תאילנד

חופשה משפחתית באי קו לנטה (Koh Lanta) בתאילנד

קו לנטה הוא אי מדהים מכל בחינה למשפחות שמטיילות באיי תאילנד – הוא בינוני בגודלו, לא גדול מדי ולא קטן מדי – ויש בו המון פעילויות מרתקות למשפחות, מטיולי רכיבה על פילים למפלי מים ומופעי קופים, לטיולים באיים הקטנים שמסביב, שיט קייאקים ביערות המנגרובים המוצפים ועוד הרבה מאוד אפשרויות וחוויות שילדים לא ישכחו לעולם

קו לנטה הוא יעד נפלא לחופשה משפחתית בתאילנד. זהו אי טרופי ירוק ומוקף בחופי ים מרהיבי עין בו תוכלו לבלות עם ילדיכם בכמה פעילויות מדהימות למשפחות,  ולהיות בטוחים שילדיכם משחקים בביטחון ובאושר.  בקו לנטה יש שקט, וגם על חופי הים התיירותיים לא תמצאו רוכלים טרדניים וגם לא סירות דייג או אופנועי ים שמרעישים ומפריעים. ההגעה לקו לנטה היא בהפלגה – בדר"כ דרך קראבי אבל יש גם מעבורות שמפליגות פעם ביום אל קו לנטה מהאי פוקט דרך קו פיפי וגם מריילי ביץ' ואו נאנג.

חופשה בתאילנד – עוד מידע חשוב

טיסות לתאילנד – השוואת מחירים וטיפים חשובים

טיסות פנים בתאילנד – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

קניית באט תאילנדי במזומן לטיול בתאילנד – המלצות

השכרת רכב בתאילנד – המדריך המלא שיחסוך לכם מאות שקלים

סים לתאילנד ותקשורת במהלך החופשה

בדרך כלל, אפשר ליהנות בקו לנטה בבריכה, על החוף או בלב ים. חוף קהלונג דאו (Khlong Dao Beach) הוא יעד חביב על משפחות. בזכות צורתו המושלמת לשחייה המים בו תמיד שקטים, צלולים ולא עמוקים מדי. זהו החוף הקרוב ביותר לכפר באן סאלאדאן (Ban Saladan), הכפר שאליו מגיעים כל התיירים המבקרים באי קו לאנטה. בגלל מיקומו הוא החוף המפותח ביותר באי, ובכל זאת מצליח להשרות אווירה רגועה ונינוחה.  המסעדות נמצאות ממש על החוף, כך שלפני ואחרי האוכל המצויין ההורים יכולים להירגע מול השקיעות המרהיבות, והילדים יכולים להשתעשע בחול.

 

כדי לטייל בקו לנטה אפשר לשכור רכב או לעלות על סונגטאו – אוטובוס מונית, ולסייר בשאר החופים המרובים באי. לכל חוף יש אופי משלו. החיסרון העיקרי של קו לאנטה הוא שכמעט אין בו מקומות בהם אפשר לצלול עם שנורקל ממש מחוף הים – או יותר נכון, אפשר כמובן לצלול עם שנורקל אבל לא תיראו שום דבר מעניין קרוב לחוף.

טיולים מאורגנים לתאילנד

רוב חופי הים המתויירים והמפותחים נמצאים במערב קו לנטה, אבל אם אתם רוצים להגיע לקו לנטה לטיול ולא רק לנופש, מומלץ גם לטייל גם למזרח האי, הכפרי יותר, שבו נמצאת העיר העתיקה לנטה (Lanta Old Town). בעיירה לנטה כדאי לבקר ב"בית הערסל" החינני ולקנות ערסל. הערסלים שם נחשבים איכותיים מאוד, והילדים יאהבו אותם.

בקו לנטה יש מגוון רחב של מגורים לתיירים ולמשפחות, לכן  הקדשנו כתבה נפרדת על בתי המלון למשפחות המומלצים בקו לנטה – מלונות שמתמחים באירוח משפחות ומציעים שירותים מיוחדים לילדים כמו בריכות לפעוטות, משחקיות עם השגחת מדריכים, שרותי שמרטפות (בייביסיטר) ומיטות מיוחדות לילדים.

טיולי איים מקו לנטה

בקו לנטה אמנם יש כמה חופים בתוליים שנראים כאילו אדם לא דרך בהם מעולם, אבל חסרים בו חופים שאפשר לצלול בהם עם שנורקל. אולי גם מסיבה זו, אחד הבילויים הפופולריים למשפחות בקו לנטה הוא טיולי שייט לאיים הקטנים יותר המקיפים את קו לנטה ורובם לא מוכרים למטיילים הישראלים.

אפשר לצאת ליום טיול אחד בסירת מנוע ולהספיק לבקר בכמה איים סמוכים שבהם מחכה לכם הרפתקה לכל המשפחה, ולחזור בערב למלון בקו לנטה. היעד המומלץ ביותר לטיולי איים מקו לנטה עבור משפחות עם ילדים קטנים הוא האי קו רוק (Koh Rok) , אי קטן ויפהפה עם מי ים צלולים וחופים לבנים ונקיים, שפע של דגים ובעלי חיים ואלמוגים מדהימים במרחק קצר מהחוף, ולכן כאן מומלץ לערוך טיול שנורקלים שישגע את  הילדים, ויפצה על החיסרון העיקרי של קו לנטה שבו קשה למצוא מקום טוב לשנירקול.

עוד אפשרות מעולה לבילוי בקו רוק הוא בסגנון "משפחת רובינזון קרוזו" – יש על האי הבודד מחנה מיוחד שמתאים למשפחה שרוצה לבלות לילה על אי בודד. מדובר כמובן על אי בטוח לחלוטין שאין בו בעלי חיים טורפים או סכנות ממשיות לחשוש מהן. אם אתם מעוניינים בכך בקשו מהמלון שלכם בקו לנטה ליצור קשר עם סוכנות הנסיעות "פרידום אדוונצ'רז", (Freedom Adventures)  המנוהלת ע"י זוג מאוד נחמד, שהיא זו שמארגנת טיולי מחנאות ללילה אחד באי.

איי קו הא (Ko Ha), הסמוכים לקו לנטה אף הם, הם לא מומלצים למשפחות עם ילדים קטנים, אם יש לכם ילדים בגילאי הגן זה עלול להיות מאוד קשה ועדיף לוותר. אבל אם יש לכם ילדים גדולים יותר, בגילאי 8-9 ומעלה, כדאי מאוד לשוט לקו הא –  זוהי קבוצה של חמישה איים בודדים ריקים מאדם ומרהיבי עין שהם אתרים נהדרים לצלילת שנורקל. הנועזים שבכם מוזמנים לשחות לתוך מערה תוך כדי צלילה:  לילדים המתבגרים שלכם איי קו הא יהיו הרפתקה בלתי נשכחת.

קו קראדאן

אפשר גם לשלב את החופשה בקו לאנטה עם שהייה של כמה ימים באחד האיים הקטנים בסביבה. האי הקטן הכי מומלץ ללינה באיזור קו לנטה הוא האי קו קראדאן (Ko Kradan) שבקבוצת איי טראנג (Trang Islands). יש בו חופים ארוכים ומרהיבים ביופיים, כאשר על קו החוף יש יער מקסים שמספק צל. בזכות הצל לאורך חלקים גדולים מקו החוף של קו קרדאן הילדים יכולים לשחות ולשחק במים הרדודים כל היום מבלי להישרף בשמש. בקו קראדאן אפשר גם לצאת לצלילת שנורקלינג מצויינת ממש מהחוף.

המלון הידידותי ביותר לילדים ומשפחות בקו קראדאן הוא ריזוט צנוע וסימפטי בשם קראדאן איילנד ריזורט (Kradan Island Resort), שיש בו בונגלואים דו קומתיים משפחתיים נעימים, במחירים משתלמים.

אם אתם מעדיפים משהו ברמה גבוהה יותר (ומחיר גבוה יותר), יש על קו קראדאן גם מלון יוקרה בשם "סוון סיז" (Seven Seas), המתהדר בחדרים מעוצבים ואפילו בבריכת שחייה קטנה.

אפשר להגיע בקלות מקו לאנטה לקו קראדאן וחזרה באמצעות שירות סירות שמפליג בין שני האיים מדי יום, פעם אחת לכל כיוון – בידקו זמני הפלגה בבית המלון.

בעלי חיים בקו לנטה

בקו לנטה יש כמה מחנות פילים שבהם אפשר לרכב על גבי הפילים החמודים והעדינים למפלי המים של קו לנטה, מרחק קצר יחסית. יש גם אפשרות של מסעות רכיבה על פילים במסלול ארוך, עד לראש ההר בשמורת הטבע של קו לאנטה (Lanta National Park).

בחוף המזרחי של קו לנטה יש גם מופע של קופי מקוק מאולפים המפגינים את כישוריהם. בהיסטוריה של תאילנד יש לקופי המקוק המאולפים מקום של כבוד – הם אולפו במשך דורות כדי לקטוף אגוזי קוקוס מצמרות העצים. אפשר גם לראות קופי בר חמודים ושובבים בשמורת הטבע מו קו לאנטה (Mu Ko Lanta National Park), בקצה הדרומי של האי. ייתכן שתיתקלו בקופי מקוק כבר במגרש החנייה בכניסה לשמורה. היזהרו – אם לילדים שלכם יש חטיפים הקופים עלולים לגנוב אותם ללא בושה.

צער בעלי חיים של קו לאנטה (Lanta Animal Welfare, LAW)

זהו מקום מיוחד במינו, שבאופן מפתיע הפך לאחת האטרקציות האהובות ביותר על ילדים המטיילים בקו לנטה. מדובר למעשה במעין פארק של חיות מחמד ללא בעלים, בעיקר כלבים וחתולים, המופעל ע"י עמותה ללא כוונות רווח שמטרתה  להקל על סבלם של בעלי החיים באמצעות עיקור, טיפול רפואי ויחס אוהב. במשך השנים האחרונות הארגון עיקר למעלה מ 90 אחוזים מבעלי החיים באי, והמרפאות הנודדות שלו עיקרו מאות בעלי חיים באיים הסמוכים. כמו כן טיפלו חברי הארגון בסוגים רבים של פציעות ומחלות אצל מאות בעלי חיים, ומצאו למאות אחרים בתים חדשים באי ובחוץ לארץ.

לארגון יש תמיד צורך במתנדבים חדשים: ילדים בחופשה מגיעים לשם ומשחקים עם בעלי החיים, בעיקר הגורים, והחיות הנטושות נהנות מהיחס האוהב.

גן הפרפרים (Butterfly garden)

יש בקו לנטה כמה מקומות שנקראים "גן הפרפרים", אבל רבים מהם זכו לביקורת שלילית בגלל יחס גרוע לבעלי החיים וכליאתם בכלובים קטנים מדי. רק באחד מגני הפרפרים של קו לנטה הפרפרים ובעלי החיים הנוספים חופשיים בגן ללא כלובים.  הוא נמצא מדרום לסאלאדאן (Saladan), ממש אחרי צער בעלי חיים. הוא קטן יותר מגני פרפרים אחרים בתאילנד, אבל בכל זאת מעניין והפרפרים מדהימים. מחיר הכניסה כ 150 באט לאדם.

שיט קיאקים בקו לנטה

מומלץ למשפחות עם ילדים גדולים יותר לצאת לשייט בקיאק ביער עצי המנגרוב המוצף שנמצא בחוף המזרחי של קו לאנטה. החתירה בסבך יער המנגרובים לא פשוטה כי הקיאקים נתקעים בסבך כל הזמן וילדים חסרי סבלנות עלולים להיות מתוסכלים. אבל זה כמובן רק עניין של עיכוב והתלכלכות בבוץ.

אם תשמרו על שקט ותקפידו לשים לב תוכלו להבחין בציפורים צבעוניות, נחשים וקופים בין העצים, ואולי גם ביצור שחי רק ביערות המנגרובים, דג שנקרא יבשתן (mudskipper) – דג מיוחד שמסוגל לחיות במים וגם ביבשה.

איגרוף תאילנדי (Muy Thai

ילדים רבים נהנים ללבוש כפפות איגרוף וללמוד את הכישורים והתכסיסים של האיגרוף התאילנדי. זאת שיטה נהדרת לפרוק אנרגיה.  יש כמה מרכזי איגרוף תאילנדי בקו לאנטה שבהם מלמדים איגרוף תאילנדי לילדים, במחיר של כ-  400  באט לשיעור. יש גם הנחות לעסקות חבילה אם עוד בן משפחה נרשם.

מגרש המשחקים בעיר העתיקה לנטה (Old Town play ground)

זהו גן שעשועים גדול ומעולה לילדים, בחינם וממש על החוף. בילוי טוב לילדים בשעות הבוקר המוקדמות או לפנות ערב, כשהחום מתחיל להישבר. יש במקום דוכני אוכל שאפשר לקנות בהם שייקים או גלידה.

דירוג הגולשים: חופשה בקו לאנטה
דירוג הגולשים 4.25 (4 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל