עונה מומלצת לחופשה באילת

מזג האוויר באילת ועונה מומלצת לחופשה

כמעט כל עונה היא עונה מומלצת לחופשה באילת. העיר הדרומית בישראל מציעה למבקרים בה שמש, ים ונוף מדברי קסום לאורך כל השנה. גם המלונות ומוקדי האטרקציות של אילת מותאמים לאירוח תיירים לאורך כל חודשי השנה. למרות שבאילת חם כמעט תמיד, וימי הגשם והקור בה ספורים, עדיין כדאי לשים לב להבדלים במזג האוויר באילת בין עונה לעונה ובין חודש לחודש, כדי לתזמן את החופשה שלכם במועד המושלם עבורכם. כאן תוכלו למצוא את כל המידע הנדרש על מנת להחליט מתי בדיוק כדאי להגיע לחופשה באילת, כולל פירוט על פי עונות וחודשים. כמו כן, תוכלו למצוא במדריך מידע על אירועים ופסטיבלים שתוכלו לשלב בחופשה באילת, בהתאם למועד שבחרתם.

מזג האוויר באילת, העיר הדרומית ביותר בישראל, חם ויבש כל השנה, כמצופה מעיר הממוקמת באזור של אקלים מדברי טיפוסי. כמות המשקעים השנתית מועטה במיוחד, ועומדת על ממוצע של 22 מ"מ בלבד. נדיר לראות גשם באילת, והלחות תמיד נמוכה. תושבי אילת נוהגים לומר, שלעיר יש רק שתי עונות: החמה והחמה מאוד. בחורף, כשגשום וקודר במקומות אחרים בישראל, באירופה וברוב חלקי הכדור הצפוני, אילת נהנית מימי שמש רבים, עם טמפרטורה ממוצעת של 20 מעלות צלזיוס ביום ו-10 מעלות צלזיוס בלילה, מה שהופך אותה למקום מפלט אידיאלי לחופשה חורפית עבור כל מי שמבקש להימלט מהקור והלחות.
EILAT WEATHER

חופשה באילת – מידע נוסף למטייל

מלונות מומלצים באילת עם ילדים

טיסות לאילת – השוואת מחירים ומידע חשוב

מוניות מנמל התעופה רמון באילת – השוואת מחירים וטיפים

השכרת רכב בנמל התעופה רמון באילת – השוואת מחירים ומידע

השכרת רכב באילת – מידע חשוב והשוואת מחירים

עונות השנה באילת

מזג האוויר באילת באביב (מרץ עד מאי)

הלחות והטמפרטורות באביב באילת מייצרים אווירה קיצית, בוודאי לעומת אזורים אחרים בישראל באביב, עם טמפרטורות מקסימום ממוצעות הנעות סביב 39 מעלות צלזיוס וטמפרטורות מינימום סביב 25 מעלות. בתקופה זו כמעט ואין סיכוי לימי גשם באילת, ובוודאי לא גשם משמעותי.

מזג האוויר באילת בקיץ (יוני עד אוגוסט)

הקיץ באילת הוא חם מאוד ויבש, והסיכוי לגשם לא קיים. בתקופה זו, טמפרטורת מי הים נעימה מאוד, ונעה סביב 20 מעלות צלזיוס, ולאור טמפרטורות האוויר הלוהטות לאורך שעות היום, הנעות סביב 40 מעלות צלזיוס ויותר, שהייה במי הים האדום, לספורט ימי או סתם לשם הכיף, היא האופציה הכי מוצלחת לבילוי מחוץ למזגן. במהלך הקיץ הישראלי נרשם שיא עונת התיירות של אילת. בתקופה זו, הטמפרטורות מטפסות ל-40 מעלות צלזיוס ויותר, והחופים מלאים במבקרים מחו"ל ובישראלים, הבאים להשתזף וליהנות ממימי הים האדום.

מזג האוויר באילת בסתיו (ספטמבר עד נובמבר)

הטמפרטורות הממוצעות בסתיו באילת נעות סביב 39 מעלות ביום וכ-27 מעלות צלזיוס בלילה. הלחות בתקופה זו, כמו בכל השנה באילת, נמוכה ומנשבות רוחות יבשות, המקלות את עומס החום. בסתיו באילת כמעט ולא יורד גשם, וגם אם פה ושם יש יום גשום, לא מדובר בכמות משקעים משמעותית. בתקופה זו, למעט במהלך חגי תשרי, אין עומס גדול של תיירים באילת, ולכן ניתן למצוא טיסות ומלונות במחירים נוחים יחסית, והצפיפות לא גבוהה כמו במהלך שיא עונת התיירות באילת.

מזג האוויר באילת בחורף (דצמבר עד פברואר)

החורף באילת קריר במקצת, אך יחסית למזג האוויר בשאר ערי ישראל או באירופה או אמריקה הצפונית, מדובר בטמפרטורות נעימות ונוחות מאוד. טמפרטורת המקסימום הממוצעת בחורף באילת היא כ-25 מעלות צלזיוס, וטמפרטורת המינימום הממוצעת היא כ-20 מעלות. גם בשיא החורף, כמויות המשקעים באילת נמוכות מאוד, כך שאין בעיה להסתובב ברחובות העיר או לטייל בהרי אילת, בלי חשש שהגשם ישבש את התכניות. קו החוף הקסום של מפרץ אילת, שממשיך להציע מגוון פעילויות ספורט ימי מהנות בכל אחת מנקודות הצלילה המדהימות לאורך קו החוף של אילת.

באילת בחורף, הטמפרטורות בשעות הערב יורדות מתחת ל-10 מעלות צלזיוס רק לעתים רחוקות, מה שמאפשר, גם בחופשה חורפית, להמשיך ולבלות בעיר אל תוך הלילה, לגלות את המסעדות הנפלאות שלה המפורסמות ברחבי המזרח התיכון, ללגום קוקטייל באחד מהברים הרבים בטיילת הצפונית או במרכז העיר, או לצאת למסע קניות בדוכנים בעיר או בקניונים.

מהי העונה המומלצת לחופשה באילת?

אילת מפתה וידידותית לחופשה לאורך כל השנה, במיוחד עבור מי שאוהבים שמש וים.

עם זאת, אנחנו ממליצים להזמין חופשה באילת באביב (אפריל/מאי) או בתחילת הסתיו (ספטמבר/אוקטובר). עונות המעבר באילת מציעות למבקרים בעיר ימי שמש חמימים, עם תנאים נוחים לרחצה ולספורט ימי, ללא הצפיפות הגדולה ועומס החום הכבד של שיא הקיץ באילת. גם מחירי המלונות והטיסות יורדים במהלך העונות האלה לעומת תקופת שיא הקיץ באילת. מי שמעוניין להזמין חופשה באילת בסתיו או באביב, צריך לשים לב למועדי החגים היהודיים, משום שבמהלכם הצפיפות בעיר עולה, ובהתאם לה גם המחירים, כך שמלבד מזג האוויר, היתרונות הנוספים של חופשה באילת בתקופות אלה פחות רלוונטיים.

אירועים ופסטיבלים באילת לאורך השנה

כאמור, אילת היא עיר מושלמת לחופשה לאורך כל חודשי השנה, וכמעט בכל עת מבקרים בה תיירים, מישראל ומחו"ל, המבקשים ליהנות מהשמש, מהים, מהנופים המדבריים ומהאווירה הקסומה של העיר הדרומית בישראל. לכן, כמעט בכל עונה מעונות השנה ניתן למצוא בעיר אירועים ופסטיבלים מיוחדים, שיכולים לשדרג את חוויית החופשה באילת. לפניכם כמה מהמרכזיים שבהם.

פסטיבל נשים באילת (פברואר)

פסטיבל נשים באילת נוסד בשנת 2004, ומאז מתקיים בה מדי חורף. בפסטיבל משתתפות למעלה מ-1500 נשים בכל הגילאים, שנהנות מסוף שבוע של פעילויות ברוח אחווה נשית, הכוללות תכנית עשירה של סדנאות, הרצאות ומופעים של מיטב אומני ישראל.

פסטיבל אילת למחול מזרחי – ריקודי בטן (מרץ)

פסטיבל אילת למחול מזרחי נוסד בשנת 2005, ומאז הפך לאירוע מרכזי עבור חובבי הריקוד המזרחי. בפסטיבל מתקיימות סדנאות ריקוד, המותאמות לרמות שונות של מיומנות, כמו גם מפגשים והרצאות, מופעים ועוד.

פסטיבל האוכל באילת (מרץ/אפריל)

פסטיבל האוכל של אילת הוא חגיגה גסטרומית ייחודית לאילת, באווירה המיוחדת של העיר הדרומית. במסגרת הפסטיבל, הנערך בטיילת של העיר, מסעדות אילת מציעות מנות טעימות מכל הסוגים בגרסאות המותאמות לאוכל רחוב איכותי, במחירים נוחים לכל כיס.

הפסטיבל כולל שפע אירועי תרבות ובידור וחוויות לכל הגילאים.

ניתן להתעדכן לגבי רשימת המסעדות, תכנית המופעים ולוחות הזמנים באתר הפסטיבל.

פסטיבל הג'אז הבינלאומי באילת – ג'אז בים האדום (אוגוסט)

אחד מפסטיבלי המוזיקה הוותיקים (מתקיים משנת 1987) והנחשבים בעולם, המושך לאילת מדי שנה רבבות תיירים חובבי ג'אז מכל העולם, שמגיעים ליהנות מעשרות מופעים של הרכבים בינלאומיים וישראלים.

הפסטיבל מתקיים בדרך כלל בשבוע האחרון של חודש אוגוסט, ונמשך ארבעה לילות, שבכל אחד מהם נערכים כעשרה מופעים של 12 הרכבים מקומיים ו-12 הרכבים מחו"ל. המופעים נערכים באולמות שונים בבתי מלון ברחבי העיר.

בין האומנים הידועים שהופיעו לאורך השנים במסגרת פסטיבל הג'אז באילת: זוכי הגראמי גארי ברטון, ארמנדו "צ'יק" קוריאה, מייקל לאונרד ברקר והרברט "הרבי" הנקוק, ועוד אומנים רבים מוערכים בקרב חובבי הז'אנר, כמו מישל פטרוצ'אני, צ'רלי היידן, הירומי אוהרה, ג'ון סקופילד ועוד.

פסטיבל בירה בים האדום (חול המועד סוכות – ספטמבר/אוקטובר)

אירוע פתוח לקהל הרחב, המתקיים מדי שנה בטיילת הצפונית באילת. האירוע מציע למבקרים טעימות של עשרות סוגי בירה מכל רחבי העולם, דוכני אוכל ונשנושים ומופעים מוזיקליים של הרכבים ישראלים ידועים ושל להקות צעירות מקומיות. הפסטיבל נוסד בהשראת פסטיבל 'אוקטוברפסט' בבוואריה, שבגרמניה.

פסטיבל הבירה של אילת מארח מדי שנה עשרות אלפי תיירים, שנהנים מארבעה לילות של אווירה חגיגית, הופעות חיות ומעל הכול, בירות מכל המנים ומכל העולם. באזור הפסטיבל, שהכניסה אליו היא חינם, פועלים מספר מתחמי פעילות ואטרקציות מהנות.

במהלך ימי הפסטיבל, גם הפאבים ובתי העסק שבאזור הטיילת מקיימים ימי קונספט ומבצעים מיוחדים.

ווינטר סאן פסטיבל – פסטיבל החורף של אילת (נובמבר-אפריל)

'ווינטר סאן פסטיבל' נערך במהלך חודשי החורף, כאשר מזג האוויר באילת נעים ומזמין. הפסטיבל, הנמשך על פני חמישה חודשים (נובמבר-אפריל), כולל כ-35 אירועים שונים, המתקיימים ברחבי העיר ובחופי הים. בין השאר, כוללים אירועי פסטיבל החורף של אילת מופעי רחוב, מופעים מוסיקליים, אירועי אוכל ואלכוהול, פעילויות ספורט וספורט ימי, צלילה, אומנות ועוד. אירועי ווינטר סאן פסטיבל כוללים פסטיבלים וותיקים, כמו פסטיבל הג'אז בחורף ופסטיבל אילת למוזיקה קאמרית, כמו גם אירועים חדשים יחסית, כמו פסטיבל שופינג ולייף סטייל, פסטיבל צלילה וצילום תת-ימי ופסטיבל יין במדבר.

מזג האוויר באילת לפי חודשי השנה

מזג האוויר באילת בינואר

בחודש הקריר ביותר בשנה מזג האוויר באילת יבש יחסית, ולחות האוויר היא 67%. בינואר צפויים מספר מועט של ימי גשם.

טמפרטורת האוויר הממוצעת במהלך היום היא 17.5 מעלות צלזיוס, ובלילה כ-11 מעלות צלזיוס. טמפרטורת המים נוחה יחסית – 21 מעלות צלזיוס – כך שבמהלך שעות הצהרים, אפשר לטבול בים.

בשעות הערב והלילה וגם מוקדם בבוקר מומלץ להצטייד בבגדים חמים וז'קט קל. במהלך שעות הצהרים אפשר להסתפק בבגדים קלים יותר.

מזג האוויר באילת בפברואר

מזג אוויר בפברואר באילת הוא יחסית שטוף שמש עם רוחות חזקות. בחודש זה עדיין אפשר לצפות לגשמים קלים, והים לרוב סוער.

בפברואר הטמפרטורות מתחילות לטפס מעלה, והטמפרטורה הממוצעת בשעות היום היא 21 מעלות צלזיוס. טמפרטורת המים הממוצעת גם היא סובבת סביב 21-22 מעלות צלזיוס.

למרות מזג האוויר שמתחיל להיות חמים, כדאי להצטייד בביגוד שיגן עליכם מפני הרוח המדברית החזקה שנושבת באילת בפברואר לאורך כל שעות היום.

מזג האוויר באילת במרץ

מזג האוויר בחודש מרץ באילת הוא כבר אביבי לחלוטין. כבר לא קריר כמו בחודשי החורף, אבל עדיין לא לוהט כמו בקיץ, ויש משבי רוח חזקים במיוחד בבוקר ובערב. הטמפרטורות במרץ נעות בין 19 מעלות צלזיוס בלילה ל-24 מעלות במהלך השעות החמות. טמפרטורת מי הים נותרת סביב 21 מעלות צלזיוס.

בשלב הזה של השנה צריך להצטייד בביגוד מגוון – מבגדי ים לרחצה או שיזוף בשעות הצהרים, ועד מעילים קלים או ז'קטים לבילוי בחוץ בשעות הערב והלילה.

מזג האוויר באילת באפריל

בשלב הזה של השנה, ברוב המקומות בעולם היו מגדירים את מזג האוויר באילת קיצי לגמרי. השמש קופחת במשך שעות ארוכות, ובממוצע, צפוי רק יום אחד גשום (בסגנון אילתי קליל). הטמפרטורות הממוצעות לאורך היממה נעות בין 24 ל-27 מעלות צלזיוס, וטמפרטורת מי הים האדום עומדת על כ-23 מעלות צלזיוס.

בתקופה זו אפשר ליהנות מכל החוויות הימיות שיש לאילת להציע: סקי מים, מצנחי רחיפה, שיט, צלילה ועוד. אם אתם מתכננים חופשה באילת באפריל, קחו בחשבון שבד"כ בחודש זה חוגגים את חג הפסח, מה שאומר שבמהלך חופשת החג המחירים עולים והצפיפות גוברת.

מזג האוויר באילת במאי

בחודש מאי באילת – החודש האחרון של האביב – הטמפרטורות ממשיכות לטפס, ומגיעות עד לרמה של 27 מעלות צלזיוס בממוצע בלילה ו-34 מעלות צלזיוס ביום. טמפרטורת מי הים גם היא ממשיכה לעלות ומגיעה ל-24 מעלות צלזיוס בממוצע. למרות הטמפרטורות הגבוהות, הלחות הנמוכה הופכת את החום לנסבל יותר, אך צריך לזכור לשתות הרבה מים ולהישמר מקרינת השמש.

מאי באילת נחשב לאחד החודשים המומלצים ביותר לחופשה, משום ששיא החום עדיין לפנינו, אך המים חמימים ונעימים לרחצה, והאווירה כבר קיצית לחלוטין.

מזג האוויר באילת ביוני

ביוני, מזג האוויר באילת מתחמם עוד, כצפוי בחודש הראשון של הקיץ. הטמפרטורות נעות בין 35 ל-40 מעלות צלזיוס, מה שאומר שחם לאורך כל שעות היממה. הלחות נמוכה מאוד, ועומדת על כ-40%, ומדי פעם יש משבי רוח, ולכן הטמפרטורות הגבוהות נסבלות יחסית. טמפרטורת מי הים הממוצעת עומדת על 24-25 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר באילת ביולי

ביולי אילת כבר לוהטת בחום של שיא הקיץ. הטמפרטורות עולות ל-40-45 מעלות צלזיוס בממוצע, וגם טמפרטורת המים גבוהה מאוד, ועומדת על ממוצע של 26-27 מעלות צלזיוס. מכיוון שהלחות נמוכה, עומס החום אינו כבד כמו במקומות חמים אחרים, אבל עדיין מדובר בחום כבד ביותר.

בשלב זה, מומלץ לחפש פעילויות בצל, בחללים ממוזגים או במים, ולהקפיד מאוד על שתייה מרובה וזהירות מקרינת השמש.

מזג האוויר באילת באוגוסט

באוגוסט באילת, בדומה ליולי, חם לאורך כל שעות היממה. הטמפרטורות הממוצעות במהלך היום נעות בין 40 ל-45 מעלות צלזיוס, ובלילה עומדות על כ-26 מעלות. טמפרטורת מי הים הממוצעת היא 27 מעלות צלזיוס. גם באוגוסט הלחות נותרת נמוכה – כ-45%.

גם בחודש זה, פעילות הנופשים באילת מתרכזת בעיקר בבילוי בחופים ובבריכות במלונות בספורט ימי. טיולים רגליים בסביבה המדברית פחות מומלצים בשל החום הכבד.

מזג האוויר באילת בספטמבר

בספטמבר באילת מתחילים להרגיש ניצנים ראשונים של סוף הקיץ. שעות היום מתחילות להתקצר, ויש ירידה קלה בטמפרטורות, שמגיעות בתחילת החודש לממוצע של כ-38-40 מעלות צלזיוס בשעות היום, ולקראת סוף ספטמבר יורדות לכיוון 33-34 מעלות צלזיוס. הלילות מתחילים להתקרר מעט גם הם, והטמפרטורה הממוצעת בשעות החשיכה יורדת לאזור 24 מעלות צלזיוס. מי הים עדיין חמימים ונעימים, והטמפרטורה הממוצעת שלהם עומדת על כ-25-26 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר באילת באוקטובר

באוקטובר באילת כבר אפשר לחוש את תחילת הסתיו. הלחות עולה ל-55% והטמפרטורות ממשיכות לרדת בהדרגה. בשעות היום, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על כ-33 מעלות צלזיוס, וטמפרטורת מי הים האדום היא באזור 24 מעלות צלזיוס. חודש זה הוא נחשב לאחד החודשים המבוקשים ביותר לחופשה באילת בקרב תיירים מאירופה, שעבורם מדובר במזג אוויר מושלם לחופשה קיצית, בתקופה שבה בארצותיהם כבר קר וגשום.

מזג האוויר באילת בנובמבר

בתקופה שבה ברוב חלקי הכדור הצפוני כבר מרגישים היטב את החורף המתקרב, נובמבר באילת עדיין נעים וחמים למדי. הטמפרטורות במהלך היום נעות בין 26-30 מעלות צלזיוס, והטמפרטורה הממוצעת של מי הים סובבת סביב 23-24 מעלות. בלילה כבר אפשר להרגיש באופן משמעותי יותר את ההתקררות, כשהטמפרטורה יכולה להגיע לסביבות 16 מעלות צלזיוס. השמש עדיין מאירה במשך רוב ימי החודש (28 ימים בממוצע), ויש רק מעט ימים מעוננים, לרוב ללא גשם, ובוודאי לא גשם חזק.

מזג האוויר באילת בדצמבר

גם בחודש החורפי הזה, באילת יש הרבה יותר ימים שמשיים מימים מעוננים או גשומים, אבל הטמפרטורות צונחות, ועומדות על ממוצע של בין 15-20 מעלות צלזיוס בשעות היום וכ-10 מעלות צלזיוס בלילה. מי הים האדום נותרים חמימים גם במהלך החורף, ובחודש דצמבר הטמפרטורה הממוצעת שלהם היא 23 מעלות צלזיוס, כך שהמים חמימים יותר מהאוויר. בדצמבר באילת כבר אפשר לצפות למעט גשם, אך יחסית למקומות אחרים, מדובר בכמות קטנה מאוד של משקעים – כ-10 מ"מ בממוצע.

בשלב זה של השנה, בו מתחיל להיות קצת קריר לעיסוק בספורט ובאטרקציות במים, תיירים המבקרים באילת יכולים ליהנות יותר מטיולים רגליים ומבילויים באוויר הפתוח.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל