מזג האוויר בקנדה

מזג האוויר בקנדה – עונות מומלצות לטיול

קנדה היא מדינה ענקית בצפון אמריקה ובה מגוון אזורי אקלים ומזג אוויר רבגוני. לפני שתחליטו לצאת לחופשה בקנדה, כדאי להכיר את מזג האוויר בקנדה האופייני למדינה לפי חודשי השנה ואת העונות המומלצות לטיול בקנדה. לכל איזור בקנדה מזג אוויר ייחודי משלו, וגם את זה כדאי לקחת בחשבון

קנדה  Canada היא מדינה ענקית, השנייה בגודלה בעולם אחרי רוסיה, ומזג האוויר בקנדה משתנה לפי המקום בו אתם נמצאים. המדינה כוללת, מלבד שישה איזורי זמן שונים, שטח מגוון עם הרים, מישורים, יערות, נהרות, אגמים וגם ערים גדולות. בקנדה יש ארבע עונות עם אקלים שמשתנה ברחבי המדינה.

מזג האוויר בקנדה ידוע בחורף הקשוח שלו, אך ישנם מקומות בקנדה בחורף בהם מזג האוויר מתון יחסית (אך עדיין די קר) כמו ויקטוריה בקולומביה הבריטית בה הטמפרטורות נשארות לרוב מעל האפס. עם זאת, מי שאוהב ספורט חורף או פשוט נהנה מהנוף הפסטורלי של הטבע בשלג, יוכל בהחלט ליהנות מקנדה בחורף.

העונה המומלצת לטיול בקנדה ברוב המיקרים היא הקיץ, מיוני ועד אוגוסט, אך בספטמבר ונובמבר תוכלו ליהנות מיעדי תיירות פחות צפופים (גם המחירים לעיתים יורדים כיוון שזוהי לא עונת השיא). טיול בקנדה בחורף מתאים למי שמוכן לטיול בטמפרטורות נמוכות ומגיע מצויד היטב לקור הקנדי, אך יש בו גם יתרונות רבים כמו ספורט חורף, צפייה בזוהר הצפוני, חגיגות חג המולד, ושלג יפהפה.

עוד מידע מועיל למטייל בקנדה:

טיסות לקנדה – השוואת מחירים וטיפים

השכרת רכב בקנדה – המדריך המלא

קניית דולר קנדי בישראל

טיסות פנים בקנדה – הזמנות ומידע

קיץ בקנדה 

הקיץ בקנדה נמשך מיוני ועד אוגוסט. המחוזות הצפוניים של קנדה בקיץ בדרך כלל פחות חמים, וגם בחוף המערבי הטמפרטורות מתונות יותר. הקיץ בקנדה הוא שיא עונת התיירות. הקיץ בקנדה קצר, שלושה חודשים בלבד, ומביא איתו עלייה בתיירות (וגם במחירים). גם אם אתם מתכננים חופשת קיץ בקנדה, מומלץ להביא איתכם, בנוסף לבגדים הקיציים, גם בגדים חמים יותר לערבים קרירים.

יש מגוון יעדים נהדרים להגיע אליהם בקנדה בקיץ לחופשה קיצית מושלמת, כמו למשל: טופינו, עיירה לאוהבי טבע, ונקובר לאוהבי הערים הגדולות (ואל תשכחו את החופים שלה), הרי הרוקי הקנדיים ועוד.

סתיו בקנדה

הסתיו בקנדה נמשך מספטמבר עד נובמבר. הימים מתקצרים לעומת הקיץ, והעצים נצבעים בצבעים יפהפיים של אדום כתום וצהוב. הסתיו בקנדה הוא זמן נהדר לטיולים בטבע שנראה יפה במיוחד בזמן הזה של השנה.

מקומות טובים לטיול בסתיו בקנדה כוללים, בין היתר, את ויקטוריה לצפייה בגנים היפהפיים, הרי הרוקי לנוף מרהיב וטיולים רגליים בטבע באיזור ועוד.

חורף בקנדה

החורף בקנדה מתחיל בדצמבר ונמשך בדרך כלל עד פברואר. מי שמתכנן טיול לקנדה בחורף צריך להתכונן לטמפרטורות נמוכות מאוד. החורף קר מאוד ברוב המקומות בקנדה, אך בקולומביה הבריטית הטמפרטורות מתונות יותר.

מי שמגיע לטיול בקנדה בחורף עושה זאת בעיקר עבור ספורט חורף או כדי ליהנות מהנוף המרהיב והלבן כשהשלג מכסה אותו. החורף בקנדה הוא גם זמן טוב לצפייה בחיות בר. למרות שחיות רבות נהנות משינת חורף, ניתן לצפות בחיות מרשימות שפעילות בתקופה זו כמו נשרים, ינשופים, זאבים ועוד.

אביב בקנדה

האביב בקנדה נמשך ממרץ עד מאי.  באביב הטמפרטורות מתחילות לעלות והימים מתארכים, אך הלילות עדיין קרים. בזמן הזה של השנה החיות מתעוררות משינת החורף והצמחייה פורחת. טיול בקנדה באביב, כמו בכל עונת מעבר, הוא שקט יותר מבחינת צפיפות תיירים והמחירים בדרך כלל נמוכים יותר מבקיץ.

אם אתם מחפשים מה לעשות באביב בקנדה, הנה רק כמה מהאפשרויות: פריחת האביב בקנדה (ויקטוריה היא יעד נהדר לצפייה בצמחייה), או פריחת הדובדבן בוונקובר, צפייה במחזה המרהיב של מקורות מים קפואים בהם הקרח נשבר כשהטמפרטורות מתחממות, טיולי טבע רגליים ועוד.

עונה מומלצת לחופשה בוונקובר

הזמן הטוב ביותר לטיול בוונקובר הוא בעונות המעבר, מאפריל עד יוני ומספטמבר עד נובמבר, כדי ליהנות מטמפרטורות נעימות ומיעדי תיירות פחות צפופים מבקיץ. יולי ואוגוסט בונקובר, חודשי הקיץ ועונת השיא, הם כמובן חודשים מעולים למזג אוויר חם, אך ניתן לצפות בו למחירים גבוהים יותר בבתי מלון בונקובר ויעדי תיירות צפופים יותר.

הזמן המומלץ לטיול בטורונטו

קיץ בטורונטו הוא זמן נהדר לטיול משפחתי, בו תוכלו ליהנות ממגוון פעילויות בעיר. הטמפרטורות ביולי ובאוגוסט יכולות להיות גבוהות מאוד, כך שאם יש לכם אפשרות לבקר בטורונטו ביוני או בספטמבר, תוכלו ליהנות מטמפרטורות מתונות יותר. עונות המעבר הן זמן טוב לטיול בטורונטו (ספטמבר-אוקטובר ואפריל-מאי) מבחינת מחירים,  צפיפות ומזג אוויר בקנדה.

העונה המומלצת לטיול במונטריאל

עונת השיא במונטריאול היא בקיץ, מסוף יוני ועד תחילת ספטמבר. עם זאת, חודשים מומלצים נוספים לטיול במונטריאל הם בספטמבר ואוקטובר, כשהטמפרטורות הגבוהות של הקיץ בקנדה מתחילות לרדת, וצפיפות התיירים מתחילה לרדת.

העונה המומלצת לטיול במפלי הניאגרה בצד הקנדי

מזג האוויר בקיץ במפלי הניאגרה (קנדה) הוא כמובן החם ביותר, אך זוהי גם עונת השיא של התיירות במפלי הניאגרה כך שסביר להניח שהחוויה עלולה להיות יקרה וצפופה יותר מהרגיל.

גם ביקור בצד הקנדי של מפלי הניאגרה בחורף יכול להיות מעניין, ובהחלט זול יותר, אך אטרקציות רבות באיזור נסגרות בחורף והטמפרטורות מאוד נמוכות. מצד שני, המחירים זולים יותר והנוף לא פחות יפהפה, עם הצטברות קרח ושלג ונוף חורפי מקסים.

אפריל ומאי במפלי הניאגרה מביאים איתם עלייה בטמפרטורות אחרי החורף, השלג נמס והאטרקציות התיירותיות מתחילות לפעול.

העונה המומלצת לטיול בקנדה בהרי הרוקי 

מזג האוויר בהרי הרוקי יכול להשתנות במפתיע. הטמפרטורות באוגוסט מגיעות עד לכ22 מעלות צלזיוס אך יכולות לצנוח לכ7 מעלות צלזיוס. כמובן שככל שהגובה עולה כך הטמפרטורות צונחות. הקיץ הוא העונה המומלצת להגיע להרי הרוקי, למרות שהסיכוי להיתקל ביותר תיירים גבוה. עונת הטיולים הרגליים היא מאמצע יוני ועד אמצע ספטמבר, ובכל זמן אחר יכול מאוד להיות שחלק מהמסלולים יהיו סגורים. מטיילים רבים אוהבים לטייל בהרי הרוקי בספטמבר ובאוקטובר, למרות שהטמפרטורות מתחילות לרדת ולעיתים גם יורד שלג. בחודשים אלו הרי הרוקי הקנדיים שקטים יותר מבחינת תיירים, והמחירים נמוכים יותר לעומת חודשי הקיץ.

מזג אוויר בקנדה לפי חודשים

מזג האוויר בקנדה בינואר

מזג האוויר בוונקובר בינואר הוא קר, הטמפרטורות הנמוכות מגיעות לכ3 מעלות צלזיוס והגבוהות מגיעות לכ7 מעלות צלזיוס. בוונקובר בינואר ניתן לצפות לכ15 ימי גשם.

מזג האוויר בטורונטו בינואר הוא קר מאוד, הטמפרטורות צונחות לכ-7 מעלות צלזיוס, וניתן לצפות לכתשעה ימי גשם.

במונטריאל בינואר הטמפרטורות צונחות לכ-12 מעלות והגבוהות מגיעות לכ-4 מעלות צלזיוס, עם כ11 ימי גשם במהלך החודש.

במפלי הניאגרה בינואר הטמפטורות הנמוכות צונחות לכ-8 מעלות צלזיוס, עם כ11 ימי גשם.

מזג האוויר בקנדה בפברואר

הטמפרטורות הנמוכות בוונקובר בפברואר מגיעות לכ3 מעלות צלזיוס, והטמפרטורות הגבוהות מגיעות לכ8 מעלות צלזיוס. בפברואר בוונקובר ניתן לצפות לכ13 מעלות צלזיוס.

בפברואר מזג האוויר בטורונטו דומה לינואר, עם טמפרטורות שיכולות לצנוח לכ-7 מעלות צלזיוס בשעות הקרות, עם כשמונה ימי גשם.

במונטריאל בפברואר הטמפרטורות הנמוכות מגיעות לכ-11 מעלות צלזיוס, והגבוהות עד לכ-3 מעלות צלזיוס. ניתן לצפות לכעשרה ימי גשם בחודש זה.

במפלי הניאגרה בינואר הטמפרטורות הנמוכות מגיעות לכ-8 מעלות צלזיוס והגבוהות עד לכ0 מעלות צלזיוס. בחודש זה יש כעשרה ימי גשם.

מזג האוויר בקנדה במרץ

הטמפרטורות בוונקובר במרץ מתחילות לעלות מעט, ונעות בין כ4 מעלות צלזיוס לכ10 מעלות צלזיוס, עם כ14 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בטורונטו במרץ עדיין קר, אך הטמפרטורות עולות מעט ונעות בין כ-2 מעלות צלזיוס לכ5 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם.

מזג האוויר במונטריאל במרץ מביא איתו עלייה קלה בטמפרטורות לעומת פברואר אך הוא עדיין חודש קר, עם טמפרטורות שנעות בין כ-6 לכ2 מעלות צלזיוס וכ11 ימי גשם.

הטמפרטורות במפלי הניאגרה הקנדיים בחודש מרץ עולות בין כ-3 לכ5 מעלות צלזיוס, וניתן לצפות לכעשרה ימי גשם בחודש זה.

מזג האוויר בקנדה באפריל

הטמפרטורות בוונקובר באפריל נעות בין כ6 מעלות צלזיוס לכ14 מעלות צלזיוס, וניתן לצפות לכ12 ימי גשם בחודש זה.

בטורונטו באפריל המעלות נעות בין כ4 מעלות צלזיוס (בשעות הקרות) לכ12 מעלות צלזיוס ובחודש זה יש כשמונה ימי גשם.

אפריל במונטריאל הוא עדיין חודש קר, אך פחות מקודמו, עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ9 מעלות צלזיוס, וכעשרה ימי גשם.

הטמפרטורות באפריל במפלי הניאגרה בקנדה נעות בין כ2 מעלות צלזיוס בשעות הקרות לכ12 מעלות צלזיוס, עם כעשרה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בקנדה במאי

מזג האוויר בונקובר במאי מביא איתו טמפרטורות שנעות בין כ10 מעלות צלזיוס בשעות הקרות לבין כ17 מעלות צלזיוס, עם כתשעה ימי גשם.

הטמפרטורות בטורונטו במאי נעות בין כ10 מעלות צלזיוס לכ19 מעלות צלזיוס, ובחודש זה ניתן לצפות לכשבעה ימי גשם.

מזג האוויר במונטריאל במאי מביא איתו עלייה בטמפרטורות שנעות בין כ8 מעלות צלזיוס בשעות הקרות לבין כ17 מעלות צלזיוס בשעות החמות עם כעשרה ימי גשם.

הטמפרטורות במפלי הניאגרה נעות בין כ9 מעלות צלזיוס לכ19 מעלות צלזיוס, ובחודש זה ניתן לצפות לכתשעה ימי גשם.

מזג האוויר בקנדה ביוני

בונקובר ביוני הטמפרטורות מגיעות עד לכ20 מעלות צלזיוס, אך יכולות לצנוח לכ12 מעלות צלזיוס בשעות הקרות יותר. בחודש זה יש כשבעה ימי גשם.

הטמפרטורות ביוני בטורונטו מגיעות לכ24 מעלות צלזיוס, אך בשעות הקרות יכולות לצנוח עד לכ15 מעלות צלזיוס. ניתן לצפות לכ8 ימי גשם בטורונטו ביוני.

הטמפרטורות במונטריאל ביוני נעות בין כ15 מעלות צלזיוס (בשעות הקרות של הלילה בדרך כלל) לבין כ24 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם.

בצד הקנדי של מפלי הניאגרה ביוני הטמפרטורות ממשיכות לעלות ומגיעות עד לכ24 מעלות צלזיוס, אך יכולות לצנוח עד לכ14 מעלות צלזיוס. ניתן לצפות לכשמונה ימי גשם.

מזג האוויר בקנדה ביולי

ביולי בונקובר הטמפרטורות הגבוהות מגיעות לכ22 מעלות צלזיוס והנמוכות צונחות לכ12 מעלות צלזיוס. ניתן לצפות לכשבעה ימי גשם.

הטמפרטורות בטורונטו ביולי מגיעות לכ27 מעלות צלזיוס ויכולות לצנוח לכ18 מעלות צלזיוס בשעות הקרות יותר.

מונטריאל ביולי נהנית מטמפרטורות גבוהות שמגיעות לכ26 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום עם כעשרה ימי גשם .

מזג האוויר בצד הקנדי של מפלי הניאגרה ביולי – הטמפרטורות מגיעות לכ27 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום אך יכולות לצנוח לכ17 מעלות צלזיוס, וניתן לצפות לכשמונה ימי גשם.

מזג האוויר בקנדה באוגוסט

הטמפרטורות באוגוסט בוונקובר מגיעות לכ22 מעלות צלזיוס וניתן לצפות לכארבעה ימי גשם בלבד.

הטמפרטורות בטורונטו יכולות להגיע עד לכ27 מעלות בשעות החמות של היום ולצנוח לכ18 מעלות צלזיוס בשעות הקרות, עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש.

במונטריאול באוגוסט הטמפרטורות הגבוהות יכולות להגיע לכ26 מעלות צלזיוס והנמוכות לכ17 מעלות צלזיוס, עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

במפלי הניאגרה באוגוסט הטמפרטורות הגבוהות מגיעות עד לכ26 מעלות צלזיוס והנמוכות לכ17 מעלות צלזיוס, עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בקנדה בספטמבר

הטמפרטורות בספטמבר בונקובר נעות בין כ12 מעלות צלזיוס בשעות הקרות לבין כ19 מעלות צלזיוס, עם כשישה ימי גשם במהלך החודש.

הטמפרטורות הנמוכות בטורונטו בספטמבר צונחות עד לכ14 מעלות צלזיוס והגבוהות מגיעות עד לכ23 מעלות צלזיוס. בחודש זה ניתן לצפות לכשישה ימי גשם בטורונטו.

במונטריאל בספטמבר הטמפרטורות נעות בין כ13 מעלות צלזיוס בשעות הקרות לבין כ21 מעלות צלזיוס בשעות החמות יותר של היום, עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

במפלי הניאגרה בספטמבר, הטמפרטורות הגבוהות מגיעות עד לכ22 מעלות צלזיוס והנמוכות יכולות לצנוח לכ12 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בקנדה באוקטובר

מזג האוויר בונקובר באוקטובר מביא איתו טמפרטורות שנעות בין כ8 מעלות צלזיוס לכ14 מעלות צלזיוס וכ12 ימי גשם במהלך החודש.

הטמפרטורות הנמוכות בטורונטו באוקטובר צונחות עד לכ8 מעלות צלזיוס והגבוהות מגיעות עד לכ15 מעלות צלזיוס. באוקטובר בטורונטו ניתן לצפות לכ8 ימי גשם.

במונטריאל באוקטובר הטמפרטורות הגבוהות יכולות לצנוח עד לכ6 מעלות צלזיוס והגבוהות מגיעות עד לכ13 מעלות צלזיוס. אוקטובר במונטריאל מביא איתו כעשרה ימים גשומים.

בצד הקנדי של מפלי הניאגרה באוקטובר, הטמפרטורות הגבוהות מגיעות עד לכ15 מעלות צלזיוס והנמוכות יכולות לצנוח לכ6 מעלות צלזיוס.  בחודש זה ניתן לצפות לכשמונה ימי גשם.

מזג האוויר בקנדה בנובמבר

הטמפרטורות בנובמבר בקנדה בונקובר נעות בין כחמש מעלות צלזיוס לכתשע מעלות צלזיוס. בונקובר בנובמבר ניתן לצפות לכ16 ימי גשם.

הטמפרטורות בטורונטו בנובמבר נעות בין כ2 מעלות צלזיוס לכ9 מעלות צלזיוס, ובחודש זה ניתן לצפות ל8 ימי גשם.

הטמפרטורות בנובמבר במונטריאל נעות בין כ0 מעלות לכ6 מעלות צלזיוס. במונטריאל בנובמבר ניתן לצפות לכעשרה ימי גשם.

הטמפרטורות בצד הקנדי של מפלי הניאגרה בנובמבר נעות בין כמעלה אחת לכשמונה מעלות צלזיוס, ובחודש זה ניתן לצפות לכ11 ימי גשם.

מזג האוויר בקנדה בדצמבר

הטמפרטורות בונקובר בדצמבר נעות בין כ3 מעלות צלזיוס לכ7 מעלות צלזיוס, וניתן לצפות בחודש זה לכ15 ימי גשם.

מזג האוויר בטורונטו בדצמבר מביא איתו טמפרטורות נמוכות שנעות בין כ-3 מעלות צלזיוס לכ3 מעלות צלזיוס, עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר במונטריאל מביא איתו בדצמבר מביא איתו טמפרטורות נמוכות במיוחד שנעות בין כ-8 מעלות צלזיוס לכ-1 מעלות צלזיוס עם כ13 ימי גשם.

בצד הקנדי של מפלי הניאגרה בדצמבר הטמפרטורות נעות בין כ-5 לכ2 מעלות צלזיוס עם כ12 ימי גשם במהלך החודש.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל