חוויתם רשלנות רפואית בזמן טיפול רפואי בחו"ל? ממשו את זכויותיכם!

נסעתם לחו"ל לצורך טיפול רפואי שבוצע ברשלנות? נפצעתם במהלך טיול בחו"ל וקיבלתם טיפול לא ראוי? ייתכן שאתם זכאים לפיצויים עקב רשלנות רפואית. במצבים של רשלנות רפואית אשר בוצעה בחו"ל החוקים עשויים להיות שונים, לכן חשוב לדעת מהן הזכויות והאפשרויות העומדות לרשותכם. מהי רשלנות רפואית ומהם סוגיה השונים? איך אפשר לתבוע על רשלנות רפואית שבוצעה בחו"ל? ריכזנו במאמר שלפניכם תשובות לשאלות האלו ועוד מידע חשוב שאתם צריכים לדעת. בואו נתחיל.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא סוג של רשלנות מקצועית שבמסגרתה ספק שירותי בריאות, כמו רופא, אחות או גורם רפואה אחר, לא נתן טיפול רפואי נאות וגרם לנזק למטופל. ההגדרה של רשלנות רפואית מתקיימת רק כאשר פעולותיו של הגורם הרפואי אינן מתאימות לרמת הטיפול הסבירה המצופה ממנו, וגרמו לנזק ישיר למטופל. לרשלנות רפואית עלולות להיות השלכות חמורות, כמו הוצאות רפואיות נוספות, כאב וסבל, ובמקרים חמורים נזק קבוע או מוות. בתגובה לרשלנות רפואית אפשר להגיש תביעה משפטית לקבלת פיצויים. לקבלת מידע על רשלנות רפואית היכנסו לאתר Rlaw או היעזרו בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום.

כיצד תובעים על רשלנות רפואית במקרה של הליך רפואי שבוצע בחו"ל?

תביעות על רשלנות רפואית עשויות להיות מורכבות, שכן הן דורשות עדות של מומחים וראיות מהותיות. אנשים אשר מאמינים כי חוו מקרה של רשלנות רפואית צריכים להתייעץ עם עורך דין מוסמך כדי לקבוע את האפשרויות המשפטיות שלהם.

העניין מסובך אפילו יותר כאשר מדובר ברשלנות רפואית שהתבצעה בחו"ל, בעת הליך רפואי מתוכנן כמו ניתוח בריאטרי שהסתבך או טיפול לקוי עקב מקרה חירום במהלך טיול. במקרים אלו, החוק הבין לאומי קובע שהדיון בעניין התביעה יתקיים במדינה שבה בוצע הטיפול ונגרם הנזק, ולכן מומלץ אף יותר להיעזר בשירותיו של משרד עורכי דין ישראלי כדי לקבוע האם אפשר להגיש את התביעה בארץ, שכן תביעה המתקיימת בחו"ל נעשית לפי החוקים של המדינה הזרה ולרוב נדרש ייצוג של עורך דין מקומי, מה שמביא יתרון לנתבע.

יש שני מקרים שבהם אפשר לתבוע בבית המשפט הישראלי בגין רשלנות רפואית שהתבצעה בחו"ל:

  • אם הנתבע הגיע לארץ ומסמכי התביעה נמסרו לו בעת שהותו בארץ.
  • אם הנתבע מסכים שהתביעה תתבצע בבית משפט ישראלי.

במקרים אלו, בית המשפט הישראלי ידון בתביעה, אך על פי החוקים של המדינה שבה בוצעה הרשלנות.

סוגי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מתבטאת במגוון מקרים:

  • אבחון שגוי או איחור באבחון – חוסר אבחון של מצב רפואי או עיכוב באבחון אשר עלולים לגרום להחמרה במצבו של המטופל או לצורך בטיפול נרחב יותר.
  • שגיאות בניתוח – שגיאות בניתוח עשויות לנוע בין ביצוע הליך שגוי להשארת מכשירים או חפצים זרים בתוך גופו של המטופל בסוף הניתוח.
  • שגיאות הרדמה – מתן מינון שגוי של חומר הרדמה, חוסר מעקב אחר הסימנים החיוניים של המטופל במהלך הניתוח ועוד.
  • שגיאות תרופתיות – טעויות במתן טיפול תרופתי כמו רישום תרופה שגויה, מינון שגוי או חוסר התחשבות באינטראקציות אפשריות עם תרופות אחרות או ברגישויות של המטופל.

לסיכום

רשלנות רפואית היא כל פעולה של גורם רפואה שבוצעה באופן לא סביר וגרמה נזק למטופל, כמו שגיאות במהלך ניתוח, איחור באבחון או אבחון שגוי, שגיאות במתן תרופות ועוד. לרוב תביעות רשלנות רפואית שבוצעו בחו"ל ייבדקו במדינה שבה בוצע ההליך הרפואי, אך במקרים מסוימים אפשר לתבוע את בית המשפט הישראלי ולנהל את התביעה בארץ. בכל מקרה מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין ישראלי, ובמקרה הצורך גם בעורך דין מהמדינה שבה בוצעה הרשלנות, כדי ליישב את הליך התביעה ולקבל את התגמולים עקב הרשלנות והנזק שנגרם.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל