השכרת רכבים באירלנד

השכרת רכב באירלנד – השוואת מחירים ועצות

השכרת רכב באירלנד ונהיגה באירלנד – המדריך המלא: ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לפני תיכנון טיול באירלנד עם מכונית – מנוע השוואת מחירים משוכלל שיאתר עבורכם את המחירים הזולים ביותר מכל חברת השכרת רכב באירלנד, טיפים לנהיגה באירלנד (כולל סרטון וידאו), מידע חשוב על השכרת רכב באירלנד וביטוח רכב, והסבר על ה"אותיות הקטנות" של חוזי השכרת רכב באירלנד

כך תאתרו את המחירים הזולים ביותר עבור השכרת רכב באירלנד – מנוע השוואת המחירים המשוכלל למחירי השכרת רכב בחו"ל מתעדכן ברציפות במחירים בכל חברת השכרת רכב באירלנד הנחשבת לאמינה.

שימו לב – אם אתם מעוניינים לשכור רכב ברפובליקה של אירלנד, ביחרו את הארץ אירלנד בא', ולאחר מכן ביחרו עיר בה תירצו לאסוף רכב שכור מתוך רשימת הערים – דבלין, גאלווי, קילארני, קורק ועוד ערים רבות באירלנד. אם אתם מעוניינים לשכור רכב בצפון אירלנד, המהווה חלק מבריטניה, היא מופיעה לחוד באות צ' כצפון אירלנד, ולאחר שתבחרו בה תוכלו לבחור אחד היעדים בצפון אירלנד – בלפסט, דרי, ניוטאונוורדס, או אומג'. בכל מקרה לסיום הכניסו את התאריכים בהם תרצו להזמין השכרת רכב באירלנד, ליחצו "חפש" – וקבלו את המחירים הזולים ביותר עבור השכרת רכב באירלנד מכל החברות, ממיגוון דגמים

השכרת רכב באירלנד מנוע חיפוש והשוואת מחירים

השכרת רכב באירלנד – מידע שימושי

השכרת רכב באירלנד – טיפים חשובים

הגיל קובע: אם אתם מתחת לגיל 21 או מעל גיל 75 רוב חברות השכרת הרכב באירלנד לא יסכימו להשכיר לכם רכב. בד"כ אין צורך להציג רישיון נהיגה בינלאומי וברוב החברות תוכלו לשכור רכב עם רישיון נהיה ישראלי רגיל.

אם אתם מעוניינים לשכור רכב ברפובליקה של אירלנד ולנסוע איתו לצפון אירלנד (שתי מדינות נפרדות, צפון אירלנד היא חלק מבריטניה ואילו הרפובליקה של אירלנד היא מדינה עצמאית) חלק מחברות השכרת הרכב באירלנד מוסיפות 25-30 דולר למחיר השכרת הרכב למי שמעוניין לנסוע איתו לצפון אירלנד. עליכם ליידע את חברת השכרת הרכב בזמן ההשכרה שבכוונתכם לטייל גם בצפון אירלנד כדי להסדיר את הביטוח.

שיכרו את המכונית הקטנה ביותר שתספיק לצרכיכם – אך קחו בחשבון לא רק את מספר הנוסעים אלא גם את המזוודות.

קיראו את האותיות הקטנות בחוזה ההשכרה לפני חתימה.

קחו את המחיר הזול ביותר שאיתרתם במנוע השוואת המחירים עבור דגם הרכב המתאים לצרכיכם.

הזמינו השכרת רכב באירלנד אונליין, כמה שיותר זמן לפני הגעתכם לאירלנד, כדי לקבל את התעריפים המשתלמים ביותר.

בררו עם חברת האשראי שלכם אם אתם זכאים לכיסוי ביטוח נסיעות מסויים במסגרת הטבות למחזיקי הכרטיס (נפוץ בעיקר למחזיקי כרטיסים מסויימים באמריקן אקספרס, דיינרס ומאסטר קארד)

אם אתם מנוסים בנהיגה בצד שמאל של הכביש, בטוחים בנהיגה שלכם ויש לכם אומץ שיקלו לוותר על רכישת ביטוח CDW, בעיקר אם ביטוח הנסיעות שלכם (בין אם מדובר על ביטוח נסיעות מחברת האשראי או ביטוח שרכשתם מחברת ביטוח)  נותן כיסוי מסויים למקרה של תאונה ברכב שכור.

רכב אוטומטי מאוד מומלץ במדינות כמו אירלנד ואנגליה בהן הנהיגה בצד שמאל של הכביש וממילא מאתגרת ודורשת ריכוז – אבל הוא יקר יותר מאשר השכרת רכב עם גיר ידני.

הדפיסו עותקים של החוזה ואישורים של חברת האשראי על התשלומים והביאו אותם עימכם לאירלנד

"האותיות הקטנות" של השכרת רכב באירלנד – מילון מונחים

מע"מ: המע"מ באירלנד עומד כיום על 13 וחצי אחוז (אשר אינם ניתנים להחזר, גם לא לתיירים). חלק מחברות השכרת הרכב באירלנד כוללות את מחיר המס בעלות, בזמן שאחרות מציינות עלות ללא מע"מ וכותבות בקטן שהמחיר איננו כולל מע"מ.

עמלת שדה התעופה (Airport Surcharge): תשלום נוסף שמשלמים בהשכרה ישירות בשדה התעופה, אגרה מיוחדת הנגבית ע"י שדה התעופה. לעיתים יוצא משתלם יותר לשכור רכב ולקבל אותו מחוץ לשדה התעופה, בעיקר אם בימים הראשונים של הטיול אתם מתמקדים בעיר גדולה כמו דבלין ורק אחר כך יוצאים לנהיגה באיזורים הכפריים.

מס כבישים: אגרה מיוחדת הנגבית ע"י ממשלת אירלנד ומחושבת על פי תעריף יומי. כיום העלות עומדת על בערך דולר וחצי ליום.

תוספת תשלום לנהג נוסף: כל נהג נוסף הרשום בחברת ההשכרה כמוסמך לנהוג ברכב כרוך בתוספת תשלום.

חיוב על דלק: כאשר אתם אוספים את רכבכם מחברת השכרת הרכב באירלנד, תקבלו אותו בד"כ עם מיכל דלק מלא. ברוב המיקרים, תצטרכו למלא דלק לפני שאתם מחזירים את הרכב כדי להחזיר אותו עם מיכל מלא – אחרת, חברת השכרת הרכב באירלנד תגבה ממכם סכום הרבה יותר גבוה מעלות הדלק בתחנת הדלק, ותחייב את כרטיס האשראי שלכם. אופצייה נוספת הקיימת בחלק מהחברות היא לשלם על מיכל הדלק הראשון שאתם מקבלים עם האוטו בתוך עלות ההשכרה ולהחזיר את הרכב עם מיכל ריק – אך הדבר לא כ"כ משתלם, הרי מאוד קשה להגיע למצב שמחזירים את הרכב עם מיכל ריק וכמעט תמיד תחזירו את הרכב עם כמות דלק כלשהי שאתם בעצם "תורמים" לחברת ההשכרה.

השכרת רכב באירלנד – ביטוח רכב

CDW (Collision Damage Waiver) – כתב ויתור לנזק לרכב הנגרם כתוצאה מתאונה – הוא ביטוח משלים שניתן לרכוש כדי שיבטח את שוכר הרכב למקרה של נזק מתאונה או למקרה שנגנב הרכב. כתב הוויתור מכסה לפחות את החלק הארי של עלות התיקון. לאחרונה, חברות השכרת רכב באירלנד נוהגות לגבות דמי השתתפות עצמית (deductible) שיכולים לנוע מ-500 עד 1,000 ליש"ט ומעלה.

Super CDW (או: Super Damage Waiver SDW):- ביטוח נוסף שניתן לרכוש המבטיח שבמקרה של תאונה, הנהג לא משלם דבר או משלם מחיר מופחת משמעותית. ביטוח זה מכסה בד"כ נזק לכל חלקי הרכב. (למרות שכדאי לשאול לגבי גלגלי הרכב, התושבת והשימשה הקדמית). העלות של רכישת ביטוח כזה בחברת השכרת רכב באירלנד יכולה להיות בערך בין 10 עד 14 דולר ליום ומעלה, בהתאם לסוג הרכב ותקופת השכרת הרכב.

ביטוח צד ג': מכסה נזק הנגרם לאנשים או רכוש שנפגעים ע"י הרכב השכור. ביטוח זה הוא חובה והתשלום עליו כלול בכל מחירי השכרת רכב באירלנד.

ביטוח נסיעה: סוגים מסויימים של ביטוחי נסיעות לחו"ל עשויים לכסות את ביטוח השכרת הרכב שלכם, לפחות חלקית. בידקו את ביטוח הנסיעות שאתם רוכשים לטיול באירלנד, ייתכן שיש בו כיסוי לרכב שכור.

במקרה שתחליטו לא לרכוש CDW רוב חברות השכרת הרכב ידרשו להקפיא סכום מסויים של כמה אלפי יורו בכרטיס האשראי שלכם. אבל שימו לב: יש חברות שדורשות פיקדון ולא הקפאה, זה שונה כי זה אומר שהכסף עובר אליהן בפועל ואם מוסיפים את עמלות חיוב האשראי, העלות עלולה להיות גבוהה.

נהיגה באירלנד

צפו בסרטון הוידאו המכיל טיפים חשובים על נהיגה באירלנד:

טיפים לנהיגה בצד שמאל של הכביש

באירלנד, כמו בבריטניה, נוהגים בצד שמאל של הכביש, וההגה ממוקם בצד ימין – כלומר, הפוך מבישראל. נושא זה מטריד נהגים ישראלים רבים אשר חוששים לנהוג "בצד ההפוך" של הכביש, אך בד"כ רוב גדול של הנהגים מסתגלים בקלות אחרי כמה שעות של נהיגה. זיכרו תמיד שהפניות עובדות הפוך – כלומר, כאשר פונים ימינה עליכם לזכור לפנות לנתיב השמאלי ולהקיף את הרכב שבנתיב השמאלי של הרחוב שאת פונים אליו, והפנייה שמאלה מתבצעת "רגיל", כלומר בזוית ישרה פשוטה. חשוב יותר לזכור שהכניסה למעגלי התנועה מתבצעת הפוך, כלומר – נכנסים לכיכרות מצד שמאל.

רצוי מאוד לנסות ולהתחיל את הנהיגה באירלנד כמה שיותר סמוך ליציאה לכביש בינעירוני, וכמה שפחות במרכז העיר. לא פחות חשוב להתחיל את הנהיגה בכביש שיש בו תנועה ולא בכביש נידח בו לא תראו מכוניות. ברגע שתגיעו לכביש בינעירוני שיש בו תנועה תוכלו להתחיל להתרגל לנהיגה באירלנד פשוט באמצעות "מעקב" אחרי הרכב שלפניכם, ובד"כ תתרגלו תוך כמה שעות.

הבעיה הנפוצה ביותר בנהיגה באירלנד – או כל ארץ אחרת בה נוהגים בצד שמאל של הכביש, היא שנהגים ישראלים אינם רגילים לשבת בצד ימין של הרכב, ולכן בנסיעה בתוך ערים כמון דבלין הם נצמדים אינטואיטיבית שמאלה כאשר רכבים בנציב השני חולפים על פניהם מצד ימין, כי התחושה )הלא מוצדקת) היא שהרכב בנתיב השני קרוב מדי לנהג – אך התוצאה היא לעיתים קרובות שהרכב פוגע במדרכה מצד שמאל וכך נגרם נזק לצמיגים ולטסות, זוהי גם הפגיעה שאותה יבדקו קודם כל כאשר תחזירו את הרכב לחברת השכרת הרכב באירלנד.

בעת קבלת הרכב בחברת השכרת הרכב קודם כל התרגלו לישיבה בצד ימין והכירו את כל הכפתורים והידיות ברכב השכור לפני שאתם מתחילים בנהיגה. הדוושות נמצאות באותו סדר כמו ברכב שההגה שלו בצד שמאל. אם אתם נוסעים עם המשפחה או מישהו נוסף ברכב, בקשו מהנוסעים להזכיר לכם להיצמד לצד שמאל ביום או יומיים הראשונים, בעיקר בצמתים, ובכבישים דו סיטריים. שימו לב במיוחד לתמרורי עצור ורמזורים: לפני התחלת נסיעה עליכם להביט קודם ימינה, ורק אחר כך שמאלה – בדיוק ההיפך מבישראל.

נהיגה באירלנד – מידע לנהג

מצב הכבישים באירלנד נע בין טוב לגרוע, תלוי באיזור. שלטי התנועה עלולים להיות מבלבלים, ורבים מהנהגים הזרים הנוהגים באירלנד הולכים לאיבוד כך שבהחלט מומלץ להשקיע עוד כמה דולרים ושכור עם הרכב גם מערכת GPS שניתן לשכור יחד עם הרכב בכל חברת השכרת רכב באירלנד (תמורת תוספת תשלום קטנה)

הדלק עלול להיות מאוד יקר באירלנד, יחסית למדינות אחרות באירופה. המחיר ללא מבצעים הוא בד"כ מעל 1.20 דולר לליטר. בנוסף, מנועי המכוניות של חברות השכרת רכב באירלנד בד"כ קטנים יותר יחסית למקובל באירופה. (נפח מנוע בין 1100-1500 הוא התקן). בנוסף, שימו לב לעדרי כבשים החוצים את הכביש, זוהי תופעה נפוצה באירלנד.

השכרת רכב באירלנד
דירוג הגולשים 5 (3 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל