השכרת רכב בצפון אירלנד מנוע חיפוש

השכרת רכב בצפון אירלנד – מידע חשוב והשוואת מחירים

השכרת רכב בצפון אירלנד – המדריך המלא: מנוע חיפוש מיוחד להשוואת מחירים בין חברות השכרת רכב בצפון אירלנד שיחסוך לכם מאות שקלים, מידע למטייל על נהיגה בצפון אירלנד (כולל סרטון וידאו) והסברים על חוקי התנועהוהמעבר בין הרפובליקה של אירלנד בדרום לצפון אירלנד עם רכב

כדי לאתר את המחיר הכי זול עבור השכרת רכב בצפון אירלנד (על מיגוון דגמי רכב) השתמשו במנוע החיפוש להשוואת מחירי השכרת רכב שבדף זה שיבצע עבורכם תוך שניות השוואת מחירי השכרת רכב בצפון אירלנד – בשדה "ארץ" ביחרו את צפון -אירלנד ואח"כ, בשדה עיר ביחרו את העיר אלייה אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב בצפון אירלנד – בד"כ רוב המטיילים מזמינים השכרת רכב בבלפסט, בירת צפון אירלנד, אך ניתן להזמין גם השכרת רכב בדרי או בערים אחרות בצפון אירלנד כמו ניוטאונארדס או omagh. בשדה "תחנה" ביחרו את המיקום המדוייק אליו תירצו להזמין השכרת רכב באירלנד הצפונית (תחנת איסוף בתוך העיר). לסיום הזינו את התאריכים המדוייקים בהם אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב בצפון אירלנד וליחצו "חפש" כדי לקבל תוצאות השוואת מחירים בין חברות השכרת רכב שונות בצפון אירלנד על מיגוון דגמי מכוניות

השכרת רכב בצפון אירלנד – מנוע חיפוש והשוואת מחירים


טיול באירלנד – עוד באותו נושא:

אירלנד עם ילדים – המדריך המלא למטייל

השכרת רכב בצפון אירלנד – המלצות ומידע

אם יש לכם אפשרות לשכור רכב בצפון אירלנד, הנהיגה ברחבי אירלנד הצפונית היא חוויה מאוד נעימה. רוב הנהגים מצייתים לכללי הכביש (למעט נהיגה מעל המהירות המותרת) ומפגינים התנהגות מנומסת בכביש. באזורים מסויימים, מקובל לנופף לרכב החולף על פניכם גם אם אינכם מכירים את הנוסע. רבים מהכבישים בחוף הצפוני די מפותלים, אבל הנוף הנשקף מהם יפהפה ויש הרבה מקומות לעצור בהם לאורך הדרך כדי לספוג את היופי הטבעי של האזור.

בצפון אירלנד יש היצע קטן יחסית של חברות השכרת רכב, לא תמצאו כאן את אותה כמות גדולה של חברות השכרת רכב כמו באירלנד. בדקו עם חברת השכרת הרכב שלכם אם הביטוח מכסה חציית הגבול לדרום – מצפון אירלנד לאירלנד מאחר שזה לא תמיד דבר אוטומטי הכלול בביטוח.

ברוב המיקרים חברות השכרת רכב בצפון אירלנד לא מאשרות להוציא את הרכב אל הרפובליקה של אירלנד, ולהיפך. לכן, אם אתם מעוניינים לתכנן טיול באירלנד הכולל גם את צפון אירלנד, כדאי לתכנן מראש השכרת רכב באירלנד (בחלק הדרומי) עם החזרה של הרכב ואז לבצע הזמנה נפרדת של השכרת רכב בצפון אירלנד.

אם אתם מעוניינים בהשכרת רכב עם קרוואן בצפון אירלנד, תוכלו לבצע זאת באמצעות חברת Compare and Choose שגם מציעים כמות גדולה של אפשרויות למטייל כמו קמפרים וכדומה. השכרת קרוואנים או בתים על גלגלים זמינה גם אצל Bunk Campers כאלטרנטיבה להשכרת רכב בצפון אירלנד.

יש כבישים שמחברים את צפון אירלנד עם רפובליקת אירלנד. עם זאת, כדאי לתת תשומת לב מיוחדת לשלטים בכביש כשאתם מגיעים לאזורי הגבול. במקומות מסויימים, הגבול בין צפון אירלנד לאירלנד, המבוסס על קווי גבול של המחוזות (counties), עובר ממש באמצע הכביש, בזמן שבמקומות אחרים יש אפשרות לחצות את הגבול בין אירלנד (בדרום) לבין צפון אירלנד וחזרה לאורך כמה מאות מטרים. למרבה המזל, בשתי המדינות הנהיגה היא מצד שמאל של הכביש, אם כי תמרורים ומהירויות מותרות ברפובליקה של אירלנד הם בקילומטרים, בזמן שהתמרורים בצפון אירלנד כולם במיילים כמו בבריטניה.

כרגע, אין בדיקות גבול רשמיות והתנועה עוברת ללא הגבלה בין שתי המדינות, ללא צורך בהצגת דרכון. למרות זאת, אזרחים שאינם בעלי דרכון בריטי, אירי או של האיחוד האירופי חייבים להיות מצויידים במסמכי נסיעה מתאימים (וכן ויזה בתוקף, אם יש צורך בכך) אם הם מתכוונים להמשיך דרומית לגבול וההיפך. זה לא יוצא דופן שהמשטרה האירית (An Garda Siochána) עורכת בדיקת דרכונים בגבולות מפעם לפעם.

נהיגה בצפון אירלנד

יש שיעור יחסית גבוה של תאונות דרכים בצפון אירלנד וחוקי התנועה של צפון אירלנד מעט שונים מאשר בשאר בריטניה. אחד ההבדלים הבולטים הוא שניתן לזהות נהגים חדשים ע"י לוחית R המוצגת על רכבם במהלך 12 החודשים הראשונים מהנפקת רשיונם. על נהגים חדשים חובה להרכיב את הלוחיות האלה. נהגים המציגים את הלוחית הזו מוגבלים למהירות של 45 מיילים לשעה (כ-72 קמ"ש) בכל הכבישים, כולל כבישים המופרדים בגדר (dual carriageways) וכבישים מהירים רגילים. בדומה ללוחיות L בשאר בריטניה, נהגים המציגים לוחית R הם לעתים קרובות יעד לעקיפות של נהגים אגרסיביים והם בד"כ לא נתקלים במידה רבה של סבלנות מנהגים אחרים.

רבים מהנהגים הצפון אירלנדים מרגישים שנהגי R מהווים מטרד וסכנה על הכביש כשהם נוהגים במהירות שמתחת ל-45 מייל/שעה,  מאחר שזה אומר שנהגים אחרים יכולים לנסות לעקוף אותם ולסכן את עצמם ואת הסובבים אותם.

שווה לציין שנקודות בידוק בטחוני של כוחות המשטרה בצפון אירלנד הן דבר נפוץ. כשמגיעים לנקודת בידוק (checkpoint), ודאו שאתם מכבים את האורות הגבוהים ועוצרים אם הדבר מתבקש. המשטרה עשויה לבקש לבדוק את הרישיון שלכם ולהעיף מבט בתא המטען. אל דאגה, זה נוהל שגרתי.

צפו בסרטון הוידאו אשר מתעד נהיגה בצפון אירלנד, הוא יסייע לכם להתכונן לפני השכרת רכב בצפון אירלנד

מערכת התחבורה בצפון אירלנד מחברת את עיר הבירה בלפסט לדנגנון (Dungannon), באלימנה (Ballymena) וניוטאונאביי ( Newtownabbey). כל העיירות והערים הגדולות מחוברות ביניהן בתשתית כבישים טובה. המהירויות המותרות לנהיגה בצפון אירלנד הן:

כבישים מהירים (Motorways and Dual Carriageways) – 70 מייל לשעה (בערך 112 קמ"ש)

כבישים אחרים (מחוץ לאזורים אורבאניים) (כבישים בינעירוניים) – 60 מייל לשעה (בערך 96 קמ"ש)

אזורים אורבאניים/עירוניים (עיירות וערים) – 30 מייל לשעה (בערך 48 קמ"ש) ומפעם לפעם 40 מייל לשעה, אם יש שילוט המורה על כך.

בצפון אירלנד נהגים רבים עוברים על המהירות המותרת, בד"כ 10-20 מייל לשעה מעל המהירות המותרת. עוד תופעה רווחת היא רכבים העוקפים נהגים הנוסעים במהירות של 60-70 מייל לשעה, זאת משום שמצלמות מהירות אינם מאוד נפוצות (למעט בבלפסט וליד הגבול) ונהגים רבים מנצלים זאת. קמפייני חוצות רבים במהלך השנים נערכו ע"י הרשויות בצפון אירלנד כדי להיאבק בבעיית הנהיגה במהירות מופרזת והנהיגה בשכרות והם כוללים לעתים קרובות פרסומות גרפיות של ההשלכות של הנהיגה המופרזת והנהיגה בשכרות.

אזור הידוע לשמצה בשיעור הגבוה של תאונות דרכים בצפון אירלנד הוא מערכת הכבישים הראשית שסביב קולריין (Coleraine), פורטסטיוארט (Portstewart) ופורטרש (Portrush), המארחות את מירוץ האופנועים השנתי NorthWest 200, וכתוצאה מכך, נהיגת אופנועים אגרסיבית היא דבר רווח  בכבישים אלו ולכן יש כאן נוכחות גדולה של משטרת התנועה של צפון אירלנד רוב השנה.

רוב הכבישים מסוג A בצפון אירלנד הם במצב טוב מאוד, כאשר ברבים יש מסלולי עקיפה בנקודות מסויימות כדי לאפשר עקיפה של מכוניות איטיות. כבישים מסוג B הם לרוב כבישים כפריים קטנים צרים מאוד שבקושי יש בהם סימון דרך, אם בכלל. נהגים צריכים לנקוט בזהירות בכבישי B כשהם עוקפים נהגים אחרים ועשויים להצטרך להאט או לעצור בצד כשרכבים גדולים יותר מגיעים מהכיוון ההפוך.

השכרת רכב בצפון אירלנד
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל