טאיפיי (טיוואן) אטרקציות מומלצות

טאיפיי בירת טייוואן – מה כדאי לעשות בחופשה?

מתכננים טיול לטאיוואן? במדריך מפורט זה תמצאו את כל המידע למטייל על טאיפיי (טאיפה), עיר הבירה של טיוואן – החל ממידע על אטרקציות תיירותיות בטאיפה או טילים מאורגנים בטיוואן היוצאים מהעיר (כולל סרטוני וידאו ולינקים להזמנת כרטיסים) ועד לטיפים חשובים ומידע למשפחות המתכננות להגיע אל טאיפיי עם ילדים

טאיפיי או טאיפה (Taipei) היא בירת טייוואן והיא שוכנת בצד הצפוני ביותר של האי באגן שבין רכס הרי ינגמינג והרי המרכז. כ-2.6 מיליון תושבים חיים בבירה, והיא האזור המנהלי הרביעי בגודלה בטיוואן, אחרי ניו טאיפיי, גאושיונג (Kaohsiung) וטאיג׳ונג (Taichung). עם זאת, האזור הרחב יותר של טאיפיי, הכולל גם את מרכז טאיפיי סיטי ואת ניו טאיפה סיטי וג׳ילונג (Keelung), היא המוקד האורבאני הגדול ביותר בטיוואן הכולל כ-7 מיליון תושבים. טאיפיי משמשת כמרכז הכלכלי, התרבותי והממשלתי של האי טאיוואן

טיול בטאייוואן – מידע למטייל

לינה

ראו כתבה מורחבת – טאיפה – מלונות מומלצים למשפחות בבירת טיוואן

השכרת רכב

ראו כתבה מורחבת –  השכרת רכב בטיוואן – מידע והשוואת מחירים

טאיפיי – מידע כללי

בשנת 1884, מושל שושלת צ׳ינג, ליו מינגצ׳ואן, החליט להעביר את עיר הבירה של טאיוואן לטאיפיי, וימיה המנומנמים של העיר – שעד אז ששימשה יותר כשוק – הגיעו לסיומם עם היווסדם של משרדי הממשלה וזרימתם של עובדים ממשלתיים. טאיפיי נותרה כבירת טיוואן כאשר המדינה זכתה למעמד מחוזי בשנת 1885. מאחר שטאיפיי שוכנת בצפון המדינה – סמוך לשכנה הצפונית יפן – טאיפה המשיכה לשגשג כאשר טייוואן סופחה ליפן בשנת 1895. אולם, בזמן שטאיפיי עברה את תהליך המודרניזציה שלה, מעט מאוד תשומת לב ניתנה לשימור סגנון האדריכלות הסיני שלה ורבים מהבניינים הישנים, כולל חומות טאיפיי, נהרסו.

מצד שני, מספר ניכר של בניינים מרשימים בסגנון אירופאי נבנו ע״י השליטים היפנים, כמו הארמון הנשיאותי (Presidential Palace), האוניברסיטה הלאומית של טייוואן (National Taiwan University). הסגנון האדריכלי של העיר, עם זאת, סבל משפל נוסף כאשר ממשלת הקוומינטנג הסינית השתלטה על האזור בשנת 1945. כדי להתמודד עם מיליוני הפליטים שהגיעו לעיר, אזורי מגורים זמניים הגיחו בכל העיר. מאוחר יותר, אלה הוחלפו במבני הבטון בסגנון הסובייטי. המבנים המכוערים האלה נחשבו טיפוסיים לטאיפיי עד לפני כמה עשורים.

בשנות ה-1980, הכלכלה של טייוואן החלה לפרוש כנפיים. השכר עלה וכדי לספק את השוק האמיד והמתוחכם, טאיפיי החלה לעבור טרנספורמציה והקימה שדרות רחבות שזורות עצים, מבני מגורים באיכות גבוהה ומסעדות ובתי קפה אופנתיים. העיר החלה לפרוח ומעולם לא הביטה לאחור מאז.

טאיפיי של היום היא עיר גדולה, יפה וגאה של כ-2.5 מיליון איש (כ-7 מיליון כולל הפרברים) והיא מתאפיינת באנשים ידידותיים וברחובות בטוחים. היא אמנם לא במקומות הראשונים ברשימת היעדים התיירותיים, אבל זהו עדיין מקום מרתק שבו כדאי לבקר. יתירה מזאת, למרות גודלה, טאיפיי אינה עיר של אזורים קשים הנחשבים ללא בטוחים, גם לא בשעות לילה, וזה לכשעצמו הוא דבר מאוד אטרקטיבי עבור משפחות שמתכננות להגיע אל טאיפיי עם ילדים כנקודת ההתחלות של טיול משפחות בטאייוואן.

אזור הדאונטאון בטאיפה מחולק מבחינה תרבותית למזרח ומערב. מערב טאיפה מתאפיין ברחובות צרים ובמוכרים העומדים בצד הכביש בדוכנים. מזרח טאיפיי, לעומת זאת, הוא אזור של מרכזי קניות קלאסיים, בוטיקים שיקיים ומסעדות ובתי קפה אופנתיים, המזכירים את הסגנון המצוי בערים קוסמופוליטיות כמו טוקיו, פריז או ניו יורק

אטרקציות בטאיפה

טיול מודרך בטאיפיי – חצי יום 

חוץ מהעובדה שבטאיפיי תמצאו את הסטארבקס הגבוה ביותר ואת המעלית המהירה ביותר בעולם, טאיפיי היא עיר שמלאה בתרבות סינית עתיקה. הצטרפו לסיור קבוצתי מודרך (עם מדריך מקומי דובר אנגלית) בן 4 שעות החוקר את המטרופולין שוקק החיים הזה.

בדרך תראו אתרי הנצחה, גנים מטופחים, אמנות אימפריאלית ועוד מקומות ששווה להציג באלבום החופשה שלכם.

בקרו באולם הזיכרון צ׳יאנג קאי-שק (Chiang Kai-Shek Memorial Hall), אנדרטה מרשימה לזכר מנהיג סיני גדול השוכנת בגן מטופח ללא רבב עם בריכות מים ופסל של הנשיא צ׳יאנג. תלמדו את הסיפור מאחורי מקדש הקדושים המעונים (Martyrs' Shrine) שהוקדש לגיבורי המלחמה הסינים. אם יתמזל מזלכם, תוכלו לראות את טקס החלפת השומרים המתרחש בכניסה הראשית בכל שעה עגולה. (אם אתם מגיעים אל טאיפה עם ילדים – נסו לעשות מאמץ מיוחד עבורם להגיע בשעה עגולה)

האוסף הגדול ביותר בעולם של אוצרות אמנות סיניים ממתין לכם במוזיאון הארמון הלאומי (National Palace Museum). גלו את כל הפרטים המעניינים על התערוכות החשובות ביותר בעולם דובר הסינית. האוסף גדול מכדי להציג אותו במלואו, ולכן הפריטים מוחלפים מעת לעת וכל ביקור יחיד ומיוחד במינו.

המבנה הסיני הקלאסי הגבוה ביותר בעולם יגרום לכם להרגיש קטנים במלון ׳גראנד׳ (Grand Hotel). בגובה 87 מטר, זה היה הבניין הגבוה ביותר של טייוואן בין השנים 1973 – 1981. סיימו את הסיור במקדש שינגטיאן (Xingtian Temple) המוקדש לקדוש הפטרון של עסקים, גואן יו.

להזמנת טיול מודרך בטאיפה בירת טאייוואן


סיור ערב בטאיפיי עם ארוחת ערב 

סיור ערב בטאיפיי יאפשר לכם לראות את העיר הזוהרת בשעת דמדומים. ממקומות תפילה מקודשים ועד גורדי שחקים מודרניים, זהו סיור המשלב ישן וחדש. אוהבי אוכל בעיקר ייהנו מהחוויה הזו, הכוללת ביקור בשוק לילה אותנטי ובמסעדה מקומית מפורסמת.

הסיור מתחיל במקדש לונגשאן (Longshan Temple) המרהיב. המדריך המומחה שלכם ייתן לכם מספיק זמן להעריך את הבניין הקדוש הזה לפני הביקור בשוק הלילה של רחוב Huaxi. המקום שוקק החיים הזה מלא במסעדות היסטוריות ובאוכל רחוב נהדר. נסו כמה מהמטעמים המקומיים האהובים, כשהפוקוס הוא על מרכיבים המתאימים לעונה וטעמים טייוואנים מיוחדים.

אל תאכלו יותר מדי כי התחנה הבאה היא המסעדה המקומית דין טאי פונג (Din Tai Fung), המגישה את אחד הדמפלינגז הטובים ביותר בעולם. למעשה, הם כל כך טובים שעכשיו יש להם סניפים בלמעלה מתריסר מדינות. בסיום הסיור, המדריך יוריד אתכם בטאיפיי 101, הבניין האיקוני ששום ביקור בטאיפיי אינו שלם בלעדיו, בעיקר כשהוא מואר על רקע שמי הלילה. אם אתם מתכננים טיול בטאיפה עם ילדים קטנים – שימו לב שהטיול הזה מסתיים בשעה מאוחרת.

להזמנת טיול מודרך בטאיפיי בערב


מצפה טאיפיי 101 Taipei 101 Observatory

למרות שהתואר ״הבניין הגבוה ביותר בעולם״ שייך לבורג׳ ח׳ליפה שבדובאי, טאיפיי 101 שומר עדיין על מעמדו כאחד הבניינים הגבוהים ביותר בעולם. עם נוף פנורמי נקי של הבירה, וקומת תצפית שאליה מגיעים עם אחת המעליות המהירות ביותר בעולם, לא תמצאו דרך יותר טובה להתבונן בנוף של טאיפיי מאשר מהתצפית בקומה ה-89 של הבניין.

המעלית מגיעה בתוך 37 שניות בלבד מקומת הכניסה בקומה החמישית ועד קומת התצפית – זו מהירות של כמעט 100 קמ״ש.

טאיפיי לא מלאה בגורדי שחקים כמו אלה שאפשר למצוא בערים כמו הונג קונג או סינגפור – מה שהופך את חווית התצפית לקסומה עוד יותר. תוכלו להביט מגבוה על האטרקציות בטאיפיי שבהן ביקרתם או שאתם מתכוונים להגיע אליהן, כמו אולם הזכרון סון יאט סן (Sun Yat Sen Memorial Hall) או כיפת טאיפיי (Taipei Dome), ולהביט אל עבר האופק ללא הפרעה. ואם מזג האוויר נעים, תוכלו לטפס למרפסת החיצונית וליהנות מהבריזה בעודכם שואפים את המראות. אם אתם מגיעים אל טאיפיי עם ילדים – זוהי אטרקציה מומלצת בהחלט.

להזמנת כרטיסים למצפה טאיפה 101

מוזיאון הארמון הלאומי של טייוואן – כניסה ללא תור

תמצאו במוזיאון הארמון הלאומי בטאיפה גילופים באבן החן ירקן שראשיתם בתקופה שלפני בוא השושלות הסיניות, וכן פעמונים מברונזה מהמאה התשיעית לפני הספירה, ומגילות בגובה של יותר משישה מטרים.

אוסף הענק שלהם כולל כמה מהעבודות החשובות שמקורן בסין, כולל ציורים של הואנג גונגאנג, מאו גונג דינג ואת אחד החפצים החשובים ביותר במוזיאון – כרוב מהוקצע העשוי כולו מאבן ירקן.

יש כאן למעלה מ-3,000 עבודות קליגרפיה, והמוזיאון מאכלס את ה- Siku Quanshu של שושלת צ'ינג, האוסף הגדול ביותר של ספרי היסטוריה סינית. אם אתם אוהבים עבודות קרמיקה, תוכלו למצוא פסלים ואגרטלים בכל פינה במוזיאון.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הארמון הלאומי בטאיפה

טיולים בטאייוואן מטאיפיי

החוף הצפוני של טייוואן – טיול מטאיפיי 

זהו סיור מודרך מטאיפיי של 4 שעות שייקח אתכם למסע לאורך החוף הצפוני של טייוואן לכמה מהאטרקציות התיירותיות המפורסמות והמרשימות ביותר של טייוואן. הסיור כולל ביקור בפארק צ׳ונג צ׳נג (Chung Cheng Park), הידוע בשל פסל אלת הרחמים (Goddess of Mercy) ומבט פנורמי לעבר נמל קילונג (Keelung) המפורסם – אחד הנמלים ההיסטוריים החשובים בטייוואן.

תוכלו. גם לראות את תצורות הסלע הטבעיות המפורסמות בפארק הגיאולוגי יהליו (Yehliu Geopark). סלעים אלה עוצבו על פני אלפי שנים מכוח איתני הטבע והסחף העניק להם את הצורות האמנותיות, הכוללות סלע בצורת ׳ראש מלכה׳ (Queen’s Head). המיקום הציורי של הפארק ליד האוקיינוס גם הופכים אותו למקום נהדר שממנו אפשר לצלם תמונות טובות. אם אתם מגיעים אל טאיפיי עם ילדים ומעוניינים לראות קצת נופים של צפון טאייוואן בלי להסתבך עם תחבורה – זוהי דרך מעולה לכך.

להזמנת טיול מטאיפה לצפון טייוואן


טיול מטאיפה בכפר ג׳יופן ובחוף הצפוני 

צאו מהרעש של טאיפה אל שלוות הכפר עם סיור מודרך בכפר ג׳יופן היפהפה השוכן על החוף הצפון-מזרחי של טייוואן. הכפר שוכן בראש מערכת של צוקים מהממים המשקיפים על הים הסיני המזרחי והוא מלא בהיסטוריה עשירה של מכרות זהב ואורח חיים כפרי פשוט שמהווה מפלט נהדר לתיירים המחפשים משהו שונה.

במהלך הסיור תראו את תצורות הסלע המרשימות שנוצרו במהלך העידנים, מפרצים עוצרי נשימה, אזורי הר שופעים בירק ואת השרידים הדרמטיים של מה שהיה פעם מכרה זהב גדול.

הסיור מושלם למי שמחפש לחוות את היופי השקט של טיוואן. הסיור מתחיל בדאונטאון טאיפיי ולוקח אתכם דרך נופים פנורמיים נרחבים, עם מדריך מקומי דובר אנגלית הבקיא בהיסטוריה השזורה בנוף.

בהגעה לג׳יופן, תבינו מייד למה המקום נחשב לאוצר תרבותי. הכפר, השוכן בינות מדרונות סלעיים ומשקיף אל החוף, מלא בקסם של סיפורי אגדות ויופי פסטורלי – אטרקרציה מומלצת מאוד עבור משפחות שמגיעות אל טאיפיי עם הילדים.

לאחר שתסקרו את הכפר, תילקחו לסיור מרשים בשרידים המצויים על פני 13 רמות. מכרה הזהב לשעבר הוא בעל מראה דיסטופי ובתוכו חבויה ההיסטוריה המרתקת של השגשוג הכלכלי שהוא היה במקורו.

סיור מודרך בכפר ג׳יופן וצפון טייוואן


סיור אמנויות פולקלור בטאייוואן

אם יש לכם תשוקה לאמנות ויצירה, זה הסיור בשבילכם. מדריך מקומי מומחה ינחה אתכם בטיול מודרך בטאייוואן מטאיפיי ויראה לכם את המקדשים העתיקים המשופצים, אחר כך תתנסו בסדנת קרמיקה מסורתית.

התחנה הראשונה היא Sanxia. כאן תיוודעו להיסטוריה של מקדש זושי (Zushi Temple). העיירה הקטנה הזו, בעלת הסמטאות הצרות, השוכנת דרום-מערבית לטאיפיי עברה תהפוכות בתקופת סוף מלחמת העולם השנייה. הודות לעבודות שיפוץ דקדקניות, מקדש זושי שהוא האטרקציה המרכזית שלה, הוא מקום שאפשר שוב לבקר בו. המקום הזה, שנבנה עם תשומת לב מרובה לפרטים, מוקדש לצ׳נג צ׳או יינג משושלת סונג. בדקו את האבנים החקוקות, את עמודי הברונזה ואת הפסלים העשירים בפרטים. חושו את המבט החודר של אריות האבן של המקדש ושאפו את הניחוח של חריטות עץ עתיקות. ודאו שיש איתכם מצלמה.

מכאן, הסיור מוצא את דרכו לעיירה הקטנה יינגה (Yingge) השוכנת 30 דקות דרומית לטאיפיי. זהו גם המרכז של צפון טייוואן ליצירות קרמיות. נסו את ידכם באמנות וקחו איתכם הביתה את היצירה שהכנתם. אם אתם מתכננים חופשה בטאיפה עם הילדים – זו הזדמנות ליצור יצירה משפחתית.

תוכלו לראות כאן גם רפליקות ציורי פורטרט של מינג (1368-1644) ושל צ׳ינג (1644-1911). שקלו לקחת איתכם הביתה סט כלי תה חדש מקרמיקה מדוכני עבודת היד.

להזמנת טיול בטייוואן – אמנות מסורתית


סיור בפארק הלאומי יאנגמינגשאן ובמעיינות החמים 

הפארק הלאומי יאנגמינגשאן הוא אחד המקומות היפים ביותר בטייוואן. סיור זה יוצא מטאיפיי ולוקח אתכם לנקודות המרכזיות בפארק – תנו למדריך המומחה להראות לכם את האתרים ולספק לכם מידע לגבי מקומות שוודאי הייתם מפספסים אם הייתם מטיילים בפארק באופן עצמאי.

הפארק שווה ביקור בכל עונה. באביב תוכלו לראות את העושר של הפרחים, כולל פרחת הדובדבן המפורסמת, בזמן שבסתיו תוכלו להצטלם על רקע מדהים של עצי המייפל האדומים. כשאתם הולכים בפארק, תהיו עדים לפעילות הגיאוטרמית המדהימה והמפורסמת של הפארק. עשן גופריתי וערפל עולים מהסדקים הקטנים שבאדמה ומי המעיינות החמים ממתינים לטבילה. אם אתם מתכננים חופשה בטאיפיי עם הילדים – שימו לב שרחצת ילדים במים החמים עלולה להיות מסכנת ועליכם לברר זאת מבחינה רפואית לפי גיל הילדים.

כמו כן, אתם עשויים לראות בעודכם כאן את הסלעים הצהובים הבהירים, אבל זכרו שלא כל מה שמנצנץ הוא זהב. אלה בעצם אבני קריסטל גופריתי. הן יפות אבל חסרות שווי כספי.

להזמנת טיול מטאיפה לפארק הלאומי יאנגמינגשאן


חוויית פנסי שמיים בפינגשי וסיור בשיפן 

העיירה השקטה פינגשי השוכנת ברובע שיפן (Shifen District) סוחפת אליה המוני תיירים מדי שנה, סמוך לשנה הסינית החדשה. העיירה מפורסמת בפסטיבל פנסי השמיים (Sky Lantern Festival) שבו מנורות צבעוניות, ועליהן תקוות ואיחולים שאנשים כתבו עליהן, מאירות את השמיים כשהן פורחות למעלה עם בלונים מיוחדים. בסיור הזה שיוצא מטאיפה ונמשך 4 שעות, תכירו את ההיסטוריה של פינגשי וכן את המקומות האהובים ביותר בעיירה, כמו ה״רחוב הישן״ (Old Street), מפל המים שיפן (Shifen Waterfall) וכן תחנת הרכבת של שיפן (Shifen Railway Station).

המסורת של פנסי השמיים מקורה בזמנים קשים, שבהם על מנת להרגיע את בני משפחתם ולהודיע להם שהם בחיים או שלא נבזזו, נהגו התושבים לשלוח מנורות לשמיים. במהלך הזמן, המנהג המשיך והפעם כדי להרחיק רוחות זדוניות או לחילופין, כדי להתפלל ליבול טוב. היום, המנהג מסמל שלום, לצד העובדה שזהו מראה יפהפה. אז השיגו לעצמכם מנורה פורחת, רשמו בה את מה שליבכם מייחל לו, והעיפו אותה לשמיים – זוהי חוויה שאסור לפספס, במיוחד אם אתם מתכננים להגיע אל טאיפה עם ילדים

לכו לאורך רחוב שיפן הישן (Shifen Old Street) ובקרו בתחנת הרכבת של שיפן (Shifen Railway Station). כאן תוכלו לראות את הקטע של המסלול בן 12.9 הקילומטרים שנבנה בתחילת המאה ה-20  להעברת פחם. ראו את הבתים הבנויים לאורך המסילות ואת המקומיים בעבודתם היומיומית. האווירה הנוסטלגית של הנקודה הופכת אותה ליעד מאוד פופולרי להסרטה.

תראו גם את ׳מפלי הניאגרה של טייוואן׳ – מפל שיפן (Shifen Waterfall). כמות עצומה של מים נשפכת כאן אל תוך בריכה שדרכה אפשר לראות קשתות צבעוניות בשמש. ערפל דק יוצר אווירה מיסטית גם ביום אפור, כך ששווה להגיע לכאן בכל תנאי מזג אוויר.

להזמנת טיול מטאיפיי לפינגשי ושיפן


סיור מודרך מטאיפיי – אגם אלף האיים ומטע התה פינגלין 

טיול מודרך מטאיפה אשר עובר בחלק מהנופים המרהיבים ביותר בטייוואן, ומלמד אתכם הכל אודות תרבות התה המקומית, ומראה לכם כיצד מגדלים את זני התה המפורסמים של האזור. זה סיור מושלם לשוחרי תה וכן לאוהבי הטבע. ובנוסף, הסיור כולל איסוף וחזרה לבתי מלון בטאיפיי.

בעודכם מתקרבים לאגם אלף האיים, תבינו מנין בא שמו: המים הכחולים בהירים מלאים באיים ירוקים מלאי צמחייה בגדלים ובצורות שונים. השטח הטבעי והאקלים המקומי הופכים את האזור למקום מושלם לגידול תה.

מחוז פינגלין הוא אזור הגידול העיקרי לזנים שונים ופופולריים של תה. מטעי התה ממלאים את האזור ההררי ויוצרים נוף ירוק ושופע מיוחד במינו. פינגלין נמצאת כשעה בלבד מטאיפיי והנוף בדרך עוצר נשימה. העיירה היא גם שער למי שמחפש מרגוע הרחק מהעיר.

רוצים לדעת מה קורה לכל עלי התה האלה? מוזיאון התה של פינגלין (Pinglin Tea Museum) הושכן סמוך לנהר ביישי (Beishi River) היפהפה הוא יעד חובה לאוהבי התה. המוזיאון מכיל אוסף ענקי של חומרים העוסקים בתרבות התה והמוזיאון מחולק לאזורים שונים: ההיסטוריה של התה, הכנת תה ועלי תה. גלו כיצד התרבות התפתחה במהלך הדורות, למדו את הטקסים והמנהגים הסובבים את תרבות התה ולמדו על ההתפתחות המסחרית של המשקה.

להזמנת טיול מודרך מטאיפה לאגם אלף האיים ופינגלין

מזג אוויר בטאיפיי

החורפים בטאיפיי לחים אבל מידות החום נעימות ונעות בין 13-20 מעלות צלזיוס. כאשר נופלת קרה על טאייוואן, טאיפיי מושפעת מכך יותר מאשר טאיצ׳ונג או טאינאן (Tainan). הטמפרטורה הנמוכה ביותר שאי פעם נראתה בטאיפיי היא 0.2-, אבל נדיר שהטמפרטורה יורדת מתחת ל-5 מעלות צלזיוס. שלג מעולם לא ירד בטאיפיי, אבל שלג כן יורד בהרים הסמוכים.

הקייץ בטאיפה חמים וכמות נכבדה של גשם יורדת. מידות החום היומיות בקיץ בטאיפיי הן בד״כ 35 מעלות צלזיוס ובלילה כ-25 מעלות צלזיוס. הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה בעיר היא 39 מעלות צלזיוס.

עונת המונסון מגיעה לטייוואן במאי ועוזבת בספטמבר. בתקופה זו טאיפיי זוכה ל-70% מהגשמים שלה, כאשר החודש הגשום ביותר בטאיפיי הוא ספטמבר, עם כמות כוללת של מעל 350 מ״מ. טייוואן נמצאת במסלול הטייפונים ולפחות שניים תוקפים את האי מדי שנה בעוצמות משתנות.

טאיפיי
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל