נובמבר לאפריל, עם כמויות מועטות יחסית של גשם, בין כ-20 לכ-50 מ"מ של גשם מדי חודש. בשילוב עם טמפרטורות קרירות יותר ונעימות, חודשים אלו הפכו לעונה מומלצת להאנוי ואהובה על מטיילים רבים.

מזג האוויר בהאנוי בסתיו

מזג האוויר בהאנוי בסתיו, מספטמבר ועד נובמבר, הולך והופך יבש יותר וקריר יותר במהלך העונה. הוא מביא אתו את סוף העונה החמה והגשומה, ומציע מזג אוויר מתון ונהדר לחופשה בהאנוי. זוהי עונה מומלצת להאנוי, רגע אחרי העונה הגשומה ורגע לפני שיא התיירות של חג המולד.

בסתיו בהאנוי תוכלו לבקר בפסטיבל מיד-אוטום בהאנוי, או פסטיבל אמצע הסתיו, פסטיבל שנחגג מדי שנה באוקטובר בדרך כלל בירח מלא.

מזג האוויר בהאנוי בחורף

מזג האוויר בהאנוי בחורף הוא אידיאלי עבור מטיילים רבים. מכיוון שמדובר בצפון וייטנאם, ניתן לצפות למזג אוויר קר (אך קור מתון בדרך כלל): טמפרטורות שנעות באזור 20 מעלות צלזיוס במהלך היום, ולילות קרירים באזור 15 מעלות צלזיוס.

זוהי העונה היבשה בויאטנם, ועל פי רוב הדעות עונת השיא התיירותית. מזג האוויר הקריר הופך את הטיולים הרגליים בעיר לנעימים יותר, במיוחד לעומת הקיץ החם  והמתיש. כל אלו הופכים את עונת החורף לעונה מומלצת להאנוי, וגם לעונה תיירותית במיוחד.

בסוף דצמבר בהאנוי ניתן לצפות לעלייה בביקוש ובמספרי התיירים, אך גם ליהנות מאווירת קריסמס נהדרת, קישוטים ברחבי העיר, עצי חג מולד, תאורה חגיגית ועוד.

חג נוסף שנחגג בויטנאם בחורף, הוא חג הטט, או השנה החדשה הירחית, שמסמלת את תחילת האביב בצפון ויטנאם ונחגגת בכל שנה בסוף ינואר או בתחילת פברואר. בתקופת חג הטט, מטיילים רבים נוסעים ברחבי המדינה לבקר את משפחתם, ולכן הביקוש לרכבות ולטיסות פנים בויאטנם עולה.

מזג האוויר בהאנוי באביב

מזג האוויר בהאנוי באביב הוא מתון וידידותי לטיולים. כמויות הגשם עולות בהדרגה, עם כ-160 מ"מ של גשם במהלך חודש מאי, והטמפרטורות מתונות, לא חמות מדי ולא קרות מדי בדרך כלל. מזג האוויר בהאנוי במאי כבר די חם, עם טמפרטורות שנעות בין כ-24 לכ-31 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בהאנוי בקיץ

מזג האוויר בהאנוי בקיץ, מיוני ועד אוגוסט, הוא חם וגשום מאוד. הטמפרטורות נעות באיזור 30 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום, ולעיתים מגיעות בשיאן גם ל36-37 מעלות צלזיוס. חודשי הקיץ הם הגשומים ביותר בשנה בהאנוי, ובאופן כללי זו נחשבת תקופה פחות פופולרית לטיול בעיר עבור מטיילים בינלאומיים: לעיתים חם מדי בשביל לטייל ברחבי העיר, ומצד שני הגשם עלול לשבש את התוכניות מעת לעת.

פסטיבלים בהאנוי

העיר האנוי היא חגיגה של תרבות מרתקת. מדי שנה מתקיימים פסטיבלים בהאנוי שחוגגים מסורת עתיקה, מלאים בצבע ובחגיגות, ומציעים לתיירים חוויה תרבותית חד פעמית, ואפשרות להכיר את התרבות הוייטנאמית מקרוב באופן האותנטי ביותר.

בין אם אתם מתכננים את הטיול בויטנאם סביב אירוע מיוחד, או שבמקרה תאריכי החופשה שלכם תואמים לתאריכים של פסטיבל כזה או אחר, הנה כמה פסטיבלים בהאנוי שלא כדאי לפספס:

חג הטט בהאנוי Tet Holiday

חג הטט הוא החג הויאטנמי החשוב ביותר. זוהי חגיגת השנה הירחית החדשה, ועיר הבירה האנוי היא יעד מושלם לחגוג אותה. מסורות חג הטט בהאנוי כוללות קישוטים מיוחדים ברוח החג, החל מעששיות נייר מסורתיות אדומות, ועד לפירות ופרחים מיוחדים וצבעוניים, כמו גם ריקודי דרקון מסורתיים.

פסטיבל לים Lim Festival

פסטיבל לים הוא פסטיבל מיוחד מאוד שמתקיים מדי שנה בחורף בצפון ויאטנם, בכפר לים שנמצא במרחק של כ20 ק"מ מהאנוי. הוא חוגג מסורת ותרבות עתיקה, את שירת הקוואן הו המסורתית, ועוד. במהלך הפסטיבל תוכלו להתרשם מהופעות של זמרים מסורתיים וליהנות ממגוון פעילויות.

חג אמצע הסתיו Mid Autumn Festival

חג אמצע הסתיו הוא בין החגים החשובים ביותר בויאטנם. הוא מתקיים בדרך כלל בסוף ספטמבר או בתחילת אוקטובר. זהו חג משפחתי, והוא נחגג בהאנוי וברחבי המדינה, לציון הירח המלא והבהיר ביותר כמו גם תקופת הקציר. את החג חוגגים עם מגוון מנהגים מסורתיים: הכנת ואכילת עוגות ירח מסורתיות, קישוט מבנים ורחובות בעששיות נייר מוארות ועוד. חגיגות אמצע הסתיו בהאנוי הן חוויה תרבותית חד פעמית מומלצת.

מזג האוויר בהאנוי לפי חודש

כדי שתוכלו להגיע להחלטה מדויקת יותר לגבי מתי כדאי לטוס להאנוי, כדאי לבדוק את הטמפרטורות הממוצעות הצפויות בכל חודש, כמו גם את כמויות הגשם הצפויות. לכן, נעזרנו בתחזיות ובממוצע של טמפרטורות וגשמים משנים קודמות, כדי לנסות להבין מהו מזג האוויר בהאנוי הצפוי בכל חודש. עם זאת, זכרו שאי אפשר אף פעם לחזות במדויק מה יהיה מזג האוויר בהאנוי, והוא עלול להשתנות. לתחזית מדויקת יותר, כדאי לבדוק את התחזית המקומית מספר ימים לפני התאריך הרצוי.

מזג האוויר בהאנוי בינואר

ינואר בהאנוי הוא הקר ביותר במהלך השנה, אך מדובר בקור מתון ונעים יחסית במהלך היום. זהו חודש יבש, עם סיכוי למעט מאוד גשם, וטמפרטורות שנעות באזור 20 מעלות צלזיוס במהלך היום, ובאזור 10 מעלות צלזיוס בשעות הקרות של הלילה. לעיתים ניתן ליהנות משעות צהרים חמימות.

מזג האוויר בהאנוי בפברואר

פברואר בהאנוי דומה מאוד לינואר, עם טמפרטורות באזור 20 מעלות צלזיוס במהלך היום ובאזור 10 מעלות צלזיוס בלילה. ניתן לצפות למעט מאוד גשם, ולקראת סוף החודש הימים מתחילים להתחמם.

מזג האוויר בהאנוי במרץ

מרץ בהאנוי הוא חודש נהדר לטיולים ברחבי העיר: חמים ונעים במהלך היום, באזור 26 מעלות צלזיוס בשעות החמות, וקריר במהלך הלילה (באזור 20 מעלות צלזיוס). זהו חודש יבש מאוד עם מעט מאוד גשם.

מזג האוויר בהאנוי באפריל

אפריל בהאנוי הוא חם, אך בדרך כלל לא חם מאוד, עם טמפרטורות שנעות באזור 29 מעלות צלזיוס בשעות היום החמות, כ-20 מעלות צלזיוס בשעות הקרות של היום, ועלייה קלה בכמות הגשם.

מזג האוויר בהאנוי במאי

מאי בהאנוי הוא כבר די חם. הטמפרטורות מגיעות לכ-33 מעלות צלזיוס ואפילו מעט יותר, וגם הלילות חמימים. ניתן לצפות ליותר גשם במהלך החודש, בכארבעה עשר ימים.

מזג האוויר בהאנוי ביוני

יוני בהאנוי הוא חודש גשום וחם. הטמפרטורות במהלך היום יכולות להגיע לכ-35-36 מעלות צלזיוס, וניתן לצפות לפחות לכ-14 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בהאנוי ביולי

יולי בהאנוי הוא חודש גשום וחם מאוד, ולמעשה זהו החודש הגשום והחם ביותר בשנה. הטמפרטורות יכולות להגיע לכ-36-37 מעלות צלזיוס במהלך היום, וניתן לצפות לגשם רב במהלך כל החודש.

מזג האוויר בהאנוי באוגוסט

אוגוסט בהאנוי הוא עדיין גשום וחם מאוד, עם טמפרטורות שיכולות להגיע לכ-35-36 מעלות צלזיוס במהלך היום והרבה גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בהאנוי בספטמבר

ספטמבר בהאנוי עדיין גשום וחם, אך פחות מאשר בחודשי הקיץ. הטמפרטורות מגיעות עד לכ-35-36 מעלות צלזיוס בלילה, והלילות חמימים ונעימים.

מזג האוויר בהאנוי באוקטובר

אוקטובר בהאנוי הוא כבר הרבה יותר בהיר, עם ירידה משמעותית בכמויות הגשם. העונה הגשומה מגיעה לסיומה אך ניתן לצפות למספר ימי גשם במהלך החודש.  הטמפרטורות מתונות יותר, חמות במהלך היום (באזור 30 מעלות צלזיוס) וקרירות מעט או חמימות לעיתים בלילה.

מזג האוויר בהאנוי בנובמבר

נובמבר בהאנוי הוא חודש מעולה לטיולים, יבש ובהיר, עם סיכוי למעט מאוד גשם,  ימים חמימים בדרך כלל (באזור 28 מעלות צלזיוס) ולילות קרירים (באזור 20 מעלות צלזיוס).

מזג האוויר בהאנוי בדצמבר

בדצמבר בהאנוי מתחיל להתקרר, עם טמפרטורות באזור 20 מעלות צלזיוס במהלך היום, ולילות קרים. זהו חודש יבש, בהיר ופופולרי בקרב תיירים רבים.

Hanoi WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל