מזג האוויר בסקוטלנד

מזג האוויר בסקוטלנד – מתי כדאי לטייל?

במדריך זה נסייע לכם להכיר את תנאי מזג האוויר בסקוטלנד, החל מהיכרות עם תנאי האקלים הכלליים וכלה בממוצע תנאי מזג האוויר בסקוטלנד לאורך עונות השנה. ביססנו את המידע על מדידות מטאורולוגיות מן השנים האחרונות וכך תהיה לכם יכולת לבחור בצורה הכי מדויקת שיש את התאריכים שבהם אתם רוצים לצאת לטיול בסקוטלנד, ולהחליט מהי העונה המומלצת לטיול בקוטלנד עבורכם

במרחק כמה שעות נסיעה צפונה מלונדון, שוכן חבל ארץ מופלא במיוחד, עם היסטוריה עשירה ותרבות ייחודית על רקע נופים בלתי נשכחים. סקוטלנד היא מדינה חברה בממלכה המאוחדת של בריטניה, אבל בהחלט אחת שפיתחה לעצמה תרבות נפרדת ושונה לגמרי משל אנגליה, המתאפיינת באנשי 'ההיילנדס' שעדיין שומרים על המסורת הגאלית העתיקה (וכן, הם הולכים עם חצאיות). כדי לתכנן טיול בסקוטלנד, אתם רוצים להכיר את מזג האוויר בסקוטלנד ואת תנאי הטיול במדינה. לאורך השנה סקוטלנד מתאפיינת במזג אוויר משתנה מאוד, שבאה לידי ביטוי בארבע עונות שנה מובהקות. בדומה למדינות אחרות באירופה, תקופת החורף קרה מאוד ומלאת רוחות ומשקעים, בעוד שתקופת הקיץ חמימה ונעימה יחסית.

כדאי לקרוא:

השכרת רכב בסקוטלנד

טיסות לסקוטלנד – המדריך המלא

מזג אוויר בסקוטלנד

באופן כללי, תנאי האקלים של סקוטלנד מתאפיינים בטמפרטורות קרירות לאורך לוח השנה, כאשר הלחות גבוהה וכמות ימי הגשם והסערות היא גדולה מאוד. כמעט בכל יום לאורך השנה, יש היתכנות לגשם ובתקופת החורף גם לשלג.

מבחינת תנאי הטמפרטורות, השינויים בין עונות השנה בסקוטלנד הם לא שינויים גדולים. שלא כמו במדינות דרומיות יותר, בתקופות החמות בסקוטלנד הטמפרטורות לא מגיעות למדדים קיצוניים. ובאופן כללי הטמפרטורה הממוצעת לאורך השנה נעה בין 3 מעלות צלזיוס באזורי השפלה בתקופת החורף ועד ל15 מעלות צלזיוס באזורי ההרים במהלך הקיץ בסקוטלנד.

חורף בסקוטלנד

תקופת החורף בסקוטלנד מתחילה במהלך חודש דצמבר ומסתיימת בחודש מרץ. טמפרטורות יחסית נמוכות ביחד עם כמויות גשמים גבוהות מאוד, מאפיינות את התקופה הזו. בשיא החורף בסקוטלנד, ניתן גם לראות ימים מושלגים מאוד עם סופות, אפילו באזורי השפלה הנמוכים.

במהלך חודש דצמבר בסקוטלנד הטמפרטורה הממוצעת בעיר גלזגו, אשר נמצאת באיזור השפלה של סקוטלנד, עומד על 3.8 מעלות צלזיוס, כאשר הטמפרטורות יכולות לנוע בין מעלת צלזיוס אחת מעל לאפס לבין 6 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 60 מילימטרים של גשם, שהם 11 ימים מתוך החודש. כמות שעות האור מצומצמת מאוד ועומדת על 90 דקות ביממה (בקיזוז שעות יום בהן השמש מוסתרת על ידי עננים) ובסך הכל 45 שעות לאורך החודש. ממוצע הטמפרטורות של מי הים במהלך חודש דצמבר בסקוטלנד עומד על 8 מעלות צלזיוס. באזור הצפון, ממוצע הטמפרטורות עומד על 1.3 מעלות צלזיוס עם טווח טמפרטורות שנע בין מעלה אחת מתחת לאפס לבין 3 מעלות מעל לאפס.

במהלך חודש ינואר בסקוטלנד, באזור השפלה, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 3.8 מעלות צלזיוס, בדומה לחודש דצמבר. טווח הטמפרטורות נותר על כנו ועומד על מעלה אחת מעל לאפס עד 6 מעלות מעל לאפס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 65 מילימטרים של גשם, שהם 12 ימים מתוך החודש. כמות שעות האור ביממה עדיין עומדת על 90 דקות, כאשר לאורך החודש יש 55 שעות של אור. ממוצע הטמפרטורות של מי הים עומד על 8 מעלות צלזיוס. ובאותו הזמן, באזור ההרים הטמפרטורה נעה בין מעלת צלזיוס אחת מתחת לאפס לבין שלוש מעלות צלזיוס מעל האפס, עם ממוצע של 0.9 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש פברואר בסקוטלנד הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 4.1 מעלות צלזיוס, עם טווח של מעלת צלזיוס אחת עד 7 מעלות צלזיוס בעיר גלאזגו. ממוצע המשקעים יורד ועומד על 45 מילימטרים של גשם, שהם תשעה ימים מתוך החודש. כמות שעות האור ביממה מכפילה את עצמה ועומדת על 3.5 שעות של אור ובסך הכל 80 שעות אור לאורך החודש. ממוצע הטמפרטורות של מי הים עומד על 7 מעלות צלזיוס. בה בעת, באזור ההרים הטמפרטורה נעה בין שתי מעלות צלזיוס מתחת לאפס לבין שלוש מעלות צלזיוס מעל האפס.

במהלך חודש מרץ ניתן לראות שינוי בטמפרטורות ולהתחיל להרגיש בסיומו של החורף בסקוטלנד. ממוצע הטמפרטורות באזור השפלה עומד על 5.8 מעלות צלזיוס, כאשר הטווח נע בין שתי מעלות צלזיוס ל 9 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עומדת על 50 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימים לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה עולה במקצת ועומדת על שלוש וחצי שעות של אור. בסך הכל, מדובר על 115 שעות של אור לאורך חודש מרץ בסקוטלנד. ממוצע טמפרטורות הים נשאר יציב ועומד על 7 מעלות צלזיוס. באזור הצפון, ממוצע הטמפרטורות מתחיל לעלות ועומד על מעלת צלזיוס אחת מתחת לאפס עד 4 מעלות צלזיוס מעל לאפס.

אביב בסקוטלנד

עונת האביב בסקוטלנד מתרחשת בין החודשים אפריל ליוני והיא מתאפיינת בטמפרטורות יחסית נינוחות, עם כמויות גשם ממוצעות. יחד עם זאת, במהלך התקופה יש היתכנות גבוהה מאוד לרוחות חזקות, ואפילו לסופות רעמים.

במהלך חודש אפריל בסקוטלנד, הטמפרטורה עומדת על ממוצע של 7.8 מעלות צלזיוס. טווח הטמפרטורות עומד על ארבע מעלות צלזיוס עד 12 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת יורדת ועומדת על 40 מילימטרים של גשם, שהם תשעה ימים לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה ממשיכה לעלות ועומדת על חמש שעות של אור, שהן 145 שעות לאורך החודש. טמפרטורת מי הים נשארת יציבה ועומדת על 7 מעלות צלזיוס. לצד זאת, באזור ההרים טווח הטמפרטורות בחודש אפריל עומד על מעלת צלזיוס 1 עד 7 מעלות צלזיוס,  והממוצע הוא 3.8 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש מאי בסקוטלנד טווח הטמפרטורות באזור השפלה עומד על שש מעלות צלזיוס עד 15 מעלות צלזיוס, עם ממוצע של 10.6 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים לאורך החודש עומדת על 50 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימי גשם לאורך החודש. כמו כן, כמות שעות האור ביממה ממשיכה לעלות ועומדת על שש שעות של אור, שהן 190 שעות לאורך החודש. ממוצע טמפרטורות של מי הים עולה ועומד על 8 מעלות צלזיוס. במקביל, באזור ההרים טווח הטמפרטורות בחודש מאי עומד על ארבע מעלות צלזיוס עד 10 מעלות צלזיוס, עם ממוצע של 6.8 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש יוני בסקוטלנד ממוצע הטמפרטורות באזור הדרום עומד על 13.2 מעלות צלזיוס. טווח הטמפרטורות נע בין תשע מעלות ל 17 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עולה שוב ועומד על 60 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימים לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה יורדת במקצת ועומדת על 5.5 שעות של אור מידי יום, שהם 165 שעות לאורך חודש. טמפרטורת מי הים הממוצעת עולה ועומדת על 11 מעלות צלזיוס. באזור ההרים הטמפרטורה נעה בין 6 מעלות ל-12 מעלות צלזיוס, כאשר הממוצע עומד על 9.2 מעלות.

קיץ בסקוטלנד

תקופת הקיץ בסקוטלנד היא תקופה יחסית קלילה ונינוחה. גם בשיאו של הקיץ הטמפרטורות לא מגיעות לטמפרטורות שאנחנו מכירים בישראל. במהלך הקיץ אפשר לראות ימי גשם מרובים, מה שאומר שכדאי לצאת לטיול עם מטריה. תקופת הקיץ בסקוטלנד מתרחשת בין החודשים יולי לספטמבר.

במהלך חודש יולי בסקוטלנד, באזור השפלה, הטמפרטורה נעה בין 11 מעלות לבין צלזיוס 19 מעלות צלזיוס, כאשר הממוצע לאורך החודש עומד על 15.2 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עולה ועומדת על 65 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימים מתוך כל החודש. כמות שעות האור הממוצעת עומדת על חמש וחצי שעות של אור מידי יום, ולאורך החודש נמדדות 175 שעות של אור. בה בעת, ממוצע הטמפרטורות של מי הים בסקוטלנד ממשיך לעלות ועומד על 13 מעלות צלזיוס במהלך חודש יולי. באזור ההרים של סקוטלנד הטמפרטורות במהלך חודש יולי נעות בין 8 מעלות צלזיוס לבין 14 מעלות צלזיוס, כאשר הטמפרטורה הממוצעת היא 11.4 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש אוגוסט בסקוטלנד הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 14.8 מעלות צלזיוס, עם טווח טמפרטורות שנע בין 11 מעלות צלזיוס לבין 19 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 60 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימים מתוך החודש. כמות שעות האור ביממה ממשיכה להיות יציבה ועומדת על חמש וחצי שעות מדי יום. יחד עם זאת, לאורך החודש נמדדות 165 שעות של אור. טמפרטורת מי הים במהלך חודש אוגוסט נשארת יציבה ועומדת על 13 מעלות צלזיוס בממוצע. באזור ההרים של סקוטלנד טווח הטמפרטורות בחודש אוגוסט נשאר דומה לחודש יולי, ועומד על 8 מעלות צלזיוס עד 14 מעלות צלזיוס. במקביל ממוצע הטמפרטורות יורד במקצת ועומד על 11.2 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש ספטמבר בסקוטלנד, הטמפרטורה הממוצעת באזור השפלה עומדת על 12.6 מעלות צלזיוס, ירידה חדה אל מול חודש אוגוסט. טווח הטמפרטורות משתנה גם הוא ועומד על 9 מעלות צלזיוס עד 16 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת במהלך חודש ספטמבר עומדת על 65 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימים לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה מתחילה לרדת ועומדת על ארבע שעות בלבד, שהן 125 שעות בסך הכל לאורך החודש. טמפרטורת מי הים יורדת ועומדת על 12 מעלות צלזיוס לאורך ספטמבר. באזור הצפון, טווח הטמפרטורות עומד על שש מעלות צלזיוס עד 12 מעלות צלזיוס. כאשר הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 9 מעלות צלזיוס.

סתיו בסקוטלנד

תקופת הסתיו בסקוטלנד היא תקופה קרה מאוד, עם כמויות רוחות וגשם גבוהות מאוד. יחד עם זאת, חשוב מאוד לזכור כי תדירות הרוחות לא משתווה לעוצמה שלהן. יש ימים שעוצמת הרוחות היא כל כך מסוכנת, במיוחד  במהלך חודש אוקטובר, עד שלא כדאי לצאת לטיולים רגליים.

תקופת הסתיו של סקוטלנד מתרחשת בין החודשים אוקטובר ונובמבר, והיא מציגה שינויים מהירים בטמפרטורות ובכמות שעות האור ביממה.

במהלך חודש אוקטובר, הטמפרטורה בעיר התעשייתית ביותר של סקוטלנד, גלאזגו, נעה בין ארבע מעלות צלזיוס ל 9 מעלות צלזיוס. זו היא ירידה משמעותית במעלות אל מול חודש ספטמבר. גם בממוצע הטמפרטורות, ניתן לראות שינוי בין חודש ספטמבר לאוקטובר, עם ירידה בממוצע ל 9.3 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים במהלך חודש אוקטובר לשיא השנתי והיא עומדת על 75 מילימטרים של גשם, שהם 12 ימים מתוך החודש. כמות שעות האור ביממה יורדת ועומדת על 3 שעות בלבד. בממוצע חודשי מדובר על 95 שעות של אור לאורך אוקטובר בסקוטלנד. מבחינת ממוצע טמפרטורת מי הים, המגמה השלילית ממשיכה והממוצע עומד על 11 מעלות צלזיוס. באזורי ההרים, טווח הטמפרטורות במהלך חודש אוקטובר עומד על ארבע מעלות צלזיוס עד 8 מעלות צלזיוס, עם ממוצע טמפרטורות של 5.8 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש נובמבר בסקוטלנד הטמפרטורה באזור השפלה עומדת על ממוצע של 6.4 מעלות צלזיוס. טווח הטמפרטורות מתחיל ב-4 מעלות צלזיוס ויכול להגיע עד ל 9 מעלות בשעות האור החמות. כמות המשקעים יורדת ועומדת על 60 מילימטרים של גשם שהם 11 ימים לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה ממשיכה במגמת הירידה לקראת החורף, והיא עומדת על שעתיים וחצי מידי יום. בסך הכל לאורך חודש נובמבר ישנן עד 70 שעות של אור באזור דרום סקוטלנד. ממוצע מי הים ממשיך גם הוא במגמת הירידה לקראת החורף, ועומד על 10 מעלות צלזיוס. באזור הצפון, השינוי הוא חד וברור יותר, עם ירידה דרסטית בטווח טמפרטורות. בממוצע, מדובר על מעלת צלזיוס אחת עד חמש מעלות צלזיוס. ממוצע טמפרטורות עומד על 3.1 מעלות צלזיוס לאורך חודש נובמבר באזור ההרים.

העונה המומלצת לטיול בסקוטלנד

סקוטלנד היא מדינה שבה מים הם חלק משמעותי מתנאי מזג האוויר, הן מבחינת הלחות והן מבחינת אירועי המשקעים השונים לאורך השנה. לכן, במהלך תכנון טיול בסקוטלנד אתם צריכים לקחת בחשבון את ההיתכנות למפגש עם סופות גשמים ורוחות חזקות, ולא משנה מתי אתם מגיעים לאזור. המדריכים המקומיים יכולים לומר לכם שהזמן הטוב ביותר להגיע לסקוטלנד לטייל יהיה במהלך תקופת הקיץ בסקוטלנד.

מדובר על תקופה שבה הימים ארוכים מאוד, מה שאומר שאתם יכולים לנצל את רוב שעות היממה כדי לבלות בחוץ. בין אם באזור העיר ובין אם במסלולי טיול בשטח, יהיה לכם הרבה יותר קל ליהנות מהנופים המיוחדים של סקוטלנד, בתקופה שבה שעות האור הן כל כך ארוכות. כמו כן, במהלך תקופת הקיץ בסקוטלנד הטמפרטורות הן יחסית גבוהות, והם מתאימות לחוויית טיול. במרבית ימי הקיץ הטמפרטורות לא נופלות מ 10 מעלות צלזיוס בשיא היום, מה שמאפשר לכם להנות גם בחלקים הצפוניים ביותר של המדינה מטיול בתנאים טובים. גם אם ישנם אירועי גשם (ותהיו בטוחים שהם יהיו), אם הטמפרטורה גבוהה, תוכלו להמשיך לטייל בקצב שלכם וליהנות מהחוויה. במיוחד באזור חודש אוגוסט, הטמפרטורה גבוהה מאוד ומאפשרת תנאי טיול כמעט מושלמים. יחד עם זאת, צריך לזכור שהים ומקורות המים של סקוטלנד מתאפיינים בטמפרטורות נמוכות לאורך כל ימות השנה. אז אל תכנסו למים אם אתם לא אוהבים לקפוא.

כל מה שאתם צריכים לעשות בשלב הזה, בשביל לצאת לטיול באחת מהמדינות הכי מדהימות שיש לאירופה להציע לכם, הוא לארוז את המזוודה. גם אם אתם נוסעים בשיא הקיץ, כדאי שתיקחו איתכם מעילי גשם, מכנסיים ארוכים, כפפות וגם צעיפים. לא מדובר על ציוד מיותר, אלא על הכנות מתאימות למדינה שבה מזג האוויר יכול להשתנות מן הקצה אל הקצה בתוך פרק זמן של שעות ספורות. מבחינת מזג האוויר בסקוטלנד, כל יום הוא חוויה חדשה, ואתם צריכים להגיע מוכנים לטיול שלכם, כדי לנצל את הימים בצורה הכי טובה שיש. אם אתם סובלים מקור, כדאי לקחת גם מעילים חמים יותר, למקרה והטמפרטורות יצנחו משמעותית.

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל