מזג האוויר בסין

מזג האוויר בסין – העונות הטובות לטיול

סין היא מדינה ענקית (הרביעית בעולם מבחינת גודל), והאקלים שלה משתנה לפי איזור. קשה למצוא תשובה חד משמעית לשאלה מתי כדאי לטוס לסין, והדבר תלוי באופי הטיול, ביעדים בהם אתם מתכוונים לבקר, ובעוד משתנים. עם זאת, בדרך כלל הסתיו והאביב הן עונות מומלצות לטיול בסין כיוון שהטמפרטורות לרוב מתונות ונעימות. מלבד מזג האוויר בסין, כדאי גם לבדוק אם הטיול שלכם נופל על חגים לאומיים ולהתכונן בהתאם.

מידע שימושי:

טיסות לסין – איתור טיסות וטיפים

קניית יואן (כסף סיני) בישראל

עונות בסין

קיץ בסין

הקיץ בסין נמשך ממאי ועד אוגוסט. זוהי עונת השיא מבחינת תיירות, בה הטמפרטורות גבוהות והימים חמים וארוכים. הקיץ בסין נחשב לעונת השיא בעיקר כי מדובר בחופשה לתיירים רבים, אך תתכוננו לכך שטיול בערים כמו בייג'ינג צ'נגדו ושגנחאי כרוך במזג אוויר לח וחם מאוד, אז כדאי לזכור להביא הרבה מים ואולי גם מאוורר נייד קטן. מומלץ בעונת שיא שכזו גם להזמין מלונות וטיסות מראש. אם אתם מטיילים לסין בקיץ, תוכלו לשקול גם חופשת חוף טרופית ביעדים כמו סניה, בהם תוכלו להתרענן בים כשהטמפרטורות גבוהות במיוחד.

סתיו בסין

הסתיו בסין נמשך מספטמבר ועד נובמבר. הטמפרטורות ברוב המדינה עדיין חמות אך מתונות יותר, והימים הופכים לקצרים יותר עם לילות  קרים יותר. בבייג'ינג, מאמצע אוקטובר ועד תחילת נובמבר, תוכלו ליהנות מנוף סתווי יפהפה כאשר העלים הופכים את צבעם. הסתיו הוא זמן נהדר לבקר במקומות שבקיץ החום בהם גבוה מאוד ומקשה על הטיולים. למרות שהימים נוטים להשאר די חמים בסתיו בסין, בבקרים ובערבים ייתכן שמזג האוויר יהיה קריר כך שכדאי לארוז במזוודה גם בגדים חמים, בעיקר ככל שמתקדמים לערים הצפוניות יותר.

חורף בסין

החורף בסין נמשך מדצמבר ועד פברואר. בצפון ובמרכז סין החורף מורגש היטב, עם טמפרטורות שצונחות מתחת לאפס, בעוד ערים בדרום סין נהנות מטמפרטורות נעימות יותר. עונת החורף בסין היא עונת תיירות חלשה, כך שזהו יתרון מבחינת צפיפות התיירים במקומות פופולריים. מועד יוצא דופן, עם זאת, מתרחש בראש השנה הסינית, חג שנחגג בחורף (בין סוף ינואר לסוף פברואר). אם אתם מתכננים טיול בזמן זה, כדאי להזמין כרטיסים לטיסות פנים בסין מראש כמו גם לינה וכרטיסים לאטרקציות. בתקופת החג, מקומיים רבים נוסעים לבקר את המשפחה והתחבורה הציבורית עלולה להיות עמוסה מאוד. ובכל זאת, זוהי חוויה מיוחדת במינה בה תוכלו לצפות במנהגים ובחגיגות של ראש השנה הסינית.

אביב בסין

האביב בסין נמשך ממרץ ועד מאי, ומגיע מאוחר יותר בדרך כלל בצפון סין. הטמפרטורות מתחילות לעלות, אך כמו הסתיו הן מתונות, לא חמות מדי ולא קרות מדי. בדרום ובמרכז סין באביב ניתן לצפות לגשמים וכדאי להצטייד במטרייה ובמעיל גשם. בצפון סין יש פחות גשם בזמן הזה של השנה. האביב בסין הוא תקופה נהדרת לטיול, ובין סוף מרץ לסוף אפריל ניתן אפילו לצפות בפריחת הדובדבן במספר ערים כמו שנגחאי, ננג'ינג ועוד.

מזג האוויר בסין לפי חודשים

מזג האוויר בסין בינואר

ינואר בסין הוא החודש הכי קר בשנה. מלבד מספר יעדים בדרום סין כמו איי האינאן ומקאו, בהם הטמפרטורות נוחות אפילו בשיא החורף, ברוב המקומות הצפוניים יותר בסין תצטרכו להתלבש בהתאם עם מעיל חורף רציני. בבייג'ינג בינואר מזג האוויר קר מאוד, וצונח עד לכ-9 מעלות מתחת לאפס, אך יבש יחסית עם כשני ימי גשם בלבד במהלך החודש וגם מעט שלג לפעמים. גם בשנגחאי בינואר מזג האוויר קר מאוד, אך לא כמו בבייג'ינג – הטמפרטורות בשנגחאי בינואר נעות בין כמעלה אחת לכשמונה מעלות צלזיוס. בדרך כלל אין שלג בשנגחאי בינואר, אך לעיתים יש מקרים בהם מגיע שלג לא צפוי.

אם אתם מטיילים בסין בינואר ורוצים לברוח מהטמפרטורות הקפואות, תוכלו להגיע לסניה שבאי הטרופי האינאן, בה הטמפרטורות נעימות (כ20 מעלות צלזיוס בממוצע).

מזג האוויר בסין בפברואר

פברואר בסין הוא עדיין חודש קר, אך פחות קר מינואר, וזהו החודש האחרון של החורף בסין, רגע לפני האביב.

כמו בינואר, איזור צפון סין בפברואר עדיין קר עם כ-20 מעלות צלזיוס בהארבין למשל, בעוד ערים בדרום נהנות ממזג אוויר חמים יותר, כמו סאניה שנהנית מטמפרטורות גבוהות שמגיעות עד לכ26 מעלות צלזיוס. בערים נוספות בדרום סין כמו גואנגזו ושנזן הטמפרטורות נעות בין כ13 מעלות צלזיוס לכ20 מעלות צלזיוס בפברואר.

מזג האוויר בסין במרץ

עם תחילת האביב, מזג האוויר בסין במרץ מתחיל להתחמם מעט והשלג מתחיל להעלם, אך באיזורים הצפוניים יותר העלייה בטמפרטורות היא איטית – עדיין תצטרכו לארוז איתכם בגדים חמים. בבייג'ינג, למשל, הטמפרטורות יכולות לצנוח לאפס מעלות צלזיוס ולהגיע עד לכ12 מעלות צלזיוס. במרץ יכול  להיות שתצליחו עדיין ליהנות ממחירים של עונת תיירות חלשה, (למעט בייג'ינג בדרך כלל), רגע לפני החודשים החמימים יותר. גם אם אתם לא מטיילים בצפון, כדאי להביא ביגוד חם לערב.

מזג האוויר בסין באפריל

אפריל בסין הוא חודש נהדר לטיולים, רגע לפני שהמוני תיירים מגיעים למדינה, והטמפרטורות עולות ומתחממות. באפריל מזג האוויר בצפון סין נוח לטיולים ולסיורים בערים הגדולות במהלך היום, בעוד שהלילות עלולים עוד להיות די קרים.

הטמפרטורות בבייג'ינג באפריל יכולות לצנוח עד לכ8 מעלות צלזיוס בשעות הקרות של הלילה, אך יכולות להגיע לכ21 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום. באפריל בבייג'ינג אין הרבה גשם, וניתן לצפות לכשני ימי גשם בלבד במהלך החודש.

בשנגחאי באפריל הטמפרטורות הנמוכות יכולות לצנוח לכ11 מעלות צלזיוס, והגבוהות מגיעות עד לכ20 מעלות צלזיוס, אך עם יותר גשם (כתשעה ימי גשם במהלך החודש).

מזג האוויר בצ'נגדו באפריל מעט חמים יותר, עם טמפרטורות שנעות בין כ14 מעלות צלזיוס לכ22 מעלות צלזיוס וכשבעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בסין במאי

מאי בסין הוא חודש נהדר לגלות את המדינה, לטייל בטבע וליהנות מפריחה וצמחייה. מזג האוויר בצפון סין במאי בדרך כלל יבש והטמפרטורות נעימות. במרכז סין במאי הטמפרטורות גבוהות יותר ומזג האוויר חם אך ניתן לצפות ליותר ימי גשם במהלך החודש מאשר בצפון.

בשנזן שבדרום מזרח סין הטמפרטורות נעות בין כ23 לכ29 מעלות צלזיוס, ובמהלך החודש ניתן לצפות לכ15 ימי גשם. בבייג'ינג הטמפרטורות נעות בין כ14 מעלות לכ27 מעלות צלזיוס, עם כשלושה ימי גשם בלבד. בשנגחאי בחודש מאי הטמפרטורות נעות בין כ17 לכ24 מעלות צלזיוס, עם כשמונה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בסין ביוני

הקיץ מתחיל בסין ביוני, והטמפרטורות הולכות ומתחממות. מזג האוויר עדיין לא חם כמו ביולי ובאוגוסט אך בהחלט מתחמם. כמויות הגשם משתנות לפי איזורים.

בהונג קונג ביוני הגשם יורד לעיתים קרובות מאוד, אך הטמפרטורות גבוהות – בין כ26 מעלות צלזיוס לכ30 מעלות צלזיוס. בשנזן ביוני הטמפרטורות נעות בין כ25 לכ31 מעלות צלזיוס, וגם כאן הגשם מגיע לעיתים תכופות. בבייג'ינג ביוני ניתן לצפות לכ7 ימי גשם, וטמפרטורות שמגיעות עד לכ30 מעלות צלזיוס אך יכולות לצנוח לכ19 מעלות צלזיוס בשעות הקרות יותר.

בשנגחאי ביוני יש כעשרה ימי גשם במהלך החודש, והטמפרטורות נעות בין כ21 לכ28 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בסין ביולי

חודש יולי בסין הוא חלק מעונת השיא, ותיירים מקומיים ובינלאומיים מציפים את אתרי התיירות הפופולריים. מזג האוויר חם מאוד ובמקומות רבים גם גשום מאוד. איזורים הרריים יותר יכולים להיות בחירה טובה לטיול בסין ביולי, לטמפרטורות מעט מתונות יותר.

בשנגחאי בחודש יולי הטמפרטורות יכולות להגיע לכ32 מעלות צלזיוס, ובמהלך החודש יש כתשעה ימי גשם. בבייג'ינג ביולי מזג האוויר דומה לזה של שנגחאי, עם טמפרטורות שיכולות לטפס אל מעל ל30 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום וכעשרה ימי גשם במהלך החודש.

גם בצ'נגדו בחודש יולי הטמפרטורות מגיעות לכ30 מעלות צלזיוס במהלך היום, וניתן לצפות לכ12 ימי גשם במהלך החודש.  מזג האוויר ביולי בשנזן כולל גשמים לעיתים תכופות וטמפרטורות גבוהות. כמו כן, מרבית הטייפונים בשנזן מתרחשים מיולי ועד ספטמבר בדרך כלל, כך שכדאי לבדוק את התחזיות לעיתים קרובות.

מזג האוויר בסין באוגוסט

בדומה ליולי, גם חודש אוגוסט בסין הוא חם מאוד וגשום ביעדים רבים, והערים הדרומיות יותר מקבלות טמפרטורות גבוהות במיוחד. זהו חודש שיא מבחינת תיירות שגם נחשב לחלק מעונת הטייפונים במספר יעדים, ביניהם הונג קונג.

הטמפרטורות בבייג'ינג מגיעות לכ30 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם, בדומה לשנגחאי (שם הטמפרטורות מעט גבוהות יותר לעיתים).

גם בשנזן ובצ'נגדו הטמפרטורות מגיעות לכ30-32 מעלות צלזיוס, אך שנזן גשומה יותר בחודש זה עם כ18 ימי גשם (לעומת כ11 ימי גשם בצ'נגדו).

מזג האוויר בספטמבר בסין

הטמפרטורות הגבוהות של הקיץ מתחילות לרדת בחודש ספטמבר בסין, לקראת מזג האוויר הנעים של הסתיו. ספטמבר בסין הוא חודש נהדר לטיולים, כאשר עומס התיירים של הקיץ מתחיל להתפזר וייתכן שגם המחירים יהיו ידידותיים יותר.

מזג האוויר בשנגחאי בספטמבר הוא עדיין חם, אך נעים יותר, עם טמפרטורות שנעות בין כ21 מעלות צלזיוס לכ27 מעלות צלזיוס וכשמונה ימי גשם במהלך החודש.

בבייג'ינג בספטמבר הטמפרטורות נעות בין כ15 מעלות צלזיוס לכ26 מעלות צלזיוס עם כחמישה ימי גשם בלבד.

גם בצ'נגדו בספטמבר הטמפרטורות דומות, ונעות בין כ19 לכ26 מעלות צלזיוס. במהלך החודש ניתן לצפות לכעשרה ימי גשם.

מזג האוויר בספטמבר בשנזן, שממוקמת באיזור דרומי יותר, הוא חם יותר, עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ31 מעלות צלזיוס, אך גם עם יותר ימי גשם (כ14 ימי גשם במהלך החודש).

מזג האוויר בסין באוקטובר

אוקטובר בסין הוא חודש פופולרי לטיולים ברחבי המדינה. הטמפרטורות ממשיכות לרדת לקראת החורף, ומזג האוויר בסין מתון יותר.  חג "שבוע הזהב" נחגג בסין בתחילת אוקטובר ובו המוני תיירים מטיילים במדינה. אם אתם מתכננים טיול בתחילת אוקטובר בסין, מומלץ מאוד להזמין את כל הטיסות, הכרטיסים (כולל לרכבות ואוטובוסים) המלונות וכול' מראש.

בשנגחאי באוקטובר הטמפרטורות נעות בין כ16 לכ23 מעלות צלזיוס, עם כחמישה ימי גשם בלבד, ובבייג'ינג מזג האוויר קר יותר והטמפרטורות צונחות עד לכ8 מעלות צלזיוס בשעות הקרות ומגיעות עד לכ19 מעלות צלזיוס במהלך היום (אוקטובר בבייג'ינג הוא יבש יחסית, עם כשלושה ימי גשם בלבד).

בשנזן באוקטובר הטמפרטורות די חמות, ונעות בין כ21 לכ29 מעלות צלזיוס, עם פחות גשם מבספטמבר (כ8 ימי גשם במהלך החודש).

צ'נגדו באוקטובר נהנית מטמפרטורות מתונות יחסית שנעות בין כ15 מעלות צלזיוס לכ21 מעלות צלזיוס, עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בסין בנובמבר

נובמבר בסין מביא איתו מזג אוויר חורפי, ובצפון סין בנובמבר ניתן אפילו לראות שלג ראשון. ככל שמתקרבים לדרום סין הטמפרטורות נוחות יותר בחודש נובמבר, אך בצפון ובבייג'ינג מזג האוויר כבר די קר בשלב זה.

הטמפרטורות בבייג'ינג בנובמבר נעות בין כאפס מעלות לכ10 מעלות צלזיוס, כמעט ללא גשם כלל.

בשנגחאי בנובמבר פחות קר וגם לא גשום מדי, עם טמפרטורות שנעות בין כ9 מעלות צלזיוס לכ17 מעלות צלזיוס, וכארבעה ימי גשם בלבד במהלך החודש.

בצ'נגדו בנובמבר הטמפרטורות נעות בין כ10 לכ16 מעלות צלזיוס, עם כשלושה ימי גשם במהלך החודש.

שנזן בנובמבר נהנית מטמפרטורות גבוהות יותר, שמגיעות עד לכ25 מעלות צלזיוס במהלך היום וכחמישה ימי גשם בלבד.

מזג האוויר בדצמבר בסין

החורף מתחיל בסין בדצמבר. הטמפרטורות בצפון קרות מאוד, אך בערים הדרומיות יותר מזג האוויר עוד נעים יחסית. במקומות בצפון כמו חרבין, שמכונה עיר הקרח, ניתן להנות ממספר ימי שלג בדצמבר.

בשנגחאי בדצמבר הטמפרטורות עלולות לצנוח עד לכ3 מעלות צלזיוס ומגיעות עד לכ11 מעלות צלזיוס, עם כארבעה ימי גשם בלבד במהלך החודש.

בבייג'ינג בדצמבר הטמפרטורות צונחות עד למתחת לאפס בשעות הקרות ומגיעות עד לכ4 מעלות צלזיוס במהלך היום. זהו חודש יבש בבייג'ינג ולא צפוי בו גשם בדרך כלל.

בשנזן בדצמבר הטמפרטורות נעימות יותר, ונעות בין כ12 לכ21 מעלות צלזיוס, עם צפי לכשישה ימי גשם.

בצ'נגדו בדצמבר הטמפרטורות נעות בין כ5 לכ11 מעלות צלזיוס, עם מעט מאוד גשם בדרך כלל.

עונות מומלצות לטיול בסין

העונה המומלצת לטיול בבייג'ינג

הזמן הטוב ביותר לטיול בבייג'ינג הוא בעונות המעבר, בין מרץ למאי ובין ספטמבר לאוקטובר. מבחינת גשמים, העונה הגשומה ביותר בבייג'ינג היא בקיץ, אך גם החמה ביותר. הטמפרטורות בחורף, ובעיקר בדצמבר ובינואר הן קרות מאוד ויכולות לצנוח אל מתחת לאפס בשעות הקרות ביותר. בבייג'ינג ניתן לצפות למספר ימים בודדים של שלג מדצמבר ועד פברואר.

מתי כדאי לטייל בשנגחאי

העונה המומלצת לטיול בשנגחאי, בדומה למקומות רבים אחרים, היא הסתיו או האביב – עונות מעבר בהן ניתן ליהנות ממזג אוויר מתון, לא חם מדי ולא קר מדי. חודשי הסתיו סין נחשבים לטובים ביותר לטיול בשנגחאי. הימים בחודשים אלו חמימים אך כדאי להביא איתכם בגדים חמים לערב.

מתי כדאי לטייל בצ'נגדו

העונה המומלצת לביקור בצ'נגדו היא האביב או הסתיו, בחודשים מרץ עד יוני או ספטמבר עד נובמבר, בהם יעדי התיירות פחות צפופים אך הטמפרטורות עדיין נעימות. יולי ואוגוסט הם חודשים חמים מאוד בצ'נגדו, אך גם גשומים יחסית ועמוסים בתיירים, ומחירי הטיסות או המלונות עלולים לעלות.

מתי כדאי לתכנן טיול בטיבט

מזג האוויר בטיבט בין מאי לאוקטובר הוא האידיאלי ביותר למטיילים, אך זכרו שביולי ובאוגוסט זוהי העונה הגשומה. גם בעונה הגשומה ניתן בהחלט לטייל בטיבט, והגשמים בדרך כלל לא נמשכים כל היום אלא לרוב רק בשעות אחר הצהריים או הערב. עם זאת, מזג האוויר משתנה לפי איזורים שונים.

עונה מומלצת לחופשה בהונג קונג

האקלים בהונג קונג הוא סאב טרופי ולכן מדובר ביעד בו ניתן לטייל במהלך כל השנה. עם זאת, כדאי לזכור שהקיץ בהונג קונג הוא חם ולח מאוד, ועונת הטייפונים היא בדרך כלל ממאי עד נובמבר, כך שכדאי להיות קשובים לתחזיות. עונות המעבר הן העונות המומלצות לטיול בהונג קונג, בהן הטמפרטורות מתונות ולא חמות מדי. חגים כמו ראש השנה הסיני נחשבים לזמנים עמוסים בתיירים.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל