איסטנבול

מוניות ותחבורה ציבורית באיסטנבול, טורקיה

אם אתם מתכננים חופשה באיסטנבול הכתבה הבאה תחסוך לכם לא מעט כסף והרבה בילבולי מוח באמצעות מידע חשוב למטייל על תחבורה באיסטנבול ועל הזמנת מוניות באיסטנבול באינטרנט עם שירות מומלץ ומשתלם שיאפשר לכם להזמין מראש הסעה משדה התעופה באיסטנבול לעיר, מונית באיסטנבול (מהמלון לאטרקציות) וגם הסעות מאיסטנבול ליעדים בסביבה

   להזמנת דילים לאיסטנבול לחצו כאן      להזמנת טיולים מאורגנים לטורקיה לחצו כאן

איסטנבול היא העיר המרכזית בטורקיה ובירתה הכלכלית, התרבותית והדתית. איסטנבול היא מטרופולין ענקי הנפרש על-פני שטח עצום של כ-1830 קמ"ר ומאכלס כ-15 מיליון תושבים. למרות המתיחות הפוליטית הקיימת בין המדינות, הישראלים נוהרים בהמוניהם לתורכיה, אם לנופש עם הילדים בבתי המלון של אנטליה או לטיול באיסטנבול השוקקת חיים. איסטנבול מחזיקה בתואר העיר היחידה בעולם אשר מתפרסת על פני שתי יבשות – אסיה ואירופה. כפועל יוצא, איסטנבול היא מרכז תרבותי שוקק חיים, אשר מאגדת בחובה תרבות והיסטוריה שאין שנייה לה. כל חופשה באיסטנבול כוללת ביקור בשווקים אותנטיים, היכרות עם התרבות המוסלמית, כמו גם עם תרבויות סמוכות. באיסטנבול אלפי מסגדים מעוררי השראה, אטרקציות ומוזיאונים, אוכל רחוב נפלא אך גם חיי לילה פעילים במיוחד.

מידע נוסף על חופשה באיסטנבול:

טיסות לאיסטנבול – מידע והשוואת מחירים

מלונות מומלצים באיסטנבול למשפחות עם ילדים

השכרת רכב באיסטנבול – השוואת מחירים ומידע חשוב

הזמנת לירה טורקית (TRY) לשדה התעופה בן גוריון

סים ו-eSIM לטורקיה – מידע שימושי וטיפים לתקשורת יעילה

תחבורה ציבורית בטורקיה – מדריך למטייל

איסטנבול היא מטרופולין עצום בגודלו שאין כל יכולת לגמוע אותו בהליכה רגלית. אפשר אמנם לשכור רכב באיסטנבול אבל אם אתם מחפשים חופשה באיסטנבול בהוצאות נמוכות, כדאי מאוד לנצל את היצע התחבורה הציבורית באיסטנבול. היא נוחה, זמינה, נרחבת וזולה ותסייע לכם מאוד בתכנון נכון של זמנכם היקר בעת חופשה באיסטנבול, במיוחד אם לרשותכם עומד זמן מוגבל בלבד.

בכתבה זו נסקור בפניכם את מגוון האפשרויות העומדות לרשותכם לבחירת תחבורה ציבורית באיסטנבול כדי לאפשר לכם לתכנן חופשה באיסטנבול לכם ולמשפחה באופן הטוב ביותר.

הסעה משדה התעופה באיסטנבול

לפני שנפרט את אפשרויות התחבורה הציבורית באיסטנבול, כדאי לדעת שאפשר להזמין הסעה מנמל התעופה באיסטנבול ישירות למרכז איסטנבול או לבית המלון שלכם אונליין, מראש, באופן המהיר והנוח ביותר. אם תחליטו להזמין מונית מנמל התעופה לבית המלון באיסטנבול או להזמין מונית באיסטנבול לכל נסיעה ולכל יעד בזמן החופשה, תוכלו לעשות זאת בקלות, בנוחות ובמהירות באמצעות מנוע החיפוש הידידותי של חברת קיוויטקסי להשוואת מחירי מוניות בעולם המוצג למטה בדף זה. מנוע החיפוש של קיוויטקסי מסייע לכם להזמין מונית באיסטנבול מראש אונליין, באנגלית וגם לעשות השוואת מחירים של מוניות באיסטנבול ולבחור את זו המתאימה לכם ביותר. אפשר גם לשלם מראש לנהג המונית דרך האתר בכרטיס אשראי או לשלם במזומן ישירות לנהג.

השתמשו במנוע החיפוש של קיוויטקסי להזמנת מונית משדה התעופה לאיסטנבול או מוניות בתוך העיר:


תחבורה ציבורית באיסטנבול

באיסטנבול, בדומה לערים אירופאיות גדולות אחרות, מערך תחבורה ציבורית רחב למדי, המאפשר לכם להתנייד בצורה אופטימלית בעת חופשה באיסטנבול, מכל אזור בעיר, במרבית שעות היממה. על מנת לסייע לכם להתנייד בעיר, חשוב שתכירו את כל שירותי התחבורה הציבורית באיסטנבול שיכולים לעמוד לרשותכם במקרה הצורך:

1. אוטובוסים באיסטנבול – לאיסטנבול יש רשת אוטובוסים מפותחת מאוד, יעילה וקלה להתמצאות. על כל קו אוטובוס תוכלו לראות מה הוא יעד הנסיעה, כמו גם תחנות מרכזיות בדרך. מספרי האוטובוסים בולטים ולוחות הזמנים נוחים יחסית. מחיר הנסיעה הוא כחצי דולר, ואת הכרטיס אפשר לרכוש בעמדות מיוחדות בתחנות הראשיות באיסטנבול. באוטובוסים שצבעם כחול אפשר לרכוש את כרטיס הנסיעה על גבי האוטובוס עצמו מהכרטיסן. למיטיבי הלכת אפשר לרכוש כרטיס "אקביל", שהוא מעין הסדר כרטיסייה אלקטרונית לשימוש רב פעמי בקורא הכרטיסים. עם סיום השימוש בתחבורה ציבורית באיסטנבול באמצעות הכרטיס, תוכלו להחזירו ולקבל בחזרה את סכום הפיקדון – כארבעה דולרים.

2. רכבות באיסטנבול – באיסטנבול פועל מספר מצומצם מאוד של קווי רכבת, והם אינם מספקים שרות טוב מספיק בתוך העיר. הרכבות משמשות בעיקר את הנוסעים אל הפרוורים או אל חלקים אחרים בתוך טורקיה. לכן, רכבת איננה אמצעי מוצלח במיוחד לתחבורה ציבורית באיסטנבול. עם זאת, אפשר בהחלט להשתמש בה אם רוצים לנסוע מאיסטנבול לערים אחרות באירופה או באסיה. ישנן שתי תחנות רכבת מרכזיות באיסטנבול – אחת בחלק האירופי של העיר ואחת בחלק האסייתי של העיר.

3. תעלת מרמארי – זוהי רכבת תחתית קצרה הנוסעת במנהרה מתחת למיצרי בוספורוס ומחברת בין החלק האירופאי של איסטנבול לחלק האסיאתי. הרכבת, בעלת 5 תחנות מתחת לאדמה, נחנכה בשנת 2013. הנסיעה ברכבת זו קצרה וחווייתית והיא טובה מאוד אם אתם רוצים לעבור בין שני חלקי העיר וחסוך את העלייה המפרכת למדיי לאזור מדרחוב איסתיקלל.  מחיר הנסיעה הארוכה הוא כחצי דולר והרכבת יוצאת בתדירות של אחת לכמה דקות.

4. מטרו באיסטנבול – ישנם שני קווים מרכזיים של מטרו אשר פועלים באיסטנבול. הרלוונטי ביותר לתיירים העושים טיול באיסטנבול הוא הקו מנמל התעופה למרכז העיר. הרכבת יוצאת בכל 5 עד 15 דקות, ומחיר הנסיעה הוא 0.6 דולרים. אולם חשוב לקחת בחשבון את העובדה שמדובר בקווי רכבת שאינם עוברים באתרים המרכזיים באיסטנבול. ברוב המקרים יש להשלים את הנסיעה ברכבת התחתית עם קו אוטובוס אשר ייקח אתכם למחוז חפצכם המדויק.

5. מוניות – את המוניות באיסטנבול תוכלו לזהות בקלות על פי צבען, הצבע הצהוב. תעריף לילה יקר יותר מתעריף יום וישנו תשלום נוסף על חציית גשרים. באופן רשמי אתם לא חייבים להשאיר טיפ אך המנהג הרווח במוניות באיסטנבול הוא להשאיר את העודף בידי הנהג. כדי להמנע מתשלום גבוה מדיי על מונית באיסטנבול, מומלץ להיעזר במנוע החיפוש להשוואת מחירי מוניות בחו"ל של קיוויטקסי בכל שעה משעות היממה ומכל נקודה באיסטנבול.

כיצד אפשר להזמין שירותי מוניות באיסטנבול עם קיווי טקסי?

לישראלים שמגיעים לחופשה באיסטנבול יש בדרך-כלל שהות מוגבלת בזמן ולא מעט אתרים ומקומות שברצונם לתור. לכן כך כדאי מאוד לתכנן היטב את זמנכם באיסטנבול. הזמנת מונית תקל מאוד על הניידות בעיר – גם מנמל התעופה אל בית המלון באיסטנבול וגם במהלך החופשה באיסטנבול עצמה. מונית טובה במיוחד כשאתם מבלים חופשה באיסטנבול עם ילדים או בקבוצה ודרוש לכם מקום לכל הנוסעים. כל מה שאתם צריכים לעשות על מנת להגיע ממקום למקום במהירות ובבטחה באיסטנבול הוא להשתמש במנוע השוואת המחירים kiwi taxi (התיבה הצהובה למעלה בדף זה), להקליד את המיקומים המדוייקים שבהם אתם נמצאים ואליהם אתם רוצים להגיע.

מנוע החיפוש יאפשר לכם לקבל את כל המידע בנוגע לסוגי המוניות הזמינות, בהתאם לקבוצת הנוסעים ולכמות המזוודות אשר אתם צריכים לנסיעה שלכם. גם כאשר אתם עוזבים את איסטנבול ורוצים להשתמש במונית על מנת להגיע לטיסה בראש שקט אתם יכולים להשתמש במנוע החיפוש של קיווי, לחסוך בעלויות המוניות ולסיים את החופשה באיסטנבול בנוחות ובבטחה.

בעת חיפוש מונית באיסטנבול, יציע לכם מנוע החיפוש המתקדם של קיווי טקסי כמה אפשרויות לבחירה, החל ממכוניות פרייבט, דרך business ועד למיניבוסים בגדלים שונים. כדי לבחור במונית מנמל התעופה לבית המלון באיסטנבול, לצד סוג המכונית תוכלו לראות כמה נוסעים וכמה מזוודות יכולים להיכנס בכל נסיעה, כמו גם את זמן הנסיעה המשוער. מחירי המוניות הם קבועים ומאפשרים לכם לבחור בקפידה. לאחר שבחרתם את סוג המונית אתם יכולים להזמין מבעוד מועד את המונית ליום הנחיתה. כך תדעו שכאשר אתם יוצאים מן הטרמינל ממתין לכם נהג מונית עם שלט ועליו שמכם.

היתרון המשמעותי ביותר בחברת kiwi taxi הוא האפשרות להזמין מוניות באיסטנבול אשר מותאמות לצרכים של ילדים או קבוצות גדולות. אפשר להזמין מושבי בטיחות לנסיעה, או להזמין מיניבוס לכמות גדולה מאוד של אנשים וכך לחסוך בעלויות שלכם להעברות בטיול. את התשלום כאמור תוכלו לבצע דרך האתר או במעמד הנסיעה עצמו ובאופן ישיר לנהג.

להלן תעריפי הנסיעה למוניות מנמל התעופה לאיסטנבול:

מכונית מיקרו – לשלושה נוסעים ולשתי מזוודות, 36 דולרים.
מכונית אקונומי – 46 דולרים, לארבעה נוסעים ושלוש מזוודות.
מכונית קומפורט (טויוטה קאמרי או שברולט סוברבן) – 46 דולרים, לארבעה נוסעים ושלוש מזוודות.
מכונית ביזנס (אאודי, מרצדס או BMW) – לשלושה נוסעים ושלוש מזוודות, 153 דולרים.
מכונית מיני ואן (פורד גלאקסי או פיז'ו 807) – 47 דולרים, לארבעה נוסעים וארבע מזוודות.
מכונית מיניבוס – 51 דולרים, לשבעה נוסעים ו-7 מזוודות.
מיניבוס פרימיום (מרסדס או טויוטה) – לשישה נוסעים וארבע מזוודות, 47 דולרים.
מכונית פרימיום (לקסוס אאודי או מרצדס) – לשלושה נוסעים ושלוש מזוודות, 357 דולרים.
מיניבוס ל-10 נוסעים – 61 דולרים, כולל 10 מזוודות.
מיניבוס ל-13 נוסעים – 69 דולרים, כולל 13 מזוודות.
מיניבוס ל-16 נוסעים – 69 דולרים, כולל 16 מזוודות.
מיניבוס ל-19 נוסעים- 129 דולרים, כולל 19 מזוודות.

תגובות 5

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל