השכרת רכב בחו"ל בשוודיה

השכרת רכב בשבדיה – טיפים והשוואת מחירים

כל מה שצריך לדעת לפני השכרת רכב בשבדיה – מנוע השוואת המחירים שיחסוך לכם מאות שקלים, טיפים חשובים על נהיגה בשבדיה ומידע על חוקי התנועה בשבדיה, מהירויות מותרות, מערכת הכבישים ותרבות הנהיגה של השבדים, כולל סרטוני וידאו המדגימים נהיגה בשבדיה בקיץ ונהיגה בתנאי שלג מתחת לאפס

השכרת רכב בשבדיה יכולה להיות זולה משמעותית מהמחירים שאתם רואים בפרסומים השונים בעזרת מנוע השוואת המחירים לתעריפי השכרת רכב בחו"ל, אשר מתעדכן ברציפות במחירים של כל חברת השכרת רכב בשבדיה הנחשבת לאמינה ומקיימת שירות לקוחות באנגלית. מנוע השוואת המחירים יאתר עבורכם את ההצעה הזולה ביותר על סוג הרכב שאתם מעוניינים לשכור בשבדיה. התהליך פשוט ביותר – ביחרו את שודיה בשדה ארץ, ולאחר מכן ביחרו את העיר בה תירצו להזמין השכרת רכב בשבדיה מתוך רשימת הערים הכוללת את הבירה שטוקהולם ועוד עשרות ערים כמו מאלמו, גוטנברג, הלסינגבורג, אופסלה, לונד ועוד. ביחרו את המיקום בתוך העיר בו תירצו לאסוף את הרכב בשדה "תחנה". לסיום, הכניסו את התאריכים בהם אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב בשבדיה וליחצו חפש – וביחרו את המחיר הזול ביותר עבור דגם הרכב בו אתם מעוניינים

השכרת רכב בשוודיה מנוע חיפוש והשוואת מחירים

חופשה בשבדיה – קריאה נוספת:

טיסות לשבדיה – השוואת מחירים ומידע חשוב

eSim וסים לשבדיה

שטוקהולם – מלונות מומלצים למשפחות עם ילדים

קרונה שוודית (SEK) – קניית מט"ח בנתב"ג

השכרת רכב בשבדיה

השכרת רכב בשבדיה היא הדרך הטובה ביותר לטייל באמת בשבדיה, ולראות את הנופים המיוחדים מחוץ לערים הגדולות. זוהי דרך טובה לטייל בשבדיה אם אתם מעוניינים לראות את השטחים הכפריים. אם אתם מגיעים אל שבדיה לטיול משפחות עם ילדים, זוהי גם דרך משתלמת לבלות זמן משפחתי בפרטיות עם אהוביכם.

השכרת רכב בשבדיה – דרישות מיוחדות

על כל המכוניות הנוסעות בשבדיה להדליק את הפנסים הקדמיים בכל שעות היממה. אם אתם נוהגים ללא פנסים דולקים, נהגים אחרים ידאגו להזכיר לכם זאת על ידי הבהוב הפנסים הקדמיים שלהם.

במהלך שעות היום, אפשר להיעזר בפנסי ערפל קדמיים (Dimljus בשבדית) או באורות יום רגילים (Varselljus בשבדית) במקום בפנסים הקדמיים הרגילים, אבל אין לשלב סוגי אורות שונים (למשל אורות ערפל ופנסים קדמיים).

נהגים בשבדיה צריכים להיות בני 18 לפחות.

מהראשון בדצמבר עד ה- 31 במרץ (במקרה של תנאי חורף), כל רכב הנמצא בשימוש בשבדיה, בין אם מדובר על רכב של חברת השכרת רכב בשבדיה או רכב ששכרתם במדינה אחרת באירופה,  מחוייב ע"פ חוק להשתמש בצמיגי חורף – מחודדים או בלתי מחודדים עם יכולת חיכוך. הצמיגים צריכים לשאת את הסימון : M+S, M.S, M&S, MS או Mud and Snow. מחוץ לתקופת החורף הזו, צריך להשתמש בצמיגי חורף גם במצבים בהם המשטרה השבדית מכריזה כי הכבישים במצב של תנאי מזג אוויר חורפיים.

נהיגה בשבדיה – המדריך לנהג

שבדיה היא מדינה בסקנדינביה ואחת המדינות הקרות באירופה, בחודשי החורף כבישים רבים בשבדיה מכוסים בקרח או שלג והנהיגה בתנאי חורף ושלג היא בהחלט אתגר לא פשוט שעל כל נהג להיערך לו. סרטון הוידאו כולל טיפים חשובים לנהיגה בתנאי שלג וקור אך מומלץ לא להסתפק בצפייה בו וללמוד עוד על הנושא:

כבישים בשבדיה

הכבישים בשבדיה הם מן הטובים ביותר במערכת הכבישים האירופאית. שני כבישים מרכזיים בשבדיה הם:

·         E6 – מטרלבורג (Trelleborg) דרך מאלמו (Malmö) וגטבורג (Gothenburg) וכל הדרך עד אוסלו בירת נורבגיה.

·         E4 = מהלסינגבורג (Helsinborg) (קרוב למאלמו), אל שטוקהולם ומשם כל הדרך צפונה עד הפרנדה (Haparanda) ועד גבול פינלנד.

חלק גדול מהכבישים האירופאים העוברים בשבדיה הם אוטוסטרדות. הכבישים הארציים (riksvägar) של ממשלת שוודיה מסומנים בשתי ספרות. גם אלה הם כבישים מצויינים מבחינת איכותם. הכבישים בעלי שלושת הספרות (länsvägar) הם משני סוגים. הגדולים (המספרים 100-400) והקטנים יותר (כל המספרים האחרים).

הכבישים האירופאיים והכבישים הארציים מסומנים היטב בשלטים המציינים על איזה כביש אתם נמצאים וכיצד להגיע לכבישים אלו. גם הכבישים בעלי שלושת הספרות עד 400 מסומנים . ככל שאתם מדרימים בשבדיה, כך קטן מספר הכביש. הכבישים הקטנים ביותר הם במקרים רבים בעלי 4 ספרות – ואלה עשויים להופיע ב-GPS שלכם אבל לא להיות מצויינים במספרים. הם ממוספרים לצרכים מנהליים בלבד, ובמקרים רבים אינם סלולים.

הנהיגה של השבדים

הנהיגה בשבדיה היא יחסית רגועה, ולא אגרסיבית כמו בדרום אירופה, אבל תמיד תיתקלו במכוניות שיעקפו אתכם. בכבישים המהירים, לא מתייחסים בכבוד למהירות המותרת, ואנשים תמיד ינסו לעקוף אתכם. השבדים הם די נהגים די רגועים בהשוואה למדינות כמו ספרד, איטליה ויוון, אבל מאוד אגרסיבים יחסית לנהגים בהולנד ובבלגיה למשל.

דבר אחד שיש לקחת בחשבון הוא שאין בשבדיה אכיפה 'פסיבית' של המהירות המותרת בכבישים המהירים באמצעים כמו מצלמות וגלאי מהירות, כך שנהגים רבים נוסעים במהירות גבוהה מהמותר בכבישים המהירים, אבל בכבישים האיטיים יותר (50 עד 80 קמ"ש), השבדים נוטים להציב מצלמות.

הנהיגה בשבדיה היא בצד ימין של הכביש, כמו בישראל, אבל קחו בחשבון שהשבדים נוהגים לנהוג מצד שמאל גם אם אין רכב אחר בנתיב הימני. בכביש בעל שלושה נתיבים, הנהגים האיטיים נוהגים להישאר בנתיב האמצעי, גם אם יש מקום בצד ימין.

צפו בסרטון הוידאו המתעד נהיגה בשבדיה ויסייע לכם להתכונן:

פקקי תנועה נפוצים מאוד בערים הגדולות בשבדיה כמו שטוקהולם, גטבורג ומאלמו, בעיקר בשעות השיא. נסו להימנע משעות השיא בשטוקהולם (7 עד 9 בבוקר ו-16:30-18:00), בעיקר בתנועה המגיעה מדרום. החלק של הכביש המהיר E4 העובר דרך חלקיה המערביים של שטוקהולם הוא הכביש העמוס ביותר של שבדיה. כביש 55 בין נורקופינג (Norrköping) לבין אופסלה (Uppsala) הוא אלטרנטיבה טובה לכביש E4 שיכול לחסוך לכם הרבה זמן.

איך למצוא את דרככם בשבדיה

ציוני הדרך הטובים ביותר בנהיגה בשבדיה הם תמרורים כחולים גדולים המציינים את שמות העיירות הנמצאות בדרך. אם הדרך המובילה לשם היא כביש מהיר, השילוט הוא ירוק ולא כחול. אלא אם כן אתם נמצאים על כביש מאוד מהיר, החליטו על דרך הנסיעה שלכם ע"פ העיירות והכפרים שעל פניהם אתם חולפים והתייחסו לתמרורים במקום למספרי הכבישים.

מהירות מותרת בשבדיה

המהירות המותרת מצוינת היטב באמצעות שילוט בכבישים. המהירויות מצויינות בקילומטרים לשעה. השלטים שתראו יהיו בד"כ 30, 50,70, 90 ו-110. לאחרונה, הופיעו מהירויות חדשות – 40, 60, 80, 100 ו-120. שני שלטי מהירות משני צידי הכביש מצביעים על כך שמכאן והלאה המהירות החדשה שעל השלטים תקפה. שלט אחד בצד ימין הוא למעשה תזכורת שאומרת שזו המהירות המותרת על הכביש, אבל אין שינוי במהירות.

המהירות הסטנדרטית לכבישים הנמצאים מחוץ לאזורים בנויים היא תמיד 70 קמ"ש, אלא אם כן מצויין אחרת.

מאז 2001 הוכנסו לשבדיה כמה תמרורי מהירות חדשים וחלק מהתמרורים שונו כדי לציין את המהירות המותרת. אלה הם:

·         תמרור הכביש המהיר (Motorväg) מורה על כך שהמהירות המותרת היא 110 קמ"ש.

·         המהירות בכביש מסוג Motortrafikled היא 90 קמ"ש (100 קמ"ש בכבישים שבהם יש הפרדה בין הנתיבים).

·         תמרור המורה על כניסה לכפר מצביע על מהירות של 50 קמ"ש.

·         תמרור המורה על יציאה מכפר מצביע על כך שהמהירות המותרת היא 70 קמ"ש.

רמת הציות למהירויות המותרות די נמוכה בשבדיה. לעתים קרובות, כשאתם נוהגים במהירות המותרת בכביש 70 או 90 קמ"ש, מכוניות אחרות יעקפו אתכם או ילחצו עליכם לפנות את הדרך כדי לאפשר להן לעבור. מצד שני, נסיעה מעל המהירות המותרת ברחובות העירוניים שבהם המהירות היא 30 קמ"ש אינה מקובלת. אם תיתפסו, הקנס הוא בין 1500 קרונה (מעל 600 ש"ח) (1-10 קמ"ש מעל המהירות) ועד 4000 קרונות (כ-1700 ש"ח) (36-40 קמ"ש מעל המהירות המותרת) בכבישים של 70 קמ"ש או יותר. נהיגה מופרזת בכבישים איטיים יותר יקרה יותר.

בשבדיה אתם נדרשים ע"פ חוק להדליק אורות בכל שעה, גם באמצע היום. האורות נדלקים אוטומטית בכלי רכב שבדים חדשים (אלא אם כן אתם מכבים אותם ידנית), כך שאם אתם מזמינים השכרת רכב בשבדיה לא תצטרכו לדאוג בעניין האורות ברוב המיקרים.

אתגרים בנהיגה בשבדיה 

פרט לתנאי שלג וקרח בעונות הקרות בשבדיה, האתגר המרכזי בנהיגה בשבדיה הוא חיות בר. בכבישים ראשיים יכולים להיות תמרורי אזהרה מפני חיות בר וכן קילומטרים של גדרות שמטרתן למנוע מחיות בר להיכנס לכביש, אבל לא תמיד זה מספיק. חיות קטנות וגדולות יותר נכנסות מדי פעם לכבישים, לפעמים אפילו באזורים עירוניים ראשיים, בכל זמן. גיריות ושועלים מופיעים לעתים קרובות ולא מסכנים רכבים, אבל צבאים, חזירי בר ואיילים הם סיפור אחר. פגיעה באייל (moose) בהחלט תגרום לנזק משמעותי לרכב קטן, ואם מדובר במהירויות גבוהות זה בהחלט עלול להסתיים בפציעה או מוות של הנוסעים ברכב. בצפון שבדיה צריך לקחת בחשבון לא רק קבוצות קטנות של איילים מסוג Reindeer, אלא גם עדרי כבשים שמועברים מאזור לאזור.

ההמלצה לנהיגה בשבדיה היא להקדיש תשומת לב מיוחדת במצבים הבאים:

·         שעת זריחה/שקיעה

·         תקופת האביב (איילי מוס זונחים את צאציהם מן השנה שעברה ומולידים צאצאים חדשים).

·         תקופת ציד האיילים ביערות.

·         גשרים מעל זרמי נחל.

חיות בר רבות פעילות מאוד בשעת דמדומים ובעלות השחר, ומחפשות מים בזרמים ובנחלים, ורבים מהנחלים קרובים לצידי הדרך. במהלך עונות הציד השונות, חיות ציד נבהלות ונעות באופן יותר פרוע.

אם אתם פוגעים בחיה, צלצלו למספר החירום 112 ודווחו על viltolycka (תאונת דרכים שבה חיית בר מעורבת). פגיעה בטעות בחיה איננה פשע, אבל אי דיווח על תאונה כזאת הוא כן פשע בשבדיה. אם החיה נעלמה מן העין, עליכם לסמן את המיקום שבו ראיתם אותה לאחרונה, ועליכם לשאת ברכב סרט נייר מיוחד לשם כך. נוהל זה מקובל בשבדיה כדי שצייד מקצועי יוכל לעקוב אחר החיה הפצועה ולשים קץ לייסוריה. אל תנסו לטפל בחיה פצועה, אלא אם כן הינכם אנשי משטרה או בעלי כישורים מקצועיים בטיפול בחיות בר.

השכרת רכב בשוודיה
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל