חיסונים לתאילנד

סרי לנקה – חיסונים, ויזה וסכנות בריאות

חופי הים, הגבעות הירוקות ומטעי התה של סרי לנקה הפכו ליעד נחשק עבור מטיילים ישראלים. אך טיול בסרי לנקה דורש תיכנון מראש לא רק של המסלול – אלא גם של לימוד והיערכות לחיסונים הנדרשים, לתהליכי הוצאת הויזה ולסיכוני הבריאות והמחלות של המדינה הענייה

סרי לנקה (שנקראה בעבר ציילון) היא אחד היעדים שצוברים פופולאריות רבה בקרב מטיילים ישראלים. הטרנד של טיולים לסרי לנקה החל בעקבות גולשי הגלים, שהגיעו למדינה הידועה בעולם כיעד מוביל לגלישת גלים, וגילו את נופיה ויתרונותיה התיירותיים הרבים, ובשנים האחרונות הפך האי ליעד שהפופולריות שלוהולכת וגדלה גם עבור טיולי תרמילאים וחופשות ירח דבש וגם עבור משפחות עם ילדים. מומלץ להתחיל תיכנון מסלול טיול בסרי לנקה או בחירת יעד לחופשה בסרי לנקה בקריאת המדריך המלא לטיול משפחות בסרי לנקה הכולל את כל המידע התיירותי על האי האקזוטי

חופשה בסרי לנקה – עוד מידע למטייל

השכרת רכב בסרי לנקה – השוואת מחירים והמלצות

מלונות מומלצים בקולומבו בירת סרי לנקה למשפחות עם ילדים

למרות הנופים הנעימים ושמחת החיים של המקומיים, סרי לנקה היא מדינת עולם שלישי ומדורגת כאחת הארצות העניות בעולם. מערכת הבריאות שלה נחשלת, וגם בערים הגדולות האיכויות של בתי החולים והמרפאות נחשבות נמוכות מאוד. במקרה של בעיה רפואית משמעותית, ההמלצה היא בדרך כלל לצאת מיד מסרי לנקה – ואם יש בעיה לחזור לישראל, להגיע אל בנגקוק ולקבל טיפול רפואי שם, או בסינגפור – מאחר ומערכת הבריאות בתאילנד או סינגפור נחשבת טובה הרבה יותר מאשר הרפואה הבעייתית בסרי לנקה.

חיסונים לסרי לנקה

אם אתם מתכננים להגיע לסרי לנקה, יש חיסונים שעליכם לעשות לפני כן. שימו לב שהתורים במרפאות המטיילים בישראל בד"כ מאוד צפופים אז כדאי להזמין תור לחיסונים מייד אחרי שהחלטתם סופית לטוס לסרי לנקה, כדי שלא תתעכבו בגלל התורים למרפאות החיסונים.

חיסון נגד צהבת A נחשב הכרחי לכל התיירים באי. יש גם חיסונים מומלצים נוספים שעליכם לשקול בהתייעצות עם רופא – דלקת מוח יפנית, צהבת B, טיפוס הבטן ואבעבועות רוח. כל אחד מחיסונים אלו מומלץ בד"כ לפי נסיבות הטיול:

למטיילים שלא חלו מעולם באבעבועות רוח מומלץ להתחסן נגד המחלה לפני הגעה לסרי לנקה.

אם אתם מתכוונים לטייל גם מחוץ לערים הגדולות בסרי לנקה או שאתם מתכננים נופש במלונות בדירוג של מתחת לחמישה כוכבים ואכילה לא רק במסעדות מערביות לתיירים, מומלץ להתחסן גם נגד טיפוס הבטן. חיסון זה בד"כ לא הכרחי למטיילים שנצמדים לאתרי תיירות יוקרתיים בערים הגדולות ואוכלים במסעדות "על רמה".

אם אתם מתכננים שהות ארוכה בסרי לנקה, כלומר טיול של כמה שבועות שכולל גם יציאה מהערים הגדולות כמו קולומבו אל אתרים פחות תיירותיים באיזורים הכפריים של סרי לנקה, או אם אתם מתכננים לשהות גם באיזור Anuradhapura, מומלץ להתחסן גם נגד דלקת מוח יפנית.

למטיילים שיש להם סבירות להיחשף לנוזלי גוף או דם בסרי לנקה, כלומר – אנשי צוות רפואי, מעורבים בהזרקה או מגע מיני לא מוגן עם פרטנרים מקומיים, או אם יש סיכוי סביר שבזמן שהותכם בסרי לנקה תקבלו טיפולים דנטליים או אקופנקטורה, או תעשו קעקוע או פירסינג – מומלץ ביותר לעשות חיסון גם נגד צהבת B.

סיכוני בריאות נוספים

כלבת, אחת מבעיות הבריאות הרציניות ביותר באסיה, נחשבת נפוצה בסרי לנקה. מומלץ לא להתקרב לכלבים בסרי לנקה, אפילו אם הם נראים רגועים, נחמדים ומקשקשים בזנב – זה עלול להשתנות בתוך שניות ספורות ואין סיבה לקחת סיכון.

בעיה משמעותית נוספת המטרידה תיירים בסרי לנקה היא כאבי בטן, קלקולי קיבה ושלשולים, לעיתים בגלל האוכל המקומי אך במיקרים רבים כתוצאה משתיית מים מהברז, אשר אינם בטוחים לשתייה בסרי לנקה. הקפידו לשתות רק מים רתוחים או מינראלים. בעבר דווחו מיקרים של תיירים שסבלו משלשולים גם לאחר ששתו מים מינראלים מבקבוק ממותגים מקומיים מסרי לנקה – העדיפות היא שתיית מים רתוחים.

סרי לנקה היא אחת המדינות הסובלות ממגיפת המלריה. המחלה נחשבת לאפשרות ממשית בכל חלקי סרי לנקה פרט לשלוש ערים – הבירה קולומבו, נווארה אליה וקאלוטארה. איזור Anuradhapura נחשב כאיזור מסוכן במיוחד מבחינת החשיפה למלריה ומחלות נוספות. כדי להגן על עצמכם ממלריה ניקטו את כל אמצעי ההגנה נגד עקיצות יתושים, לרבות כילות יתושים, שינה בחדרים סגורים ושימוש בדוחה יתושים. אמצעי נוסף בו יש לנקוט להגנה נגד מלריה הוא נטילה של כדורים מיוחדים כמו מלרון או כדורים  אחרים – מומלץ להתייעץ על כך עם רופא במרפאת המטיילים בה תעשו חיסונים לקראת הטיסה לסרי לנקה.

מחלות נוספות הנפוצות במיוחד בסרי לנקה הן קדחת דנגי, המועברת אף היא בעיקר באמצעות עקיצות יתושים,  ופילריאזיס, מחלה לא נעימה הנגרמת בשל חדירת תולעים טפיליות לגוף, אשר דווחה בעיקר בדרום מזרח סרי לנקה.

ויזה לסרי לנקה

כניסה לסרי לנקה דורשת הוצאת ויזה. שלטונות סרי לנקה מעניקים לישראלים ויזת תייר ללא בעיות בד"כ, בתנאי שהתיירים עומדים בחמישה קריטריונים:

  1. מצהירים כי אין בכוונתם לעבוד במדינה
  2. עוזבים את סרי לנקה תוך 30 יום מיום הכניסה לאי (או מגישים בקשה להארכת ויזה)
  3. מצהירים שיש להם מספיק כסף כדי לדאוג לצרכיהם לכל תקופת חופשתם בסרי לנקה
  4. הדרכון שלהם בתוקף לפחות חצי שנה מיום הכניסה לסרי לנקה
  5. יש להם כרטיס טיסה חזרה לישראל (או מדינה אחרת), או אישור רשמי אחר לכך שאתם עוזבים את האי בצורה מסודרת תוך 30 יום.

את הויזה אפשר להוציא או בהגעה לשדה התעופה בעיר הבירה קולומבו, או בהגשת בקשה מראש באתר האינטרנט של רשויות ההגירה של סרי לנקה – eta.gov.lk. ויזה לילדים מתחת לגיל 12 הטסים עם הוריהם ניתנת ללא תשלום.

בטופס בקשת הויזה – בין אם תמלאו אותו באינטרנט או בשדה התעופה בקולומבו (או במטוס בדרך לקולומבו), תתבקשו למלא פרטים אישיים, תאריך נחיתה בסרי לנקה, מספר דרכון, פרטי קשר וסיבת הטיסה לסרי לנקה (עסקים או תיירות). אם מילאתם את הטופס באתר הוויזות של סרי לנקה לפני הטיסה, תקבלו את אישור הבקשה במייל ואז יש להדפיס את האישור כדי שתוכלו להציג אותו לרשויות סרי לנקה אם תידרשו.

הנפקת ויזה לסרי לנקה מראש אונליין

על מנת להימנע ממילוי טפסים באנגלית, וכדי להבטיח שאתם מצוידים בויזה לסרי לנקה מראש, בלי חשש לעיכובים ואי נעימויות עם הנחיתה, תוכלו להשתמש בשירותי האתר e-visa. השירות של e-visa הוא בעברית, ולאחר מילוי הפרטים הבסיסיים, החברה תבצע עבורכם את התהליך, כך שלא תצטרכו להסתבך עם הביורוקרטיה.

להזמנת ויזה לסרי לנקה דרך e-visa לחצו כאן

הויזה לסרי לנקה תישלח אליכם במייל בד"כ תוך 48 שעות מרגע ההזמנה באתר . לעתים, ממשלת סרי לנקה עשויה לבקש מידע נוסף לפני אישור הויזה, ולכן מומלץ לא לחכות לרגע האחרון, למקרה שהנפקת הויזה תתעכב, ולהוציא את הויזה כמה שיותר מוקדם.

במידה, ומסיבה כזו או אחרת, החברה לא תצליח להנפיק עבורכם ויזה לסרי לנקה תקבלו החזר על מלוא התשלום.

ניתן להזמין ויזה לסרי לנקה אונליין במספר מסלולים: ויזה לסרי לנקה לתיירים ל-30 יום, ויזה לסרי לנקה לתיירים ל-180 יום, ויזת מעבר לסרי לנקה ו-ויזה לסרי לנקה לילד עד גיל 12.

את הויזה אפשר להנפיק ישירות באתר האינטרנט e-visa, אליו תוכלו להיכנס באמצעות הקישור המופיע כאן באדום, על ידי מילוי טופס בעברית עם הסברים. במהלך מילוי הטופס תצטרכו להצטייד בפרטים ובמסמכים הבאים: כתובת מייל אליה תישלח הויזה, כרטיס אשראי כדי לשלם עבור הויזה, דרכון בתוקף לחצי שנה לפחות מתאריך הכניסה להודו, צילום דרכון ותמונת פספורט.

טיול של יותר מ- 30 יום בסרי לנקה 

ויזות התיירים לסרי לנקה ניתנות ל-30 יום בלבד. אם אתם מעוניינים לטייל בסרי לנקה יותר מ-30 יום ברציפות בלי לצאת ממנה ולחזור אליה, אפשר להגיש בקשה להארכת הוויזה ברשות ההגירה של סרי לנקה, אך ניתן לעשות זאת רק במשרד הראשי של רשות ההגירה, בקולומבו, וחובה לעשות זאת לפני שפג תוקפה של הוויזה הראשונה שתוקפה ל- 30 יום – אחרת אתם עלולים למצוא עצמכם מגורשים מסרי לנקה או עומדים למשפט. בד"כ הפקידים ברשות ההגירה מאשרים הארכה של הוויזה בחודשיים נוספים ללא בעיות מיוחדות – בתנאי שבמועד סוף הויזה הדרכון שלכם יהיה בתוקף לעוד חודשיים נוספים לפחות.

מומלץ להדפיס את טופס הבקשה להארכת הויזה ולמלא אותו עוד לפני ההגעה למשרדי רשות ההגירה בקולומבו, הדבר יחסוך לכם זמן ניכר. את הטופס אפשר להוריד באתר: www.immigration.gov.lk

כאמור, אם תבחרו להשתמש בשירות של e-visa (ניתן להיכנס לשירות דרך הקישור האדום המופיע למעלה), תוכלו להזמין מראש ויזה לסרי לנקה לתיירים ל-180 יום.

רשות ההגירה של סרי לנקה, קולומבו (משרדי מחלקת הויזות)

כתובת: 41, Ananda Rajakaruna Mawatha, Colombo 10, Sri Lanka

דוא"ל: controller@immigration.gov.lk
טל': 94-11-5329000+
פקס: 94-11-2674621+

תגובות 4

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל