עונה מומלצת לחופשה במונטריאול

מזג האוויר במונטריאול ועונה מומלצת לחופשה

אין זמן שאינו מתאים לחופשה במונטריאול. העיר השנייה בגודל האוכלוסייה בקנדה, מציעה למבקרים בה עושר של בילויים והנאות לאורך כל השנה. כאן תוכלו למצוא מידע מקיף על מזג האוויר במונטריאול לאורך כל עונות השנה, על הבילויים השונים שניתן לחוות בה בכל תקופה ועל אירועים ופסטיבלים שתוכלו לשלב במהלך החופשה שלכם.

למונטריאול, העיר השנייה בגודלה בקנדה מבחינת גודל אוכלוסייה, יש המון להציע למטייל, ואפשר ליהנות בה מחופשה אורבנית עשירה ומלאה בקולינריה, ארכיטקטורה, היסטוריה, תרבות ועוד.

מזג האוויר במונטריאול הוא תוצאה של אקלים יבשתי לח. הקיץ במונטריאול נמשך מיוני ועד אוגוסט, ומביא אתו את שיא התיירות ומזג אוויר חם או חמים במהלך היום, וקריר בלילה. החורף במונטריאול קר מאוד ומושלג, והטמפרטורות בדרך כלל נשארות מתחת לאפס. האביב במונטריאול מביא אתו מזג אוויר בלתי צפוי, והסתיו מביא אתו ירידה בכמויות התיירים המגיעים לעיר, בטמפרטורות, ולעיתים גם במחירים. במונטריאול יורד שלג בדרך כלל מדצמבר (למרות שלעיתים ניתן לצפות לשלג עוד לפני כן) ועד מרץ (ולעיתים גם באפריל). לגשם במונטריאול ניתן לצפות במהלך כל השנה.

חופשה בקנדה – עוד מידע למטייל

טיסות לקנדה – השוואת מחירים, טיפים ומידע חשוב

טיסות פנים בקנדה – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

הזמנת דולר קנדי (CAD) בנתב"ג

השכרת רכב בקנדה – המדריך המלא

מתי כדאי לטוס למונטריאול?

אם אתם מתעניינים במזג האוויר במונטריאול, סביר להניח שאתם מחפשים תשובה לשאלה מהי העונה המומלצת לחופשה במונטריאול.

למרות שהטמפרטורות משתנות באופן קיצוני, והחורף מקפיא את העיר, למען האמת אין זמן רע להגיע לעיר, והעונה המומלצת לחופשה במונטריאל תלויה לגמרי בכם. לכל תקופה יש יתרונות וחסרונות משלה מכל מיני בחינות. עם זאת, לשילוב מושלם בין מזג אוויר מתון אך ללא עומס תיירותי ומחירים גבוהים, כדאי להגיע למונטריאול בתחילת הסתיו, בחודש ספטמבר. מזג אוויר אידיאלי וחם ככל האפשר (למי שממש לא אוהב קור), יהיה כמובן ביולי-אוגוסט, במהלך חופשת הקיץ. לכל עונה במונטריאול יש יתרונות וחסרונות משלה, הנה כמה מהם:

עונות השנה במונטריאול

מזג האוויר במונטריאול בחורף (דצמבר-פברואר)

החורף במונטריאול, למרות מזג האוויר הקפוא, יכול להיות חוויה מדהימה. מונטריאול יודעת להתמודד עם החורף היטב, ולא נכנסת לתרדמת חורף, אלא להפך. העיר מלאה בפעילויות, החל מהחלקה על הקרח ועד למשחקים בשלג בהר רויאל המושלג, שווקי קריסמס ועוד. עם זאת, אם אתם לא אנשים של קור, כמובן שלא בטוח שזו העונה המומלצת לחופשה במונטריאל עבורכם. לעומת זאת, מי שמחפש את האווירה הקסומה של הקריסמס בחורף, או נוף אורבני מושלג, זהו זמן מומלץ לחופשה במונטריאול עבורו.

מזג האוויר במונטריאול בקיץ (יוני-אוגוסט)

הקיץ במונטריאול מביא אתו את עונת התיירות, ומזג אוויר מעולה לחופשה בעיר. מזג האוויר במונטריאול בקיץ חמים או חם במהלך היום ואידיאלי כדי להתהלך ולגלות את העיר, וקריר בלילה.

זהו זמן מומלץ לחופשה במונטריאול, אך זוהי גם העונה התיירותית ביותר כך שכדאי להזמין בתי מלון, טיסות וכול' כמה שיותר זמן מראש ולצפות לאתרי תיירות מלאים בתיירים. זהו זמן טוב למי שמחפש את מזג האוויר האידיאלי, אך פחות למי שמבקש ליהנות מעיר שקטה יותר ופחות עמוסה בתיירים.

מזג האוויר במונטריאול באביב (מרץ-מאי)

מזג האוויר במונטריאול באביב אמנם בלתי צפוי, אך מביא איתו לרוב עלייה בטמפרטורות לעומת החורף הקר. הטמפרטורות עולות מעט מעל האפס כבר במרץ במהלך היום, וממשיכות לעלות בהדרגה במהלך העונה, אך זהו לא אביב חם אלא קר עד קריר.  ובכל זאת, הוא מביא איתו פריחות יפהפיות ואפילו ציפורים נודדות. אם אתם מגיעים למונטריאול באביב, כדי להכין עצמכם למזג אוויר הפכפך שעלול להיות קר (אך לרוב לא קור כבד כמו בחורף) ולעיתים גם להפתעות נחמדות של ימים נעימים יותר. באפריל בדרך כלל מסתיימת עונת השלג במונטריאול.

מזג האוויר במונטריאול בסתיו

הסתיו, או בעיקר תחילת הסתיו, הוא זמן מומלץ לחופשה במונטריאול. מזג האוויר בספטמבר עוד מתון ונעים בדרך כלל. הטמפרטורות יורדות בהדרגה במהלך העונה ולכן כדאי להגיע בתחילת העונה. יתרון נוסף של הסתיו במונטריאול הוא שיש בעיר פחות תיירים, לאחר סוף חופשת הקיץ.

בתקופה זו בשנה, העצים נצבעים בצבעי הסתיו ויוצרים נוף יפהפה במספר נקודות בעיר, כמו הר רויאל, הגנים הבוטניים ועוד. זוהי הזדמנות נהדרת לחובבי הצילום.

עם זאת, סוף הסתיו במונטריאול מביא אתו למונטריאול מזג אוויר חורפי יותר. נובמבר במונטריאול כבר קר מאוד, עם טמפרטורות שנעות בין כ6 לכ0 מעלות צלזיוס. השלג הראשון במונטריאול בדרך כלל מגיע בנובמבר.

אירועים ופסטיבלים במונטריאול

מונטריאול היא עיר מרכזית מלאה במוזיקה, תרבות, תיאטרון, ואמנות. במהלך השנה ניתן ליהנות במונטריאול ממגוון פסטיבלים ואירועים מיוחדים, החל מפסטיבלי מוזיקה גדולים ועד לפסטיבלים ייחודיים כמו פסטיבל ציורי הקיר. כדאי לבדוק אילו אירועים צפויים להתקיים במהלך החופשה שלכם במונטריאול, או שתוכלו אפילו לתכנן את החופשה סביב האירוע, אם מדובר בנושא שאהוב עליכם במיוחד.

אלו רק כמה מהאירועים שנחגגים במונטריאול מדי שנה:

פסטיבל הג'אז של מונטריאול

פסטיבל הג'אז של מונטריאול מתקיים מדי שנה ביוני או ביולי. זהו פסטיבל ג'אז ותיק שהחל את פעילותו ב1980, ומארח אלפי אמנים מדי שנה ממגוון גדול של ארצות, וכמובן המוני מבקרים. הפסטיבל אפילו מחזיק בשיא גינס בתור פסטיבל הג'אז הגדול בעולם. פסטיבל הג'אז של מונטריאול נמשך כעשרה ימים מדי שנה, והוא חוויה מומלצת לכל אוהבי המוזיקה.

הפסטיבל מתאים למשפחות עם ילדים, וכולל גם פעילויות שמותאמות במיוחד לילדים.

פעילויות בחורף במונטריאול

כמו שכבר ציינו בתחילת הכתבה, מונטריאול לא נרדמת בחורף. העיר מתמלאת בשלג עם בוא החורף אך גם בפעילויות קסומות ומהנות לכל המשפחה, כמו למשל:

פסטיבל מונטריאול א לומיאר

פסטיבל "מונטריאול א לומיאר" מציע שלל פעילויות למבקרים מדי פברואר, כמו תצוגות אור מרהיבות, אוכל טוב, הופעות והפעלות לילדים.

אתרי סקי קרובים למונטריאול

ישנם מגוון אתרי סקי קרובים למונטריאול, במרחק של כשעה-שעתיים נסיעה מהעיר מהם תוכלו ליהנות אפילו כטיול יום ממונטריאול.

שווקי כריסמס במונטריאול

אי אפשר לדבר על אווירת קריסמס חורפית ומושלגת בלי לציין את שווקי הקריסמס של מונטריאול, שגם מאפשרים לנו ליהנות מאווירה קסומה וגם לקנות מתנות למשפחה ולחברים. במונטריאול פועלים מגוון שווקי קריסמס מדי שנה, שמתחילים את פעילותם בדרך כלל מתישהוא בנובמבר.

פסטיבל ציורי הקיר במונטריאול

מיוראל פסטיבל (פסטיבל ציורי הקיר) הוא פסטיבל חדש יחסית, שהחל את פעילותו ב-2013 במונטריאול ומתקיים מדי שנה ביוני בדרך כלל. הפסטיבל פתוח לכל הגילאים וחוגג את האמנות האורבנית. הוא כולל מגוון פעילויות, כשגולת הכותרת של הפסטיבל היא האמנים המתארחים בו ליצירת ציורי קיר מרשימים ברחבי העיר.

פסטיבל הקרקס של מונטריאול – מונטראול קומפלטמנט סירקה

פסטיבל הקרקס של מונטריאול מתקיים מדי שנה ביולי, והוא חגיגה מרהיבה של הופעות קרקס בחוצות העיר. אם אתם במונטריאול בתקופה זו, לא כדאי לכם לפספס את הפסטיבל: תוכלו ליהנות מהופעות של אקרובטים מוכשרים במגוון ז'אנרים, והכל ברחובות ובפארקים של מונטריאול. זוהי חוויה בלתי נשכחת. רבות מההופעות הן בחינם, וחלק מהן בתשלום. זוהי בהחלט פעילות מומלצת למשפחות במונטריאול.

פסטיבל גו בייק מונטריאול

הפסטיבל מציע לרוכבים מספר מסלולי רכיבה משותפים עם נקודות יציאה שונות. זהו לא אירוע תחרותי, ובפסטיבל השנה יש אפילו מסלול שמותאם למשפחות עם ילדים. בשביל להשתתף במסלולי הרכיבה צריך להירשם מראש (בתשלום).

מזג האוויר במונטריאול לפי חודש

מזג האוויר במונטריאול הוא מרכיב חשוב שכדאי לקחת בחשבון במהלך תכנון החופשה. החורף קר מאוד וכדאי לדעת למה מצפים, וגם עונות המעבר לא תמיד צפויות וכדאי להתכונן לקור גם בתקופות אלו. עם זאת, התחזיות הכתובות במאמר זה הן לא מדויקות אלא מבוססות על שנים קודמות, ואי אפשר לצפות מתי בדיוק יתחיל שלג, וכמה גשום, חם או קר יהיה החודש. לכן כדאי תמיד לבדוק שוב תחזית מדויקת יותר, זמן קצר לפני התאריך הרצוי.

מזג האוויר במונטריאול בינואר

מזג האוויר במונטריאול בינואר הוא קר מאוד, גשום ומושלג. קפוא, למעשה. הטמפרטורות מתחת לאפס במהלך כל היום, ונעות בין כ-13 לכ-6 אך  עלולות להיות גם נמוכות יותר. ינואר הוא החודש הקר ביותר בשנה במונטריאול, והמושלג ביותר. ניתן לצפות להרבה ימי שלג, כך שלא כדאי לשכוח את המגפיים המתאימים.

מזג האוויר במונטריאול בפברואר

הטמפרטורות במונטריאול בפברואר ממשיכות להיות מאוד נמוכות, ונעות בין כמינוס 11 לכ-3- מעלות צלזיוס בממוצע איך יכולות לרדת גם נמוך ממינוס 11. לעיתים הטמפרטורות עולות מעט מעל האפס.

בפברואר במונטריאול ניתן לצפות להרבה שלג וגם לגשם.

מזג האוויר במונטריאול במרץ

מזג האוויר במרץ במונטריאול עדיין קר מאוד וגשום, אך הטמפרטורות עולות מעט וגם כמויות השלג יורדות מעט. הטמפרטורות הממוצעות במונטריאול במרץ נעות בין כמינוס חמש (הטמפרטורות הממוצעות הנמוכות) לבין כ-2 מעלות צלזיוס (הטמפרטורות הממוצעות הגבוהות).

מזג האוויר במונטריאול באפריל

מזג האוויר ממשיך להתמתן מעט במונטריאול באפריל, אך נשאר קר עם סיכוי לגשם, עם טמפרטורות שנעות בין כ-3 מעלות צלזיוס בשעות הקרות ביותר לבין כ-11 מעלות צלזיוס בשעות החמות ביותר. עם זאת, מזג האוויר באפריל במונטריאול הפכפך ובלתי צפוי. כמו כן, גם באפריל ניתן לצפות למעט שלג במונטריאול.

מזג האוויר במונטריאול במאי

הטמפרטורות ממשיכות לעלות, ומזג האוויר במאי במונטריאול כבר הרבה יותר מתון, אם כי עדיין לא ממש חם לרוב וניתן לצפות לגשם. הטמפרטורות הממוצעות נעות בין כ-17 לכ-8 מעלות צלזיוס (לעיתים יותר או פחות כמובן).

הימים קרירים בדרך כלל, לעיתים מעט חמימים, והלילות קרים.

מזג האוויר במונטריאול ביוני

הקיץ מגיע, ומזג האוויר במונטריאול ביוני מתון ומעולה לחופשה. הטמפרטורות נעות בין כ-25 מעלות צלזיוס במהלך היום לכ-14 מעלות צלזיוס בלילה בדרך כלל. הימים ארוכים יחסית, ולמרות שעדיין ניתן לצפות לגשם (כמו כל חודש בשנה), זהו חודש טוב לחופשה במונטריאול.

מזג האוויר במונטריאול ביולי

יולי במונטריאול הוא החודש החם ביותר בשנה. הטמפרטורות הממוצעות נעות באזור 27 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום, אך הלילות עלולים להיות עדיין קרירים. גם בחודש זה ניתן לצפות לגשם כמו בכל חודש בשנה. בחודש יולי במונטריאול התיירות בשיאה וכדאי להזמין בתי מלון, כרטיסי טיסה וכול' כמה שיותר זמן מראש.

מזג האוויר במונטריאול באוגוסט

באוגוסט במונטריאול הטמפרטורות נעות באזור 25 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום, אך הלילות קרירים. ניתן עדיין לצפות לגשם במהלך החודש. גם באוגוסט במונטריאול התיירות בשיאה.

מזג האוויר במונטריאול בספטמבר

מזג האוויר במונטריאול בספטמבר נע בין חמים לקריר, וכמויות התיירים יורדות לאחר עונת הקיץ. ניתן עדיין לצפות לגשם, אך זהו חודש מומלץ לחופשה במונטריאול.

מזג האוויר במונטריאול באוקטובר

הסתיו בעיצומו באוקטובר במונטריאול, ומזג האוויר ממשיך להתקרר, עם סיכוי לגשם וטמפרטורות שנעות בין כ-13 לכ-6 מעלות צלזיוס בממוצע. למרות שהשלג במונטריאול מתחיל בנובמבר בדרך כלל, גם באוקטובר יש סיכוי קטן לשלג.

מזג האוויר במונטריאול בנובמבר

רגע לפני החורף, במונטריאול בנובמבר מזג האוויר כבר קר והטמפרטורות נעות בין כ-6 לכ-0 מעלות צלזיוס,. לעיתים הטמפרטורות עלולות לרדת גם מתחת לאפס. בחודש זה בדרך כלל יורד השלג הראשון במונטריאול, וניתן לצפות גם לגשם.

מזג האוויר במונטריאול בדצמבר

החורף מגיע למונטריאול בדצמבר, וגם עונת החגים שמביאה אתה הרבה תיירים, כך שכדאי להזמין בתי מלון וטיסות לתקופה זו (במיוחד לחצי השני של החודש) כמה שיותר זמן מראש. מזג האוויר במונטריאול בדצמבר קר מאוד, ניתן לצפות לשלג ולגשם, והטמפרטורות נעות מתחת לאפס, בין כ-9 לכ-2 מעלות צלזיוס.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל