תאילנד מתי כדאי לטוס

תאילנד – עונה מומלצת ומזג האוויר

מתכננים טיול בתאילנד? תאילנד היא יעד מדהים ומומלץ מאוד למטייל הישראלי, אבל כדאי לשקול היטב מתי להזמין חופשה בתאילנד כי מזג האוויר בתאילנד שונה מאוד מאשר בישראל ועונות השנה אחרות לחלוטין. כדי להחליט מה העונה המומלצת לחופשה בתאילנד עבורכם כדאי לקרוא את המדריך המפורט למזג האוויר בתאילנד, המחולק לפי עונות השנה באיזורים שונים בתאילנד

מתי הכי כדאי לתכנן טיול בתאילנד?

העונה החמה של תאילנד היא בין נובמבר לפברואר, אז מזג האוויר בתאילנד הוא הנוח ביותר – באופן כללי, בכל חלקי תאילנד. בצפון תאילנד, העונה היבשה היא בין נובמבר למאי. יוני עד אוקטובר הצפון תאילנד מאופיינים בירידה כבדה של גשם. הטמפרטורות קרירות יותר בין אוקטובר וינואר. אפשר לחלק את דרום תאילנד לשניים: החודשים הגשומים ביותר בחוף המערבי של דרום תאילנד הם בין אפריל ואוקטובר, בזמן שבחוף המזרחי של דרום תאילנד יש ירידה כבדה של גשם מספטמבר ועד דצמבר. בשאר ימות השנה, מזג האוויר בדרום תאילנד, כולל איי תאילנד השונים, בד"כ יבש ושטוף שמש.
THAILAND WEATHER

חופשה בתאילנד – עוד באותו נושא:

טיסות לתאילנד – השוואת מחירים וחברות תעופה

מלונות מומלצים בבנגקוק למשפחות עם ילדים

טיסות פנים בתאילנד – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

השכרת רכב בתאילנד – המלצות לנהג והשוואת מחירים

תאילנד עם ילדים – המדריך המלא לטיולי משפחות

סים לתאילנד ותקשורת במהלך החופשה

מזג האוויר בתאילנד

תאילנד מציעה למטייל אווירת נופש מושלמת: מקומיים שיקבלו אתכם בזרועות פתוחות, מטבח פיקנטי וחופים יוצאים מן הכלל. גם מזג האוויר של תאילנד לא רע בכלל, כשברוב חלקי המדינה האקלים הוא טרופי טיפוסי הכולל שתי עונות עיקריות: עונה יבשה (קיץ בתאילנד) ועונת גשמים (חורף בתאילנד, אם כי לאו דווקא קר).

טיולים מאורגנים לתאילנד

המחוזות השונים של דרום תאילנד קצת חורגים ממזג האוויר הטיפוסי, כאשר שתי הקצוות של חצי האי התאילנדי (Thai Peninsula) מתאפיינים באקלים מונסון טיפוסי, אם כי כדי לסבך את העניינים קצת יותר, שני הצדדים (דרום מזרח תאילנד ודרום מערב תאילנד) אינם בהתאמה זה עם זה.

למעשה מכיוון שבעונה הגשומה לא ממש קר, אפשר לתכנן טיול בתאילנד במשך כל השנה, אם כי בחלקים הכפריים יותר הגישה פחות זמינה בזמן השיא של עונת הגשמים ומזג האוויר של החורף גורם לגאות ים גבוהה יותר שיכולה להשפיע לרעה על ימי החוף האידיאליים.

מרכז וצפון תאילנד

בנגקוק, צ'יאנג מאי (Chiang Mai), צ'אנג ראי (Chiang Rai), נאן (Nan), צ'יאנג קם (Chiang Kham), קנצ'נבורי (Kanchanaburi), איסאן (Issan)

בצפון תאילנד, העונה היבשה – כלומר קיץ בצפון תאילנד – מתחילה בנובמבר ומסתיימת במאי או יוני, כאשר אין כמעט גשם בכל האזור משך רוב התקופה. לאחר חודשי החורף הקרירים יותר, מאמצע ינואר, מידות החום מתחילות לעלות עד שמגיעות לשיאן בין מרץ למאי, כאשר לא חריג למצוא טמפרטורות שמגיעות גם ל-30 מעלות צלזיוס ואפילו 40 פלוס, בעיקר באזור המרכזי. הטמפרטורות החמות האלה יכולות להימשך גם עמוק אל תוך עונת הגשמים, אבל הגשם מביא איתו גם עננות גבוהה ועלייה בלחות, ויכולה להפוך טיול בצפון תאילנד לפחות נוח. לכן, לדעת רבים, עונה מומלצת לטיול בצפון תאילנד יכולה להיות נובמבר – דצמבר.

המונסון הדרומי-מערבי בד"כ מגיע בין מאי ליולי. בתחילה, הגשם בד"כ מגיע בצורת ירידת גשמים כבדה שנמשכת כשעה או שעתיים, ואחריה שמים בהירים ומזג אוויר חמים. ככל שעונת הגשמים מתקדמת, הגשמים יכולים להפוך כבדים ועקביים יותר, כאשר רמות השיא הן ע"פ רוב בחודשים אוגוסט וספטמבר.

בעונת הגשמים המוקדמת (יוני עד אוגוסט) מידות החום בד"כ נשארות גבוהות (הממוצע היומי הוא 28 °C-34°C) אם כי הטמפרטורות בצפון ומרכז תאילנד בד"כ נופלות בצורה דרמטית בחודשי החורף, שהם אוקטובר ונובמבר.

עד נובמבר, ירידת הגשמים ומזג האוויר החם והדביק מתמעטים באופן משמעותי, כאשר מזג האוויר היבש חוזר למשך ששת החודשים הבאים. מאוקטובר ועד ינואר, הטמפרטורות יכולות להיות יחסית קרירות, בעיקר בצפון תאילנד בקווי הרוחב הגבוהים יותר (ממוצע יומי: 17°C -26°C). בכל האזור בזמן זה של השנה, שעות הערב מתאפיינות לפעמים בטמפרטורות די קרירות בשל חוסר בעננות.

מפרץ תאילנד

קו סמוי, קופנגן, קו טאו, קאנום, הואה הין וצ'ה-אם – Koh Samui, Koh Phan Ngan, Koh Tao, Khanom, Hua Hin & Cha Am

החוף המזרחי של תאילנד מתאפיין בשלוש עונות מאוד טיפוסיות. מדצמבר ועד פברואר, אפשר לצפות למזג אוויר טוב, עם מעט גשם אם בכלל, ורוחות מרעננות העוזרות לשמור על טמפרטורות מתונות. בשל הרוחות, הים יכול להיות מעט יותר דינאמי, מה שיוצר תנאים אידיאליים לענפי ספורט מים. זו נחשבת בהחלט עונה מומלצת לחופשה בתאילנד.

החל ממרץ, מידות החום יתחילו לעלות (ממוצע יומי של בין 29°C – 35°C), ובד"כ הטמפרטורות מגיעות לגובה מקסימלי באפריל ובמאי.

בזמן שבתחילת תקופה זו, לא צפוי שיירדו גשמים, עד יוני אפשר כבר לצפות למעט גשם, בעיקר ירידת גשמים כבדה שנמשכת שעה ומפנה את הדרך לשמיים בהירים וכחולים ושמש זורחת. בסוף אוגוסט/ספטמבר, אפשר לצפות למונסון, המביא עימו כמות נכבדת של גשמים ועלייה בלחות. מידות החום עדיין מעל ה- 30ºC, אבל אפשר לצפות לפרקי זמן שטופי שמש הנקטעות בפרקי זמן גשומים.

בין אוקטובר לנובמבר, ירידת הגשם בד"כ מגיעה לשיאה. למרות מיקומה על חופי מפרץ תאילנד, באתר הנופש הפופולרי הואה הין (Hua Hin) וצ'ה אם (Cha Am) דפוסי ירידת הגשמים שונים במעט, וגשמים כבדים יורדים רק בספטמבר ובאוקטובר. תופעה חריגה נוספת הם איי קו צ'אנג (Koh Chang) וקו קוט (Koh Kood) השוכנים משני צידי מפרץ תאילנד שבהם דפוסי מזג האוויר דומים לאלה שבחופים שלאורך חופי ים האנדמן, כאשר העונה הגשומה מתרחשת בין מאי לאוקטובר.

ים האנדמן, פארק קאו סוק Andaman Sea, Khao Sok

פוקט, קראבי, קו פיפי, קאו לאק, קו לנטה, קו קוט, קו צ'אנג, הפארק הלאומי קאו סוק – Phuket, Krabi, Koh Phi Phi, Khao Lak, Koh Lanta, Koh Kood, Koh Chang, Khao Sok National Park

לחוף המערבי של תאילנד יש שלוש עונות מוגדרות. נובמבר עד מרץ נחשבים בעיני רבים לתקופה שבה תנאי מזג האוויר הם הטובים ביותר, כאשר רוחות קרירות שומרות על הטמפרטורות המאוד גבוהות מתונות והופכות את היום לנוח יותר (הממוצע היומי הוא 26°C -32°C). הודות לרוח המנשבת, רמות הלחות נמוכות מאשר מאוחר יותר בשנה ולכן מדובר על עונה מומלצת לחופשה בתאילנד באתרי נופש פופולריים רבים כמו פוקט, קופיפי, קראבי ועוד.

ממרץ ועד מאי, הטמפרטורות עולות (הממוצע היומי הוא 30°C-36°C) בעוד הרוחות הקרירות כבר חלפו והלחות עולה. כשמאי מגיע לקיצו, מזג האוויר המונסוני בד"כ כבר הגיע, מה שצפוי להימשך עד אוקטובר. רמות הגשם מגיעות לשיאן וגשמים יורדים בד"כ אמצע ספטמבר ועד אמצע אוקטובר. מחוץ לתקופה זו, גשמים הרבה פעמים מגיעים כמפל כבד אבל קצר, בד"כ בשעות אחר הצהריים.

הפארק הלאומי Khao Sok National Park בדרום תאילנד דומה לדפוסי מזג האוויר של קו החוף האנדמני (Andaman Sea), וחווה גשמים בעיקר בין מאי לאוקטובר, אם כי כאחד האזורים המקבלים את כמות הגשמים הגבוהה ביותר בתאילנד, אפשר לצפות למטרי גשם כל השנה. העונה הגשומה היא בעצם זמן מומלץ לבקר בפארק הלאומי מאחר שמידות החום הממוצעות נוחות בתקופה זו ונעות בין °C 25-26, יער הגשם ירוק ושופע ויש אפשרות להבחין בחיות בר למיניהן.

מזג האוויר בתאילנד לפי חודשים

מזג האוויר בתאילנד בינואר

ינואר בתאילנד הוא חודש שיא בתיירות, ואחד החודשים הטובים ביותר בשנה לחופשה בתאילנד. תנאי מזג האוויר נהדרים בכל רחבי המדינה. במרכז ובצפון תאילנד יבש וקריר מהרגיל. בחוף המזרחי והמערבי של תאילנד יש הרבה שמש עם סיכוי קטן לגשם.

מזג האוויר בתאילנד בפברואר

פברואר בתאילנד הוא סוף עונת שיא התיירות של תאילנד, ומזג האוויר בחודש זה עדיין מצוין ומומלץ לחופשה. במרכז ובצפון תאילנד יש עלייה קלה בסיכוי לגשם, אך הסיכוי לגשם, הן בחוף המזרחי והן בחוף המערבי של תאילנד, נמוך יותר.

מזג האוויר בתאילנד במרץ

מרץ הוא החודש המבשר את תחילת העונה החמה בתאילנד. הטמפרטורות מתחילות לטפס בכל רחבי תאילנד, והדבר מורגש במיוחד בצפון תאילנד וכן בבנגקוק וביעדים מרכזיים נוספים. מרץ בתאילנד הוא החודש שבין תקופות שיא בתיירות בכל האיים, וזו תקופה מצוינת לנפוש בהם, מכיוון שמזג אוויר שמשי ונעים, אך הצפיפות פחותה והאווירה נינוחה לעומת תקופות השיא.

מזג האוויר בתאילנד באפריל

אפריל בתאילנד הוא חודש חם במיוחד – הטמפרטורה הממוצעת מטפסת לעיתים קרובות מעל ל-35 מעלות צלזיוס. החום בבנגקוק ובמרכז תאילנד (סביב קנצ'נבורי) עלול להיות מעיק ומכביד במיוחד בחודש זה. מזג האוויר בדרום תאילנד עשוי להיות מעט קריר יותר, וחופי החוף המזרחי הם הבחירה הטובה ביותר באפריל. ניתן לצפות לממטרי גשם בחופי החוף המערבי, שהולכים ומתגברים במהלך החודש.

מזג האוויר בתאילנד במאי

מאי בתאילנד מתאפיין בירידה משמעותית בטמפרטורות בכל רחבי הארץ, וברוב האזורים צפויה גם עלייה ניכרת בגשמים. קיים סיכוי גבוה לגשם בחופי החוף המערבי. הואה הין וחופי החוף המזרחי (קוסאמוי וקופנגן) הם הבחירה הטובה ביותר לחופשה בתאילנד בחודש זה, משום שביעדים אלה צפויים גשמים מועטים בלבד.

מזג האוויר בתאילנד ביוני

ביוני בתאילנד יש עדיין סיכוי סביר לגשמים בכל חלקי המדינה. הטמפרטורות נשארות גבוהות, ולרוב, הגשמים מגיעים בממטרים קצרים. תנאי מזג האוויר בדרום תאילנד ובאיים מזכירים את אלה של חודש מאי. קיים סיכוי גבוה לגשם בעיקר בחופי החוף המערבי. מזג האוויר הטוב ביותר לחופשה בתאילנד ביוני הוא בהואה הין ובחופי החוף המזרחי (קוסאמוי וקופנגן).

מזג האוויר בתאילנד ביולי

ביולי בתאילנד, מורגשת ירידה קלה בטמפרטורות בכל רחבי המדינה, ועלייה בכמויות הגשם, שמגיע בממטרים יומיים קצרים, שמעת לעת עשויים להתארך. בחופי החוף המערבי של תאילנד יש סיכוי גבוה בהרבה לממטרים עזים מאשר בחופי החוף המזרחי, שהם יבשים ושמשיים יותר באופן משמעותי.

מזג האוויר בתאילנד באוגוסט

בחלק גדול מהאזורים בתאילנד, כמות המשקעים מגיעה לשיא במהלך אוגוסט. בצפון תאילנד, באוגוסט לרוב יורדים הגשמים הכבדים ביותר בשנה. באזור החוף המערבי של תאילנד ניתן לצפות לגשמים על בסיס יומיומי, מכיוון שאוגוסט הוא החודש הגשום ביותר בשנה גם באזור זה. הואה הין והחוף המזרחי נהנים מימים יבשים יותר עם הרבה שמש.

מזג האוויר בתאילנד בספטמבר

ספטמבר בתאילנד נוטה להיות החודש הגשום ביותר בשנה במדינה כולה, כאשר בכל האזורים יורדים גשמים בכמויות משתנות בכל אזור ואזור. הטמפרטורות בספטמבר בתאילנד ממשיכות לרדת, ויש סבירות גבוהה לסופות רעמים, בשל הלחות הגבוהה, שבחודש זה מגיעה לשיאה. באזורי החוף צפויים גשמים חזקים וים סוער. בחוף הדרום מזרחי צפויים גשמים עזים יותר מאשר בחוף המערבי של תאילנד.

מזג האוויר בתאילנד באוקטובר

אוקטובר בתאילנד הוא חודש של שינויים במזג האוויר, שבו ניכרת ירידה בכמות הגשמים, ורמת הלחות יורדת ככל שהחודש מתקדם. אוקטובר בתאילנד מסמן את תחילת העונה הקרירה בצפון תאילנד. גם החוף המזרחי וגם בחוף המערבי עדיין צפויים גשמים מרובים.

מזג האוויר בתאילנד בנובמבר

בחודש נובמבר בתאילנד יש ירידה משמעותית בכמויות הגשם, והיא הופכת משמעותית יותר לקראת סוף החודש. בנובמבר הלחות והטמפרטורות נמוכים יחסית לחודשים הקודמים. נובמבר הוא זמן טוב לחופשה בצפון תאילנד. גם במרכז תאילנד יש תנאי מזג אוויר נוחים למדי. מקומות כמו קו צ'אנג והואה הין הם בחירה טובה למי שמעוניין בחופשה באזורי החוף של תאילנד בנובמבר, שבתקופה זו הם שמשיים מאוד עם כמות מזערית של גשמים. אזורי החוף המזרחי – בחופים קוסאמוי וקופנגן – נמצאים בעיצומה של העונה הגשומה, ולכן בחודש זה עדיף לנפוש בחופים המזרחיים של תאילנד.

מזג האוויר בתאילנד בדצמבר

דצמבר נחשב לאחד החודשים המומלצים לחופשה בתאילנד, משום שהוא מאופיין בכמות גשמים מינימלית, טמפרטורות נוחות והרבה שמש. תנאי מזג האוויר בבנגקוק ובמרכז תאילנד נוחים מאוד, כמו גם בצפון המדינה. ברוב חופי תאילנד תנאי מזג אוויר בדצמבר הם מעולים לנופש. האזור דרום מזרחי של תאילנד הוא האזור היחיד במדינה שעדיין חווה ימים גשומים. דצמבר הוא חודש אידיאלי לביקור בחוף המערבי של תאילנד, עם תנאים יבשים וטמפרטורות ים חמות מול החוף.

  • This forum has 19 דיונים, 58 תגובות, and was last updated אין דיונים by טיולי משפחות לחו"ל.
    • פורום
    • דיונים
    • תגובות
    • הפוסט האחרון
מוצגים 15 דיונים – 1 עד 15 (מתוך 15 סה״כ)
מוצגים 15 דיונים – 1 עד 15 (מתוך 15 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת כדי ליצור דיון חדש.
תאילנד – עונות מומלצות
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל