מזג האוויר בויאטנם

מזג האוויר בויאטנם ועונות מומלצות לטיול

ויאטנם היא מדינה גדולה עם מזג אוויר טרופי ומונסונים עונתיים. ניתן להגיע לויאטנם במשך כל השנה, אך יש תקופות בהן הגשמים עלולים לשבש את התוכניות לעיתים ויאלצו אתכם לתכנן את המסלול בהתאם. האקלים בויאטנם מתחלק לשלושה איזורי אקלים עיקריים: דרום וייטנאם, צפון ויאטנם ומרכז ויאטנם.

דרום ויאטנם מאופיין באקלים בו הטמפרטורות לא משתנות באופן משמעותי במהלך השנה וההבדל היחיד בין העונות בו הוא בכמויות הגשם. מזג האוויר בדרום ויאטנם מתחלק לשתי עונות: עונה גשומה ועונה יבשה (יחסית). העונה הגשומה בויאטנם בדרום המדינה נמשכת ממאי ועד אוקטובר והעונה היבשה מנובמבר עד אפריל.

בצפון ויאטנם החורף מורגש יותר והוא קריר ויבש, ונמשך מנובמבר ועד לאפריל. הקיץ נמשך ממאי ועד אוקטובר והטמפרטורות גבוהות עם כמויות גבוהות יותר של גשם. מיולי ועד ספטמבר ניתן לצפות לכמויות גשמים גבוהות במיוחד.

עונת השיא בויאטנם מבחינת תיירות בדרך כלל מתחילה בדצמבר ונמשכת עד מרץ. זוהי עונה יבשה, ותיירים רבים מגיעים לאיזור כדי להימלט ממזג האוויר החורפי באירופה במהלך חופשת חג המולד והשנה החדשה. לקראת אמצע פברואר מטיילים רבים חוגגים את ראש השנה הסינית כך שגם זו תקופה עמוסה בתיירים. בזמנים אלו כדאי מאוד להזמין מלונות וטיסות מראש.

חופשה בוייטנאם – עוד מידע למטייל

טיסות לווייטנאם – השוואת מחירים ומידע שימושי

טיסות פנים בווייטנאם – השוואת מחירים ומידע שימושי

פורטל ויאטנם למטייל – הכל על טיול בויטנאם

טיולים מאורגנים לוויאטנאם

עונות מומלצות לטיול בוייטנאם

העונה המומלצת לטיול בצפון ויאטנם

בצפון ויאטנם יש ארבע עונות ברורות. באביב בצפון ויאטנם תוכלו ליהנות ממזג אוויר חמים ומתון יחסית. הקיץ בצפון ויאטנם הוא חם מאוד וכמויות הגשמים גבוהות מהרגיל. מזג האוויר בצפון ויאטנם בסתיו הוא גם מתון ונעים אך יכול להיות קריר לעיתים, ומזג האוויר בחורף בצפון ויאטנם יחסית קר ובאיזורים הרריים ניתן אפילו לראות שלג.

עונה מומלצת לטיול בדרום ויאטנם

מזג האוויר בדרום ויאטנם מתחלק לשתי עונות: העונה היבשה שנמשכת מנובמבר ועד אפריל, והעונה הגשומה שנמשכת ממאי ועד אוקטובר. עונת השיא מבחינת תיירות בדרום ויאטנם היא מדצמבר עד מרץ, כאשר הימים יחסים יבשים.

עונה מומלצת לטיול במרכז ויאטנם

מזג האוויר במרכז ויאטנם הוא טרופי. רוב הימים הגשומים מתרכזים בין ספטמבר לנובמבר,  ומזג האוויר בין פברואר ליולי הוא יבש וחם בדרך כלל.

עונות השנה בוייטנאם

מתי העונה היבשה בויאטנם?

העונה היבשה בצפון ויאטנם באיזורים ההרריים נמשכת בדרך כלל מאוקטובר ועד סוף מרץ. העונה היבשה בדרום ויאטנם נמשכת בדרך כלל מנובמבר עד סוף אפריל. העונה היבשה במרכז ויאטנם נמשכת בדרך כלל מפברואר ועד יולי.

מתי עונת המונסונים בויאטנם?

העונה הגשומה בויאטנם משתנה מאיזור לאיזור, ואם אתם מתכננים טיול בויאטנם בעונה הגשומה תוכלו לנסות להתחמק מהגשם ככל האפשר בעזרת תכנון נכון. בצפון ההררי של ויאטנם העונה הגשומה נמשכת מאפריל לספטמבר בדרך כלל.

בדרום ויאטנם העונה הגשומה נמשכת ממאי ועד נובמבר, וחודשי הקיץ מיוני עד אוגוסט הם הגשומים ביותר. הגשמים בחודשים אלו הם בדרך כלל כבדים אך קצרים, במהלך שעות אחה"צ. במרכז ויאטנם החודשים הגשומים ביותר הם מספטמבר ועד נובמבר, ועונת הטייפונים נמשכת מאוגוסט ועד נובמבר, אך זו יכולה להיות עונה לא צפויה.

מזג אוויר בוייטנאם לפי חודשים

מזג האוויר בויאטנם בינואר

ינואר הוא חודש מעולה לתיירות בויאטנם. מזג האוויר בצפון ויאטנם בינואר הוא קר יחסית ויבש. בהאנוי הטמפרטורות נעות בין כ14 מעלות צלזיוס לבין כ20 מעלות צלזיוס עם כשני ימי גשם בלבד. מזג האוויר בסאפה בינואר הוא קר עם טמפרטורות שנעות בין כ5 לכ11 מעלות צלזיוס.

ככל שמתקרבים לדרום ויאטנם הטמפרטורות גבוהות יותר ומזג האוויר חם כמו בשאר השנה. הטמפרטורות בהו צ'י מין סיטי שבדרום ויאטנם בינואר נעות בין כ23 לכ32 מעלות צלזיוס. מזג האוויר בהוי אן בינואר הוא נעים עם טמפרטורות שנעות בין כ19 מעלות צלזיוס לכ25 מעלות צלזיוס, וכשישה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בפברואר בויאטנם

גם פברואר הוא חודש נהדר לטיול בויאטנם בכל חלקי מהמדינה. החורף מגיע לסיומו בצפון. מזג האוויר בסאפה בפברואר הוא יבש עם טמפרטורות שנעות בין כ7 לכ13 מעלות צלזיוס. מזג האוויר בהלונג ביי בפברואר הוא נעים אך קריר לעיתים עם טמפרטורות שנעות בין כ15 לכ21 מעלות צלזיוס.

בדרום המדינה, מזג האוויר חם יותר: הטמפרטורות בהו צ'י מין סיטי למשל נעות בין כ23 לכ34 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר במרץ בויאטנם

מרץ בוייאטנם הוא חודש מעולה ומזג האוויר ידידותי עם טמפרטורות חמימות יותר בצפון ויאטנם וחמות במרכז ובדרום. זהו זמן נהדר לחופשה בחופים של ויאטנם. עונה זו עדיין נחשבת לעונת תיירות אך לא חזקה כמו ינואר ופברואר.

מזג האוויר בהאנוי במרץ הוא נעים עם טמפרטורות שנעות בין כ18 לכ23 מעלות צלזיוס וכשישה ימי גשם בלבד. הטמפרטורות בהו צ'י מין במרץ גבוהות ונעות בין כ25 לכ35 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם.

מזג האוויר בסאפה בחודש מרץ קריר יחסית עם טמפרטורות שנעות בין כ10 לכ16 מעלות צלזיוס. מזג האוויר בהלונג ביי הוא חמים יותר במרץ והטמפרטורות נעות בין כ18 לכ23 מעלות צלזיוס עם כ13 ימי גשם.

מזג האוויר בויאטנם באפריל

לקראת העונה הגשומה קהל התיירים בויאטנם באפריל מתחיל להצטמצם, וכמויות הגשם מתחילות לעלות ביעדים רבים.

מזג האוויר בסאפה באפריל הוא נוח עם טמפרטורות קרירות בלילה וחמימות ביום, בין כ13 מעלות צלזיוס לכ21 מעלות צלזיוס, וגשם שמתפרש על כ11 ימים במהלך החודש.

מזג האוויר בהו צ'י מין באפריל הוא חם מאוד עם טמפרטורות שנעות בין כ26 לכ35 מעלות צלזיוס וכ17 ימי גשם (כ80 מילימטר גשם). בהאנוי מזג האוויר הוא חם ונוח עם כחמישה ימי גשם בלבד וטמפרטורות שנעות בין כ22 לכ28 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בויאטנם במאי

מזג האוויר במאי בויאטנם מתחמם בצפון המדינה וכמויות הגשמים מתחילות לעלות ברחבי המדינה. בהאנוי שבצפון ויאטנם במאי הטמפרטורות נעות בין כ24 לכ32 מעלות צלזיוס וניתן לצפות לכשבעה ימי גשם.

מזג האוויר במאי בהלונג, יעד צפוני נוסף, הוא חם עם טמפרטורות גבוהות באיזור ה30 מעלות צלזיוס וכ14 ימים עם גשם. מזג האוויר בהו צ'י מין סיטי במאי הוא חם מאוד עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ34 מעלות צלזיוס וכמויות גשמים של כ139 מ"מ שמתפרסים על כ27 ימים.

מזג האוויר בויאטנם ביוני

ביוני הטמפרטורות ממשיכות לעלות בצפון ויאטנם ועונת המונסונים כבר בעיצומה, בעיקר בדרום וייטנאם. מזג האוויר בהאנוי ביוני הוא חם עם טמפרטורות שמגיעות לכ34 מעלות צלזיוס וכשמונה ימי גשם. הטמפרטורות בהאלונג ביי ביוני מגיעות לכ30 מעלות צלזיוס עם כ15 ימי גשם. מזג האוויר בהו צ'י מין סיטי ביוני הוא חם וגשום עם טמפרטורות שמגיעות לכ31 מעלות צלזיוס וכ22 ימי גשם.

מזג האוויר בויאטנם ביולי

מזג האוויר ביולי בויאטנם הוא חם מאוד, והעונה הגשומה בעיצומה. זהו לא זמן טוב לטרקים בוייטנאם בגלל הגשמים. ביולי בהו צ'י מין סיטי הטמפרטורות מגיעות לכ31 מעלות צלזיוס וניתן לצפות לגשם כמעט מדי יום (כ26 ימים במהלך החודש).

מזג האוויר בהאנוי ביולי הוא חם מאוד עם טמפרטורות שמגיעות לכ33 מעלות צלזיוס וכשמונה ימי גשם במהלך החודש. בהוי אן ביולי הטמפרטורות מגיעות לכ34 מעלות צלזיוס עם כחמישה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בהאלונג ביי ביולי מגיעות לכ31 מעלות צלזיוס, ובחודש זה ניתן לצפות לכ15 ימי גשם.

מזג האוויר בויאטנם באוגוסט

אוגוסט בויאטנם הוא חודש חם וגשום ברוב המדינה.  בדרום ויאטנם באוגוסט ניתן לצפות לגשמים בשעות אחר הצהריים בדרך כלל. בצפון ויאטנם אוגוסט הוא החודש הגשום ביותר.  במרכז ויאטנם הגשמים מתחזקים לקראת סוף החודש.

מזג האוויר בהו צ'י מין סיטי הוא חם מאוד והטמפרטורות מגיעות לכ31.5 מעלות צלזיוס. ניתן לצפות לגשם כמעט כל יום. בהאנוי באוגוסט הטמפרטורות מגיעות לכ33 מעלות צלזיוס וניתן לצפות לכשמונה ימי גשם. בהוי אן באוגוסט הטמפרטורות מגיעות לכ34 מעלות צלזיוס עם כשישה ימי גשם. הטמפרטורות בהאלונג ביי באוגוסט מגיעות לכ32 מעלות צלזיוס עם כ16 ימי גשם.

מזג האוויר בויאטנם בספטמבר

מזג האוויר בספטמבר בהאנוי הוא חם עם טמפרטורות שמגיעות לכ32 מעלות צלזיוס וכחמישה ימי גשם במהלך החודש. בהו צ'י מין סיטי בספטמבר הטמפרטורות מגיעות לכ31 מעלות צלזיוס וניתן לצפות לכ21 ימי גשם. בהלונג ביי בספטמבר הטמפרטורות מגיעות לכ31 מעלות צלזיוס עם כ14 ימי גשם במהלך החודש. בהוי אן בספטמבר הטמפרטורות מגיעות לכ32 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר באוקטובר בוויטנאם

באוקטובר כמויות הגשם יורדות בצפון ובדרום ויאטנם לקראת החודשים היבשים. במרכז ויאטנם, עם זאת, זוהי העונה הגשומה. מזג האוויר בהאנוי באוקטובר הוא חם עם כארבעה ימי גשם בלבד וטמפרטורות שמגיעות לכ29 מעלות צלזיוס.

בהוי אן באוקטובר ניתן לצפות לכ14 ימי גשם וטמפרטורות שמגיעות לכ29 מעלות צלזיוס. בהו צ'י מין סיטי באוקטובר הטמפרטורות מגיעות לכ31 מעלות צלזיוס ובמהלך החודש יש כ22 ימי גשם. בהלונג ביי באוקטובר הטמפרטורות מגיעות לכ28 מעלות צלזיוס, עם כ11 ימי גשם במהלך החודש.

 מזג האוויר בויאטנם בנובמבר

בויאטנם בנובמבר השמיים מתבהרים בדרום ובצפון אך העונה הגשומה עדיין בעיצומה במרכז ויאטנם. בהו צ'י מין סיטי בנובמבר הטמפרטורות מגיעות לכ31 מעלות צלזיוס ובמהלך החודש יש כ13 ימי גשם. מזג האוויר בנובמבר בהאנוי הוא יבש עם טמפרטורות נוחות יחסית שנעות בין כ19 לכ26 מעלות צלזיוס וכשני ימי גשם בלבד. בהוי אן בנובמבר הטמפרטורות מגיעות לכ27 מעלות צלזיוס עם כ14 ימי גשם במהלך החודש. בהלונג ביי בנובמבר הטמפרטורות מגיעות לכ24 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם במהלך החודש.

 מזג האוויר בויאטנם בדצמבר

תנאי מזג האוויר בדצמבר בויאטנם מעולים בדרום ובצפון, וגם כמויות הגשם במרכז המדינה מתחילות לרדת. הטמפרטורות בהו צ'י מין סיטי בדצמבר מגיעות לכ31 מעלות צלזיוס, ובחודש זה יש כשמונה ימי גשם. מזג האוויר בהאנוי בדצמבר הוא יבש עם טמפרטורות שנעות בין כ15 מעלות צלזיוס לכ22 מעלות צלזיוס. בהוי אן בדצמבר הטמפרטורות מגיעות לכ25 מעלות צלזיוס עם כ13 ימי גשם במהלך החודש.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל