רשלנות רפואית: זה עלול לקרות גם בחו"ל!

מדי שנה מוגשות לבית המשפט תביעות רבות בגין רשלנות רפואית שגרמה נזק למטופלים בישראל. אבל מה עושים במקרה של רשלנות רפואית בחו"ל? אין ספק כי מדובר במצב מורכב יותר המעורר שאלות בקרב מי שנעשה לו עוול מסוג זה. היכן מתנהלות תביעות של רשלנות רפואית שקרתה לאזרחים ישראליים בחו"ל, איך נכון לטפל במקרה כזה ומי איש המקצוע הנכון שכדאי לפנות אליו? על שאלות אלה ועוד נענה לכם במאמר הבא.

נתחיל בהגדרה – מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מתייחסת לרשלנות של אנשי מקצוע העוסקים בתחום הבריאות שלא סיפקו רמת טיפול העומדת בסטנדרטים המקובלים, ושבעקבותיה נגרם למטופל נזק בלתי הפיך, פציעה או אפילו מוות. רשלנות רפואית יכולה להיגרם בגלל אנשי מקצוע מסוגים שונים בתחום הבריאות, כמו רופאים, רופאי שיניים, אחים ואחיות, פרמדיקים, סניטרים, מזכירים רפואיים ועוד. מידע נוסף על רשלנות רפואית והשלכותיה המשפטיות תוכלו לקרוא באתר rlaw, המתמחה בנושא.

מקרים של רשלנות רפואית יכולים לבוא לידי ביטוי במגוון אופנים. למשל, מקרה נפוץ של רשלנות רפואי קשור באבחון שגוי או איחור באבחון, מה שעלול לגרום למוות אשר היה נמנע אילו היה נעשה אבחון של המצב הרפואי בזמן. דוגמה נוספת היא טעות בניתוח, אשר גרמה להשלכות חמורות על בריאותו ועל רווחתו של המטופל. מקרים של רשלנות רפואית יכולים להיות מורכבים ולעיתים דורשים חוות דעת של רופאים מומחים כדי לקבוע את רמת הטיפול ולהדגים כיצד הפעולות שהתבצעו חרגו מהסטנדרט המקובל. אפשר לנקוט צעדים משפטיים כדי לדרוש פיצוי הולם על העוול שנגרם לקורבן ולחייב את הגורמים המטפלים לקבל אחריות על רשלנותם.

מה עושים אם חווינו רשלנות רפואית בחו"ל?

כל רופא, אח או חבר בצוות רפואי בכל מקום בעולם מחויב לתת למטופליו טיפול מקצועי והולם, אך לא תמיד כך המצב. אם חוויתם רשלנות רפואית בעת שהותכם בחו"ל, בראש ובראשונה עליכם לאסוף את כל המסמכים הרפואיים המתעדים את הטיפול שעברתם. בשלב השני, תצטרכו להעביר את המסמכים לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, כדי שיוכל לקבוע אם יש לכם עילה לתביעה או לא. שימו לב שאתם פונים לעורך דין בעל ניסיון בטיפול במקרים של רשלנות רפואית בחו"ל , כי הוא זה שיוכל לבדוק מה אומר החוק המקומי על מקרה הרשלנות הספציפי שעברתם. חשוב שתדעו שהיעדר היכרות עם החוקים הספציפיים במדינה שבה נפגעתם יכול לחבל בתביעה שלכם ולהוביל להפסד, ולכן החשיבות בבחירת עורך הדין היא קריטית למדי.

תהליך התביעה

כדי להמשיך לתהליך תביעה, עליכם לבנות את התיק יחד עם עורך הדין שלכם. בניית התיק כוללת, בין היתר, קבלה של חוות דעת רפואית מטעם רופאים מקצועיים ושל עורכי דין מקצועיים ומנוסים שיש להם הבנה חוקתית של המדינה שנגרמה בה הרשלנות הרפואית. כמו כן, יש צורך לתרגם את התיעוד הרפואי שקיבלתם כך שיתאים לשפה המקומית. חשוב לומר כי תהליך התביעה הוא לא עניין מהיר, והוא עשוי לקחת זמן מה. בארץ למשל, תביעות רשלנות רפואית לוקחות בממוצע שנתיים ולרוב הן מסתיימות בפשרה בין שני הצדדים.

לסיכום

רשלנות רפואית, בין שהיא מתרחשת בארץ ובין שהיא מתרחשת בחו"ל, היא תמיד מצב לא נעים ומורכב. אולם כאשר רשלנות כזו מתרחשת בחו"ל, התהליך עשוי להיות מורכב אף יותר ולדרוש מכם פנייה לגורמים מקצועיים הבקיאים בחוק המקומי. לשם כך, אנחנו ממליצים לפנות למשרד עורכי דין מקצועי ומנוסה שילווה אתכם בתהליך יד ביד עד לפיצויים המיוחלים. רק בריאות!

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל