מזג אוויר בפולין

מזג האוויר בפולין ועונות מומלצות לחופשה

מתכננים חופשה בפולין ולא בטוחים מתי הכי כדאי לבקר בה? לפניכם מדריך קצר ובו תיאור מפורט של מזג האוויר בפולין לאורך חודשי השנה. בעזרת המדריך תוכלו לבחור מהי העונה המומלצת לחופשה בפולין, ולתכנן את הטיול שלכם בהתאם לתנאי מזג האוויר הצפויים במועד שבו תבקרו בה.

הזמנת דילים לורשה  |  הזמנת דילים לקרקוב  |  הזמנת טיולים מאורגנים לפולין

האקלים בפולין הוא אקלים ממוזג. ניתן לצפות לגשם בפולין במהלך כל השנה (גם בקיץ). החורף בפולין קפוא ומושלג והקיץ חם אך לא חם מדי בדרך כלל.
חודשים יולי ואוגוסט הם בדרך כלל שיא עונת התיירות בפולין ועלולים להיות עמוסים בתיירים (עם סיכוי לעלייה במחירים) ולכן העונה המומלצת לחופשה בפולין היא בסוף האביב או בתחילת הסתיו, כדי להימנע מעומס התיירים וגם ליהנות ממזג אוויר מתון יחסית, לא קר מדי ולא חם מדי.

חופשה בפולין – עוד מידע למטייל

השכרת רכב בפולין – השוואת מחירים וטיפים

טיסות לפולין – השוואת מחירים ומידע חשוב

הזמנת זלוטי פולני (PLZ) בנתב"ג

ורשה – מלונות מומלצים עם ילדים בבירת פולין

eSim וסים לפולין – מידע שימושי למטייל

עונות השנה בפולין

מזג האוויר בפולין באביב

מזג האוויר באביב בפולין הוא הפכפך, ועדיין קר בתחילת העונה בחודש מרץ. הטמפרטורות עולות בהדרגה וחודש מאי הוא הנעים ביותר בעונה. בפולין ניתן לצפות לימי גשם בכל השנה וכך גם באביב, ולעיתים ניתן להיתקל בשלג גם בתחילת האביב.

מזג האוויר בפולין בקיץ

הקיץ בפולין, שנמשך מיוני ועד אוגוסט, הוא חם אך מתון יחסית עם טמפרטורות גבוהות אך גם כמות נדיבה של גשם. יולי הוא החודש החם ביותר בשנה בפולין. למרות שהטמפרטורות גבוהות יחסית במהלך היום בפולין בקיץ, ומגיעות לאזור ה-25 מעלות צלזיוס או יותר במקומות מסוימים, במהלך הלילה הטמפרטורות עלולות להיות קרירות לעיתים וכדאי להביא לבוש מתאים.

מזג האוויר בפולין בסתיו

הסתיו בפולין, מספטמבר עד נובמבר, מביא איתו טמפרטורות קרות (במיוחד בלילה) שמגיעות בדרך כלל עד לאזור ה-15 מעלות צלזיוס במהלך היום אך יכולות לרדת עד לכ-4 מעלות צלזיוס ואפילו פחות בשעות הלילה. כמובן שניתן לצפות גם לגשם, ירידה בטמפרטורות וימים קצרים יותר ככל שמתקדמים לקראת החורף. בנובמבר בפולין כבר יש סיכוי לראות שלג, אך אי אפשר לדעת במדויק מתי השלג יגיע.

מזג האוויר בפולין בחורף

החורף בפולין נמשך מדצמבר עד פברואר אך יכול להתחיל עוד לפני כן וגם להמשיך לאחר פברואר. החורף בפולין מביא איתו מזג אוויר קפוא, מושלג וגשום אך גם עונת סקי שנמשכת מדצמבר ועד מרץ. מזג האוויר בחורף בפולין הוא כמובן קר מאוד, כאשר החודשים הקרים ביותר הם בדרך כלל ינואר ופברואר, עם טמפרטורות שנעות בין מעט מתחת לאפס לבין מעט מעל לאפס. עם זאת, מזג האוויר הוא לא תמיד צפוי, ולא כל חורף נראה אותו דבר. לחורף בפולין יש יתרונות משלו, למרות מזג האוויר הקר: שווקי חג המולד, אתרי הסקי של פולין, הנוף המושלג הקסום ועוד.

עונות מומלצות לחופשה בפולין

עונה מומלצת לחופשה בורשה

העונה המומלצת לחופשה בורשה למזג אוויר אידיאלי היא בחודשי הקיץ, בהם הטמפרטורות גבוהות ונוחות (לא גבוהות מדי בדרך כלל). עם זאת, מאי וספטמבר יכולים להיות חודשים טובים יותר למי שמחפש להימנע משיא עונת התיירות אך ליהנות ממזג אוויר מתון יחסית.

עונה מומלצת לחופשה בקרקוב

העונה המומלצת לחופשה בקרקוב היא בסוף האביב או בתחילת הסתיו למזג אוויר ידידותי ונעים אך ללא החסרונות של שיא עונת התיירות בקיץ (עומס של תיירים, סיכוי לעלייה במחירים וכו'). המחירים ידידותיים אפילו יותר בתקופת החורף (למעט במועדים מיוחדים), אך הטמפרטורות קפואות ונעות בין כ-6- לכ-3 מעלות צלזיוס בחודשי החורף בקרקוב. בקרקוב בקיץ מזג האוויר חם במהלך היום (אך עלול להיות קריר בלילה), ועונת התיירות בשיאה כמו גם עונת הפסטיבלים עם פסטיבל ג'אז ביולי, פסטיבל התרבות היהודית בסוף יוני/תחילת יולי ועוד.

עונה מומלצת לחופשה בגדנסק

העונה המומלצת לחופשה בגדנסק היא ממאי ועד ספטמבר, החודשים עם מזג האוויר החם ביותר באיזור. הטמפרטורות במהלך הקיץ בגדנסק חמימות אך לא חמות מדי בדרך כלל (וקרירות לעיתים בלילה) אך ניתן לצפות לגשם במהלך חודשי הקיץ. בחורף בגדנסק הטמפרטורות נעות בין מעט מתחת לאפס אל מעט מעל לאפס, וכמובן שניתן גם לצפות לשלג בחודשי החורף, ובעיקר בפברואר.

עונה מומלצת לחופשה בורוצלב

העונה המומלצת לחופשה בורוצלב היא בהחלט הקיץ למזג אוויר אידיאלי, אך מי שיגיע בספטמבר או במאי יכול ליהנות מטמפרטורות מתונות שמגיעות עד לכ-20 מעלות צלזיוס במהלך היום (עם לילות קרירים) ולהתחמק משיא עונת התיירות של הקיץ, שעלולה להביא איתה גם עלייה במחירים.

פסטיבלים בפולין

בפולין יש מועדים מיוחדים ופסטיבלים מעניינים במהלך כל השנה, כך שתוכלו לתכנן את החופשה בפולין לפי פסטיבל מסוים, או שאולי החופשה שלכם במקרה תיפול על פסטיבל מגניב שישדרג לכם את החוויה.

פסטיבל התרבות היהודית בקראקוב

פסטיבל התרבות היהודית בקרקוב הוא פסטיבל של תשעה ימים שמתקיים בעיר כבר משנת 1988, ומטרתו ללמד את הקהל על התרבות היהודית באמצעות הרצאות, מחזות, הופעות, סיורים ועוד. הפסטיבל מתקיים מדי שנה בדרך כלל בסוף יוני או בתחילת יולי.

יריד סיינט דומיניק

יריד סיינט דומיניק מתקיים בגדנסק החל מסוף יולי ועד אמצע אוגוסט באוויר הפתוח, ונמשך כשלושה שבועות. זהו אירוע תרבותי מדהים שכולל מוזיקה, דוכני אוכל ועוד. הפסטיבל מושך אליו המוני אמנים ומבקרים.

מזג האוויר בפולין לפי חודש

מזג האוויר בפולין משתנה ולא תמיד ניתן לצפות מראש מה יהיו הטמפרטורות, אם ירד שלג או לא, וכמה גשם ירד, ולכן כדאי תמיד לבדוק את תחזית מזג האוויר בפולין מספר ימים לפני מועד הנסיעה המתוכנן, לתחזית מדויקת יותר. אלו הטמפרטורות הממוצעות במספר יעדים מרכזיים בפולין לפי חודש, כאשר הטמפרטורות הנמוכות הממוצעות הן בדרך כלל בשעות הלילה והגבוהות הממוצעות הן בדרך כלל בשעות הצהרים.

מזג האוויר בפולין בינואר

הטמפרטורות בורשה בינואר נעות בין כ-5- מעלות צלזיוס לכמעלה אחת עם כשבעה ימי גשם וסיכוי גבוה לשלג. הטמפרטורות בקרקוב בינואר נעות בין כ-6- מעלות צלזיוס לכמעלה אחת עם כתשעה ימי גשם וסיכוי גבוה לשלג. בגדנסק בינואר הטמפרטורות נעות בין כ-3- לכ-2 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם וסיכוי גבוה לשלג.

מזג האוויר בפולין בפברואר

הטמפרטורות בורשה בפברואר נעות בין כ-5- לכ-2 מעלות צלזיוס עם כחמישה ימי גשם וסיכוי גבוה לשלג במהלך החודש. הטמפרטורות בקרקוב בפברואר נעות בין כ-5- ל-3 מעלות צלזיוס עם כשישה ימי גשם וסיכוי גבוה לשלג. בגדנסק בפברואר הטמפרטורות נעות בין כ-2- לכ-2 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם וסיכוי גבוה לשלג.

מזג האוויר בפולין במרץ

הטמפרטורות בורשה במרץ נעות בין כ-1- לכ-7 מעלות צלזיוס עם כשישה ימי גשם במהלך החודש וסיכוי גבוה לשלג. הטמפרטורות בקרקוב במרץ נעות בין כ-1- לכ-8 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם ומעט פחות שלג מבחודש הקודם. בגדנסק במרץ הטמפרטורות נעות בין כמעלה אחת לכ-6 מעלות צלזיוס עם כחמישה ימי גשם וסיכוי לשלג.

מזג האוויר בפולין באפריל

הטמפרטורות בורשה באפריל נעות בין כ-3 לכ-14 מעלות צלזיוס עם כחמישה ימי גשם במהלך החודש וסיכוי למעט שלג. הטמפרטורות בקרקוב באפריל נעות בין כ-3 לכ-14 מעלות צלזיוס עם כשישה ימי גשם וסיכוי לשלג. באפריל בגדנסק הטמפרטורות נעות בין כ-4 לכ-11 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם וסיכוי למעט שלג.

מזג האוויר בפולין במאי

הטמפרטורות בורשה במאי נעות בין כ-8 לכ-20 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בקרקוב במאי נעות בין כ-8 לכ-19 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש. במאי בגדנסק הטמפרטורות נעות בין כ-9 לכ-16 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בפולין ביוני

הטמפרטורות בורשה ביוני נעות בין כ-11 לכ-22 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בקרקוב ביוני נעות בין כ-11 לכ-22 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בגדנסק ביוני נעות בין כ-13 לכ-19 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בפולין ביולי

הטמפרטורות בורשה ביולי נעות בין כ-13 לכ-24 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בקרקוב ביולי נעות בין כ-13 לכ-24 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בגדנסק ביולי נעות בין כ-16 לכ-22 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בפולין באוגוסט

הטמפרטורות בורשה באוגוסט נעות בין כ-12 לכ-24 מעלות צלזיוס עם כשישה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בקרקוב באוגוסט נעות בין כ-12 לכ-24 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בגדנסק באוגוסט נעות בין כ-15 לכ-22 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בפולין בספטמבר

הטמפרטורות בורשה בספטמבר נעות בין כ-8 לכ-19 מעלות צלזיוס עם כשישה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בקראקוב בספטמבר נעות בין כ-8 ל-19 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בגדנסק בספטמבר נעות בין כ-12 לכ-18 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בפולין באוקטובר

הטמפרטורות באוקטובר בורשה נעות בין כ-4 לכ-13 מעלות צלזיוס עם כשישה ימי גשם וסיכוי למעט שלג במהלך החודש. הטמפרטורות בקראקוב באוקטובר נעות בין כ-4 לכ-13 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם וסיכוי למעט שלג במהלך החודש. באוקטובר בגדנסק הטמפרטורות נעות בין כ-7 לכ-13 מעלות צלזיוס עם כ-8 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בפולין בנובמבר

הטמפרטורות בורשה בנובמבר נעות בין כ-0 מעלות צלזיוס לכ-6 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם וכשני ימי שלג במהלך החודש. הטמפרטורות בנובמבר בקראקוב נעות בין כ-0 לכ-7 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם וסיכוי לשלג במהלך החודש. באוקטובר בגדנסק הטמפרטורות נעות בין כ-3 לכ-7 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם וסיכוי למעט שלג במהלך החודש.

מזג האוויר בפולין בדצמבר

הטמפרטורות בורשה בדצמבר נעות בין כ-4- לכ-2 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם וסיכוי גבוה לשלג במהלך החודש. הטמפרטורות בנובמבר בקראקוב נעות בין כ-4- לכ-3 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם וסיכוי גבוה לשלג במהלך החודש. בגדנסק בדצמבר הטמפרטורות נעות בין כ-1- לכ-3 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם וסיכוי לשלג במהלך החודש.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל