דבלין אטרקציות מומלצות עם ילדים

דבלין – אטרקציות מומלצות בבירת אירלנד

דבלין בירת אירלנד היא אחת היעדים המסקרנים באירופה למטייל הישראלי ויעד מושלם לחופשה משפחתית או נקודת הפתיחה של טיול באירלנד. בכתבה זו תמצאו מידע מפורט על אטרקציות בדבלין למשפחות כולל סרטוני וידאו, קישורים להזמנת כרטיסים מראש, וטיפים חשובים למשפחות המגיעות אל דבלין עם ילדים

דבלין dublin (באירית: Baile Átha Cliath, ״העיר של צליחת המכשולים") היא עיר הבירה של אירלנד הנודעת באווירה התוססת שלה, חיי הלילה הטובים שלה ושלל אטרקציות תיירותיות. זו נקודת המוצא של רוב התיירים המבקרים באירלנד. ממדיה של דבלין גדולים יחסית לגודלה של אירלנד, כאשר מספר התושבים של דאבלין מגיע לכמעט שני מיליון בדבלין רבתי – יותר משליש מכמות האוכלוסין של אירלנד. המרכז המסחרי של דבלין, עם זאת, יחסית קטן וקל להתנייד בו ברגל, ורוב אוכלוסיית העיר חיה בפרברים.

חופשה בדבלין – עוד באותו נושא:

טיסות לאירלנד – השוואת מחירים וטיפים למטייל

השכרת רכב בדבלין – השוואת מחירים ומידע

דבלין – מלונות מומלצים למשפחות עם ילדים בבירת אירלנד

התמצאות בדבלין

הנהר ליפי (River Liffey) חוצה את דבלין לשניים. בגדה הצפונית של ליפי נמצא הכביש הראשי Liffey is O'Connell Street שאותו חוצים רחובות קנייה רבים, כולל הרחובות הנרי (Henry Street) וטלבוט (Talbot Street). בגדה הדרומית נמצאים פארק St. Stephen's Green, רחוב גרפטון (Grafton Street), טריניטי קולג׳ (Trinity College), כנסיית ישו הנוצרי (Christ Church), כנסיות סנט פטריק (St. Patrick's Cathedrals) ועוד הרבה אטרקציות תיירותיות בדבלין.

אזורי המיקוד של דבלין מחולקים מ-1 עד 24. המספרים האי-זוגיים ניתנו לאזורים הנמצאים צפונית לנהר ליפי ומספרים זוגיים ניתנו לאזורים מדרום לנהר. בד״כ, ככל שהמיקוד נמוך יותר, הוא קרוב יותר למרכז דבלין.

אם כבר הגעתם לתוך דאבלין, משרד התיירות הראשי נמצא בכנסיית סנט אנדרו הסמוכה לרחוב גרפטון במרכז העיר (דבלין 2) וזה מקום טוב להתחיל בו ולקבל מידע. תוכלו להזמין מלון משם וכן סיורי תיירים, כמו גם מידע כללי על מקומות בילוי.

למרות שחלק מהמבנים הארכיטקטוניים המרשימים של דבלין נהרסו באמצע המאה העשרים, נותרה בעיר כמות ראויה לציון של מבנים מרשימים והם משמשים כתזכורת לעברה האימפריאליסטי של בריטניה. חלק מהמבנים האלה נהרסו למרות יופיים והמשמעות הארכיטקטונית שלהם. את מקומם החליפו סדרה של בנייני משרדים מודרניים ופארק סנט סטיבן (דבלין 2), בין השאר. למרבה המזל, הגישה לעבר השתנתה מאז מאוד והיום תושבי דבלין מתגאים מאוד במבנים המרשימים שלהם מהתקופות השונות.

אטרקציות בדבלין למשפחות

אוטובוס התיירים של דבלין

יש המון מה לראות בדבלין מלבד פאבים איריים, כינורות וגינס. אוטובוס התיירים נותן לכם גישה לשפע האטרקציות החמות בדבלין בכרטיס של 24 שעות או 48 שעות, עם 30 תחנות בשני מסלולים, קריינות בכמה שפות, מפה חינם ומבצעים על מגוון אטרקציות בדבלין. על אוטובוס התיירים הנוסע במסלול מעגלי מותאם למטייל בין אטרקציות תיירותיות בדבלין, תוכלו לראות את המיטב של דבלין ביומיים – כולל המוזיאון הלאומי וגלריית האמנות הלאומית (National Museum and National Art Gallery), ספר קלס (Book of Kells) בטריניטי קולג׳, מחסני גינס (Guinness Storehouse) ועוד.

אוטובוס התיירים בסגנון עלה-רד-עלה הוא הדרך הטובה ביותר להכיר את בירת אירלנד, במיוחד עבור משפחות המגיעות אל דבלין עם ילדים קטנים ומעוניינות להימנע מהליכה מרובה ברגל.

המסלול האדום – האוטובוס יוצא כל 10-20 דקות ועובר באטרקציות הפופולריות ביותר של דבלין, כולל טריניטי קולג׳ (Trinity College), מחסני גינס (Guinness Storehouse), קילמיינהאם גאול (Kilmainham Gaol). הפאס הכלול מציע גם שורה של הנחות ומבצעים על מסעדות ואטרקציות בדבלין.

המסלול הכחול – אוטובוסים של הקו הזה יוצאים כל 20-30 דקות ומגיעים למבחר גדול של האטרקציות הטובות ביותר שיש לדבלין להציע. תחנות בדרך כוללות את טריניטי קולג׳, מחסני גינס, טירת דבלין וקתדרלת סנט פטריק. המסלול הכחול גם לוקח אתכם מעט יותר הלאה כך שתוכלו לבקר בבית הקברות גלאסנווין המפורסם. מסלול זה גם עוצר באיצטדיון פארק קרוק האגדי, המקום בו מתקיימים אירועי הספורט האירים.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של דבלין

כרטיס דבלין

הראו את הכרטיס שניתן להזמין בקישור בכניסה ליותר מ- 30 אטרקציות בדבלין (בנוסף תקבלו גישה לאוטובוס התיירים של דבלין). שונאים לעמוד בתור? עם הכרטיס המיוחד הזה תוכלו לדלג על התורות! "כרטיס דבלין" יחסוך לכם גם כסף וגם הרבה זמן יקר של חופשה בדבלין – כי בעונת התיירות התורות בכניסה לאטרקציות פופולריות בדבלין עלולים להיות ארוכים, והדבר עלול להיות מטריד במיוחד עבור משפחות המגיעות אל דבלין עם ילדים אשר עלולים לאבד את סבלנותם בתור.

הפאס התקף למשך 1, 2, 3, 4 או חמישה ימים (לבחירה בעת ההזמנה בקישור) מעניק לכם גישה מהירה למבחר אטרקציות בדבלין – ראו את מחסני גינס (Guinness Storehouse) האיקוניים וצאו לסיור במזקקת הוויסקי של טילינגס (Teelings Whiskey Distillery Tour). בקרו בקתדרלת פטריק הקדוש (St Patrick's Cathedral) וקתדרלת ישו הקדוש (Christ Church Cathedral), או לכו לראות מופע ב- ב-  Dublinia.

תהיה לכם גם גישה מלאה לאוטובוס התיירים של דבלין (ללא עלות נוספת), מה שיקל את המעבר מאטרקציה לאטרקציה בתוך דבלין.

להזמנת כרטיס דבלין

מוזיאון השעווה הלאומי פלוס

יש סיבה לכך שמוזיאון השעווה של דבלין נקרא "מוזיאון השעווה הארצי פלוס". אלה לא רק דמויות השעווה השוכנות באטרקציה המומלצת הזו של דבלין למשפחות, יש כאן עוד המון אטרקציות ודברים לראות חוץ מבובות השעווה וזה יכול למלא יום שלם של חופשה משפחתית בדבלין. ממתחם המדע והתגליות (Science and Discovery Zone) ועד אולם הסלבים והמוסיקאים הגדול (Great Hall of celebs and musicians) לחדרי האימה (Chambers of Horror) וסטודיו פקטור השעווה (Wax Factor studio).

מוזיאון השעווה הלאומי פלוס נמצא 2 דקות הליכה מטריניטי קולג׳. כנסו פנימה, שם תראו פרצופים מוכרים, עם דגש על גיבורי וכוכבי אירלנד. באולם הגדול (Grand Hall) תמצאו את פירס ברוסנן כג׳יימס בונד 007, את להקת U2, את ליאם ניסן ורונן קיטינג. כמו כן תפגשו כאן את גולום משר הטבעות.

מוזיאון השעווה כולל שפע של פעילויות עבור הילדים באזור המיוחד לילדים, והמון אפשרויות לימודיות באזור המדע והתגליות (Science & Discovery Area), בזמן ש-Time Vaults  ייקח אתכם למסע בעברה המרשים של אירלנד ואל תוך אירועים כמו הנזירים שלחמו בוויקינגים והסכם יום שישי הטוב בצפון אירלנד.

בסטודיו האינטראקטיבי תוכלו להקליט שיר ואפילו להכין סרטון מוסיקה! בחרו מבין להיטים כמו בילי ג׳ין של מייקל ג׳קסון ועד We’re all in this Together  מ״היי סקול מיוזיקל״ – גם אם אתם מגיעים אל דבלין עם ילדים כל אחד ימצא כאן להיט לטעמו. יותר מזה, תוכלו לרכוש את הלהיט שלכם בדיסק בחנות המתנות לאחר מכן ולשתף אותו עם חברים, משפחה – ואולי, מפיקים מוסיקליים פוטנציאליים….

להזמנת כרטיסים למוזיאון השעווה בדאבלין

סוללת הענק ואטרקציות בצפון אירלנד – טיול מאורגן הלוך ושוב מדבלין

סוללת הענק היא אחת משבעת הפלאים הטבעיים של אירלנד והמקום הראשון באירלנד שהוכרז כאתר מורשת עולם ע״י ארגון אונסק״ו. עלו על האוטובוס בדבלין וצאו לטיול יום אל תוך ההיסטוריה המרתקת של אי האזמרגד (Emerald Isle). תראו נוף מדהים, תבקרו באתרי הצילום של הסדרה ״משחקי הכס״ ואפילו תחצו את גשר החבלים האגדי Carrick-a-Rede !

הזמינו מראש כרטיסים בקישור, צאו מדבלין מוקדם בבוקר באוטובוס של הטיול המאורגן ועשו את דרככם לצפון הרחוק של אירלנד. לאחר עצירה לקפה בדרך תוכלו לשבת וליהנות מהנופים המדהימים הנשקפים מהחלון, כמה מהנופים היפים ביותר באזור. לאחר שחזיתם בנוף תבינו למה בחרו לצלם כאן חלקים מ״משחקי הכס״.

בדרך תשמעו סיפורי פולקלור, מיתוסים והיסטוריה עתיקה של האזור ואגדות הקשורות בחוף הצפוני של מחוז אנטרים (County Antrim). בסוללת הענק תשמעו על פין מק׳קול, הענק המיתולוגי שהיה לוחם וצייד.

נקודות עניין אחרות כוללות את גשר החבלים Carrick-a-Red וסיור מיוחד של טירת דנלוק (Dunluce Castle) ההיסטורית (מקור ההשראה ל- ספר הילדים המפורסם ״נרניה״ של ק.ס. לואיס – אם אתם מגיעים אל דאבלין עם ילדים חובבי סיפורי פנטזיה הם יתרגשו מאוד לבקר כאן).

אחרי יום שלם המלא בהיסטוריה, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות קטנות, תחזרו בערב למלון בדבלין.

להזמנת טיול אטרקציות באירלנד וסוללת הענק 

חוויית מוזיאון הרוק'נרול האירי The Irish Rock 'n' Roll Museum Experience

ביקור במוזיאון הרוק׳נרול של דבלין הוא ההזדמנות שלכם לשאוב את תולדות המוסיקה המקומית בעת חופשה משפחתית בדאבלין ואולי אפילו לעשות קצת מוסיקה משל עצמכם. ריהאנה הקליטה כאן את הלהיט שלה Love The Way You Lie , וזמרים כמו ריי לה מונטנה, ואן מוריסון ודף לפרד גם התאמנו בחדרי החזרות כאן.

הכרטיס שתוכלו להזמין בקישור נותן לכם אפשרות לבחור חלון זמן בו תבקרו במוזיאון. ביום מעורר ההשראה הזה תלמדו המון על נגני רוק אירים ואחרים שהופיעו במקדש המוסיקלי הזה. המדריך המקצועי שלכם ייקח אתכם לסיור פוקח עיניים אל תוך מסורת הרוק׳נרול, עם עובדות מפתיעות ומצחיקות לאורך הדרך.

תוכלו להתבונן בתערוכת צילומים נהדרת וללמוד על ההיסטוריה של המוסיקה האירית באמצעות סרט קצר. והמוזיאון אינו רק אוסף של מזכרות מוסיקליות – המקום משמש גם כאולפן הקלטות ומופעים. בכל הגיטרות שבאוסף הביתי ניגנו מוסיקאים מאוד מפורסמים. ואם מתחשק לכם, נסו את התחפושות ואת כלי הנגינה והתנסו בנגינה כלהקה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הרוק'נ'רול האירי בדאבלין

צוקי מוהר והאטרקציות המובילות של מערב אירלנד – טיול מאורגן הלוך ושוב מדבלין

צאו מדבלין בטיול מאורגן חד יומי למערב אירלנד והתלוו למדריך שלכם לסיור בלתי נשכח בצוקי מוהר. כשהרוח נושבת בשיערכם, תוכלו ליהנות מהחי והצומח השופעים של המקום. המראות כאן קסומים וכוללים אורכידאות וזני פרחים אחרים המסוגלים להתקיים רק בסביבה האקולוגית המסויימת הזו!

הסיור בצוקי מוהר מכיל את כל הטוב ביותר שיש לחוף המערבי של אירלנד להציע. טיילו בצוקים המפורסמים ותלמדו אודות הזנים המקומיים של בעלי חיים וצמחים, בקרו בכפר Doolin וצלמו כמה תמונות במפרץ גאלוויי (Galway Bay) בדרככם חזרה לדבלין.

ספגו את המראות הפנורמיים של איי אראן (Aran Islands) בזמן שאתם לומדים על תולדות המקום. שבו לארוחת צהריים בפסגת הצוקים או בכפר דולין החמוד, לפני שאתם מסיירים בצוקי מוהר ופונים לעבר מנזר קורקומרו (Corcomroe Abbey), מנזר סיסטריאני מתחילת המאה ה-13. הדרך חזרה לדבלין היא במסלול שונה, לאורך מפרץ גאלוויי הנהדר וטירת דנגור (Dunguaire Castle).

להזמנת טיול במערב אירלנד וצוקי מוהר מדבלין

שיט ״גילוי דבלין״ Dublin Discovered Boat Tour

בשייט הזה תראו את גשר הפני (Ha’penny Bridge), את בית המכס (Custom House), את ג׳יני ג׳ונסטון (Jeanie Johnston) ותזכו למראות נהדרים של גשרים מודרנים וגשרים ג׳ורג׳יאנים. הסיור מלא בעובדות היסטוריות אודות דבלין. תגלו על ההתפתחות המואצת של דבלין במהלך המאות ה-18 וה-19 ואיך העיר צמחה לממדים של בירה אירופאית.

המזח שעבר פיתוח מחודש, גשר הפני, Custom House – כולם על המסלול כמו גם תעלת דבלין המלכותית והתעלה הגדולה (Royal and Grand Canals). זוהי פעילות גדושה בכיף ומתאימה כפעילות משפחתית בכל תנאי מזג אוויר, עבור משפחות המגיעות אל דבלין עם ילדים בכל הגילאים.

להזמנת הפלגה בדבלין

בית רסבורו והגנים Russborough House

חופשה בדבלין היא הזדמנות לחזור אחורה בזמן באחוזת רסבורו היפה ובגנים הסובבים אותה. סיירו בגנים מהמאה ה-18 בלוויית מדריך, תעשו את דרככם במבוך ותראו את אחד האוספים המרשימים ביותר של אמנות פרטית באירלנד. תלמדו גם איך משפחות חיו כאן במשך 277 שנה.

אחוזת רסבורו היא כמו כל בית עתיק ומרשים שאתם יכולים לדמיין – החוויה תיקח אתכם אל תוך עולמן של שלוש משפחות שחיו ברסבורו במשך 277 שנה, כולל סיר אלפרד וליידי בייט, בני זוג מעניינים שנודעו בכישורי הבידור שלהם. הצטרפו לאחד הסיורים המודרכים ותקבלו רקע ופרטים לגבי האחוזה המרתקת הזו הבנויה בסגנון פלדיאני. וברגע שתסיימו לסייר בתוך המבנה, תוכלו לצאת החוצה לאוויר המרענן וליהנות מהנוף היפה המשתקף מעל אגמי בלסינגטון (Blessington lakes).

אם אתם מגיעים אל דבלין עם הילדים  הם ימותו על המבוך המפורסם הזה ועל גן השעשועים וכן על מסלול סיפורי האגדות ומסלול העצים. יש גם המון מקומות לעצור לפיקניק אם אתם מבלים כאן יום של חופשה משפחתית בדבלין.

להזמנת כרטיסים לבית רסבורו בדאבלין

סיור בניוגריינג׳ וגבעת טארה Newgrange & Hill of Tara

היכונו לטיול מודרך מדבלין שישנה את כל מה שחשבתם על אירלנד – סיירו בגבעת טארה (Hill of Tara), שם היו מכתירים את המלכים ובניוגריינג׳ (Newgrange), שם שוכנת אחת האנדרטאות העתיקות ביותר המוצבת באופן אסטרונומי מדוייק. אם חשבתם שאירלנד זה רק שדונים ווויסקי, אתם עומדים לקבל שיעור היסטוריה מרתק לגבי המלכים האירים וטקסים קדושים. עלו על האוטובוס בדבלין לנסיעה באזורי הכפר הירוקים מאוד של אירלנד בזמן שהנהג שלכם מבדר ומחנך אתכם בסגנון אירי אמיתי.

גבעת טארה נבנתה בין 3,400-3,200 לפנה״ס והיא עתיקה יותר משתי אנדרטאות מאוד מפורסמות אחרות: סטונהנג׳ והפירמידה הגדולה בגיזה. האזור, שהסמית׳סוניאן הכניס לרשימת 15 אוצרות תרבות בסכנת הכחדה שחובה לראות, שימש כמושב שליטי אירלנד במשך דורות רבים.

מכאן תמשיכו לניוגריינג׳, אתר מורשת עולם. הביקור שלכם כולל סיור מודרך בתוך קבר ניוגריינג׳ – משהו ששמור רק למספר מצומצם של מבקרים. בדרככם חזרה לדבלין, תעצרו בהאות׳ (Howth), כפר דייגים שהפך לשכונת יוקרה בצפון דבלין. הישארו עירניים כי יש סיכוי טוב שתראו את כלבי הים מתרחצים בנמל וכן את המראות הדרמטיים הנשקפים מפסגת האות׳. הסיור הזה ישנה את הדרך שבה ראיתם את הבירה האירית.

להזמנת טיול מדבלין לניוגריינג׳ וגבעת טארה

נמל האות׳ וסיור בכפר

אם אתם מחפשים משהו שונה מההמון הסואן של דבלין, שקלו את כפר הדיג הסמוך לחוף, המלא בהיסטוריה ימית וטבע שלו.

נמל האות׳ Howth Harbour נמצא כ-40 דקות ממרכז דבלין. זוהי עיירת נמל מקסימה, ומפלט מצויין מדבלין – במיוחד למשפחות שמגיעות אל דבלין עם ילדים ומעוניינות לראות את אירלנד בלי שתצטרכו להשקיע חצי יום בנסיעה מדבלין. הזמינו כרטיסים כרטיס והצטרפו להרפתקה מודרכת שתסחוף אתכם אל תוך ההיסטוריה הדרמטית של שודדי ים פורצי טירות, ספינות טרופות, מבריחים וקדושים. תהיו חזרה בדבלין בזמן לארוחת ערב.

להזמנת כרטיסים לסיור מדבלין לנמל האות׳ 

מזקקת ג׳יימסון ברחוב באו Jameson Distillery Bow St.

אם אתם חובבי ויסקי, אפילו אם אתם מגיעים א דבלין עם ילדים בוודאי תוכלו לפנק את עצמכם בסיור של 40 דקות במזקקת רחוב באו המקורית בדבלין, שבו תשמעו את הסיפור של המשקה, את תהליך הייצור ותבצעו טעימות וויסקי אירי. הזמינו את הכרטיסים בקישור ותזכו להבנה מעמיקה יותר של משקה הוויסקי בסיור אינפורמטיבי היוצא מדי 15 דקות.

במסגרת הכרטיסים המיוחדים שניתן לרכוש לאטרקציה זו בקישור למטה, תבצעו טעימה השוואתית של וויסקי כדי ללמוד על ההבדלים בין סקוטש, וויסקי אמריקאי ווויסקי אירי ותקבלו משקה על חשבון הבית בבר JJ

להזמנת סיור במזקקת הוויסקי בדאבלין

קתדרלת ישו הקדוש Christ Church Cathedral

זוהי כנסייה מקורית מימי הביניים שנבנתה במאה ה-11 והיא משכנת את אחת הקריפטות הנהדרות ביותר באירלנד ובבריטניה כולה. הכנסייה, הגדולה והעתיקה ביותר מסוגה באיים הבריטים, מכילה קברים מפוארים וחפצי אמנות מימי הביניים, וגם האוצרות המלכותיים שבתוך מערת הקריפטה מכילים  פריטי קדושה נהדרים.

קתדרלת ישו היא הקתדרלה הראשונה של דבלין ומשמשת כמושבם של ארכיבישופים באלף השנים האחרונות. זה גם המקום בו המלך הנרי השני קיבל בשנת 1171 את ״סעודת האדון״ שלו בפעם הראשונה לאחר ששלח את הארכיבישוף שלו סנט תומס בקט למותו בקתדרלת קנטרברי. כעשור לאחר מכן, עבודות השיקום של הכנסייה החלו, והכנסייה הפכה מכנסיית עץ לכנסייה בנויה מאבנים. מאז, נערכו במקום הרבה שיפורים, אבל הקריפטה נותרה כפי שהייתה במקור.

בקריפטה, שעמודי האבן המסיביים שלה תומכים במשקל הכולל של הקתדרלה, תראו את מה שמכונה ע"י תושבי דבלין "טום וג׳רי", שרידי המומיה של חתול ועכבר שנתקעו בצינור של אורגן. אלה לא רק מדההימים ומפתיעים הרבה מאוד משפחות שמגיעות אל דאבלין עם ילדים, אלא אף בהחלט עשו רושם על הסופר ג׳יימס ג׳ויס והוזכרו ביצירתו הסופית, פיניגנז ווייק.

להזמנת כרטיסים לקתדרלת ישו הקדוש בדאבלין

מוזיאון הוויסקי האירי

כאן תלמדו הכל אודות תולדות הוויסקי וראו את עלייתו ונפילתו (ועלייתו החוזרת) וראו מזכרות וויסקי מהמאה ה-19. השתמשו בטעימת הוויסקי הכלולה בסוף הביקור כדי ללמד את החך שלכם להבין את ההבדלים בטעם הנובעים מהמרכיבים השונים.  בחרו בין הסיור הקלאסי (Classic Tour) (פלוס 3 טעימות) או סיור הפרימיום (Premium Tour ) (סיור פלוס 4 טעימות ומזכרת)

להזמנת כרטיסים למוזיאון הוויסקי האירי בדאבלין

מוזיאון ההגירה האירית EPIC

אם אתם לא ממש מכירים את ההיסטוריה של אירלנד זה המקום שיעשה לכם סדר בעניינים. במוזיאון תלמדו עוד על 10 מיליון האיש שעזבו את אירלנד ועשו את דרכם למדינות אחרות ברחבי העולם. עם "דרכון מזכרת" חדש לגמרי אתם מוכנים למסע שלכם במוזיאון ההגירה האירי, EPIC The Irish Emigration Museum.

כאן תלמדו למה כל כך הרבה אנשים בחרו לעזוב את אירלנד – בין אם זה היה מלחמה, עוני, רעב, רצון להרחיב אופקים או קצת מכל זה? תלמדו לאן הם עזבו ומה הם עשו. באמצעות טכנולוגיה אודיו-ויזואלית חדישה, המוזיאון ימשוך אתכם אל תוך מגוון סיפורים מרתקים.

תוכלו להסתובב בתערוכות השונות ולהתוודע לחלומות, התקוות וההישגים של האירים. הודות לתערוכות אינטראקטיביות חדישות מהשורה הראשונה, תרגישו כאילו יצאתם למסע בזמן. זהו בהחלט מוזיאון מומלץ עבור משפחות המגיעות אל דבלין עם ילדים ומעוניינות לשלב בין הנאה ללימוד היסטוריה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון ההגירה האירי

אוניית המפרשים ג׳יני ג׳ונסטון וסיפור הרעב הכבד The Jeanie Johnston Tall Ship & Famine Story

עלו על אוניית מפרשים משוחזרת ולמדו איך החיים היו עבור המהגרים האירים שעזבו את ארצם בגין הרעב כדי להתחיל את חייהם בעולם החדש. סיירו בספינה בליווי מדריך וראו את הקרונות ואת תאי הלינה, ושמעו את סיפוריהם של הנוסעים.

הספינה ג׳יני ג׳ונסטון המקורית קיימה 16 מסעות בסך הכל מאירלנד לצפון אמריקה בין 1847 – 1855, והעבירה סך של 2,500 אנשים. באטרקציה "אוניית המפרשים ג׳יני ג׳ונסטון והרעב הכבד", הנחשבת אחת האטרקציות החינוכיות והמעניינות של דבלין למשפחות, תראו את אזורי המגורים שהוארו באור חלש, בליווי מדריך דובר אנגלית. תשמעו גם את סיפוריהם של גלי המהגרים האירים שהחליפו את הרעב באירלנד עם הלא נודע של צפון אמריקה.

להזמנת כרטיסים לספינה ג׳יני ג׳ונסטון בדאבלין

סיור באיצטדיון קרוק פארק (Croke Park Stadium) ומוזיאון GAA

פעילות זה מדורגת באתרי תיירות כאחת האטרקציות הטובות ביותר בדבלין. הסיור באיצטדיון קרוק פארק הוא הצצה מעניינת אל מאחורי הקלעים של ביתו של מועדון ההרלינג וכדורגל גאלי, שני ענפי הספורט הלאומיים הייחודיים של אירלנד. בסיור המודרך תיכנסו אל תוך חדרי ההלבשה של השחקנים בענפי הספורט המוזרים האלה, תציצו באזורי האימונים ועוד. בתערוכה החדשה של מוזיאון GAA תוכלו אפילו לבחון את הכישורים שלכם במשחקים גאלים. קודם, תלמדו מה זה הספורט הרלינג (hurling) ולאחר מכן תגלו אם אתם טובים בזה.

אומרים על הרלינג שהספורט התחיל במאה השנייה לפנה״ס. בסיור הזה, אחת האטרקציות הנחשבות ביותר בדבלין, תבינו למה הספורט הזה משגע את המקומיים, כל זאת באיצטדיון המשמש לתחרויות הגדולות ביותר באירלנד במאה השנים האחרונות. המדריך המלווה החברותי שלכם יוליך אתכם דרך אזורי Croker שבד״כ סגורים בפני הציבור. תוכלו לשבת באזורי ה-VIP, להציץ בחדרי ההלבשה ולראות איך הספורטאים האגדיים מתחממים לפני משחק.

בנוסף, תבקרו במוזיאון היוצא מן הכלל של אגודת הספורט הגאלית (GAA) ובגלריות התערוכה מציגים את ההיסטוריה המרתקת של תחרויות הספורט הגאליות. מאחר שהפעילות הזו סובבת סביב נושא הספורט, הקפידו להגיע בהנעלה נוחה, בעיקר אם אתם מתכננים לנסות את ידכם בהרלינג או כדורגל. עבור משפחות המגיעות אל דבלין עם ילדים גדולים הסיור הזה יכול להיות גם מרתק וגם מבדר.

להזמנת סיור באיצטדיון קרוק פארק בדאבלין

טירת מלאהייד וסיור בחוף הצפוני Malahide Castle & Northern Coastal Tour

בירת אירלנד גדולה משאתם חושבים, אז ודאו שאתם רואים גם את דבלין שמעבר לטמפל בר ומחסני גינס. הסיור הזה לוקח אתכם ממרכז דבלין לצפון דבלין, שם תמצאו טירה רדופה וכפר דייגים. לא תצטרכו לנסוע ברכבות או לצאת להליכה ארוכה.

טירת דבלין היא ללא ספק אחת האטרקציות הידועות בדבלין – אך למטיילים המנוסים יותר כדא להרחיק אל המצודה הימי ביינמית האותנטית ביותר בעיר, שהיא למעשה בכפר מלאהייד. שם תמצאו את טירת מלאהייד המשופצת, אבל עדיין מאוד אפית בחזותה. הטירה שנבנתה במאה ה-12 ושבה חיה שושלת טלבוט למעלה מ-800 שנה, כוללת הכל: גנים שופעי צמחייה, רהיטים עתיקים, היסטוריה רווית-דם וחמש רוחות הרודפות אותה, לפי האגדות המקומיות (פרט מידע שמאוד ירשים את הילדים).

המדריכים זוכי הפרסים של הטירה יספרו לכם את סיפורה של המשפחה ואת הקשר שלה לקרב בוין המפורסם. אל תשכחו לבקר בגני הטירה לפני שאתם חוזרים לאוטובוס – הם כל כך גדולים שמוסיקאים מפורסמים כמו אריק קלפטון ורדיוהד קיימו בהם מופעים.

התחנה הבאה והסופית בסיור בצפון דבלין היא האות׳ (Howth), כפר דייגים שהפכו אותו לשכונה יוקרתית. יש כאן הרבה מה לראות ולצלם, אבל שום דבר לא יותר טוב מביקור בנמל, שם בד"כ תוכלו להבחין בכלבי ים! אם אתם מגיעים אל דבלין עם ילדים כדאי לא לגלות להם זאת מראש, למקרה שבו בסופו של דבר לא תראו כלבי ים והם עלולים להתאכזב. הגראנד פינאלה של הסיור היא נסיעה לפסגת האות׳ (Howth summit), שם נשקפים נופים של דבלין כולה בלי שתצטרכו לטפס את 30 הדקות עד למעלה.

להזמנת טיול בצפון דאבלין וטירת מלאהייד

מזקקת הוויסקי טילינג (Teeling Whiskey Distillery)

זוהי מזקקת וויסקי פעילה בלב ליבה של דבלין. עבור הורים אשר מגיעים אל דבלין עם ילדים ובכל זאת מעוניינים ב"תיירות ויסקי" בבירת אירלנד, זוהי בהחלט אטרקציה מומלצת המשלבת בין טעימת וויסקי אירי לחוויה של ביקור במקום בו מתקיימים תהליכי ייצור יכולים לעניין את כל המשפחה.

זוהי הזדמנות לרחרח את החביות, ללמוד על תהליך ייצור הוויסקי ולסייר במזקקה בלווית "שגריר וויסקי" מומחה. הכרטיסים שניתן להזמין בקישור כוללים טעימות של מבחר ממשקאות הוויסקי של טילינג. קיימות מספר אופציות לטעימות

להזמנת סיור במבשלת הוויסקי טילינג בדבלין

קרוז בדבלין עם ארוחת ערב

שוטו להנאתכם דרך המסלולים בני 200 השנה של תעלות דאבלין, עם ארוחת ערב של שלוש מנות ובר משקאות המדמה מבשלת בירת גינס מ-1922. תראו את הנופים של דבלין וצפו בצוות האונייה מרים ומוריד את ה"לוקים" של התעלה ידנית!

עם קריינות על הסיפון תלמדו את תולדות התעלה ואת הקשר שלה לסופר ומשורר פטריק קוואנה, כל זאת בזמן שאתם נהנים מבר משקאות מלא. השיט המגניב הזה לאורך אחד מאזורי התעלה הגדולה הוא דרך מהנה ואותנטית ליהנות מארוחת ערב טעימה על סיפונה של ה-MV CADHLA, רפליקה של מבשלת גינס משנת 1922, בזמן שאתם סופגים קצת היסטוריה דבלינאית. מה כלול בארוחה?

מתחילים בפודינג שחור וסלט בייקון, מרק ירקות או טרטר סלמון מעושן. מכאן עוברים למנה העיקרית הכוללת קארי עוף לא חריף במיוחד, מנת דג היום, או נזיד ירקות. לקינוח אפשר לבחור בין בראוני שוקולד, עוגת גבינה או טארט תפוחים.

להזמנת קרוז בדבלין עם ארוחת ערב

בית ניוברידג׳ והחווה (Newbridge House & Farm): סיור מודרך

הווילה הג׳ורג׳יאנית הידועה בשם ניוברידג׳ נבנתה בשנת 1747 למי שהיה אז הארכיבישוף של דבלין, צ׳רלס קוב (1686-1765) והיתה ביתה של משפחת קוב עד 1985. רוצים לדעת איך נראו החיים בחווה אירית במאה ה-18? סיירו בבית ניוברידג׳ והחווה הצמודה עם מדריך ותראו את הרהיטים הייחודיים, תשמעו אנקדוטות נהדרות מימים עברו ותבקרו בחווה פועלת שיש בה סוסי פוני, חזירים ותרנגולות.

עם מדריך מבדר שיוביל אתכם לאורך כל הסיור תוכלו לשמוע הכל אודות החווה הפעילה וללמוד את ההיסטוריה שמאחורי ציורי השמן, הריהוט היוקרתי והיבטים אחרים של המעמדות הגבוהים.

לאחר מכן, שחררו את הילדים להתרוצץ עם סוסי הפוני, החזירים, התיישים והתרנגולות בחווה הפועלת. או תנו להם להשתולל בגן ההרפתקאות החדיש הבנוי לתפארת – זוהי אטרקציה מעולה עבור משפחות המתכננות חופשה בדבלין עם ילדים.

להזמנת סיור מודרך בדבלין בבית ניוברי'ג'

מרכז המבקרים ההיסטורי  GPO Witness History

מוכנים לקראת מסע אינטראקטיבי סוחף לעבר המודרני של אירלנד? באטרקציה ההיסטורית זוכת הפרסים הזו GPO Witness History , הפועלת במבנה בית דואר היסטורי תוכלו לחוות את אירועי מרד חג הפסחא של שנת 1916, לגלות פריטים היסטוריים, לשחק עם מסכי המגע החדישים ביותר ואפילו לשלוח כמה מסרים בקוד מורס.

אטרקציית התיירים האינטראקטיבית, אחת הפופולריות שבין אטרקציות בדבלין, הזו שמה אתכם בלב עברה המרתק של אירלנד. ה-GPO היה מוקד התקשורת של אירלנד ומוקד הפעילות המרכזי של הנשים והגברים שהיו חלק ממרד חג הפסחא של 1916. האירוע החשוב הזה בהיסטוריה של אירלנד הוביל ליצירתה של הרפובליקה האירית שאנו מכירים היום.

כאן תוכלו לראות את הכל מפרספקטיבה של עדי הראייה, המשתתפים הפעילים משני עברי המתרס, ואלה שצפו בכל מהאמצע. תוכלו לייצר דיווחים עיתונאיים משל עצמכם, להציץ בעותק מקורי של ההצהרה (Proclamation) ואם אתם במצב רוח של ריגול, לשלוח מסר בקוד מורס.

באמצעות מסכי מגע אלקטרוניים, קטעי וידאו, עמדות אודיו-ויזואליות, פריטים אותנטיים וחומר תיעודי מדהים שלא נראה כמותו קודם לכן, ההיסטוריה האינטראקטיבית תגרום לכם להרגיש כאילו אתם ממש בתוך ההיסטוריה האירית.

להזמנת כרטיסים למרכז המבקרים בדבלין GPO Witness History

מירוצי גרייהאונד באיצטדיון פארק שלבורן (Shelbourne Park Stadium)

ענף המירוץ של כלבי גרייהאונד באירלנד חשוב בעיני האירים כמעט כמו הוויסקי. אל חשש – היו בטוחים שהיחס לבעלי החיים בפארק שלבורן טוב מאוד. הכרטיס שניתן להזמין בקישור מקנה לכם כניסה לאיצטדיון המירוצים והשתתפות בתחרות מירוץ כלבים אחת.

הפארק נמצא במרחק 15 דקות הליכה ממרכז דבלין. בנוסף, יש אוטובוס חינם שיוצא בימי שישי ושבת בערב לשם.

הפארק, שאותו מפעילה הממשלה האירית, עונה על הסטנדרטים של אמנת ״5 החירויות״ של בעלי חיים, כלומר היחס לבעלי החיים הוא הראשון במעלה.

להזמנת כרטיסים למירוץ גרייהאונד בדאבלין

טירת מאלהייד והגנים Malahide Castle & Gardens

החלקים העתיקים ביותר של הטירה מתוארכים למאה ה-12. קחו את עצמכם למסע בזמן עם סיור חינם וטיילו במשטחים הגדולים של החורש הסובב. בדרך תתוודעו להיסטוריה ארוכת השנים המתחילה בימי הביניים ולחייהם של בני משפחת טלבוט, אחת המשפחות הבולטות ביותר באירלנד, ותשמעו איך הם היו מעורבים בכל האירועים החשובים של אירלנד. משם תפנו לעבר הגנים היפהפיים שבעבר שימשו לגידול הפירות והירקות שבהם השתמשו בטירה. טיילו בחורשות הגדולות ועשו את דרככם חזרה לשביל הפיות – הילדים ימותו על זה.

הסיור החינמי בטירה גם שווה מאוד. תגלו בו עובדות מעניינות על חייה של המשפחה, תראו ריהוט יפה מאותה תקופה, ציורי שמן מהגלריה הלאומית של אירלנד, את חדרי הקבלה ואת האולם הגדול.

להזמנת כרטיסים לטירת מאלהייד

קרוז במפרץ דבלין

הדרך הטובה ביותר לראות אטרקציות בדבלין היא מאוניה! קבלו נקודת מבט חדשה על דבלין בשיט הזה היוצא מדבלין לעבר הנמל היפהפה דון לירי (Dun Laoghaire Harbour) ומשם לעיירת הדיג המסורתית Howth. ראו את המגדלורים, איים בלתי מיושבים ואם התמזל מזלכם – גם כמה כלבי ים לאורך הדרך (אם אתם מגיעים אל דאבלין עם הילדים הם יזכרו את זה לנצח)

עלו על הסיפון ברציף סר ג׳ון רוג׳רסון (Sir John Rogerson’s Quay) שמחוץ לפאב Ferryman’s  במרכז דבלין. תחלפו על פני מפרץ דון לאוגהייר, מרכז הוועידות (Convention Centre), גשר Eastlink הנוצץ, נמל דבלין והמרינה (Dublin Port and Docklands) ועוד.

בין 1821 – 1920 דן לירי (Dun Laoghaire) שהיתה עיר הנמל העיקרית, נקראה קינגסטאון (Kingstown). תוכלו לראות את המגדלור של הרציף המזרחי (East Pier Lighthouse) ואת האנשים הלוקחים את כלביהם לטיול.

כשתעברו את אי דלקי (Dalkey island) הבלתי מיושב, תראו את קלונטרף (Clontarf) המפורסם בזכות קרב קלונטרף (Battle of Clontarf) של 1014 ואת שמורת חיות הבר באי . כשתגיעו להאות׳ (Howth) המפורסמת במסעדות הדגים המעולות שלה, אם יתמזל מזלכם, תוכלו להבחין בכלבי ים מתרחצים בנמל.

להזמנת קרוז במפרץ דבלין

הספר של קלס The Book of Kells

אף טיול בדבלין לא יכול להיות מושלם בלי לחזות ביצירה המיוחדת הזו, המכונה "ספר קלס". כתב היד מתקופת ימי הביניים שנוצר ע״י קבוצה של נזירים קולומבים שחיו תחת האיום המתמיד של פולשים ויקינגים צמאי דם, נחשב לאוצר הלאומי היקר ביותר של אירלנד.

מאז 1953, עמודי הספר נכרכו בארבעה חלקים, שמתוכם שניים מוצגים לראווה בספריה הישנה של טריניטי קולג׳ בדבלין (Old Library of Trinity College Dublin). כתב העת כולל את כל ארבעת ספרי הברית החדשה בלטינית וסדרה של איורים של אנשים, חיות, יצורים מיתים ומוטיבים קלטים שצויירו בדיוק מרשים ומגוון מרהיב של פיגמנטים. עבודת היד כל כך מדהימה שאקדמאים לעיתים קרובות נוהגים להתייחס לספר קלס כאל "הקפלה הסיסטינית האירית".

הנזירים שיצרו את כתב היד השתמשו בחומרים נדירים ויקרי-ערך ביותר כדי לעטר את העבודה – הפיגמנטים כוללים צבעים אדומים, חום-צהוב, יְרֹקֶת, אינדיגו, זהב ואולי אפילו לפיס לזולי. תוכלו להבחין רק בכמה מהם באמצעות זכוכית מגדלת. בשנת 2009, סרט אנימציה על אופן יצירתו של כתב העת בשם ״סודות הקלס״ היה מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר.

להזמנת כרטיסים לצפייה ב"ספר קלס" בדאבלין

אוטובוס הרפאים ״הקברנים״ The Gravediggers Ghost Bus

סיור הערב ״הקברנים״ לוקח אתכם למסע אל תוך ימי הביניים על גבי אוטובוס קומתיים, בחברתו של מדריך שינסה להבהיל אתכם. שימו לב שזוהי איננה אטרקציה מתאימה למשפחות המגיעות אל דבלין עם ילדים קטנים – בטיול הלא שגרתי בדבלין תשמעו סיפורים מפחידים, עובדות וסיפורים מיתולוגיים מתקופת המגיפה בדבלין. תראו את נופי דבלין בשעות הערב האפלות בעוד המדריך שלכם מספר לכם סיפורים מפחידים. סיימו עם משקה זדוני בפאב הקברנים (Gravediggers Pub).

המדריך המחופש שלכם ייקח אתכם לסיור ערב ותלמדו את כל הפרטים האפלים של דבלין. המדריך הוא גם שחקן אז היכונו לערב מרתק במיוחד ומלא בהומור – תעלו על אוטובוס קומתיים ליד טריניטי קולג׳ (Trinity College) ותצאו למסע חזרה בזמן לתקופת ימי הביניים בעודכם חולפים על פני אטרקציות בדבלין הקשורות לעברה המפחיד בימי הביניים כמו טירת דבלין (Dublin Castle), כנסיית St. Audoen's  המכונה גם ׳גיהנום׳, בית הכלא קילמיינהאם (Kilmainham Jail), בית הקברות Bully's Acre, כנסיית St. Michans ו-Croppies Acre.

בסיור תלמדו על קורבנות המגיפה שהתרחצו במי השתייה של דבלין, איך ראש העיר ניסה לעצור את המגיפה, ותשמעו את קולותיהם של עצמות משקשקות, זאבים מייללים וצוויחות מחרישות אוזניים.

להזמנת טיול בדבלין באוטובוס הרפאים

מוזיאון גלאסנווין + סיור בבית הקברות: כניסה מועדפת Glasnevin Museum & Cemetery Tour: Priority Entrance

למעלה מ-1.5 מיליון איש קבורים בבית הקברות גלאסנווין המרגש. צאו לסיור היסטוריה עמוק אל תוך עברה של דבלין, 100 שנה לאחר מרד חג הפסחא, או בקרו בקבריהם של גיבורים אירים ולמדו את משמעות הסמליות של בית הקברות ואת הארכיטקטורה המיוחדת שלו בסיור המתים המרתק (Dead Interesting tour).

בהזמנת הכרטיס בקישור בחרו באחד משני הסיורים ההיסטוריים המלהיבים, הוסיפו ביקור במוזיאון ומומלץ להזמין גם כרטיס נפרד למגדל אוקונל. למטייל המנוסה אין ספק שלעזוב את דבלין בלי לבקר בגלאסנווין הוא טעות – אפילו אם אתם מגיעים אל דבלין עם ילדים (בתנאי שהם גדולים מספיק).

סיור המתים המעניין (Dead Interesting Tour) – הסיור החדש הזה בבית הקברות גלאסנווין נותן למטייל מבט נהדר של מגוון הפסלים, הסמלים והאדריכלות של בית הקברות. תלמדו אילו כוכבי ספורט קבורים כאן, תשמעו על הצמחים והטבע הפורחים כאן בין המתים ותעברו דרך הפתח שהיה מאוד משמעותי במלחמת העצמאות של אירלנד.

סיור היסטורי כללי (General History Tour) – תנו למדריך שלכם לספר לכם את הסיפורים הסובבים סביב הנשמות שעיצבו את ההיסטוריה של אירלנד. הסכם יום שישי הטוב (Ulster Covenant), מלחמת העולם הראשונה, מרידת חג הפסחא (Easter Rising) ומלחמת העצמאות כולם מיוצגים כאן וייחקרו באמצעות אנקדוטות היסטוריות מהנות. בנוסף, תראו קברים של גיבורים אירים כולל אימון דה ולרה, מייקל קולינס, הדוכסית מרקייביץ׳ ועוד.

סיור במוזיאון גלאסנווין (Glasnevin Cemetery Museum) – היכנסו אל תוך המוזיאון זוכה הפרסים הזה – מוזיאון בית הקברות הראשון בעולם, לא פחות. התערוכות מכסות את תולדות בית הקברות, אנדרטאות מהלוויות ויש אפילו שולחן עם מסך מגע המכיל סיפורים של 200 דמויות איריות חשובות שנקברו בבית הקברות, על פני מאתיים שנה.

מגדל או׳קונל The O’Connell Tower)) (נדרש כרטיס נפרד, ניתן לרכישה במקום)

לאחר 45 שנה בהן הדבר לא היה אפשרי, כיום שוב ניתן  לטפס למגדל או׳קונל – המגדל העגול הגבוה ביותר באירלנד. לאחר עבודות שיקום מקיפות, גרם המדרגות של המגדל שוקם ובתוך המגדל תמצאו תצוגה המתארת את הדמות האגדית אוקונל בעצמו ואת העבר המרתק של המגדל. כשתגיעו למעלה, תוכלו ליהנות מהנופים הנשקפים מעל משטחי בית הקברות הגדול, ולעבר דבלין והעיר וויקלו (Wicklow) שמעבר לים האירי (Irish Sea).

להזמנת כרטיסים לסיור בבית הקברות גלאסנווין

חוויית וויסקי ובראנץ׳

טעימה של שלושה סוגי וויסקי בבית המקורי של וויסקי, דבלין, בירת אירלנד. באטרקציה הזו תשמעו סיפורים מצחיקים מאת מדריכים מבדרים שייקחו אתכם למסע אל תוך תולדות הוויסקי האירי. בסוף הסיור תאכלו בראנץ׳ בבישול ביתי במסבאת המוזיאון – הדרך המושלמת לבלות את היום עם חברים.

להזמנת חווית ויסקי בדבלין עם בראנץ'

חוויית ערבוב וויסקי

טעימה של ארבעה סוגי וויסקי בדבלין, בה נולד הוויסקי האירי.  כאן תשמעו סיפורים מצחיקים ממדריכים מבדרים בזמן שהם לוקחים אתכם דרך סיפורי ההיסטוריה של הוויסקי האירי. בנוסף, ערבבו בקבוק ויסקי 30 מ״ל משל עצמכם שאותו תוכלו לקחת הביתה

להזמנת כרטיסים לטעימות ויסקי בדבלין

מזג אוויר בדבלין

מזג האוויר בדבלין מושפע מהאוקיינוס האטלנטי ו״זרם הגולף״ (Gulf Stream) והעיר ידועה בשל האקלים המתון שלה. בניגוד לתפיסה הכללית של אירלנד ובריטניה, דבלין איננה עיר גשומה במיוחד, כאשר הממוצע השנתי שלה הוא רק 737.7 מ״מ – ממוצע גשם נמוך משל לונדון, והמשקעים מתפרשים בצורה אחידה יותר לאורך השנה, כך שמזג אוויר של גשם קל יכול להופיע במשך ימים רבים.

החורפים של דבלין יחסית מתונים בהשוואה לערים אחרות פנים יבשתיות באירופה, כאשר הממוצע היומי בסביבות 5 מעלות צלזיוס. אבל הקרה נפוצה בדבלין בתקופה שבין נובמבר עד פברואר כאשר הטמפרטורה צונחת אל מתחת לאפס בשעות הלילה.

שלג בדבלין היא תופעה המתרחשת מעת לעת, אבל זה לא כל כך נפוץ ורוב המשקעים של דבלין בחורף מגיעים בצורת גשם קר וברד. הטמפרטורה הנמוכה ביותר שנרשמה בדבלין במשך היום היא 12 מעלות צלזיוס. כדאי גם לציין שבמהלך השבוע הראשון של ינואר 2010, תעלות העיר קפאו בפעם הראשונה במאה ה- 21. בשנות הששים, השבעים והשמונים של המאה ה- 20 זו הייתה תופעה נפוצה יותר. אפשר לומר שהאקלים של דבלין דומה מאוד לזה שבצפון מערב ארה״ב ודרום מזרח קנדה וכן למרבית אזורי החוף של מערב אירופה.

גם הקייץ בדבלין נחשב יחסית מתון. הטמפרטורה הממוצעת המקסימלית בדבלין בקיץ היא 20 מעלות צלזיוס ביולי, הרבה יותר קריר מרוב הערים הקרירות בארה״ב. הטמפרטורה החמה ביותר שאי פעם נרשמה בדבלין היא רק 31 מעלות – במקומות רבים אחרים בעולם זה רק עוד יום קיץ רגיל. אם אתם מגיעים אל דבלין עם ילדים אין סיבה לחשוש מחום כבד ןמצד שני, אל תסתמכו על יותר מדי פעילויות קיץ חמות. סופות רעמים גם לא קורות הרבה בדבלין, בממוצע רק ארבעה ימים בשנה. באופן כללי, האקלים של דאבלין מתון, אבל נחשב ליבש וקר יותר מאשר החלקים המערביים והדרומיים של האי אירלנד.

דבלין - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל