ליידן הולנד – המלצות למטייל ואטרקציות למשפחות עם ילדים

ליידן היא אחת הערים היפות והעתיקות בהולנד, הידועה בזכות העיר העתיקה המדהימה שלה, התעלות הידועות של ליידן והשייט התיירותי בהן, האוניברסיטה ומצפה הכוכבים העתיקים בהולנד, הגנים הבוטניים ועוד אטרקציות תיירותיות. בכתבה זו תמצאו את כל הטיפים הדרושים לתיכנון חופשה בליידן – החל ממידע על אטרקציות בליידן למשפחות עם ילדים ועד הסברים מפורטים על מוזיאונים בליידן

דילים לאמסטרדם במבצע          |           טיולים מאורגנים בהולנד

ליידן leiden היא עיר בהולנד, ידועה בהולנד בשל האוניברסיטה שבה, שהיא גם העתיקה ביותר בהולנד. זהו גם מקום הולדתו של האמן רמברנדט, והעיר גם מוכרת למטייל בשל העיר העתיקה היפהפיה שלה, השנייה בגודלה בהולנד אחרי אמסטרדם. זוהי עיר קטנה וידידותית לתיירים, עם אוכלוסייה גדולה של סטודנטים מקומיים ובינלאומיים.

טיול בהולנד עם ילדים – עוד באותו נושא:

בתי מלון בליידן – מומלצים במיוחד למשפחות

טיסות לאמסטרדם – השוואת מחירים ותנאים בחברות תעופה

השכרת רכב בהולנד – השוואת מחירים והמלצות למטייל

תחבורה ציבורית בהולנד – מדריך למטייל

הולנד עם ילדים – המדריך המלא לטיול משפחות

סים או eSIM להולנד

ליידן – מידע למטייל

אוכלוסייה של למעלה מ-100 אלף ומעט מתחת ל-20 אלף סטודנטים, הופכת את ליידן לאחת מעיירות הסטודנטים המעטות של הולנד (יחד עם כרונינגן (Groningen), ניימיכן (Nijmegen) ודלפט (Delft)). אוניברסיטת ליידן היא האוניברסיטה העתיקה ביותר בהולנד. היא נוסדה במאה ה-16 כדי להנציח את ההתנגדות של אנשי העיירה נגד המצור הספרדי. המבנים השונים של האוניברסיטה מפוזרים ברחבי ליידן, בתוך ומחוץ למרכז העיר.

האוכלוסייה של ליידן היא יחסית צעירה ודי מגוונת מבחינה תרבותית, עם אוכלוסייה בינלאומית שמגיעה לעיר בשל האוניברסיטה, והפקולטות לרפואה ולמשפטים שלה מאוד בולטות. ה-LUMC נמצאת ממש מאחורי התחנה המרכזית. אוכלוסיית הסטודנטים שוקקת החיים שלה מבטיחה שתמיד תמצאו מקום מצויין בליידן לשבת ולשתות.

בליידן אפשר להגיע כמעט לכל מקום ברגל, וההליכה בה פשוט מהנה וקסומה. לחלופין, אפשר לשכור אופניים בליידן בנקודות שונות בעיר, ביניהן: EasyFiets – מחירי אופניים הם 7.50 יורו ליום, Bizon Bikes – אידיאלי לקבוצות גדולות. הם גם מקיימים סיורים ברחבי ליידן

ליידן היא אחת הערים החשובות ביותר בהולנד ויש בה שורה של מוזיאונים מעניינים. שלושה מוזיאונים לאומיים נמצאים בה ושלושתם שווים ביקור. כל המוזיאונים המרכזיים בליידן נמצאים במרחק של 10-15 דקות הליכה בלבד מהתחנה המרכזית.

אטרקציות בליידן

קרוז תעלות ליידן Canal Cruise Leiden

גלו את הקסם של ליידן מתוך המערכת הייחודית של התעלות שלה, המזכירה את התעלות של אמסטרדם. זהו קרוז מרגיע של כשעה, מושלם כפעילות לכל המשפחה בחופשה בליידן, בכל סוג של מזג אוויר. במהלך ההפלגה בליידו, תלמדו על תולדותיה של העיר הימי ביניימית הזו, תוך כדי שאתם סופגים את הצבעוניות היפה המאפיינת את ליידן.

העיירה ההיסטורית החלה את דרכה כבר במאה התשיעית, ותוכלו לראות בה חלקים שנשארו פחות או יותר כפי שהיו עד עצם היום הזה – כל זאת מהמושב המפנק שלכם.

תשמעו במהלך ההפלגה סיפורים של ימים עברו ממכשיר השמע, תוך כדי שאתם חולפים על פני המבנים היפהפיים הבנויים לאורך קו המים, האנדרטאות, המוזיאונים ובתי המחסה – כל אלה מתגלים לנגד עיניכם בעודכם שטים לאורך רשת התעלות המיוחדת של ליידן. ההפלגה היא דרך מעולה לראות את ליידן – במיוחד עבור משפחות שמתכננות חופשה בליידן עם הילדים – והזדמנות מעולה לצלם תמונות הרוויות בפן התרבותי של ליידן המיוחדת.

להזמנת קרוז תעלות ליידן ליחצו כאן

המצפה האסטרונומי העתיק של ליידן (Old Observatory Leiden)

הוא המצפה האוניברסיטאי העתיק ביותר בעולם. תמצאו בו ארבעה טלסקופים היסטוריים ושורה של טלסקופים מודרניים. המבנה הוא משנת 1860 ונחשב למוקד עלייה לרגל עבור אסטרונומים חובבים וגם עבור משפחות שמגיעות אל ליידן עם ילדים ומעוניינות להרחיב את הידע שלהם. במחיר של 90 יורו, קבוצה של 15 איש יכולה לסייר במבנה כולו, וביום נאה תקבלו תצפיות טובות של הכוכבים דרך הטלסקופים.

הגן הבוטני של ליידן Hortus botanicus Leiden – דלגו על התור 

הגן הבוטני של ליידן הוא הגן הבוטני העתיק ביותר בהולנד. הגן נשתל לראשונה כבר במאה ה-16 (1590) ומוצאים את מקומם כאן זנים רבים ויפהפיים של פרחים. בין הרבה פינוקים והפתעות, תוכלו לבקר כאן בגן תבלינים יפני, לראות עץ נדיר של פרח הצבעוני שקיים כאן עוד מ-1716 ואת השושנים המפורסמות שפורחות רק פעם בשנה.

ה״הורטוס בוטניקוס״ של ליידן מפורסם מאוד באוסף הפרחים הנדירים שלו, מה שמביא לכאן הרבה מדענים המגיעים כדי לחקור את הצמחים בעלי השם. נקודה מעניינת נוספת היא שקארולוס קלוסיוס טיפח בשטחי הגן את פרחי הצבעוני הראשונים בכל אירופה.

עצים בני מאה שנה כמו ״הגשם הזהוב״ (Golden Rain) ועץ האשור הענקי (Weeping Beech) גדלים כאן בגנים המטופחים למשעי המלאים בניחוחות נפלאים ובמראות מלאי צבע. בנוסף, גדלים כאן זנים הנמצאים בסכנת הכחדה, צמחים טורפים אימתניים ואת הזן Wollemia conifer שחשבו שנכחד, והוא הובא חזרה לחיים כאן בשנות ה-1990.

הגן הבוטני בליידן הוא ללא ספק אחת הטובות שבין אטרקציות בליידן למשפחות עם ילדים ואם תזמינו כרטיסים מראש בקישור תקבלו הטבה מיוחדת של כניסה ללא תור – וכאשר מדובר על אחת האטרקציות הפופולריות בליידן, התורים עלולים להיות ארוכים לפעמים.

להזמנת כרטיסים לגן הבוטני בליידן (ללא תור) ליחצו כאן

פארק ואן דר וורף (Van der Werff Park)

הפארק בליידן נקרא על שמו של ראש העיר פייטר אדריאנזון ואן דר וורף (Pieter Adriaanszoon van der Werff,) שהגן על העיר ממתקפת הספרדים ב-1574, שש שנים לאחר פרוץ מלחמת העצמאות של הולנד. ליידן הייתה נתונה תחת מצור במשך חודשים רבים ורבים מתו בה מרעב. מספרים שההמון הזועם והרעב האשים את וואן דר וורף בהסתרת מצבורי מזון. הוא הכחיש זאת בתוקף וכדי להוכיח את חפותו, הוא הציע כי יכרות את זרועו כדי להגיש אותה כמזון. זה גרם לאנשים לסגת ולהתבייש בחוסר האמון שנתנו בו.

פארק ואן דר וורף הוא בהחלט אתר מומלץ לבילוי אחה"צ עבור משפחות המגיעות אל ליידן עם ילדים – זהו אחד הגנים הקטנים יותר במרכז ליידן ואולי המעניין ביותר בשל ההיסטוריה שלו. בעבר היו כאן שכונות שלמות של בתים, אבל באחד הימים הקרים של ינואר 1807, אירע כאן אסון כאשר ספינה שהייתה מלאה ב-18 טון של אבק שריפה התפוצצה והחריבה שורות שלמות של בתים משני צידי התעלה, וגרמה למותם של מאות אנשים. אומרים שהפיצוץ נשמע עד כרונינגן, הנמצאת במרחק של 250 ק״מ. שנים רבות לאחר מכן, הפכו את האזור לפארק, ומצידו השני נבנתה מעבדת Kamerlingh Onnes שבתוכה פועל מתקן מדעי מיוחד המהווה את המקום הקר ביותר עלי אדמות, שבה הפכו הליום לנוזל בפעם הראשונה, ושבה גילו את ״מוליכות העל״ (superconductivity), שזיכתה את קמרלינג אונס בפרס נובל.

מוזיאונים בליידן

המוזיאון האתני בליידן Museum Volkenkunde

הכירו את עולמם המיוחד של עמים מארצות שונות בעולם במוזיאון האתני של ליידן, מוזיאון יוצא דופן ופוקח עיניים המבוסס כולו על נושא האתנולוגיה – חקר הלאומים. אלפי חפצים, המסודרים בצורה חיננית לפי אזורי תרבות, עוזרים למבקרים להבין את החוויה האנושית באזורים שונים בעולם.

המוזיאון נמצא במרחק של 5 דקות בלבד מתחנת הרכבת המרכזית של ליידן, והתערוכה הקבועה שנמצאת כאן כוללת פריטים משמונה אזורים שונים בעולם, ביניהם חפצים כמו ציורי קיר, חרוזים, כלי נשק ושריון, כלי בישול וחפצי דת. כל פריט הוא הזדמנות להתקרב לחוויה התרבותית האישית של עמים שונים, דרך טקסי הספד, טקסי חג, פריטי קישוט, תפילה וחפצים הקשורים בעימות ומלחמה.

החפצים מגיעים מעמים שונים ממקומות מרוחקים – מאוקיאניה ועד אנטרקטיקה, וכאמור, הדגש הוא על חיי היומיום, תוך הסתכלות במה שמאחד את החוויה האוניברסלית האנושית. עבור משפחות שיוצאות לטיול בליידן עם הילדים מדובר באטרקציה מומלצת ומעניינת. אם תמינו כרטיסים מראש בקישור, תקבלו הטבה מיוחדת של כניסה במסלול המהיר.

להזמנת כרטיסים למוזיאון האתני בליידן (במסלול המהיר) ליחצו כאן

מוזיאון העתיקות הלאומי של הולנד – (Rijksmuseum van Oudheden)

כולל אוסף מעולה של עתיקות ממצרים העתיקה ומקדש קטן שניתן להולנד ע״י המצרים כתודה על עזרת הולנד בפרוייקט המעבר של אנדרטאות אסואן. המוזיאון כולל גם תצוגה היסטורית ארכיאולוגית של הולנד, לרבות אוצרות קבורים שנחשפו כאן. מאוד מומלץ למשפחות שמגיעות אל ליידן עם ילדים גדולים מספיק. דמי הכניסה הם 9.50 יורו למבוגר, 3 יורו לילדים (5-17). שעות פתיחה: שלישי-שישי, 10:00-17:00, שבת/ראשון/חגים, 12:00-17:00. כתובת: Rapenburg 28, +31-71–5163163

המוזיאון הלאומי להיסטוריה טבעית (Naturalis)

החלק העיקרי של המוזיאון מתמקד בהיסטוריה של החיים על פני כדור הארץ, דרך מאובני אנימאגרוניקה כולל עצמות דינוזאורים מסוג טי רקס. בעבר היו כאן פריטים אחרים, אבל היום יש כאן בעיקר פריטים הקשורים בטי רקס ובדינוזאורים אחרים, כולל אחד השלדים השלמים ביותר של הטי רקס בעולם. המוזיאון אמור להיות נגיש לכל הגילים ונחשב מאוד מומלץ עבור משפחות שמתכננות חופשה בליידן עם ילדים המתעניינים בדינוזאורים. התערוכות הזמניות בד"כ מיועדות – לפחות בחלקן – עבור ילדים. דמי הכניסה הם 11 יורו למבוגרים (18 ומעלה), 6 יורו לבני נוער (13-17), 5 יורו לילדים (4-12), חינם לילדים בני 3 ומטה. שעות פתיחה: שלישי-שישי, 10:00-17:00, שבת/ראשון/חגים, 10:00-18:00. Darwinweg 2, +31-71-5687600

מוזיאון ליידן (Stedelijk Museum De Lakenhal)

המוזיאון המוניציפלי של ליידן שוכן באולם ששימש במאה ה-17 כבית מלאכה של תופר בגדים. האוסף הקבוע מציג פריטים וחפצי אמנות מתולדותיה של העיר, החל במאה ה-16, כולל מספר יצירות שמן של אמנים הולנדים מפורסמים. דמי הכניסה למבוגר (18-65) – 4 יורו, חינם לאחרים. שעות פתיחה: שלישי-ראשון, 10:00-17:00. כתובת: Oude Singel 28-32, +31-71-5165360

מוזיאון הרמן בורהאבה (Museum Boerhaave)

המוזיאון נקרא על שם הפיזיקאי והביולוג בן המאה ה-16 הרמן בורהאבה (Herman Boerhaave). זהו המוזיאון הלאומי ההולנדי לתולדות המדעים והרפואה. המוזיאון כולל תצוגה מקיפה של ציוד מדעי משנת 1600 והלאה. האטרקציות המרכזיות של המוזיאון כוללות את ה- Theatrum Anatomicum – מעין תיאטרון הרצאות שבו ניתנים שיעורים באנטומיה, תצוגת Gravesande – שורה של ניסויים מדעיים, כאשר הראשון שבהם מציג את הפיזיקה הניוטונית, והבאים את המיקרוסקופ הראשון, מכשיר להפיכת הליום גזי להליום נוזלי והמדחום הראשון המשתמש במעלות פרנהייט. פתוחים שלישי עד שבת, 10:00-17:00, ראשון/חגים, 12:00-17:00. כתובת: Lange St. Agnietenstraat 10, +31-71-5214224

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל