עונה מומלצת לחופשה בלונדון

מזג האוויר בלונדון ועונות מומלצות לחופשה

אם אתם מתכננים חופשה בלונדון, רוב הסיכויים הם שתתאהבו בעיר, בלי קשר למועד שבו תגיעו אליה. מפריחת האביב ועד לשלג הראשון בחורף, כל עונה היא עונה מומלצת לחופשה בלונדון, ותמיד אפשר למצוא בה אטרקציות ששווה לחוות. כל עוד לא תשכחו לארוז בהתאם לתנאים הצפויים במהלך החופשה, וכל עוד אתם מעודכנים באירועים המתקיימים בלונדון במועד שבחרתם, צפויה לכם חופשה מוצלחת. במדריך זה תוכלו למצוא סקירה על מזג האוויר בלונדון ועל אירועים עונתיים שמתקיימים בה לאורך השנה, כדי שתוכלו לתכנן את החופשה המושלמת עבורכם.

 הזמנת דילים ללונדון | הזמנת דילים למנצ'סטר | הזמנת טיולים מאורגנים לאנגליה

בירת אנגליה נמצאת באזור עם אקלים ימי מתון, שגורם ללחות גבוהה ולערפילים שלונדון כל כך מזוהה איתם. המשקעים מתפזרים במשך שנה כמעט באופן שווה. על אף שנדמה שלונדון גשומה מאוד, כמות המשקעים השנתית בלונדון אינה גבוהה במיוחד (כ-610 מ"מ). יש לאורך השנה הרבה ימים עם טפטוף קל, אבל ממטרים חזקים בלונדון הם די נדירים. הקיץ בלונדון חמים באופן מתון, עם ירידות בטמפרטורה מדי פעם והפרשים משמעותיים במהלך היממה. החורף בלונדון קר ולח, אבל תנאי כפור של ממש אינם נפוצים. לונדון מתכסה בשלג שנערם על הקרקע רק כ-5 ימים בשנה, אבל מדובר במעטה דק, של כ-25 מ"מ, שאינו משבש את קצב החיים בעיר התוססת.

באנגליה נוהגים לומר, ש"אין דבר כזה מזג אוויר גרוע, רק בגדים לא מתאימים." כל עוד אתם מצוידים בביגוד ובאביזרים התואמים את מזג האוויר בלונדון, רוב הסיכויים הם, שתיהנו מהחופשה שלכם באחת הערים המתוירות והאהובות בעולם.

עונות השנה בלונדון מובהקות ושונות זו מזו, אבל ממטרים קלים ושמים מעוננים נפוצים לאורך כל השנה. טמפרטורת המקסימום היומית הממוצעת בלונדון נעה בין 9 מעלות צלזיוס בחורף ועד 23 מעלות בקיץ, ותנאי מזג האוויר יכולים להשתנות לא מעט במהלך היום.

כלל אחד חשוב נכון לגבי כל עונות השנה בלונדון: לא משנה מתי תבקרו בה, אל תשכחו לארוז מטרייה.

חופשה בלונדון – עוד מידע למטייל

אטרקציות מומלצות בלונדון – טיולים בלונדון עם ילדים, מוזיאונים, מופעים ועוד

טיסות ללונדון – איתור טיסות זולות לאנגליה וביקורת חברות תעופה

השכרת רכב בלונדון – השוואת מחירים וטיפים

eSim וסים לבריטניה – מידע וטיפים למטייל

מלונות מומלצים בלונדון עם שרותי בייביסיטר

העונה המומלצת לחופשה בלונדון

כאמור, לונדון נחשבת אטרקטיבית לתיירים לאורך כל עונות השנה, כך שלמעשה, אין בה תקופת שפל, שבה אינה עמוסה במבקרים. עם זאת, אם אתם רוצים ליהנות ממזג אוויר נעים בלי להיקלע לעומס יוצא דופן, כנראה שעבורכם העונה המומלצת לחופשה בלונדון היא בתקופה שבין מרץ למאי. האביב בלונדון הוא חמים יחסית, והוא זמן מצוין ליהנות מהפארקים העירוניים הפורחים ולחוות את חגיגות יום פטריק הקדוש, שחל בעונה זו. מסוף מאי עד תחילת ספטמבר שוטף את רחובות לונדון גל תיירות אדיר, שמתבטא גם בתעריפי המלונות וחברות התעופה. עם זאת, לחופשת קיץ בלונדון יש יתרונות, שעבור רבים, הופכים את העלויות הגבוהות והצפיפות למשתלמים. מלבד מזג אוויר קיצי מעולה, לונדון בקיץ מציעה למבקרים בה אטרקציות רבות, כמו טורניר ווימבלדון, קרנבל נוטינג היל או הצגה ע"פ מחזה של וויליאם שייקספיר מתחת כיפת השמים בתיאטרון גלוב.

כאמור, גם בסתיו ובחורף בלונדון אפשר לחוות חופשה נהדרת בבירת אנגליה, אבל שימו לב שיש סבירות גבוהה יותר שמזג האוויר ישבש לכם חלק מהתוכניות. באוקטובר בלונדון תוכלו לבקר בפסטיבל הסרטים, ולהתחמם בלילה באחד הפאבים הנעימים של העיר, ובדצמבר תוכלו לחוות את לונדון בחורף באווירת החגים הקסומה.

עונות השנה בלונדון

מזג האוויר בלונדון באביב

מחודש מרץ, הטמפרטורה הממוצעת בשעות היום מתחילה לטפס באיטיות כלפי מעלה, אבל בתחילת האביב בלונדון, מזג האוויר עשוי להפתיע עם צניחה פתאומית של הטמפרטורה עד כדי ירידה פתאומית של שלג. באפריל תנאי מזג האוויר בלונדון מתייצבים, והטמפרטורה הממוצעת מגיעה לכ-13 מעלות צלזיוס, ובין טפטוף לטפטוף, השמש מתחילה לפזר חמימות נעימה, הפרחים מתחילים להגיח מתוך האדמה הלחה והמרחבים מתכסים במעטה ירוק ורענן. חודש מאי הוא תקופה מומלצת לחופשה בלונדון, למרות הגשמים התכופים שמאפיינים אותה. הטמפרטורה עולה עד כ-17 מעלות צלזיוס והאוויר מתמלא בניחוח של צמחייה פורחת. כמות שעות האור עולה, והתנאים, באופן כללי, נהדרים לשיטוט רגלי ברחובות לונדון.

מזג האוויר בלונדון בקיץ

הקיץ בלונדון מאופק כמו אופי אנגלי טיפוסי. טמפרטורת היום הממוצעת היא כ-20 מעלות צלזיוס – כך שבאופן כללי, לא קר מדי ולא חם מדי לבלות באוויר הפתוח. עם זאת, כאמור, צריך להיות תמיד מוכנים להפתעות מצד מזג האוויר בלונדון. לעתים, כמו כל טיפוס מאופק, גם הקיץ הלונדוני משחרר את הרסן, ואז עשויות להתרחש התחממויות או התקררויות פתאומיות וחדות. במהלך השינויים הללו הטמפרטורה עשויה לטפס עד 25 מעלות צלזיוס או לצנוח ל-14 מעלות. אותה פתאומיות וקיצוניות יכולה להתרחש גם בנוגע למשקעים. בקיץ בלונדון תמיד קיימת אפשרות, שגשם פתאומי יתחיל לרדת, ולא יפסיק במשך שבוע שלם. לכן, כשמתכננים חופשה בלונדון בקיץ, כדאי לקחת בחשבון שיתכנו שינויים בתוכניות בשל מזג אוויר לא צפוי, ולתכנן גם תוכנית חלופית לפעילויות שאתם מתכוונים לבצע באוויר הפתוח.

מזג האוויר בלונדון בקיץ יכול להשתנות מספר פעמים במהלך כל יום, אבל כמעט אף פעם לא למצב של שמים כחולים ובהירים לחלוטין. המצב הטבעי של שמי הקיץ בלונדון הוא מעונן חלקית. בלונדון בקיץ הערבים הם קרירים למדי, כך שליציאה בשעות החשיכה כדאי להתלבש בבגדי סתיו (ולמי שרגיל למזג האוויר בישראל, אפילו בגדי חורף), למעט במקרי קיצון נדירים, שבהם הטמפרטורה בערב יכולה להגיע ל-19 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בלונדון בסתיו

בחודש ספטמבר בלונדון הטמפרטורות וכמות שעות האור לאורך היממה יורדות באופן משמעותי, אך עדיין מדובר בתקופה מתאימה בהחלט לבלות בה. הטבע מתחיל להיערך לחורף קר, וצבעי הטבע מתחילים להשתנות לגוונים של זהב, חום וארגמן. באוויר יש ריח של עלים לחים והאדמה מתכסה בשכבת עלי שלכת, שהופכים את השיטוט בפארקים לחוויה יוצאת דופן.

בחודש אוקטובר בלונדון הימים הופכים גשומים ולחים יותר. הטמפרטורה במהלך היום עומדת סביב 15 מעלות צלזיוס ובלילה על כ-6 מעלות. החושך מגיע מוקדם יותר והעיר מתעטפת באפרוריות סתווית. לקראת סוף הסתיו בלונדון מזג האוויר הופך להיות "משעמם" עם טפטוף כמעט יומיומי. בתקופה זו הרוח מתגברת, ולכן גם בטמפרטורה יומית ממוצעת של 10 מעלות צלזיוס, התנאים בחוץ אינם נוחים במיוחד. לעתים, הרוחות והצניחה בטמפרטורות במהלך הסתיו בלונדון יכולות לגרום לכך שהשלג הראשון יגיע מוקדם, אפילו כבר בסוף אוקטובר. לכן, אם בחרתם לנפוש בלונדון בסתיו, כדאי שתעקבו באופן רציף אחר תחזית מזג האוויר, ותגמישו את תוכניותיכם בהתאם לתנאים הצפויים מדי יום.

מזג האוויר בלונדון בחורף

החורף בלונדון רטוב וקר. טווח הטמפרטורות בשעות היום הוא בין 5 ל-7 מעלות צלזיוס, ואילו בלילה הטמפרטורה עשויה לרדת מתחת לאפס. החלק המרכזי של העיר חם מעט יותר מאשר הפרברים, בגלל ערפיח וצפיפות אוכלוסייה גבוהה יותר. שלג בחורף בלונדון הוא נדיר, ומתרחש בדרך כלל אחרי צניחה מהירה בטמפרטורות.

ערפילים, שלג שנערם ורוחות סוערות עלולים לשתק מעת לעת את נמלי התעופה המקומיים ואמצעי תחבורה נוספים בלונדון. למרבה המזל, סופות חורפיות שכאלה לא נמשכות יותר משבוע. עם זאת, למרות הסבירות להיתקל במזג אוויר לא נעים בחורף, בירת בריטניה עדיין מושכת אליה לא מעט מבקרים בתקופה זו, במיוחד בזמן חגיגות חג המולד בלונדון.

אירועים ופסטיבלים בלונדון

בנוסף לאינספור האטרקציות שלונדון מציעה למבקרים בה, החל מארמון בקינגהאם והפרלמנט ועד למוזיאונים מרכזיים, קניות והיצע אינסופי של מסעדות מעולות, מתקיימים בלונדון מדי שנה גם כמה פסטיבלים ואירועים מהנים לקהל הרחב. לא משנה מתי קבעתם לעצמכם חופשה בלונדון, יש סיכוי שבמהלך שהותכם בעיר תוכלו לבלות באחד מהאירועים או הפסטיבלים שמתקיימים בה לאורך השנה. ריכזנו עבורכם כאן מידע על כמה מהמרכזיים שבהם:

תהלוכת השנה החדשה בלונדון – ינואר

התהלוכה לכבוד השנה האזרחית החדשה בלונדון התקיימה לראשונה בשנת 1987, ומאז הפכה לאירוע הרחוב הגדול ביותר בבריטניה ביום זה, עם כמיליון משתתפים שמגיעים לבירה כדי ליהנות מהחגיגות. התהלוכה מתקיימת במערב לונדון. היא מתחילה במלון ריץ המפורסם, ועוברת במסלול של  3.2 קילומטרים, עד כיכר הפרלמנט. כל 32 הרובעים של לונדון מוזמנים להציג מופע משלהם, בנוסף למופעים בהשתתפות אומנים מרחבי העולם. בכל שנה האירוע נושא אופי מעט שונה, אך בכל מקרה, תמיד אפשר ליהנות מתהלוכה ססגונית של להקות אומנים ורקדנים, שפותחים את השנה החדשה באווירה שמחה וקרנבלית.

פסטיבל אמנות יורובה לונדון – אפריל

פסטיבל אמנות יורובה בלונדון, שנחנך בשנת 2009, חוגג את האמנות והתרבות של יורובה, קהילה שמוצאה במערב ניגריה, ושאנשיה נדדו והתמקמו גם בחלקים אחרים של אפריקה. זוהי הקהילה הגדולה ביותר שנתפסה והובאה לארצות המערב במהלך סחר העבדים. הפסטיבל חוגג את המסורת והתרבות של אנשי יורובה – ממוזיקה ואמנות חזותית ועד אוכל וסדנאות. הכניסה לפסטיבל היא בחינם, והאירועים בעלי אופי משפחתי, כך שזו בהחלט אופציה נהדרת לבילוי ייחודי במהלך חופשה משפחתית בלונדון.

פסטיבל מאכלי הים של לונדון – חודשי הקיץ

פסטיבל מאכלי הים של לונדון ממוקם מתחת לתחנת הכוח של באטרסי על שפת נהר התמזה, ובמהלך חמישה ימים הוא מציע למבקריו מופעי מוזיקה חיה, הקרנות סרטים תחת כיפת השמים, הדגמות בישול על ידי שפים ידועי שם, דוכני אוכל רחוב, בילויי פופ-אפ לילדים ועוד. הפיאצה הנהדרת על שפת הנהר היא מקום אידיאלי ליהנות ממאכלי ים ומשקאות, וניתן להגיע אליה בסירה למזח תחנת הכוח של באטרסי. הפסטיבל מתקיים במהלך חודשי הקיץ, כך שאם אתם חובבי מאכלי ים, ואם אתם מתכננים חופשת קיץ בלונדון, שווה לבדוק מתי בדיוק מתקיים הפסטיבל, כדי שתוכלו לתזמן את הגעתכם בהתאם.

Wireless Festival לונדון – יולי

Wireless Festival נחנך בשנת 2005 כפסטיבל רוק ופופ. כיום, הפסטיבל כולל מופעים מז'אנרים מוסיקליים שונים, כולל היפ הופ ומוזיקת R&B, ומופיעים בו אומנים מהשורה הראשונה, כמו New Order, Jay-Z ודרייק. בעבר הפסטיבל התקיים באתרים שונים בלונדון ובברמינגהם, אך בשנים האחרונות הוא קבע את ביתו בפינסברי פארק בלונדון.

פסטיבל הבירה הגדול של בריטניה – אוגוסט

לונדון ידועה כמקום נפלא לחובבי בירה, והדבר נכון כפליים במהלך פסטיבל הבירה הגדול שמתקיים בה מדי שנה, כבר יותר מ -40 שנה. הפסטיבל חוגג בירות חבית מבריטניה ומרחבי העולם, ומציע טעימה מכמעט 1,000 סוגים שונים של המשקה הפופולארי. פסטיבל הבירה בלונדון מושך מדי שנה רבבות משתתפים, שבאים ללגום כמה בירות, ליהנות ממופעי מוזיקה חיה ומשחקי פאב ולטעום מגוון רחב של מנות ומטעמים בדוכני הפסטיבל.

South West Four לונדון – אוגוסט

South West Four הוא פסטיבל דאנס ומוזיקה אלקטרונית שמתקיים בפארק Clapham Common, לונדון. הפסטיבל משלב סגנונות מוסיקליים שונים, כמו דאנס, היפ הופ, דראם בייס ואפרוביט, והוא נחשב לאחד מפסטיבלי הדאנס המובילים בלונדון. הפסטיבל, מציע מגוון מופעי מוסיקה אלקטרונית של אומנים פופולאריים ותקליטנים אגדיים על גבי עשר במות הפרושות ברחבי הפארק. מי שרוצה לקחת הפסקה מרחבת הריקודים, יוכל ליהנות מדוכני רחוב מגוונים של אוכל ושתייה, וירידים עם דוכני קניות מיוחדים. הפסטיבל נערך בקרבת מרכז העיר לונדון, כך שהחוגגים בו יכולים להמשיך את המסיבה לאורך כל הלילה.

קיץ בריטי (British Summer Time) – אוגוסט

פסטיבל British Summer Time מארח לאורך השנים כמה ממופעי המוסיקה הגדולים בעולם, כולל אלה של להקת הקיור, הרולינג סטונס וליונל ריצ'י. הפסטיבל מתקיים בכל אוגוסט לאורך שני סופי שבוע. הכרטיסים למופעי הענק של השמות הגדולים של תעשיית המוסיקה העולמית נחטפים מהר על ידי חובבי מוסיקה מכל העולם, כך שאם אתם מעוניינים לקחת חלק באירוע, כדאי לברר מראש מהו לוח ההופעות ולהזמין מקומות מבעוד מועד. ניתן לרכוש סוגים שונים של כרטיסים – החל מכרטיסי VIP ועד כרטיסים יומיים.

קרנבל נוטינג היל – אוגוסט

אחד הפסטיבלים האהובים ביותר בלונדון הוא קרנבל נוטינג היל. הקרנבל, שמתקיים מדי חודש אוגוסט מאז שנת 1966, נמשך יומיים, ועד היום ביקרו בו למעלה מ- 2.5 מיליון משתתפים. הקרנבל מתקיים בהובלת הקהילה הלונדונית ממוצא קאריבי, והוא נחשב לאחד מפסטיבלי הרחוב הגדולים בעולם. במסגרת הקרנבל מתקיים מצעד של במות נעות ססגוניות, שחקנים בתלבושות ססגוניות ומוזיקה חיה. כמו כן, תוכלו לטעום מאכלים קריביים אותנטיים בשפע של דוכני אוכל רחוב הפזורים במתחם הקרנבל.

פסטיבל הג'אז של לונדון – נובמבר

פסטיבל הג'אז בלונדון החל את דרכו עוד בשנות השבעים, כאשר שבוע הג'אז היה חלק מפסטיבל קמדן. משנת 1992 הפך פסטיבל הג'אז בלונדון לאירוע עצמאי, המתקיים בכל נובמבר במקומות שונים בעיר. כיום, משתתפים בפסטיבל מוזיקאים מכל רחבי העולם, וניתן ליהנות בו ממופעים של נגנים ותיקים לצד הופעות של מוזיקאים צעירים ולא מוכרים. זהו אחד מפסטיבלי המוסיקה הגדולים בבריטניה, ואם אתם חובבי ג'אז, בוודאי תשמחו לשלב אותו בחופשה שלכם בלונדון.

פסטיבל המצודה

פסטיבל המצודה (Citadel Festival) הוא הבילוי המושלם לחובבי אינדי רוק. הפסטיבל נמשך יום אחד, ומדי שנה מיקומו ומועדו משתנים, כך שאם אתם מתעניינים באירוע, כדאי שתבדקו באתר האינטרנט של הפסטיבל מתי יתקיים, היכן ובהשתתפות אילו אומנים. בנוסף למוזיקה, הפסטיבל כולל דוכני אוכל, אימוני כושר מהנים ואוהלים בהם מוצגות יצירות אומנות ונאומים של דוברים מלהיבים.

מזג האוויר בלונדון לאורך חודשי השנה

מזג האוויר בלונדון בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 7 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 4 ימים

כמות משקעים: 32 מ"מ

מזג האוויר בלונדון בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 3 ימים

כמות משקעים: 36 מ"מ

מזג האוויר בלונדון במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 7 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 3 ימים

כמות משקעים: 34 מ"מ

מזג האוויר בלונדון באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 9 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 3 ימים

כמות משקעים: 43 מ"מ

מזג האוויר בלונדון במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 12 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7.5 שעות

ימים גשומים: 4 ימים

כמות משקעים: 51 מ"מ

מזג האוויר בלונדון ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 21.5 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 15.5 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 4 ימים

כמות משקעים: 51 מ"מ

מזג האוויר בלונדון ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23.5 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 3 ימים

כמות משקעים: 52 מ"מ

מזג האוויר בלונדון באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 18.5 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 4 ימים

כמות משקעים: 62 מ"מ

מזג האוויר בלונדון בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 17 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 2 ימים

כמות משקעים: 31 מ"מ

מזג האוויר בלונדון באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 14 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 3 ימים

כמות משקעים: 38 מ"מ

מזג האוויר בלונדון בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4.5 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 4 ימים

כמות משקעים: 46 מ"מ

מזג האוויר בלונדון בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים: 8 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3.5 שעות

ימים גשומים: 5 ימים

כמות משקעים: 55 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל