עונה מומלצת לחופשה בברצלונה

מזג האוויר בברצלונה ועונה מומלצת לחופשה

ברצלונה היא עיר חוף ים תיכונית טיפוסית מבחינת מזג אויר, כאחת כזו, מזג האוויר בה עלול להזכיר לכם את האקלים הישראלי, שכן מזג האוויר בברצלונה נוח ברוב עונות השנה. ברצלונה היא עיר תיירותית ופופולארית במיוחד בקרב הישראליים, אם אתם מתכננים חופשה בברצלונה ומתלבטים מתי הזמן הטוב ביותר לטוס אליה, בכתבה זו תוכלו למצוא את כל המידע אותו אתם מחפשים, כולל טמפרטורות ממוצעות לפי חודשים ועונות, וכן, אירועים ופסטיבלים שמתרחשים בברצלונה מדי שנה שאולי תרצו לשקול לטוס בסמיכות אליהם.

הזמנת דילים לברצלונה  |  הזמנת דילים לקוסטה ברווה  |  טיולים מאורגנים לספרד

ברצלונה, בירת קטלוניה והעיר השנייה בגודלה בספרד, היא אחת היעדים הפופולאריים בקרב הישראליים, בגלל כמות האטרקציות הגבוהה, כמעט כל אחד ימצא בה עניין, בין אם אתם מגיעים לחופשת שופינג ברשתות הספרדיות הפופולאריות, משחק כדורגל או חופשה אורבנית משפחתית בלתי נשכחת.

מזג האוויר בברצלונה יזכיר לכם את מזג האוויר הישראלי. העונות הנוחות והנעימות ביותר לטיול בברצלונה הן עונות המעבר, הסתיו והאביב, אך גם בקיץ ובחורף כנראה שלא תתאכזבו או תסבלו ממזג אוויר קיצוני וחריג.

חופשה בברצלונה – עוד מידע שימושי

טיסות לברצלונה – השוואת מחירי טיסה וטיפים

ברצלונה – מלונות מומלצים למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בברצלונה – השוואת מחירים וטיפים

e-sim וסים לספרד – מידע וטיפים למטייל

תחבורה בספרד – מדריך למטייל

מזג האוויר בברצלונה בקיץ הוא חם ולח מאוד, ממוצע הטמפרטורות בקיץ נע באזור ה-22-28 מעלות צלזיוס, גם החודשים החמים ביותר בברצלונה לפעמים מלווים בממטרים קצרים.

בחורף מזג האוויר בברצלונה אינו שונה בהרבה מישראל, ממוצע הטמפרטורות כמעט זהה לישראל ונע בין 7 עד 14 מעלות צלזיוס בממוצע, בכל מקרה המעלות אינן יורדות אל מתחת לאפס כמעט אף פעם כך ששלג לא עומד על הפרק במהלך חופשה בברצלונה.

מבחינת גשמים, ברצלונה  היא עיר גשומה יחסית בכל עונות השנה, החודש הגשום ביותר הוא ספטמבר עם ממוצע של 18 ימי גשמים לעומת דצמבר, שהוא החודש שבו יש הכי פחות ימים גשומים – רק שבעה ימים גשומים בממוצע.

אם אתם מתכננים להגיע לביקור בעיר בחודש יוני בטח תשמחו לדעת שצפויים לכם שעות שמש מרובות, שכן, חודש יוני הוא החודש המואר ביותר בברצלונה. בברצלונה ביוני השמש זורחת בשעה 6:15 בערך ושוקעת רק בסביבות השעה 21:30.

העונה המומלצת לחופשה בברצלונה

העונה הטובה ביותר לחופשה בברצלונה היא באביב עד תחילת הקיץ, בחודשים אפריל-יוני  רגע לפניי שהחום הכבד מגיע, בחודשים אלו הטמפרטורות ינועו בין 14 ל-25 מעלות. חופשה בברצלונה היא בעיקר בשטחים פתוחים ברחבי העיר, לכן ימים חורפיים בהם ירד גשם כבד או ימי שרב קיצוני במהלך יולי-אוגוסט עלולים לשבש את התוכניות, מה שהופך את האביב לעונה המומלצת לחופשה בברצלונה, כמו כן, באביב, ברצלונה עדיין לא בשיא עונת התיירות, כך שתוכלו ליהנות מאתרים ריקים יותר מתיירים (באופן יחסי כמובן).

עם זאת, אם אתם מחפשים תעריפי טיסות ומלונות זולים יותר מאלו שבעונות המעבר והקיץ, החורף בברצלונה היא הזדמנות טובה לטייל בעיר במחיר זול יותר משיא עונת התיירות, כמו כן, האטרקציות יהיו פחות צפופות בתיירים, בברצלונה לא יורד אף פעם שלג, הטמפרטורות בחוף זהות לטמפרטורות בערי המרכז בישראל, לכן טיול חורפי בברצלונה זה זמן נהדר למי שלא אוהב לטייל בשיא עונת התיירות.

מזג האוויר בברצלונה הוא מזג אוויר נוח במיוחד, הוא לא הפכפך וקיצוני ולכן לא משנה באיזה עונה תבחרו, כנראה שהחופשה שלכם תהיה נהדרת.

עונות השנה בברצלונה

מזג אוויר בברצלונה באביב

במהלך האביב מזג האוויר בברצלונה מתחיל להתחמם, הימים מתארכים והשמש מתחילה לצאת, האביב, היא העונה המומלצת לחופשה בברצלונה בזכות מזג האוויר הנעים, ממוצע המעלות בתקופת האביב בברצלונה הוא בין 14 בלילה ל-25 מעלות ביום,  טמפרטורת המים גם מתחילה לעלות ולקראת סוף האביב ניתן כבר להיכנס למי הים התיכון באחד מחופי העיר ברצלונה.

מזג אוויר בברצלונה בקיץ

מזג אוויר בברצלונה בקיץ דומה לקיץ הישראלי, ממוצע המעלות בחודשי הקיץ בברצלונה נע בין 22 ל-28 מעלות צלזיוס. מזג האוויר לח מאוד בתקופה זו, אם אתם מתכננים טיולי טבע בעיר ומסביב אליה כדי להצטייד במים קרים. הקיץ הוא זמן מצוין להגיע לאחד מחופי הים בברצלונה, טמפרטורת הים בחודשים אלו יכולה להגיע ל-26 מעלות.

שימו לב, גם בחודשי הקיץ יורד מעט גשם בברצלונה, כמות המשקעים הממוצעת לתקופה  זו היא כ-20 מ"מ בחודש.

מזג אוויר בברצלונה בסתיו

מזג אוויר בברצלונה בסתיו מאופיין בגשמים רבים לצד ימים שמשיים כיאה לעונת מעבר. הסתיו היא תקופה מומלצת לחופשה בברצלונה, במהלך הסתיו הטמפרטורות בעיר ינועו באזור ה-21 מעלות צלזיוס, בימים השמשיים תוכלו לבלות בחופי הים, טמפרטורת המים בחופים בחודשים אלו היא באזור ה-23 מעלות.

מזג אוויר בברצלונה בחורף

מזג אוויר בברצלונה בחורף הוא קר, הטמפרטורות נעות בין 7 עד 14 מעלות צלזיוס בממוצע. אך, בניגוד לערי אירופה מרובות, בברצלונה המעלות לא מגיעות לאפס מעלות מה שישאיר אותה כיעד רלוונטי בחורף לאלה שסובלים מקור.

בחודשי החורף תוכלו להגיע לברצלונה במהלך חודש דצמבר ולחוות את ההכנות לכריסמס או ליהנות ממסיבה טובה ביום השנה החדשה.

אירועים ופסטיבלים בברצלונה

בברצלונה, פסטיבלים הם חלק בלתי נפרד מחיי התרבות של העיר. הפסטיבלים מתפרסים על כל חודשי השנה ותיירים רבים פוקדים אותם. לפני שתסגרו חופשה בברצלונה מומלץ לבדוק אילו פסטיבלים מתקיימים בעיר במהלך החופשה שלכם ולהיערך בהתאם, ריכזנו עבורכם מידע אודות כמה מהבולטים שבהם:

פסטיבל הגיטרה בברצלונה – EL FESTIVAL DE GUITARRA DE BARCELONA

פסטיבל הגיטרה, הוא פסטיבל המתקיים בברצלונה מדי שנה, במהלך הפסטיבל מגיעים נגני גיטרה מכל העולם אל העיר ברצלונה להופעות המתקיימות ברחבי העיר כולה. הפסטיבל נמשך כחודש במהלך הקיץ.

פסטיבל סנטה יוליה – LES FESTES DE SANTA EULÀLIA

פסטיבל סנטה יוליה הוא פסטיבל לכל המשפחה, בדגש על ילדים, הפסטיבל שמתקיים כל שנה בתאריך 12.2, שהוא גם יום פטירתה של הקדושה יוליה.

הפסטיבל נפתח בהרמת הדגל של סנטה אוליה (יוליה) במרפסת העירייה ברובע הגותי של ברצלונה, במהלך הפסטיבל ישנן פעילויות מגוונות: קונצרטים, מצעדים דתיים, אירועים לילדים, ריקודים פולק מסורתיים, מופעי אש, מצעד על ענקים ודמויות מהאגדות ועוד.

ביום זה הכניסה למוזיאונים רבים הם בחינם.

יוליה הקדושה, לפי האגדה היא ילדה נוצרייה בת 13 שנצלבה על ידי הרומאים אחרי שלא הסכימה לוותר על נוצריותה.

פסטיבל סנט מדיר – FESTA DE SANT MEDIR

פסטיבל סנט מדיר הוא פסטיבל מיוחד, הוא מתקיים כל שנה בחודש מרץ ב- Vila de Gracia במחוז Gracia בעיר ברצלונה.

במהלך הפסטיבל מחולקים כשישים טון סוכריות מה שהופך אותו לאחד מהפסטיבלים המתוקים בעולם. במהלך הפסטיבל יש מצעד ענק עם עגלות, סוסים, ומשאיות מתהלכות ברחוב Gran de Gracia.

מרתון ברצלונה – BARCELONA MARATHON

מרתון ברצלונה הוא אחד המרתונים המפורסמים באירופה ובעולם כולו, במרתון משתתפים רצים רבים מהעולם כולו (גם לישראל יש נציגות מכובדת מדיי שנה במרתון). יום לפני המרתון החגיגות מתחילות בארוחת ערב ענקית לכל משתתפי המרתון, בו מוגשת להם מנת פסטה מפנקת ומשביעה על מנת לספק להם את כמות הפחמימות הדרושות לריצת המרתון. במהלך המרתון מתקיימת מסיבה עירונית ענקית וכיפיית. קחו בחשבון שביום זה רוב התחבורה הציבורית מושבתת והמטרו הוא היחיד שנשאר פעיל.

סיינט ג'ורדי דיי – SANT JORDI'S DAY

ב-23 באפריל מדי שנה נחגג יום האהבה הקטלוני, המקביל לוולנטיין דיי, יום האהבה הקטלוני נקרא כך על שם סיינט ג'ורג' המגן של קטלוניה. ביום זה נוהגים הגברים להעניק לבנות זוגם ורדים, בעוד הנשים מביאות לבני זוגם ספר קריאה. לכן, מדי שנה ב-23 באפריל, נפרסים עשרות דוכני פרחים וספרים, בעיקר בשדרות קטלוניה והראמבלס.

פסטיבל המוזיקה פרימוורה – PRIMAVERA SOUND FESTIVAL

פסטיבל המוזיקה פרימוורה מתקיים מדי שנה בחודש יוני, במשך יומיים בפארק -Parc del Forum, כרבע שעה ממרכז העיר. לפסטיבל זה ליינאפ של טובי המוזיקאים והלהקות הבינלאומיות ממגוון סגנונות מוזיקה שונים: פופ, רוק, פופ אלקטרוני ודיג'יים.

פסטיבל סנט חואן – NIT DE SANT JOAN

פסטיבל סנט חואן הוא פסטיבל המציין את אמצע הקיץ והיום הארוך ביותר של השנה, הוא מתקיים מדיי שנה ב- 23-24 ליוני.

ביום זה נוהגים להדליק מדורות וזיקוקי דינור, אכילת עוגות קוקה (בריוש) ושתיית קאווה. החגיגות מתחילות עם שקיעת החמה ב 23 ביוני, החגיגות נמשכות לאורך כל הלילה (והן רועשות במיוחד, אז תקחו את זה בחשבון בהזמנת מלון במרכז העיר בתאריך V) שימו לב שה-24 ביוני הוא יום חג ציבורי ומוסדות פיננסים וציבוריים לא יפתחו ביום זה.

פסטיבל מס-אי-מס – MASIMAS FESTIVAL

פסטיבל מס-אי-מס הוא פסטיבל המתקיים לאורך חודש אוגוסט בברצלונה וכולל אירועי תרבות מרובים במגוון מיקומים שונים ברחבי העיר ברצלונה. בפסטיבל מעל ל-300 הופעות וקונצרטים של מוזיקה בסגנונות שונים כמו פלמנקו, ג’אז, מוזיקה אלקטרונית, קלאסית, ורוק. אם אתם מגיעים לברצלונה במהלך חודש אוגוסט מומלץ לברר אילו אירועים מתקיימים בתאריכים שלכם.

פסטיבל סיריקט ברצלונה – CIRCUIT FESTIVAL

אירוע הקהילה הגאה הבינלאומי הגדול ביותר, מתקיים מדי חודש אוגוסט. הפסטיבל מתפרס על גבי 12 ימים כולל עשרות מסיבות של דיג'יים מרחבי העולם. שיא הפסטיבל הוא במסיבת המים בפארק מים באיליה פנטזיה.

בכל שנה מגיעים לברצלונה בתקופה זה כ 75 אלף מבקרים, העיר עמוסה מאוד בתקופה זו.

פסטיבל לה מרסה – LA MERCE FESTIVAL

פסטיבל לה מרסה, הוא הפסטיבל העונתי הגדול ביותר בברצלונה הוא נמשך לאורך כשבוע בספטמבר, במהלך הפסטיבל מתקיימים מאות אירועים קטנים וגדולים כמו: הופעות מוזיקה,זיקוקים, קונצרטים, מצעדים ומצעדי ענקים, מגדלי אנוש, מרוץ של 10 ק”מ ועוד.

מזג אוויר בברצלונה במהלך חודשי השנה

מזג האוויר בברצלונה בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 19 מ"מ

מזג האוויר בברצלונה בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 17 מ"מ

מזג האוויר בברצלונה במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 31 מ"מ

מזג האוויר בברצלונה באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 34 מ"מ

מזג האוויר בברצלונה במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 26 מ"מ

מזג האוויר בברצלונה ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 25 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 7 ימים

כמות משקעים: 23 מ"מ

מזג האוויר בברצלונה ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 27 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 24 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 10 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 19 מ"מ

מזג האוויר בברצלונה באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 27 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 26 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 21 מ"מ

מזג האוויר בברצלונה בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 25 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 24 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 14 ימים

כמות משקעים: 47 מ"מ

מזג האוויר בברצלונה באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 73 מ"מ

מזג האוויר בברצלונה בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 44 מ"מ

מזג האוויר בברצלונה בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 6 ימים

כמות משקעים: 28 מ"מ

barcellona WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל