באקו עם המשפחה

באקו עם ילדים – חופשה בבירת אזרבייג'ן

באקו בירת אזרבייג'ן מהווה יעד חדש ומעניין למטייל הישראלי. בכתבה זו תמצאו מדריך מורחב לתכנון חופשה בבאקו – עם דגש מיוחד על משפחות שמגיעות אל באקו עם ילדים – הכולל מידע וטיפים על אטרקציות בבאקו, תחבורה והתמצאות בבאקו, מזג אוויר, שופינג, יעדים מעניינים לטיול מחוץ לבאקו ועוד מידע חשוב

      הזמנת דילים לבאקו       |       הזמנת טיולים מאורגנים לאזרבייג'ן

באקו, המוכרת גם כ- Baky או Bakı, היא העיר הגדולה ביותר בקווקז ובירת אזרבייג'ן. באקו שוכנת על חופו של הים הכספי בקצה הדרומי של חצי האי אבשרון (Absheron Peninsula). באקו מתחלקת לשלושה אזורים מרכזיים: İçəri Şəhər (העיר העתיקה), העיר הסובייטית והחלק החדש ביותר של העיר. אוכלוסיית באקו מנתה בשנת 2012 כ-3.2 מיליון איש. באופן טבעי, באקו היא נקודת הפתיחה של כל טיול באזרבייג'ן

חופשה בבאקו -עוד מידע למטייל

10 מלונות מומלצים בבאקו למשפחות עם ילדים 

טיסות לבאקו בירת אזרבייג'ן – השוואת מחירים והמלצות

השכרת רכב בבאקו ונהיגה באזרבייג'ן – המדריך המלא

Sim ו-e-Sim לאזרבייג'ן – מידע וטיפים למטייל

באקו שוכנת בחצי האי אבשרון (Absheron peninsula) החום והמאובק. מרכז העיר מדושא וירוק, אך באקו נמצאת במרכזו של אזור ענק של קרקע יבשה וחומה ללא גידולים, בשל הכמות הגדולה של מים המוזרמת לעיר מדי יום. יש בבאקו רכבת מטרו וגם רשת אוטובוסים ומיניבוסים (מוניות שירות) מפותחת, ואזור גדול להולכי רגל, כולל העיר הפנימית בין החומות, הבולבאר (The Bulvar) וכיכר המזרקה (Fountain Square).

אטרקציות בבאקו – אתרי תרבות

יש מספר אתרים מעניינים בתוך חומות המצודה של באקו. העיר העתיקה של באקו Icheri Sheher היא אתר מורשת עולם שניתן לסייר בו רגלית ביום אחד בלבד.

ארמון שירוואנשה (The Palace of the Shirvan Shahs). הארמון מימי הביניים הוא גולת הכותרת של העיר העתיקה ויעד חובה של כל טיול בבאקו – גם אם אתם מגיעים אל באקו עם ילדים וגם עבור זוגות או למטייל הבודד באזרבייג'ן. בעלות 2 AZN תוכלו לצלם ולהצטלם. סיורים מודרכים מוצעים בשפות שונות בעלות 6 AZN. יש גם אופציה לסיור עצמי באמצעות אייפד שאותו מזמינים בעמדת הכרטיסים. עלות הכניסה היא 2 מאנאט למקומיים, 10 מאנאט לזרים (אוק' 2017). פתוח כל יום בין 10-18 בחורף ובין 10-19 בקיץ.

מגדל הנערה (Maiden's Tower, Giz Qalasi) – אחת המעניינות שבין אטרקציות בבאקו – מגדל מסתורי ואקסצנטרי שנבנה מתישהו בין המאה השביעית לבין המאה ה-12 וייתכן ששימש כמגדלור לאיתור שריפות, מצודת הגנה, מצפה אסטרונומי או מקדש זורוסטריאני. בתוך המגדלור, כל קומה מכילה תערוכה קבועה (מצויינת) המתארת את ההיסטוריה ואת הסיפורים המיתולוגיים הקשורים למגדל – שיכולים להיות מרתקים עבור משפחות המגיעות אל באקו עם ילדים (תרגמו להם). כניסה: 2 מאנאט למקומיים, 10 לזרים, 5 לסטודנטים (אוק' 2017). פתוח כל יום בין 10-19.

ינאר דאג (הר האש, Yanar Dagh) –  לדעת רבים זוהי המדהימה ביותר בין אטרקציות בבאקו וללא ספק אטרקציה שלא תרצו לפספס, במיוחד אם אתם מגיעים אל באקו עם ילדים – ינאר דאג הוא הר שעולה באש במשך אלף השנה האחרונות. פתח האוורור הטבעיים של ההר מבטיחים שהלהבות ממשיכות לצאת מן הצדדים אפילו כשגשום בחוץ. 2 מאנאט. (קחו את אוטובוס 217 מתחנת המטרו Koroglu. התחנה האחרונה ההיא Yanar Dagh

חצי האי אבשרון (Absheron Peninsula) – מחוץ לעיר באקו, על חצי האי אבשרון, נמצאים מספר רב של אתרים מעניינים שקל להגיע אליהם במונית או בתחבורה ציבורית, אם כי הדרך המובילה לאתר אינה מענגת במיוחד ובעצם עוברת בשממה מלאה בבריכות מלח ובמאגרי נפט אשר מגיע לפני השטח (מראה מעניין אבל לא אסתטי).

אטשגה של באקו (מקדש האש, Atashgah Fire Temple). תוכלו להגיע לכאן ברכבת החשמלית היוצאת מתחנת הרכבת של באקו ולעצור בתחנה Suraxani בעלות 10 קפיק. (הרכבת הרגילה כבר לא מגיעה לכאן). מהתחנה יש לצאת לאזור הרציפים החיצוני ולחפש את לוח הזמנים. אפשר להגיע לכאן גם באמצעות המרשוטקה מס' 191 מתחנת המטרו Qara Qarayev או באוטובוס מס' 184 מתחנת המטרו Azizbeyov. תוכלו לשלם על הרכבת או לרכוש כרטיס מהקיוסק שעל הרציף. מתחנת Suraxani לכו כ-100 מ' ותגיעו למקדש. עלות כרטיס לילדים: 20 קפיק, לסטודנטים 40 קפיק, למבוגרים 1 מאנאט. אם תרצו להצטלם תצטרכו לשלם 2 מאנאט נוספים.

קאלה (Qala) – בקאלה יש מוזיאון ארכיאולוגי ואתנוגרפי חיצוני. האתר כולל גם בעלי חיים כמו גמלים, כבשים וארנבים כך שמדובר בחצי יום נחמד מאוד עבור משפחות המגיעות אל באקו עם ילדים. ליד המוזיאון נמצאת המצודה שממנה נשקף נוף יפה של העיר. כניסה: 6 מאנאט. (קחו את אוטובוס 101 או 150 מתחנת המטרו Koroglu. עצרו כשאתם רואים את מגדל המצודה החדש, לאחר נסיעה של כשלושים דקות. לכו במורד הרחוב כקילומטר.

Artem Island. האי ארטם היה המקום הראשון שבו נערכו חיפושים אחר נפט באזרבייג'ן. האי אינו יפה במיוחד בסטנדרטים של איי נופש ידועים כמו סנטוריני או טנריף אבל אם אתם מתכננים חופשה בבאקו ליותר מיום – יומיים הוא בהחלט שווה את הטיול היומי. לכו לראות את המגדלור ולכיוון האי, שם תוכלו ליהנות מהקצה הדרומי של האי לפני שאתם מוצאים את דרככם לעבר Artem City. ברחובות הצדדיים של העיר ארטם תמצאו בתי תה רבים, חנויות ומקומות מעניינים אחרים. קחו את אוטובוס 150 מתחנת Koroglu של באקו – האוטובוס מגיע ישירות לאי, באמצעות גשר.

באקו עם ילדים – אטרקציות מומלצות

באקו היא עיר מאוד ידידותית לתיירים, מה שהופך טיול משפחתי בבאקו לחוויה מהנה. למעשה, יש המון מקומות כיפיים בבאקו למשפחות עם ילדים, כמו מרכזי בידור, מזרקות מוסיקליות וחנויות ממתקים. גולת הכותרת של העיר עבור רוב הילדים היא פארק המים של באקו, Aqua Park.

 

פארק המים אקווה פארק באקו – פארק המים של באקו הוא מתחם רחב ידיים שמהווה את האטרקציה המרכזית עבור רוב המשפחות המגיעות אל באקו עם ילדים – תמצאו כאן כיופי מים שונים וכן אזור משחקים נהדר שמכיל חדר "דרקולה" מפחיד.

הופעות ומסיבות מיוחדות של צוותי הווי ובידור מתקיימות בפארק המים הנחשב ללא ספק אחת הטובות שבין אטרקציות בבאקו למשפחות באופן קבוע. Aqua Park Baku, Rashid Behbudov, 59, ☎+994 12 447-03-03

שיט בבאקו – חברת Boat tours of Baku מפעילה הפלגות מסביב לבאקו. יוצאים משדרת באקו (Baku Blvd.). משך ההפלגה: 40 דקות. פעילות מומלצת בהחלט עבור משפחות המגיעות אל באקו עם ילדים

הרכבל של באקו – Baku Funicular Railroad. אפשר להגיע עם הרכבל הזה ל- Alley of the Marytrs (סמטת הקדושים המעונים). חוויה נחמדה מאוד עבור משפחות המגיעות אל באקו עם ילדים קטנים. עלות: 1 מאנאט.

תיאטרון הבובות, באקו Puppet Theatre, Baku – תיאטרון הבובות של באקו, או בשמו המלא:Abdulla Shaig Azerbaijan State Puppet Theatre, הוא יעד מופלא ומרתק – ללא ספק אחת המעניינות שבין אטרקציות בבאקו למשפחות עם ילדים.

המקום נבנה בשנת 1910 בידי האדריכל הפולני יוזף פלוצקו כבית קולנוע שנקרא Phenomenon ומאוחר יותר הוסב לתיאטרון בשם Satyragite. מאז שנת 1931, היעד פועל כתיאטרון הבובות הלאומי של אזבייג'ן ומהווה מקור להנאה לדורות של ילדים, עם בובות מכל הסוגים, המינים והצבעים שמבדרות את כל המשפחה.

המזרקה המוסיקלית אג, באקו (יעד חובה) Musical Fountain Ag, Baku – המזרקה המזמרת הזו שוכנת בתוך פארק לאומי שמוכר גם כ"שדרת באקו". הפרוייקט תוכנן והושלם ע"י מומחים איטלקים. המזרקה המעניינת כוללת בריכה הבנויה משיש שיובא מברזיל ומאלמנטים מאבן גרניט המשתמשים בטכנולוגיה יפנית. עבור משפחות המגיעות אל באקו עם ילדים קטנים זוהי ללא ספק אטרקציה תיירותית מובילה בבאקו למשפחות.

המזרקה הזו מתאפיינת באורות ומנגנת מוסיקה של צ'ייקבוסקי, שטראוס וסבירידוב. מזרקה נוספת, מרשימה באותה מידה, נמצאת מולה בתוך הים.

סיור לתיאטרון הפנטומימה של באקו – Go to Pantomima theatre, יוצאים משדרת באקו (Baku Blvd.). משך הנסיעה: 40 דקות, עלות 6 מאנאט

מרכז הבידור של באקו – מרכז הבידור של באקו מכיל מרכז קניות, באולינג באישור AMF, מועדון כושר ובריאות, אולם ועידות ומגוון מסעדות ומועדונים.  Baku Entertainment Center (Bakı Əyləncə Mərkəzi), רובע Khatai, רחוב Bayramov St, 1130/33, ☎ +994 012 490-22-22 , . (office@bem.az, vip@bem.az),

רחוב ניזאמי (טורגובאיה (Nizami (Torgovaya) Srett) וכיכר המזרקה (Fountain Square) – ליד העיר העתיקה. מדרחוב שחוצה את האזור המרכזי של העיר, אזור קניות, מסעדות ובתי קפה. זהו איזור מומלץ לטיול עבור משפחות המגיעות אל באקו עם ילדים קטנים בגלל היעדר המכוניות במדרחוב.

פארק השעשועים של באקו – לונה פארק קטן לילדים ומבוגרים. לא מדובר על אחד מפארקי השעשועים הגדולים והנוצצים בעולם אבל אם אתם מגיעים אל באקו עם ילדים קטנים ויש לכם קצת זמן, זוהי בהחלט אטרקציה מומלצת לבלות בה חצי יום.  Luna Amusement Park, ☎+994 012 496-48-48

 

טיול בבאקו – עוד אטרקציות

שדרת באקו (Baku Boulevard) – הרחוב הראשי של העיר

סלעי הנפט (Oil Rocks) – סלעי הנפט הם תופעה מעניינת ללא ספק, אך תיירים המעוניינים לראות סלעי נפט צריכים להשיג אישור לכך מחברת הנפט של אזרבייג'ן (State Oil Company of Azerbaijan).

היכל הקונצרטים של באקו – מבנה מ-1912 בהשראת בית הקזינו של מונטה קרלו. משכנה של התזמורת הפילהרמונית של אזרבייג'ן בין היתר. Magomayev Azerbaijan State Philharmonic Hall, 2 Istiglaliyyat St, ☎+994 (12)/ 497 29 05 (+994 (12)/ 497 29 01)

פארק Dendro – פארק מומלץ בבאקו למשפחות עם ילדים עם שפע של צמחייה, אגם עם ברווזים וברבורים ועוד

 

חמאם בבאקו – Hamam Mehellesi – מרחצאות ציבוריים (חמאמים, או Hamamlar באזרית). זה החמאם הציבורי העתיק ביותר של העיר השוכן ליד תחנת המטרו Icharishahar, בתוך חומות העיר העתיקה. החמאם מתחלק לימי שבוע המיועדים לגברים בלבד או לנשים בלבד. בימי שני ושישי החמאם פתוח לנשים בלבד, ושאר ימות השבוע מיועדים לגברים בלבד. Hamam Mehellesi נמצא בעיר העתיקה. מהתחנה, היכנסו לשער של העיר העתיקה, פנו ימינה ולכו במורד הרחוב. תוכלו לראות את החמאם מצד שמאל של הרחוב כמה רחובות משם. על אחד הקירות תמצאו שילוט עם שם החמאם ומעט הלאה משם תבחינו בכיפות של החמאם. 10 מאנאט. פילינג עור (hise) בעלות 10 מאנאט ועיסוי גם הוא מוצע ב-10 מאנאט. תה אזרי מוצע ב-1 מאנאט.

Teze Bey Hamami. מרחצאות ציבוריים/חמאמים (Hamamlar) בעיר העתיקה, אך זהו חמאם המיועד לגברים בלבד. כולל מרחצאות מסוגים שונים, כמו בריכה פינית, טורקית וכו'. מעט יותר יקר מהחמאמים האחרים בבאקו.

ספא בבאקו – The Spa at Park Hyatt Baku, במלון פארק הייאט של באקו, 1033 Izmir Street, ☎+994 12 490 1234, baku@hyattintl.com

תיאטרון האופרה והבלט של אזרבייג'ן – National Opera and Ballet, Nizami Street

קניונים בבאקו

AF MALL – קניון חדש עם הרבה חנויות טרנדיות, ובריכה עם גן טרופי על גג המבנה. הקניון נפתח בשנת 2011. הקניון שוכן בלב העיר, סמוך מאוד ל-Torgovaya ברחוב Samed Vurgun מס' 34, ☎+994 12 5965506.

Park Bulvar Shopping Mall – קניון חדש עם חנויות טרנדיות, פלנטריום שיכול להיות בפני עצמו אטרקציה מומלצת למשפחות שמגיעות אל באקו עם ילדים גדולים מספיק, באולינג והמון בתי קפה חמודים. יש כאן גם הרבה סניפי מזון מהיר מפורסמים, כמו KFC וסבארו. הקניון שוכן לאורך השדרה, ממש מול מלון פארק אין.

חופי ים בבאקו

יש מספר חופים בבאקו, כולל Shikhov Beach, אבל כעיקרון המים מזוהמים בהם ולא מומלץ לרחוץ בהם, בוודאי לא עבור משפחות המגיעות אל באקו עם ילדים. מחוץ לבאקו, יש כמה חופים חוליים טובים לאורך הים הכספי.

חופים טובים בעיקר עבור משפחות שמתכננות חופשה בבאקו עם ילדים הם בילגה (Bilgəh) ואמבורן (Amburan) בחוף הצפוני של חצי האי אבשרון (Absheron Peninsula) והם מכילים אזורים שבהם אפשר לתפוס מחסה מהשמש. מועדון החוף בילגה, אמבורן – כולל שלוש בריכות, סניפי מזון מהיר, מסעדה עם טבחים מאזרבייג'ן ואירופה, דיסקוטק, היכל משחקי וידאו, חיבור אינטרנט, ספורט מים, כדור-יד חוף, כדורגל חוף, מתקני בידור וצוות בדרנים מקצועי – כל מה שדרוש לחופשה משפחתית מושלמת באזרבייג'ן. Amburan, Bilgah, ☎+994 12 453-86-85, פקס: +994 12 453-86-84.

מועדון החוף AF אף הוא חוף מומלץ באיזור באקו – מתחם הכולל 5 בריכות שחייה, סניפי מזון מהיר, מסעדת גורמה, דיסקוטק, היכל משחקי וידאו, חיבור אינטרנט, ספורט מים, כדור-יד חוף, כדורגל חוף, מתקני בידור וצוות בדרנים מקצועי. Novkhani, ☎994 12 448-30-30

מזג אוויר בבאקו

אחד הדברים המעניינים לגבי באקו הוא שהטמפרטורה השנתית הממוצעת שלה (14.2 מעלות צלזיוס) שווה לטמפרטורה הממוצעת של כדור הארץ כולו ברמה של קרוב לעשירית המעלה. חודשי הקיץ חמים מאוד ויבשים, והחורפים מאוד קרירים, יחסית גשומים עם רוחות קלות. האקלים של באקו מאוד מתון ונחשב לאקלים קונטיננטלי SEMI ARID. כמות הגשמים הממוצעת בבאקו היא כ-239 מ"מ.  בשנים מסויימות אפשר לראות כמות נכבדת של שלגים, אך בד"כ כמות השלגים יחסית מתונה. בעונת הקיץ בד"כ לא יורדים בה גשמים. עם זאת, התנודות ברמת החום פחותה מאזורים קונטיננטליים רבים הנמצאים בקו הרוחב הזה בשל הקרבה לים הכספי. במשך כל השנה ניתן להרגיש ברוחות מנשבות.

שפה בבאקו

במקומות רבים בבאקו התושבים מבינים אנגלית ורוסית, אבל כדאי להצטייד בכל מקרה ברשימת ביטויים באזרית ולנסות ללמוד כמה מילים באזרית, טורקית ורוסית לפני בואכם. עם זאת, לפחות 80% מהאוכלוסייה מבינים רוסית וכמחצית האנשים מתחת לגיל 35 מבינים לפחות מעט אנגלית. השפה הטורקית די מובנת אצל האזרבייג'נים.

ברוב החנויות תמצאו דוברי אנגלית, וכן במסעדות, בברים, זאת בזכות תעשיית הנפט. אם תתעדכנו בכמה מילים מקומיות, תמצאו שקל מאוד להתמצא כאן.

חופשה בבאקו – טיולים מחוץ לבאקו

שמורות גובוסטאן (Petroglyphs of Gobustan) – זהו פארק לאומי מוגן השוכן כ-50 ק"מ דרומית מבאקו עם עתיקות שמתוארכות לפחות עד המאה ה-12 לפנה"ס. הצבאות הפולשים של אלכסנדר הגדול וטריאנוס גם השאירו כאן את חותמם. יש כאן תגליות ארכיאולוגיות חשובות שניתן לראות אותם במוזיאון הנמצא בפארק.

טיול לטורקמניסטן – מעבורת יוצאת יומיום מבאקו וחוצה את הים הכספי לטורקמנבאשי (Turkmenbashi) שבטורקמניסטן (Turkmenistan). המעבורת היא אמצעי תחבורה מאוד פופולרי בקרב תרמילאים החוצים את דרך המשי, אבל זו דרך מאוד לא נוחה למשפחות שמתכננות טיול באזרבייג'ן עם ילדים וכדאי להשתמש בה רק אם אתם אוהבי הרפתקאות.

הפלגה לקזחסטן – מעבורת יוצאת באופן לא קבוע ל-Aktau בקזחסטן (כל 7-10 ימים אולי). הרציפים נמצאים 2 ק"מ ממערב לעיר העתיקה. קשה להשיג כרטיסים!

שקי (Sheki) –  עיר יפהפיה באזרבייג'ן, בהרי הקווקז עם המון מה לעשות ולראות, כולל ארמון החאן (Khan's Palace), פלא ארכיטקטוני מהמאה ה-17. במרחק 7 שעות נסיעת אוטובוס מבאקו, 250 ק"מ לכיוון מערב/צפון מערב.

טיול לגיאורגיה – אוטובוסים מביאים מטיילים בינלאומיים מבאקו אל גיאורגיה. יש גם קו אוטובוס פופולרי מבאקו לאירן אך הוא כמובן לא רלוונטי עבור ישראלים.

נמל התעופה של באקו הוא אחד היחידים בעולם שמציע טיסות לנחצ'יבאן (Nakhchivan), מובלעת באזרבייג'ן. מטיילים שמתכוונים להגיע לשם צריכים להזמין טיסה מבאקו.

לכו ליהנות באחד מאתרי הנופש או בריכות השמן המיוחדות בנפטלאן (Naftalan), כ-250 ק"מ ממערב לבאקו.

שבו להירגע ליד הים הכספי בנארבאן – Nabran, היעד התיירותי הפופולרי ביותר באזרבייג'ן בקרב מטיילים בינלאומיים, עיר חוף יפה הקרובה ל-Xachmaz.

מוזיאונים וגלריות בבאקו

מוזיאון התחפושות הארצי האזרי (מוזיאון הבובות) –  מלון מומלץ (יחסית לרוב המוזיאונים בבאקו) למשפחות המגיעות אל באקו עם ילדים. (Azeri National Costume Museum (Doll Museum)), ☎+994 (12)/ 493 66 85 (+994 (12)/ 493 05 01)

מוזיאון ההיסטוריה – (Taghiyev History Museum), Tagiyev St, 4, ☎+994 (12)/ 493 36 48 (+994 (12)/ 498 52 11)

מוזיאון השטיחים – (Latif Karimov Carpet and Applied Arts Museum), Neftchiler Ave, 123 A

ביתו של ג'פאר ג'ברלי – (Home of Jafar Jabbarli), 44, S. Gutgashinli St, ☎+994 (12)/ 43 84 350

פסטיבלים בבאקו

פסטיבל הג'אז של באקו – הפסטיבל הוא פרי פועלו של נגן הסקסופון הנודע ותושב באקו ראין סולטנוב, החוגג את האהבה של אזרבייג'ן לג'אז שצמחה בעידן הסובייטי כשהמוסיקה הוחרמה ע"י השלטונות. הפסטיבל מכיל מופעים מרחבי העולם ונמשך שבוע ימים בחודש יוני בד"כ. אפשר לרכוש כרטיסים במרכז הג'אז של באקו, Baku Jazz Center, רחוב 19 Rashid Behbudov או בטלפון. Baku Jazz Festival, ☎+994 012 437-55-33, infofestival@jazz.az

שופינג בבאקו – המלצות

עתיקות מהעיר העתיקה (İçəri Şəhər)

שטיחים עבודת יד מאזרבייג'ן

תפוחים מדהימים מהעיר האזרית קובה (Quba)

תה ולימונים מהעיר לנקראן (Lankaran)

חלווה מהעיר שקי (Sheki)

בובות אזריות מסורתיות שאותן מכינות קבוצות נשים מהעיר ברדה (Barda)

לחמים מסורתיים מהעיר גנז'ה (Ganja)

אזרבייג'ן בקופסה – מתנות עבודת יד בהשראת התרבות והמנהגים האזריים. (Azerbaijan in a box™), Nizami 92.

כספומטים בבאקו

מסופים למשיכת מזומנים (כספומטים) עומדים לרשותכם בכל רחבי באקו ובעיקר בדאונטאון וביציאה מתחנות המטרו. אם יש לכם טלפון סלולרי עם כרטיס סים מסוג Bakcell או Azercell, תוכלו גם לטעון את החשבון שלכם במסופים. הבנק הבינלאומי של אזרבייג'ן מפרסם רשימה של המסופים שלהם בבאקו. בחלקם אפשר להוציא גם מטבע יורו ודולרים אמריקאיים.

בטיחות וביטחון בבאקו

באקו נחשבת לעיר בטוחה. עם זאת, יש לנקוט באמצעי זהירות כמו בכל עיר גדולה. הומלסים לא יטרידו או יתקפו אנשים, למשל. הבעיה הגדולה ביותר בבאקו היא סגנון הנהיגה, כאשר נהגים רבים אינם מצייתים לכללי הכביש ולמהירות המותרת, ואם אתם מגיעים אל באקו עם ילדים יש להקפיד במיוחד על כללי הזהירות בדרכים.

הכבישים יכולים להיות מסוכנים מאוד בשעת לילה בגלל המהמורות בכביש וחוסר התאורה. רוב האזורים בדאונטאון ובסביבתו בטוחים בעיקרון. יש מספר מעברים להולכי רגל מתחת לכבישי גשר מאוד סואנים (בחלקם יש מדרגות נעות) וכמה מעברי חצייה ורמזורים. היזהרו מניידות המשטרה כאשר אתם חוצים כביש סואן שלא במעבר חצייה, כי הם יכולים לנסות לקנוס אתכם ב-20 מאנאט על עבירת תנועה (למרות שהמקומיים עושים זאת כל הזמן). היו מודעים לכך שחציית הכביש מתחת לגשר איננה חוקית באזרבייג'ן. המשטרה תקנוס אתכם!

נסו להימנע משולי העיר

טיול בבאקו – הכנות

כדי להתכונן לטיול בלב העיר באקו, נעלו נעליים נוחות, מכנסיים קצרים, טי-שירט ומרחו קרם הגנה מהשמש. כמובן, אם אתם מגיעים אל באקו עם ילדים דאגו שגם הם מרוחים בקרם הגנה. קל מאוד למצוא מוניות בבאקו ורוב הנהגים, אע"פ שאינם דוברי אנגלית, מבינים מעט אנגלית ומחירי המוניות זולים בתוך באקו. ודאו שאתם נושאים עימכם מספרי טלפון לשעת חירום.

טיול בבאקו – לו"ז מומלץ

סוף שבוע בבאקו – לו"ז מומלץ הכולל יומיים וחצי ושני לילות בבאקו, אזרבייג'ן.

יום שישי

  • צ'ק אין במלון
  • ארוחת צהריים בכיכר המזרקה. יש כאן מקדונלד'ס, אוכל לבנוני ואת בית הקפה Sunset Cafe (מקום נהדר לגלידה ומילקשייקים). לכו סביב הכיכר וספגו את האווירה של באקו.
  • פנו לעבר השדרה ולכו לאורך הים הכספי כדי ליהנות מהנופים המרהיבים.
  • בקרו במרכז הקניות Park Bulvar וב-Crystal Gall (שם התקיים האירוויזיון של שנת 2012). יכול להיות שתצטרכו להשתמש במונית כדי להגיע לכאן.
  • לכו לעיר העתיקה של באקו ועלו למגדל Maiden’s Tower. בלו את שאר אחר הצהריים בהליכה ברחובותיה הצרים ובביקור בארמון ובמסגדים הישנים.
  • ארוחת ערב בעיר העתיקה (Karvan Saray או אוכל אזרי באווירה ייחודית, מסעדות מומלצות בבאקו בעיר העתיקה הן Sultan Inn בקומת הגג או בקומת הגג של מלון מרידיאן, שם מגישים אוכל אירופי/פיוז'ן ויש גם נופים  נהדרים. או חזרו לכיכר המזרקות המציע מבחר גדול יותר של מסעדות לא יקרות.
  • לכו ל-Jazz Cafe (הופעות לייב החל מ-9 בערב), או לסרט בקולנוע שבכיכר המזרקות (בעיקר באזרית), או לכו לקלאב/באר/פאב למשקה או שניים.

יום שבת

  • התעוררו במלון
  • קחו מטרו/מונית לתחנת המטרו 20 Yanvar (20 בינואר). ביציאה מהמטרו, פנו ימינה ולכו סביב הבלוק כדי להגיע ל-Chudo Pechka. יש כאן מבחר גדול של מאפים מתוקים ומלוחים בטייק אאוט בלבד. חצו את הכביש לעבר הפארק שבו ניצבת האנדרטה של 26 הקומיסרים, שם תוכלו לשבת ולאכול להנאתכם.
  • לחילופין, תוכלו לצאת בתחנת המטרו Sahil, לפנות שמאלה וללכת בלוק אחד לקפה ארומה לקפה או תה.
  • לכו למסגד אטשגה (Ateshgah Fire Temple) ברכבת החשמלית (יוצאת מתחנת 28 במאי בשעה 10:20 בבוקר). לחילופין, מרשוטקות יוצאות מתחנות המטרו Qara Qarayev או Azizbeyov
  • חזרו לתחנת 28 במאי ואכלו ארוחת צהריים בסגנון מערבי או פנו לבאר הספורט Adams Sports Bar המגישי אוכל הודי מדהים שמבשלים אותו שפים הודים, והצוות שם מאוד חברותי. כתובת: 29 Byul-Byul Ave
  • בקרו במוזיאון השטחים הנמצא ליד השדרה או לכו לקניות ברחוב Nizami, שם תמצאו מותגים יקרים וחנויות מקומיות
  • אם בא לכם להתפנק, צאו לארוחת ערב ב- CHiNAR (1 (רחוב Shovket Alakbarova) מסעדה מומלצת בבאקו המגישה אוכל יפני, מערבי ואוכל בינלאומי אחר)
  • בערב, לכו לאופרה בבניין האופרה הלאומי ברחוב Nizami, או בקרו באחד הבארים שבכיכר המזרקות, כמו The Garage, Tortuga, Shamrock ו-Shakespeare’s (אוכל נהדר).

יום ראשון

  • צ'ק אאוט
  • קנו מאפים ב-Chudo Pechka לארוחת בוקר ואכלו אותם בפארק הסמוך
  • לכו לתחנת 20 January ועלו על מיניבוס לשדה התעופה או ליעד הבא שלכם
באקו
דירוג הגולשים 4.6 (5 הצבעות)
Sending

תגובות 2

  • *4 לילות *

    (היעד מצריך ויזה שאותו עושים בשדה התעופה שלהם ובמקום מקבלים את הויזה שזה יותר נכון פתק קטן שאותו מוסרים לפקיד משטרת הגבולות , עלות הויזה 25 דולר אפשר גם באשראי)

    טיסות : ישראייר , יצאו בזמן , שירות הדיילות היה מצוין , מטוס דיי קטן אבל לא נורא הטיסה אורכת רק כ 3 שעות.

    *לינה* : Renaissance Palace Baku , מלון מצוין 4 כוכבים שמרגיש כמו 5 , נקיון ושירות מעבר ומעבר ומחיר שמצחיק לומר בקול רם .

    העיר נקיה ברמות אחרות! עשרות מנקי רחוב כמעט בכל רחוב.. מלא שוטרים ברחובות מרגישים בטוח נורא…לא זוכרים בכלל שזו מדינה מוסלמית…מדהים !
    העיר עצמה מאוד גדולה ומיוחדת , מזכיר את דובאי במבנים המודרנים המאוד מאוד מיוחדים ומעוצבים .

    *תחבורה*: התחבורה הכי זולה שיצא לי להתקל אי פעם , יש אפליקציה שנקראת bolt שהיא כמו הובר בדיוק , המחירים בתוך העיר (וזו עיר ענקית..) לא יצאו לי יותר מ7 מאנט (כלומר לא יותר מ 14 שח )

    נסיעה של 45 דק לשדה התעופה עלתה לי 40 שקל ברכב ענק, פשוט מחירים מביכים .

    *אוכל* : אני אישית אכלתי רק במסעדה כשרה ומאוד מאוד טעימה ויוקרתית שנקראת 7:40 ,המחיר היה זול ב 70 % מבארץ ..(אז תחשבו כמה זול מסעדה לא כשרה שם …)

    אוכל בשפע , בעיר העתיקה יש אין סוף מסעדות שכל אחת נראת יותר טוב מהשניה!

    *קניות*: הייתי צריך לקנות עוד מזוודה וגם אותה הצלחתי לפוצץ מרוב קניות , יש שוק ענקי שנקרא Sadarak Shopping Center , במרחק 30 דק נסיעה ממרכז העיר , שוק ענקי , אפשר לבקש מהמוכרים הנחה והם לא מתווכחים מרוב שהם זקוקים לפרנסה ( גם בלי לבקש הנחה הבגדים זולים ) זה שוק של זיופים , מריבוק אדידס וכ'ו ועד לגוצ'י פראדה שנאל וכ'ו, יש חיקווים פחות איכותיים ויש יותר איכותיים ,במרכז העיר יש אין סוף חנויות שמחזיקות במותגי יוקרה מזויפים , אבל באיכות מאוד מאוד גבוהה מטורקיה , גם שם ניתן לבקש הנחות מהמוכרים והם כנראה יסכימו , יש מספר קניונים בעיר מאוד יפות ,אך בחנויות בקניון הבגדים יקרים כמו בארץ אפילו קצת יותר..

    *מזג אויר* בבאקו נחשב לקר אבל למזלי בשבוע האחרון לינואר שאמור להיות שיא החורף היה מאוד נעים 8-12 מעלות ולא היו רוחות והשמים תמיד היו מאוד בהירים !

    יש גם איפה לטייל מחוץ לעיר , לקובה ששם נמצאת הקהילה היהודית ,או לאתרי סקי שרחוקים כ 3 שעות מהעיר…אני לא הספקתי אבל שווה מאוד לדעתי אחרי 3 ימים אינטנסיביים ממצים את העיר .

    בקיצור , האזרים אנשים חמים מנומסים ואוהבים לעזור,מחבבים נורא ישראלים ,יעד זול יעד יפייפיה , אין מישהו שלא יהנה שם , מצעירים ועד לזקנים !

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל