מה השתנה בעולם הטיסות לחו"ל בימים אלו?

בעקבות המצב, ריכזנו עבורכם את הפעולות וההנחיות החשובות שצריך לקחת בחשבון בעת תכנון נסיעה לחו"ל.

היום יותר מתמיד, רבים מאיתנו חושבים על חופשה בחו"ל כדי להתרענן ולמלא מצברים. אך המציאות שכולנו חווים בחודשים האחרונים משפיעה גם על בחירת היעד ודרכי ההגעה אליו. כמו שבתקופת הקורונה טיסה לחו"ל הייתה כרוכה בביצוע התאמות, כך היום. הנה כל הדברים שחשוב לדעת בעת תכנון נסיעה לחו"ל במציאות הנוכחית.

לאיזה יעדים אפשר לטוס?

המטה לביטחון לאומי מפרסם רשימה מתעדכנת של מדינות אליהן אפשר לנסוע, וכאלה שמומלץ להימנע מהגעה אליהן: היעדים השונים מחולקים ל- 4 רמות סיכון, מרמה 1 שהיא הנמוכה ביותר (ללא אזהרת מסע) ועד רמה 4 שהיא הגבוהה ביותר (רמת איום גבוהה). כאשר מדובר ביעדים ברמה 4 ההמלצה היא לא לטוס אליהם, ולצאת מהם בהקדם במידה שכבר הגעתם אליהם. בנוסף, ישנם יעדים שבהם ישנה אזהרת מסע משולבת, המערבת מספר רמות סיכון שונות.

נכון לכתיבת שורות אלו, בתחילת ינואר 2024, רשימת המדינות שבהן רמת האיום היא הגבוהה ביותר כוללת את טורקיה, ירדן, מצרים, אינדונזיה ועוד. גם החלקים הדרומיים של תאילנד מסווגים כרמה 4, והם לא כוללים את האזורים המתויירים במדינה שבהם קו-פנגן וקו-סמוי. ברמה 3 נכללות מדינות כגון דרום אפריקה, בוסניה, אלבניה, מרוקו ועוד. לעומתן, ברשימת המדינות שבהן נכון לכתיבת שורות אלו אין אזהרת מסע נכללות יפן, סינגפור, דרום קוריאה, פולין, רומניה, צ'כיה, קנדה, ארה"ב, קולומביה, מקסיקו, נפאל ועוד.

הרשימה המלאה מתעדכנת באופן שוטף באתר המטה לביטחון לאומי – חשוב להיעזר בה בעת בחירת היעד ובסמוך למועד הטיסה.

איזה חברות טסות לישראל וממנה?

בתחילת המלחמה חברות התעופה הזרות הפסיקו את הטיסות לישראל וממנה. מאז, ככל שחלפו הימים וחזרנו לשגרה, גם חברות התעופה הזרות חזרו בהדרגה. נכון לכתיבת שורות אלו, ישנן 63 חברות תעופה שמפעילות טיסות ישירות מישראל ל- 56 מדינות. ברשימת החברות נכללות כמובן חברות התעופה הישראליות אל-על, ארקיע וישראייר. גם במקרה הזה, חשוב להתעדכן באופן תדיר ולקחת בחשבון מצב שבו עשויים להיות שינויים או ביטולי טיסות בעקבות המצב.

מהם כללי ההתנהגות המומלצים בחו"ל?

על רקע המלחמה, המטה לביטחון לאומי פרסם רשימת המלצות להתנהלות בחו"ל. הנה כמה מהמרכזיות שבהן:

  • בעת תכנון הטיול – להימנע מטיסות שעוברות מעל מדינות אויב (שבהן סוריה, לבנון, איראן, עיראק ותימן) ומעל מדינות שאינן מקיימות קשרים עם ישראל ובהן רמת האיום גבוהה (כגון לוב, פקיסטן ואפגניסטן).
  • לבדוק האם מתוכננות במקומות הביקור הפגנות ומחאות אנטי ישראליות – ולהתרחק מהן.
  • לגלות ערנות להתרחשויות השונות ולנהוג בזהירות המתבקשת.
  • להצטייד מראש בספרי הטלפון של שירותי החירום ושל שגרירות ישראל ביעד.
  • להימנע מהחצנת סממנים ישראלים.
  • להימנע משיח אודות השירות שלכם במערכת הביטחון.
pexels

רכישת כיסוי ביטוחי מתאים

חוסר הוודאות שאנחנו חווים בחודשים האחרונים מחדד את חשיבותה של היערכות מתאימה למקרי חירום, בארץ וגם במהלך השהייה בחו"ל. במסגרת היערכות זו, חשוב לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל כדי לקבל את המענה הרפואי הטוב ביותר ברגע האמת: הרובד הבסיסי של פוליסת ביטוח נסיעות מכסה מגוון הוצאות רפואיות עבור רכישת תרופות, ביקור רופא, ניתוחים, אשפוזים ועוד במהלך השהייה בחו"ל.

לצד הרובד הבסיסי, במסגרת ביטוח נסיעות הפניקס smart travel ניתן לרכוש הרחבות בתשלום בהתאם לצרכי הנסיעה, דוגמת כיסוי מקיף לכבודה, כיסוי ייעודי לגניבת סמארטפון, מצלמה או טלפון נייד וכיסוי ייעודי לספורט אתגרי. בנוסף, ניתן לרכוש הרחבת ביטול או קיצור נסיעה שמעניקה החזר לכיסוי הוצאות במגוון תרחישים, שבהם ביטול הנסיעה בעקבות מצב רפואי או בעקבות התייצבות לצו 8 / צו 9, בהתאם לתנאי הפוליסה.

בעת רכישת ביטוח נסיעות חשוב לוודא שהוא מתאים לצרכים שלכם, ובמידת הצורך לרכוש הרחבות מעבר לרובד הבסיסי. ומה בנוגע להיקף הכיסוי של הרובד הרפואי? חשוב לוודא שהכיסוי הרפואי אינו מוגבל בתקרה, כדי שברגע האמת לא תיאלצו לממן מכיסכם הוצאות רפואיות יקרות. כדי לאפשר לכם לטוס בראש שקט, ביטוח נסיעות לחו"ל של הפניקס כולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא הגבלת סכום (למעט מצב רפואי קיים) – וללא תשלום השתתפות עצמית.

כדי לטוס לחו"ל בראש שקט, היום יותר מתמיד חשוב להתעדכן בהנחיות השונות, לתכנן את הנסיעה בהתאם ולרכוש ביטוח נסיעות שיענה על הצרכים הייחודיים שלכם. שתהיה חופשה מהנה ובטוחה.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל