עונה מומלצת לחופשה באמסטרדם

מזג האוויר באמסטרדם ועונה מומלצת לחופשה

עם נוף רומנטי ומזג אוויר נוח בסך הכול, כל עונה יכולה להיחשב כעונה המומלצת לחופשה באמסטרדם. בכל זמן שבו אתם מתכננים לצאת לחופשה בהולנד, תוכלו למצוא יתרונות לביקור באמסטרדם: מריח הפריחה של שדות צבעונים טריים ועד ביקור במוזיאון להצצה ברמברנדט מקורי. כאן ריכזנו עבורכם את המידע הדרוש לכם על מזג האוויר ועונות השנה באמסטרדם, כמו גם על האירועים והפסטיבלים שתוכלו לשלב בחופשה שלכם בכל זמן שבו תבחרו להגיע עליה.

דילים לאמסטרדם במבצע          |           טיולים מאורגנים בהולנד

אמסטרדם, בירת הולנד, ממוקמת בחלק הצפון-מערבי של המדינה על חוף מפרץ איסלמיר, שם היא מקבלת את מימי נהר האמסטל. בנוסף, העיר מחוברת לים הצפוני ולנהר הריין באמצעות תעלות. אמסטרדם מכונה "ונציה ההולנדית" בגלל התעלות הרבות העוברות בשטחה.

גופי המים הסובבים את העיר, משפיעים על האקלים ועל מזג האוויר באמסטרדם לאורך השנה. אחד המאפיינים הבולטים של מזג האוויר באמסטרדם הוא רוחות צפון מערביות חזקות, שמעת לעת יכולות להתפתח לסופה. בחורף באמסטרדם הטמפרטורה יורדת רק לעיתים רחוקות מתחת לאפס, למעט בפעמים בהן מגיעים לאזור משבי רוח מכיוון סקנדינביה ומזרח אירופה. הקיץ באמסטרדם חמים למדי, אבל לא חם, ואיננו גשום יחסית לקיץ בערים אחרות באירופה.

חופשה באמסטרדם – עוד מידע למטייל

אמסטרדם – מלונות מומלצים למשפחות בבירת הולנד

טיסות לאמסטרדם – השוואת מחירים וטיפים

השכרת רכב באמסטרדם – השוואת מחירים וטיפים חשובים

אייאקס אמסטרדם – המדריך לרכישת כרטיסים

סים או eSIM להולנד

עונה מומלצת לחופשה באמסטרדם

הקיץ באמסטרדם (מיוני עד אוגוסט) הוא עונת השיא של התיירות. חופשה באמסטרדם בקיץ תעניק לכם בילוי בעיר היפה במזג אוויר חמים ונעים, עם שפע אור יום ונופים ירוקים. זו גם הזדמנות להשתתף באחד מפסטיבלי המוזיקה באוויר הפתוח, הפופולאריים בקרב המקומיים והאורחים המגיעים לעיר בתקופה זו. עם זאת, חשוב לזכור, שבתקופה זו התורים לאטרקציות של אמסטרדאם והמחירים של הטיסות והמלונות גם הם מגיעים לשיא. כך למשל, על מנת להשיג מקום באחת המסעדות המפורסמות של אמסטרדם צריך להמתין לעתים שבועיים וכרטיסים למוזיאון אנה פראנק או מוזיאון ואן גוך צריך להזמין שישה שבועות מראש.

אם אתם רוצים שהחופשה באמסטרדם תכביד כמה שפחות על הארנק שלכם, אולי תעדיפו להגיע לעיר דווקא בחורף. החורף באמסטרדם מתון יחסית, ולרוב הטמפרטורה לא יורדת מתחת לאפס (טמפרטורה ממוצעת 3 מעלות צלזיוס), אבל חשוב שתכינו את עצמכם לשמים אפורים, ובחודשים דצמבר וינואר גם למעט שלג, שלא נערם, אלא הופך לבוץ מימי על מדרכות האבן. חופשת חורף באמסטרדם יכולה להתאים לסיבוב במוזיאונים המציגים את אומני תור הזהב ההולנדי, שייט בתעלות או בילוי חמים באחד מבתי הקפה של העיר. אם יהיה לכם מזל, אולי תזכו לראות את מי התעלות קופאים, והופכים לזירות של החלקה על הקרח.

