בלפסט אטרקציות

בלפסט – אטרקציות מומלצות בבירת צפון אירלנד

בלפסט – המדריך למטייל: אטרקציות מומלצות בבירת צפון אירלנד, החל מ"טיטאניק בלפסט" ואוטובוס התיירים, דרך טירת הילסבורו והספינה קרוליין, ועד לטיולים ליעדים סמוכים כמו סוללת הענק המפורסמת. מידע למשפחות המגיעות אל בלפסט עם ילדים וטיפים כללים על בלפסט למטייל הישראלי

בלפסט Belfast  (במשמעות המילולית ״פה השרטון״) היא הבירה והעיר הגדולה ביותר בצפון אירלנד והשנייה בגודלה באי אירלנד כולו, אחרי דבלין בירת הרפובליקה של אירלנד. התושבים של בלפסט אוהבים או שונאים את העיר, אך תיירים בבלפסט, לעומת זאת, בד"כ מחבבים אותה, וכעדות לכך, בלפסט נבחרה ע״י עיתון הגארדיאן לעיר הרביעית בבריטניה כיעד לחופשות. טיול בבלפסט יתגמל את המטייל בהצצה לעיר ייחודית שסוף סוף החלה לחגוג את (ולא להילחם על) מקומה התרבותי כנקודת מפגש בין בריטניה לאירלנד. בלפסט בהחלט מפגינה אופטימיות ונחישות לקבל אל שעריה תיירים, עם שורה של בתי מלון חדישים, ברים, מסעדות, קלאבים וחנויות הנפתחים בקצב מסחרר

טיול באירלנד – עוד באותו נושא:

אירלנד עם ילדים – המלצות ומידע על טיול באירלנד

בלפסט – מלונות מומלצים למשפחות בבירת צפון אירלנד

השכרת רכב בצפון אירלנד – השוואת מחירים וטיפים

בלפסט – רקע למטייל

בלפסט שוכנת בפתח נהר לגאן (River Lagan) ומוקפת בגבעות נמוכות ובה כ-267,500 תושבים. מספר זה מתייחס לאזור עיריית בלפסט בלבד שגבולותיה נקבעו בשנות החמישים. מאז, העיר התרחבה והאוכלוסייה של האזור המטרופוליטני ביחד עם אוכלוסיית הפרברים מגיעה לכ-483,000.

בלפסט נכנסה לתודעת העולם בין 1969-1997 בתקופה שכונתה ״הצרות״ בגלל ההתקפות החוזרות ונשנות על העיר בזמן מלחמת האזרחים באירלנד. חלקים מבלפסט הפכו לאזורים שהיו אסורים לכניסה לרשויות האבטחה וכתוצאה מכך הפכו לאזורים עם שיעורי פשעי מוגברים. היום, אפשר עדיין למצוא עדויות לעברה העצוב של העיר, מה שהופך אותה ליעד מעניין למטייל.

מאז חתימת הסכם יום שישי הטוב (Good Friday Agreement) בשנת 1998, רוב האלימות הפוליטית שבגללה בלפסט התפרסמה נעלמה. לאחרונה בלפסט זכתה בתואר העיר הבטוחה ביותר בבריטניה על בסיס נתונים סטטיסטיים, וכחלק מהמחויבות שלה לשמור על השלום, בלפסט היום מנסה למשוך אליה תיירים מכל העולם, בעיקר מארצות הנמצאות מחוץ לבריטניה ולרפובליקת אירלנד.

בלפסט היא עיר המתגאה במורשת ויקטוריאנית ואדוארדיאנית, ומאמציה לשקם מבנים היסטוריים זוכים להצלחה. התיירות נמצאת בתאוצה בצפון אירלנד, בעיקר בין אלה המחפשים לצאת לחופשה באירלנד לסוף שבוע קצר, מאחר שבלפסט הרבה יותר זולה והרבה יותר מתגמלת מדבלין הגדולה, העסוקה והיקרה בהרבה יותר.

בלפסט היא בהחלט מקום נהדר לטיולים ולחופשות עבור מטיילים מכל הסוגים, כולל משפחות המגיעות אל בלפסט עם ילדים. היא נחשבת עדיין למקום יחסית לא ממוסחר בהשוואה לשכנתה דבלין ואידיאלית לתיירים שמעוניינים לבקר בעיר בעלת אופי אירי מסורתי שהצליחה לשמר את האנרגיה הטבעית והבלתי נגועה שלה. ביקור בבירת צפון אירלנד יתגלה כטיול מתגמל ברגע שמצליחים להתגבר על המטענים ההיסטוריים המייצגים את קשייה של העיר בעבר. אז תמצאו עיר שהשתנתה בצורה דרמטית בעשור האחרון בזכות השלום והשגשוג והמקומיים יקבלו אתכם בשמחה ובחמימות ויפגינו את גאוותם בעיר.

הקלישאה הישנה שמתייחסים לזרים כידיד מוכר בפאבים ובברים של אירלנד היא די נכונה בבלפסט, מאחר שהמקומיים נהנים לגלות מה משך אתכם לפינה הקטנה הזו של העולם והם כמובן ירצו לשתף אתכם במעט מההיסטוריה שלהם. שאלו כל מקומי והם יספרו לכם שביקור בבלפסט ילמד אתכם יותר על הנשמה הבריטית מאשר ביקור בפאב אירי בדבלין או בלונדון התיירותית.

אטרקציות בבלפסט למשפחות


טיטניק בלפסט

לא כולם יודעים זאת אבל בלפסט היתה המקום ממנו הפליגה הספינה הידועה הטיטאניק. האטרקציה "טיטאניק בלפסט" זכתה בתואר "האטרקציה התיירותית המובילה בעולם של שנת 2016" והיא ללא ספק אחת המובילות שבין אטרקציות בבלפסט. בטיטניק בלפסט תוכלו לעלות על סיפון האונייה הידועה בעולם, הטיטאניק, לפגוש ניצול שעבד במסעדה (בתור הולוגרמה כמובן), ללמוד על בניית הספינה ועל חיי הנוסעים, ולראות פריטים מהספינה עצמה.

הידעתם שארובות הספינה היו כל כך רחבות שרכבת הייתה יכולה לעבור בהם? או שכמה ממתקני הנופש שהוקמו על סיפון הטיטאניק ושהנוסעים מעולם לא זכו להשתמש בהם כללו חדר כושר, בריכה, בתי מרחץ טורקיים, כלביה ומגרש סקווש? יש המון עובדות שאפילו המעריצים השרופים של הספינה הטרגית או של הסרט שובר הקופות לא מכירים, אבל תזכו להכיר בחוויית טיטניק הגדולה ביותר בעולם, ממש במקום שבו הספינה עוצבה, נבנתה ויצאה לדרכה במאי 1911.

היכונו "לפגוש" את המעצב הראשי של הספינה, צאו למסע במספנה ולמדו על הפועלים והנוסעים שרבים מהם יצאו לדרכם האחרונה באותו מסע ראשון ואחרון של הטיטאניק באפריל 1912. כמו כן, הודות לחומר הארכיוני ברזולוציה גבוהה והפודים האינטראקטיביים תוכלו לראות שרידים של הטיטאניק שנותרו סמוך לחופי ניופאונדלנד.

נקודת עניין נוספת הכלולה באטרקציה זו היא ביקור ב- SS Nomadic. זוהי ספינת יוקרה מסוג שעדיין קיים. בנוסף להעברת נוסעים לספינות כמו RMS Olympic  ו-RMS Titanic, האונייה שימשה כשולת מוקשים וכמובילת גייסות בשתי מלחמות העולם. המוזיאון, שעבר שיפוץ לאחרונה, מעניק חוויה אינטראקטיבית סוחפת ומיוחדת במינה. סלבריטאים רבים היללו את האטרקציה, כולל המלכה אליזבת, דיויד קמרון ואפילו הילרי קלינטון. אם אתם מגיעים אל בלפסט עם ילדים גדולים מספיק כדי לא "לקחת ללב" את הטרגדיה של הטיטאניק – אל תוותרו על האטרקציה הזו.

להזמנת כרטיסים ל"טיטאניק בלפסט"


אוטובוס התיירים של בלפסט

עם 23 תחנות עצירה באטרקציות תיירותיות בבלפסט, אוטובוס התיירים של בלפסט הוא הדרך הטובה ביותר להסתובב בעיר ולחסוך כסף בעת ובעונה אחת. קבלו נופים מדהימים של בלפסט וסביבתה, מדריך שמע רב-שפות וכן שורה של הנחות על אטרקציות שונות בבלפסט. מבדים וטבק עד ייצור חבלים, וכמובן בנייתה של טיטניק עצמה, עיר הבירה של צפון אירלנד טובלת בהיסטוריה. אוטובוס התיירים הוא דרך נהדרת להסתובב ולשאוף פנימה את כל המראות תוך שאתם חוסכים בהוצאות. עם 23 תחנות, לבטח תצאו אתרים שיעניינו אתכם.

השיטה פשוטה – האוטובוסים נוסעים במסלול מעגלי המותאם לתיירים בין אטרקציות בבלפסט והכרטיסים (כדאי להזמין מראש בקישור) הם כרטיסי חופשי יומי כך שניתן לרדת בכל אטרקציה המוצאת חן בעיניכם ואז לעלות על האוטובוס הבא בסבב. אם אתם מגיעים אל בלפסט עם ילדים זוהי דרך מעולה לראות המון אטרקציות בבלפסט בלי ללכת הרבה ברגל או להוציא הון על מוניות.

על האוטובוס תראו אטרקציות בבלפסט כמו אוניברסיטת קווינס (Queen’s University), הגנים הבוטנים (Botanic Gardens), מוזיאון אלסטר (Ulster Museum), מרכז מבקרי הטיטניק (Titanic Visitor Centre), בניין עיריית בלפסט (Belfast Castle), בית האופרה (Grand Opera House), טירת בלפסט ועוד.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של בלפסט


חווית סוללת הענק (Giant’s Causeway)

זוהי אטרקציה בצפון אירלנד שקשה לא להתרשם ממנה – סוללת הענק משתרעת לאורך קו המים בקצה מישור אנטרים (Antrim plateau) בצפון אירלנד. העמודים המשושים המדהימים של הסוללה הם אחד מפלאי הטבע המופלאים ביותר בעולם.

אין הרבה מקומות מלפני 50-60 מיליון שנה שאפשר לבקר בהם, אבל סוללת הענק של צפון אירלנד היא אחד מהם. הסוללה בנויה מ-40,000 עמודי ענק המגיחים למעלה כמו יצורים מהאוקיינוס האטלנטי. לא פלא שסיפורי אגדות רבים שזורים בהם, כולל סיפור על ענקים שחצו את המים לעבר סקוטלנד. לכו על האבנים, צפו לעבר הים ולאחר מכן שבו לכוס תה או קפה והתרשמו מהטבע הנשגב.

ואלה לא רק סיפורי האגדות שעליהם תלמדו, אלא גם על התפרצות הר הגעש שהוביל לתצורות מעניינות, וכן על המחקרים הגיאולוגים המתקיימים באתר.

גולת כותרת נוספת היא שרידיה של ספינת אוצר של הצי הספרדי שטבעה כשעליה אוסף גדול של תכשיטי זהב מתקופת הרנסנס. אם אתם מתכננים חופשה בבלפסט עם הילדים אל תפספסו את ההזדמנות להראות להם את הפלא הזה – הזמינו כרטיסים לטיול מבלפסט בקישור.

להזמנת טיול לסוללת הענק בצפון אירלנד


סיור יומי בסוללת הענק (Giant's Causeway) + אוטובוס התיירים ל- 48 שעות

הכרטיס המשולב הזה יאפשר לכם לבקר בסוללת הענק עוצרת הנשימה ובחוף אנטרים (Antrim Coast) עם מדריך, פלוס 48 שעות של נסיעה בלתי מוגבלת על אוטובוס התיירים של בלפסט.

להזמנת כרטיס משולב לסיור בסוללת הענק ואוטובוס התיירים של בלפסט

מוזיאון HMS Caroline בבלפסט

חוויה מתאימה בבלפסט למשפחות עם ילדים על ספינת קרב אמיתית. ראו תערוכות חינוכיות על הספינה המפורסמת ממלחמת העולם הראשונה שגם שימשה במלחה״ע השנייה והיום שוכנת בשלווה בקמפוס התאגידים טיטניק (Titanic Quarter) של בלפסט.

ה-HMS קרוליין היא הסיירת הקלה (סוג של אוניית קרב) האחרונה שנותרה מימי מלחמת העולם הראשונה והאחרונה ששרדה את קרב ג׳טלנד. לאחר ששירתה את הצי הבריטי במשך כמעט מאה שנה, היא הוצאה משימוש בשנת 2011 והומרה לחוויית מבקרים אינטראקטיבית בעלות של 11.5 פאונד בריטי, בניסיון לשחזר את ימי הזוהר שלה משנת 1916.

פגשו את הניצול היחיד מהקרב הימי הגדול ביותר בהיסטוריה – קרב ג׳טלנד – על גבי ה- HMS Caroline, קבלו פרטים על הקרב שנמשך 36 שעות והתחיל ממש על הסיפון שעליו אתם עומדים.

פצחו את הקוד, התאמנו בשליחת אותות ועצבו מלתחת בגדי הסוואה משל עצמכם. בקרו במגורי רב החובל ובחדרי המנועים וכן במרפאה. העמידו פנים שאתם ספני האונייה בגשר הווירטואלי וגלו מי ניווט את הספינה בעבר.

כל האזורים המעוצבים בצורת ספינה בשלוש קומות האונייה נבנו כדי להיראות בדיוק כפי שהספינה נראתה בספטמבר 1914 כאשר הספינה יצאה לראשונה לדרכה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון HMS Caroline

כרטיס משולב לHMS קרוליין (HMS Caroline ) ואוטובוס התיירים ל- 48 שעות

עלו על סיפונה של ה-HMS קרוליין, ספינת הקרב ששירתה את בריטניה במשך התקופה הארוכה ביותר, והיכונו למסע מלהיב דרך ההיסטוריה. בתוך הספינה ששופצה לאחרונה, תחזרו לשנת 1916 ותראו איך צוות פועלים אמיץ חי ושירת בימי המלחמה הקשים. עם הכרטיס המיוחד שכדאי מאוד להזמין מראש בקישור יש לכם גישה ל- 2 אטרקציות בבלפסט בכרטיס אחד הכולל גם גישה בלתי מוגבלת למשך 48 שעות לאוטובוס התיירים של בלפסט.

תוכלו לסייר בכל חלקיה, כולל מגורי רב החובל, חדרי המנוע ותחנות הטורפדו. עם מסכי מגע לכל אורך החוויה, תלמדו על תפקידה של הספינה בכמה מהקרבות המכריעים ביותר בהיסטוריה. אם אתם מגיעים אל בלפסט עם ילדים – זוהי חוויה מרתקת יותר מכל שיעור היסטוריה.

ואחרי שספגתם את כל האקשן ההיסטורי, תוכלו לעלות על האוטובוס האדום הבא ולצאת לכמה מהאטרקציות המובילות של בלפסט, המכסות הכל – מטירת בלפסט (Belfast Castle) ועד שוק סנט ג׳ורג׳ (St George's Market).

להזמנת כרטיסים לספינה קרוליין ולאוטובוס התיירים של בלפסט


טירת הילסבורו (Hillsborough Castle) וגניה – סיור מודרך

אם אתם מחפשים מה לעשות מחוץ לבלפסט, בואו לבקר בטירת הילסבורו, אחוזה ג׳ורג׳יאנית משנות השבעים של המאה ה-18. היום משתמשת בה משפחת המלוכה הבריטית בביקוריה בצפון אירלנד. כאן תוכלו להביט בכס המלכות ובחפצי מלכות אחרים, לטייל בגנים המשתרעים על פני 400,000 מ״ר ולהצטרף לסיור מודרך ברחבי הטירה. אם אתם מגיעים אל בלפסט עם ילדים, הסבירו להם שהטירה היא למעשה ארמון של מלך ומלכה אמיתיים – הם יתרשמו מאוד. בנוסף למשפחת המלוכה שמתגוררת כאן בביקוריה בצפון אירלנד, זהו מקום משכנה הקבוע של מזכירת המדינה של צפון אירלנד ונציגת המלכה בצפון אירלנד.

האחוזה נבנתה בשלהי התקופה הג׳ורג׳יאנית ובעזרת הסיור המודרך, תוכלו להציץ בחדרים הנשיאותיים, בחדרי האירוח ואפילו בחדר כס המלוכה. הגנים המקיפים את הטירה כוללים מדשאות, פלגי מים וחורשות והם משמשים מאז שלהי המאה ה-18 כמקום מפלט ומרגוע למלכים ומלכות.

להזמנת כרטיסים לסיור בטירת הילסבורו בבלפסט


טירת הילסבורו (Hillsborough Castle) – כניסה לגנים בלבד

ניתן גם להזמין לטירת הילסבורו כרטיסים הכוללים כניסה לגני הטירה בלבד ( וגם מפות שיעזרו לכם לתכנן את ביקורכם, אבל לא כניסה לטירה עצמה. זאת יכולה להיות אופציה טובה למשל עבור משפחות המגיעות אל בלפסט עם ילדים קטנים ומעוניינות ליהנות מיום בגנים הירוקים עם ילדים שיתקשו להתרכז בטירה.

להזמנת כרטיסים לגני טירת הילסבורו


הקתדרלה של בלפסט (Belfast Cathedral) – סיור מודרך או עצמי

אם אתם מחפשים שלווה ושקט במרכז הסואן של בלפסט, בלו זמן מה בקתדרלת אן הקדושה (St Anne’s Cathedral) מהתקופה הרומנסקית. סיירו בחלק הפנימי המרווח בזמן שמדריך (שמע או חי) מלווה אתכם. המוזאיקות היפהפיות, חלונות הויטראז׳ והקשתות הרומנסקיות מאוד מרשימות.

היום, הכנסייה הזו משמשת כיעד מאוד נחשק לקיום קונצרטים, מופעים מוסיקליים ועוד ובנוסף זהו גם מקום שבו נוצרים מתפללים. אם תגיעו בשעות המתאימות, תוכלו להתבונן באחד מארבעת טקסי התפילה המתקיימים מדי יום.

בדקו את הפסיפס שמעל החזית, שמורכב מיותר מ-150,000 חתיכות, ואת מלאכת התפירה, כולל ה-Titanic Pall – צלב ענקי בצבע כחול כצבע הים, המתאפיין בעיצובי משי, מתכת וכותנה ומוקדש לאנשים ששרדו את טביעת הטיטניק באפריל 1912. המוזאיקות והויטראז׳ים הנמצאים בתוך המבנה הם פרי יצירתן של האחיות גרטרוד ומרגרט מרטין ויצירתן נפרשה על פני שבע שנים.

להזמנת כרטיסים לסיור בקתדרלה של בלפסט


מרכז סנט פטריק (Saint Patrick Centre)

קבלו את הסיפור המלא על סנט פטריק בתצוגה הקבועה היחידה בעולם המוקדשת לפטרון הקדוש של אירלנד. צאו לטיסת IMAX מדומה בהליקופטר, למדו על חיי הקדוש והקשיבו להיסטוריה של אירלנד בקריינות של כוכב הוליווד קירן היינדס.

מרכז סנט פטריק שוכן בעיירה האירית הימי-בינמית דאונפטריק (Downpatrick) ואין מקום טוב מזה ללמוד את הפרטים האותנטיים. לדוגמה: ידעתם שסנט פטריק בכלל לא אירי. הוא היה בעצם אנגלי שהכיר את הנצרות לאירלנד בשנת 432. הקשיבו לחלק מההיסטוריה האירית במילותיו של הקדוש עצמו, בקריינות של כוכב הקולנוע. סיירו בתצוגת מולטימדיה מדהימה וטוסו בהליקופטר בסרט איימקס המדמה טיסה בין בלפסט לדבלין – אטרקציה חביבה מאוד למשפחות המגיעות אל בלפסט עם ילדים.

להזמנת כרטיסים למרכז סנט פטריק בבלפסט

בלפסט - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל