עונה מומלצת לחופשה בפורטו

מזג האוויר בפורטו ועונה מומלצת לחופשה

פורטו, עיר בירת מחוז צפון פורטוגל והעיר השנייה בגודלה בפורטוגל, נמצאת על חוף האוקיינוס האטלנטי ומציעה למבקרים ממנה ליהנות מנוף הררי מקסים, צמחיה פראית, מקורות מים רבים מרעננים, אווירה צעירה וזן של יין משובח המיוצר בעיר (פורט). אם אתם מתכננים חופשה בפורטו ומתלבטים מתי הזמן הטוב ביותר לטוס אליה, בכתבה הזו תוכלו למצוא את כל המידע אותו אתם מחפשים על מזג האוויר בפורטו, כולל טמפרטורות ממוצעות לפי חודשים ועונות, פירוט לגבי תנאי האקלים במהלך עונות השנה בפורטו וכן, אירועים ופסטיבלים בפורטו, המתרחשים מדי שנה, ואולי תרצו לשלב בחופשה שלכם.

     הזמנת דילים לליסבון        |        הזמנת טיולים מאורגנים לפורטוגל

פורטו, עיר נמל ססגונית ומיוחדת, השוכנת בצפון פורטוגל ואחת משתי הערים המתוירות ביותר במדינה (השנייה היא ליסבון). כעיר השוכנת בדרום מערב אירופה, מזג האוויר בפורטו חם יחסית לרוב ערי אירופה במהלך כל השנה, אך קריר בהשוואה לשאר האזורים בפורטוגל בזכות המיקום של פורטו בגדה הצפונית של שפך נהר הדורו, על חוף האוקיינוס האטלנטי, המביא אתו גשמים בכל עונות השנה.

חופשה בפורטו – עוד מידע למטייל

פורטו פורטוגל – מלונות מומלצים עם ילדים

השכרת רכב בפורטו פורטוגל – המלצות והשוואת מחירים

תיירות כדורגל בפורטוגל – המדריך המקיף לאוהד הישראלי

Sim ו-eSim לפורטוגל – טיפים ומידע חשוב למטיילים

תחבורה בפורטוגל – מידע שימושי וטיפים למטייל

כאמור, מזג האוויר בפורטו נחשב נוח באופן כללי. הטמפרטורות בחודשי החורף והקיץ בפורטו אינן קיצוניות. עם זאת, חשוב לדעת, שגשמים מרובים יורדים בעיר במהלך כל עונות השנה. חודשי הקיץ בפורטו הם החודשים היבשים ביותר – עם שבעה ימי גשם בחודש, בממוצע. בחורף בפורטו יש כ-15 ימי גשם בחודש בממוצע, עם כמות משקעים חודשית שמגיעה לכ-150 מ"מ בממוצע. גם בעונות המעבר, הסתיו והאביב, יש כ-15 ימי גשם בחודש, אך עוצמת הגשמים נמוכה יותר מאשר בחורף, וכמות המשקעים החודשית הממוצעת בעונות המעבר עומדת על כ-60 מ"מ.

מזג האוויר בפורטו בקיץ הוא חם, אך נעים ולא לח. ממוצע הטמפרטורות בקיץ בפורטו נע באזור ה-17 מעלות צלזיוס. במהלך הקיץ בפורטו יש סבירות גבוהה לגשם, עם ממוצע של שבעה ימי גשם חודשיים וכ-20 מ"מ משקעים בממוצע. בחורף מזג האוויר פורטו אינו קר, יחסית לאירופה. ממוצע הטמפרטורות נע בין 10 עד 12 מעלות צלזיוס בממוצע, עם ממוצע של כ-17 ימי גשם בחודש.

העונה המומלצת לחופשה בפורטו

מזג האוויר בפורטו מאפשר לתושבי העיר ולתיירים המבקרים בה ליהנות מאקלים מתון ולא קיצוני במהלך כל השנה, כך שכל עונות השנה יכולות להיחשב עונה מומלצת לחופשה בפורטו, תלוי באופי החופשה שתרצו לצאת אליה. הטמפרטורות בפורטו נעות בין 11-20 מעלות בממוצע לאורך כל השנה ולכן, לא משנה מתי תבחרו לטוס לפורטו לא תסבלו ממזג אוויר חם מדי או קר מדי.

עם זאת, אם ניקח בחשבון שרוב האנשים היוצאים לחופשה מעוניינים לטייל בחוץ, ולא להיתקל בטמפרטורות קיצוניות או גשמים חזקים, העונות המומלצות לחופשה בפורטו הן הקיץ והסתיו, החל מחודש יוני עד תחילת חודש אוקטובר (במהלך אוקטובר הגשמים מתחזקים מאוד, אך הטמפרטורות עדין נעימות). במהלך החודשים הללו יש היתכנות לגשמים, שמגיעים בשל קרבתה של פורטו לים, אך הטמפרטורות חמימות והשמש רוב הזמן מחממת את ההולכים ובאים.

שימו לב, שגם בעונת הקיץ השמשית, מומלץ להצטייד בבגדים ארוכים לימים בהן הרוח תהיה חזקה במיוחד.

עונות השנה בפורטו

מזג אוויר בפורטו באביב

במהלך האביב, מזג האוויר בפורטו מתחיל להתחמם, הימים מתארכים והשמש מתחילה לצאת. עם זאת, מדובר בעונה גשומה למדי. בחודשי האביב בפורטו יש כ-15 ימי גשם חודשיים בממוצע.

האביב היא עונה מומלצת לחופשה פורטו, בזכות הטמפרטורות הנוחות, עם ממוצע של 13 עד 17 מעלות צלזיוס. באביב בפורטו מומלץ ללבוש בגדים ארוכים דקים במהלך היום, ומעיל מחמם בשעות הערב הקרות.

מזג אוויר בפורטו בקיץ

מזג אוויר בפורטו בקיץ הוא מצוין לחופשה קיצית ביעד שלא חם בו מדי. ממוצע הטמפרטורות בחודשי הקיץ בפורטו נע בין 16 ל-19 מעלות צלזיוס, והלחות אינה גבוהה. בגלל המיקום הגיאוגרפי של פורטו, יש היתכנות לימים גשומים, עם מערכות מזג אוויר שמגיעות לאזור הצפון והים. הממוצע החודשי של מספר הימים הגשומים בחודשי הקיץ בפורטו הוא שבעה ימים. כמו כן, טמפרטורת הים בחודשים אלו מגיעה לכ-18 מעלות, כך שהמים קרירים אך נעימים לטבילה ושחייה.

מזג אוויר בפורטו בסתיו

מזג אוויר בפורטו בסתיו מאופיין בגשמים רבים, אך טמפרטורות גבוהות למדי. הסתיו היא עונה מומלצת לחופשה בפורטו. במהלך הסתיו בפורטו, הטמפרטורות נעות בין 16 ל-19 מעלות צלזיוס, בדומה לטמפרטורות הממוצעות בחודשי הקיץ בפורטו. ההבדל בין חודשי הסתיו לקיץ הוא כמות המשקעים, שהולכת ועולה במהלך עונת המעבר.

בתחילת הסתיו, בחודשים ספטמבר ואוקטובר, עדיין ניתן ליהנות מטבילה במי הים הכחולים שיש לפורטו להציע, שכן טמפרטורת המים נעה באזור ה-18 מעלות בממוצע, בדומה לטמפרטורת המים באוגוסט. במהלך חודשי הסתיו בפורטו, ובמיוחד באוקטובר, הגשמים מתחזקים ומגיעים לכ-160 מ"מ משקעים בחודש, אך, זה לא אמור למנוע מכם לטייל בעיר היפה, רק שחשוב לזכור לעשות זאת בנעליים סגורות, ועם מעיל גשם ומטריה חזקה.

מזג האוויר בפורטו בחורף

מזג אוויר בפורטו בחורף אינו קר באופן קיצוני, אך מלווה במשקעים רבים. הטמפרטורות נעות בין 10 ל-12 מעלות צלזיוס בממוצע, וכמות המשקעים הממוצעת עומדת על כ-160 מילימטרים גשם בחודש. כמו כן, במהלך חודשי החורף בפורטו, ממוצע ימי גשם עומד על כ-17 ימים גשומים. עם זאת, אם תגיעו לחופשה בפורטו בחורף, אין סיבה שהגשם ימנע מכם ליהנות מטיול בפורטו היפה. הגיעו עם מטריות, ודאגו לשלב בתכנית הטיול שלכם מקומות סגורים, בהם תבקרו המהלך הימים הסגריריים יותר, כמו ביקור במוזיאון, בילוי של שופינג בקניון וכד'.

לחופשה בפורטו בחורף יש שני יתרונות בולטים: הראשון, בפורטו הטמפרטורות לא נמוכות מאוד כמו בערים אירופאיות רבות, כך שאם אתם סובלים מקור חופשה בחורף בפורטו יכולה להוות מענה לצורך הזה. יתרון נוסף הוא, שהמלונות והטיסות בתקופה זו זולים יותר מחופשה בשיא עונת התיירות.

אירועים ופסטיבלים בפורטו

בפורטו מתקיימים מדי שנה מספר פסטיבלים, שתוכלו לשלב במהלך החופשה שלכם בעיר. שימו לב, שחלק מהפסטיבלים והאירועים גורמים לשינויים בתחבורה הציבורית ובכבישי העיר. לכן, גם אם אינכם מעוניינים לקחת חלק באירוע או בפסטיבל שמתקיים במהלך החופשה בפורטו, חשוב לקחת אותם בחשבון בעת תכנון הטיול. ריכזנו עבורם כמה מהפסטיבלים החשובים, אשר תוכלו לשלב בתוכנית הטיול שלכם:

קרנבל פורטוגל

במהלך חודש פברואר נחגג בפורטו, ובכל רחבי פורטוגל, קרנבל מסורתי, שהוא אחד הפסטיבלים החשובים ביותר במדינה, במהלכו תושבים רבים יוצאים לרחובות מחופשים ומתהלכים בצעדות לצלילי מוזיקה וריקודים. במהלך הקרנבל ניתן לחזות בתלבושות שונות, חלקן פורטוגליות מסורתיות וחלקן בסגנון ברזילאי.

פסטיבל סנט ג'ון – São João Festival

מדי שנה, בלילה של ה-23 ביוני, מתקיים פסטיבל מיוחד במינו, במהלכו אלפי אנשים מגיעים לשכונות העיר כמחווה ליוחנן המטביל. במהלך הלילה מתקיימות בפורטו מסיבות רחוב, המערבות מסורת דתית עם חגיגה אזרחית. שימו לב – בגלל שהמסיבות זולגות לתוך הלילה, אם תבחרו שלא להשתתף בהן, יתכן והרעש מהן יגיע לחדר שלכם בבית המלון, במיוחד אם מדובר במלון הממוקם במרכז העיר.

פסטיבל Fantasporto

מפסטיבלי סרטי הפנטזיה הוותיקים והמפורסמים בפורטוגל ובעולם כולו. הפסטיבל מתקיים מדי שנה בסוף חודש פברואר-תחילת חודש מרץ. במהלך הפסטיבל מגיעים לעיר פורטו עשרות מפיקים, במאים ושחקנים מוערכים מתעשיית סרטי הפנטזיה. הפסטיבל מושך אליו גם תיירים רבים חובבי הז'אנר. במהלך הפסטיבל מוקרנים סרטים במגוון מיקומים ברחבי העיר פורטו.

פסטיבל פרימה וורה סאונד

פסטיבל זה מתקיים מדי שנה בפארק פארק דה-סידדה בפורטו במהלך חודש יוני, והוא מתפרש על גבי שלושה ימים. פסטיבל פרימוורה סאונד הוא פסטיבל פופ/רוק אשר מארח מגוון להקות בינלאומיות ולהקות פורטוגזיות מקומיות, ומושך חובבי ז'אנר הפופ/רוק מכל העולם.

שווקי חג המולד בפורטו

גם בפורטו, כמו במרבית ערי אירופה, מתקיימות חגיגות חג המולד במהלך חודש דצמבר. במהלך החודש העיר נצבעת בצבעי החג המיוחדים, ועצי אשוח מפוזרים ברחבי העיר. כמו כן, מוקמים מספר שווקי כריסמס יפהפיים המציעים מאכלים מסורתיים, עבודות יד של תושבי העיר, מזכרות מיוחדות מהעיר ועוד.

מזג אוויר פורטו במהלך חודשי השנה

מזג האוויר פורטו בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 15 ימים

כמות משקעים: 110 מ"מ

מזג האוויר פורטו בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 160 מ"מ

מזג האוויר פורטו במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 90 מ"מ

מזג האוויר בפורטו באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 15 ימים

כמות משקעים: 100 מ"מ

מזג האוויר בפורטו במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 15 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בפורטו ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 10 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר בפורטו ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 24 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 10 שעות

ימים גשומים: 7 ימים

כמות משקעים: 20 מ"מ

מזג האוויר בפורטו באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 24 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 7 ימים

כמות משקעים: 20 מ"מ

מזג האוויר בפורטו בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 24 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר פורטו באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 15 ימים

כמות משקעים: 160 מ"מ

מזג האוויר פורטו בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 15 ימים

כמות משקעים: 150 מ"מ

מזג האוויר פורטו בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 17 ימים

כמות משקעים: 180 מ"מ

Porto WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל