מארגנים פעילות ODT לעובדים – כל מה שכדאי לדעת

סדנאות ופעילויות ODT הינן תרגול מצוין לעובדים ולמנהלים כאחד.
אלו סדנאות המתקיימות מחוץ למשרד ומציבות בפני המשתתפים מציאות חלופית בה יש לקחת החלטות, לעבוד תוך שיתוף פעולה בצוות, לנהל תקשורת בונה ואפקטיבית ולפעול כיחידה אחת למען מטרה משותפת.

כל מה שהעובדים והמנהלים יתרגלו בסדנאות ה- ODT הם יוכלו לקחת איתם כתובנות כדרכי פעולה לעבודתם יחד בחברה או בארגון שאליו הם שייכים.
קיימים הצעות רבות לסדנאות ODT למקומות עבודה בתחומים
שונים – הן לעובדים והן למנהלים.
הסדנאות לא רק מגבשות, מעשירות את הלימוד ואת ההתנהלות של המשתתפים, אלא הן גם מהנות ומתרגלות כישורים אישיים, שאיננו מנצלים ביומיום.

ביקשנו להיפגש עם חברת OUTMIND, חברה המתמחה בימי גיבוש לעובדים ובפעילות ODT לחברות כדי ללמוד את הנושא בצורה מעמיקה (למידע נוסף על פעילות ODT: www.outmind.co.il/odt/).

מה זה פעילות ODT ?

פירוש המילה ODT היא – פעילות המתקיימת בחוץ, דהיינו:
Training Outdoor.
הכוונה היא לפעילויות שמתבצעת שלא במרחב העבודה ומיועדת ליצור גיבוש בין העובדים ו/או המנהלים וכן להעניק תובנות אישיות או קבוצתיות תוך כדי ביצוע פעילויות מהנות ומאתגרות.
ההתנסות מתבצעת הרחק מאזור הנוחות של העובדים ובתחומים שאינם קשורים לתחום עבודתם, אך מפעילים את היצירתיות ומעודדות לימוד דרכי חשיבה והתנהגות שונים מהרגיל.
במהלך פעילות ODT מבצעים המשתתפים משימות גיבוש שונות ומוצעים להם אתגרים אישיים וקבוצתיים.
במהלך הפעילות יש צורך להפעיל עבודת צוות, לפעול מתוך שיתוף פעולה, להציע עזרה, להסכים לקבל עזרה, לנהל סיכונים ותקשורת אפקטיבית בין אחד לשני –  והכל בדרך מהנה וחווייתית.
את התובנות שיקבלו המשתתפים מהסדנאות יוכלו להמשיך וליישם במהלך עבודתם.

על מה מתבסס עיקרון פעילות ה- ODT ?
מחקרים שנערכו בנושאי קשרים בין עובדים מצאו שקיים קשר ישיר בין גיבוש עובדים וקיום תקשורת תקינה ביניהם לבין הגברת התפוקה בעבודה.
זאת מכיוון, שעובדים שביניהם מתנהלת תקשורת תקינה ומקדמת מצליחים לבצע את משימותיהם ביעילות ובזמן קצר.
ועוד מצאו המחקרים, שעל תקשורת תקינה ומקדמת יש לעבוד וכך גם על שיפור היחסים בין העובדים ועל אווירה חיובית נטולת מריבות וסכסוכים, עד כמה שניתן.
כשעובדים מתנסים בסדנאות ODT הם מתרגלים את הפרמטרים הללו תוך כדי משחק מהנה, אך בדיעבד הם מפנימים תובנות ומיומנויות שיתרמו להם לאחר מכן בחיים האמיתיים.

כיצד משפיע קיום סדנאות ODT על תחושתו של העובד?

  • העובדים מעריכים את נכונותו של מקום העבודה להשקיע בהם ולתכנן עבורם ימי גיבוש וסדנאות, במיוחד כשהם מתבצעים באמצע השבוע על חשבון ימי עבודה.
  • ימי כיף, גיבושים, סדנאות ונופשים לעובדים הם חלק מתנאי הרווחה הניתנים לעובדים וקיימת הערכה של העובדים לכך.
  • מה גם, שסדנאות אלו מקרבות בין העובדים, יוצרות גיבוש ביניהם ומתרגלות מיומנויות שניתן להיעזר בהן בעבודה המשותפת היומיומית.
  • הסדנאות הללו שוברות את השגרה השוחקת ומאפשרות יציאה ממנה לפעילות שונה, מרעננת וחיובית.

סדנאות ODT יכולות לתרום בטיפול בנקודות בעייתיות בצוות

ניתן ליזום סדנאות ODT כדי לטפל ולשפר בעיות וקשיים המצויים בצוותי העבודה.
בסדנאות הללו ניתן לתת למשתתפים משימות אתגריות, שיחייבו אותם לשתף פעולה אחד עם השני כדי לפתור בעיות, להעלות פתרונות יעילים ומהירים ולעמוד באתגרים בהצלחה.
באווירה של משחק וכיף ניתן לתרגל תקשורת מקדמת, לעבוד על קשיים בקשרים בינאישיים ולשפר אותם.
נקודות שניתן לעבוד עליהם:
– גיבוש הצוות
– עבודה על מתחים בינאישיים
– תרגול מיומנויות תקשורת
– תרגול עבודת צוות
– תרגול חשיבה קבוצתית
– חלוקת תפקידים
– תכנון ביצוע לפני הביצוע עצמו
– עמידה בלוח זמנים

יציאה מחוץ לקופסה בעזרת סדנאות ODT

אחד היתרונות בסדנאות ODT היא תרגול חשיבה מחוץ לקופסה.
צורת חשיבה זו אינה דפוס החשיבה היומיומי שלנו.
היא מחייבת חריגה מהדפוס הרגיל והשכיח והפעלת כישורים ייחודיים ויצירתיים, כדי לחשוב אחרת ולהגיע לפתרון מחוכם ויצירתי.
גם במשימות הדורשות חשיבה מחוץ לקופסה יש צורך לפעול יחד עם החברים בקבוצה כדי להגיע אל הפתרון.
כל אחד תורם מכישוריו, חוכמתו ויכולותיו למען קידום המשימה וההגעה לפתרון.
ממש כפי שצריך להיות בחיי העבודה…

תרגול התמדה ונחישות בעזרת סדנאות ODT

התמדה ונחישות הן שתי תכונות שכל מנהל יעריך בעובד שלו.
בסדנות הללו ניתן לתרגל את  העובדים במשימות ובאתגרים, שללא התמדה ונחישות לא ניתן יהיה לפתור אותן.
תרגול התמדה עד למציאת הפתרון הנכון והמתאים ביותר לבעיה נחוצה מאד בחיי העבודה ובעמידה במשימות הניתנות לעובדים.

סדנאות ODT למנהלים

בכל העולם וכן בישראל נהוג גם לשלוח מנהלים בדרגות שונות לסדנאות ODT .
מה יכולים לקבל מנהלים מסדנאות ODT ?

  • לא לכל מי שמונה למנהל יש מיומנויות ניהול מספקות.
    מה שנותן למנהל את היכולת להנהיג עובדים זו הסמכות שקיבל מהמנהלים הבכירים יותר.
    אבל, איך מלמדים מנהל להיות מנהל "על באמת"?
  • בסדנאות המתנהלות בשטח, מחוץ למשרד, יש אפשרות למנהלים לפתח את מיומנויות הניהול שלהם דרך משימות ואתגרים המיועדים לכך.
  • אחת הדרכים להיות מנהל טוב היא היכולת לארגן את עבודת הצוות, שהוא ממונה עליו.
    בסדנאות אלו הם לומדים איך לעבוד על התקשורת בצוות, איך להתמודד עם התנגדות, מה לעשות כשיש תחרות בין אנשי הצוות, מתי יש לעשות שינוי בצוות וכיצד לעשות זאת, איך לנהל ישיבה צוות פורייה ועוד.
  • בסדנאות ODT המנהלים יכולים לעבוד גם על מיומנויות תקשורת, כגון: איך להעביר נכון מסר, כיצד לחזק עובדים, מה להגיד ואיך להגיד, כיצד להעצים עובד ועוד.
  • תרגול קבלת החלטות – במצבים שגרתיים ובמצבי אי וודאות.
    כמו למשל: כיצד לאזן בקבלת החלטות בין רגש להיגיון?
    מתי הזמן לקבלת החלטה? מה עושים אם לא ניתן לקבל את כל המידע הדרוש כדי להחליט? כמה לקחת בחשבון עצות חיצוניות אל מול הקול הפנימי? עמידה בתנאי לחץ ועוד.
  • ניהול סיכונים – מנהל טוב חייב לדעת לזהות סיכונים ולנהל אותם. כמו למשל: הכנת תוכניות מגירה, דיון בסיכונים לגבי פעולה שרוצים לבצע, איך לאתר מכשולים בדרך להצלחת פעולה וכדו'.

 

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל