חיסונים לתאילנד

חופשה בתאילנד – חיסונים, ויזה ועצות כלליות

חופשה בתאילנד היא יעד נחשק עבור הרבה מאוד ישראלים. מה כדאי לדעת לפני טיול משפחות בתאילנד? מדריך מפורט על חיסונים, ויזות, עצות רפואיות וטיפים לתכנון חופשה בתאילנד

לאור אין ספור שאלות בנושא החלטנו לעשות סדר בנושא חיסונים ותרופות שיש לקחת לתאילנד, ונושא הויזות לתאילנד.

חשוב לדעת !!!

תאילנד נמצאת באסיה לטוב ולרע, מדובר במדינת עולם שלישי, אומנם לא ברמה תברואה ומחלות שצריכה להדאיג מטיילים, אבל עדיין רמת הרפואה והחיסונים בתאילנד נחשבת נמוכה.

הרשויות בתאילנד לא דורשות פנקס חיסונים כתנאי כניסה למדינה, אבל אם יש לכם פנקס חיסונים בהחלט מומלץ לקחת ותו איתכם, במקרה של בעיה הוא יסייע להגיש לכם טיפול רפואי מתאים.

הטורים למרפאות המטיילים הם ארוכים ונדרש כ 30 יום להתחסן לפני הטיסה לכן חשוב להזמין טור כמה שיותר מוקדם.

מומלץ לא לקחת סיכונים – להתחסן וליטול את התרופות שהרופאים ממליצים עליהן.

חופשה בתאילנד – עוד מידע למטייל

טיסות לתאילנד – המלצות למטייל והשוואת מחירים

טיסות פנים בתאילנד – השוואת מחירים והזמנת כרטיסי טיסה

תאילנד עם ילדים – המדריך לטיולים וחופשות בתאילנד למשפחות

השכרת רכב בתאילנד – אזהרות, טיפים ומחירים

טיולים מאורגנים לתאילנד

חיסונים מומלצים לתאילנד

לפני טיסה לתאילנד מומלץ לקבל חיסונים נגד הפטיטיס (צהבת) A וטיפוס הבטן. אם אתם שוקלים לעשות קעקוע, דיקור סיני, טיפול שיניים או להיחשף באיזשהו אופן למגע עם דם (כמו אנשי צוות רפואי בתפקיד) – עליכם להתחסן גם נגד הפטיטיס B.

עוד חיסון שמומלץ לשקול במסגרת חיסונים לפני טיסה לתאילנד הוא חיסון נגד דלקת המוח היפנית, שמומלץ בעיקר למי שמתכנן טיול באיזורים כפריים של צפון תאילנד בעונת הגשמים המקומית. אם אתם מתכננים מסלול יותר פופולרי כמו איזורי בנגקוק ואיי הנופש או ערים גדולות, אין צורך לקחת חיסון זה. הוירוס הגורם לדלקת המוח היפנית נגרם מעקיצות יתושים הנמצאים ליד שדות האורז והחוות לגידול חזירים שבעמק צ'אנג מאי, והמחלה נפוצה יחסית רק באיזור זה, בעיקר בחודשים מאי עד אוקטובר.

למטיילים מעל גיל 50 מומלץ לשקול גם חיסונים נגד דלקת ראות ושפעת, או לבעלי רגישות למחלות הללו או בעיות מערכת חיסונית – התייעצו כמובן עם רופאים. המלצות נוספות של רופאים רבים הן חיסון אנטי טטנוס למי שלא התחסן ב-10 השנים האחרונות, וחיסון נגד אבעבועות רוח למי שמתכנן טיול ארוך בתאילנד ולא חלה בעבר באבעבועות רוח.

הקפידו לנקוט אמצעי הגנה נגד יתושים וזבובים המעבירים מלריה ומחלות נוספות. שקלו גם לקיחת טיפול נגד מלריה – אחת המחלות המסוכנות והנפוצות ביותר בתאילנד (מקום 7 בתמותה)   – בעיקר אם אתם מתכננים טיול מחוץ לאתרי התיירות המוסדרים: איזורי הגבולות של תאילנד הידועים לשמצה במלריה, יערות, כפרים וכדומה.

מומלץ לבצע ביטוח רפואי מתאים, תאילנד זה לא המקום המומלץ להיתקע בו בלי ביטוח במקרה רפואי דחוף.

אמצעי מניעה כנגד מלריה שמועברים על ידי יתושים: קיים צמיד די יעיל נוגד יתושים ( צמיד עולה כ-100 שקל). הצמיד מכיל טבליה שמחזיקה לשבועיים ואפשר להיכנס עם הצמיד למים.

ניתן להשיג בחנויות "למטייל" ובסופר פארמים עוד טיפים  בכתבה שפורסמה באתר YNET.

מומלץ גם להשתמש בנוסף ספריי authan נגד יתושים ( עדיף הספרי, העלות כ 30 שקלים), ניתן להשיג גם בקופות החולים, חנויות למטייל וסופר פארמים

טיפים לשמירה על הבריאות בתאילנד

מים מינרלים בלבד – הימנעו משתיית מים מהברז בתאילנד,  בכל חלקי תאילנד. שתו אך ורק מבקבוקי מים מינרליים סגורים, או כמובן מיצים טריים, שתייה קלה וכדומה. אם אתם מטיילים בטבע – לא לשתות ממימי הנחלים והנהרות בתאילנד.

אכילה במסעדות – אם אתם אוכלים דגים או פירות ים, היזהרו ממאכלי ים שאינם טריים ולא בושלו. מאכלי ים לא טריים ולא מבושלים היטב עלולים להעביר מחלות קשות.

זהירות, כלבים! אל תרימו ואל תלטפו כלבים משוטטים בתאילנד. הסבירו גם לילדיכם שאסור לעשות זאת, אפילו אם הכלבים נראים חמודים ושקטים. מחלת הכלבת נפוצה מאוד בתאילנד, וקשה למצוא טיפול מקצועי למצב של הידבקות בכלבת (יש מרפאת כלבת גדולה בבנגקוק).

המידע והתכנים שבכתבה זו אינם מהווים תחליף לייעוץ מקצועי. הם נועדו לספק אינפורמציה בלבד ואינם מהווים עצה רפואית, חוות דעת מקצועית, או תחליף להתייעצות עם רופא מומחה. בכל שאלה רפואית על המשתמש להיוועץ ברופא

ויזה לתאילנד

כל התיירים הנכנסים לתאילנד – עם דרכון ישראלי או אחר – מקבלים חינם ואוטומטית ויזה לשהייה של 30 יום בתאילנד.

את הטפסים לוויזה צריך למלא בכניסה לתאילנד – בשדה התעופה (בבנגקוק, פוקט או קו סאמוי) או במעבר הגבול ממנו נכנסים.  לויזה שתקבלו יצורף  אישור כניסה ותאריך עזיבה חוקי.

אם אתם מתכננים לטייל בתאילנד יותר מ 30 יום זה דורש רכישה של ויזת המשך שהיה. מחיר הויזה המוארכת כ 80 ש"ח לאדם, והיא מאפשרת שהייה של 60 יום נוספים (בתוספת ל- 30 היום של הויזה הראשונה, כלומר 90 יום בסך הכל). אם תרצו להמשיך עוד 30 יום נוספים אפשר להאריך את הוויזה במשרדי ההגירה שנמצאים במעברי הגבול ובשדות התעופה. אפשרות נוספת למתכננים טיול של יותר מ- 30 יום בתאילנד, היא לקבל ויזה לחודשיים עוד לפני הטיסה לתאילנד, באמצעות השגרירות התאילנדית בישראל. את הוויזה מקבלים בד"כ כבר למחרת היום.

אם באמצע תקופת ה – 30  יום של הויזה הראשונה יצאתם מתאילנד, ואתם מתכוונים לחזור אלייה תוך כמה ימים (למשל במקרה של יציאה לטיול של כמה ימים בקמבודיה או אחת המדינות השכנות כחלק מהטיול בתאילנד) הוויזה הראשונה מתבטלת בצאתכם, וכשאתם חוזרים לתאילנד תצטרכו שוב להוציא ויזה חדשה.

תיירים ללא ויזה בתוקף שנתפסים ע"י הרשויות התאילנדיות, בד"כ מעוכבים לחקירה בשדה התעופה ונקנסים בתשלום יקר עבור כל יום של שהייה בתאילנד ללא ויזה בתוקף, קנס של 500 באט עבור כל יום שהייה בלתי חוקית.

כניסה לתאילנד ללא ויזה מראש :
* בגבול יבשתי – ויזה עד 15 יום.
* בנמל תעופה  – ויזה עד 30 יום.
* הארכת ויזה במשרדי ההגירה למשך שבעה ימים – מחיר 1900 באט.

ויזה מוארכת
* בגבול יבשתי – חודשיים
* בנמל תעופה – חודשיים
* הארכת ויזה לחודש – 1900 באט

פרטי שגרירויות

שגרירות תאילנד בישראל
שדרות אבא אבן 1, הרצליה פיתוח בניין מרכזים 2001
טלפון: 09-954-8412/3
פקס: 09-9548417
ימי פעילות: שני עד חמישי: 09:00-12:00
13:00-17:00
שישי: 09:00-12:00

שגרירות ישראל בבנגקוק תאילנד :
כתובת: Ocen Tower 25th Floor, 75 Sukumvit Soi 19 Bangkok 10110 Thiland
טלפון: 6622049200/1/2  פקס: 6622049255

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל