נהיגה באיטליה – איך להימנע מקנסות תנועה ב ZTL

חופשה באיטליה עם רכב שכור היא רעיון מעולה – אבל תיירים רבים מסיימים השכרת רכב באיטליה עם קנסות תנועה יקרים בגלל שיטת ה- Zona Traffico Limitatoin או בקיצור ZTL. איך ניתן להימנע מקנסות תנועה באיטליה באיזורי התנועה המוגבלים במרכזים ההיסטוריים של הערים הגדולות? המדריך המלא שהכנו עבורכים הוא קריאת חובה לפני נהיגה באיטליה

הזמנת דילים לאיטליה           |           הזמנת טיולים מאורגנים באיטליה

מי שמתכנן נהיגה באיטליה צריך להיות מודע לאזורי התנועה המוגבלים (Limited Traffic Zones) או: Zona Traffico Limitatoin באיטלקית, ובקיצור: ZTL. במרכזים היסטוריים רבים בערים איטלקיות הוכרזו אזורי תנועה מוגבלת כדי להיאבק בבעיות הצפיפות והזיהום, וקנסות כבדים ניתנים למי שנכנס לאזור ללא הרשאה. תיירים רבים המתכננים חופשה באיטליה עם רכב שכור מתלוננים על כך שהם מקבלים קנסות תנועה בגלל ה-ZTL.

חופשה באיטליה – עוד באותו נושא:

השכרת רכב באיטליה – השוואת מחירים, טיפים ומבצעים

טיסות לאיטליה – השוואת מחירים ומידע חשוב

בתי מלון מומלצים למשפחות ברומא בירת איטליה

סים ו-eSIM לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

מהם הקנסות שמוטלים מטעם ZTL?

קנסות ZTL של משטרת איטליה מגיעים בצורת דוחות שמופקים אוטומטית ע"י מחשבים המחוברים למצלמות התנועה ונשלחים לנהגים שחצו את גבול אזור התנועה המוגבל (Zona Traffico Limitatoin) ללא הרשאה. אזורים כאלה אינם קיימים בכל עיר, אבל יש להתייחס לקנסות האלה ברצינות. בשנת 2008 למשל, בעיר פירנצה בלבד, שבה חיים 365 אלף תושבים, נרשמו כמעט 900 אלף דוחות על הפרות תנועה. מתוך אלה, יותר ממחצית היו עבור כניסה בלתי מורשית לאזור בעל גישה מוגבלת – ZTL.

הגבולות של אזורי Zona Traffico Limitatoin מסומנים היטב, אבל עליכם לשים לב לשילוט כדי לאתר אותם. השלט שכאן הוא דוגמה של שלט הגבלה של ZTL –  העיגול האדום מסמן שאין כניסה לרכבים. המספרים אשר ברוב השלטים מתחת לעיגול האדום מפרטים את שעות היום תוך שימוש בשעון 24 שעות – כלומר כאשר הכיתוב הוא 08:00 – 20:00 המשמעות היא שאין כניסה לאיזור ברכב בין 8 בבוקר לשמונה בערב. בכיתוב הקטן מתחת לשעות כתוב בד"כ שהכניסה מותרת לרכבים בעלי אישור – כמו שיש לתושבי השכונה אך אם לקחתם השכרת רכב באיטליה הרכב השכור שלכם איננו מורשה להיכנס ל-Zona Traffico Limitatoin

5 סיבות לכך שכ"כ הרבה תיירים באיטליה מקבלים קנסות ZTL

  1. תיירים רבים פשוט רואים בזמן נהיגה באיטליה מכוניות אחרות (של תושבי השכונה) שחוצות את גבולות ה-ZTL ומניחים באופן טבעי שגם הם מורשים להיכנס – אבל זה לא כך. אתם עשויים לראות הרבה נהגים איטלקים חוצים לאזור ZTL מסויים, אבל הם מקומיים ויש להם אישורי מעבר. לכם אין, ולכן תקבלו קנס.
  2. לא בכל הערים באיטליה החוקים של ה-ZTL דומים, כך שאם אתם מכירים את הכללים בפיזה, זה לא יהיה בהכרח אותו דבר ברומא או מילאנו. בערים מסויימות, מי שאינו תושב אינו מורשה להיכנס ל-ZTL בכלל. בערים אחרות, כל מכוניות יכולה להיכנס, אבל רק עם אישור מעבר. במילאנו, הגישה ל-ZTL וסוג האישור שצריך להשיג תלוי בסוג הרכב ובמידה שהוא ידידותי לאיכות הסביבה. הפרטים מסוברים בשלטים, כך שכל מה שעליכם לעשות הוא להכיר אותם ולקרוא אותם. אבל זה לא קל כשאתם לא מדברים איטלקית ונמצאים בתוך רכב נע, ובגלל שהאזורים נמצאים במרכזי הערים, בד"כ יש הסחות אחרות כמו הולכי רגל, אופניים, וספות, רחובות צרים, עומס של מכוניות חונות וכו'.
  3. יש פיקוח של מצלמות על האזורים, כך שהקנסות מיוצרים באופן מיידי ואוטומטי ברגע (ובכל פעם) שמכונית חוצה את גבול ה-ZTL. לא תהיה לכם אפשרות לשוחח עם פקח תנועה ולהסביר שאתם תיירים ולא הבנתם. הכרטיס יישלח לכתובת המקושרת לרכב – כלומר, לחברה דרכה הזמנתם השכרת רכב באיטליה – אשר תעביר את הקנס לכרטיס האשראי שלכם (בצירוף אגרה נוספת מטעם חברת ההשכרת רכב כ"דמי טיפול").
  4. מערכות GPS לא מזהות את אזורי ה-ZTL והן פשוט יציעו את המסלול הקצר ביותר –  שעלול לכלול נסיעה ישירות לכיון האזור הלא מורשה.
  5. מהרגע שהתקרבתם לאזור ZTL, יכול להיות שתראו שאין אפשרות לחזור אחורה. כשסוף סוף תראו את השילוט, ייתכן שיהיה מאוחר מדי והקנס כבר יירשם. בשל התנועה הכבדה, או רחובות צרים או חד-סטריים (שהם קרוב לוודאי הסיבות לכך שהאזור הוגדר כאזור Zona Traffico Limitatoin), יכול להיות שתהיו חייבים להיכנס לאזור כזה מחוסר אפשרות להסתובב

מה גובה קנסות ZTL בעת נהיגה באיטליה

גובה הקנסות משתנה בהתאם לעיר באיטליה שבה אתם נוהגים, אבל צפו לכך שכניסה לאיזור ZTL תעלה לכם בין 50 – 80 יורו. אם הזמנתם רכב דרך חברת השכרת רכב באיטליה צפו לכך חברת ההשכרה בד"כ תוסיף עוד "עמלת טיפול" כך שיש אפשרות סבירה מאוד שאחרי שנה מהרגע שהגעתם הביתה מהטיול באיטליה תקבלו בדואר קנס על סך 130 יורו שחויב ישירות לכרטיס האשראי.

איך להימנע מקנס ZTL בעת נהיגה באיטליה – 4 עצות

כמו כל עבירת תנועה, אין קנס אם לא ביצעתם אותה ולכן מומלץ פשוט להימנע מכניסה ל-ZTL: העצה ההגיונית ביותר היא פשוט לא לנהוג במרכזים ההיסטוריים של ערי איטליה. קחו את הרכבת או החנו את הרכב בכניסה למרכזי הערים מחוץ ל- Zona Traffico Limitatoin והשתמשו ברגל, באוטובוס, רכבת תחתית, חשמלית, או מונית כשאתם רוצים להגיע למרכז העיר.

אם אתם מתכננים לנהוג באזור היסטורי של עיר גדולה באיטליה, ודאו שיש לכם מפה של אזור ה-ZTL.

בעת השכרת רכב באיטליה מומלץ לשאול את נציג חברת ההשכרה אם קיים אזור Zona Traffico Limitatoin באותה עיר ואם ניתן לרכוש כרטיס גישה. אבל בלי קשר למה שאומרים לכם בחברת השכרת הרכב באיטליה, אתם עדיין אלה שאחראים לכל קנס שתקבלו. מומלץ לשכור רכב  בסניף של חברת השכרת רכב באיטליה שנמצאת בחוצות העיר, ולא בתוך המרכז ההיסטורי, כדי להימנע מקנס כאשר תגיעו להחזיר את הרכב השכור, עלות המונית חזרה תהיה נמוכה יותר מעלות הקנס וזה גם עוזר להימנע מהפקקים.

נהיגה באיטליה
דירוג הגולשים 3.75 (4 הצבעות)
Sending

תגובה

  • ווייז בדרום איטליה, פועל מצויין למעט הבעיות הבאות:
    באיזורים כפריים לא תמיד יש קליטה סלולרית, רצוי להתקין אפליקציית ניווט Off-Line למקרים כאלה
    בנאפולי הווייז ניסה להכניס אותנו פעם אחת באין-כניסה
    בנסיעה האחרונה מנאפולי לשדה התעופה הווייז התברדק לגמרי והביא אותנו לגדר האחורית של השדה. בסוף עברנו ל-Google Maps והגענו באיחור של חצי שעה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל