מזג אוויר בקפריסין

עונות מומלצות לחופשה בקפריסין ומזג אוויר

כמעט שאין מועדים רעים להגיע לקפריסין. בהיותה אי במזרח הים התיכון, מזג האוויר בקפריסין מזמין ומפתה למטייל כל ימות השנה. יש הרבה עונות מומלצות לחופשה בקפריסין – החל מחופשת חג המולד מוקדם בינואר, דרך חודשי האביב הנעימים ועד לקיץ הלוהט המזמין מאות אלפי תיירים בכל שה לחופי הים ולבתי המלון, קפריסין מציעה חופשה ים תיכונית נפלאה לבודדים ולמשפחות עם ילדים לאורך השנה כולה

          דילים לפאפוס    |    דילים לאיה נאפה    |    דילים ללרנקה

עם חורפים מתונים וקייצים חמים (ומזג אוויר חמים בין לבין) אי אפשר לטעות בעת חופשה בקפריסין ואין זה משנה מתי אתם מגיעים. באי שבמזרח אגן הים התיכון מזג האוויר כמעט תמיד מזמין ומפתה. ובכל-זאת, כדאי ללמוד מעט על מזג האוויר בקפריסין במהלך השנה כדי לבחור איזו עונה מומלצת לחופשה בקפריסין בלי ליפול בטעות על כמה ימים קודרים במיוחד,  וגם כאלה יש מן הסתם. לפניכם מדריך קצר על מזג האוויר בקפריסין במהלך השנה ועל עונות מומלצות לחופשה בקפריסין – כל אלה כדי לעזור לכם להזמין חופשה בקפריסין במועד המתאים לכם ביותר.

חופשה בקפריסין – עוד מידע למטייל

קפריסין עם ילדים – המדריך לחופשה למשפחות

מלונות מומלצים בקפריסין למשפחות עם ילדים

מוניות בקפריסין ושירותי תחבורה ציבורית

טיסות לקפריסין – מידע והשוואת מחירים

השכרת רכב בקפריסין – מידע חיוני והשוואת מחירים

eSIM וסים לקפריסין וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

ינואר בקפריסין

ינואר הוא חודש קר יותר, אבל אל דאגה – הטמפרטורות בקפריסין כמעט לעולם אינן צונחות אל מספר חד ספרתי במהלך שעות היום. השבוע הראשון של ינואר בקפריסין מוקדש בדרך-כלל לאווירת החג ולאירועי השנה החדשה. משפחות רבות בקפריסין מבלות יחדיו בימי החג בארוחות משפחתיות ובמחיצת חברים בבית או במסעדות. מאחר שרוב האנשים עדיין לא חזרו לעבודה, רוב האטרקציות התיירותיות בקפריסין – ובעיקר החופים הפופולריים – עדיין הומי אדם. תוכלו לתפוס את חגיגות השנה החדשה, אחד הלילות הפרועים ביותר בשנה, במועדונים הגדולים ובמסעדות ברחבי קפריסין. בערב הזה יחגגו עם שמפניה, זיקוקים ומסיבות חצות. עם קצת מזל, יזמינו אתכם לבית מקומי כדי לחגוג את השנה האזרחית. תשבו בין בני המשפחה ותאכלו את העוגה היוונית המסורתית vasilopitta – עוגה העשויה מתפוזים, ברנדי ושקדים מלמעלה. מגישים אותה בחצות כדי לציין את חייו של בזיליוס הקדוש. הימים שלאחר 1 בינואר מלאים בפעילויות. במשך שישה ימים תוכלו להשתתף בחג ההתגלות (Epiphany) על חופי הנמל ברחבי האי ולחוות חופשה בקפריסין כפי שרק בתחילת שנה חדשה אפשר לחוות.

טמפרטורה: 15-17°

טמפרטורת המים: 17°

כמות גשמים: 11 ימים.

קפריסין בפברואר

מדצמבר ועד פברואר וחלק ממרץ הימים מתקצרים עם ממוצע של 6-8 שעות אור. מזג האוויר בקפריסין עדיין קר אך זו עדיין תקופה יפהפיה ועונה מומלצת לחופשה בקפריסין. טיסות לקפריסין במחירים מוזלים ומבצעים זולים בבתי מלון בקפריסין נפוצים מאוד בעונה זו של השנה, כך שמחירי חופשה בקפריסין בחורף זולים בהרבה מאשר בימי הקיץ. הטמפרטורות צונחות עוד יותר בפברואר. זה הזמן הטוב ביותר לסקי וגלשני שלג בהרי טרודוס. כדי ליהנות את מיטב העונה בקפריסין, עשו את דרככם לאתר הסקי טרודוס (Troodos Ski Resort) שעל הר אולימפוס (Mount Olympus). האתר מארגן גם פעילוית מהנות המציינות את יום השלג העולמי. כשהטמפרטורות באזור החוף עדיין טובות, תוכלו ליהנות מריצה, שיזוף או גלישה. החולות עדיין חמימים ויש הרבה מה לעשות בחודש פברואר בקפריסין. אמנם לא מעט אטרקציות בקפריסין סגורות בחורף או מנומנמות, הערים לימסול, לרנקה ופאפוס מלאות חיים ומתקיימות בהן פעילויות תיירות במחירים טובים. פברואר בקפריסין הוא גם זמן נהדר בשנה לצלם את ההרים המושלגים ואת העצים והצמחים מכוסי השלג.

טמפרטורה: 14-16°

טמפרטורת המים: 16°C

כמות גשמים: 11 יום.

קפריסין במרץ

במרץ הצמחייה מתחילה ללבלב והאוויר מתמלא בארומה משכרת של פירות ופרחים. בפסחא היווני-אורתודוקסי, מן החגים המרכזיים בלוח השנה היווני הנפוץ בקפריסין, תושבים מקיימים קרנבל של עשרה ימים המלא בסעודות, תהלוכות ומסיבות תחפושות. לימסול הוא המקום להיות בו. העיר מתמלאת באירועי בידור מסורתיים ומהווה אטרקציה תיירותית פופולרית בקפריסין – במיוחד למשפחות שבאות אל קפריסין עם ילדים לחופשת חג. בימים חמים יותר, תוכלו ללכת לאורך החוף או עמוק אל תוך היער או לבקר באחד האתרים הארכיאולוגיים בקפריסין שישנם באי למכביר. חודש מרץ בקפריסין הוא עמוס פעילויות חוץ, כולל רכיבה על טרקטורונים והמרוץ השנתי של לימסול שבו משתתפים נהגי מכוניות ענתיקה היוצאים לנהיגה בכפרי קפריסין הציורית. לא תרצו להחמיץ את פסטיבל ההליכה הקפריסאי (Cypriot Walking Festival), אירוע שנתי שנמשך על פני חודשיים ומתחיל מוקדם במרץ וממשיך עד סוף מאי.

טמפרטורה: 16-19°C

טמפרטורת המים: 17°C

כמות גשמים: 1-9 ימים.

קפריסין באפריל

אפריל בקפריסין הוא חודש חם יותר עם שעות שמש רבות יותר. השמש שוקעת בשבע בערב בהשוואה לחודשי החורף בקפריסין שבהם חשוך מאוד באותה שעה. אפריל בקפריסין הוא מועד טוב להשתזף בלי לחשוש מחשיפה מוגברת לשמש. הטמפרטורות עולות אבל נשארות נוחות, ומאפשרות לכם להתחיל ללבוש בגדי קיץ או לצלול אל מעמקי הים. אם מזג אוויר קר לא מפריע לכם יותר מדי, תוכלו להשתתף בפעילויות צלילה עמוקות. קפריסין מתגאה באזורי צלילה שבהם תוכלו לחקור את מעמקי הים. מהמפרץ הירוק (Green Bay) ועד זנוביה (Zenobia), לצוללים מובטח שיראו את קרקעית הים, צמחיה, ספינות טרופות וכו׳. אם אתם שוחרי קולנוע תוכלו ליהנות מפסטיבל הסרטים הבינלאומי של קפריסין (Cyprus Film Days International Festival) בניקוסיה.

הדבר היפה ביותר בחודש אפריל בקפריסין הוא העובדה שכיוון שמרבית פארקי המים בקפריסין פתוחים, תוכלו לבלות יום שלם ללא הפסקה בפעילויות מים בכל אחד משפע פארקי המים הנפלאים של קפריסין כמו פארק המים של פאפוס (Paphos Water Park). כשאתם מבלים חופשה בקפריסין באביב, קחו בחשבון שרוב הקפריסאים בעונה זו של השנה מקיימים את הצום שלפני הפסחא. החדשות הטובות הן שתוכלו להצטרף אליהם כשהם שוברים את הצום בפסחא. החגיגות מתחילות בשבת בערב של פסחא וחגיגות בבית נמשכות כמה ימים.

טמפרטורה: 20-22°C

טמפרטורת המים: 18-20°C

כמות גשמים: 1-3 ימים.

קפריסין במאי

אביב בקפריסין הוא זמן להתחדשות.  רוב מקומות הבילוי שנסגרו בחורף פתוחים עכשיו. מספר חגיגות נערכות בחודש מאי בקפריסין החל מחג הפועלים באחד במאי. עבור הקפריסאים, מאי הוא חודש של נשמות וצמחים. לציון Anthestiria (חג האביב והפרחים השנתי), הקפריסאים אוהבים להציג לראווה פרחים וצמחים בערים הגדולות. אם יש לכם חבר בקפריסין, זה רעיון טוב לבוא עם פרחים. הם יעריכו את זה. תוכלו ליהנות גם ממופע אקורדיון נהדר שנערך ב-Pera Oreinis, כפר בטמסוס (Tamassos) בניקוסיה. הביאו ציוד מחנאות. אין דמי כניסה ותיכנסו גם לאתר בחינם. אין דרך טובה יותר להבין את התרבות של קפריסין מאשר להשתתף באירוע אמנות כזה. הטמפרטורות ביום גבוהות, אבל בערב הן יורדות במידה ניכרת לכ-14 מעלות צלזיוס, כך שכדאי להביא ג׳קט קל.

טמפרטורה: 23-27°C

טמפרטורת המים: 20-25°C

כמות גשמים: 2-3 ימים.

קפריסין ביוני

בחודש יוני, 50 יום בדיוק לאחר הפסחא, נערך פסטיבל המבול (Kataklysmos) בקפריסין. החג מציין את נוח והמבול והצלת העולם. במהלך הפסטיבל כל אזורי החוף הופכים לירידים המלאים באוכל מקומי, משחקים, מוסיקה וריקודים, וכן תחרויות סירות ושחייה עם המקומיים. האירוע נפרש על פני 7-10 ימים ונחגג באופן נרחב בלרנקה. השנה (2020) האירוע רץ מ-25 עד 30 במאי. השנה מתקיים גם אירוע חדש הנקרא פסטיבל הקיץ האדום (Red Summer Festival). האירוע מתקיים על פני שלושה ימים באיצטדיון אורפאס (Orfeas Stadium) בניקוסיה. בחודש זה מתקיים גם פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של קפריסין. בנוסף, מתקיים פסטיבל שייקספיר השנתי בתיאטרון העתיק קוריון (Kourion). יוני הוא גם זמן מצוין לשוט, כשהשמים בהירים בלילה והימים רגועים. לסיכום, חודש יוני בקפריסין הוא שיא האביב ומועד מעולה לצאת אל קפריסין עם הילדים ליהנות מחופשה אביבית צבעונית ונפלאה.

טמפרטורה: 25-28°C

טמפרטורת המים: 20-25°C

כמות גשמים: לילות לא מעוננים מפחיתים את הסיכוי לגשם בעונה זו של השנה.

קפריסין ביולי

קיץ בקפריסין מתחיל בחודש מלא פעילויות. החום כבר כאן ורוב המבקרים באים אל האי לחופשה בקפריסין בעונה זאת. פסטיבלי יין ובירה מתקיימים בערים שונות בקפריסין במזג האוויר הלוהט. ספורט המים בזמן הזה פורח ותמצאו אפשרויות שונות כמו צניחה, שיט קטמראן, קיאקים, דיג, צלילה ועוד. הימים מלאי כיף. שמרו את הערב לביקור בעתיקות ובמוזיאונים שפתוחים עד מאוחר כדי שתוכלו ליהנות מחופשה בקפריסין באופן מלא. אם שיט המסתיים במסיבת קצף על החוף או באחד מועדוני החוף נשמע לכם כמו משהו קורץ, תוכלו לבלות באיה נאפה, לימסול או פאפוס בערבים. יולי בקפריסין הוא חודש מאוד חם, כך שאם אתם לא סובלים את החום, עדיף להימנע מקפריסין בזמן זה, או לנפוש בהרי טרודוס, לשם רוב המקומיים נוסעים לקמפינג. הטמפרטורות בהרים נמוכות ב-10 מעלות מאשר בחוף.

טמפרטורה: 29-33°C

טמפרטורת המים: 29-33°C

כמות גשמים: לא יורד גשם או יורד מעט מאוד.

קפריסין באוגוסט

זהו שיא הקיץ בקפריסין והטמפרטורות עדיין גבוהות מאוד. בניקוסיה הטמפרטורות יכולות להגיע באוגוסט גם ל-45 מעלות צלזיוס ובהחלט כדאי להצטייד בקרם הגנה יעיל. קפריסין מלאה בעונה זאת במסיבות חוף ופעילויות פופולריות אחרות. בעונת הקיץ בקפריסין התושבים מעדיפים להשתתף בפעילויות מים בחוף ביום ואז לצאת לבלות בערב. זה גם זמן נהדר לצאת לטיול בקפריסין הכפרית ולבקר בכפרים לפקרה (Lefkara) ואומודוס (Omodos), החוגגים את פסטיבלי הקציר. תוכלו להתוודע לתרבות הים-תיכונית, להקשיב למוסיקה עממית ולצאת בריקודים. בלימסול, פסטיבל היין מוערך מאוד והוא קשור לאל היין העתיק מן המיתולוגיה, דיוניסוס. אחד הפסטיבלים הדתיים הנערכים בקפריסין בקיץ הוא עלייתה של מריה הבתולה (Assumption of the Virgin Mary) ב-15 באוגוסט. בימים שלפני האירוע מתקיימות חגיגות לכל מי ששמו מריה או פאנאיוטה (Panayiota).

טמפרטורה: 30-37°C

טמפרטורת המים: 25-28°C

כמות גשמים: אין גשמים או כמעט ללא גשמים.

קפריסין בספטמבר

אחרי ששככו מסיבות הקיץ בקפריסין, השקט נופל על האי.  המקומיים מתכוננים לחזור לבית הספר ולעבודה. גם רוב התיירים בקפריסין שבים עתה הביתה והאי נעשה יותר משעמם לעומת תקופת המסיבות. אבל אם אתם אוהבים אווירה של שלווה,גם הסתיו הוא עונה מומלצת לטיול בקפריסין. כמו כמות התיירים, גם הטמפרטורות נופלות, אם כי מזג האוויר בקפריסין בספטמבר עדיין חם.  תוכלו לשבת לארוחת ערב בטברנות או במרפסות החביבות והמפורסמות של קפריסין. בתי המלון בקפריסין מתחילים להציע חבילות נופש משתלמות כך שתוכלו לחסוך קצת על חופשה. הצטרפו לאוהבי אופרה אחרים בעיר החוף פאפוס תחת הכוכבים למשך שלושת ימי פסטיבל המוסיקה השנתי. תוכלו גם לצאת להפלגה מקפריסין למצרים. תיהנו מהסתיו בים וחזרו כדי לחגוג את פסטיבל קומנדריה (Commandaria Festival). הפסטיבל ייקח אתכם לכ-14 כפרים במחוז קומנדריה המפורסם ביין האיכותי והנדיר שלו. בכפרים מגדלים את זן הקומנדריה. הצטרפו למקומיים ובקרו בקציר הענבים ודחיסת הענבים ולמדו איך להכין את המשקה האגדי.

טמפרטורה: 23-27°C

טמפרטורת המים: 20-25°C

כמות גשמים: אין גשמים או כמעט ללא גשמים.

קפריסין באוקטובר

1 באוקטובר מציין את היום שבו קפריסין קיבלה את עצמאותה מבריטניה. בזמן ששאר אירופה חווה רוחות קרות וגשם ובמדינות כמו רוסיה ומדינות צפון אירופה מתחיל לרדת שלג, מזג האוויר בקפריסין עדיין נעים. אף שהטמפרטורות צונחות ואפשר להגיד שלום לקיץ – עדיין חם. בריזת הים הקרירה מצננת מעט את החום. אם אתם רוצים לשחות מעט לפני שהחורף בקפריסין מתחיל – המים עדיין חמימים. בלילה אנשים מתחילים ללבוש סוודרים והגיע הזמן למשקאות חמים יותר כשהשמש שוקעת ויוצרת שמיים יפהפיים עם קרני שמש זהובים. מסיבות החוף בקפריסין מצטמצמות למינימום והקהל משתנה מבליינים צעירים למבוגרים יותר, אליהם מצטרפות משפחות המגיעות אל קפריסין עם ילדים לחופשת סתיו דווקא. העננים מכסים את השמש לזמן קצר מאוד, אבל השמש מתחילה להופיע ביתר תכיפות.

יש עסקים שמתכוננים לעונת החורף בקפריסין בזמן שאחרים מתחילים להיסגר עד עונת האביב. תיהנו ממבצעים גדולים אם אתם עדיין כאן, בזמן שהתיירים מתחילים לעזוב בכמויות גדולות.

טמפרטורה: 23-27°C

טמפרטורת המים: 20-25°C

כמות גשמים: 1-4 ימים של ממטרים קלים.

קפריסין בנובמבר

הסימנים הראשונים של החורף בקפריסין מתחילים עכשיו. השמים מתחילים להיות מעוננים וגשמים מתחילים לרדת בתכיפות גדולה יותר. נובמבר הוא עונה מומלצת בקפריסין ללטרקים בהרים, לבקר באתרי עתיקות או בגן החיות ובעוד כמה אטרקציות פופולריות בקפריסין. הבריזה השלווה מבטיחה הליכה קרירה כשאתם נהנים מהעלווה הצבעונית המשתנה. אוהבי גלישת רוח יכולים לנצל את העונה הזו כשאפשר לעוף מעל המים עם הרוח והגלים. כשרוב התיירים כבר עזבו, האי מתחיל שוב להסתגר אל תוך קונכייתו. מספר האנשים המבלים בערבים פוחת ואם כן צריכים להתעטף בלבוש חם יותר. משקאות קרים מוחלפים בתה חם, קפה או יינות מלאים. חנויות ומקומות ציבוריים עכשיו מתחילים להתקשט בעצי חג מולד וצעצועים ומתחילים להתכונן לעונת הכריסמס בקפריסין.

טמפרטורה 16-18°C

טמפרטורת המים: 15 – 16°C

כמות גשמים: 6 – 3 ימים

קפריסין בדצמבר

עם התחלת החורף בקפריסין, האוויר מתחיל להתמלא בהתרגשות וכל פינה מתחילה לעטות אווירת חג, עם עצי חג מולד בכל מקום. מצד שני, הים והשמים פחות מרגשים. הם מתחלפים מכחול שחור לאפור כהה. מרחוק, סערות החורף מאיימות להשתלט על האי, גלי היום גדלים והרוח מתחילה לנער את העצים. זה לא אומר שהחגיגות מפסיקות. אנשים מתחילים לצאת לקניות החג ושווקי הכריסמס נפתחים. תוכלו ליהנות ממטעמים, קינוחים ובשרי ברביקיו שנמכרים בדוכני הרחוב. אם אתם אוהבים ענפי ספורט מים שדורשים משבי רוח – זה הזמן המשולם בשבילכם. גן החיות של פאפוס מארגן סיורים נוחים. מועדונים ומסעדות מתחילים לארגן תוכניות חג שמלאות בפעילויות מהנות כדי להעסיק אתכם בעונת החורף הקרה. מחג המולד ועד תחילת השנה האזרחית, קפריסין מלאה בחגיגות, ורבות מתקיימות בכנסיות ובבתים. מזג האוויר בקפריסין בדצמבר קר אך אם אינכם חוששים מהקור, החורף הוא גם עונה מומלצת לחופשה בקפריסין למשפחות ובכלל.

טמפרטורה: 14-16°C

טמפרטורת המים: 18-20°C

כמות גשמים: 9 ימים

מתי לא כדאי לבקר בקפריסין

קפריסין היא יעד נהדר כל השנה, אבל תמצאו פחות מבקרים בדצמבר ובתחילת ינואר אף שחג המולד וסילבסטר נחגגים באי, הם לא ממוסחרים כמו בערים אירופאיות אחרות. בקפריסין אלה חגים יותר דתיים ומתמקדים במשפחה. תמצאו את המקומיים בבית נהנים מחגיגות מסורתיות, אוכלים, שותים ונהנים.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל