עונה מומלצת לחופשה באיסטנבול

מזג האוויר באיסטנבול ועונה מומלצת לחופשה

אם אתם מתכננים חופשה באיסטנבול בקרוב, ולא יודעים באיזה חודש הכי מומלץ לטוס או אילו בגדים לארוז במזוודה לטיול שכבר קבעתם, במדריך זה תמצאו את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על מזג האוויר באיסטנבול, כולל טמפרטורות ממוצעות לפי חודשים ועונות. כמו כן תמצאו כאן מידע על פסטיבלים המתרחשים באיסטנבול שאולי תרצו לשלב בחופשה שלכם.

   להזמנת דילים לאיסטנבול לחצו כאן   |   להזמנת טיולים מאורגנים לטורקיה לחצו כאן

איסטנבול שבטורקיה היא עיר מיוחדת במינה, משום שהיא נחלקת לשני חלקים – צידה המערבי שייך ליבשת אירופה, והצד המזרחי ביבשת אסיה. איסטנבול היא עיר ענקית, עם אוכלוסייה של למעלה מ-15 מיליון תושבים, הממוקמת במקום ה-15 ברשימת הערים הגדולות בעולם. בין אם אתם חובבי קניות ובין אם אתם מעוניינים לראות את שרידי האימפריה העות'מאנית והאימפריה הביזנטית, זו העיר עבורכם.

אחד המאפיינים הבולטים של מזג האוויר באיסטנבול הוא שינויי טמפרטורות קיצוניים בין העונות. בחורף באיסטנבול שלג מכסה את העיר לעיתים קרובות, הטמפרטורות נעות לרוב בין 3-10 מעלות צלזיוס, אך יורדות לפעמים גם מתחת לאפס. הקיץ באיסטנבול חם ולח מאוד, הטמפרטורות נעות בין 29-26 מעלות, ובשנים האחרונות הן אף הגיעו ל-38 מעלות צלזיוס. אם אתם טסים לאיסטנבול בקיץ, קחו בחשבון שאין מודעות גבוהה למזגנים בחנויות, בשווקים ובמסעדות, ולכן מומלץ להתלבש ולתכנן את הבילויים בהתאם.

חופשה באיסטנבול – עוד מידע למטייל

טיסות לאיסטנבול – מה חשוב לדעת והשוואת מחירים

הזמנת לירה טורקית (TRY) לשדה התעופה בן גוריון

מוניות ותחבורה ציבורית באיסטנבול בירת טורקיה

מלונות מומלצים באיסטנבול למשפחות עם ילדים

השכרת רכב באיסטנבול – השוואת מחירים ומידע חשוב

העונה המומלצת לחופשה באיסטנבול

איסטנבול היא מהערים המיוחדות בעולם, ובין אם תבחרו להגיע לכאן בקיץ או בחורף, יהיה לכם הרבה מה לראות ולעשות. אנו ממליצים לכם להגיע לכאן דווקא בעונות המעבר, בין החודשים אפריל-מאי ואוקטובר-נובמבר מכמה סיבות: ראשית, כמו שכבר ציינו, החורף באיסטנבול קר ומושלג והקיץ חם ולח מאוד, שני מצבי קיצון אלו אינם מיטיבים עם עיר מיוחדת כמו איסטנבול, שבה רוב היום תטיילו במקומות פתוחים (פארקים, רחובות עתיקים ושווקים) או בחנויות ללא מיזוג איכותי. שנית, עונת הקיץ מתויירת מאוד והמחירים עולים בהתאם, כמו כן ישנה צפיפות באזור התיירות ורחובות הקניות הראשיים (רחוב איסתיקלאל לדוגמא) בגלל כמות התיירות העצומה, וזה לא תמיד נעים לטייל כך.

עונות השנה באיסטנבול

מזג אוויר באיסטנבול באביב

מזג האוויר באיסטנבול באביב (מרץ – מאי) מתחמם בהדרגה במהלך העונה. במרץ עדיין קר (8 מעלות בממוצע) וגשום מאוד, אך לקראת סוף מאי הטמפרטורות כבר גבוהות יותר (16 מעלות בממוצע) והגשם פוחת בהדרגה (אם כי הוא עדין ממשיך לרדת לפרקים). העיר עצמה יוצאת "מתרדמת החורף" והתיירים מתחילים לשוב אל העיר. זו תקופה נפלאה לטוס בה לאיסטנבול כי מזג האוויר נעים וחמים והתיירות אינה בשיאה – כך שמחירי הטיסות והמלונות לא יקרים מדיי. הטמפרטורות הממוצעות באיסטנבול בחודשי האביב מגיעות לכ-12 מעלות צלזיוס, ויש כ-10 ימי גשם בחודש עם ממוצע משקעים של 50 מ"מ.  אם אתם טסים לאיסטנבול באביב, תארזו בגדים ארוכים דקים וחולצות קצרות, לצד מעיל מחמם לשעות הערב. אל תשכחו נעליים סגורות ומטריה לימים גשומים.

מזג אוויר באיסטנבול בקיץ

מזג אוויר באיסטנבול בקיץ (יוני – ספטמבר) מזכיר את מזג האוויר בקיץ הישראלי, הוא חם ולח מאוד, אך בניגוד לישראל, באיסטנבול אין כמעט מזגנים במסעדות ובשווקים ולכן למי שסובל מחום בצורה קיצונית, מומלץ לשקול לטוס בעונה יותר נעימה (סתיו או אביב). עם זאת, החום לא אמור לעצור אתכם, איסטנבול פורחת ומשגשגת בחודשי הקיץ – היא עמוסת תיירים, פסטיבלים ושווקים ארעים. אנו ממליצים לכם בחום להזמין את הטיסה והמלון מספיק זמן מראש, שכן החדרים במלונות הטובים עלולים להיגמר, והמחירים עולים ככל שהעונה החמה מתקרבת. בקיץ, תארזו לטיסה שלכם בגדים קצרים וקלילים, ברוב המקרים אין צורך בבגדים ארוכים, הקפידו על נעליים נוחות שכן רוב העיר בנויה על גבעות, ואל תשכחו לשתות הרבה מים. שימו לב שבחודשי הקיץ השמש זורחת בין 11 ל-12 שעות, לכן הימים ארוכים מאוד ויהיה לכם הרבה זמן לטייל בנעימים, בקיץ הטמפרטורות הממוצעות מגיעות לכ-28 מעלות צלזיוס.

מזג אוויר באיסטנבול בסתיו

מזג האוויר באיסטנבול בסתיו (אוקטובר-נובמבר) מביא לירידה חדה בטמפרטורות. בתחילת העונה (אוקטובר) ממוצע הטמפרטורות עומד על 16 מעלות אך בסופה (נובמבר) הממוצע יורד ל-12 מעלות. הסתיו היא עונה מומלצת לטוס בה לאיסטנבול, מכיוון שיש הקלה משמעותית בעומסי החום, כמו כן, עונת התיירות מגיעה לסופה ומחירי המלונות והטיסות יורדים וניתן למצוא מחירים משתלמים במיוחד לטיול.

אם אתם מגיעים לאיסטנבול בסתיו, מומלץ להביא חולצות קצרות ומכנסיים ארוכים לצד בגדים חמים לשעות הערב. בסתיו הטמפרטורות הממוצעות מגיעות לכ-14 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר באיסטנבול בחורף

מזג האוויר באיסטנבול בחורף (דצמבר-פברואר) הוא קר מאוד, גשום ולעיתים גם מושלג. מצד שני, העיר איננה עמוסה בתיירים, ובהתאם לזה גם מחירי המלונות והטיסות יורדים בתקופה זו.  אם אתם מגיעים לכאן בחורף, חשוב לבדוק שאין סופה שמתכננת להגיע יחד איתכם לאיסטנבול. במקרה של סופה מזג האוויר בעיר עלול להיות מעט קיצוני והטמפרטורות יכולות לצנוח אל מתחת לאפס. מומלץ לארוז לחופשה החורפית שלכם באיסטנבול בגדים מחממים מאוד, הכוללים סוודרים, מעילים, כפפות, כובעי צמר, צעיפים ועוד. למי שממש סובל מקור, מומלץ להגיע עם ביגוד טרמי, שכן רוב הטיול אתם תטיילו באוויר הפתוח.

בחורף, ממוצע המעלות באיסטנבול עומד על כ-6 מעלות צלזיוס, ויש כ-15 ימי גשם עם 100 מ"מ כמות משקעים בכל חודש בממוצע.

אירועים ופסטיבלים באיסטנבול

לאורך השנה מתקיימים באיסטנבול מספר אירועים ופסטיבלים אשר מושכים קהל מגוון מכל קצוות העולם. ריכזנו עבורכם כמה מהפסטיבלים הבולטים, שאולי תהיו מעוניינים לשלב בביקור שלכם בעיר.

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של איסטנבול

מדיי חודש אפריל נחגג בעיר פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של איסטנבול. בפסטיבל מוקרנים מאות סרטים מטורקיה ומכל רחבי העולם ומתקיימים מפגשים בין אורחים לבמאים, יוצרים ושחקנים. בתקופה זו העיר מתמלאת בכישרונות בינלאומיים, שחקנים טורקיים מקומיים לצד תיירים מעריצים. הסרטים מוקרנים עם תרגום לאנגלית ואם אתם מעוניינים לקחת חלק באירועים מומלץ להזמין מקומות מראש.

הפסטיבל לתיאטרון אחר

בכל שנה, בחודשים מאי ויוני, נערך באיסטנבול הפסטיבל לתיאטרון אחר. זהו פסטיבל תיאטרון בינלאומי שבמהלכו מוצגות הפקות צעירות ומקוריות של יוצרים מוכשרים טורקיים. מבין ההפקות תוכלו לחזות במופעי בידור, הצגות ומחול. שימו לב שמרבית ההופעות הן בשפה הטורקית.

פסטיבל הג'אז

מדי חודש יולי נערך באיסטנבול פסטיבל ג'אז, שמושך אליו נגנים מפורסמים לצד כישרונות חדשים בתחום. חלק מהמופעים מתקיימים ברחובות הפתוחים של איסטנבול וחלק בהופעות סגורות בתשלום. אם אתם מגיעים במהלך ליולי לאיסטנבול, כנראה באחת מהבמות הקטנות שהעיירה מסדרת לאמנים במקומות מרכזיים בעיר.

הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה

פסטיבל מוזיקה נוסף שנערך בחודש יולי, ומתחיל כבר בחודש יוני, הוא הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה שמתקיים מדי שנה כבר מעל ל-30 שנים. במהלך תקופת הפסטיבל מתקיימות בעיר הופעות רבות של נגנים והרכבים מוזיקליים טורקיים ובינלאומיים.

פסטיבל מריונטות

פסטיבל המריונטות הבינלאומי מתקיים מדי חודש מאי באיסטנבול. במהלך הפסטיבל, מתארחים בעיר מפעילי בובות טורקיים ובינלאומיים אשר מגיעים מכל קצוות העולם. הפסטיבל, אשר נפרס על גבי שמונה ימים, כולל מופעים רבים במקומות שונים בעיר. חלק מהמופעים בשפה הטורקית, חלקם באנגלית ואחרים ללא מילים. אם אתם מגיעים לאיסטנבול עם ילדים, מומלץ לקחת חלק באירועים האלו.

מזג אוויר באיסטנבול במהלך חודשי השנה

מזג האוויר באיסטנבול בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 14 ימים

כמות משקעים: 100 מ"מ

מזג האוויר באיסטנבול בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר באיסטנבול במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 5 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

מזג האוויר באיסטנבול באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר באיסטנבול במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר באיסטנבול ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 26 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 11 שעות

ימים גשומים: 6 ימים

כמות משקעים: 30 מ"מ

מזג האוויר באיסטנבול ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 28 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 12 שעות

ימים גשומים: 3 ימים

כמות משקעים: 30 מ"מ

מזג האוויר באיסטנבול באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 28 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 11 שעות

ימים גשומים: 4 ימים

כמות משקעים: 20 מ"מ

מזג האוויר באיסטנבול בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 25 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

מזג האוויר באיסטנבול באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר באיסטנבול בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת:  9 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 100 מ"מ

מזג האוויר באיסטנבול בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת:  10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת:  6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 17 ימים

כמות משקעים: 100 מ"מ

Istanbul WEATHER

הוספת תגובה

    להזמנת חדרי מלון השאירו הודעה וסוכן נסיעות יחזור אליכם במהרה

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    הטלפון

    המסר שלך ( חשוב לרשום יעד)

    ביטוח נסיעות לחו''ל
    כרטיסי ספורט

    עדכוני מבצעי נופש

    הורדת אפליקציה
    חופשה בישראל