מזג האוויר ברייקיאוויק

מזג האוויר ברייקיאוויק ועונה מומלצת לחופשה

איך מזג האוויר ברייקיאוויק? ובכן, יש אמרה באיסלנד: "אם אתה לא אוהב את מזג האוויר כרגע, הישאר חמש דקות." אמירה זו מרמזת על האקלים ההפכפך ברייקיאוויק, ולרוב אפשר לחוות בה את כל ארבע העונות השנתיות בטווח של יום אחד, כך שלא משנה מתי אתם מתכננים לנסוע לחופשה ברייקיאוויק, חשוב שתעקבו אחר התחזית, ושתצטיידו מראש בביגוד מתאים לכל אפשרות – ממעיל מחמם ובגדי בסיס תרמיים ועד בגד ים לרחצה במעיינות חמים.

רייקיאוויק נמצאת בדרום מערב איסלנד, וקו החוף שלה מנוקד במפרצונים, איים וחצי אי. זוהי עיר גדולה ורחבה, עם פרברים המשתרעים מדרום וממזרח. מזג האוויר ברייקיאוויק מוגדר ימי תת קוטבי, אך הוא מתון יותר מכפי שניתן לנחש, לאור קרבתה לאזור הארקטי. קור הארקטי ממוזג הודות להשפעה המתמתנת של ענף של זרם הגולף הזורם לאורך החוף הדרומי והמערבי של איסלנד. ככלל, החוף הדרומי חם יותר, אך גם סוער ושופע משקעים יותר מהצפון. טמפרטורת הים יכולה להגיע עד 10 מעלות צלזיוס בחוף הדרומי והמערבי. עם זאת, חשוב לזכור, שתיירים ממקומות שטופי שמש, כמו ישראל, ימצאו אותה קרה מאוד.

חופשה בריקיאוויק – מידע נוסף למטייל

רייקיאוויק, איסלנד – מלונות מומלצים למשפחות

טיסות לאיסלנד – השוואת מחירים ומידע

השכרת רכב באיסלנד – טיפים לחיסכון כספי ונהיגה

הזמנת הסעה באיסלנד ומידע על תחבורה ציבורית

עונה מומלצת לחופשה ברייקיאוויק

הזמן הטוב ביותר לחופשה ברייקיאוויק הוא מיוני עד אוגוסט. בתקופה זו, לא רק שתוכלו ליהנות מטמפרטורה מתונה (לפחות יחסית לאיסלנד), אלא שתחוו גם ימים ארוכים מאוד (עד 21 שעות אור שמש – תופעה המכונה "שמש חצות"). מכיוון שחודשים אלה הם הפופולאריים ביותר לתיירות, החיסרון של חופשת קיץ ברייקיאוויק היא, באופן טבעי, המחירים הגבוהים של הטיסות ובתי המלון.

אם אינכם מתכוונים להוציא הרבה כסף על חופשה ברייקיאוויק, אחת התקופות הטובות ביותר לביקור היא בחודשים אפריל ומאי, מכיוון שהמחירים נמוכים יותר מאשר במהלך הקיץ, יש פחות שלג מאשר בחורף ובעונה זו הימים ארוכים יותר מהלילות, כך שלא תחוו שעות חשיכה מרובות.

אפשר, כמובן, לבחור בחופשת חורף ברייקיאוויק, וכך לחסוך גם לא מעט כסף, משום שבתקופה זו אין באיסלנד הרבה תיירים והמחירים צונחים באופן משמעותי, אבל קחו בחשבון, שזו חופשה שמתאימה רק למי שאינו סובל מקור עז, וגם למי שאינו נרתע מהחשיכה, משום שבין דצמבר לפברואר השמש מציצה רק ארבע או חמש שעות ביממה. היתרון הגדול של חופשה ברייקיאוויק בחורף הוא ההזדמנות לחזות באחד מהמראות המרשימים ביותר בטבע: הזוהר הצפוני. הסיכויים לראות זוהר צפוני גבוהים יותר בחיק הטבע, במקומות בהם אין אור מלאכותי, אבל שמי איסלנד נקיים יחסית מזיהום אוויר, והחשיכה ששוררת בה במהלך חודשי החורף, מגדילים את הסיכוי לצפות בתופעה הקסומה גם בתוך העיר. הצילומים המרשימים ביותר של הזוהר הצפוני צולמו ברייקיאוויק, כך שאם תהיו בני מזל, אולי תחזרו מהחופשה שלכם ברייקיאוויק בחורף עם חוויה ייחודית ומזכרת עוצרת נשימה.

עונות השנה ברייקיאוויק

מזג האוויר ברייקיאוויק באביב

האביב ברייקיאוויק מגיע בדרך כלל באפריל, כשהטמפרטורות עולות והימים מתארכים. אמנם הטמפרטורות הנוחות מגיעות רק ביוני, ואפילו מאוחר יותר, אבל חופשה בריקיאוויק באביב הוא רעיון לא רע. זוהי עונת ביניים, מה שאומר עסקאות טובות למבקרים שרוצים להימנע מעומס התיירים בריקיאוויק בקיץ. האביב בריקיאוויק הוא עונה מצוינת לדיג, צפייה בלוויתנים ולשחק גולף.

מזג האוויר ברייקיאוויק באביב הוא בלתי צפוי, כך שכדאי להתכונן לסוגים שונים של מזג אוויר. לחופשת אביב ברייקיאוויק מומלץ לארוז מעיל גשם, מעיל או ז'קט מחמם, עליונית חמה (ללבישה בשכבות מעל בגדים קלילים יותר), מכנסיים טרמיים ונעלי הליכה עמידות למים.

מזג האוויר ברייקיאוויק בקיץ

הקיץ ברייקיאוויק נמשך מיוני עד ספטמבר, ובאופן מפתיע, הוא יכול להיות חמים למדי, במונחים סקנדינביים. הטמפרטורות הממוצעות עומדות בדרך כלל סביב 14 מעלות צלזיוס, אך אינן מגיעות ל-20 מעלות, כך שאל תצפו לקיץ בסגנון המוכר לנו מהארץ. הקיץ הוא גם העונה היבשה ביותר של רייקיאוויק. בממוצע, בתקופה זו יורדים בריקיאוויק כ-19 מ"מ של גשם. ביקור בריקיאוויק בקיץ הוא הזדמנות ליהנות מכך שאיסלנד היא אחת מארצות שמש החצות, כלומר, במהלך חודשי הקיץ, השמים מוארים לאורך כל היממה כמעט.

גם בקיץ ברייקיאוויק צריך להצטייד בלבוש שמתאים לאביב או לסתיו באיסלנד. עדיין יש צורך במעיל, בגדים שאפשר ללבוש בשכבות ונעליים עמידות למים, אך בנוסף, כדאי לקחת גם משקפי שמש וקרם הגנה עם מקדם הגנה גבוה.

מזג האוויר ברייקיאוויק בסתיו

אם אתם רוצים ליהנות מחופשה ברייקיאוויק במחירים משתלמים במיוחד, נצלו את תחילת הסתיו, ממש אחרי שיא עונת התיירות. בנוסף למזג האוויר הנוח יחסית, שעות האור נשארות ארוכות, ואפשר להתרשם משקיעות מרהיבות. הטמפרטורות יורדות מעט בספטמבר ובאוקטובר, אבל בביגוד מתאים, עדיין אפשר ליהנות מטיולים בחוץ. הסתיו ברייקיאוויק מסמל גם את תחילת עונת הזוהר הצפוני, והעיר מארחת פסטיבלי קולנוע, אמנות ומוזיקה רבים.

הביגוד המתאים לסתיו ברייקיאוויק דומה לזה שמומלץ באביב – כלומר, בגדים שמתאימים ללבישה בשכבות, כדי שתהיו מוכנים לשינויים במזג האוויר ההפכפך של עונת המעבר. באופן מפתיע, גם לחופשת סתיו בריקיאוויק כדאי להצטייד בבגד ים. רייקיאוויק מפורסמת במעיינות החמים הטבעיים שלה, שבהם אפשר לרחוץ לאורך כל השנה.

מזג האוויר ברייקיאוויק בחורף

שיא הקור בחורף ברייקיאוויק נמשך מנובמבר עד אפריל, עם טמפרטורות יומיות ממוצעות של כ-4 מעלות צלזיוס. התקופה הקרה ביותר היא בדרך כלל לקראת סוף ינואר, אז טמפרטורות המקסימום נמצאות סביב האפס. הימצאותה של רייקיאוויק באזור הארקטי יכול היה לרמז על חורף מקפיא באופן יוצא דופן, אך באופן מפתיע, הטמפרטורות בחורף ברייקיאוויק דומות לאלו בערים כמו המבורג או ניו יורק. מזג האוויר ברייקיאוויק בחורף נסבל למדי, למעט בעת סופות רוח מקפיאות. מבחינת אור השמש, החורף בריקיאוויק כמעט הפוך מהקיץ. זוהי תקופה של לילות קוטביים, שבהם השמש זורחת סביב ארוחת הצהריים ושוקעת שוב זמן קצר לאחר מכן.

אם בחרתם להיות הרפתקנים, ולצאת לחופשה ברייקיאוויק בחורף, חשוב שתעשו הכנה מוקדמת. שווה להתאמץ מבעוד מועד, על מנת ללמוד ולחקור את התנאים שצפויים לכם במהלך הביקור באיסלנד. למי שאינם נוטים לסבול באופן מיוחד מקור, מעיל כבד ומחמם, מעל ביגוד חורפי ראוי, יכולים לתת את ההגנה הנדרשת מפני הקור של החורף בריקיאוויק. בנוסף, חשוב להצטייד במלאי של גרבי צמר מחממות, שכבות בסיס תרמיות ושפתון להגנה מפני פגעי קור ויובש.

אירועים ופסטיבלים ברייקיאוויק

פסטיבל אוכל וכיף (Food and Fun) – פברואר-מרץ

פסטיבל Food and Fun הוא מתכון לכיף של מיזוג כישרון קולינרי מקומי ובינלאומי עם מרכיבים טבעיים טריים. הפסטיבל נערך בשיתוף המסעדות הטובות ביותר של רייקיאוויק, ובמסגרתו שפים בעלי שם עולמי מכינים תפריטים מיוחדים המורכבים ממרכיבים איסלנדיים בלבד, הנחשבים לטובים בעולם. תפריטים אלה זמינים לציבור במסעדות ברייקיאוויק המשתתפות בפסטיבל, והסועדים מקבלים הזדמנות לפגוש את השפים עצמם. ביום האחרון של הפסטיבל השפים מתחרים ביניהם על יצירת ארוחה חדשנית וטעימה בת שלוש מנות על טהרת המרכיבים המקומיים.

פסטיבל האופנה של רייקיאוויק – מרץ

האופנה האיסלנדית כבשה את העולם בסערה עם שילוב ייחודי של אומנות מסורתית ועיצוב חדשני, בהשראת אלמנטים מהטבע. את יצירות המופת של כישרונות האופנה המובילים באיסלנד ושל מעצבים צעירים ומבטיחים ניתן לראות בפסטיבל האופנה השנתי של רייקיאוויק.

פסטיבל האומנות של רייקיאוויק – מאי

פסטיבל התרבות המוביל באיסלנד, שנחנך בשנת 1970, מציג את מיטב מופעי התיאטרון, המחול, האמנות החזותית והמוסיקה המקומית והבינלאומית. מלבד הדגש על התרבות האיסלנדית, בעבר ובהווה, הפסטיבל מארח גם אמנים ומבצעים מכובדים מרחבי העולם. הפסטיבל נמשך מספר ימים בסוף חודש מאי, וניתן למצוא בו מופעים מגוונים, המתאימים לכל גיל או העדפה סגנונית.

היום הלאומי של איסלנד – 17 ביוני

היום הלאומי של איסלנד מציין את יום עצמאותה ופרישתה מדנמרק ב-17 ביוני 1944. היום הלאומי הוא אחד האירועים הפופולריים ביותר של איסלנד בקיץ. ברייקיאוויק, החגיגות כוללות מגוון אירועים המותאמים לכל הגילאים ולכל תחומי העניין, כולל מצעד ססגוני, הופעות רחוב, משחקים לילדים והופעות מוזיקה באוויר הפתוח בחינם, שנמשכות עד שעות הערב המאוחרות.

פסטיבל אינניפוקין (Innipukinn Festival) – 1-4 באוגוסט

אינניפוקין הוא פסטיבל מוזיקה שנתי קטן, שנערך במרכז העיר רייקיאוויק בסוף שבוע החגים של איסלנד, בהשתתפות אומנים מקומיים. לצד התוכנית המוזיקלית, האירוע כולל גם שוק מוזיקה, חידון פופ, ארוחות ברביקיו באוויר הפתוח ועוד.

פסטיבל הגאווה של רייקיאוויק – אוגוסט

פסטיבל הגאווה הססגוני של רייקיאוויק מזמן אליו מדי שנה עשרות אלפי מבקרים, המבקשים להביע סולידריות עם קהילת הלהט"ב המקומית, ולחגוג את עמדתה המתקדמת של איסלנד בנוגע לזכויות אדם. בנוסף למסיבת פתיחה חגיגית, קונצרטים, אירועי ריקוד ואירועים קטנים אחרים, האטרקציה העיקרית היא, ללא ספק, מצעד הגאווה האנרגטי והמשפחתי שצועד ברחבי מרכז העיר רייקיאוויק.

מרתון רייקיאוויק – אוגוסט

מרתון רייקיאוויק מתקיים משנת 1983, וכיום הוא מתקיים מדי שנה בהשתתפות למעלה מ -10,000 רצים מאיסלנד ומחוצה לה. במהלך המרתון מתקיימים גם "מרוצי כיף" של קילומטר ו-3 קילומטר, בהשתתפות ילדים ורצים לא מקצועיים, ריצת חצי מרתון, מרוץ שליחים קבוצתי באורך 42.2 ק"מ, וכמובן, גולת הכותרת: מרתון מלא. התוכנית מתחילה בבוקר, בדרך כלל בין השעות 8:00 ל-10:00, כשכל המרוצים מתחילים ומסתיימים ברחוב Lækjargata שבמרכז רייקיאוויק. הרצים במרוצים השונים במסגרת מרתון רייקיאוויק מקבלים כצ'ופר כניסה חינם לכל המרחצאות התרמיים ובריכות השחייה של רייקיאוויק, לשחרור והתרגעות לאחר המאמץ שהשקיעו.

ליל התרבות ברייקיאוויק – אוגוסט

ליל התרבות ברייקיאוויק מושך אל רחובות העיר אלפי אנשים, החוגגים את הסצנה התרבותית המגוונת של איסלנד. במסגרת הפסטיבל מתקיימים לאורך כל היום מגוון אירועים פתוחים לקהל הרחב, כולל קונצרטים באוויר הפתוח, הקרנות סרטים, תערוכות אמנות וצילום, כניסה חופשית למוזיאונים שפותחים את שעריהם עד שעה מאוחרת, מופעי רחוב ומופע זיקוקים מרשים ליד הנמל בסיום הלילה. לתיירים, המעוניינים להרגיש חלק מהתרבות המקומית, מומלץ לחפש את השלטים עם המילה: vofflur, המציינים הזמנה ליהנות מוופל וקפה חינם בביתם של תושבים מקומיים.

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של רייקיאוויק (RIFF) – ספטמבר

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של רייקיאוויק, שנחנך בשנת 2004, צמח להיות אחד מהאירועים המובילים במעגל פסטיבלי הקולנוע הבינלאומיים, וכיום הוא מושך אליו למעלה מ-25,000 מבקרים מדי שנה. לצד סדנאות סרטים, שיחות עם במאים ודיונים בפאנלים, מתקיימות הקרנות של  מגוון סרטים דוקומנטריים, סרטים עלילתיים באורך מלא, סרטים קצרים, סרטי אנימציה וסרטים בולטים נוספים מאיסלנד ומחוצה לה, כולל בכורות עולמיות וזוכות פרסים מפסטיבלים אחרים, במספר אתרי הקרנה במרכז רייקיאוויק. הזוכה בתחרות RIFF מקבל בסיום הפסטיבל את פרס היסעור המוזהב (Golden Puffin).

פסטיבל איירווייבס איסלנד (Iceland Airwaves) – נובמבר

פסטיבל איירווייבס איסלנד הראשון התקיים בהאנגר מטוסים ברייקיאוויק בנובמבר בשנת 1999, במטרה לשמש חלון ראווה ליצירה של די-ג'ייאים מקומיים. מאז, הפסטיבל הפך לאירוע שנתי מוכר בסצנת המוסיקה הבינלאומית, שמעניק במה ללהקות חדשות ומבטיחות מארצות הברית, אירופה ואיסלנד, המופיעות במקומות שונים ברייקיאוויק. איסלנד איירוואבס מכונה "סוף השבוע הארוך והיפה ביותר בלוח השנה", והוא מושך אליו מדי שנה אלפי מבקרים מכל העולם, שמעוניינים להכיר את הכישרונות המוזיקליים החדשים, באיסלנד ומחוצה לה.

מזג האוויר ברייקיאוויק לפי חודשים

מזג האוויר ברייקיאוויק בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2- מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 5 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1 שעה

ימים גשומים: 14 ימים

משקעים: 90 מ"מ

מזג האוויר ברייקיאוויק בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2- מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר ברייקיאוויק במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 5 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר ברייקיאוויק באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 5 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר ברייקיאוויק במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר ברייקיאוויק ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 8 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר ברייקיאוויק ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 10 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

משקעים: 50 מ"מ

מזג האוויר ברייקיאוויק באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 10 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר ברייקיאוויק בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 9 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר ברייקיאוויק באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 7 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 14 ימים

משקעים: 95 מ"מ

מזג האוויר ברייקיאוויק בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 0 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1 שעות

ימים גשומים: 14 ימים

משקעים: 80 מ"מ

מזג האוויר ברייקיאוויק בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 0.3 שעות

ימים גשומים: 15 ימים

משקעים: 80 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל