אלבניה

עונה מומלצת לחופשה באלבניה ומזג אוויר

אלבניה היא מדינה קטנה לחוף הים האדריאטי, המציעה שפע של אטרקציות ואתרים למבקרים ולתיירים. אף שאינה עשירה והיא נחבאת אל הכלים, אלבניה הולכת ותופסת מקום מרכזי במפת התיירות של מזרח אירופה. כדי לצאת לחופשה באלבניה כדאי ללמוד היטב את מזג האוויר באלבניה ועל העונות המומלצות לטיול באלבניה 

            הזמנת דילים לטיראנה       |       הזמת טיולים מאורגנים לאלבניה

אם אתם תוהים מתי הזמן הטוב ביותר לצאת לחופשה באלבניה או להגיע אל אלבניה עם ילדים לטיול מהנה, תשמחו בוודאי לדעת שטיול באלבניה אפשרי לכל אורך השנה ובכל עונה ממש. המדינה הצעירה הזאת, השוכנת לחוף הים האדריאטי, מציעה למבקרים מקומות מסעירים בכל חודש וישנן שלל אטרקציות תיירותיות באלבניה הקורצות למטייל כל ימות השנה, רק הקפידו לבדוק מהו מזג האוויר באלבניה בכל אזור ואזור. בזמן שהאביב והקיץ הן העונות המומלצות לחופשה באלבניה למי שמחפש לרבוץ על חוף הים וליהנות מהמים הנפלאים או לבקר באתרים ארכיאולוגיים, הסתיו והחורף הם עונות מעולות לסקי ומוזיאונים. לפני שאתם מזמינים כרטיסי טיסה לאלבניה ואורזים מזוודה – קראו תחילה כתבה זו כדי ללמוד טוב יותר על העונות באלבניה ומה כדאי לעשות באלבניה בכל עונה.

חופשה באלבניה – עוד מידע למטייל

טיסות לאלבניה – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

 השכרת רכב באלבניה – השוואת מחירים ומידע

מלונות מומלצים בטיראנה בירת אלבניה למשפחות

מוניות באלבניה והסעה משדה התעופה בטיראנה

סים לאלבניה (eSIM) – המלצות וטיפים למטיילים

טיול באלבניה בינואר

ינואר באלבניה ובבירה טיראנה הוא חודש רגוע. השבוע הראשון של החודש הוא חג ציבורי ואין הרבה תיירים. אם אינכם אוהבים קהלים גדולים, זה זמן טוב להגיע אל אלבניה ולנצל את השקט. טיראנה היא המקום שבו מתקיימות חגיגות ראש השנה האזרחית הגדולות ביותר, כך שאם אתם אוהבים זיקוקי דינור, מוסיקה וקונצרטים – ינואר עשוי בהחלט להיות זמן מעולה להגיע לחופשה באלבניה. דרך מיוחדת לחגוג את העונה הזו היא לקבל את השנה החדשה בכיכר האם תרזה (Mother Teresa Square), בין אלפי אלבנים אחרים.

כמות הגשם בטיראנה: 10 ימים. טמפרטורה בטיראנה: 6.5 מעלות צלזיוס.

טיולים באלבניה בפברואר

לנוף חורפי יפהפה באמת עזבו את עיר הבירה טיראנה ולכו לקורצ׳ה (Korça), אחת העיירות החשובות ביותר לחופשה באלבניה בחורף כיוון ששם ממוקם אתר הסקי העיקרי באלבניה. האזור קוסם למקומיים, והם מבלים לרוב את חופשות החורף שלהם באתר ההחלקות ובסביבתו הקסומה. קורצ'ה ממוקמת סמוך לגבול יוון ומקדוניה, היכן שישנן הזדמנויות רבות מאוד לסקי, החלקה על הקרח, טיולים רגליים ופעילויות חורף חיצוניות כלליות.

מרכז העיר ההיסטורי של קורצ׳ה, עם תרבות בתי קפה נחמדה, שווה ביקור גם הוא, כך שאחרי יום קר בהרים הסובבים וחופשת חורף באלבניה המושלגת, חזרו לעיר והירגעו עם קפה חם באחד מבתי הקפה ב-Pazari I Vjëter.

ימי גשם בקורצ׳ה: 8 ימים. טמפרטורה ממוצעת בקורצ׳ה: 2 מעלות צלזיוס.

טיול באלבניה במרץ

החודש הראשון באביב הוא אחד הזמנים הטובים ביותר להגיע אל אלבניה עם ילדים או בזוג. מזג האוויר נהדר, עם ימי שמש נחמדים, התיירים עדיין לא כאן וב-14 במרץ מתרחש אחד הפסטיבלים הפגאניים החשובים ביותר במדינה, Dita e Verës. המקום הטוב ביותר להשתתף בחג הנפלא הזה הוא אלבסאן (Elbasan), עיירה השוכנת כשעה ברכב מטיראנה. במהלך היום, אנשים מכל הגילים חוגגים את היום הראשון של האביב באלבניה בריקודים, בתהלוכות ובאכילת המאכל האלבני ballokume.

ימי גשם באלבסן במרץ: 11 יום. טמפרטורה ממוצעת באלבסן: 8 מעלות צלזיוס.

חופשה באלבניה באפריל

לשוחרי היסטוריה, הפארק הארכיאולוגי בוטרינט (Butrint Archaeological Park) הוא יעד נפלא לבקר בו בעת חופשה באלבניה באפריל.זהו האתר ההיסטורי העיקרי של אלבניה ולגמרי שווה ביקור, לא רק בגלל היופי העילאי, אלא גם בגלל חשיבות האזור: בוטרינט נמצאת מאחורי חוף קסאמיל (Ksamil Beach) ומוקפת בטבע ובערוץ ויוארי (Vivari channel). אפריל הוא הזמן הטוב ביותר לבקר בפארק כשמזג האוויר טוב, אין הרבה תיירים והטבע פורח.

ימי גשם בבוטרינט באפריל: 10 ימים. טמפרטורה ממוצעת בבוטרינט: 12 מעלות צלזיוס.

חופשות באלבניה במאי

מאי הוא עונה מומלצת לחופשה באלבניה למשפחה. הימים לרוב שטופי שמש ומזג האוויר מתון, וכמות התיירים עדיין קטנה. זהו זמן טוב בעיקר לבקר בבראט, אחת הערים היפות ביותר באלבניה. בראט הוכרזה כאתר מורשת עולם בגלל היופי והייחוד שלה והיא יעד חובה למטיילים הנוסעים אל אלבניה עם ילדים או בכלל. התכוננו להליכה בין שני חלקי העיר, מנגלם (Mangalem) וגוריצה (Gorica), ובקרו בטירה הממוקמת על ראש גבעה. היכונו לנופים משגעים מעל העיר.

כמות הגשם בבראט: 9 ימים. טמפרטורה בבראט: 16 מעלות צלזיוס.

חופשה באלבניה ביוני

העונה המומלצת לחופשה באלבניה כדי לגלות את הריביירה האלבנית (אולי האזור המרהיב ביופיו באלבניה) היא יוני.  שלא כמו שכנותיה בים האדריאטי, קרואטיה או מונטנגרו, לאלבניה לא מגיעה כמות מסיבית של תיירים בזמן זה, כך שאפשר להחשיב אותה לאחד מיעדי הקיץ הטובים ביותר בים התיכון. החופים משגעים, המים מושלמים והמחירים נמוכים יותר.

ימי גשם בריביירה האלבנית ביוני – 4 ימים. טמפרטורה ממוצעת בריביירה האלבנית: 23 מעלות צלזיוס.

חופשות באלבניה ביולי

האלבנים אוהבים מאוד את חודש יולי. קודם כל, מזג האוויר נהדר (גם אם יש ימים מאוד חמים). שנית, ביולי מתקיים אחד הפסטיבלים המגניבים ביותר: Fustanella Festival הנערך בעיירה המקסימה ג׳ירוקסטרה (Gjirokaster) הידועה בבתיה העות׳מניים. בעיר זו נולד הדיקטטור לשעבר של אלבניה אנוור הוג'ה. הפסטיבל מתרחש באמצע יולי כך שזוהי עונה מומלצת לטיול באלבניה רבת הקסם.

כמות הגשם בג׳ירוקסטרה ביולי: 4 ימים. טמפרטורה ממוצעת בג׳ירוקסטרה: 25 מעלות צלזיוס.

חופשה באלבניה באוגוסט

בעת חופשה באלבניה באוגוסט יש רק דבר אחד לעשות: להימנע מהחופים של הריביירה ולבקר בהרים. מזג האוויר נעים בהרים, הטבע מהמם ביופיו ויש המון מה לעשות. התכוננו להתאהב באזור הטבע הסודי הזה של אלבניה. בקרו בכפרי הרים, גלו מפלי מים טבעיים והביטו בנופים פנורמיים משגעים ואפילו השתתפו בפסטיבל המוסיקה Za Fest המביא יחד את יוצרי המוסיקה הטובים ביותר באלבניה.

ימי גשם בת'ת׳: 3 ימים. טמפרטורה ממוצעת בת'ת׳: 23 מעלות צלזיוס.

טיול באלבניה בספטמבר

ספטמבר גם נחשב בין העונות המומלצות לחופשה באלבניה ובעיקר בחופים. אחד המקומות הטובים ביותר הוא ולורה, העיר האלבנית השלישית בגודלה, כשעתיים ברכב מטיראנה. בקרו בנמל, הזמינו כרטיס ל-Karaburun, חצי אי צבאי לא נגוע שעבר התחדשות ונפתח לציבור רק לפני כארבע שנים. הספינה יוצאת מדי בוקר בשעה 9:00 ולוקחת מבקרים לחצי האי הנפלא, שם אפשר לשחות, לנוח, לאכול אוכל ים נהדר ולהנות מחופשה באלבניה כפי שחופשה צריכה להיות.

כמות הגשם בוולורה: 5 ימים. טמפרטורה בוולורה: 21 מעלות צלזיוס.

טיולים באלבניה באוקטובר

כשמתחיל סתיו באלבניה המדינה עוטה על עצמה צבע זהוב. זה הזמן הטוב ביותר בשנה לבקר בפרמט (Permet), כפר קטן השוכן בדרום אלבניה ובו למעיינות חמים טבעיים. הבריכה המרכזית שוכנת במיקום מרהיב ליד גשר עות׳מני ומוקפת בטבע. אם מה שאתם מחפשים בעת חופשה באלבניה זה מרגוע, הגיעו לכאן לסופ״ש.

ימי הגשם בפרמט: 7 ימים. טמפרטורה ממוצעת בפרמט: 16 מעלות צלזיוס.

חופשה באלבניה בנובמבר

נובמבר אינו החודש הטוב ביותר לפעילויות חוץ כי מזג האוויר באלבניה רטוב ופחות נעים, אבל מבקרים ממשיכים להגיע בזכות המוזיאונים וגלריות האמנות. נובמבר הוא עונה מומלצת לחופשה באלבניה אם אתם שוחרי אמנות כדי לגלות את האמנות והתרבות המקומית, כך שתכננו את החופשה בארמניה סביב המוזיאונים החשובים ביותר בטיראנה, כגון BunkArt, BunkArt2, מוזיאון ההיסטוריה הלאומי (National History Museum), גלריית האמנות הלאומית (National Art Gallery) ועוד. יש גם תאריך מאוד מיוחד לאלבנים החודש: ב-28 בנובמבר נערך יום העצמאות מהשלטון העות׳מני. בבירה מתקיימות חגיגות גדולות, קונצרטים ואירועים מהנים.

ימי גשם בטיראנה: 12 יום. טמפרטורה ממוצעת בטיראנה: 12 מעלות צלזיוס.

טיול באלבניה בדצמבר

דצמבר הוא חודש החגים. האלבנים חוגגים את חג המולד וניו יירז. המקום הטוב ביותר לטיול באלבניה במהלך עונת החגים החורפית הוא ללא ספק טיראנה וליתר דיוק כיכר סקנדרבג המתקשטת באופן יפהפה באורות וקישוטים. עץ אשוח גדול, קרוסלה ושוק חורף מושכים מבקרים ליהנות מהחודש הקסום ביותר בשנה.

כמות הגשם בטיראנה: 12 יום. טמפרטורה בטיראנה: 8 מעלות צלזיוס.

מתי לא כדאי לצאת אל חופשה באלבניה

אין זמן בשנה שלא נעים לבקר באלבניה. באופן כללי, העונות המומלצות לחופשה באלבניה הן האביב והקיץ, כך שבתקופה בין נובמבר לפברואר לא מגיעים הרבה מטיילים. לא משנה מה אתם מתכוונים לעשות, יש מה לעשות באלבניה.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל