דובאי

דובאי עם ילדים – המלצות למטייל ואטרקציות לטיול משפחות

דובאי היא אחת משבע האמירויות המרכיבות את איחוד האמירויות הערביות. דובאי גובלת באמירות שארג׳ה (Sharjah) מצפון ומדרום באבו דאבי. דובאי היא מעין עיר-מדינה עצמאית והיא האמירות המודרנית והפרוגרסיבית ביותר מבין כל האמירויות, עם קצב פיתוח גבוה, בעיקר בסקטורים של התיירות והסחר. דובאי צברה פופולריות כיעד תיירותי עולמי בשנים האחרונות, לתיירות מגוונת – החל מטיולי פנסיונרים וחופשות זוגיות ועד לטיולי צעירים ולמשפחות שמגיעות אל דובאי עם ילדים מרחבי העולם. זוהי עיר מדבר בעלת תשתית מעולה וחוקים יחסית ליברליים, בהשוואה למדינות ערב.

דובאי מתפארת בשירותים תיירותיים מהמדרגה הראשונה, מה שגרם לה להפוך במהירות ליעד פופולרי ולאחת הערים המתויירות ביותר בעולם. טיסה לדובאי מנתב"ג לוקחת כ- 3.5 שעות בלבד, והיא נהנית ממיקום מצוין בין אירופה למזרח הרחוק. דובאי נחשבת יעד תיירותי נהדר לעצירה קצרה לקניות, מסיבות, ים, מסעדות, אירועי ספורט ופעילויות תיירות אחרות. זוהי עיר עם הרבה סופרלטיבים – המהירה, הגדולה, הגבוהה והגדולה ביותר. למשל, יש בה את כמות המהגרים הגדולה ביותר בעולם. בשנת 2019, מתוך 3,355,900 תושבים בדובאי רק 263,450 היו אמירתיים (אזרחי איחוד האמירויות) וזו המגמה כבר שנים.

יום החופשה השבועי בדובאי הוא יום שישי. לאחר שנים בהן היה "זיג זג" בין סופי שבוע שחלו בשישי/שבת או בחמישי/שישי, מאז ספטמבר 2006, הונהג באופן מסודר סוף שבוע  ביום שישי ושבת עבור הסקטור הציבורי ובבתי הספר. יש מספר חברות שעדיין עובדות חצי יום בימי חמישי ויום מלא מלא בשבת, אבל החברות הגדולות יותר נוטות לאפשר מנוחה מעבודה עבור העובדים שלהם בימי שישי ושבת.

עוד על חופשה בדובאי

מלונות מומלצים בדובאי עם ילדים

פורטל דובאי למטייל – הכל על חופשה בדובאי

קניית דירהם (AED) של איחוד האמירויות לחופשה באיחוד

השכרת רכב בדובאי – מידע והסברים

מוניות בדובאי ותחבורה ציבורית באיחוד האמירויות

טיסות לאיחוד האמירויות – השוואת מחירים ומידע

אטרקציות בדובאי – מומלצות למשפחות עם ילדים

הפארקים ואתרי הנופש של דובאי Dubai Parks and Resorts

יש פארקי שעשועים רבים באזורים השונים של דובאי. הפארקים כוללים את MOTIONGATE™ דובאי, גני בוליווד דובאי (Bollywood Parks Dubai), לגולנד דובאי (LEGOLAND® Dubai) ופארק המים לגולנד (LEGOLAND® Water Park). אם אתם מגיעים אל דובאי עם ילדים – כדאי לבקר לפחות בפארק שעשועים אחד.

להזמנת כרטיסים לפארקי שעשועים בדובאי

דובאי פריים Dubai Frame

׳מסגרת דובאי׳ מכונה הפנים החדשות של דובאי, זוהי מעין מסגרת של תמונה בגודל של מבנה ענקי אשר מחזיקה בשיא של המסגרת הגדולה ביותר בעולם. האטרקציה מציעה למבקרים נופים ללא תחרות של החלק העתיק של העיר ושל האזורים החדשים והיא שוכנת ליד פארק השעשועים Stargate בגן זביל (Zabeel Park).

להזמנת כרטיסים לסיורים ואטרקציות בדובאי פריים

הסירות הצהובות The Yellow Boats

הסירות הצהובות היא חברת הפלגות בדובאי, המפעילה סיורי מים וטיולים לאורך המפרץ הפרסי. שם החברה מבוסס על הצבע הצהוב שהוא סימן ההיכר של הסירות הממונעות שהיא משכירה והמדים הצהובים של הסגל. אי אפשר לפספס אותם.

להזמנת הפלגות בדובאי בסירות הצהובות

גן הניסים של דובאי Dubai Miracle Garden

גן הניסים של דובאי משתרע על פני למעלה מ-72 אלף מ״ר והוא בין הגנים הטבעיים הגדולים ביותר בעולם. הגן הוא בית ללמעלה מ-50 מיליון פרחים ו-250 מיליון צמחים והוא שוכן ברובע דובאילנד (Dubailand).

זוהי ללא ספק אחת האטרקציות המומלצות עבור משפחות אשר מגיעות אל דובאי עם ילדים בכל הגילאים.

להזמנת כרטיסים לגן הניסים של דובאי

פארק המים אקווהונצ'ר Aquaventure Waterpark

פארק המים בדובאי הוא פארק מים מלא במתקנים מקפיצים, מגלשות וכל מה שיש לפארק מים טוב להציע, אבל בנוסף, הוא מציע מגוון גדול של חיי ים, ומפגשים עם כרישים, סטינג רייז ודולפינים – אטרקציה מושלמת עבור משפחה שמתכננת חופשה בדובאי עם הילדים.

להזמנת כרטיסים לפארק המים בדובאי

האקווריום והמצפה התת ימי של דובאי Dubai Aquarium & Underwater Zoo

המצפה התת-ימי של דובאי וגן החיות התת-ימי שוכנים בקניון דובאי (Dubai Mall). זהו המצפה התת-ימי הצף הגדול ביותר בעולם ואפשר למצוא בו אלפי יצורי מים ממלמעלה מ-140 זנים. יש בו גם את האוסף הגדול ביותר של כרישי חול נמריים בעולם. אם אתם מגיעים אל דובאי עם ילדים – אל תוותרו.

להזמנת כרטיסים למצפה התת ימי של דובאי

מוזיאון האשליות בדובאי Museum of Illusions Dubai

מוזיאון האשליות של דובאי מציע מגוון גדול של רגעים שווי אינסטגרם, כולל אשליות אופטיות משוגעות ומעשי קסמים שתהיו חייבים לראות כדי להאמין! האטרקציה נמצאת ליד נחל דובאי (Dubai Creek) והיא נחשבת אחת האטרקציות המובילות של דובאי למשפחות.

להזמנת כרטיסים למוזיאון האשליות של דובאי

גני בוליווד דובאי Bollywood Parks Dubai

אחת האטרקציות החדשות של דובאי היא שילוב של מוסיקה, אקשן ודרמה של מיטב קולנוע בוליווד – בירת הקולנוע ההודי.

להזמנת כרטיסים לגני בוליווד דובאי

לגולנד דובאי LEGOLAND® Dubai

לגולנד דובאי הוא פארק שעשועים מבוסס לגו לכל המשפחה. הוא מלא במתקנים אינטראקטיביים, מגלשות מים, דגמים וחוויות בנייה.

לגולנד דובאי שוכן בכביש שייח׳ זאייד, בין דובאי לאבו דאבי, זוהי אחת האטרקציות הראשיות של דובאי לילדים.

להזמנת כרטיסים ללגולנד דובאי

פארק המים לגולנד LEGOLAND® Water Park

האטרקציה החדשה של דובאי למשפחות מלאה באקשן מים, עם למעלה מ-20 מתקנים ואטרקציות על בסיס לגו. זהו יום המלא בכיף מלא דמיון עבור משפחה שמתכננת חופשה בדובאי עם ילדים קטנים וגדולים.

להזמנת כרטיסים לפארק המים לגולנד דובאי

MOTIONGATE

MOTIONGATE™ הוא פארק השעשועים החדש ביותר בדובאי המבוסס על סרטים, המכיל 27 מתקנים מקפיצי אדרנלין וחמישה אזורים שונים שמביאים לחיים את המסך הגדול.

להזמנת כרטיסים לפארק השעשועים בדובאי MOTIONGATE

פארק המציאות המדומה בדובאי VR Park Dubai

פארק VR דובאי הוא פארק המציאות המדומה המקורה הראשון (ולכן הגדול ביותר) בעולם. עם 20 חוויות שונות על בסיס מציאות מדומה, תוכלו לירות בזומבים, לשדוד בנק, לנסות את כוחכם בצניחה חופשית ועוד. הפארק שוכן בקניון דובאי (Dubai Mall) וקל להגיע אליו במטרו. אם אתם מגיעים אל דובאי עם ילדים גדולים מספיק – זוהי בהחלט אטרקציה בלתי נשכחת.

להזמנת כרטיסים לפארק VR דובאי 

מוזיאון אל שינדחה Al Shindagha Museum

מוזיאון אל שינדחה מזמין מבקרים לחקור את החדשנות, הסתגלנות ואת התשוקה לקדמה שעזרו לעצב את הזהות המודרנית של דובאי. תלמדו כאן על סיפורו של הנחל המסורתי של דובאי, תצללו אל תוך ההיסטוריה שלה ואל תוך מערכת היחסים שלה עם העולם הרחב, ותגלו אפילו כיצד האמירתיים מכינים בושם.

להזמנת כרטיסים למוזיאון אל שינדחה

השכרת יאכטות אקסקלוסיב בדובאי Xclusive Yachts Rental Dubai

שירות השכרת יאכטות השוכן במרינה של דובאי, מול בית החוף ג׳ומיירה (Jumeirah Beach Residence). החברה מאפשרת ללקוחות להזמין שיט צ׳ארטר ביאכטות יוקרתיות וליהנות מהמפרץ הפרסי כמו השייחים המקומיים, הנשים השייח׳ות ותיירי היוקרה.

להזמנת השכרת יאכטות בדובאי

פארק המים לגונה Laguna Waterpark

פארק המים לגונה שוכן בלב יעד החוף המגניב ביותר של דובאי, לה מר (La Mer), בין המראות הפנורמיים של האוקיינוס לבין קו הרקיע המרשים של דובאי. זהו גן עדן לנופש חופים, ואם אתם מתכננים חופשה בדובאי עם ילדים אפשר לבלות כאן שעות ארוכות של כיף לכל המשפחה.

להזמנת כרטיסים לפארק המים לגונה בדובאי

Dubai Police Academy האקדמיה לשוטרים של דובאי

האקדמיה לשוטרים של דובאי היא אטרקציה תיירותית קצת שונה – זוהי אקדמיה חינוכית לשוטרים השוכנת בדובאי בין אתר הנופש מדינת ג׳ומיירה (Madinat Jumeirah) לבין קניון האמירויות (Mall of the Emirates). המוסד להכשרת שוטרים מציע קורסים רבים גם למקומיים וכן לסטודנטים הבינלאומיים מאזור GCC.

להזמנת כרטיסים לסיורים באקדמיה לשוטרים של דובאי

נמו ספורט מים וג'ט סקי דובאי Nemo WaterSports Jet Ski Dubai & Flyboard

כאן תמצאו סיורי ג׳ט סקי וגלשני רחיפה ימיים (פלייבורד). תוכלו לראות מהמפרץ הפרסי את עיר המדבר מהים ולהתפעל מגורדי השחקים, בנייני הדירות המפוארים ובתי מלון ברמה בינלאומית.

להזמנת אטרקציות ספורט מים בדובאי

האופרה של דובאי Dubai Opera

האופרה של דובאי היא בית אופרה עם מקומות לאלפיים איש. האופרה נפתחה בשנת 2016 והיא שוכנת בתוך מבנה זכוכית מרשים הבנוי בצורת כלי שיט ערבי מסורתי ויושב ממש בלב רובע האופרה (Opera District) בדאונטאון. זהו מקום ידוע שבו מתקיימות הופעות אמנות, ושבו האופרה של דובאי מקיימת קונצרטים של מוסיקה קלאסית, הפקות תיאטרון, הקרנות סרטים ועוד.

להזמנת כרטיסים לסיורים באופרה של דובאי

מרכז ההבנה התרבותית על שם שייח' מוחמד Sheikh Mohammed Centre of Cultural Understanding

מרכז שייח׳ מוחמד להבנת התרבות הוא הזדמנות ללמוד עוד על החיים המסורתיים של האמירות ברובע העתיק ביותר בדובאי, Al Bastakiya. המרכז משלב אמנות, תרבות, בתים מסורתיים ואפילו כמה גמלים.

להזמנת כרטיסים למרכז שייח׳ מוחמד להבנת התרבות

בורג' אל ערב Burj Al Arab

הבורג׳ אל ערב כל כך יוקרתי שאחד הכתבים לא הצליח לרסן את ההתלהבות שלו וכינה אותו ״בית המלון 7 כוכבים הראשון בעולם״ והכינוי דבק. המגדל נמצא במרחק 280 מ׳ מחוף ג׳ומיירה (Jumeirah Beach) בדובאי, והוא בית המלון החמישי הגבוה ביותר בעולם.

להזמנת כרטיסים לסיורים בבורג' אל ערב

עולם התלת ממד של דובאי – מוזיאון הסלפי 3D World Dubai – Selfie Museum

דובאי עצמה יכולה להיראות כמו אשליה, עם המבנים הענקיים שלה, אבל עולם התלת ממד של דובאי הוא ברמה אפילו עוד יותר מטורפת. המקום לוקח אתכם למסע דרך ציורי תעתועים בעבודת יד ואשליות אופטיות. טיילו בין תשעת המתחמים השונים וצלמו כמה תמונות שבא לכם.

מוזיאון הסלפי שוכן בכביש שייח׳ זאייד, הליכה של 9 דקות מתחנת המטרו Noor Bank Metro Station.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הסלפי ועולם התלת מימד בדובאי

המסעדה הצפה רוסטאר Rustar Floating Restaurant

המסעדה הצפה רוסאטר מתחילה בנחל דובאי (Dubai Creek) מול מגדל רולקס (Rolex Tower). ה- Dhow (כלי שיט) המסורתי מעץ הזה הוא הדרך הטובה ביותר לראות את דובאי והמסעדה עצמה מגישה ארוחת ערב בסגנון אכול-ככל-יכולתך.

להזמנת כרטיסים למסעדה הצפה רוסאטר

בורג׳ ח׳ליפה Burj Khalifa

הבורג׳ ח׳ליפה הוא הבניין הגבוה ביותר בעולם והוא כולל בתים יוקרתיים, חברות בינלאומיות וכמובן את מלון ארמני (Armani Hotel) היוקרתי. בגובה של 830 מטר, זוהי באמת מחווה לגאוניות האדם. רק הקומות 124, 125 ו-148 פתוחות לציבור וכפי שאפשר לדמיין, הנופים מהמקום המרהיב הזה הם נופים מעצימים של מדבר ושל האוקיינוס.

להזמנת כרטיסים לבורג׳ ח׳ליפה

פארק המים ׳הוואדי הפראי׳ Wild Wadi Waterworld

פארק המים של המאה ה-21 מכיל דונמים של הרפתקאות מים ומתקנים מים מלהיבים המתנגדים לכח המשיכה: Jumeirah Sceirah  יפיל אתכם בזווית כמעט אנכית של 70 מעלות ו- WipeOut Flowrider  הוא אחד מארבע תחנות גלישה מלאכותיות בעולם.

אבל לא הכל כאן מתקני שעשועים מפחידים. תמצאו בין השאר גם בריכות גלים מרגיעות ונהר עצל שמתאימים גם למשפחות עם ילדים קטנים יותר.

להזמנת כרטיסים לפארק המים בדובאי "הוואדי הפראי"

מוזיאון דובאי Dubai Museum

מוזיאון דובאי מהווה ניגוד נפלא לכל מה ש׳חדש וזוהר׳ באמירות. המקום נמצא בתוך הבניין הישן ביותר בדובאי, שהיה מוצב צבאי במאה ה-18.

יש כאן אוסף מרתק של סכינים וחרבות ערביים, וכן חפצים שלווים יותר כמו כלי נגינה עממיים מקומיים (ואפשר גם לשמוע כאן את המוסיקה) וכן ענתיקות משותפי מסחר אפריקניים ואסיאתיים. אפשר למצוא כאן גם ממצאים ארכיאולוגיים מלפני 4,000 שנה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון דובאי

״האקווריום של החדרים האבודים״  The Lost Chambers Aquarium

״האקווריום של החדרים האבודים״ הוא מצפה תת-ימי שבו אפשר למצוא כ-65 אלף יצורים. הוא מתפאר באזור פנימי שכולל מנהרות ומבוכים, במטרה לשחזר את התחושה של העיר האבודה אטלנטיס. המצפה הזה שוכן בנקודה הצפונית ביותר של בדובאי, ארכיפלג Palm Jumeirah, ממש ליד פארק המים Aquaventure. אטרקציה מומלצת ביותר אם אתם מגיעים לחופשה בדובאי עם הילדים.

להזמנת כרטיסים לאקווריום של החדרים האבודים

קניון דובאי Dubai Mall

קניון דובאי, שהוא חלק מהפיתוח של דאונטאון בורג׳ ח׳ליפה בעלות 20 מיליארד דולר, הוא יעד הקניות והבידור הגדול ביותר בעולם, כשיש בו למעלה מ-1,200 חנויות, יותר מ-160 מקומות לאכול וכן אטרקציות מהדרגה הראשונה כמו האקווריום של דובאי (Dubai Aquarium), מתחם ההחלקה על הקרח של דובאי (Dubai Ice Rink), SEGA Republic ואטרקציית הילדים KidZania.

להזמנת כרטיסים לאטרקציות וסיורים בקניון דובאי

סקי דובאי Ski Dubai

סקי דובאי הוא מקום באמת נהדר, שבו אפשר ליהנות מענפי ספורט חורפיים במדבר הערבי הלוהט. השלג כאן אמיתי – מקררים אותו כאן למינוס שש מעלות בלילה, ואז הם מייצרים את השלג – כך שכל בוקר נוצרת אבקה טרייה. התוצאה היא המון המון כיף (וזמן קריר מחוץ לשמש הקופחת של דובאי).

תוכלו להתנסות כאן במזחלות שלג שונות וכמובן לנסות את ״הכדור הענק״ (Giant Ball) הכיפי שבו אתם יכולים פשוט להיכנס לתוך כדור פלסטיק ענקי ולהתגלגל במורד מדרון עדין, לא תקנאו יותר באוגרים! זוהי כמובן אטרקציה מומלצת בדובאי למשפחות – אבל ילדים קטנים אולי לא ימצאו תעסוקה.

להזמנת כרטיסים לסקי דובאי

פארק אוונטורה Aventura Parks

פארק אוונטורה שוכן 15 דקות מהדאונטאון של דובאי בפארק מושריף ומציע הרפתקאות של טיפוסי עצים בין עצי Ghaf יפהפיים.

להזמנת כרטיסים לפארק אוונטורה בדובאי

IMG עולמות ההרפתקאה IMG Worlds of Adventure

״עולמות ההרפתקאה IMG״ הוא פארק השעשועים החדש ביותר של דובאי. האטרקציות המיועדות למשפחות שמגיעות אל דובאי עם ילדים מבוססות על דינוזאורים, גיבורי-על ודמויות מצויירות. האטרקציה נמצאת בתוך City of Arabia,, לאורך כביש שייח׳ מוחמד בן זאייד (Sheikh Mohammad Bin Zayed Road).

להזמנת כרטיסים לפארק השעשועים בדובאי IMG Worlds of Adventure

מזרקת דובאי The Dubai Fountain

מזרקת דובאי עומדת במרכז אגם בורג׳ ח׳ליפה (Burj Khalifa Lake) המשתרע על פני 30 אקר, המושך אליו מבקרים ממרכז הדאונטאון של דובאי. המזרקה מוארת ע״י 6,000 אורות ופרוג׳קטורים מעצימים אותה ב-25 צבעים.

מזרקת דובאי מקיימת מופע ריקודים מרהיב הכולל תנועות מים מדי יום, המגיעים לגובה של עד 140 מ׳ ומסונכרנים עם צלילי מוסיקה ואורות מהבהבים. זוהי אחת האטרקציות הגדולות ביותר של דובאי.

להזמנת כרטיסים לסיורים במזרקת דובאי

iFly Dubai

iFly Dubai הוא חווית צניחה חופשית בתוך מבנה, במנהרת רוח מיוחדת, בקניון City Centre Mirdif Mall, נסיעה קצרה ממרכז דובאי.

להזמנת כרטיסים ל- iFly Dubai 

פלייטאון דובאי Play! Town Dubai

Play! Town Dubai של חברת מאטל הוא מגרש משחק מקורה בדובאי לילדים, המבוסס על דמויות ילדים כמו בארני, תומס וחברים, סם הכבאי, בוב הבנאי ואנג׳לינה בלרינה. זהו מרחב בטוח ומהנה לילדים בגילאי 2-10, המעודד משחק יצירתי ודמיוני.

Mattel Play! Town שוכן ב – CITY WALK, כרבע שעה מנמל התעופה דובאי ונסיעה קצרה מאזור בתי המלון והאטרקציות המרכזי.

להזמנת כרטיסים ל Play! Town Dubai

הפלנטה הירוקה The Green Planet

הפלנטה הירוקה היא בניין זוויתי מהמם השוכן על הטיילת העירונית, Dubai's City Walk. בפנים, הכיפה הגיאודוזית העומדת באופן עצמאי היא בית לח ללמעלה מ-3,000 זני צמחים ובעלי חיים אקזוטיים.

הימלטו מחום המדבר וטיילו בין עצים, ציפורים ססגוניות ומים זורמים.

להזמנת כרטיסים ל The Green Planet

ריברלנד דובאי Riverland Dubai

ריברלנד דובאי (Riverland™ Dubai) הוא השער לפארקים ולאתרי הנופש של דובאי (Dubai Parks and Resorts). זהו פארק הרפתקאות מלא בהנאות ובאפשרויות אוכל לכל המשפחה. והחלק הכי טוב שלו הוא שמבקרים יכולים להיכנס לחלק הכניסה של הפארק גם בלי כרטיס.

ריברלנד דובאי שוכן ברחוב שייח׳ זאייד (Sheikh Zayed Rd).

להזמנת כרטיסים לריברלנד דובאי

חדר הריסוק The Smash Room

״חדר הריסוק" הוא מרכז התנסות שבו יש למבקרים הזדמנות להוציא את הכעס שלהם על ידי ניפוץ אובייקטים בעזרת שלל מחבטים וכלי נשק. המקום שוכן במרחק של כ-15 דקות מקניון האמירויות (Mall of the Emirates) בדובאי.

להזמנת כרטיסים לחדר הריסוק

Etihad Museum מוזיאון איתיחד

מוזיאון איתיחד שוכן בבניין מודרני בג׳ומיירה, שכונת חוף בדובאי. המוזיאון מציע סדרה של ביתנים אינטראקטיביים שמאפשרים למבקרים לגלות את ההיסטוריה המרתקת של איחוד האמירויות הערביות.

להזמנת כרטיסים למוזיאון איתיחד

Festival Waterfront Center מרכז טיילת החוף פסטיבל

מרכז טיילת החוף פסטיבל הוא קניון ענקי הנמצא ממש בלב ״עיר הפסטיבל דובאי״ (Dubai Festival City). כאן תמצאו את מופע המזרקות המפורסם IMAGINE וכן אזור קניות בגודל 195 אלף מ״ר, הכולל 550 חנויות ו-100 מסעדות ובתי קפה. קל להגיע לכאן במטרו או במונית.

להזמנת כרטיסים לסיורים ב Festival Waterfront Center

Dubai Marina מרינת דובאי

דובאי מרינה, בהשראת המרינה שבוונקובר, היא עיר תעלות מלאכותית. היא נבנתה לאורך רצועה של 3 ק״מ על חופי המפרץ הפרסי, זהו נמל פופולרי ליאכטות גדולות של העשירים.

להזמנת כרטיסים לסיורים במרינה של דובאי

תושבי דובאי

מרגע שאתם נוחתים בדובאי, אולי אפילו לא תחשבו שזו עיר ערבית בשל האווירה הקוסמופוליטית שלה, והארכיטקטורה המערבית המודרנית. כאשר דובאי הייתה במצב לא טוב, לפני גילוי הנפט, בעיקר הודים סיפקו טכנולוגיה עבור הפיתוח שלה. מאז הקמת תעשיית הנפט שלה, דובאי מושכת אליה אלפי מהגרים מכל העולם, ובעיקר מפקיסטן, הודו, בנגלדש והפיליפינים. היום, הודים ופיליפינים השאירו את חותמם באמירות: מסעדות הודיות ומאפיות פקיסטניות נמצאות בכל מקום, וגם סופרמרקטים פיליפינים. לידם, האירופאים (בעיקר בריטים וצרפתים) ומהגרים מסרי לנקה, יוצרים את הקהילה הגדולה הבאה בגודלה. כמות המהגרים מסין ואינדונזיה גם בעלייה.

איזורים בדובאי

דובאי נחלקת למחוזות רבים, או מועצות:

ג׳ומיירה (Jumeirah) – רובע מגוון שתושביו בעיקר אירופאיים, פיליפינים ופקיסטנים – זוהי אירופה קטנה מעורבבת, עם ניחוחות של קראצ׳י ומנילה. ג׳ומיירה פופולרית בקרב אירופאיים בגלל הגישה הקלה לחוף, אפשר לראות כאן וילות יפהפיות, את חוף ג׳ומיירה (Jumeirah Beach), את הבתים של ג׳ומיירה ביץ׳ ואת הטיילת ואת מסגד ג׳ומיירה (Jumeirah Mosque), שהן האטרקציות המרכזיות בדובאי ברובע זה.

הדאונטאון של דובאי – האזורים בור דובאי (Bur Dubai) ודיירה (Deira) נחשבים לדאונטאון של דובאי, אך אזור הפיתוח של דאונטאון דובאי נמצא ממש במרכז ״דובאי החדשה״ (New Dubai), בין מרינת דובאי בקצה הדרומי ובין הגבול עם האמירות שארג׳ה (Sharjah) מצפון. הדאונטאון כולל אטרקציות בדובאי כמו את בורג׳ ח׳ליפה (Burj Khalifa), הבניין הגבוה בעולם, קניון דובאי (Dubai Mall), הקניון הגדול ביותר בעולם, מזרקת דובאי (Dubai Fountain) ועוד המון גורדי שחקים ובתי מלון מומלצים בדובאי.

נמל דובאי (Dubai Harbour) – נמל דובאי החדש כולל טיילת חוף יוקרתית, חדשנית ואיקונית, והוא נועד להוות מתקן ימי בדרגה עולמית, עם מרינה וטרמינל קרוזים המתקדמים והגדולים ביותר בכל האזור. נמל דובאי אמור החדש נועד להעצים עוד יותר את מקומה של דובאי כמובילה גלובלית בתחום התיירות הימית ולמשוך מבקרים מכל העולם. הנמל שוכן ממש בלב ליבה של דובאי, באזור התוסס שבין Bluewaters  ו- Palm Jumeirah האיקוניים ובמרחק יריקה מכמה מהאטרקציות הראשיות בדובאי, ומחופים מקסימים ואטרקציות מפורסמות.

המרינה של דובאי (Dubai Marina) – מרינה עצומה על גבול ג׳בל עלי (הנמל המלאכותי הגדול ביותר בעולם). אזור המרינה מלא בגורדי שחקים ומתקיימים בו אירועים גדולים כמו ״הליכת החוף של ג׳ומיירה״ (Jumeirah Beach Walk). יש בה גם מספר מסעדות, בתי מלון, שוק פתוח בימים נאים ומופעים רבים. המרינה של דובאי היא מקום שבו תמצאו את המספר הגדול ביותר של אנשים מהמערב. בתי מלון רבים גם מקיפים את המרינה.

סטווה (Satwa) – אחד מהאזורים שהם ״הודו הקטנה״ ו״מנילה הקטנה״ בדובאי בשל מספר הפיליפינים וההודים החיים בה. השכונה מלאה במסעדות הודיות, חנויות, סופרים וכו׳. אפשר למצוא כאן זהב וסוגי טקסטיל, ואנשים מגיעים לכאן כדי לרכוש אותם ב״סוק הזהב״ (Gold Souk) שהוא אולי המקום שהכי כדאי לבקר בו אם אתם בשכונה. סטווה מלאה בחנויות המוכרות זהב ונחמד להסתובב בה כי היא לא צפופה במיוחד.

קראמה (Karama) – שילוב של שכונת מגורים ואזור מסחרי, אחד היעדים בדובאי שבהם נמצא רובע הודי (Little India) ורובע פיליפיני (Little Manila), מסעדות זולות ומוצרים זולים שהן הסיבה מספר אחת שאנשים מגיעים אליה.

בור דובאי (Bur Dubai) – רובע היסטורי בין ג׳ומיירה לנחל. הנחל מפריד בין בור דובאי לדיירה (Deira). תמצאו כאן אטרקציות תיירותיות רבות – מ-abra לסוקים (שווקים), מסעדות צפות ונחל מפורסם.

Bluewaters – אזור עם אורח חיים תוסס המציע מגורים, אזורי קניות, אירוח ובידור. תמצאו כאן את עין דובאי (Ain Dubai), גלגל הצפייה הגדול ביותר בעולם. זהו גם גן עדן לקונים וכולל אפשרויות קנייה מיוחדות ומסעדות מיוחדות.

מרכז הסחר העולמי דובאי (Dubai World Trade Centre) – רובע שהיה פעם רק חול וריקנות, היום אזור של פעילות כלכלית ומסחר חופשי – ממרחבי משרדים, אזורי עבודה שיתופית ואטרקציות בידור, ועד מפעלים, בתי מלון יקרים ומסעדות מהודרות.

דיירה (Deira) – המרכז הכלכלי הישן של דובאי, היום דיירה היא רובע מגורים ואזור מסחרי של התרבויות ההודית, הפקיסטנית, הפרסית והערבית, עם כמה סוקים, כולל סוק המתמחה בתבלינים. בית למהגרים רבים מאירן, עירק, תימן, פקיסטן, הודו ואפגניסטן ומהגרים ממדינות מזרח תיכוניות עניות יותר, מדרום ומרכז אסיה.

החוות הערביות וגבעות האמירויות (Arabian Ranches ו-Emirates Hills)– אלה הם שתי שכונות מגורים נפרדות, שכר הדירה כאן יקר מאוד בשל ערך הנדל"ן.

Mirdiff/Mirdifרובע מגורים ומסחרי חדש יחסית ששוכן ממש מתחת למסלול הטיסה לנמל התעופה הבינלאומי של דובאי. מרכז העיר Mirdif הוא אחד האטרקציות הפופולריות בדובאי בפני עצמו. זהו אזור מגורים נוסף של העשירים.

העיר הבינלאומית International City – אזור מגורים פשוט במרכז המדבר. מה שמיוחד פה הוא העיצוב הארכיטקטוני. גם דמי השכירות כאן זולים, ובמובנים מסויימים זה הצ׳יינטאון של דובאי, מאחר שאנשי עסקים סיניים רבים מתגוררים כאן.

כדאי גם לראות את ג'בל עלי Jebel Ali, עיר סמוכה לדובאי שפעם הייתה מנותקת מדובאי בשנות השבעים, והיום משמשת כאזור מגורים נפרד מרכזי ומוקד תעשייתי המתחבר לקצוות של דרום דובאי. האטרקציה הפופולרית ביותר הן בקרב התיירים והן בקרב המקומיים היא ללא ספק קניון Ibn Battuta Mall, המסוגנן על פי מדינות שבהן ביקר החוקר המפורסם איבן בטוטה. הקניון צמוד לבית מלון שער איבן בטוטה (Ibn Battuta Gate Hotel) ואפשר להבחין בקשת הגדולה מרחוק. מסביב לקניון תמצאו את דירות ״הגנים״ (Gardens apartments) רובע מגוון מבחינת אתנית, עם קהילה הודית גדולה. הכפר ג׳בל אלי (Jebel Ali village), קהילה בת 35 שנה הבנויה לצד הר אלי (Jebel Ali) שהיא מקום מגורים פופולרי בקרב אירופאים. הצד הקרוב לחוף של כביש שייח׳ זאייד (Sheihk Zayed Road) בג׳בל עלי מכיל תחנות כוח שהורסות קצת את הנוף. הנמל הוא התשיעי העסוק ביותר בעולם.

תחבורה בדובאי

אם אתם מתכננים חופשה בדובאי אבל לא משכירים רכב בדובאי  תצטרכו להשתמש הרבה במוניות בדובאי או ללכת ברגל.

בעיקר אחרי שהמטרו של דובאי נפתח, מערכת התחבורה הציבורית של דובאי היא אולי הטובה ביותר במזרח התיכון, אבל זו עדיין עיר עם המון רכבים ורוב המבקרים בסופו של דבר נוהגים להשתמש בשירותי מוניות בדובאי לעתים קרובות.

פאס יומי (כרטיס חופשי יומי) תקף למספר בלתי מוגבל של נסיעות במטרו ובאוטובוסים בכל התחומים, מחירו 20 דירהאם. הכרטיס האדום (Red Ticket), הוא כרטיס חכם ניתן לטעינה, מתאים לתיירים ותקף למשך 90 יום. עם זאת אפשר להשתמש בו רק לאמצעי תחבורה אחד. הוא עולה 2 דירהאם. יש גם כרטיס כסף Nol Silver שעולה 25 דירהאם (מתוכו 19 דירהאם הם לנסיעות) ומעניק לכם 10% הנחה הן במטרו והן באוטובוסים. את שניהם אפשר לרכוש בתחנות המטרו ובתחנות אוטובוסים מרכזיות. כרטיס הכסף שימושי בתחבורה הציבורית למי שמתכנן לקחת יותר משש נסיעות בכל אחד מאמצעי התחבורה במהלך החופשה בדובאי. לאחר שש נסיעות, תתחילו לחסוך לעומת הכרטיס האדום, בזכות ההנחה של 10%.

מטרו בדובאי

הקו האדום (Red Line) הארוך (52 ק״מ) נפתח בספטמבר 2009 והוא המטרו השלישי בגודלו בעולם הערבי, אחרי קהיר ובירת אלג׳יריה, אלג׳יר. הקו האדום לא משרת את מרכז העיר, אבל הוא נוח למעבר ממקום למקום לאורך כביש שייח׳ זאייד בדובאי, וכולל עצירות בנמל התעופה, בבורג׳ ח׳ליפה ובקניון האמירויות. הקו הירוק (Green Line), לעומת זאת, חוצה דרך מרכז דובאי. עוד שתי תחנות נוספות הן Al Jadaf  ו- Creek. יש אפשרות להשיג כרטיסי מעבר בכיכר האיחוד (Union Square) וב- Khalid Bin Al Waleed. יש גם קו כחול וקו סגול שנמצאים בפיתוח.

מחיר כרטיס מטרו בדובאי נע בין 2-8.50 דירהם, או מחירים כפולים עבור כרטיסים מסוג ״זהב״ במחלקה ראשונה. הרכבת התחתית יוצאת כל 3-5 דקות מהשעה 5:50 בבוקר ועד חצות, כל יום למעט ימי חמישי ושישי, כאשר השירות מורחב עד 1 בלילה ומוגבל  לבין 13:00 עד חצות, בהתאמה. כל התחנות ממוזגות ותדירות הרכבות גבוהה. הרכבות יוצאות כל 2 דקות בשעות השיא של הבוקר והערב.

מונורייל בדובאי

בנוסף, מערכת מונורייל באורך 5 ק״מ מסיעה אנשים ברחבי פאלם ג׳ומיירה (Palm Jumeirah) ועד בית המלון אטלנטיס (Atlantis Hotel), אבל היא עדיין לא מחוברת למערכת המטרו ולכן השימוש בה מאוד מוגבל. כרטיס מטרו רגיל לא יפעל בקו הזה. כרטיס מונורייל עולה 20 דירהם לכיוון אחד ו-30 דירהם לשני הכיוונים. התחנה מקבלת רק מזומן ואין בתוך התחנה מסוף למשיכת מזומנים. אם אתם נוסעים בקבוצה של יותר מאדם אחד, זול יותר לקחת אובר או מונית לפאלם ג׳ומיירה על פני מונורייל.

רכבת חשמלית בדובאי

הרכבת החשמלית של דובאי (Dubai Tram) נפתחה ב-2014 והיא מחברת את המרינה של דובאי (Dubai Marina) עם בורג׳ אל ערב (Burj Al Arab) ו- JBR. החשמלית נוסעת בין תחנת ״מגדלי אגם ג׳ומיירה״ (Jumeirah Lakes Towers Station) ותחנת ״המרינה של דובאי״ (Dubai Marina Station) של הקו האדום של המטרו של דובאי (Dubai Metro's Red Line), ושתי תחנות מטרו נוספות צפויות להתחבר לחשמלית בעתיד.

השירות פועל מדי 6 דקות בין השעות 06:30 – 01:38. בימי שישי, השירות מתחיל בשעה תשע בבוקר. דמי הנסיעה בחשמלית הם 3 דירהם לאדם, ללא קשר למרחק הנסיעה. צריך כרטיס ״נול״ (Nol Card) כדי להיכנס ולצאת מהחשמלית ע״י סריקת הכרטיס בדלתות הסריקה שעל הרציף.

אוטובוסים בדובאי

לדובאי יש מערכת נרחבת של אוטובוסים ציבוריים, וזוהי אופציה זולה יותר לנסיעות בין הרובעים הרבים של דובאי. אפשר למצוא מפה של מערכת האוטובוסים וכן מפה עם פירוט של מסלולים ולוחות זמנים. האוטובוסים הציבוריים נקיים וזולים, אבל לרוע המזל, האוטובוסים לא מגיעים לכל מקום ולוחות הזמנים לא תמיד סדירים, אלא יותר מכסים את השכונות השונות של מרכז דובאי או בין הפרברים השונים.

תזדקקו לכרטיס נול או לכרטיס לתשלום עבור נסיעות. ניתן לרכוש כרטיסים ברוב תחנות האוטובוס, תחנות המטרו ולפעמים מהנהג עצמו.

תחנות האוטובוס העיקריות הן ״שוק הזהב״ (Gold Souq Market) בדיירה (Deira) ואל חובייבה (Al Ghubaiba) בבור דובאי (Bur Dubai). העלות סך הכל היא 2 דירהם, אבל זו יכולה להיות גבוהה יותר לנסיעות ארוכות לפרברים הרחוקים. מפות מסלולים ברורות ולוחות זמנים נמצאים בכמה מדוכני האוטובוסים. זמני הנסיעה משתנים בזמן הרמדאן. המושבים הקדמיים שמורים לנשים.

קו 8 (Line 8) הוא אולי הקו השימושי ביותר לתייר הממוצע. הקו מתחיל בשוק הזהב (Gold Souq), עובר דרך המנהרה שמתחת לנחל ומגיע עד כפר המורשת, ומשם ממשיך לכיוון כביש ג׳ומיירה, ממש מאחורי החוף, כאן נמצאים כל בתי המלון והקניונים, ועד בורג׳ אל -ערב (Burj al-Arab) והוואדי הפראי (Wild Wadi). קו 8 מפסיק ליד Internet City, בזמן שקו 8A ממשיך מעט הלאה ומגיע גם לקניון האמירויות (Mall of the Emirates).

לסיור טוב בין אטרקציות בדובאי, נסו את Big Bus Company המפעילה שני מסלולים – המסלול הכחול עובר דרך ג׳ומיירה והאזורים החדשים שנבנו, והמסלול האדום מתרכז בחלקים העתיקים יותר של דובאי. המרכז של שני המסלולים הללו הוא קניון Wafi City  וכרטיס בעלות 175 דירהם טוב למשך 24 שעות.

הוספת תגובה