האביב באמסטרדם, ממרץ עד מאי, הוא הזמן המתאים ליהנות בו מפריחת הצבעונים המזוהים כל כך עם העיר. זה גם הזמן הטוב ביותר לביקור בשווקי פרחים כמו הבלומנמרקט המפורסם, אבל מחירי הלינה והטיסות מתחילים לעלות לקראת עונת השיא. אפשרות זולה יותר היא עונת המעבר השנייה. בסתיו באמסטרדם, מספטמבר עד אוקטובר, המחירים ומספר המבקרים יורדים, אך מזג האוויר עדיין שמשי ונוח (אם כי צריך לקחת בחשבון, שבתקופה זו יכול לתפוס אתכם גשם, שיאלץ אתכם לשנות חלק מהתוכניות באוויר הפתוח).

עונות השנה באמסטרדם

מזג האוויר באמסטרדם באביב

האביב באמסטרדם מביא אתו התחממות הדרגתית. הטמפרטורה עולה בהדרגה מ-9 מעלות צלזיוס במרץ ל-17 מעלות צלזיוס במאי. הטמפרטורה הממוצעת בלילה נעה בין 2 ל-8 מעלות צלזיוס. מבחינת כמות המשקעים האביב באמסטרדם הוא העונה היבשה ביותר בשנה, אבל האוויר באמסטרדם תמיד לח בגלל מיקומה והתעלות הרבות שעוברות בה. באפריל באמסטרדם מתחילות לפרוח ערוגות הפרחים הרבות בעיר, והעיר מתמלאת בצבעונים, נרקיסים ויקינתונים. המקומיים חוגגים את עונת הפרחים עד אמצע מאי.

מזג האוויר באמסטרדם בקיץ

ימי הקיץ באמסטרדם בהירים, למרות שכמות המשקעים מעט גבוהה יותר בהשוואה לאביב. הטמפרטורה הממוצעת במהלך היום נעה בין 18 ל-22 מעלות צלזיוס. עם זאת, הערבים באמסטרדם קרירים גם בקיץ, עם הממוצע של 10-13 מעלות צלזיוס, כך שגם אם בחרתם לצאת לחופשת קיץ באמסטרדם, כדאי שתצטיידו בלבוש שכבות ובמטריה, שיהיו שימושיים בעיקר בשעות החשכה.

מזג האוויר באמסטרדם בסתיו

במהלך רוב חודש ספטמבר מזג האוויר באמסטרדם ממשיך להיות נעים, עם טמפרטורה ממוצעת בין 10 ל-18 מעלות צלזיוס. עד תחילת אוקטובר מזג האוויר באמסטרדם כבר מתחיל לבשר על החורף המתקרב, עם רוחות חזקות, עננות לאורך כל היום וגשמים תכופים. שליש מכמות המשקעים השנתיים באמסטרדם יורדים בעונה זו. בנובמבר הטמפרטורה הממוצעת יורדת ל-4 עד 9 מעלות צלזיוס, והעננות והגשמים מתחזקים באופן משמעותי.

מזג האוויר באמסטרדם בחורף

זרמי האוויר מהים הצפוני ממזגים את החורף באמסטרדם, כך שהטמפרטורות יורדות מתחת לאפס רק לעיתים רחוקות. עם זאת, הלחות הגבוהה בשילוב עם הרוחות החזקות הופכות את החורף באמסטרדם לעונה שפחות נעים להסתובב בה ברחובות. הטמפרטורה הממוצעת במהלך שעות היום נעה בין 5 מעלות צלזיוס ל-8 מעלות, ובלילה הטמפרטורות נעות סביב 0-3 מעלות צלזיוס.

זרמי אוויר מכיוון סקנדינביה או ממזרח אירופה גורמים מדי פעם לצניחה של הטמפרטורות מתחת לנקודת הקיפאון, מה שמוביל לשלג ולקיפאון של מי התעלות, שהופכות לשטחי החלקה על הקרח. כמות המשקעים באמסטרדם בחורף נמוכה מעט בהשוואה לסתיו. בחודש ינואר סביר שהממטרים התכופים ילוו בסופות רעמים.

אירועים ופסטיבלים באמסטרדם

כמעט מדי שבוע מתקיים באמסטרדם אירוע תרבות או פסטיבל. לרבים מהאירועים והפסטיבלים באמסטרדם יש מסורת ארוכה, והם נחגגים על ידי ההולנדים לאורך שנים. אבל בהיותה אחד מהיעדים התיירותיים הפופולאריים בעולם, ההולנדים מקיימים חלק גדול מהחגיגות והפסטיבלים שלהם תוך התחשבות באורחים מרחבי הגלובוס, ומתאימים אותם לציבור דובר אנגלית.

כאן תוכלו למצוא כמה מהאירועים הבולטים שמתקיימים בבירת הולנד לאורך השנה, ושתוכלו לשלב בחופשה באמסטרדם, בהתאם לזמן שבו אתם מבקרים בה ולסגנון החופשה שלכם.

פסטיבל האור של אמסטרדם – ינואר

פסטיבל האור באמסטרדם הוא תענוג ויזואלי, שמי שצופה בו לא ישכח במהרה. העיר זוהרת מקצה לקצה, ואפילו התעלות, המעברים, הבתים, הגשרים, בתי הקפה והרחובות נוצצים באורות בוהקים. אלפי אמנים מכל העולם משתפים פעולה בהפעלת מתקני האור המרהיבים, שמאירים את שמי הלילה.

מכיוון שבמהלך החורף באמסטרדם מחשיך מוקדם מאוד, העיר הופכת משעה מוקדמת לגן עדן יפהפה, שבו אפשר ליהנות מטיול ליד התעלות או לשוט בסירה ולצפות באורות המרהיבים.

יום הצבעונים הלאומי (Nationale Tulpendag) – ינואר

האירוע מתקיים בשבת השלישית של חודש ינואר, ובמהלכו אמסטרדם, על תושביה והתיירים המבקרים בה, חוגגת את ההקדמה לקראת עונת הצבעונים.

מאז שנת 2012, יום הצבעונים מתקיים בכיכר דאם, הממוקמת בחלק המרכזי של העיר, והמוני אנשים מתאספים כדי להביט במרבדים עצומים של מאות ואלפי צבעונים המכסים את האזור.

חגיגות ראש השנה הסיני באמסטרדם – ינואר-פברואר

בהיותה מדינה רב לאומית, הולנד מברכת וחוגגת את האירועים המרכזיים של כל הדתות והתרבויות המתקיימות בה. מדי שנה, הקהילה הסינית באמסטרדם חוגגת את ראש השנה הסיני בפסטיבל גרנדיוזי, עם יצירות אמנות, זיקוקים, ריקודי דרקונים, מצעד והופעות מוזיקה וריקודים, עם מגוון מאכלים מהמטבח האסייתי.

יום המלך (Koningsdag) – אפריל

יום המלך נחשב לאחד הפסטיבלים הלאומיים החשובים ביותר להולנדים לכבודו של מלך הולנד, ומדובר בחג לאומי רשמי. עד שנת 2013, הוא נחגג כ"יום המלכה", ומאז הכתרתו של וילם-אלכסנדר, לאחר שירש את המלכה ביאטריס עוד בחייה, ההולנדים חוגגים את היום הזה כיום הולדתו הרשמי של המלך.

ביום המלך, ערי הולנד, וכמובן עיר הבירה אמסטרדם, מקושטות בצבעים מרהיבים, והמקומיים יוצאים לרחובות לחגיגה של מוסיקה וריקודים. רחובות אמסטרדם מתמלאים באווירת קרנבל ובמופעי תיאטרון חוצות. החגיגה מתחילה מוקדם בבוקר עם מופעי חצוצרות ותזמורת ומסתיימת בזיקוקי דינור בלילה.

התיאטרון הפתוח של וונדלפארק (Vondelpark Openluchttheater) – מאי עד ספטמבר

בכל קיץ באמסטרדם מתקיימת באתר התיאטרון הפתוח של וונדלפארק פעילות חוצות מגוונת, הכוללת מופעי ילדים, תערוכות אמנות ותרבות, מופעי קומדיה, קונצרטים מוזיקליים, מופעי מחול, מופעי נוער ומופעים מסורתיים. מטרת האירוע היא לטפח פעילויות חוץ-בית ספריות ולעודד יצירתיות בקרב הדור הצעיר.

במהלך השנים, אירועי התיאטרון הפתוח צברו פופולריות, והם מושכים אמנים ומבקרים מכל רחבי העולם.

פסטיבל הקומדיה של אמסטרדם – מאי

פסטיבל סטנדאפ בינלאומי דובר אנגלית, עם קומיקאים מבריטניה, ארה"ב, אוסטרליה וניו זילנד, המופיעים על במות במרכז התרבות דה מלקוווג (שביל החלב).

ימי הגן הפתוח – יוני

אירוע שנתי, שמתקיים במהלך אחד מסופי השבוע בחודש יוני, מאפשר לאוהבי טבע להיכנס אל פנינת טבע סודית, החבויה מאחורי שורת בתים על גדות אחת מהתעלות של אמסטרדם.

פסטיבל הקפה של אמסטרדם – יולי

פסטיבל שנתי לאוהבי קפה ולאנשי מקצוע מהתעשייה. הפסטיבל, שמתקיים משנת 2014 ב- Westergas, מאפשר למבקרים ליהנות משתיית קפה המוגש בצורה אומנותית, דוכני אוכל גורמה, הדגמות של בריסטות, מוזיקה חיה ותערוכות אמנות.

גאוות אמסטרדם – יולי-אוגוסט

אמסטרדם היא אחד מהמקומות הידידותיים ביותר בעולם לקהילת הלהט"ב, והיא נחשבת לעיר שבה הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים, קווירים ואינטרסקסים זוכים ליחס שווה ולכבוד. כחלק מהמסורת של העיר, מתקיים בה מדי שנה פסטיבל "גאוות אמסטרדם".

אירועי הפסטיבל מארחים למעלה מ-350,000 חוגגים, שמשתתפים במגוון פעילויות ססגוניות, הכוללות מסיבות ריקודים, הקרנות סרטים, אירועים מוזיקליים, אירועי ספורט, דיונים ותערוכות.

אירוע הריקודים של אמסטרדם – אוקטובר

הפנינג שנתי תוסס ביותר שנערך באמסטרדם במשך חמישה ימים. האירוע כולל כנס מוזיקלי, שהפך לשם דבר בזכות מגוון האמנים והמוזיקאים המשתתפים בו. האירוע נחשב מוקד עלייה לרגל מכל רחבי אירופה עבור חובבי הריקוד והמוזיקה האלקטרונית.

גביע הקנאביס – נובמבר

בניגוד למדינות בהן מריחואנה נחשבת לסם אסור, אמסטרדם מתגאה וחוגגת את השימוש בקנאביס, שמהווה אחד מסימני ההיכר של העיר. האירוע, שיזם העורך הראשי של מגזין היי טיימס, סטיבן הגר, מתקיים באמסטרדם מאז שנת 1987.

לצד החלק הקבוע של האירוע, המציג מגוון רחב של זני גראס ומריחואנה, מתקיימים במסגרת הפסטיבל גם קונצרטים ומסיבות ריקודים, והוא הפך לאירוע בינלאומי, המושך אליו אלפי מבקרים מרחבי העולם.

מזג האוויר באמסטרדם לפי חודשים

מזג האוויר באמסטרדם בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 5 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 0 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 5 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1.5 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר באמסטרדם בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 0 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2.5 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר באמסטרדם במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3.5 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר באמסטרדם באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 10 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5.5 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר באמסטרדם במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר באמסטרדם ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 16.5 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6.5 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר באמסטרדם ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 19 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר באמסטרדם באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 19 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6.5 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר באמסטרדם בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 17 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4.5 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 75 מ"מ

מזג האוויר באמסטרדם באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3.5 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 80 מ"מ

מזג האוויר באמסטרדם בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 9.5 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 85 מ"מ

מזג האוויר באמסטרדם בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 7 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1 שעה

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 75 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל