מזג אוויר בקוס

עונות מומלצות לחופשה בקוס ביוון

תמיד כיף לבקר בקוס, אחד מהיפים והאטרקטיביים באיי יוון. בכתבה זו תמצאו את כל המידע הדרוש למטייל על העונות המומלצות לחופשה בקוס, מזג אוויר ומשקעים בכל עת ומידע חיוני על טיול בקוס לכל עונה. מתלבטים האם לתכנן חופשה בקוס בקיץ, באביב או בסתיו, או אולי שוקלים לבדוק את קוס בחורף? כל התשובות – בכתבה

הזמנת דילים לקוס   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

באי קוס (Kos או Cos), אי בים האגאי המזרחי המשתייך לאיים הדודקנסיים, לא הרחק מחופי טורקיה, האקלים הוא ים-תיכוני, כבשאר איי יוון ותורכיה הפזורים בים התיכון. החורפים באי מתונים וגשומים והקיצים חמים ושטופי שמש. מזג האוויר הים תיכוני הנוח מאפשר למעשה חופשה בקוס כל ימות השנה כמעט בלי חשש, אך ישנן עונות מומלצות יותר ומומלצות פחות לטיול בקוס.

ממוצע הטמפרטורות היומי נע מ-9.5 מעלות צלזיוס בפברואר ועד 25.5 מעלות צלזיוס ביולי. כמות המשקעים מגיעה ל-730 מ״מ בשנה והגשמים יורדים בעיקר בין אוקטובר למרץ, לרוב בצורה של סופות רעמים ולפעמים בירידת גשמים חזקה. בקיץ כמעט אף פעם לא יורד גשם. בשל תקופת הקיץ היבשה והארוכה, המתאר הגיאוגרפי צחיח למחצה, מלבד בגבעות המגיעות ל-800 מ׳ מעל גובה פני הים.

חופשה בקוס, יוון – עוד באותו נושא:

מלונות מומלצים בקוס עם ילדים

טיסות לקוס, יוון – מידע חיוני והשוואת מחירים

טיסות פנים ביוון – השוואת מחירים והזמנת טיסות

סים ו-eSIM ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

השכרת רכב בקוס, יוון – מידע והשוואת מחירים

חופשה בקוס לפי עונות

חופשה בקוס בחורף – מדצמבר עד אמצע מרץ. די מתון: הטמפרטורות במשך היום הן בין 12-14 מעלות. גשמים די תכופים, אבל יש גם ימים בהירים. לפעמים מזג האוויר יכול להיות מעט קר, עם טמפרטורות גבוהות של 10 מעלות. הרוח גם יכולה להגביר את תחושת הקור. מפעם לפעם תוכלו אפילו להבחין במעט שלג, אם כי השלג לא נערם, לפחות לא בגובה פני הים.

חורף איננו עונה מומלצת לחופשה בקוס, אלא אם אתם אוהבי חורף ודווקא הקור מושך אתכם.

חופשה בקוס באביב – מאמצע מרץ עד מאי. מתון, ובמשך מספר שבועות נעשה יותר ויותר חם, שטוף שמש ופחות גשום.

חופשה בקוס בקיץ – מיוני עד אמצע ספטמבר. חם ושמשי. המלטמי, הרוח שמגיעה מכיוון צפון-מערב, מתחילה לנשוב עד אמצע מאי ומקררת את האוויר, אבל בעצמה פחותה מזו שבאיים המרכזיים של הים האגאי. בנוסף, לפעמים יש תקופה של חום כבד, עם מידות חום מקסימליות של כ-35 מעלות. אם אינכם סובלים מחום ואתם אוהבים את החופים הנפלאים ואת האטרקציות של בתי המלון, הקיץ הוא העונה המומלצת להגיע אל קוס עם ילדים וליהנות משמש חמימה כל שעות היום.

חופשה בקוס בסתיו – מאמצע ספטמבר עד נובמבר. בד״כ שטוף שמש וחמים בצורה נעימה בתחילה ובהדרגה הופך יותר ויותר מתון, בזמן שהגשמים הופכים יותר ויותר תכופים.

כמות השמש בקוס נהדרת בקיץ, כשהשמיים בהירים, וטובה מאוד בשלהי האביב. בזמן שבסתיו ובחורף ימי השמש משתנים, ולפעמים השמיים מעוננים או יורד גשם. הים מספיק חם לשחייה מיולי עד ספטמבר ומגיע ל-24 מעלות צלזיוס באוגוסט וספטמבר.

קיץ בקוס – זמן לבטן-גב

הזמן הטוב ביותר לחופשה בקוס לבילוי חוף הוא מיוני עד אמצע ספטמבר ולפעמים גם אוקטובר. טמפ' המים מגיעה אז ל-23 מעלות בממוצע. מוקדם ביוני מזג האוויר בקוס עדיין מעט קריר בערב. ליתר בטחון כדאי להביא בגד עליון. במאי הים עדיין מעט קר ומידות החום עדיין קרירות מדי לחוף, לפחות בימים מסוימים. אם אתם באים לחופשה בקוס כדי לטייל בשרידים הארכיאולוגיים של תקופת יוון העתיקה, הזמן הטוב ביותר לכך הוא באביב, בעיקר במאי, כי בקיץ עלול מזג האוויר להיות חם מדי. תוכלו לבחור גם להגיע בסתיו, בעיקר באוקטובר, מאחר שנובמבר הוא חודש קר וגשום יותר.

מידות חום חודשיות ממוצעות

האקלים של קוס הוא ים-תיכוני, עם קייצים חמים ויבשים וחורפים מתונים. אם אתם מחפשים הרבה שמש, הזמן הטוב ביותר לכך הוא בין יוני לספטמבר. החודש החם ביותר בשנה הוא יולי, עם מקסימום יומי של 31 מעלות צלזיוס ומינימום של 23. החודש הקריר ביותר בשנה הוא ינואר, עם ממוצע יומי מקסימלי של 13 מעלות צלזיוס ומינימום של 13 וממוצע נמוך של 8.

שמש וגשם

החודש היבש ביותר הוא אוגוסט עם 0 מ״מ גשם ו-31 ימי שמש מושלמים. החודש הגשום ביותר הוא ינואר, עם 44 מ״מ גשם על פני ארבעה ימים.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל