מזג האוויר בנורבגיה

מזג האוויר בנורבגיה – מידע למטייל

בדרך לחופשה הבאה שלכם בנורבגיה, צריך לזכור דבר אחד – זו היא מדינה שנמצאת בקו הרוחב של אלסקה הקפואה. נכון שתנאי מזג האוויר בנורבגיה קצת יותר חמימים, אבל עדיין צריך להתכונן לטיול שלכם בצורה המתאימה והטובה ביותר. לצורך העניין, יצרנו לכם מדריך מפורט המתאר את תנאי מזג האוויר בנורבגיה לאורך כל עונות השנה. במדריך, נציג מידע ממוצע אודות הטמפרטורות, כמויות המשקעים ועוד מגוון נתונים מטאורולוגים עדכניים מהשנים האחרונות. כך שתהיה לכם יכולת לבחור נכון את העונה המומלצת לטיול בנורבגיה מבחינתכם.

אחת מהמדינות הכי צפוניות בכדור הארץ, היא נורבגיה. בין שאר המדינות של חצי האי הסקנדינבי, שוכן חבל ארץ מיוחד במינו, עם תנאי אקלים קיצוניים למדי, אשר מספק חוויית טיול יוצאת מגדר הרגיל. נורבגיה היא מדינה של טבע, על כל המשתמע מכך ובלי להגזים. הנופים נראים כאילו יצאו מתוך ציור של צייר מפורסם, בערך בכל מקום אליו תגיעו. העיירות הציוריות והקטנות לצד אתרי הנופש היוקרתיים והגדולים הופכים את נורבגיה למדינה שמשלבת בין מסורת לבין חדשנות בצורה שלווה ושקטה במיוחד. עיר הבירה של נורבגיה – אוסלו – היא מרכז תעשייה ומסחר חשוב מאוד, אבל גם מרכז תרבות בו תמצאו גלריות אומנות, מוזיאונים ותיאטראות, אולמות קונצרטים ותרבות קולינריה עשירה ומעניינת. נורבגיה הקרה היא יעד חם שצריך להכיר.

עוד מידע שיכול לעניין אותך:

טיסות לנורבגיה – מידע חשוב

השכרת רכב בנורבגיה

קניית קרונה נורבגית (כסף נורבגי)

האקלים של נורבגיה

נורבגיה היא מדינה שמתאפיינת באקלים צפוני מובהק, אשר מושפע מזרם הרוחות והמים של הים הצפוני, מפרץ בוטניה והים הנורבגי. ולכן תנאי מזג האוויר בנורווגיה הם קרים אבל לא קיצוניים וקפואים כמו שהיינו יכולים לצפות. בוודאי ובוודאי ברצועת החוף של מערב נורווגיה, שם תנאי מזג האוויר יציבים יותר.

יחד עם זאת, זו היא מדינה עם רצועת חוף ארוכה במיוחד אבל גם עם טופוגרפיה שמתאפיינת בהרים גבוהים מאוד. הקרבה לחוף האוקיינוס, אשר בדרך כלל נמצא בסביבות טמפרטורת הקיפאון, משפיעה גם היא על מזג האוויר בנורווגיה באזורי החופים. בחלקים הפנימיים של נורבגיה, השפעתו של האוקיינוס ניכרת במידה מוגבלת יותר מפני שההרים הגבוהים חוסמים את מעברן של רוחות חזקות שיכולות להשפיע על מזג האוויר כולו.

בשל העובדה שמדובר על מזג-אוויר צפוני מובהק, תנאי מזג האוויר בנורבגיה באים לידי ביטוי קודם כל בתופעות שקשורות לכמות שעות האור ביממה. במהלך תקופת החורף בנורווגיה הימים הם קצרים מאוד אפילו באזור דרום נורווגיה (וזאת מבלי להתייחס לשמיים מלאי העננים שפוקדים תדיר את האזורים השונים). לחילופין במהלך הקיץ בנורווגיה הימים ארוכים מאוד ובאזור צפון נורבגיה ניתן לצפות גם בתופעת שמש חצות.

מזג האוויר בנורבגיה בחורף

תקופת החורף בנורבגיה מתרחשת בין החודשים נובמבר למרץ והיא מתאפיינת בטמפרטורות קרות ובכמויות משקעים יחסית מתונות. כמו כן, כמות שעות האור ביממה היא אפסית ויש ימים של חושך מוחלט.

במהלך חודש נובמבר במערב נורבגיה, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על חמש מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 260 מילימטרים של גשם, שהם שבעה ימי גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה עומדת על שעה אחת בלבד מדי יום, והטמפרטורה הממוצעת של מי הים עומדת על 9 מעלות צלזיוס. בצפון נורבגיה הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש נובמבר עומדת על חצי מעלה מתחת לאפס. כמות המשקעים יחסית נמוכה, ועומדת על 80 מילימטרים של גשם, וטמפרטורת מי הים הצפוני עומדת על 6 מעלות צלזיוס במהלך חודש נובמבר. במהלך חודש נובמבר בנורבגיה הטמפרטורה הממוצעת באוסלו עומדת על 1.6 מעלות צלזיוס. כמות שעות האור ביממה עומדת על 90 דקות והטמפרטורה הממוצעת של מי הים היא 9 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש דצמבר בנורבגיה, הטמפרטורה הממוצעת במערב נורווגיה עומדת על שלוש מעלות צלזיוס בלבד. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 235 מילימטרים של גשם, שהם שישה ימים לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה ממשיכה לרדת ועומדת במהלך חודש דצמבר על חצי שעת אור בלבד. ממוצע הטמפרטורות של מי הים ממשיך לרדת ועומד על 8 מעלות צלזיוס בלבד. באזור צפון נורבגיה ממוצע הטמפרטורות במהלך חודש דצמבר יורד מתחת לאפס ועומד על 2.5 מעלות מתחת לאפס. כמות המשקעים הממוצעת עולה במקצת ועומדת על 100 מילימטרים של גשם, שהם תשעה ימים מתוך כל החודש. טמפרטורת מי הים הצפוני נותרת יציבה ועומדת על שש מעלות צלזיוס. לאורך חודש דצמבר באוסלו הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 2.4 מעלות מתחת לאפס והחשיפה לאור השמש מתאפשרת רק במשך שעה אחת ביממה. כמו כן הטמפרטורה הממוצעת של מי הים מתחילה לרדת ועומדת על 6 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש ינואר בנורבגיה הטמפרטורה הממוצעת במערב המדינה עומדת על שתי מעלות צלזיוס מעל האפס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על מאה ותשעים מילימטרים של גשם שהם שישה ימים מתוך חודש. כמות שעות האור ביממה נותרת יציבה ועומדת על חצי שעת אור בלבד. באזור הצפוני של נורבגיה הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש ינואר עומדת על 4 מעלות מתחת לאפס. כמות המשקעים יורדת ל-95 מילימטרים של גשם. ממוצע הטמפרטורות של מי הים יורד לחמש מעלות צלזיוס בלבד. בעיר הבירה של נורבגיה הטמפרטורה הממוצעת בחודש ינואר עומדת על 2.8 מעלות מתחת לאפס. יש 90 דקות של אור ביממה, טמפרטורת מי הים היא נמוכה באופן יחסי ועומדת על 5 מעלות צלזיוס בלבד.

חודש פברואר בנורבגיה מתאפיין בטמפרטורה ממוצעת של מעלה וחצי מעל אפס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על מאה וחמישים מילימטרים של גשם וכמות שעות האור ביממה מתחילה לעלות ועומדת על שעתיים וחצי של אור מידי יום. טמפרטורת מי הים יורדת ועומדת על 6 מעלות צלזיוס בממוצע. בחלק הצפוני של נורבגיה הטמפרטורה במהלך חודש פברואר עומדת על 4 מעלות מתחת לאפס. כמות המשקעים יורדת ועומדת על 75 מילימטרים של גשם. כמו כן, גם טמפרטורת מי הים יורדת ועומדת על ארבע מעלות צלזיוס בלבד. באוסלו הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש פברואר עומדת על 2.4 מעלות מתחת לאפס. כמות שעות האור ביממה עולה ל 2.5 שעות של אור, ובמקביל טמפרטורת מי הים יורדת לארבע מעלות צלזיוס.

במהלך חודש מרץ בנורבגיה ניתן להרגיש את השינוי בטמפרטורות ואת תחילתו של סוף החורף. הטמפרטורה הממוצעת במערב נורבגיה עומדת על 3.5 מעלות צלזיוס גשם כמות שעות האור ביממה עומדת על שלוש שעות של אור. טמפרטורת מי הים עומדת על 6 מעלות צלזיוס. באזור הצפון, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש מרץ עולה במקצת ועומדת על שתיים וחצי מעלות מתחת לאפס. כמות המשקעים נותרת יחסית נמוכה ועומדת על 65 מילימטרים של גשם. ממוצע הטמפרטורות של מי הים נותר יציב ועומד על ארבע מעלות צלזיוס. בחודש מרץ, הטמפרטורה באוסלו עוברת את רף הקיפאון, כאשר הממוצע עומד על מעלת צלזיוס אחת מעל אפס. מעבר לכך, יש ארבע שעות של אור ביממה והטמפרטורה של מי הים נשארת יציבה על ארבע מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בנורווגיה באביב

תקופת המעבר בנורבגיה היא תקופה יחסית קצרה ומהירה, והיא מתרחשת בין החודשים אפריל ומאי.

במהלך חודש אפריל בנורבגיה הטמפרטורה הממוצעת במערב נורווגיה עומדת על 6 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת יורדת באופן משמעותי ועומדת על 115 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה עולה ל 5 שעות של אור, שהן 145 שעות אור מתוך כל החודש. טמפרטורת מי הים נשארת יציבה ועומדת על 6 מעלות צלזיוס. בצפון נורבגיה במהלך חודש אפריל הטמפרטורות עדיין קפואות, ועומדות על ממוצע של חצי מעלה מתחת לאפס. כמות המשקעים נשארת יחסית יציבה ועומדת על 60 מילימטרים של גשם, וכך גם טמפרטורת מי הים שנשארת על ארבע מעלות צלזיוס. חודש אפריל באוסלו מסמל שינוי במזג האוויר בנורווגיה כאשר ממוצע הטמפרטורות מגיע ל 6 מעלות צלזיוס וכמות שעות האור ביממה מגיעה לשש שעות של אור. במקביל טמפרטורת מי הים עומדת גם היא על שש מעלות צלזיוס.

במהלך חודש מאי בנורבגיה, הטמפרטורה הממוצעת במערב נורווגיה עומדת כבר על 10.5 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים ממשיכה לרדת ועומדת על 105 מילימטר גשם. במקביל כמות שעות האור עולה ועומדת על שש שעות לאורך היממה. טמפרטורת מי הים מתחממת ועומדת על 8 מעלות צלזיוס. בצפון נורבגיה הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש מאי עומדת על 3.5 מעלות צלזיוס, לצד כמות משקעים נמוכה מאוד של 40 מילימטרים של גשם לאורך החודש. טמפרטורת מי הים מתחילה לעלות ועומדת על חמש מעלות צלזיוס. בעיר הבירה של נורבגיה הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 11.6 מעלות צלזיוס, עם שבע שעות של אור ביממה. ממוצע הטמפרטורות של מי הים עומד על 10 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בנורווגיה בקיץ

עונת הקיץ בנורבגיה מתרחשת בין החודשים יוני לספטמבר והיא דומה מאוד לתקופות קיץ באזורים אחרים באירופה. הטמפרטורות יחסית גבוהות, כמות המשקעים ממוצעת ואפילו נמוכה, וכמות שעות האור ביממה יחסית גבוהה. מה שאומר שהתנאים של מזג האוויר בנורבגיה בקיץ הם יחסית מעולים לטיול.

במהלך חודש יוני בנורווגיה הטמפרטורה הממוצעת במערב נורבגיה עומדת על 13 וחצי מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על מאה ושלושים מילימטרים של גשם, שהם שמונה ימים מתוך כל החודש. ממוצע שעות האור ביממה הוא שש וחצי שעות של אור ובסך הכל 190 שעות אור לאורך החודש. הטמפרטורה של מי הים במערב נורבגיה במהלך חודש יוני עומדת על 11 מעלות צלזיוס. באזור הצפון, הטמפרטורה הממוצעת ביוני בנורבגיה עומדת עד 7 מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים של 40 מילימטרים של גשם. טמפרטורת מי הים בצפון עומדת על 7 מעלות צלזיוס לאורך החודש. באוסלו ביוני, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 15.3 מעלות צלזיוס. כמות שעות האור ביממה מגיעה לשיאה עם 8.5 שעות. הטמפרטורה הממוצעת של מי הים עומדת על 14 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש יולי בנורבגיה ממוצע הטמפרטורות באזור המערב עומד על 15 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עולה ועומדת על מאה וחמישים מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה יורדת מעט, ועומדת על חמש וחצי שעות של אור מידי יום. כמו כן, ממוצע טמפרטורת מי הים ממשיך לעלות ומגיע ל-14 מעלות צלזיוס. באזור צפון נורווגיה במהלך חודש יולי הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 10.5 מעלות צלזיוס עם ממוצע משקעים של 45 מילימטרים של גשם. טמפרטורת מי הים עולה ועומדת על 9 מעלות צלזיוס בחודש יולי. באוסלו, הטמפרטורה הממוצעת לאורך חודש יולי עומדת על 17.6 מעלות. כמות שעות האור ביממה מגיעה לשמונה שעות וממוצע הטמפרטורות של מי הים מגיע לשיא שנתי של 17 מעלות צלזיוס.

לאורך חודש אוגוסט בנורווגיה הטמפרטורות יורדות במקצת באזור המערב ועומדות על 14.5 מעלות צלזיוס בממוצע. יחד עם זאת כמות המשקעים עולה ועומדת על 190 מילימטרים של גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה ממשיכה לרדת ועומדת על 4.5 שעות אור מידי יום. באזור הצפון, הטמפרטורה הממוצעת באוגוסט עומדת על 10 מעלות צלזיוס וכמות המשקעים עולה ל 50 מילימטרים של גשם. טמפרטורת מי הים מגיעה לשיא השנתי ועומדת על 10 מעלות צלזיוס. הטמפרטורה הממוצעת באוסלו באוגוסט עומדת על 16.5 מעלות צלזיוס עם שבע שעות של אור ביממה.

חודש ספטמבר הוא החודש האחרון של תקופת הקיץ בנורבגיה. באזור המערב, הטמפרטורות במהלך חודש ספטמבר בנורווגיה יורדות ועומדות על 11.5 מעלות צלזיוס בממוצע. כמות המשקעים מתחילה לעלות, וגם טמפרטורת מי הים מתחילה לרדת ועומדת על 13 מעלות צלזיוס. באזור הצפון במהלך חודש ספטמבר הטמפרטורה הממוצעת נמוכה יותר ועומדת על 7 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עולה גם כן ועומדת על 60 מילימטרים של גשם לאורך החודש. כמו כן טמפרטורת מי הים יורדת ועומדת על 9 מעלות צלזיוס בממוצע. באוסלו, הטמפרטורה הממוצעת במהלך ספטמבר היא 11.8 מעלות וכמות שעות האור ביממה מתחילה לרדת ועומדת על חמש שעות של אור.

תנאי מזג האוויר בנורווגיה בסתיו

תקופת המעבר השנייה של נורבגיה היא מהירה וקצרה הרבה יותר. תקופת המעבר מתרכזת בחודש אוקטובר ולכן השינויים במזג האוויר בנורווגיה מהירים.

באזור המערב, הטמפרטורות יורדות בצורה משמעותית ועומדות על 9 מעלות צלזיוס בממוצע לאורך חודש אוקטובר בנורווגיה. כמות המשקעים מתייצבת על 270 מילימטרים של גשם. אבל, כמות שעות האור ביממה יורדת לשעתיים בלבד ומבשרת על בוא תקופת הקור. ממוצע הטמפרטורות של מי הים עדיין גבוה יחסית ועומד על 11 מעלות צלזיוס. באזור הצפון, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש אוקטובר עומדת על שלוש וחצי מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עולה ועומדת על 85 מילימטרים של גשם. זאת לצד טמפרטורת מי ים אשר ממשיכה לרדת ועומדת על 7 מעלות צלזיוס. בעיר הבירה הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 6.6 מעלות צלזיוס עם שלוש שעות אור לאורך היממה.

התקופה המומלצת לטיול בנורבגיה

כפי שאתם מצליחים להבין, העונה המומלצת לטיול בנורבגיה היא תקופת הקיץ, ובפרט בין החודשים יוני לאוגוסט. הטמפרטורות הנעימות מבשרות פנים לתיירים, ביחד עם כמויות גשמים יחסית נמוכות. במקביל, מדובר על תקופה שבה הימים ארוכים מאוד, מה שאומר שאתם יכולים לצאת לשטח וליהנות מהנופים המדהימים של נורבגיה. במיוחד באזור החוף הדרומי ועיר הבירה אוסלו, התנאים מושלמים לטיולים בתקופת הקיץ. אבל גם אם אתם רוצים לצאת לטיול באזורים הקפואים, עם קצת ציוד מתאים והכנה מוקדמת, בהחלט אפשר לנצל את כל היתרונות של המדינה המדהימה הזו. לחילופין, אם אתם רוצים לראות את אורות הצפון, דווקא חודש ינואר, הוא החודש המתאים ביותר לטיול שלכם. כמובן שצריך להגיע מוכנים עם ביגוד תרמי מיוחד, אבל זו חוויה שאתם לא רוצים לפספס ורק מדינה כמו נורבגיה יכולה להעניק לכם את ההזדמנות הזו.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל